Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Ο ΛΥΚΟΣ

ΚΙ’ ΑΝ ΕΓΕΡΑΣΕ………


Ομιλώ μετά λόγου γνώσεως, δια τον αποθανόντα Χριστόδουλο, ο οποίος ως γνωστόν «απέθανε και ετάφη» και μας άφησε κάτι κακόφημα μπουμπούκια σαν τον πνευματικογιό του Π. Χριστινάκη, τρέμε κόσμε, μέγα «σκανδαλοποιό» της Θεολογικής.


Γιατί το βάζω σε εισαγωγικά το σκανδαλοποιός, όπως θα μπορούσα να βάλω και χειρότερα επίθετα, γιατί απλούστατα δεν έχουν εκδικαστεί οι καταγγελίες εναντίον του.


Γνωρίζω καλά, εκ του σύνεγγυς, το βίο και πολιτεία Χριστοδούλου και Χριστινάκη (κατά κακή τύχη συμφοιτητών μου)…..


Βρε αδελφέ, ο Χριστινάκης δεν είναι ο ίδιος με το δικηγόρο Χριστινάκη που κατηγορήθηκε, ότι ζητούσε πιεστικά ολόκληρη σπιταρόνα από τη θρησκόληπτη γριά Λέκκα, για να μεσολαβήσει, για την αναγνώριση του πεθαμένου γιου της, φοιτητή της ιατρικής Λέκκα, ως αγίου Δημητρίου του νεοφανούς, από τη φαιδρή και ανόητη Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, που παράγει ανεξέλεγκτα αγίους (όρα Χρυσόστομο Σμύρνης);



Δρ. Γ. Μουστάκης

Θεολόγος-Κοινωνιολόγος




ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΠΟΚΡΥΦΑ

ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΗΣ


Πέρα από κάθε διάθεση ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ, με ιστορική θεολογική ευθύνη διαπιστώνουμε, ότι ο πολυσυλλεκτικός χριστιανισμός των πρώτων μάλιστα αιώνων έχει δανειστεί εορτολογικές διηγήσεις από τα απόκρυφα λεγόμενα ευαγγέλια.


Πλέον συγκεκριμένα, οι επιδράσεις αυτές των γνωστικοαποκρυφιστικών κειμένων αναπληρώνουν τα κενά των ιστορικοκανονικών Ευαγγελίων σε εορτολογικές μνήμες, όσον αφορά το βίο της Θεοτόκου (τα Εισόδια, η Κοίμηση-Μετάσταση, η παρουσία των 12 Αποστόλων γύρω στο κλινάρι της Θεοτόκου, η δράση του Ιωακείμ και της Άννας) και τόσα άλλα που δεν ομολογούνται.


Μήπως έτσι θέλησε η οικονομία του Θεού;


Είναι θέμα ιστορικής τιμιότητας να ομολογείται η ιστορική αναφορά των γεγονότων.


Άλλωστε «γνώσεσθαι την ιστορική αλήθεια».



Δρ. Γ. Μουστάκης

Θεολόγος-Κοινωνιολόγος


4 σχόλια:

  1. Τα Ορθόδοξα απόκρυφα είναι «ψυχωφελείς διηγήσεις», γραμμένες κυρίως από το 2ο ώς και τον 4ο αιώνα κατά μίμησιν των ευαγγελίων, των επιστολών, των αποκαλύψεων και των πράξεων των αποστόλων. Εφαρμόζουν, την τακτική του vaticinium ex eventu, δηλαδή της ψεύτικης απόδοσης ενός βιβλίου σε κάποιο διάσημο συγγραφέα παλιότερης εποχής, που θεωρείται έγκυρος. Τα βιβλία αυτά, συμβατικά τα ονομάζουμε «απόκρυφα», επειδή ο όρος έχει γίνει πλέον τεχνικός. Στην πραγματικότητα είναι χριστιανικά ψευδεπίγραφα εξωβιβλικά κείμενα.

    Έτσι, έχουμε το πρωτευαγγέλιον του Ιακώβου ή Γέννησις Μαρίας – Αποκάλυψις Ιακώβου.Το πιο σημαντικό από τα απόκρυφα αυτού του είδους είναι το ανωτέρω. Ο συγγραφέας του το αποδίδει στον Αδελφόθεο Ιάκωβο και το περιεχόμενό του έχει γίνει δεκτό από τη συνείδηση της Εκκλησίας και μάλιστα καθορίζει την παράδοσή μας για τη γέννηση και τα παιδικά χρόνια της Παναγίας, τα ονόματα των γονιών της (Ιωακείμ και Άννα), την αφιέρωσή της στο Ναό της Ιερουσαλήμ σε ηλικία τριών ετών, λεπτομέρειες για τη γέννηση του Χριστού, όπως ότι γεννήθηκε σε σπήλαιο κ.λ.π. Αναφέρει επίσης το παράδοξο επεισόδιο της μαίας Σαλώμης (άσχετης με τη Σαλώμη, την κόρη της Ηρωδιάδας, που φυσικά δεν είχε γεννηθεί ακόμη τότε), η οποία θέλησε να διαπιστώσει με το δάχτυλό της, ότι η Παναγία έμεινε παρθένος και μετά τη γέννηση του παιδιού της –το χέρι της, μετά τη διαπίστωση, παράλυσε και θεραπεύτηκε μετά την ομολογία της πίστης της. Το επεισόδιο αυτό, παρόλο που η μαία τοιχογραφήθηκε σε ναούς να λούζει το νεογέννητο Ιησού, δεν έγινε πιστευτό από τους Πατέρες της Εκκλησίας.

    Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου λόγος εις την κοίμησιν της αγίας Θεοτόκου. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι διηγήσεις της ζωής και, ιδιαίτερα, της κοίμησης της Παναγίας, από τις οποίες σώζονται 67 χειρόγραφα με διάφορες παραλλαγές, σε πολλές γλώσσες: συριακή, κοπτική, αραβική, αιθιοπική, αρμενική, σλαβική κ.λ.π. Το κυριότερο είναι το ανωτέρω, που τοποθετείται στον 5ο ή 6ο αιώνα και επηρέασε ιδιαίτερα την παράδοσή μας για τα γεγονότα της Κοίμησης της Παναγίας, την οποία γιορτάζουμε, όπως γνωρίζετε, στις 15 Αυγούστου. Το περιεχόμενο του βιβλίου αυτού έγινε δεκτό από τους χριστιανούς και εκεί αναφέρεται η περίφημη μεταφορά των αποστόλων «επί νεφελών» για να παραστούν στην ταφή της Θεοτόκου, η απόπειρα κάποιων μεθυσμένων Ιουδαίων να βεβηλώσουν το άγιο σώμα Της κ.ά. από τα κείμενα αυτά ξέρουμε και για την ανάληψη της Θεοτόκου, καθώς και για την παράδοση της ζώνης Της (της Αγίας Ζώνης), κατά την ώρα της ανάληψής Της, στα χέρια του αγίου αποστόλου Θωμά.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν δεν απατώμαι ο καθηγητής Χριστινάκης ήταν ένας απ τους πανεπιστημιακούς που δάνεισαν τη γραφίδα τους για να διασώσουν απ την κατάρρευση το απαισίας μνήμης σεραφειμικό καθεστώς που κινδύνευε να βουλιάξει ένεκα των ανομιών του στα μέσα της δεκαετίας του 1990 όταν οι ιερωνυμικοί μητροπολίτες είχαν δικαιωθεί με 30 αποφάσεις του ΣΤΕ.Οι άλλοι επαίσχυντοι πανεπιστημιακοί ήταν ο ΚΥΠατζής Σάκης Αγγελόπουλος του ΑΠΘ και το δεκανίκι του άθλιου σεραφειμισμού Βλάσης Φειδάς.Τα ονόματά τους θα γραφούν με ΚΑΤΑΜΑΥΡΑ γράμματα στη νεότερη εκκλησιαστική Ιστορία και οι νέες γενιές θα αποστρέφονται και στο άκουσμα του ονόματός τους αφού τόσο κακούργησαν εναντίον της αλήθειας και του δικαίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομίζω ότι μόνο και μόνο για το ότι οι συγγραφείς των "απόκρυφων" θέλησαν να ξεγελάσουν τους πιστούς, ότι τάχα είναι ο ... απόστολος Ιάκωβος, ο... απόστολος Ιωάννης κ.λπ. τα γραμμένα 300 χρόνια μ.Χ βιβλία αυτά, είναι κατάπτυστα και απορριπτέα και όχι μόνο "ψευδεπίγραφα".

    Χθες Ιερά Μητρόπολη καλούσε τους πιστούς να μην προσκυνούν την "παντόφλα" "Αγίου" ... διότο ψεύτες την περιφέρουν.

    Προ ημερών αναγνώσαμε ότι ιερουργεί κληρικός κατηγορούμενος ότι μετέφερε απλά οστά κοιμητηρίων, αρωματισμένα, σε λειψανοθήκες με επιγραφές ως ιερά λείψανα ...... "Αγίων" ...

    Τα θέλει μερίς του λαού μας ... τα ποθεί.... όπως και να ανακαλύπτει παντού 666άρια !

    Ιωάννης Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ντροπή Οδυσσέα να δημοσιεύεις τέτοια προτεσταντικού τύπου κείμενα.

    Επισταθής

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου