Ο Ι Κ Ο Υ Μ Ε Ν Ι Σ Μ Ο Σ
Ο Οικουμενισμός είναι ένα Κίνημα, που ξεκίνησε στα μέσα του ΙΘ΄ αιώνα στη Δύση και το οποίο προσπαθεί να φέρει σε προσέγγιση, διάλογο, αλληλοκατανόηση και συνεργασία τους διαιρεμένους Χριστιανούς. Στο κίνημα αυτό μετέχουν (δυστυχώς) και οι Ορθόδοξοι.
Οι βασικές συνιστώσες της Οικουμενιστικής κίνησης, είναι σε γενικές γραμμές:
α/ Η Θεωρία των κλάδων,
β/ Η Βαπτισματική Θεολογία,
γ/ Η Περιεκτικότητα,
δ/ Ο Διαχριστιανικός δογματικός συγκρητισμός,
ε/ Ο Διαθρησκειακός συγκρητισμός.
Η θεωρία των κλάδων είναι και αυτή μια προτεσταντική περί Εκκλησίας θεωρία. Έχει την προέλευσή της από την αγγλικανική θεολογία. Σήμερα αποτελεί τη σπονδυλική στήλη της εκκλησιολογίας του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών, έχοντας σκοπό να δικαιολογήσει την εκκλησιολογική υπόσταση του Προτεσταντισμού.
Κατά τη θεωρία αυτή, στον κορμό της Εκκλησίας υπάρχουν πολλά κλαδιά. Κάθε κλαδί αντιπροσωπεύει ένα τμήμα της Εκκλησίας νόμιμο, ισότιμο και ισόκυρο με τα άλλα, χωρίς όμως να ενσαρκώνει μονάχο του ολόκληρη την Εκκλησία, την οποία για να βρούμε πρέπει να τη δούμε στο σύνολό της, αθροίζοντας τα επί μέρους κομμάτια της. Η Εκκλησία του Χριστού είναι το ολικό άθροισμα των επί μέρους τμημάτων της, έστω κι αν αυτά διαφέρουν μεταξύ τους.
Το ίδιο συμβαίνει και με την αλήθεια την οποία φανέρωσε ο Χριστός στον κόσμο. Καμιά επί μέρους Εκκλησία, κανένα από τα ιστορικά τμήματά της, δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι κατέχει ολόκληρη τη θεία αλήθεια όπως τη δίδαξε ο Χριστός, γιατί στην ιστορία καμιά ιδέα, κανένα θεώρημα δεν μπορεί να παραμένει αμετάβλητο και αναλλοίωτο στη ροή του χρόνου και στη συνεχή εξέλιξη των πραγμάτων του κόσμου τούτου.
Επομένως καμία από τις λεγόμενες καθολικές Εκκλησίες (Ορθόδοξη και Ρωμαϊκή), λιγότερο φυσικά οι Προτεσταντικές, δεν μπορεί να ισχυρισθεί για τον εαυτό της, ότι είναι η Εκκλησία του Χριστού ή ότι κατέχει καθαρό και ακέραιο το θησαυρό της αποκαλυφθείσας θείας αλήθειας.
Τι άλλο βέβαια θα έλεγε μια χριστιανική εκκλησιαστική κοινότητα, η οποία έχει χάσει την έννοια της καθολικότητας, του κύρους και της αυθεντίας της αληθινής Εκκλησίας του Χριστού;
Η περί Κλάδων θεωρία είναι πολύ της μόδας σήμερα και συζητιέται πλατιά στα σαλόνια του θεολογικού διαλόγου των Εκκλησιών. Για μας τους Ορθοδόξους όμως κρύβει παγίδες πολλές και είναι αφάνταστα επικίνδυνη. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί από το θανάσιμο εναγκαλισμό της, ο οποίος μπορεί να μας οδηγήσει σε άμβλυνση της ορθόδοξης εκκλησιαστικής μας συνειδήσεως, της οποίας είναι απρόβλεπτες οι ολέθριες συνέπειες.
Η Βαπτισματική Θεολογία ρίχνει το όλο βάρος της στην ένωση όλων των Χριστιανών, στο ότι όλοι αυτοί (Ορθόδοξοι, ΡΚαθολικοί, Προτεστάντες) έχουν σαν κύρια πύλη εισόδου στην Εκκλησία το μυστήριο του βαπτίσματος, το οποίον είναι κοινό σε όλους, άσχετα με τις όποιες παραλλαγές. Η Βαπτισματική Θεολογία είναι ένα από τα σημεία, που υπερτονίζεται, διότι είναι ένα «από τα κοινά που μας ενώνουν». Βέβαια παραγνωρίζεται το θεμελιώδες γεγονός, ότι άλλο Θεό πιστεύουν οι Ορθόδοξοι, άλλο οι Παπικοί και άλλο οι Προτεστάντες.
Ως προς την Περιεκτικότητα, είναι ένας όρος, όπου δηλώνει την αναλογία στην οποίαν κάτι βρίσκεται ανάμικτο με κάτι άλλο και συνεισφέρει κατά το ποσοστό που του αναλογεί. Δηλ. σε μια ενωμένη Εκκλησία, κάθε κλάδος της συνεισφέρει ένα μέρος της αλήθειας και όλοι μαζί αποδίδουν τη Μία αλήθεια. Επομένως, η Ορθόδοξη Εκκλησία, ως μέρος ενός συνόλου, συνεισφέρει το ποσοστό της αλήθειας, που της αναλογεί και όχι όλη την Αλήθεια. Καμιά επί μέρους Εκκλησία δεν κατέχει όλη την Αλήθεια, αλλά μόνο μέρος αυτής.
Όσον αφορά τον Συγκρητισμό, διαχριστιανικό και διαθρησκειακό. Η λέξη συγκρητισμός είναι αρχαία και εφαρμοζόταν κυρίως στην Κρήτη, όπου υπήρχε συνένωση αντιμαχόμενων μερίδων έναντι ενός τρίτου κοινού εχθρού. Παράδειγμα, η συνένωση Ορθοδόξων, Παπικών και Προτεσταντών, αφήνοντας κατά μέρος τις επί μέρους διαφορές τους, προ ενός κοινού εχθρού, π.χ. του Ισλαμισμού.
Ο Συγκρητισμός και μάλιστα ο διαθρησκειακός δεν είναι τωρινό θρησκειολογικό φαινόμενο.
Είναι φαινόμενο ήδη από τους ελληνιστικούς και μεταχριστιανικούς χρόνους, που εκδηλώθηκε ως ανάμειξη, αφομοίωση και συγχώνευση των θρησκευτικών αντιλήψεων και των λατρευτικών τύπων των ανατολικών θρησκειών και μυστηρίων με τη θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων και των Ρωμαίων, έτσι ώστε οι διάφοροι λαοί να λατρεύουν, μολονότι με διαφορετικό όνομα, την ίδια θεότητα.
Μέσα σ’ αυτό το δημιουργηθέν κλίμα εμφανίστηκε ο Χριστιανισμός, ο οποίος καίτοι χρησιμοποίησε κάποια στοιχεία από άλλα θρησκεύματα, ποτέ δεν συναίνεσε στην ιδέα αυτή.
Το Οικουμενιστικό κίνημα αυτό θεσμοποιήθηκε το 1948 με το λεγόμενο «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.)». Ιδρυτικά μέλη ήταν εκτός των Προτεσταντικών ομολογιών, οι Ορθόδοξες Εκκλησίες Κωνσταντινουπόλεως, Ελλάδος και Κύπρου (οι υπόλοιπες προσχώρησαν αργότερα).
Έτσι, το Π.Σ.Ε. θεωρείται μια «Ομοσπονδία Εκκλησιών», βάσει δε του Καταστατικού του ορίζεται ως «Κοινωνία Εκκλησιών», κοσμικού δικαίου, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Ελβετικού Αστικού Κώδικα.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία, με τη συμμετοχή της στο Π.Σ.Ε. και για πρώτη φορά στην Ιστορία της εμφανίζεται να «ανήκει κάπου», σε μια «Ομοσπονδία» Χριστιανικών Κοινοτήτων, όπου η Αλήθεια και οι ποικίλες διαστρεβλώσεις (δηλ. αιρέσεις) τίθενται στο αυτό επίπεδο, παράλληλα προς Αυτήν και σε κλίμα αλληλοαναγνώρισης, δηλ. εντός ενός προφανώς συγκρητιστικού πλαισίου.
Με τη συμμετοχή των Ορθοδόξων στο Κίνημα αυτό, υπερβαίνονται τα όρια, που οι Πατέρες, δια των Ι. Κανόνων, είχαν θέσει προς απαγόρευση του συγχρωτισμού Ορθοδόξων και Αιρετικών και έτσι το «συμπροσεύχεσθαι», «συνεορτάζειν», «συνεσθίειν» κ.ά. όχι μόνο νομιμοποιήθηκαν», αλλά ξεπεράσθηκαν κατά πολύ.
Και όσον αφορά την απαγόρευση του «συμπροσεύχεσθαι» είναι γνωστοί οι Ι. Κανόνες: ι΄, με΄, ξε΄ Αποστολικοί, στ΄, θ΄, λβ΄, λδ΄, λζ΄ Αντιόχειας, λγ΄ Λαοδίκειας, θ΄ Τιμοθέου Αλεξανδρείας.
Για την απαγόρευση του «συνεορτάζειν» ασχολούνται οι Ι. Κανόνες: ο΄, οα΄ Αποστολικοί, λζ΄, λη΄, λθ΄ Λαοδίκειας.
Σπουδαιότατη όμως είναι η σχετική διακήρυξη του Εφέσου, αγίου Μάρκου: «Άπαντες οι της Εκκλησίας Διδάσκαλοι, πάσαι αι Σύνοδοι και πάσαι αι Θείαι Γραφαί φεύγειν τους ετερόφρονας και της αυτής κοινωνίας διίστασθαι» (PG τ. 160, στλ. 101 CD/ Επιστολή προς άπαντας τους Ορθοδόξους). Και ενώ, ο άγιος Μάρκος απαγορεύει και το απλώς «συγχρωτίζεσθαι», δυστυχώς οι Οικουμενιστές μεταβαίνουν σε ένα ευρύτερο πεδίο του «συνανήκειν», «συμπράττειν», «συμμαρτυρείν» και «συνδιακονείν» τον κόσμο, επιτρέποντας στο Π.Σ.Ε. να σκέπτεται και να δραστηροποιείται, σαν να διαθέτει το κύρος μιάς υπερ-Εκκλησίας.
Αυτός λοιπόν, ο από κοινού συγχρωτισμός καταργεί στην πράξη την εκκλησιολογική αποκλειστικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εφ’ όσον το μοναδικό της έργο, δηλ. την διακονία του κόσμου δια της Αληθείας και «εν τη Αληθεία της Πίστεως», το εκχωρεί και σε άλλα «χριστιανικά σώματα», τα οποία όμως έχουν εκπέσει από την Αλήθεια και την Ενότητα της Εκκλησίας, ως εκ τούτου δε έχοντα ανάγκην μετανοίας και εκκλησιοποίησης.
Ο αείμνηστος Σέρβος δογματολόγος αγιος π. Ιουστίνος Πόποβιτς θεωρούσε τη συμμετοχή στο Π.Σ.Ε., ως «δουλικό εξευτελισμό, «οικτρώς και φρικωδώς αντιαγιοπαραδοσιακή στάση», «εντροπή», «αποκαλυπτικώς φρικαλέα κατά την ανορθοδοξία και αντορθοδοξία της» και «ανήκουστη προδοσία».
Οι αποφάσεις στο Π.Σ.Ε. διαμορφώνονται και εξαρτώνται αποκλειστικά από την ποσοτική υπεροχή των προτεσταντικών ψήφων (οι Ορθόδοξοι είναι μειοψηφία και οι παπικοί είναι παρατηρητές και όχι μέλη, καθότι θεωρούν την ΡΚαθολική εκκλησία, ως τη μόνη Αγία, Καθολική……. η οποία κατέχει, από μόνη της, την όλη Αλήθεια).
Αρκεί να λεχθεί, ότι εκ των Προτεσταντών, απλώς οι Καλβινιστές έχουν μεγαλύτερη πλειοψηφία σε σχέση με τους Ορθόδοξους. Αλλά και οι Μεθοδιστές από μόνοι τους έχουν μεγαλύτερη πλειοψηφία έναντι των 4 παλαιφάτων Πατριαρχείων της Ανατολής.
Ο «Στρατός Σωτηρίας» που συμμετέχει στην Κεντρική Επιτροπή του Π.Σ.Ε. έχει καταργήσει το Ποτήριο της Θ. Ευχαριστίας, για τον απλούστατο λόγο, ότι είναι….. αντιαλκοολικοί!
Αλλά και πολλές από τις 330 «εκκλησίες» μέλη του Π.Σ.Ε. δέχονται αναντίρρητα την ομοφυλοφιλία και έχουν ειδικές τελετές για όσα ζεύγη ομοφυλοφίλων θέλουν να επισφραγίσουν τις σχέσεις τους με γάμο. Αρκεί αυτό και μόνο για να φανταστεί κανείς πώς οι Ορθόδοξοι εξακολουθούν και συμμετέχουν σ’ ένα τέτοιο συμφερτό!
Ας αφήσουμε όμως το ίδιο το Π.Σ.Ε. να μας κάνει σαφείς τους σκοπούς του:
α/ Να διευκολύνει την κοινή μαρτυρία των Εκκλησιών σε κάθε τόπο και σε όλους τους
τόπους.
β/ Να υποστηρίζει τις Εκκλησίες στο παγκόσμιο ιεραποστολικό και ευαγγελιστικό τους
έργο.
γ/ Να εκφράζει το κοινό ενδιαφέρον των Εκκλησιών στην υπηρεσία των ανθρωπίνων αναγκών, της κατακρήμνισης των μεταξύ των ανθρώπων εμποδίων και της προαγωγής μιας ανθρώπινης οικογένειας με δικαιοσύνη και ειρήνη.
δ/ Να προάγει την ανανέωση των Εκκλησιών με την ενότητα, τη λατρεία, την αποστολή και την υπηρεσία.
Είναι πολύ χαρακτηριστικό, ότι στο Π.Σ.Ε. δεσπόζει κυριολεκτικά η «κοινή οικουμενική λατρεία», δηλ. ο λατρευτικός συγκρητισμός, όπου καλλιεργείται ο οικουμενικός συμπνευματισμός και δημιουργείται το κατάλληλο ψυχολογικό κλίμα, που προκαλεί βαθμιαία άμβλυνση του αισθήματος του αποχωρισμού και της διάστασης των Εκκλησιών και έτσι εμφανίζεται να υπάρχει ένα είδος οικουμενικής Εκκλησίας, που συνέρχεται και λατρεύει από κοινού τον Κύριο και Δεσπότη των απάντων, έτσι γενικά και αόριστα.
Αυτός ο διαχριστιανικός συγκρητισμός του Π.Σ.Ε. τείνει να διευρυνθεί σε διαθρησκειακό συγκρητισμό από το 1971 και μετά και έτσι τείνει να μετατραπεί το Συμβούλιο σε Λέσχη θρησκευομένων ανθρώπων και ομάδων, μη απαραίτητα Χριστιανών. Μέσα δε στις προτάσεις, που δυστυχώς επεξεργάστηκαν Ορθόδοξοι, προς επίτευξη κοινού οικουμενιστικού πνεύματος είναι:
1/ Δημιουργία κοινού ημερολογίου.
2/ Εντατικότερη επικοινωνία με κάθε τρόπο.
3/ Οικειώτερη προσέγγιση των αντιπροσώπων των Εκκλησιών.
4/ Επικοινωνία και «συναδέλφωση» των Θεολογικών Σχολών.
5/ Προώθηση των οικουμενικών σπουδών.
6/ Οικουμενικό πνεύμα στην Παιδεία.
7/ Θεολογικοί διάλογοι και συνέδρια.
8/ Οικουμενική διαπαιδαγώγηση του πληρώματος όλων των ομολογιών.
9/ «Συναδέλφωση» Επισκοπών και Μητροπόλεων διαφόρων «ομολογιών».
10/ Κοινός εορτασμός θρονικών εορτών και πολιούχων αγίων.
11/ Λύση δογματικών προβλημάτων
12/ Αμοιβαίος σεβασμός ηθών και εθίμων.
13/ Αποφυγή δημιουργίας νέων προβλημάτων.
14/ Παραχώρηση ευκτήριων οίκων.
15/ Μικτοί γάμοι.
16/ Συνεργασία σε ευρύτατο επίπεδο σε επίκαιρα προβλήματα.
Παρά τις διάφορες χλιαρές διαμαρτυρίες των Ορθοδόξων, εγκρίθηκαν ηθικοί κανόνες που αντιστρατεύονται και αυτή την Αγία Γραφή, όπως η ομοφυλοφιλία, ο λεσβιασμός, οι εκτρώσεις και άλλες παρεκτροπές, που απομακρύνουν σταθερά το Οικουμενιστικό Κίνημα από την Ευαγγελική Αλήθεια και Ηθική. Τελικά δημιουργείται μια κρίση αυτοσυνειδησίας, υπευθυνότητας, συνέπειας λόγου και έργου, αυτοσεβασμού, αληθινής ενότητας, αλλά πρωτίστως Θεολογίας.
Κατακλείουμε το μικρό και περιληπτικό αυτό πόνημα με τις θέσεις περί Οικουμενισμού, με τις αναφορές από τον καθηγητή Θεολογικής Α. Θεοδώρου, που συνοψίζει πολύ χαρακτηριστικά και γλαφυρά την Κίνηση αυτή του Οικουμενισμού:
«Ο Οικουμενισμός δεν είναι αίρεση και παναίρεση, όπως χαρακτηρίζεται συνήθως. Είναι κάτι πολύ χειρότερο από την παναίρεση. Ο Οικουμενισμός είναι μια υπέρβαση, αμνήστευση, παραθεώρηση, για να μην πούμε νομιμοποίηση και δικαίωση των αιρέσεων. Είναι η ετεροδοξία παραλλαγμένη και μεταμορφωμένη, που επιζητεί να συνυπάρχει με την καθολικότητα. Ο Οικουμενισμός, στον ιερό χώρο της Ορθοδοξίας, είναι θανατηφόρα νόσος!»
Ορθόδοξο Θεολογικό Εργαστήριο
Oδυασέα μυαλό δεν βαζεις αφου τα γράφεις όλα αυτά τότε γιατί μνημονεύεις ακομα τον Βαρθολομαίο και κατηγορείς του Παλαιοημερολογίτες που αποτιχίστηκαν.Ολο παραμύθια είσαι Οδυσσέα και λόγια μεγάλα.Αφού είναι θανατηφόρα νόσος εσύ τι κάθεσαι ακόμα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζητημα ειναι, ανωνυμε φιλε μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήοτι αυτο που κανατε εσεις
δεν ηταν αυτο που εκαναν οι αγιοι Πατερες.
Αλλα κανατε διασπασι, λογω ημερολογιου.
Ειστε αξιοκατακριτοι και οχι αξιομιμητοι.
Δεν επιτρεπουν οι Κανονες αποτειχισι σε δευτερευοντα ζητηματα. Εσεις την κανατε λογω ημερολογιου.
Αυτο λεει και ο Χρυσοστομος Καβουριδης.
Λοιπον, ενα και ενα κανουν δυο.
Επειδη η υποθεσι της πιστης ειναι πολυ σοβαρη υποθεσι, πρεπει να παψετε και εσεις να αστειευεσθε αλλα και εμεις καθολου δεν αστειευομαστε, γιατι ο Θεος θα ζητηση λογο απο ολους μας.
Αυτο το μωσαϊκο του παλαιου εσεις το λετε Εκκλησια της αποτειχισης;
Και μαλιστα αλληλλοαφορισμενοι ο ενας απο τον αλλο;
Ενα φρικτο αλαλουμ, αδελφια μου, ειναι.
Συγχωρείστε με, δεν θαπρεπε ναστε τοσο αναπαυμενοι, χρειαζεται και σεις να κανετε ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ, καταλαβετε το.
Ετοιμαστειτε για αποτειχισι.
Σταματηστε να ταϊζετε και να ποτιζετε ολο το κηφηναριο του παλαιου με τις μιτρες και τις πατεριτσες.
Ξερω θα σας πουν οτι ο Οδυσσεας ειναι αντιχριστος.
Το ειπε ηδη ενας. Ταλεγε και ο Νακος.
Τους χαλαω την μαρμακα.
Εχουν δικηο.
Μάλλον, οι Παλαιοημερολογίτες σαν και σένα, δεν βάζουν μυαλό. Συνεχίζετε να μιλάτε για αποτείχιση, την στιγμή που εσείς δεν αποτειχισθήκατε, αλλά δημιουργήσατε δικές σας Εκκλησίες. Και «ντρέπεστε» να μας πείτε, ποια απ' όλες είναι η ΜΙΑ Εκκλησία, (όπως κάνει ο κ. Σακαρέλλος). Επί εκατονταετίες ανέχθηκε η Κωνσταντινούπολη την αιρετική Ρώμη. Αφήστε λοιπόν τα παραμύθια και τα μεγάλα λόγια. Αντιδρά κανείς, σύμφωνα με τη διάκριση και τις ανάγκες της Εκκλησίας και τη δύναμή του. Δεν θα επιτρέψουμε να μας διαιρέσετε σέ δέκα κομμάτια, όπως καταφέρατε να κάνετε εσεις. Αντίδραση ναι, αλλά όχι όπως τη θέλετε εσείς. Έχει η Ορθοδοξία τους δικούς της νόμους και ήθος. Να αφήσετε λοιπόν, εσείς, τα παραμύθια και τα μεγάλα λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά, μια συμβουλή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνήκω στη μεγάλη βρώμα του νέου.
Που με συμβουλεύετε να πάω;
Σε ποιά από τις μικρές βρώμες του παλαιού;
Στη μικρή βρώμα του Χρυσόστομου, του Νικόλαου, του Μάξιμου, του Αθανάσιου, του Αντώνιου, του Κυπριανού, του Ευθύμιου, του Γρηγόριου, των ανεξάρτητων Ακάκιου, Γαβριήλ, Γερμανού, κ.λπ, κ.λπ.;
Ποιά από τις μικρές αυτές βρώμες είναι η "Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία";
ΝΒ
30 Μάρτιος 2009 10:56 μμ
Το παραπανω σχολιο με τα αρχικα ΝΒ το μεταφερω αυτουσιο απο αλλο προηγουμενο θεματολογιο και απανταει ευστοχοτατα σε ολους τους οπαδους του παλαιου και του νεου.
Μπραβο, φιλε μου, εισαι ο φιλαληθεστερος ολων μας.
Οδυσσέα τα γραφόμενά σου δείχνουν μία ψυχή που αληθινά υποφέρει με το να είναι μακριά από το θέλημα του Χριστού μας.Βλέπεις παντού βρώμικα μέρη,ακόμη και εκεί πού είσαι,λες και έφυγε ο Χριστός μας από την Εκκλησία του.Οι ανθρώπινες αδυναμίες τραυμάτισαν,διαίρεσαν και ελάβωσαν την Εκκλησία,αλλά ευτυχώς ο Κύριος δεν μας εγκατέλειψε και μην ξεχνάς ότι Αυτός ειναι η ψυχή της Εκκλησίας,Αυτός είναι η Ζωή της Εκκλησίας.Και για να απαντήσω στο ερώτημά σου πού να πάς,παρά τον τρόπο που σκέφτεσαι και γράφεις,αποβλέποντας στο αληθινό πνευματικό συμφέρον σου σου προτείνω,αν και Παλαιοημερολογίτης εγώ,να μείνεις εκεί που είσαι και να αγωσισθείς αληθινά να σηκώσουν την σημαία του αγώνα της Ορθόδοξης Αποτείχισης οι δικοί σου,έστω κάποιοι Κληρικοί και λαικοί που αγαπούν την Ορθοδοξία,χωρίς να κατακρίνουν εμπαθώς τους Παλαιοημερολογίτες.Ας βγούν στον αγώνα αφήνωντας τα άχρι καιρού και τις άλλες ψευδοδικαιολογίες και τότε είναι σίγουρο ότι σύντομα θα συναντηθούμε ως γνήσιοι δούλοι Χριστού.Εάν αυτό που σου προτείνω δεν σε ικανοποιεί και δεν απαντά στο βαθύτερο πόθο σου,τότε άρχισε την έρευνα με σιωπή και προσευχή,άρχισε να ψάχνεις μία μία τις ομάδες του Παλαιού Ημερολογίου χωρίς στερεότυπα που σου έβαλαν κάποιοι τρίτοι.Κάποια στιγμή θά καταλάβεις μέσα στην ψυχή σου τί πρέπει να ακολουθήσεις.Και αυτό δεν θα είναι τέλειο θα είναι το καλύτερο δυνατό υπό τις παρούσες συνθήκες.Το τέλειο θα γίνει όταν ενωθεί η Εκκλησία εν Ορθοδόξω Πίστει.Οδυσσέα δεν νομίζω ότι έχω κάτι περισσότερο να σου γράψω,αν και δεν σε γνωρίζω προσωπικά είσαι ένας αδελφός,μία ψυχή για την οποία ο Χριστός απέθανε και δεν επιθυμώ το λάθος για σένα.Εάν παρά την έρευνά σου δεν καταλήξεις πουθενά κάτσε εκεί που βρίσκεσαι,σιώπα και κλέγε για τις αμαρτίες σου και τις αμαρτίες όλου του κόσμου ελπίζοντας στο έλεος του Θεού μας.Οσο για το ερώτημά σου που είναι η Εκκλησία,μην την ορίζεις εδώ ή εκεί, η Εκκλησίας Μυστηριακά είναι όπου υπάρχει ο Χριστός εν τοις Μυστηρίοις.Η Εκκλησία είναι μία ,και μία Εκκλησιαστική Κοινότητα εκβάλεται από Άυτήν μόνο μετά από νόμιμη Συνοδική απόφαση, μέχρι τότε ο καθένας έχει την προσωπική του ευθύνη και γνώση,αλλά ο Κύριός μας ενεργεί τα μυστήρια προς σωτηρίαν των αγνοούντων και του απλού λαού,αλλοίμονο όμως σε αυτούς που γνωρίζουν και στο προσκλητήριο της Πίστεως ήσαν απόντες.Οδυσσέα και αδελφοί που διαβάζετε αυτά τα λόγια καλή Ανάσταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω πολυ, αδελφε μου, Παλαιοημερολογιτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεμισες την καρδια μου απο χαρα και θαλπωρη.
Ετσι θελω να γραφουν και οι αλλοι εδω μεσα, νεοημερολογιτες και παλαιοημερολογιτες.
Και οχι να αισθανομαστε αυταρκεις με τα χαλια μας.
Αγωνα διεξαγουμε τιμιο και ανιδιοτελη.
Η καρδια μας πασχει και υποφερει με ολη αυτη την αθλια και παναθλια καταστασι που επικρατει γυρω μας.
Ειτε στο παληο, ειτε στο νεο.
Πυρσος ουδαμου. Χριστος καθευδει.
Που να ακουμπησουμε αληθεια;
Υπαρχει τοπος εν τω καταλυματι, υπαρχει χωρος ζεστος, γεματος με τη Χαρι του Αγιου Πνευματος;
"Ολοι, κατα τον αγαπημενο ποιητη Βεριτη, μας γελασαν φοβερα, μας σπασαν της ψυχης τα φτερα".
Που να παη αυτος ο λαος ο περιφρονημενος, ο αδικημενος, ο εγκαταλελειμμενος, ο προδομενος λαος;
Εδω σ' εμας, ενας ή πολλοι πατριαρχες, αρχιεπισκοποι, επισκοποι, θεολογοι, μας μεταφερουν αθελα μας στις διαβολικες αιρεσεις, για να μας μεταδοσουν το σκοτος και τον μολυσμο της Δυσεως που οδηγει στην αιωνια Κολασι.
Τις αντιδρασεις μας δεν τις υπολογιζουν καθολου. Δειχνουν να μην τους ενδιαφερουμε κάν.
Απο την αλλη μερια η κατατμησι και οι αλληλοαφορισμοι των παραταξεων του παλαιου, αλλη μια αθλιοτητα που δεν εμπνεει σε κανενα σωφρονα και συνετο ανθρωπο, καμμια μα καμμια εμπιστοσυνη και καμμια ενδειξι οτι εκει ευαρεστειται ο Θεος.
Και αυτος ο ταλαιπωρος λαος καθεται και τους ταϊζει και τους ποτιζει και αυτοι περνουν καλα και ο λαος χειροτερα με τους αλληλοσπαραγμους και τα αλληλοφαγωματα.
Ειπα οτι εγω αν ημουνα εκει μεσα θα εκαμνα ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙ.
Και θα τους κηρυττα ολους μα ολους ανικανους, απαραδεκτους και αποβλητεους.
Θα κηρυττα συναγερμον.
Γι αυτο καλω ολους να αποτειχισθουμε απο οπου βρισκεται ο καθενας και να κανουμε κοινο μετωπο δρασης.
Τι αλλο εχουμε να κανουμε, λοιπον; Που να προσφυγουμε; Που να ακουμπησουμε; Που να αισθανθουμε την χαρα που δινει Εκεινος που αποτελει την μοναδικη ελπιδα μας και την μοναδικη αναπαυσι μας;
Μονο σε ενα καθεστως, οπως μας το εικονιζουν οι Αγιοι Πατερες και οπως μας το σκιαγραφει η εκκλησιαστικη μας ιστορια και μας το δειχνουν οι Ιεροι Κανονες.
Εναν τετοιο αγωνα ανιδιοτελη, καθαρο και τιμιο, ο Θεος θα τον ευλογηση, πιστευω, και θα εξαγαγη ημας εις ....αναψυχην.
Και απο ολους, μα απο ΟΛΟΥΣ, περιμενουμε ενθαρρυνσι και οχι αποθαρρυνσι.
Μπράβω αδελφέ μου Οδυσσέα άρχισες να καταλαβαίνεις αυτό που η Χάρις του Θεού σου ψυθιρίζει στην καρδιά σου.Στις ημέρες μας μην περιμένεις τόσα πολλά πράγματα να βρείς.Ο Κύριός μας έχει κάποια πνευματικά καταφύγια για τα πονεμένα του παιδιά ,για τον αληθινά τεθλιμένο λαό του,για εκείνους,μορφωμένους ή μη μορφωμένους που δεν τα ξέρουν όλα,αλλά ζητούν-ζητούν-ζητούν τόπον αναψυχής και ειρήνης.Ψάξε,προσεύχου,ζήτα,παρακάλεσε τον Χριστό μας,ταπεινώσου στο φρόνημα και Εκείνος δεν θα αφήσει αναπάντητη την παράκλησή σου.Εάν πραγματικά είχαμε Εκείνον πρώτον στην καρδιά μας θα μας είχε ήδη στείλει Οδηγό-Μωυσή-Αγιο εκτός εάν σταδιακά βαδίζουμε στις έσχατες ημέρες,οπότε όλα συνεχώς θα χειροτερεύουν.Αδελφέ μου γνωρίζω τις πληγές ένθεν και ένθεν,αλλά να γνωρίζεις ότι η Εκκλησία του Χριστού μας παρόλλα αυτά ευρίσκεται σε βαθεία Ειρήνη που πηγάζει από τον ίδιο τον Λυτρωτή μας.Προσδέσου γερά σε Αυτόν και θα βρείς αληθινά την ειρήνη της ψυχής σου.Εγώ δεν σε θεωρώ ξένο,αλλά οικείο και αδελφό και η ανησυχία που έχεις μέσα σου καταρχή είναι θετική,είναι το Πνεύμα του Θεού που διαμαρτύρεται,αλλά πρέπει να περάσεις στο επόμενο στάδιο μη μένεις μόνο στις διαμαρτυρίες,διότι ο εν τω κόσμω βίος μας κάποτε τελειώνει.Αδελφέ ψάξε, από τον καρπό των έργων του Πνεύματος θα αναγνωρίσεις τους αληθινούς εργάτες του αμπελώνος.Ο αδελφός σου, Διονύσιος Πολυμενόπουλος
ΑπάντησηΔιαγραφή