Δευτέρα 13 Απριλίου 2020


Τραγικά πρόσωπα οι Οικουμενιστές! Αλληλοαναιρούνται για να υποστηρίξουν κακοδοξίες!


ΑΒΥΔΟΥ KYΡΙΛΟΣ: ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΕΙΝΑΙ «ΠΡΩΤΟΝ ΑΝΕΥ ΙΣΩΝ»

Το κ. Παναγιώτου Κατραμάδου

     τρίτωσε τ κακν ες τ Πατριαρχε­ον Κων/λεως. ως σήμερα το γνωστν τι προπαγανδιστα τς κακοδόξου θεωρίας «πρτος νευ σων» δι τν Κων/λεως σαν Σεβ. Περγάμου κ. ωάννης Ζηζιούλας κα Σεβ. μερικς κ. λπιδοφόρος Λαμπρινιάδης. 
   
   Προσ­φάτως, τν δόξαν ατν ζήλευσε κα Θεοφ. βύδου κ. Κύριλλος Κατερέλλος, ποος πεφάσισε ν κολουθήση τ βήματά των. Συνέγραψε, λοιπόν, πόνημα μ τν τίτλον « Θρόνος τς Κωνσταντινουπόλεως στ Πηδάλιο κα τ Πατριαρχεο Μόσχας», τ ποον ξέδωσεν Θεολογικ Σχολ τς Χάλκης. Τ λον γχείρημα ποσκοπε ες τν περάσπισιν τς κακοδόξου θεωρίας μ φορμν τ «Οκρανικόν». Συγκεκριμένα γράφει (σα εναι ντονα εναι πογραμμίσεις το δίου!):      «Θ πρέπει ξ ρχς ν τονισθε κα ν εναι σαφς τι τ πρωτεο το Κωνσταντινουπόλεως δν ποδίδεται π τος . κανόνες σ πρόσωπο, λλ στ θρόνο τς Κωνσταντινουπόλεως, κφραζόμενο, βεβαίως, π τν κάστοτε κατέχοντα τ θρόνο τς Κωνσταντινουπόλεως, ποος, μως λειτουργε πάντοτε συνοδικά. Στ πλαίσιο οασδήποτε κφράσεως τς συνοδικς λειτουργίας, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως λειτουργε πάντοτε ς πρτος μεταξ σων, ετε λειτουργε σ τοπικό, ετε σ παγκόσμιο πίπεδο. Ταυτόχρονα, μως, δι τν . κανόνων κα τς δισχιλιετος κανονικς παραδόσεως, θρόνος τς Κωνσταντινουπόλεως πέκτησε τ προνόμιο ν δέχεται κκλήτους, ν χορηγε τ ατοκέφαλο σ νέες κκλησίες, ν συγκαλε πανορθοδόξους συνόδους κα ν προΐσταται ατν. Σ λες τς παραπάνω λειτουργίες Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δν λειτουργε κα δν ποφασίζει π μόνος του, λλ λειτουργε συνοδικ χοντας τ σύμφωνη γνώμη τς περ ατν ερς Συνόδου. Οδέποτε Οκουμενικς Πατριάρχης σταται περάνω τς συνοδικς λειτουργίας τς κκλησίας. Κατ συνέπεια, τ ρώτημα ἐὰν Πατριάρχης λειτουργε ς πρτος μεταξ σων ς πρτος νευ σων δν χει ντίκρυσμα στ πνεμα, τ γράμμα κα τ λογικ τν . κανόνων.
    Τ ρώτημα κατ τος . κανόνες φείλει, κατ συνέπεια, ν μετατεθε στ ἐὰν θρόνος τς Κωνσταντινουπόλεως κα χι Πατριάρχης εναι πρτος μεταξ σων πρτος νευ σων. πάντηση στ πραγματικ κα ληθς ατ ρώτημα εναι τι, ἐὰν θρόνος τς Κωνσταντινουπόλεως λειτουργε στ πλαίσιο τς συνοδικς λειτουργίας τς κκλησίας (στ πλαίσιο τς Πενταρχίας πρν τν ποκοπ τς Ρώμης π τν κοινωνία τν Πατριαρχν στ πλαίσιο μις παν­ορθοδόξου μείζονος Συνόδου κατ τ δεύτερη χιλιετία μ τ δημιουργία 14 ατοκεφάλων κκλησιν), λειτουργε ς σος πρς σους. ταν, μως, θρόνος τς Κωνσταντινουπόλεως σκε τ νωτέρω διαίτερα προνόμια πο πεδόθησαν σ’ ατν π τος . κανόνες κα τν κανονικ παράδοση, τότε δν πάρχει ξίσωση οτε σοπέδωση μ τος λλους θρόνους κα «περοχ» το θρόνου τς Κωνσταντινουπόλεως εναι διαμφισβήτητη.

     Κατ συνέπεια, τ δίλημμα Primus cum paribus Primus sine paribus πο τίθεται τελευταα κα στ ποο τ κείμενο το Πατριαρχείου Μόσχας κάνει ναφορά, φορ τ θρόνο τς Κωνσταντινουπόλεως κα χι τ πρόσωπο το κάστοτε Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Μ ατ τ σκεπτικ δηγεται κανες στ συμπέρασμα τι Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δν εναι ποτ πρτος νευ σων, διότι κόμα κα ταν σκε τ διαίτερα προνόμια το θρόνου τς Κωνσταντινουπόλεως, λειτουργε συνοδικά, χι αθαίρετα μόνος του, νεργοποιώντας κα κφράζοντας τς ποφάσεις τς συνόδου το θρόνου τς Κωνσταντινουπόλεως. Primus sine paribus εναι μόνον θρόνος τς Κωνσταντινουπόλεως κα χι Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κα μόνο στν περίπτωση πο σκονται τ νωτέρω μνημονευθέντα ξαιρετικ προνόμια το οκουμενικο θρόνου (κατ πολ περισσότερο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δν διαθέτει πρωτεο πο μπορε ν χει ρεισμα κα ναγωγ τριαδολογική). Ατ εναι παρακαταθήκη τν . κανόνων κα τς πατερικς κα κανονικς παραδόσεως πο σκοπίμως διαστρέφεται π τ Πατριαρχεο Μόσχας. Ἐὰν δν σχύει τ τελευταο, τότε σχύει κάτι, τ ποο εναι ξ σου σύγγνωστο: ο συντάξαντες τ κείμενο (νν. το Πατριαρχείου Μόσχας) εναι δαες τς ρθοδόξου κκλησιολογίας κα το ρθοδόξου κανονικο δικαίου».


πέρτερος τν Περγάμου-μερικς
    Τ κείμενον ατ χει δύο σκοπούς. πρτος εναι μφανής: προδήλως πιτίθεται κατ το συνοδικο κειμένου «περ πρωτείου» το Πατριαρχείου Μόσχας τς 26ης Δεκεμβρίου 2013 μ σκοπν ν καταδείξη «πέρτερον» λων τν κκλησιν τ Πατριαρχεον Κωνσταντινουπόλεως.
    δεύτερος εναι κεκρυμμένος: μ μμεσον τρόπον Θεοφιλέστατος καταφέρεται κατ τν Σεβ. Περγάμου κα τν Σεβ. μερικς δι τν μέθοδον πο πέλεξαν, δι ν θεμελιώσουν τν θεωρίαν το «πρώτου νευ σων».
    Θεοφιλέστατος ς Καθηγητς τς Δογματικς, ταν γράφη τι τ «πρωτεον» δν «μπορε ν χει ρεισμα κα ναγωγικ τριαδολογική», λέγχει τν μόλογόν του Καθηγητν Σεβ. Περγάμου, ποος χει ποστηρίξει τ «παγκόσμιον πρωτεον» το Κων/λεως, δράζον ατ ες τ -κακόδοξον βεβαίως- «πρωτεον»(!) το Θεο Πατρς ναντι το Υο κα το γίου Πνεύματος!
    Θεοφιλέστατος, πίσης, γράφων τι τ «πρωτεον» δν ποδίδεται «σ πρόσωπο, λλ στ θρόνο» ς) τι « θρόνος τς Κων/λεως κα χι Πατριάρχης εναι πρτος» σκε κριτικν ες τν συνάδελφόν του Πανεπιστημιακν Σεβ. μερικς, ποος ες τν γνωστν μελέτην του «Primus sine paribus» ναφέρει τι «ατ τοτο τ πρόσωπον το κάστοτε ρχιεπισκόπου Κων/λεως» εναι πηγ το «πρωτείου νευ σων»!
    πομένως, Θεοφιλέστατος ν πιτύχη τν σκοπόν του θ ναδειχθ πέρτερος δύο διασήμων εραρχν κα πισκόπων, νισχύων τν θέσιν του ες τ Πατριαρχεον Κων/λεως, ες τ ποον κα ο τρες νήκουν.
     Δυστυχς, δι τος ρθοδόξους κα ο τρες ρθόδοξοι(;) εράρχαι λλ κα Καθηγητα τν Θεολογικν Σχολν τς λλάδος χι μόνον στόχησαν περ τν πίστιν κα τος . κανόνας, λλ πιπλέον ατ τ ποον ποστηρίζουν –κόμη κα ν μ κάθε μέσον οκοδομηθ– δν δύναται ν σταθ ες τν κκλησίαν. ν χρειάζωνται μελέται π μελετν, δι ν πείσουν περ το «πρώτου νευ σων» ατ σημαίνει τι κανες μέχρι σήμερα δν πίστευεν τι φίσταται κάτι τέτοιο κα ρα οτε πρόκειται ν πάρξη. Ματαιοπονον, λλ προσκαίρως μβάζουν ες περιπετείας τν κκλησίαν. Τ καλν π λον ατ εναι τι ες τ τέλος θ θήσουν τν κκλησίαν ες τ ν καταδικάση παξ κα διαπαντς τ περφίαλα φληναφήματά των, πως γινε πάντοτε ες τν κκλησιαστικν στορίαν, που ο Πατέρες δν φείσθησαν οτε το πρώτου Πατριαρχείου τς Ρώμης. Τελικς, ργάζονται κουσίως δι τν κπτωσιν το Πατριαρχείου Κων/λεως, το χοντος ς διαφαίνεται μοιον κατάληξιν μ ατ τς Ρώμης.

“τραγικότης” τν πιχειρημάτων
    Θεοφιλέστατος, δι ν ποφύγη τς ατιάσεις τς Μόσχας λλ κα τς περβολς το Σεβ. μερικς διατείνεται τι τμάρτυρον ες τος . κανόνας δι τοτο κα νύπαρκτον– «πρωτεον» δν νήκει ες τν Κωνσταντινουπόλεως προσωπικς, λλ ες τν δραν ατο, τς ποίας ατς εναι κφραστής. Τ διο λέγει κα Πάπας, δν εναι ατς ς πρόσωπον, λλ δρα του πο τν ναδεικνύει: δν εμαι λάθητος παρ μόνον ταν μιλ «ex cathedra», κατ τν σκησιν το ξιώματός μου ς ποιμήν τς κκλησίας. Δν πέχει π τς συνεχες δηλώσεις το Πατριάρχου Βαρθολομαίου τι νευ τς Κων/λεως ο ρθόδοξοι θ εμεθα ς «πρόβατα μ χοντες ποιμένα».
      Σεβ. βύδου πιστεύει τι ποφεύγει τν κτροπν πρς τν παπισμόν, τονίζων πανειλημμένως ες τ κείμενόν του τι Πατριάρχης Κων/λεως σκε τ «πρωτεον» πάντοτε μ τν προϋπόθεσιν τι ατ γίνεται ες τ πλαίσιον τς συνοδικς λειτουργίας. ν κρίνωμεν π τν πραγματικότητα, δηλ. τι δν συγκαλεται ποτ εραρχία το Φαναρίου, τι σύνθεσις τς ΔΙΣ το Φαναρίου εναι πιλεγμένη π τν Πατριάρχην κα χι ατοδικαίως βάσει ρισμένης σειρς κα τι –ς μαρτυρον ο συμμετέχοντες– ποφασίζει δικτατορικς, τότε μλλον εναι δημοκρατικώτερος Πάπας, πο ποτάσσεται ες τ κοκλάβιον.
    ς φήσωμεν μως τν πραγματικότητα κα ς ξετάσωμεν ν ατ πο λέγη Θεοφιλέστατος εναι ρθόν. ποιος ναγνώσει προσεκτικ τ κείμενον το Θεοφιλεστάτου, θ παρατηρήση τι τ «συνοδικν πλαίσιον» πο πικαλεται τ ταυτίζει μ τν «περ τν Πατριάρχην ερν Σύνοδον». Δηλαδή, ποδίδει ες τν . Σύνοδον το Κωνσταντινουπόλεως (τν ΔΙΣ! στω λόκληρον τν εραρχίαν) τ «προνόμιον» ν ποφασίζη δι ζητήματα ετε παγκοσμίου πιπέδου ετε λλης δικαιοδοσίας. Τί εναι «Πατριαρχικ Σύνοδος», μία σύνοδος σοφν πο ποφασίζει δι’ λους; χει περισσότερον γιον Πνεμα;
      σαύτως, εναι ψευδς ατ πο γράφει τι «οδέποτε Οκουμενικς Πατριάρχης σταται περάνω τς συνοδικς λειτουργίας τς κκλησίας», διότι ν ατς μ τν «περ ατν . Σύνοδον» ποφασίζη δι «κκλητα» κα «ατοκεφαλίας», τότε ατ σημαίνει τι ντως σταται περάνω τς συνοδικς λειτουργίας τν . Συνόδων τν Ατοκεφάλων κκλησιν! ς πρτος τς δικς του Συνόδου εναι πέρτερος χι μόνον τν πολοίπων Προκαθημένων λλ κα λων τν Συνόδων!
      Καταλήγει Σεβ. βύδου τι «πρώτη νευ σων» εναι κκλησία τς Κων/λεως μόνον δι θέματα «κκλήτου», «ατοκεφαλιν» κα «συγκλήσεως κα προεδρίας πανορθοδόξων συνόδων».
     ν σύγκλησις κα προεδρία Οκουμενικν Συνόδων δν το –ς εναι γνωστν– προνόμιον το Κωνσταντινουπόλεως, τότε δν εναι δυνατν ν πιστεύσωμεν τι ατ σχύει δι τς πανορθοδόξους.
     ν λαι α κκλησίαι σαν ως τν 4ον αἰῶνα ατοκέφαλοι –ς διος ναφέρει– κα α ατοκεφαλίαι πο δόθησαν ναμένουν Οκουμενικν Σύνοδον –ς πάλιν διος γράφει– τότε δν πάρχει κανένα «προνόμιον» το Κων/λεως, λλ πλς ο ντικανονικοί «Τόμοι» εναι ς διαπιστωτικα πράξεις πο φορον τ διον τ Πατριαρχεον, δηλ. τι ναγνωρίζει τι ρχεται ες κοινωνίαν μ τν κάθε -δη- ατοκέφαλον πάρχουσαν κκλησίαν.
      Θεοφιλέστατος, στόσο, θέτει λον τ βάρος τς μελέτης του, δι ν τεκμηριώση τ «κκλητον». Δι τν οκονομίαν το χώρου (διότι πλεις στορικν πιχειρημάτων του εκόλως λέγχεται, λλ παιτεται διαίτερον ρθρον) ς δεχθμεν τι ντως πάρχει δυνατότης «κκλήτου». στόσον, Θεοφιλέστατος πουθεν δν πιτυγχάνει ν περκεράση τ πρόβλημα το διαζευκτικο «» ες τος . κανόνας 9 κα 17 τς Δ΄ Οκουμενικς Συνόδου, που ρίζεται τι μία πόθεσις κδικάζεται «ες τν ξαρχον τς διοικήσεως τν τς βασιλευούσης Κωνσταντινουπόλεως θρόνον». πομένως, οτε μ τν δικήν του πιχειρηματολογίαν στέκει «κκλητον», διότι ν ατ χη δικασθ δη ες δευτεροβάθμιον δικαστήριον, δν πάρχει λλον «κκλητον». Θέσπισις «κκλήτου» πρς τν Κων/λεως θ σήμαινε τριτοβάθμιον δικαστήριον κα δίκην κτς δικαιοδοσίας, δηλ. δύο παραμέτρους πο τ καθιστον νυπόστατον.

θέσις το Πατριαρχείου Μόσχας
      Σεβ. βύδου μως πιμένει ες τ «πρτος νευ σων», δι ν ναντιωθ ες τν Μόσχαν. Μετ τ σα νεφέραμεν καλομεν τος ναγνώστας ν κρίνουν μόνοι τους ποία θέσις εναι ρθόδοξος, παραθέτοντες να λάχιστον, λλ νδεικτικν πόσπασμα π τ πίσημον συνοδικν κείμενον το Πατριαρχείου Μόσχας τς 26ης Δεκεμβρίου 2013 δι τ «πρωτεον»:
      «Στν γία το Χριστο κκλησία τ πρωτεο κατ πάντα νήκει στν Κεφαλή της τν Κύριο κα Σωτρα μν ησο Χριστό, Υἱὸ το Θεο κα Υἱὸ το νθρώπου. Κατ τν γιον πόστολο Παλο, Κύριος μν ησος Χριστς στιν κεφαλ το σώματος, τς κκλησίας· ς στιν ρχή, πρωτότοκος κ τν νεκρν, να γένηται ν πσιν ατς πρωτεύων (Κολ. 1,18)…
    Ο κανόνες π τν ποίων στηρίζονται τ ερ Δίπτυχα, δν παρέχουν σ πρτο ( ποος τν ποχ τν Οκουμενικν Συνόδων ταν πίσκοπος Ρώμης) κάποιες ξουσιαστικς ρμοδιότητες ντς πλαισίων τς καθόλου κκλησίας.
    Ο κκλησιολογικς λλοιώσεις, δι τν ποίων στν πρτο π το παγκοσμίου πιπέδου ποδίδονται διοικητικς λειτουργίες, χαρακτηριστικές το πρώτου σ πόλοιπα πίπεδα τς κκλησιαστικς ργανώσεως (ν. πισκοπ Τοπικ Σύνοδος), στν πολεμικ φιλολογία τς δευτέρας χιλιετίας πέκτησαν τν νομασία το «Παπισμο»…
      μεταφορ τν λειτουργιν το πρώτου π τ πίπεδο πισκοπς σ παγκόσμιο πίπεδο, π τς οσίας σημαίνει τν ναγνώριση νς διαίτερου εδους λειτουργήματος, δηλονότι κείνου το «Παγκοσμίου ρχιερέως», ποος κατέχει τν πληρότητα τς διδακτικς κα διοικητικς αθεντίας στν ν τν Οκουμενικ κκλησία. ναγνώριση τοιαύτη δι τς καταργήσεως τς μυστηριακς σότητος τν πισκόπων, συνεπάγεται τν μφάνιση μις δικαιοδοσίας το Παγκοσμίου Πρωθιεράρχου, τν ποία οτε ο ερο κανόνες δν ναφέρουν, λλ οτε γιοπατερικ Παράδοση, κα ποία ς ποτέλεσμα χει τν λάττωση κόμα τν ρση το ατοκεφάλου τν κατ τόπους κκλησιν».
     κόμη μως ο εράρχαι τς κκλησίας τς λλάδος δν χουν ντιληφθ οτε ες τν λαχίστην του διάστασιν τί προμηνύει ες τ μέλλον ποστήριξις το Κωνσταντινουπόλεως ς «πρώτου νευ σων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου