Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ “ΒΟΙΩΤΟ”. Αγαπητοί κύριοι της ‘ ’ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ’’ . Όπως γνωρίζετε εσείς και πάρα πολλά άλλα ιστολόγια ότι δεν απαν...
-
Εισαγωγικά Επειδή το κείμενο που ασκεί κριτική ο κ.Σαρρής δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ δημοσιεύουμε την οφειλόμενη απάντηση : -...
-
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές 1. Οι κ...
-
ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ!!!! Ο ΛΑΦΤΣΗΣ ΔΕΝ ΧΑΛΑΕΙ ΧΑΤΗΡΙ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΨΗΤΑ, ας ειναι και Τεσσαρακοστη. Υπουργοί και 21 ...
-
ΜΙΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ “12”» και ο Κος Ανδρεοπουλος, στο καταρρυπωμένο από ψεύδη βιβλίο (ΣΥΝΕΧΕΙΑ, αρ. φ. 321/Μάρτιος 202...
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
ΣΠΟΡΟΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΕΣ “Αλήθειες & ψέµατα” Τι έλεγαν (δήθεν) ένθεν κακείθεν, οι νέοι όσιοι, Παΐσιος, Ιάκωβος, Πορφύριος… για τους “1...
-
Ρωμανίδης: Ἄν φορᾶς τό ἐγκόλπιο γιά νά λιτανεύεις μιά Κολωνακιώτικη ἐκκλησιαστική ἀριστοκρατία ὡς ὑπεροχή, εἶσαι ἕνας μασκαρεμένος ἀπατεων...
-
ΑΝΘΡΑΚΕΣ Ο ...ΘΗΣΑΥΡΟΣ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΤΕΣ ΑΔΕΛΦΟΙ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΕΧΕΙ ΔΙΚΗΟ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ, Ο ΟΝΤΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΑΣ. Η Π...
-
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρω...
κ.ΙΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήπροστέθηκε ενα ακομα επιχειρημα για την "ορθότητα' του Παλαιου Ημερολογιου.
Μια πιστή κυρία (ετσι υπογραφει) εγραψε στο Ιστολογιο του Κ.Χ το εξης:
"Η νεφέλη στο όρος που έγινε η μεταμόρφωση του Κυρίου εμφανίζεται στις 19 Αυγούστου. Εμφανίζεται κάθε χρόνο, αυτή την ημέρα, νεφέλη στο όρος Θαβώρ".
ΕΔΩ τι απαντάμε κ. ΙΚ;
------------------------------
Στο μεταξυ η πλάκα ποια ειναι;
Οτι ειδικα οι Παλαιοημερολογιτες δεν τους παιρνει να μιλανε για την Εορτη της Μεταμορφωσεως, διοτι ως γνωστον η Μεταμορφωση του Χριστού συνέβη πριν το Πάσχα!
Η Εκκλησια μας ομως για ευνόητους λογους την μετέφερε 4 μηνες μετα, μεσα στον Αυγουστο!
Οι του Παλαιου που κόπτονται για 13 μερες και γυριζουνε τον κοσμο αναποδα, εδω τι εχουνε να πουνε; Οταν μιλαμε για 'αποκλιση' μηνών;
Μυρμιδόνας
1/ Δεν γνωρίζουμε, αν κάθε χρόνο, στις 19 Αυγούστου εμφανίζεται νεφέλη ή συννεφάκι ή άχλύ ή ομίχλη ή οπτασία ή ..... ή ..... στο θαβώρ. Πάντως κάτι τέτοιο δεν διαφημίζεται σε τουριστικούς οδηγούς (ακόμη). Μήπως συμβαίνει κάτι παρόμοιο με τα νερά του Ιορδάνη, που κάθε 19 Ιανουαρίου στρέφονται προς τα πίσω; Πάντως φέτος δεν στράφηκαν στα οπίσω, αλλά έρρεαν κανονικά προς την Ε. Θάλασσα (υπήρξαμε μάρτυρες).
Διαγραφή2/ Οι μεταφορές εορτών σε άλλες ημερομηνίες είναι πρακτική της Εκκλησίας. Εκτός από την μεταφορά της Μεταμόρφωσης τον Αύγουστο, έχουμε τη μεταφορά των Χριστουγέννων το Δεκέμβριο, αντί του Ιανουαρίου, Μέχρι το 364 υπήρχε ως ιερή ημέρα το Σάββατο και όχι η Κυριακή (κθ΄ κανόνας Λαοδίκειας). Η αρχή της Ινδίκτου από 24 Σεπτεμβρίου, στις 1 Σεπτεμβρίου, το 460. Το Μακεδονικό ημερολόγιο αντικαταστάθηκε από το Ιουλιανό, το 450. Το αρχαίον έθος χρονολόγησης από κτίσεως κόσμου άλλαξε το 1628 με χρονολόγηση από Χριστού γεννήσεως. Η μνήμη Ιω. Χρυσοστόμου από 14 Σεπεμβρίου στις 13 Νοεμβρίου και άλλες, χωρίς συνοδικές αποφάσεις και χωρίς διαμαρτυρίες.
3/ Οι διαφορά των 13 ημερών (Ιουλιανού και διορθ. Ιουλιανού) δεν είναι θέσφατο αιώνιο:
Τον 30ο αι. θα είναι 20 ημέρες
τον 40ο αι. 28 ημέρες
τον 50ο αι. 36 ημέρες
τον 60ο αι. 44 ημέρες
τον 80ο αι. 59 ημέρες
τον 100ο αι. 76 ημέρες, οπότε το Πάσχα θα εορτάζεται μετά το θερινό ηλιοστάσιο και αναγκαστικά θα αλλάξει και ο σχετικός ψαλμός, σε: "Ω γλυκύ μου θέρος, γλυκύτατόν μου τέκνον.....".
ΙΚ
κ. ΙΚ
ΔιαγραφήΕιστε ωραίος στο λεπτο χιούμορ!
Γραφετε:
"τον 100ο αι. 76 ημέρες, οπότε το Πάσχα θα εορτάζεται μετά το θερινό ηλιοστάσιο και αναγκαστικά θα αλλάξει και ο σχετικός ψαλμός, σε: "Ω γλυκύ μου θέρος, γλυκύτατόν μου τέκνον.....". "
:):):):)
Πιστεύετε οτι θα υπαρχει ακομα ζωή πανω στον Πλανητη μας, μεχρι τον 100ο. αι;
---------------------
κ. ΙΚ
Ως τωρα, το ΜΟΝΟ ΔΥΝΑΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ του ΠΑΛΑΙΟΥ φαινεται να ειναι η εμφανιση του Σταυρού το 1925.
Εαν λενε αληθεια, και αν οντως εμφανιστηκε ο σΤΑΥΡΟΣ στον Ουρανό της Αττικής -
- αυτό για σας τι σημαινει; Τι ερμηνεια θα δινατε;
(Εχετε ηδη απαντησει, συγγνωμη που σας ξαναρωταω, αλλα οπως εγραψα, ειναι το μονο επιχειρημα που εχει παραμεινει στους Παλαιο-ημερολογιτες)
Μυρμιδόνας
Το Πάσχα το εορτάζετε και οι του Ν.Η. με βάση το Ιουλιανό ημερολόγιο. Ο ψαλμός βέβαια δεν αναφέρεται στην εποχή εορτασμού, αλλά στον Κύριο ημών Ι.Χ. Κρύο και ανάλατο το χιούμορ σας. Εξηγήστε μου γιατί συνεορτάζετε τις κινητές εορτές με μας που είμαστε πλανεμένοι. Όσο για τη νεφέλη γκουγκλάρετε λιγάκι: http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2010/08/blog-post_07.html
ΔιαγραφήΑυτό ακριβώς είναι και το επιχείρημα των αδελφών του Παλαιού, ότι τον 100ο αι. δεν θα υπάρχει ζωή στον Πλανήτη, άρα το λάθος δικαιώνεται! Αλλά, ας μιλήσουμε σοβαρά:
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως, ο Θεός έχει καθορίσει την εποχή εορτής του Πάσχα; Ας δούμε:
Α/ Όλοι οι λαοί κατά καιρούς είχαν καθορίσει εορτές και πανηγύρεις για την ανάμνηση διαφόρων γεγονότων. Έτσι και ο Ισραήλ κατά την αιχμαλωσία του είχε καθιερώσει διάφορες εορτές, μεταξύ των οποίων είχε καθιερώσει την εορτή της Πρωτοχρονιάς, της έναρξης δηλαδή του ενιαυτού. Σύμφωνα με αυτή, η αρχή του έτους τοποθετούνταν στον μήνα Τισρί, πρώτο μήνα του έτους, ο οποίος συνέπιπτε με το διάστημα από 15 Σεπτεμβρίου έως 15 Οκτωβρίου.
Παρεμβαίνει όμως ο ίδιος ο Θεός στον Μωυσή κατά το δεύτερο έτος της Εξόδου και τροποποιεί την Πρωτοχρονιά και την τοποθετεί έξη μήνες αργότερα, καθορίζει δε και την ημερομηνία της εορτής του Πάσχα: "Είπε δε Κύριος προς Μωυσήν και Ααρών εν γη Αιγύπτου λέγων. Ο μην ούτος υμίν αρχή μηνών, πρώτος εστίν υμίν εν τοις μησί του ενιαυτού....." (Έξ. 12. 1-2) και "πάσχα εστίν Κυρίω.....εναρχομένου τη τέσσαρεσκαιδεκάτη ημέρα του μηνός του πρώτου αφ’ εσπέρας έδεσθε άζυμα έως ημέρας μιάς και εικάδος του μηνός έως εσπέρας" (Έξ. 12. 11, 18).
Κατά την ανωτέρω αγιογραφική μαρτυρία, ο Θεός με δική του πρωτοβουλία τροποποιεί την έναρξη του έτους, την μεταφέρει από το Φθινόπωρο στην Άνοιξη και την συνδέει με την εαρινή ισημερία. Ο ίδιος δε τοποθετεί την εορτή του Πάσχα από την 14η - 21η του πρώτου μηνός του έτους, το δε 23ο κεφάλαιο του Λευιτικού καθορίζει τον χρόνο και τις ημέρες των υπόλοιπων εορτών.
Έτσι, κατά τη Γραφή, ο Μάρτιος καθιερώθηκε ως ο πρώτος μήνας του εβραϊκού ημερολογίου, που καλείται Νισάν, αντικαθιστώντας τον μέχρι τότε πρώτο και κατόπιν έβδομο μήνα Τισρί (Σεπτέμβριο).
Τον μήνα αυτό, κατά τις πατερικές ερμηνείες έπλασε ο Θεός τον κόσμο. Σύμφωνα με αυτές, 20 Μαρτίου έγινε ο κόσμος, 25 πλάσθηκε ο άνθρωπος, έγινε ο Ευαγγελισμός και η Ανάσταση. Άλλες μαρτυρίες (βασιζόμενες και στην πανσέληνο) τοποθετούν την δημιουργία του κόσμου στις 12 Μαρτίου, την πλάση του ανθρώπου στις 17 και την παράβαση στις 23.
Εξ άλλου, αφού κατά το Μάρτιο έχουμε την δημιουργία του κόσμου, τον ίδιο μήνα έχουμε και τη δημιουργία και άνθηση των φυτών. Ο Ματθαίος Βλάσταρις, κανονολόγος της Εκκλησίας μας, καταγράφει σχετικά: "Τον Μάρτιον δε πρώτον είναι μήνα πιστεύομεν, εξ ων ο Μωυσής είρηκεν, ως κελεύσειεν ο θεός κατ’ εκείνο του καιρού, τα δένδρα, και τα άνθη, και τας πόας αναβλαστήσαι. ορώμεν δε ουκ εν ετέρω, αλλ’ εν τούτω νόμω φύσεως, του Θεού πληρούμενον το επίτευγμα" (Σύντ. κανόνων Ράλλη-Ποτλή τόμ. 6ος κεφ. Ζ΄ σελ. 404 περί του Αγίου Πάσχα).
Από όλα αυτά φαίνεται, ότι κατά την Παράδοση, ο Μάρτιος περιέχει όλα τα Μυστήρια πλάσης, αλλά και ανάπλασης του ανθρώπου, δημιουργίας και αναδημιουργίας της κτίσης. Κατ’ αυτόν έχομε την εαρινή ισημερία, την 24η του μηνός Μαρτίου στην εποχή του Χριστού και την 21η επί της Α΄Οικουμενικής Συνόδου, σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο και σήμερα την 21η σύμφωνα με το διορθ. Ιουλιανό ημερολόγιο, ενώ στο Ιουλιανό ημερολόγιο σήμερα η εαρινή ισημερία έχει μεταπέσει στην 8η Μαρτίου.
ΙΚ
Β/
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ νόμος εορτασμού του Πάσχα δόθηκε από τον ίδιο το Θεό μέσω του προφήτη Μωυσή στην Αίγυπτο και στη γη της ερήμου, δηλ. πριν την έξοδο των υιών Ισραήλ από την Αίγυπτο, αλλά και μετά από αυτήν (Έξ. 12. 1-7, 13, 21-22, 23, 43).
Η ημερομηνία εορτασμού οριζόταν τον μήνα Νισάν, μετά την εαρινή ισημερία. "Ερμηνεύεται δε Νισσάν (με δυο σίγμα) ο ανθών. Νίσσα γαρ λέγεται παρ’ Εβραίοις το άνθος" (Αναστασίου Αντιοχείας, PG 89. 1381). Την 1η Νισάν έχουμε τη νέα Σελήνη, την 10η Νισάν ελαμβάνετο το πρόβατο στην οικία προς σφαγήν, διετηρείτο έως της τεσσαρεσκαιδεκάτης, οπότε εσφάζετο ακριβώς το εσπέρας της ημέρας που άρχιζε, κατά την οποίαν εορτάζετο το Πάσχα και πάντα με Πανσέληνο.
Το πρόβατο εσφάζετο την εσπέρα, εψήνετο (όχι ωμό ή βρασμένο σε νερό, αλλά ψητό σε φλόγα), η δε βρώση του γινότανε από το βράδυ μέχρι το πρωί, τα δε περισσεύματα καιγόντουσαν. Η απουσία από την οικία, από το εσπέρας έως το πρωί, απαγορευόταν. Το πρόβατο ετρώγετο με άζυμο ψωμί. Άζυμο ψωμί ετρώγετο από την 14η Νισάν μέχρι την 21η σε ανάμνηση της εξόδου από την Αίγυπτο.
Την 16η Νισάν προσεφέρετο ένα δεμάτι συγκομιδής καρπών (Λευιτ. 23. 10-11) και αυτή η ημέρα ονομαζόταν και πρώτη ημέρα των εβδομάδων του θερισμού, διότι από αυτή αριθμούντο οι επτά εβδομάδες για τον υπολογισμό της δεύτερης μετά το Πάσχα εορτής, ήτοι της Πεντηκοστής (Λευιτ. 23. 15-17). Έτσι η εβραϊκή Πεντηκοστή δηλώνει την έναρξη του θερισμού του σίτου (Δευτ. 16. 9-10). Εξ άλλου 50 ημέρες μετά το Πάσχα των Εβραίων στην Αίγυπτο, αυτοί παρέλαβαν τον Νόμο στο όρος Σινά. Την Πεντηκοστή προσεφέροντο τα πρωτογεννήματα στο Θεό, διότι ήτανε η απαρχή του θέρους. Τον έβδομο δε μήνα από την 14η Νισάν εορτάζετο ο Εξιλασμός και την επόμενη ημέρα η Σκηνοπηγία.
Η Πεντηκοστή λοιπόν, που συνδέεται άμεσα με το Πάσχα συμπίπτει με την έναρξη θερισμού του σίτου. Για σκεφθείτε η Πεντηκοστή να εορτάζεται με τη σπορά, ένεκα του πείσματος ημών!
ΙΚ
κ. ΙΚ
Διαγραφή1. γραφετε:
"Για σκεφθείτε η Πεντηκοστή να εορτάζεται με τη σπορά, ένεκα του πείσματος ημών".
Δυστυχως επειδή μεγαλωσα στην πόλη, ειμαι τελειως άσχετος με σπορά και θερισμό.
Δηλ τι εννοειται;
Πότε ειναι ο μήνας της σποράς και τι θελετε να πειτε 'μεταφορικα';
2. Δινεται καποιες ημερομοηνιες του Μαρτιου.
Πλάση του ανθρωπου στις 17, παράβαση στις 23.
Μπορουμε να πουμε δηλ οτι ο Αδάμ 'αντεξε' στον Παραδεισο μολις 6 μερες...χωρις να αμαρτήσει; :) :) :)
3. Απαντήστε παρακαλω και στο αρχικο μου ερωτημα. Εχετε απαντησει και σε αλλη αναρτηση, ομως παρακαλω δωστε μια πιο πειστική απάντηση:
Αν στα Αληθεια εμφανιστηκε ο Σταυρός το 1925, αυτο τι σημαινει;
ή και εδω προκειται για ενα συνηθισμένο 'τρίκ' των αδερφων του Παλαιου; Μια κατα 'υπερβολη' περιγραφή;
Μυρμιδόνας
Βιαστήκατε.
ΔιαγραφήΣτο Γ΄ μέρος παρακάτω, αναφέρεται η εορτή της Παναγίας της Μεσοσπορίτισσας, στις 21 Νοεμβρίου. Αυτή η ημερομηνία είναι στη μέση της σποράς. Επομένως, βάλτε τη σπορά ένα μήνα πριν και ένα μήνα μετά.
ΙΚ
Τόσον οι 6 ημέρες της Δημιουργίας, όσον και οι 6 ημέρες του Αδάμ στον Παράδεισο είναι καθαρά συμβολικές.
ΔιαγραφήΙΚ
Γ/
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν ο ίδιος ο Θεός καθορίζει, ότι ο Μάρτιος είναι ο μήνας όπου ανθίζουν τα φυτά οφείλουμε χωρίς καμιά αντίρρηση να το ακολουθήσουμε και να προσαρμόσουμε τόσο το ημερολόγιό μας, όσο και το εορτολόγιό μας στην εντολή αυτή. Όταν η Εκκλησία έχει τοποθετήσει τις βασικές εορτές της σε συνάρτηση με την ύπαρξη άφθονου φωτός ή άφθονου σκότους, εμείς γιατί εξακολουθούμε πεισματικά να το παραγνωρίζουμε; Θα δεχόμαστε άραγε να γιορτάζουμε τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας, τη γιορτή του φωτός, την Ανάσταση, στο κατασκόταδο του χειμώνα; Με τη λανθασμένη πορεία που ακολουθούμε προς τα εκεί τείνουμε.
Τι γίνεται που ο λαός μας έχει συνδέσει τις γιορτές των αγίων του με τις εποχές του έτους; Μπορεί η μεγάλη τεσσαρακοστή να συμπέσει με τον τρύγο; Γίνεται ο αγ. Ιωάννης ο Σταφυλάς να γιορτάζεται το καταχείμωνο ή μπορεί να ευλογηθούν οι πρώτοι καρποί της αμπέλου την εποχή του Φεβρουαρίου; Τι θα γίνει με τον τρύγο που έχει συνδεθεί με την γιορτή της ύψωσης του Τιμίου Σταυρού, όταν εκείνη την εποχή θα αρχίζει η ανθοφορία των φυτών: Πως θα κατέβουν οι ποιμένες στα χειμαδιά της Παναγίας της Μεσοσπορίτισσας, όταν θα πλησιάζει ο θερισμός; Γιατί όμως όλες αυτές οι ανωμαλίες; Μα γιατί θεωρούμε ότι τα ισχύοντα ημερολόγια θα διαφέρουν στον αιώνα τον άπαντα σταθερά κατά 13 ημέρες και γιατί πεισματικά θα εξακολουθούμε να επιμένουμε ότι η Γη κινείται με μικρότερη ταχύτητα από ότι πράγματι κινείται.
Τελικά είναι παράλογη η εμμονή μας στα παλαιά δεδομένα της Αστρονομίας, είναι παράλογη η απόφασή μας να μην ακολουθούμε τις επιταγές της Εκκλησίας μας (του σώματος των Αγίων), η οποία ποτέ δεν είπε ότι αυτή κανονίζει την κίνηση των ουρανίων σωμάτων ή ρυθμίζει την ταχύτητά τους, αλλά ο ρόλος της είναι να παρακολουθεί τη θέση τους, όπως ο Δημιουργός έχει φροντίσει να ρυθμίζει και όπως τη δίνουν οι αστρονόμοι, που είναι οι αρμοδιότεροι όλων. Όσοι θέλουν να ακολουθήσουν αυτή την τελευταία θέση, σύμφωνα με την οποία ο Δημιουργός έχει ρυθμίσει για τις κινήσεις και τη θέση των ουρανίων σωμάτων, θα πρέπει να αναφωνήσει κάτι αντίστοιχο με εκείνο που αναφώνησε εκείνος ο μεγάλος επιστήμονας, όταν δικαζόταν από την Ιερή Εξέταση: "αποπτύομαι, καταρώμαι και βδελύσσομαι την αίρεσιν της ταχύτερης κινήσεως της Γης";
ΙΚ
Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ ΤΟ 1925
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ/ Οι παλαιοημερολογίτες προς στερέωσιν της πίστεώς τους προβάλλουν στα έντυπα τους το ακόλουθο θαύμα: (βλ. εξώφυλλο «Ημεροδείκτη 1994», Εκκλησίας Γ.Ο.Χ., Ελλάδας). Στις 14.9.1925 Εορτή του Τιμίου Σταυρού (Παλαιό ημερολόγιο) φανερώθηκε ουρανόθεν ο Τίμιος Σταυρός. Η λάμψη του επισκίασε το φως της ημέρας. Και το θαύμα αυτό είναι για τους παλαιοημερολογίτες σημείο ότι ο Θεός εξέφρασε την ευαρέσκεια Του προς το πάτριο ημερολόγιο. Μήπως έχουν δίκιο; Θαύματα γίνονται και από τον Θεό και από τον διάβολο. Επομένως, θα πρέπει να διερωτηθούν: Μήπως το θαύμα αυτό είναι εκ του διαβόλου; Οπότε είναι πλάνη. Μα είναι δυνατόν ο διάβολος να φανερώσει το σημείο του Σταυρού; Ο διάβολος είναι τέτοιος απατεώνας, τέτοιος ταχυδακτυλουργός, που και το σημείο του Σταυρού μπορεί να παρουσιάσει και Αυτόν τον Ίδιο τον Χριστό να υποκριθεί. Έστω ότι το θαύμα ήταν εκ Θεού. Και το θαύμα έγινε στις 14.9.1925, ήτοι πριν το 1935• πριν το σχίσμα ! Τότε, που δεν υπήρχε Εκκλησία των Παλαιοημερολογιτών. Τότε που όλοι ήταν ενσωματωμένοι στην Μία Εκκλησία! Θα εκαυχώντο δικαίως, αν το θαύμα γινόταν μετά το 1935!!!
Β/ Στο Μαρκόπουλο της Κεφαλλονιάς υπάρχει ο γνωστός ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Στον ναό αυτό, κάθε χρόνο από τις 6 μέχρι στις 15 Αυγούστου, βγαίνουν από τους τοίχους και την σκέπη του ναού ακίνδυνα φιδάκια με ένα κόκκινο σταυρό στο κεφάλι τους. Κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες τα άλογα αυτά ζωάκια δίνουν το ραντεβού τους.
«Όταν εισήχθη το Ν. Ημερολόγιο οι πιστοί είχαν αγωνία να δουν τα φιδάκια πότε θα βγουν. Με το νέο ημερολόγιο ή με το παλαιό; Ιδιαίτερα τα μικρά παιδάκια εκείνο το βράδυ της 6.8.1924 (ν. ημερολ.) με κεράκια αναμμένα έψαχναν στους τοίχους και στο καμπαναριό μήπως τυχόν δουν τα φίδια. Και φώναξαν πανηγυρίζοντας «Να! Τα φίδια βγήκαν! Με το νέο ημερολόγιο...» (Αρχιμ. Δανιήλ Γούβαλη, Το θαύμα της Πίστεως, σελ. 119-120). Από τότε κάθε χρόνο τα φίδια βγαίνουν στο ναό με το νέο ημερολόγιο, φυσικά κατ' εντολή του Θεού.
Γ/ Στην Παναγία της Τήνου, κάθε 15Αύγουστο γίνονται θαύματα. Πριν το 1924 γίνονταν με το Παλαιό ημερολόγιο, μετά το 1924 γίνονται με το Νέο ή το αμφισβητεί κανείς;
Έχουμε λοιπόν τρία θαύματα. Ένα με το παλαιό ημερολόγιο και δυο με το νέο. Ποιο ημερολόγιο εγκρίνει ο Θεός;
Ο Θεός υπογράφει και τα δύο ημερολόγια. Εκείνο, όμως, που δεν υπογράφει, που καταδικάζει, είναι το σχίσμα, η διαίρεση, που προκάλεσαν οι εν Ελλάδι Παλαιοημερολογίτες.
Συμπέρασμα:
Το πότε γιορτάζονται οι γιορτές είναι θέμα δευτερεύον. Σημασία έχει να γιορτάζονται. «Κανείς δεν κολάσθηκε ούτε κατηγορήθηκε, λέει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, επειδή γιόρτασε το Πάσχα ένα μήνα νωρίτερα ή αργότερα». Το Σάββατο έγινε για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για το Σάββατο. «Ας μην ασχολούμαστε, λοιπόν, με χρονολογίες και ημερομηνίες (Γαλ. 4:10). Εξ άλλου στην Π. Διαθήκη, το Πάσχα γιορταζόταν δυο φορές το χρόνο: τη 14η Νισάν και τη 14η Ιγιάρ, ένα μήνα αργότερα, για τους ακάθαρτους (αυτούς, που ακούμπησαν νεκρό) και τους μακράν ευρισκόμενους:
"Λάλησον τοις υιοίς Ισραήλ λέγων Άνθρωπος άνθρωπος, ος εάν γένηται ακάθαρτος επί ψυχή ανθρώπου ή εν οδώ μακράν υμίν ή εν ταις γενεαίς υμών, και ποιήσει το πάσχα Κυρίω. εν τω μηνί τω δευτέρω εν τη τεσσαρεσκαιδεκάτη ημέρα το προς εσπέραν ποιήσουσιν αυτό, επ’ αζύμων και πικρίδων φάγονται αυτό" (Αριθμ. 9. 10-11).
Και εδώ ανακύπτει το ερώτημα: Πότε εόρταζαν τα επουράνια; Στις 14 Νισάν, στις 14 Ιγιάρ, και στις δυο ή σε καμία;
ΙΚ
κ. ΙΚ,
Διαγραφήσας ευχαριστώ πολυ για την αναλυτικη σας απάντηση!
Τωρα με καλυψατε πλήρως :)
Ναστε καλα - πιστευω οτι οχι μονο εγω αλλα και πολλοι άλλοι αναγνωστες επωφελούνται των γνωσεων σας!
Μερος των επιχειρηματων σας θα τα μεταφερω (ελπιζω να μην εχετε αντίρριση) στην ανάρτηση της Αποτείχισης, όπου γινοτανε λογος για το Παλαιο Ημερολογιο.
----------------------------------------------
Μια μικρή ακομα απορια:
Δεν ηξερα την λεπτομερεια του 1935.
Για πειτε μας καναδυο λογια, ιστορικες πληροφοριες.
Το παραδεχομαι οτι το αγνοώ.
Δηλ το σχισμα δεν εγινε αμεσως το 1924;
Αλλα το 1935;
Εχετε να μας αναφερετε επι του θεματος τιποτα άλλο αξιολογο - και λαθη εκ πλευρας του Παλαιου το 1935?
Μυρμιδόνας
Το 1924 υπήρξε σχίσμα από μεμονωμένα άτομα και συλλόγους, αλλά μέχρι το 1935 δεν υπήρχε εκκλησιαστική κάλυψη από κανέναν Αρχιερέα.
ΔιαγραφήΤο 1935, οι του Παλαιού βρήκαν στήριγμα στην απόσχιση 3 Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος, του Δημητριάδος Γερμανού, του Ζακύνθου Χρυσόστομου και του πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομου, που απέστειλαν επιστολή στη ΔΙΣ, ότι αποκόπτωνται της Εκκλησίας της Ελλάδος (25.5.1935) και την κηρύσσουν σχισματική. Οι τρεις αποτελούν της Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας των ορθοδόξων χριστιανών των ακολουθούντων το πάτριον εκκλ. εορτολόγιον.
Οι τρεις αποσχισθέντες προέβησαν σε 4 χειροτονίες Αρχιερέων: Κυκλάδος Γερμανός, Μεγαρίδος Χριστοφόρος, Βρεσθένης Ματθαίος, Διαυλείας Πολύκαρπος και έτσι η Σύνοδος των παλαιοημερολογιτών απετελέσθη από 7 Αρχιερείς.
Στις 14.6.1935 η ΔΙΣ καθαίρεσε τους τρείς με εντολή να κλεισθούν σε Ι. Μονές, αργότερα δε καθαίρεσε και τους άλλους τέσσερις.
Ακολούθησαν διάφορα γεγονότα: Οι δυο από τους πρωτοστάτες επέστρεψαν στην Εκκλησία της Ελλάδος και παρέμειναν και συνέχισαν δυο: ο πρών Φλωρίνης Χρυσόστομος της παράταξης των Φλωρινικών και ο Βρεσθένης Ματθαίος των Ματθαιϊκών, που συνέχισαν διασπασθέντες και αλληλοκαθαιρεθέντες και από αυτούς προέκυψαν παρατάξεις, αλληλοκαθαιρούμενες, ων ουκ έστιν αριθμός.
ΙΚ
"...που συνέχισαν διασπασθέντες και αλληλοκαθαιρεθέντες και από αυτούς προέκυψαν παρατάξεις, αλληλοκαθαιρούμενες, ων ουκ έστιν αριθμός"
ΔιαγραφήΠΑΡΑΔΟΞΩΣ αυτά κ. ΙΚ δεν πρόκειται ποτέ να τα ακούσεις απο το στόμα ενος αδερφού μας του Παλαιου Ημερολογίου, σωστα;
Βρε βρε τι μαθαινει κανείς στο Ιντερνετ!
Τελικα κακό πραγμα η διακίνηση Γνώσης και Πληροφορίας!
:) :) :) :)
----------------------------------
Και αυτοί οι Χριστιανοί ερχονται μετά να σου κάνουνε 'κήρυγμα' πως πρεπει να ενεργήσεις στην ζωή σου για να εχεις την Χάρι του Θεού!
ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ!
Δεν ξερω τι μπορεί να τον σώσει! :( :(
Μυρμιδόνας
Μα οι αδελφοί του Παλαιού, είτε δεν γνωρίζουν, είτε δεν ενδιαφέρονται να μάθουν, είτε αρνούνται να πληροφορηθούν, γιατί δεν θέλουν να χρησιμοποιούν το μυαλό τους, όπως μας προτρέπει ο Μ. Βασίλειος.
ΔιαγραφήΙΚ
Αφού ούτε καν τους αγίους δεν λαμβάνουν υπόψιν για το τι είπαν περί των σχισμάτων,ούτε καν το τι λέγει η Γραφή.
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. ΙΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήεγραψα προλιγου κατα των Παλαιοημερολογιτων - πειτε μου ΕΧΩ ΑΔΙΚο;
Μηπως υπερβάλλω;
http://apotixisi.blogspot.com/2012/01/blog-post_686.html
---------------------------------
Κατι ακομα που μου κανει φοβερη εντύπωση στους Χριστιανους του Παλαιου ειναι το εξης γεγονος:
ουδέποτε θα τους δειτε να παραδεχονται τα Λαθη τους!
Ουδεποτε θα μιλησουνε απο μονοι τους για τα στραβά των Παλαιοημερολογιτων!
Ωσαν να υπαρχει μια συνωμοσία! Συνωμολογία!
Ωσαν να υπαρχει ενας "Μαύρος Κώδικας", μια "ομερτά" - οποιος την σπάσει θα καταδικαστεί!
Τα λαθη του Νεου τα βλεπουνε αμεσως και τα κατακρινουνε - τα δικα τους ουτε άχνα!
Εμεις του Νέου ποσες φορες δεν μιλαμε ελευθερα κατα των Επισκόπων του Νέου που κανουνε λαθη;
Λεμε τα καλα τους, λεμε και τα στραβά τους.
Ενω στους Παλαιοημερολογιτες, ΔΕΙΞΤΕ μου ενα μονο ΚΕΙΜΕΝΟ, σε ολο το Ιντερνετ - να κανει ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ!
Ειναι φοβερό!
Μιλαμε για το ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΚΟΤΟΣ!
Απο όπου και αν τους πιάσεις τους Παλαιοημερολογιτες - 'βρωμανε'!
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΙΠΟΤΑ ΘΕΤΙΚΟ και τιποτα ΚΑΛΟ!
Εχουνε μονο μια φαρισαικου τυπου θρησκευτικοτητα!
Μια ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ: "Εγω ειμαι ο αγνος, ο γνησιος, του Πατριου, ο καθαρος'
Εσεις ολοι οι υπολοιποι 'α να μου χαθητε και καλα να παθετε, ας προσεχατε"
Απαντησαν οι Ιερεις στον Ιουδα: "Τι μας νοιαζει για σενα; Εσυ δες τι θα κανεις τωρα, ας προσεχες"!
Δεν υπαρχει τιποτα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ στο Παλαιο Ημερολογιο!
Η μονη τους 'θεολογια' ειναι να κατακρινουνε το Νεο!
Απο εκει και περα, ουδεν προσφερουνε!
ΟΥδεν θεολογικη σκεψη εχουνε!
Σαν τους Φαρισαιους τρωγονται γιατι ο Θεός να κανει θαύματα την ημερα του Σαββάτου; Τι απαραδεκτα πραγματα ειναι αυτά;
Τελικα εχει δικαιο ο κ. ΙΚ:
Υποθετω - διοτι αυτα ειναι πολυ σοβαρα πραγματα - οτι το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ παντελως απο το Παλαιο Ημερολογιο!
Και γιατι αυτο;
Διοτι εφυγαν απο την Εκκλησια! Η Εκκλησια δεν ειναι παιξε γελασε!
Διαβαζεις τις απαντησεις των Παλαιοημερολογιτων ΚΑΙ ΣΟΥ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ η τριχα!
Νομιζεις οτι μιλας με "δαιμονισμενους"!
Σου δινουνε κατι απαντησεις - λες τωρα: 'που το σκεφτηκε αυτο;"!
Φοβερα πραγματα συμβαινουνε!
Μυρμιδόνας
Και όμως, υπάρχουν κείμενα αδελφών του Παλαιού, οι οποίοι έχουν το "γνώθι σ' αυτόν" και που παραδέχονται, ότι δεν αποτελούν εκκλησία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαράδειγμα:
Ο γνωστός ιερομόναχος Αντώνιος Γεωργαντάς, ηγούμενος της Ι.Μ. αγίου Νικοδήμου Ελληνικού καταγράφει τα διάφορα αλληλοκτυπήματα μεταξύ των διαφόρων παρατάξεων και αναφέρει για τις «παπαδίνες» του Ματθαίου, εξ ων και η περίφημη Μαριάμ, στα πολλά βιβλία, που έχει γράψει: «Οι Σχίσται της Εκκλησίας», «Διάλογος Ορθοδόξου Ομολογίας», «Ζητήματα Πίστεως», «Η Ορθόδοξος Διδασκαλία των αγίων Πατέρων», «Ποιμένες πολλοί διέφθηραν τον αμπελώνα μου…..», κ.ά.
Σ΄ ένα βιβλίο του, «Διάλογος Ορθοδόξου Ομολογίας (1997)» καταγράφει χαρακτηριστικά τα εξής συγκλονιστικά:
«Ποια λοιπόν, εκ των παλαιοημερογιτικών παρατάξεων, σύμφωνα με τα παραπάνω, αποτελεί την Εκκλησία του Χριστού; Ασφαλώς καμμία! Διότι είναι κατ’ αρχήν χωρισμένοι σε αλληλομισούμενες παρατάξεις με βασική αιτία (οι αφορμές είναι πολλές) την φιλαρχία και τον άμετρο πόθο της δεσποτομανίας, γεγονός που ανάγκασε τον Ματθαίο Καρπαθάκη να «χειροτονήσει» εντελώς μόνος του «Επισκόπους» ποδοπατώντας τον 1ο Αποστολικό Κανόνα» (σελ. 41-42).
Και παρακάτω, αναφέρει τους 14 λόγους, γιατί καμία παλαιοημερολογιτική παράταξη ΔΕΝ αποτελεί την Εκκλησία του Χριστού (σελ. 42-44)!
Εξ οικείων, λοιπόν, τα βέλη και προς τιμήν του, ακόμη και για τη δική του παράταξη (Φλωρινικοί)!
ΙΚ
Μάλιστα.
ΔιαγραφήΑγνοούσα την ύπαρξη του βιβλιου αυτου.
Και τότε κ. ΙΚ,
αφου ο ιδιος ο Μοναχός λεει οτι το Παλαιο δεν ειναι Εκκλησια, πως και μένει σε αυτό;
Πως και δεν επιστρεφει στο Νέο;
Οσο για τις "παπαδινες" του Ματθαίου μπορειτε να απαντήσετε λιγο πιο αναλυτικά;
Δηλ χειροτόνησε ιέρειες;
Επισης με την ευκαιρια κ. ΙΚ, αν εχετε χρονο, μπορειτε να μας πειτε την αποψη σας για τον Ηγουμενο Κυπριανο των Ενισταμένων, Φυλη Αττικής;
Θελω να πω, εχω ακουσει διαφορετικες αποψεις.
Οσοι το εχουνε επισκεφτει το μοναστηρι, εχουνε τις καλυτερες των εντυπωσεων, ακομα και χριστιανοι με το Νεο.
Λοιπον;
Επισης τι γνώμη εχετε: μπορουνε 'σχισματικοι' να κανουνε εξορκισμους;
ΑΦου οι του Παλαιου 'δεν εχουνε' το Αγιο Πνευμα, πως κανουνε εξορκισμους;
κ. ΙΚ,
σας ακουμε!
Μυρμιδόνας
- Το γιατί μένει στο Παλαιό δεν το αναφέρει στο βιβλίο.
Διαγραφή- Όχι, δεν χειροτόνησε ιέρειες, χειροτόνησε διακόνισσες, όπως και ο άγιος Νεκτάριος
- Γενικά, οι των Ενισταμένων δεν έχουν ακραίες θέσεις και δέχονται τους του Νέου στα μυστήρια, δηλ. θεωρούν (αντίθετα με τους Ματθαιϊκούς και τους Φλωρινικούς), ότι στο Νέο, τα μυστήρια είναι έγκυρα. Επίσης, δεν έχουν τις αγκυλώσεις για τον Αντίχριστο, τις ταυτότητες, τις κάρτες κ.λπ. η δε Εκκλησιολογία τους είναι γενικά η ορθή.
- Οι σχισματικοί, εφ' όσον στερούνται του αγίου Πνεύματος δεν μπορούν να κάνουν καμία ιεροπραξία.
ΙΚ
κ. ΙΚ,
Διαγραφήγραφετε οτι:
"Οι σχισματικοί, εφ' όσον στερούνται του αγίου Πνεύματος δεν μπορούν να κάνουν καμία ιεροπραξία."
Πιο πανω ομως γραψατε οτι οι των Ενισταμένων ειναι 'σωστοι'.
Στο συγκεκριμενο ομως μοναστηρι, του ΑΓ. Κυπριανου, γινονται συχνα εξορκισμοι.
Επι αυτου θα ηθελα την αποψη σας.
Πως τελουνται εξορκισμοι απο σχισματικους;
Μυρμιδόνας
Κατ' αρχήν δεν γίνονται εξορκισμοί. Απλώς, κάθε Τετάρτη απόγευμα, σε συνάθροιση πιστών εντός του Ναού, διαβάζονται διάφορες πατερικές ευχές βασκανίας, με ησυχία και χωρίς θορύβους.
ΔιαγραφήΟι δύσκολες περιπτώσεις δαιμονισμένων αντιμετωπίζονται κατά μόνας, αφού εξετασθεί πρώτα η περίπτωση ιατρικής περίθαλψης, γιατί όλα τα συμπτώματα δεν είναι δαιμονισμός.
ΙΚ
κ. ΙΚ,
Διαγραφήγραφετε οτι δεν γινονται εξορκισμοί.
Θυμαμαι παλιοτερα ειχα διαβασει ρεπορτάζ σε Αθηναικη εφημερίδα για τους "εξορκισμους" στον Αγ. Κυπριανό.
Τωρα αν λεγανε ψεματα οι δημοσιογραφοι, τι να πω...
Μυρμιδόνας
Έχω ιδίαν προσωπικήν αντίληψη του θέματος και έχω συζητήσει το θέμα των εξορκισμών διεξοδικά με τους μοναχούς της Μονής, αλλά και με τον ίδιο τον Κυπριανό.
ΔιαγραφήΟ,τιδήποτε διαφορετικό είναι ψευδές.
ΙΚ
Οπότε κ. ΙΚ, για μια ακομα φορα βλεπουμε οτι η "ραδιο ΑΡβύλα" δεν υπαρχει μονο στον Στρατό, υπαρχει και στην Εκκλησία!
ΔιαγραφήΕνας είπε κατι, και μετα το πιστεψαν ολοι!
Αν κανετε ενα 'γκάλοπ' στους χριστιανους: "Που γινονται σημερα εξορκισμοι στην Ελλαδα;" - θα σας απαντησουνε:
"Μα στον Αγιο Κυπριανο στην Φυλή Αττικής".
Απο το "ολιγόπιστοι' που ημασταν... κανατήσαμε Ευκολόπιστοι!
Μυρμιδόνας
Μπορείτε να μας πείτε με σιγουριά δηλαδή ότι οι Γ.ο.χ θα απωλεσθούν κατά την Δευτέραν Του Κύρίου Παρουσίαν αφού κατά τα λεγόμενά σας εφόσων έχουν άκυρα Μυστήρια δεν υπάρχει δυνατότης θεώσεως,απλώς είναι ένα κλάμπ χριστιανοπλήκτων αλλά αγεύστων Θείας Χάρης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τίποτε: "..... άλλα δε Θεός κελεύει".
ΔιαγραφήΤα αναφερόμενα είναι σύμφωνα με τα γνωστά εκκλησιαστικά δεδομένα και παραδοχές. Το ίδιο συμβαίνει και με τους αγίους. "Εν εκείνη τη ημέρα" θα δούμε ποιοί είναι οι πραγματικά άγιοι.
ΙΚ
Μπορείτε να μας πείτε σε ποιά περίπτωση ο ιερεύς βάζει το επιτίμιο της ακοινωνησίας εφόρου ζωής και εάν αυτό επιδέχεται αναθεώρηση εάν ο αμαρτωλός καταφύγει εις την Ιεράν Σύνοδον προκειμένου να επαναπροσδιορίσει το εν λόγω επιτίμιον?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άκουσα που συνέβη σε κάποιον και μου δημιούργησε κατάφορη θλίψη.
Ευχαριστώ!
Το επιτίμιο της ακοινωνησίας εφ' όρου ζωής επιβάλλεται σε πολλές περιπτώσεις σοβαρής παράβασης κανόνος.
ΔιαγραφήΤο επιτίμιο λύεται από τον ίδιο τον επιβάλοντα αυτό. Μόνο μετά την κοίμησή του λύεται από άλλον ιερέα.
Ο λαμβάνων το επιτίμιο, με δική του ευθύνη, μπορεί να κοινωνήσει, ακόμη και από τον ίδιο τον ιερέα, που το επέβαλε, χωρίς αυτός, εκείνη τη στιγμή να αρνηθεί τη θ. κοινωνία, γιατί δεν γνωρίζει ποιά μπορεί να υπήρξε η σχέση του επιτιμηθέντος με τον ίδιο το Χριστό, λίγο πριν.
ΙΚ
κ. ΙΚ,
Διαγραφήδεν γνωριζω το θεμα, απλα μια απορια εκφραζω:
ΑΠο την μια μας λετε οτι η ακοινωνησια μπορει να επιβληθεί "εφ' όρου ζωής" -
και απο την άλλην μας λετε: "αν ομως ο λαμβανων το επιτίμιο εφ' ορου ζωής θελει να κοινωνησει την επομενη Κυριακή, 'κανενα προβλημα'"!
η Σχεση ενος πιστου με τον ιδιο τον Χριστό - αντιλαμβάνεστε οτι ειναι πολυ 'ρευστη' και πολλως μεταφραζομενη.
Βλεπετε ποσοι χριστιανοι απο εμας ειμαστε θρησκευτικα άρρωστοι και ζουμε 'κατα φαντασία'!
Να υποθεσω αναφερεστε στην μια και μοναδικη περιπτωση, που ο ιδιος ο Χριστός θα εμφανιστεί στον ανθρωπο που ελαβε το επιτιμιο να του πει: "Μην φοβασαι, ελα αυριο να κοινωνησεις;".
Μυρμιδόνας
Το ένα δεν αναιρεί το άλλο.
ΔιαγραφήΗ ακοινωνησία μπορεί να δοθεί μέχρι της τελευτής και να αρθεί μόνον από τον ίδιο τον ιερέα και μόνο προ της τελευτής.
Στην προσέλευση όμως, στη θ. κοινωνία, ο ιερέας βλέπει, αλλά δεν προσέχει, δεν μιλάει, δεν αρνείται και δεν έχει λογισμούς, καθώς κρατάει στα χέρια του τον ίδιο το Χριστό. Και αυτό το προσέλθετε αφορά τους πάντες, που θα πρέπει να προσέρχονται με φόβο Θεού, πίστη και αγάπη.
Από εκεί και πέρα η ευθύνη, για τη λήψη, το φάγωμα και το ξέσκισμα της σάρκας τους Χριστού, πέφτει στον κάθε προσερχόμενο, ο οποίος θα πρέπει να γνωρίζει, ότι "ο γαρ εσθίων και πίνων αναξίως κρίμα εαυτώ εσθίει και πίνει, μη διακρίνων το σώμα του Κυρίου, δια τούτο εν υμίν πολλοί ασθενείς και άρρωστοι και κοιμώνται ικανοί" (Κορ. Α΄ 11. 29-30).
Πάντως ο ιερέας εκείνη τη στιγμή δεν μπορεί να αρνηθεί σε κανέναν τη θ. κοινωνία, ακόμη και σε εκείνον που έχει βάλει τέτοιο φοβερό επιτίμιο, γιατί εκτός των άλλων δεν γνωρίζει, αν αυτή η θ. κοινωνία θα είναι η τελευταία, για τον προσερχόμενο, καθότι αυτός ενδέχεται, αμέσως μετά τη λήψη να αποθάνει.
ΙΚ
Μάλιστα.
ΔιαγραφήΕτσι όμως όπως το γραφετε κ. ΙΚ, θα μπορουσε καποιος να σκεφτει το εξης;
Π.χ. εμενα μου ειπε ο Πνευματικος μου να περιμενω 3 μηνες για να κοινωνησω.
Εγω ομως θα ήθελα να κοινωνησω πιο συντομα! Για διαφορους λογους.
Δηλ αν την Κυριακή, την στιγμή που ακουω το "μετα φοβου Θεου προσελθετε.." - αν εκεινη στιγμη επιθυμήσω να προσελθω στο Ποτήριο -
- μπορώ να το κανω, ενάντια στις οδηγίες του Πνευματικου μου;
Και αν ναι, αντιλαμβάνεστε οτι ετσι ανοιγει η 'κερκόπορτα' παρακοής του Εξομολογου, διοτι ο καθενας θα μπορει 'κατα βούληση' να αποφασίζει για τον εαυτο του;
Μυρμιδόνας
Αν το κάνω παίρνω εγώ την ευθύνη, οπότε η παρακοή μου θα ελεγχθεί σε επόμενη εξομολόγησή μου.
ΔιαγραφήΙΚ
Συγγνώμην και πάλι αδελφέ,κατ αρχάς υπάρχει αμαρτία που να μην την συγχωρέσει Ο Κύριος?Γνωρίζουμε και από το Λειμωνάριον αλλά και από πολλά Πατερικά βιβλία πολλούς που έκαναν θανάσιμα αμαρτήματα και όμως έφτασαν σε μεγάλα ύψη αρετής.Θα πω με τα λίγα που γνωρίζω τον αββά Μωυσή ο οποίος φόνο έκανε και κατέφυγε σε Μοναστήρι στην έρημο και έφτασε σε αρετή πολλούς αββάδες της ερήμου.Επίσης ο αββάς Δανιήλ,έμενε στη Σκήτη*επιάστηκε αιχμάλωτος από τους βαρβάρους.Κάποιος από αυτούς στράφηκε σωματικώς προς τον γέροντα ,αυτός πήρε μιά πέτρα και τον άφησε στον τόπο.Από τις τύψεις έφυγε και πήγε στην Αλεξάνδρεια στον τότε αρχιεπίσκοπο Τιμόθεο.Όταν άκουσε εκείνος την υπόθεση του είπε''Ο Θεός ,που σε λύτρωσε δυό φορές από τους βαρβάρους,μπορούσε να σε λυτρώσει και πάλι.Παρ όλα αυτά,φόνο δεν διέπραξες,γιατί θηρίο σκότωσες.Έπειτα δε αυτός πήγε και παρεδώθη στις αρχές.Ο άρχοντας τον κράτησε τριάντα ημέρες και κατόπιν τον ανέκρινε και πάλιν .Όταν άκουσε την υπόθεση του είπε*Πήγαινε και προσευχήσου για μένα αββά!Μακάρι να σκότωνες και άλλους εφτά από αυτούς!''Λέγει πάλι ο γέροντας''Ελπίζω στη φιλανθρωπία του Θεού,ότι η αγαθότητά του ,δεν θα υπολογίσει αυτόν τον φόνο.Από τώρα όμως και εις το εξής θα πάρω κάποιον λεπρό και θα τον διακονώ εφόρου ζωής.Βλέπουμε δηλαδή πως υπήρξαν πολλοί άγιοι που έκαναν βαρύτατες αμαρτίες και όμως ούτε σε επιτίμια μπήκαν και ασκήτευσαν και αγίασαν με την μετάνοια.Το να βάλει κάποιος ένα τόσο βαρύ επιτίμιο σε έναν αμαρτωλό νομίζω ίσως και να δημιουργούσε απελπισία σε αυτόν .Διότι εφόσων έσκυψε το κεφάλι και πήγε στο εξομολογητάριον,τούτο σημαίνει την μετάνοιάν του.Αν τώρα μετά από αυτό αποστραφεί τον κόσμο και πάει να βάλει την θηλιά στο λαιμό του ποίος θα φταίει?Από παλαιά τα αμαρτήματα που είχαν κάποιο επιτίμιο άντε να ήταν 20 χρόνια ακοινωνησίας όχι εφόρου ζωής.Είθε Ο Κύριος να τον συγχωρήσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερωτημα απευθύνεται στον κ. ΙΚ, αλλα θα πω ταπεινα την αποψη μου.
ΔιαγραφήΥποθετω οτι το επιτιμιο της Ακοινωνησιας το βαζει ενας Ιερεας - μιλαμε για φυσιολογικες περιπτωσεις - οταν δει οτι ο χριστιανος ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΕΙ!
Οτι ενω επεσε σε μεγαλο αμαρτημα ή σε Αιρεση ή π.χ. εξύβρισε την Πιστη του ή χιλια δυο άλλα -
- και δεν ΜΕΤΑΝΟΕΙ . Προσπαθει μαλιστα απο πανω να τα δικαιολογησει.
ΤΟΤΕ ναι, δικαιως να πεσει το ΕΠΙΤΙΜΙΟ.
Υποθετω, οτι για τις κοινες αμαρτιες σπανιως πεφτει επιτιμιο, και αν πεσει, θα ειναι μονο για 3 μηνες; για ενα εξαμηνο;
Οσο για τον Φόνο...ενταξει, δυστυχως φονοι γινονται καθημερινα στην ανθρωπότητα - φονος εγινε και 'μεσα στον Παραδεισο' ακομα - δες τον Κάιν.
Τωρα, αν εγω μπω σε ενα νηπιαγωγειο...και σκοτωσω ολα τα παιδακια και τους εκπαιδευτικους και τους γονεις -
- πως μπορω μετα την άλλην εβδομαδα να παω να κοινωνησω;
Εκει δεν πρεπει να μπει ενα ΕΠΙΤΙΜΙΟ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑΣ;
Φόνος με φονο διαφερει...κλπ κλπ κλπ - εδω χρειάζεται Διακριση
Μυρμιδόνας
Και όμως αγαπητέ αδελφέ.
ΔιαγραφήΟ κβ΄ κανόνας της Συνόδου της Αγκύρας ορίζει, ότι ο εκούσιος φονεύς λαμβάνει επιτίμιον αποχής εκ της θ. κοινωνίας μέχρι του θανάτου του.
ΙΚ
Κάποιες παρατηρήσεις:
Διαγραφή- Το μόνο αμάρτημα, που δεν συγχωρείται είναι η βλασφημία κατά του αγίου Πνεύματος, δηλ. η αίρεση.
- Φόνος εντός του Παραδείσου δεν έγινε, δεν θα μπορούσε να γίνει, γιατί τότε τι σόι Παράδεισος θα είτανε. Ο φόνος του Άβελ από τον Κάιν έγινε εκτός Παραδείσου.
- Επιτίμιο ακοινωνησίας δέχεται αυτός, που μετανοεί και εξομολογείται, όχι ο αμετανόητος. Αυτός, αν κοινωνήσει, τότε "εις κρίμα και εις κατάκριμα".
- Και βέβαια υπάρχει διάκριση φόνου από φόνο. Άλλο ο ακούσιος και άλλο ο εκούσιος, γι' αυτό και ο δεύτερος τιμωρείται βαρύτατα.
ΙΚ
Απλα να συμπληρωσω κ. ΙΚ, τον 'φονο εντος του Παραδεισου' τον εγραψα σε 'ανω και κατω τελεια' - μεταφορικά ηθελα να το πω...
ΔιαγραφήΕννοείται οτι δεν εγινε φονος εντος του Παραδεισου!
Μυρμιδόνας
Eυχαριστώ πολύ για τις επεξηγήσεις.Υπάρχουν ίσως και αμαρτήματα σοδομισμού που όταν εμμείνει κάποιος ίσως δεν τον συγχωρήσει κάποια στιγμή ο ιερέας.Τι φταίει και αυτός να παίρνει στις πλάτες του τόσο βαριά αμαρτήματα?Ο Θεός να μας φυλάει από την αμαρτία..
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα τα αμαρτήματα συγχωρούνται, μετά από ειλικρινή μετάνοια, ακόμη και του σοδομισμού και σε ορισμένες περιπτώσεις, το θύμα μπορεί να γίνει και ιερέας! Όρα τον ιθ' κανόνα αγίου Ιωάννη Νηστευτή.
ΔιαγραφήΙΚ
Πως μπορεί παρακαλώ πολύ να γίνει ιερεύς τη στιγμή που για να καρεί κάποιος σε οποιανδ΄ποτε βαθμίδα της ιερωσύνης πρέπει να ανήκει εις τους εν παρθενία ταγούς?Αυτή την εντύπωση έχω.
ΑπάντησηΔιαγραφή