Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

ΠΕΡΙΕΡΓΗ «ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ» ΧΡΗΜΑΤΩΝ,

ΟΠΛΩΝ ΚΑΙ, ΚΥΡΙΩΣ, ΚΑΚΟΔΟΞΩΝ ΙΔΕΩΝ

ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ


ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ
















Δεν κατανοεί η Ι. Σύνοδος, ότι η σιωπή αποβαίνει όπλο, εν καιρώ, στα χέρια των εχθρών της Εκκλησίας;


Κατά τον Κυνουρίας κ. Αλέξανδρο:

* «Οδηγός μας προσκυνητός» και «Αρχηγός» της Εκκλησίας είναι ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος!
(Μέχρι τώρα γνωρίζαμε Σεβασμιώτατε, πως ο Χριστός είναι ο αρχηγός μας).
* Προϋπόθεση για να ανήκουμε στην Μία Εκκλησία είναι να... βρισκόμαστε στην «αγκαλιά» του Πατριαρχείου της Κων/πόλεως!
* Ο Πατριάρχης «μας οδηγεί σύμφωνα με την εντολή του Κυρίου εις πάσαν την αλήθειαν»!
(Και οι συμπροσευχές του πατριάρχη, Σεβασμιώτατε, και η αποδοχή του Βατικανού ως Εκκλησίας απὀ τον κ. Βρθολομαίο, είναι Εντολές του Κυρίου;



Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα που τέθηκαν στην Ι. Σύνοδο και τον μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλέξανδρο, στο αυτοκίνητο του οποίου (κατά την είδηση της 19/1/2012) βρέθηκαν εκατομμύρια χρημάτων, αλλά και όπλα. Ρωτάμε, λοιπόν, αμφοτέρους:


(1) Αληθεύει η πληροφορία που δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο “Ρομφαία” ότι η αστυνομία προέβη σε «σύλληψη ιεράρχη με όπλα και 35(!) εκατομμύρια ευρώ στις αποσκευές του»;

http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=10667:mitropolitis-mploko-lefta&catid=13.

(2) Αληθεύει αυτό που γράφτηκε, πως «η Σύνοδος απαίτησε από τον κ. Πολυγένη του Εκκλησιαστικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Ρομφαία” να απαλείψει ...τη μάρκα και τον αριθμό του αυτοκινήτου που βρέθηκαν τα χρήματα και τα όπλα; Οπερ και εγένετο. Ο κ. Πολυγένης απάλειψε την αναφορά»
(panayiotistelevantos.blogspot.com/2012/01/blog-post_4602.html).

Αν δεν αληθεύουν αυτά, γιατί η Ι. Σύνοδος σιωπά;


Γιατί ο Μητροπολίτης Μαντινείας δεν διαψεύσει την είδηση; Γιατί δεν κατέθεσε αγωγή σε όποιον ή σε όποιους διασπείρουν ειδήσεις, αν αυτές είναι συκοφαντικές; Γιατί αφήνει τους πιστούς να σκανδαλίζονται και τους εχθρούς της Εκκλησίας να τρίβουν τα χέρια τους; Γιατί αφήνει να πλανάται η υποψία, ότι τα σκάνδαλα περί παρανόμου διακινήσεως χρημάτων και όπλων, που έχουν καταγγελθεί στο χώρο του Βατικανού, τώρα αγγίζουν και τη δική μας Εκκλησία και μάλιστα ατιμώρητα;



Γιατί, το και κυριότερο, η Ι. Σύνοδος δεν ενεργεί με τρόπο τέτοιο, ώστε να μην δώσει «όπλα», σ’ όσους αύριο θελήσουν με αυτά τα στοιχεία να χτυπήσουν την Εκκλησία ή να την εκθέσουν στα μάτια του λαού και να παίξουν τα παιχνίδια τους;



Διαβάζοντας τις θλιβερές ειδήσεις του τελευταίου καιρού για μητροπολίτες, θυμηθήκαμε τις αθεολόγητες φράσεις (που θέσαμε στην αρχή του κειμένου αυτού) τις οποίες είπε ο μητροπολίτης Κυνουρίας, όταν επισκέφθηκε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Τότε, κανείς σχεδόν δεν ασχολήθηκε μ’ αυτές, η δε Ι. Σύνοδος δεν τις διόρθωσε, αδιαφόρησε, όπως μας έχει συνηθίσει με όσα άλλα πολύ χειρότερα και βλάσφημα ή αιρετικά λέγονται τελευταία από επισκόπους.


Είπε τότε ο Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος:


“…Το στήριγμά μας, και το φως και η χαρά μας, είστε εσείς, Παναγιώτατε. Είμεθα βέβαια χριστιανοί της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία απεκόπη από δυνάμεις ξένες, για πονηρούς σκοπούς. Και θα ηταν ορθό και πρέπον εμείς να παραμέναμε μέσα στην αγκαλιά της Μίας Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας για να έχει η Ορθοδοξία την δύναμή της και τη δόξα της. Όμως τα πράγματα έτσι οδηγήθηκαν και έτσι έγιναν. Εμείς όμως νιώθουμε ...τον Οικουμενικό Πατριάρχη μας ως τον πατέρα μας, τον οδηγό μας και εκείνον που μας οδηγεί σύμφωνα με την εντολή του Κυρίου εις πάσαν την αλήθειαν... Και γι' αυτό σήμερα ήρθα εδώ (στο Φανάρι) να ζητήσω και να προσκαλέσω ...να έρθει στην Τρίπολη ο Πατριάρχης· να προσκυνήσουμε τον αρχηγό της Εκκλησίας μας και να λάβουμε την ευλογία του, ώστε να ανανεώσουμε τις δυνάμεις μας και να προχωρήσουμε στην πορεία μας με δύναμη και με στόχους υψηλούς και σωτηριώδεις για το γένος και για την πίστη”».



Συμφωνούν οι λοιποί Επίσκοποι, οι πνευματικοί, οι μοναχοί, οι εκκλ. οργανώσεις ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος μας οδηγεί «εις πάσαν την αλήθειαν»; Η σιωπή τους δείχνει, είτε ότι συμφωνούν, είτε ότι δειλιούν να διαφωνήσουν.


Λεόντιος Διονυσίου

23 σχόλια:

  1. Μήπως είναι αυτό που λέμε "βάλανε τους λύκους να φυλάνε τα πρόβατα";

    Σημεία των καιρών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από πότε ο Βαρθολομαίος είναι "αρχηγός της Εκκλησίας μας";

    Ο Βαρθολομαίος είναι ο Προκαθήμενος μιας από τις 14 Ορθόδοξες εκκλησιασικές δικαιοδοσίες και πρώτος τη τάξει των Προκαθημένων και πλέον ου.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. ΙΚ,

      στην ανάρτηση για το Παλαιο Ημερολογιο, εγραψα μια απορια μου, θα χαρω αν μου απαντησετε!

      Η μια ερωτηση ειναι για το Αστρο της Βηθλεεμ και τον Σταυρό (1925)

      και η άλλη ερώτηση ειναι :
      Γιατι στους Αιρετικους να γινονται θαυματα, αφου πιστεύουνε 'ψευδως';

      σας δινω και την διεύθυνση:

      http://apotixisi.blogspot.com/2012/01/blog-post_686.html

      Θα χαρω για μια απαντηση σας

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    2. 1/ Τι εννοείτε με το άστρο της Βηθλεέμ; Εκτός από το άστρο της Βηθλεέμ, που παρουσιάστηκε με τη γέννηση του Χριστού, σύμφωνα με το εβραϊκό ημερολόγιο, υπάρχει και άλλη εμφάνιση και πότε;

      2/ Το Σταυρό τον είδαν μόνο οι του Παλαιού ή τον είδαν και οι του Νέου; Ξαναεμφανίστηκε έκτοτε; Γιατί άργησε να εμφανιστεί 1.5 χρόνο μετά τη μεταβολή;

      3/ Θαύματα κάνει και ο Πονηρός και μάλιστα εμφανίζεται ο ίδιος και ως "άγγελος φωτός", ακόμη και σε αγίους, για να τους δοκιμάσει. Χρειάζεται μεγάλη διάκριση, για να διακρίνει κανείς, αν ένα θαύμα προέρχεται εκ Θεού ("μακάριοι οι μη ιδόντες") ή εκ του Πονηρού και ακόμη μεγαλύτερη διάκριση, για να χρησιμοποιήσει κανείς ένα δαίμονα, για να παραπλανήσει έναν άλλον!

      ΙΚ

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα κ. ΙΚ,

      Για το Αστρο της Βηθλεέμ, διαβασα σε διαφημιστικό φυλλάδιο του Παλαιου Ημερολογιου, οτι το Αστρο αυτό 'εμφανίζεται' μονο οταν εορτάζονται τα Χριστουγεννα με το Παλαιό, δηλ 13 μερες αργότερα.

      Επειδή ο ίδιος δεν γνωριζω, γιαυτο σας ρώτησα αν εχετε ακουσει κατι σχετικό.

      ----------------------------

      Για τον Σταυρό που 'εμφανίστηκε' το έτος 1925, προφανως τον ειδανε και Χριστιανοι με το Νέο (ετσι λενε τουλαχιστον οι μαρτυριες) διοτι αρκετοι απο εκεινο το βραδυ επέστρεψαν στο Ημερολογιο του Παλαιου!

      Τώρα για τα υπόλοιπα που ρωτατε, δεν εχω απάντηση.
      Εσεις τι γνωμη εχετε;

      --------------------------

      Επιτρεψτε μου να κανω μια συντομη αντιγραφή του σχολιου μου απο την άλλη ανάρτηση:

      ΤΕΣΣΕΡΑ ειναι τα ΣΗΜΑΔΙΑ οτι το ΠΑΛΑΙΟ Ημερολογιο εχει ΔΙΚΑΙΟ!
      Αυτα τα 4 ΣΗΜΑΔΙΑ τα ΣΤΕΛΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ!
      (..και φυσικα αυτα διαβαζει κανεις οταν επισκεφτει την Ιερα Μονή Εσφιγμένου Αγ. Ορους)
      Ιδου:
      1. Το Αστρο της Βηθλεέμ, φαίνεται στο σπήλαιο της Γέννησης, ακόμα και σήμερα, μονο με το Παλαιο Ημερολόγιο.
      2. Ο Ιορδάνης πηγαίνει πισω, τα νερά του, μόνο με το Παλαιό Ημερολόγιο.
      3. Το Αγ. Φως στον Τάφο της Αναστάσεως φαίνεται, μόνο με το Παλαιό Ημερολόγιο
      4. Φωτεινός Σταυρός στον βραδυνό ουρανό της Αθήνας το βράδυ της 27ης Σεπτεμβρίου του έτους 1925

      Για το ΨΕΜΑ με τα νερα του Ιορδάνη μας ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ πιο πανω ο κ ΙΚ.
      Για το ΑΓιο Φως - τουλαχιστον ετσι οπως νομιζαμε οτι συμβαινει το θαυμα αυτο - και εδω μας ενημερωσε ο κ.ΙΚ

      κ. ΙΚ
      Για το Αστρο και τον Σταυρο τι εχετε να πειτε;

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    4. κ. ΙΚ,

      ερχομαι τωρα στο θεμα των θαυμάτων στους αιρετικους.
      Επειδή γραψατε οτι και στο Λούβρο γινονται ποσα θαύματα - αυτό δεν σημαινει οτι η Καθολικη Πιστη δεν ειναι Αιρετικη (ετσι εγω τουλαχιστον το καταλαβα, αν κανω λαθος, παρακαλω διορθώστε με) -

      δεν μιλαω για μεμονομενα περιστατικα - όπου και σαφως ο Διαβολος μπορει να μετατραπει σε 'αγγελο φωτος', αλλά αναφερομαι για μια ολοκληρη Πίστη, Ενα Δόγμα, οπως ειναι το Καθολικο...αφου οι Καθολικοι ειναι Αιρετικοι, γιατι ο Θεός επιτρεπει να γινονται και σε αυτους θαυματα;

      Αντιγραφω απο την προηγουμενη σελιδα εν συντομια:

      "Αφου οι Καθολικοι ειναι Αιρετικοι - τότε ο Θεός γιατι επιτρεπει να συμβαινουνε και σε εκεινους θαυματα - δεδομενου οτι αυτο ακριβως μπορουνε να το χρησιμοποιησουνε ως ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ στοιχειο της Ορθότητας της Πιστεως τους;"

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    5. 1/ Για το άστρο της Βηθλεέμ κάθε 7 Ιανουαρίου, τίποτε δεν γνωρίζω, ούτε αναφέρεται στους τουριστικούς οδηγούς, που τρέχουν να καταγράφουν θαύματα σε ορισμένες ημερομηνίες.

      2/ Για το σταυρό του 1925 έχω δει και σχετικό σκαρίφημα. Όσοι με το Νέο τον είδαν γύρισαν με το Παλαιό. Έκτοτε δεν εμφανίστηκε. Γιατί; Αν ξαναεμφανιζόταν θα ήταν μια ευκαιρία, γι' αυτούς με το Νέο, που δεν ζούσαν τότε, να πάνε με το Παλαιό.

      3/ Για το θεόσταλτο φως της Αναστάσεως, αυτοί που πέρνουν το φως και πάνε με το Παλαιό, λένε ότι δεν είναι θεόσταλτο (υπάρχει και σχετικό βίντεο με τις δηλώσεις τους!). Τώρα, οι με το Παλαιό, κάτι θα ξέρουν περισσότερο από τον Πατριάρχη, που πέρνει το φως από την ακοίμητη κανδήλα (υπάρχει βίντεο με την εισαγωγή της ακοίμητης κανδήλας στον Τάφο σε επίσημη τελετή!).

      4/ Για τα νερά του Ιορδάνη, που -υποτίθεται- ότι κάθε χρόνο, στις 19 Ιανουαρίου πάνε πίσω, τουλάχιστον φέτος δεν πήγαν πίσω (υπάρχει σχετικό βίντεο με τη ροή προς Νεκρά Θάλασσα!).

      ΙΚ

      Διαγραφή
    6. Άρα να υποθεσω οτι απο ολα τα επιχειρηματα των Χριστιανών του Παλαιού, αυτό του 1925 ειναι το δυνατότερο;

      Βεβαιως υπαρχουνε ενστασεις:
      1. Γιατι να εμφανιστει μονο μια φορα;

      2. Γιατι να αργήσει να εμφανιστεί, 1 1/2 χρονο απο το ξέσπασμα της 'διαμάχης';

      ...Η Επισημη Εκκλησια τι ερμηνεία δινει για το 'θαύμα' αυτό; Της εμφανισεως του Σταυρου στον Ουρανό;

      Υπαρχει καμια πληροφορία;

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    7. Εγώ τουλάχιστον δεν γνωρίζω.

      ΙΚ

      Διαγραφή
  3. Πες τα κε Καρδάση μου!Μας φλόμωσαν με εκφράσεις του τύπου προκαθήμενος,αρχηγός της Εκκλησίας κ.τ.ο.Ψάχνουμε να οσμιστούμε οσμή εκκλησιολογική και όζει οσμή παπισμού.
    Λυκούργος Νάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κ. ΙΚ,
    επισης θελω να σας μεταφερω μια απορια μου απο μια προηγουμενη ανάρτηση, που πιθανον να 'χαθηκε' μεσα στα τόσα άλλα σχόλια.

    Αντιγραφω:

    "Μιλατε για την θεια Λειτουργια, για τον Πατέρα και τον Υιό.
    Το ΑΓιο Πνευμα που ειναι;
    Ξεκινάτε μαλιστα ως εξης:
    "Είναι λάθος να θεωρείται, ότι η θ. λειτουργία προσφέρεται και στα τρια πρόσωπα της αγίας Τριάδας"
    Θελω να πω, δεν φαινεται, μεσα απο μια πρωτη αναγνωση οτι το Αγιο Πνευμα "υστερεί" στην Θεια Λειτουργια;
    Βεβαιως, υποθετω οτι θα απαντησετε, οτι η μετουσίωση του Αρτου και Οινου γινεται με την Ενεργεια του ΑΓ. Πνευματος...
    ...ομως, ετσι οπως το καταλαβα εγω τουλαχιστον, σε ολη την Διαρκεια της Θειας Λειτουργιας, το Αγιο Πνευμα 'επεμβαινει' μονο για μια - δυο 'στιγμες';

    Μυρμιδόνας
    "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και απαντήθηκε θα επαναλάβουμε:

      Η θ. λειτουργία είναι μια πρόγευση της Βασιλείας των Ουρανών, γι' αυτό και ξεκινάει: "ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του αγίου Πνεύματος". Σ' αυτή ζούμε τα παρελθόντα, τα παρόντα, αλλά και τα μέλλοντα και μάλιστα τη β΄παρουσία με εκείνη την καταπληκτική ευχή: "μεμνημένοι τοίνυν της σωτηρίου ταύτης εντολής..... της δευτέρας και ενδόξου πάλιν παρουσίας". Δηλ. ενθυμούμενοι την β΄ παρουσία που ζήσαμε!!!

      Στη θ. λατρεία υπάρχουν και τα τρία πρόσωπα της αγίας Τριάδας, το καθένα με το ρόλο του. Ο Πατέρας δέχεται από το Χριστό και την Εκκλησία τη θ. ευχαριστία, ο Χριστός προσφέρεται, ως ο αμνός του Θεού και όλα βέβαια τα πρόσωπα προσδέχονται αυτή την προσφορά. Το άγιον Πνεύμα καλείται να επιτελέσει τη μεταβολή του άρτου και οίνου σε σώμα και αίμα Χριστού, μιας και ο Χριστός δεν είναι πανταχού παρών σωματικώς (σύμφωνα με τη Δ΄ Οικουμενική).

      Οι πλείστες των ευχών απευθύνονται προς τον Πατέρα, ορισμένες στο Χριστό, ορισμένες στην αγία Τριάδα, καμία στο άγιο Πνεύμα (πλην αυτής της μεταβολής). Το άγιο Πνεύμα δεν είναι παρακατιανό, αλλά την εποχή της σύνταξης της θ. λειτουργία από το Μ. Βασίλειο (ο Χρυσόστομος δεν έγραψε λειτουργία) υπήρχε άγρια πολεμική κατά του αγίου Πνεύματος και έτσι ακόμη και στο Σύμβολο της Πίστης παραλείπεται να αναφερθεί η ομοουσιότητα του προς τον Πατέρα, όπως και η θεότητά του. Αυτά έγιναν πολύ αργότερα, στη ΣΤ΄ Οικουμενική, με την επιστολή του Ιεροσολύμων Σωφρονίου, προς τη Σύνοδο.

      ΙΚ

      Διαγραφή
    2. κ. ΙΚ

      εχετε ενα πολυ ΔΥΝΑΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ.
      Καποια στιγμή ισως εντοπισω και τα αδυνατα σας σημεια! :):)

      Ομως, πρεπει να αναφερθω σε αυτο το χαρισμα που εχετε.

      Να μιλατε για πολυ δυσκολα θεματα με ΑΠΛΟ ΤΡΟΠΟ!

      ΑΥτο ειναι ενα 'τάλαντο' - συνεχιστε ετσι!

      Λιγοι θεολογουμενοι ξερουνε να μιλανε με ΑΠΛΗ ΓΛΩΣΣΑ για τα ΟΥΣΙΩΔΗ!

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
  5. κ. ΙΚ

    αν εχετε χρονο, παρακαλω απαντήστε στο σχολιο μου:

    Feb 1, 2012 08:10 PM

    Επειδή και άλλος αναγνωστης εξέφρασε σχετικη απορία, παρακαλω αναλύστε μας λιγο περισσότερο τι εννοειται.

    η κεντρικη απορια ειναι η εξης:

    ΓΙΑΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ να συμβαινουνε θαυματα στους Αιρετικους;

    Αντιλαμβάνεστε οτι τοτε εκεινοι οχι μονο δεν θα διορθωθουνε ποτέ, αλλα απο πανω θα ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΝΕ οτι εχουνε την ΟΡθη Πιστη.

    Λοιπον;

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά όλα αυτά τα σχόλια έχουν να κάνουν με το θέμα;Μιλάει η ανάρτηση
    για τα ημερολόγια;Πάντως και τα δύο προέρχονται από τη Δύση και δεν
    έχουν καμία σχέση με την αρχαία ελληνική παράδοση!Επίσης οι εορτα-
    σμοί με διαφορά 13 ημερών ΔΕΝ είναι δόγμα και πίστη,αλλά ΣΤΕΝΟΚΕΦΑ-
    ΛΙΑ και τα υπόλοιπα καλά επεξεργασμένοι ΜΥΘΟΙ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αναφερθήκαμε στο άγιο Πνεύμα και την πλήρη αναγνώρισή του στην ΣΤ΄ Οικουμενική. Ιδού τα σχετικά αποσπάσματα, σε 3 Οικουμενικές Συνόδους:

    - Άγιον Πνεύμα, κατά την Α΄ Οικουμενική (325):

    "Και εις το Άγιον αυτού Πνεύμα".

    - Άγιον Πνεύμα, κατά την Β΄ Οικουμενική (381):

    "Και εις το Πνεύμα το άγιον, το κύριον, το ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν δια των προφητών".

    - Άγιον Πνεύμα, κατά την ΣΤ¨ Οικουμενική (681):

    "Εις εν Πνεύμα άγιον, το εκ Θεού Πατρός εκπορευόμενον, το φως και Θεόν και αυτώ γνωριζόμενον, και ον αληθώς Πατρί και Υιώ συναϊδιον, ομοούσιόν τε και ομόφυλον, και της αυτής ουσίας και φύσεως, και ωσαύτως δε και θεότητος".

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. ΙΚ,

      σας ευχαριστώ για τις πληροφοριες αυτες.
      Με βοηθατε να συμπληρώσω το 'αρχείο' μου!

      --------------------------------------

      κ. ΙΚ,
      γνωρίζετε μηπως την επισημη αντιδραση της Εκκλησιας της Ελλαδος με το Νέο, για τον Σταυρό του 1925;

      Τι γνώμη 'εξέδωσε' η Ιερα Σύνοδο;

      Επισης κ. ΙΚ, αν εχετε χρονο απαντήστε παρακαλω στο άνω σχολιο μου:

      Feb 2, 2012 08:04 AM

      Ευχαριστώ!

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    2. Είναι σίγουρο, ότι ο θεός, η Παναγία και οι άγιοι εμφανίζουν και κάνουν θαύματα σε αιρετικούς, αλλά και σε αλλόθρησκους. Όμως δεν είναι όλες οι σχετικές εμπειρίες θαυμάτων και οραμάτων αυθεντικές, όπως το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και στην Ορθοδοξία. Οι Πατέρες γνωρίζουν αυτή τη διάκριση, ενώ οι αιρετικοί την αγνοούν.

      Οι Πατέρες συμβουλεύουν να είμαστε προσεκτικοί σε εμφανίσεις, οράματα και θαύματα, όπως π.χ. ο άγιος Γρηγόριος Σιναϊτης. Παραδείγματα μη Ορθόδοξων οπτασιών έχουμε πολλά, π.χ. την εμφάνιση της Παναγίας στη Φατίμα της Πορτογαλίας, όπου ενισχυόταν η δοξασία της άσπιλης σύλληψης. Σε άλλες περιπτώσεις ενισχύεται η δοξασία για την αγία καρδία του Ιησού ή της Παναγίας, αλλά και άλλου είδους οράματα και θαύματα, που όλα εξυμνούν τις παπικές δοξασίες.

      Βέβαια δεν χρειαζόμαστε ετερόδοξα οράματα, για να μας καλέσουν σε μετάνοια, αλλά όμως και μέσα στα Ορθόδοξα πλαίσια θα πρέπει να προσέχουμε μη μας κυριεύσει ο πονηρός. Παράδειγμα έχουμε στον θρησκευόμενο Μακρυγιάννη, που ο υπερβολικός ζήλος του να ιδεί την αγία Τριάδα και να δοξασθεί από αυτήν, τον έστρεψε στην πλάνη. Τελικά, όπως αφηγείται ο ίδιος στο "Οράματα και θάματα" παρουσιάστηκε ενώπιον της αγίας Τριάδας (μαζί με τη γυναίκα του!), ο Θεός Πατέρας τον στεφάνωσε και τον έβαλε να κάτσει δίπλα του, αφού είπε στο Χριστό να πάει πιο πέρα! Σε άλλο όραμα δε, μια γυναίκα μαυροφόρα, του αποκάλυψε, ότι στην άλλη ζωή θα απολαύσει τιμές, που ούτε η Παναγία δεν θα απολαύσει, αλλά..... να μην το πει στον πνευματικό του!

      Όσον αφορά, τα γιατί και τα πως των πραγματικών θαυμάτων σε αιρετικούς "αγνωσται αι βουλαί του Κυρίου".

      ΙΚ

      Διαγραφή
    3. Μάλιστα.

      Αυτο με τον Μακρυγιάννη παραδεχομαι οτι δεν το γνωριζα.

      Ειναι παραξενο παντως, πως ο π. Μεταλληνός αλλα και ο Χρ. Γιανναράς, όποτε μιλανε για τον Μακρυγιάννη δεν αναφερθήκανε ποτέ στις πλανες του.
      Σχεδον εισηγήθηκαν την 'αγιοποιηση' του!

      ------------------------------------

      κ. ΙΚ,
      διαβασα με προσοχή αυτα που γραψατε για τα θαυματα στους αιρετικους.
      Η κεντρικη απορία ητανε η εξης:
      Ενας αιρετικός, στον οποιον συμβαινουνε θαύματα (ασχετως για ποιους λογους - αγνωσται αι βουλαι του Κυριου) - αυτός ο αιρετικος ουδέποτε θα μετανοησει, σωστα;
      Ισα ισα που θα καμαρώνει απο πανω οτι εχει το Αγιο ΠΝευμα!

      -------------------------------------

      Επιτρεψτε μου κ. ΙΚ να σας ξαναρωτησω για το θεμα της εμφανίσεως του Σταυρού το 1925:
      μηπως γνωρίζετε την επίσημη 'απάντηση' της Εκκλησιας της Ελλαδος;
      Τι θεση πηρε γιαυτο το συμβάν;
      Το αποδεχεται; Το αμφισβητει; Το 'εθαψε';

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    4. Α/

      - Ο π. Μεταλληνός έχει κάνει μελέτη πάνω στο έργο του
      Στρατηγού Μακρυγιάννη "Οράματα και Θάματα", στο βιβλίο του "Ορθοδοξία και Ελληνικότητα":

      1.- Όραμα του Μακρυγιάννη, όπου τοποθετείται εκ δεξιών του Πατρός

      Μακρυγιάννης: (203) "Πάγω εις το προκείμενον. Δεν ήθελα να γράψω οτ’ ήμουν εγώ, και πάλε με μάλωσε ο αφέντης μας. αφού με πήγαν πλησίον εις τον αφέντη μας, πέρασε ο Χριστός παρέκει, πλησίον εις την Θεοτόκον, και άφησε τον θρόνον άδειον αυτόν, και εις το δεξιόν του αφεντός μας μ’ έβαλαν εις τον θρόνον όπου καθέταν ο Χριστός, και ευτύς κατέβη ολίγον αυτός ο θρόνος από την γραμμή του αφεντός και του Χριστού και της Θεοτόκος. Σηκώνεται ο αφέντης μας και ο Χριστός και η Θεοτόκο και όλοι οι άγιοι και με βλόγησαν τρεις φορές. και τότε βγαίνει την κορόνα από το κεφάλι του ο αφέντης μας και μου τη βάνει, και μου δίνει και τον σταυρόν όπού’ χε εις το χέρι του με το φι και μου τον δίνει εις το χέρι μου το δεξί με το δεξί του χέρι. Πριν αυτά, έκαμα τρεις μετάνοιες και με ξαναβλόγησαν, μου δίνει και ένα λαμπρό σπαθί, και ένα είχε κόμπους και έστραφτε, και ο Χριστός με τον αφέντη μόβαλαν το στεφάνι αποπάνω την κορόνα, και με σταύρωσαν με αυτό. έβγαλε ο αφέντης μας ένα λαμπρόν δισκοπότηρον και με μετάλαβαν και μου το’ δωσε, βλογόντας όλοι.....".

      2.- Αυτοαγιοποίηση του Μακρυγιάννη και ανώτερη τιμή σ’ αυτόν απ’ ότι στην ίδια τη Θεοτόκο.

      Μεταλληνός: (100,2) "Ο Παντοκράτορας επισκέπτεται τον Μακρυγιάννη και του λέγει: "Γιάννη, Γιάννη, Αγιάννη". Δίκαια διερωτάται ο Καθηγ. Σαββίδης με αφορμή το χωρίο αυτό, αν αυτοαγιοποιήθηκε ο Μακρυγιάννης. Τα λόγια όμως αυτά μπορούν να γίνουν δεκτά και να δικαιολογηθούν μόνο με την συνείδηση της ανάληψης μιας μοναδικής αποστολής, διαφορετικά είναι για ένα πιστό όπως ο Μακρυγιάννης, βλάσφημα. Ο Μακρυγιάννης όμως φαίνεται να τα καταφάσκει. Όπως καταφάσκει και τα ακόλουθα λόγια του "Παντοκράτορα". "Ήλθα και μόνος μου κάτω και εις την οικίαν σου. Δεν απόλαψε άλλος τοιούτως σε τούτην την ζωήν. Αυτό, μόνο εσύ". Ανάλογα ακούει και στο 119,25: Ο λόγος εκεί είναι για κάποιον, που άγιασε "στα ’99", και το οποίο πρώτος τον βλέπει ο Μακρυγιάννης. Η "Παναγία" (;) του λέγει: "Και δι’ όλα αυτά ο αφέντης μας τον είχε δοξάσει εις τα ζώντα του και απόλαψε όσα απόλαψες και θ’ απολάψεις ακόμα εσύ..... και είδετε εσείς οι μόνοι οι δυο όλα τα λαμπρότερα πράματα και μυστήρια του Θεού, όπου δεν τ’ απόλαψε η μητέρα του Χριστού, όταν ζούσε σ’ αυτείνη τη ζωή" (Θα ήταν μεγάλη βλασφημία για τον Μακρυγιάννη να δεχθεί ότι είναι ανώτερος και από την Θεοτόκο! Πως ήταν δυνατόν ποτέ να αποδεχθεί κάτι τέτοιο ένας πιστός σαν κι’ αυτόν; Το πράγμα μένει, αληθινά, ανεξήγητο και γι’ αυτό δεχόμαστε ανεπιφύλακτα την ερμηνεία του π. Θεόκλητου για παρόμοια σημεία των Ο-Θ). "Και όσα περικαλείσαι, όλα θα τα’ απολάψεις".

      ΙΚ

      Διαγραφή
    5. Β/

      3.- Μη φανέρωση οραμάτων του Μακρυγιάννη στον πνευματικό του:

      Μεταλληνός: "Ο Μακρυγιάννης είναι ένας αγωνιζόμενος χριστιανός, που κινείται στο παραδοσιακό-κολλυβάδικο κλίμα, στη λαϊκή ησυχαστική παράδοση της εποχής του, με τις ελλείψεις που κάθε απλός πιστός μπορεί να παρουσιάζει. Δεν αλλάζει συνεπώς καθόλου η εικόνα, που έχουμε γι’ αυτόν. Η εμπειρία του "καλύπτει πλήρως το ήθος της Εκκλησίας" (π. Θεόκλητος). Πιστεύει, αγωνίζεται και εξομολογείται, κοινωνεί. Βέβαια το ερώτημα είναι, τι του έλεγε ο Πνευματικός του, ή - και -αν ο ίδιος ο Μακρυγιάννης φανέρωσε τα οράματά του στον Πνευματικό του, αφού η γυναίκα - ταχυδρόμος (Παναγία;) τον συμβούλευε να μην τα εξομολογείται (100,5/6)! Στο θέμα αυτό ο Στρατηγός έμεινε χωρίς έγκυρη και υπεύθυνη πνευματική καθοδήγηση".

      - Το ουδέποτε ένας αιρετικός θα μετανοήσει δεν μπορούμε να το πούμε, γιατί έχουμε παραδείγματα αιρετικών, που μετανόησαν. Όποιος καμαρώνει, ότι έχει πάνω του το άγιον Πνεύμα, είτε αιρετικός είναι, είτε Ορθόδοξος, έχει έπαρση και όποιος έχει έπαρση δεν τον επισκέπετεται το άγιον Πνεύμα, δεν μπορεί να καταστεί δοχείον του αγίου Πνεύματος.

      - Για την επίσημη αντίδραση της Εκκλησίας, σχετικά με την "εμφάνιση" του Σταυρού το 1925, ουδέν γνωρίζουμε.

      ΙΚ

      Διαγραφή
    6. κ. ΙΚ,
      παραδεχομαι οτι δεν εχω διαβασει το σχετικο βιβλιο του π. Μεταλληνου.
      Απλα, σε διαφορα κηρύγματα του ομιλουσε με καλα λογια για τον Πνευματικο Αγώνα του Μακρυγιάννη.

      Οπότε με αυτα που μας γραψατε, μαλλον 'ακυρο' στην 'αγιοποιηση' του Μακρυγιάννη!

      κ. ΙΚ,
      σας ευχαριστώ για την αναλυτική σας απάντηση

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
  8. Για τα χρηματα και τα οπλα δεν διαβασα καποιο σχολειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου