Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011



ΕΙΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΟΙ

ΕΚΚΛΗΣΙΑ;



του ομολογητού Θεολόγου κ. Νικολάου Σωτηροπούλου





Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ Μητροπολίτης Φλωρίνης Αγουστνος, σύγχρονος Πατρ τς ᾿Εκκλησίας, συμβούλευε τ πνευματικά του τέκνα ν᾿ γωνίζωνται προπάντων γι τν πίστι, ποία στς μέρες μας καταπολεμεται κα καταπροδίδεται.
Η πίστι, λεγε, ενε σν τ κεφάλι στν νθρωπο.
Αν κοπ τ κεφάλι, νθρωπος καριαίως πεθαίνει.
Κα
ν χαθ πίστι, μέσως χανόμεθα, πεθαίνουμε πνευματικς. Θεωρώντας τ λόγο το μακαριστο ᾿Επισκόπου κα πνευματικο πατρός μας Αγουστίνου ςπνευματικ ποθήκη, πρτα προσπαθομε ν δίνωμε τ μάχη γι τν πίστι.
Κα
δίως δίνουμε τ μάχη κατ τς χειρότερης πολεμικς κινήσεως ναντίον τς πίστεως στν ποχή μας, τς παναιρέσεως κα πανθρησκείας το Οκουμενισμο.
Ο Ο
κουμενισμς ενε χειρότερη πολεμικ κίνησι κατ τς πίστεως ν συγκρίσει πρς λες τς λλες χθρικς κινήσεις το παρόντος κα το παρελθόντος.
Ο
κουμενιστα δ δυστυχς ενε πολλο γέτες τς ᾿Εκκλησίας...

Τ δ μικρόβιο το Οκουμενισμο χει προσβάλει κα πολ ξιόλογο κκλησιαστικ γέτη, νδρα μεγάλης μορφώσεως κα μεγάλου ργου στν ᾿Εκκλησία, τν Μακαριώτατο ᾿Αρχιεπίσκοπο ᾿Αλβανίας κ. ᾿Αναστάσιο (Γιαννουλτο).
Η περίπτωσί του φέρει στ νο τ λόγο το Κυρίου, τι ργανα το Σαταν θ νεργήσουν, «στε πλανσαι, ε δυνατόν, κα τος κλεκτούς» (Ματθ. κδ´ 24).

Ο ᾿Αρχιεπίσκοπος κ. ᾿Αναστάσιος στ βιβλίο του «ΙΧΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΥ», σελ. 423-424, δέχεται τι κα ο μ Χριστιανοί, ο θνικοί, ο λλόθρησκοι, νήκουν οράτως στν ᾿Εκκλησία.
Πρ
ς ποστήριξι δ τς θέσεως ατς γίνεται πίκλησι το χωρίου ᾿Εφεσ. γ´ 6, «εναι τ θνη συγκληρονόμα κα σύσσωμα κα συμμέτοχα τς παγγελίας ατο (το Θε ο) ν τ Χριστ».
Τ
χωρίο παρερμηνεύεται. Η ρθ ρμηνεία του ενε ατή· «Ο θνικο ενε (μαζ μ τος ᾿Ιουδαίους) συγκληρονόμοι, κα μέλη το ατο σώματος (τς ᾿Εκκλησίας δηλαδή), κα συμμέτοχοι τς ελογίας, τν ποίαν ατς ( Θες) εχεν ποσχεσθ.


Α
τ δ πιτυγχάνονται δι το Χριστο». Κατ τν παράθεσι το χωρίου παραλείπεται ν τέλει φράσι «δι το Εαγγελίου».
Α
τ φράσι δείχνει σαφς, τι τ θνη γίνονται «συγκληρονόμα κα σύσσωμα κα συμ μέτοχα τς παγγελίας» κατόπιν τς κηρύξεως κα τς ποδοχς το Εαγγελίου.
Οσοι δ θνικο δν πιστεύουν στ Εαγγέλιο, πς ενε δυνατ ν᾿ νήκουν στν ᾿Εκκλησία;

Στ ᾿Εφεσ. γ´ 12 περιέχεται· «ν χομεν τν παρρησίαν κα τν προσαγωγν ν πεποιθήσει δι τς πίστεως ατο».


Τ
χωρίο τοτο ενε π τ δύσκολα τς Γραφς (Βλέπε μέτερο ργο «Ερμηνεία δυσκόλων χωρίων τς Γραφς», τόμ. Γ´, σελ. 311-313).
Κατ
τ χωρίο δ τοτο χουμε «τν προσαγωγήν», τν προσέλευσι στ Θεό, «δι τς πίστεως ατο», δι τς πίστεως στ Χριστό.
Οσοι πιστεύουν στ Χριστό, ατο προσέρχονται στ Θε κα γίνονται μέλη τς ᾿Εκκλησίας. Οσοι θνικο δν πιστεύουν στ Χριστό, ατο παραμένουν «θεοι» (᾿Εφεσ. β´ 12), δν χουν τ Θεό, τν ληθιν Θεό.
Π
ς δ ο πιστοι κα θεοι νήκουν κα ατο στν ᾿Εκκλησία;



Κατ τ ᾿Εφεσ. γ´ 10 « πολυποίκιλος σοφία το Θεο» γνωρίζεται «δι τς ᾿Εκκλησίας».
Α
τ σημαίνει τι πολυποίκιλη σοφία το Θεο φαίνεται στν ᾿Εκκλησία, τν πραγματοποίησι αωνίως γνώστου σχεδίου το Θεο.
᾿Αλλ σοφία το Θεο ενε κα τοτο, τι στν ᾿Εκκλησία νήκουν κα ο θνικοί, ο ποοι δν πιστεύουν στ Χριστ κα τν ᾿Εκκλησία του;
Ωραία σοφία! Σοφία, ρθή!
Κατ
τ ᾿Ιωάν. ι´ 16 Κύριος επε στος ᾿Ιουδαίους· «Κα λλα πρόβατα χω, οκ στιν κ τς αλς ταύτης· κκενα δε με γαγεν, κα τς φωνς μου κούσουσι, κα γενήσεται μία ποίμνη, ες ποιμήν». Μ ατ τ λόγο Χριστς ννοε·
Εχω κα λλα πρόβατα, τος θνικούς, πο δν ενε π᾿ ατ τ μάνδρα, τν ᾿Ιουδαϊκή. Κα κενα τ πρόβατα πρόκειται ν δηγήσω, κα θ πακούσουν στ φωνή μου, στ Εαγγέλιο, κα θ γίν μία ποίμνη, νας ποιμήν.
Η «μία ποίμνη» ε
νε ᾿Εκκλησία. Κα ποτελεται π ᾿Ιουδαίους, ο ποοι πιστεύουν στ Χριστό, κα π θνικούς, ο ποοι πακούουν στ φων το Χριστο, στ Εαγγέλιο, κα γίνονται κα ατο πιστοί. Ο πιστοι δν νήκουν στν ποίμνη το Χριστο, τν ᾿Εκκλησία.



Στ ᾿Εφεσ. δ´ 4-6 βλέπουμε τι τ «ν σμα», ᾿Εκκλησία, βρίσκεται κε, που ενε τ «ν Πνε μα», τ ποο τν μψυχώνει, κα τ ποο « κόσμος ο δύναται λαβεν, τι ο θεωρε ατ οδ γινώσκει ατό» (᾿Ιωάν. ιδ´ 17). ᾿
Επίσης
᾿Εκκλησία βρίσκεται κε, που ενε «ες Κύριος», ᾿Ιησος Χριστός, κα «ες Θεός», Πατήρ.
Οπως δ κόσμος δν δύναται ν λάβ τ Πνεμα, διότι δν τ πιστεύει, τσι δν δύναται ν χ κα τν Κύριο ᾿Ιησο Χριστ κα τ Θε Πατέρα.
Η
Αγία Τρις κατοικε στος πιστούς.
Η ᾿Εκκλησία πίσης ενε κε, που ενε «μία λπίς», «μία πίστις», ρθή, κα τ «ν βάπτισμα», πο γίνεται χι πλς μ νερό, λλ μ τ Πνεμα τ Αγιο, τ ποον κόσμος δν δύναται ν λάβ. ᾿
Ιδιαιτέρως
ξιο τονισμο, τι ᾿Εκκλησία ενε κε, που ενε «μία πίστις», ρθή, χι ο αρέσεις κα ο λλες θρησκεες.



Παραθέτουμε δύο κόμη χωρία·
«Ο
μν ον σμένως ποδεξάμενοι τν λόγον βαπτίσθησαν, κα προσετέθησαν τ μέρ κείν ψυχα σε τρισχίλιαι» (Πράξ. β´ 41),
«
Ο δ Κύριος προσετίθει τος σζομένους καθ᾿ μέραν τ ᾿Εκκλησί» (Πράξ. β´ 47).
Συμφώνως πρ
ς ατ τ χωρία, τν ᾿Εκκλησία ποτελον σοι ποδέχονται τ λόγο το Θεο κα βαπτίζονται, χι ο πιστοι κα βάπτιστοι.

Κατόπιν τούτων, λλ κα πολλν λλων, τ ποα θ μπορούσαμε ν ναφέρωμε, ρωτομε·
Π
ς δύνανται ν᾿ νήκουν στν ᾿Εκκλησία οράτως κα ο λλόθρησκοι κα τερόδοξοι; Τί σημαίνει ατ τ οράτως;
Η
᾿Εκκλησία ενε ρατ πραγματικότης, χι όρατη.



Ο ᾿Αρχιεπίσκοπος ᾿Αλβανίας δν παραδέχεται τ το γίου Κυπριανο «κτς τς ᾿Εκκλησίας δν πάρχει σωτηρία» (extra Ecclesiam nulla salus).
Κα
γιατί δν τ παραδέχεται; Διότι, γράφει στ μνημονευθν βιβλίο του (σελ. 423), ατ «γεννήθηκε στ Δύση κα πέκτησε Ρωμαιοκαθολικ θαγένεια».
᾿Ερωτομε πάλι· Δεδομένου τι πρ το Σχίσματος μία ᾿Εκκλησία πρχε κα στν ᾿Ανατολ κα στ Δύση, ,τι ς πρς τν πίστι σχυε στ Δύσι, δν σχυε κα στν ᾿Ανατολή;
Αν πλαντο Δύσι σ θέμα πίστεως, τότε ᾿Εκκλησία στ Δύσι δν πρχεν, περ τοπον.
Τ
«κτς τς ᾿Εκκλησίας δν πάρχει σωτηρία» ενε ρθό, σχύει δ μ τν ννοια, τι, σοι κουσαν τ Εαγγέλιο κα δν πίστευσαν κα δν βαπτίσθηκαν γι ν εσέλθουν στν ᾿Εκκλησία, λλ᾿ μειναν κτς τς ᾿Εκκλησίας, ατο δν σζονται.


Ο Κύριος επε στος ᾿Αποστόλους· «Κηρύξατε τ Εαγγέλιον πάσ τ κτίσει.
Ο πιστεύσας κα
βαπτισθες σωθήσεται, δ πιστήσας κατακριθήσεται» (Μάρκ. ιστ´ 15-16).
Δ
ν σζονται λοιπν ο κροατα κα καταφρονητα το Εαγγελίου.
Η σωτηρία τ
ν λλοθρήσκων, ο ποοι δν εχαν τν εκαιρία ν γνωρίσουν τ Εαγγέλιο, λλ᾿ χουν καλ συνείδησι, ενε λλο θέμα. Παραπέμπουμε σχετικς σ δύο λόγους το ᾿Αποστόλου Παύλου, Ρωμ. β´ 14-16 κα 26-27.

Επειτα, γιατί τ «κτς τς ᾿Εκκλησίας δν πάρχει σωτηρία» νοχλε τν ᾿Αρχιεπίσκοπο ᾿Αλβανίας, φο ατς φρονε τι κα ο λλόθρησκοι ενε ντς τς ᾿Εκκλησίας;
᾿Επίσης, γιατί κήρυξε στος λλοθρήσκους τς ᾿Αφρικς, φο κα ο λλόθρησκοι ενε ντς τς ᾿Εκκλησίας; Μ τν παράδοξη κκλησιολογικ ντίληψί του ναιρε τ ργο του κα καταργε τν εραποστολή.


Μακαριώτατε ᾿Αρχιεπίσκοπε ᾿Αλβανίας κ. ᾿Αναστάσιε! Εσθε να π τ πολ σπουδαα κα πολογίσιμα γετικ ναστήματα στν ᾿Εκκλησία. ᾿
Αλλ
᾿ὁ ρθολογισμς κα παναίρεσι κα πανθρησκεία το Οκουμενισμο σς χουν πηρεάσει. Κα κινδυνεύετε ν πολέσετε σα ργασθήκατε.
Λυπε
τε τος συνειδητος ᾿Ορθοδόξους χριστιανούς.
Κα
περάνω πάντων λυπετε τ Πνεμα τ Αγιο.
Σ
ς παρακαλομε, δώσετε πόλυτη σημασία κα προσοχ στ θεόπνευστο κείμενο τς Αγίας Γραφς, δίως στ λόγια περ πίστεως, πιστίας κα αρέσεων.
᾿Εγκαταλείψετε τν ρθολογισμ κα τν Οκουμενισμό.
Κα
γίνετε κραιφνς ᾿Ορθόδοξος Ιεράρχης.
Τότε θ
χαρ γι σς τ Πνεμα τ Αγιο, θ χαρον κα ο πιστο κα θ δοξάσουν ξ ατίας σας τ Θεό. Μέχρι τώρα δν εδαμε οτε να Οκουμενιστ Ιεράρχη ν᾿ ποβάλ τ Οκουμενιστικ φρόνημα.
Ας δομε πρτον σς, τν λογιώτατο κα κάματο ργάτη τς ᾿Εκκλησίας. Αν δώσετε παράδειγμα, λπίζουμε κα λλοι ν κολουθήσουν.


12 σχόλια:

  1. Δυστυχώς ο συμπαθής κατά τα άλλα αρχιεπίσκοπος Αλβανίας έχει κατασκανδαλίσει τον πιστό λαό με τα οικουμενιστικά του καμώματα.Συγχαρητήρια στον κο Σωτηρόπουλο για τον γεμάτο αγάπη και πόνο έλεγχο που του ασκεί.
    ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. «ὅπου εἰσί δύο ἤ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τό ἐμόν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσῳ αὐτῶν»
    ( όπου μαζευτούν δύο ή τρεις στο όνομά μου, εκεί είμαι και εγώ ανάμεσά τους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "είναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας αυτού εν τω Χριστώ δια του ευαγγελίου".

    "Το μυστήριο αυτό είναι ότι με το έργο του Ιησού Χριστού και οι εθνικοί λαμβάνουν μέρος στην κληρονομία μαζί με τους Ιουδαίους, αποτελούν μέλη του ιδίου σώματος του Χριστού και μετέχουν στις υποσχέσεις του Θεού" (Κ. Διαθήκη, μετάφραση στη Δημοτική, Ελληνική Βιβλική Εταιρία).

    "Με την απαρεμφατική και επεξηγηματική πρόταση του στίχ. 6 ("είναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας εν Χριστώ Ιησού δια του ευαγγελίου") προσδιορίζεται ακόμη περισσότερο αυτό το μυστήριο, που συνίσταται στο ότι οι εθνικοί κληρονομούν μαζί με τους Ιουδαίους τα αγαθά που προσφέρει ο Θεός ("συγκληρονόμα"), ενσωματώνονται στο ίδιο σώμα ("σύσσωμα") και μετέχουν στις δωρεές που τους υποσχέθηκε ο Θεός ("συμμέτοχα της επαγγελίας"). Το "εν Χριστώ Ιησού" αναφέρεται προφανώς και στα τρία αυτά σύνθετα επίθετα, με τα οποία υπογραμμίζεται η ενότητα της νέας ανθρωπότητας που δημιουργείται με τη συνένωση Ιουδαίων και εθνικών μέσα στην Εκκλησία, το δε "δια του ευαγγελίου" δηλώνει τον τρόπο με τον οποίο γνωστοποιείται και πραγματοποιείται η νέα αυτή εν Χριστώ ανθρωπότητα (πρβλ. Ζιγαβηνό "τουτέστιν δια του κηρύγματος του ευαγγελίου")" (Ι. Καραβιδόπουλου, ερμηνεία της προς Εφεσίους επιστολής).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ότι επλανήθη η Δύση σε θέματα πίστεως δεν σημαίνει, ότι είναι εκτός Εκκλησίας και είναι γνωστόν, ότι οι πλείστες πλάνες της έχουν ως αφετηρία τους τον ιερό Αυγουστίνο (δες: Ι. Ρωμανίδη, το προπατορικό αμάρτημα):

    - η Οντολογία της Θεότητας με την οποίαν η γενεσιουργός αιτία ύπαρξης του Πατέρα είναι η φύση του και όχι το πρόσωπό του.

    - η κτιστή και όχι η άκτιστη ενέργεια του Θεού.

    - η ικανοποίηση της θείας δικαιοσύνης.

    - το προπατορικό αμάρτημα.

    - ο απόλυτος προορισμός.

    - η εκπόρευση του αγίου Πνεύματος (filioque).

    - το παπικό πρωτείο.

    - το παπικό αλάθητο.

    - η κοσμική εξουσία.

    Ως προς το παπικό πρωτείο είναι γνωστή η φράση του ι. Αυγουστίνου: Roma locuta est, causa finite est (Η Ρώμη μίλησε, η συζήτηση έληξε).

    Εξ άλλου, πολλοί άγιοι της Εκκλησίας μας πλανήθηκαν, χωρίς να ευρεθούν εκτός Εκκλησίας:

    Ο Μ. Φώτιος σε μια επιστολή του στον πάπα Νικόλαο δηλώνει απερίφραστα ότι πολλοί Πατέρες, όπως ο Διονύσιος Αλεξανδρείας, ο Μεθόδιος, ο Γρηγόριος Νύσσης και ο Ειρηναίος, διετύπωσαν εσφαλμένες απόψεις και συμπληρώνει: "Εμείς δε επειδή προσέξαμε ότι μερικοί άλλοι από τους μακαρίους Πατέρες και διδασκάλους μας πλανήθηκαν σε πολλά σημεία της ακριβούς ερμηνείας των ορθών δογμάτων, τους μεν ισχυρισμούς τους δεν τους αποδεχόμεθα ως προσθήκη στη διδασκαλία της Εκκλησίας, αλλά τα ίδια τα πρόσωπά τους τα ασπαζόμεθα με τιμή" (Μ. Φωτίου, Επιστολαί 1 (ΚΔ΄), Migne 102, 813).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ικανοποίηση της Θείας Δικαιοσύνης είναι σύμφωνη με την ορθόδοξη διδασκαλία.Κάτι τέτοιο διαφαίνεται περίτρανα στο βιβλίο του αγίου Νεκταρίου περί αθανασίας ψυχής και στο βιβλίο του αγίου νικολάου του Καβάσιλα περί της εν Χριστώ ζωής.Όλους τους έβγαλε δυτικόπληκτους ο πολύς Ρωμανίδης.Επίσης σε παλαιότερο άρθρο του Ορθοδόξου Τύπου αποδεικνυόταν ότι ο άγιος Αυγουστίνος ήταν κατά του πρωτείου του πάπα Ρώμης.Είχε παρατεθεί και το σχετικό χωρίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

    Α/

    Συγκεκριμένα, ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία πρεσβεύει, ότι ο θάνατος είναι δημιούργημα του διαβόλου, ο δε Λόγος εσαρκώθη για να καταποντίσει το κράτος του θανάτου («θανάτω θάνατον πατήσας»), πράγμα που έγινε με την σταύρωση και ανάστασή Του, για τον Παπισμό ο θάνατος είναι δημιούργημα του Θεού, ο δε Λόγος εσαρκώθη και εσταυρώθη προς ικανοποίηση της θείας δικαιοσύνης και για να δώσει το καλό παράδειγμα της αγάπης και της υπακοής ως προϋπόθεση ένωσης με τον Θεό, αυτός δε ο θάνατος θα καταργηθεί με την β΄ παρουσία.

    Η ανωτέρω Ορθόδοξη θέση τεκμηριώνεται από πάμπολλους Πατέρες της Εκκλησίας (Άγ. Ειρηναίο, Μέγα Αθανάσιο, Κύριλλο Αλεξανδρείας, Γρηγόριο Θεολόγο, Ιωάννη Χρυσόστομο, Μάξιμο Ομολογητή, Νικόλαο Καβάσιλα, Γρηγόριο Παλαμά κ.ά.) και αποτελεί την επίσημη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ενώ ο Παπισμός βασιζόμενος σε Δυτικούς Πατέρες (Αυγουστίνο, Αβελάρδο, Άνσελμο, Θωμά Ακινάτη κ.ά.) εκφράζει την εντελώς αντίθετη δογματική θέση, που εδράζεται στην διαφορετική του άποψη έναντι του προπατορικού αμαρτήματος και της δημιουργίας του Σατανά, τον οποίον θεωρεί ως όργανο και υπηρέτη του Θεού προς τιμωρία του ανθρώπου ένεκα της θείας οργής (ενώ η Ορθόδοξη δογματική θέση είναι εκ διαμέτρου αντίθετη).

    Προς επίρρωση των ανωτέρω αναφέρονται ολίγα τινά από πληθώρα Ορθοδόξων κειμένων περί του θέματος αυτού:
    Α/ Ο Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος αναφέρει: «Δεύτερον δε, τις ο λόγος, Μονογενούς αίμα τέρπειν Πατέρα, ως ουδέ τον Ισαάκ εδέξατο παρά του πατρός προσφερόμενον, αλλ’ αντηλλάξατο την θυσίαν, κριόν αντιδούς του λογικού θύματος; Ή δήλον, ότι λαμβάνει μεν ο Πατήρ, ουκ αιτήσας, ουδέ δεηθείς, αλλά δια την οικονομίαν, και το χρήναι αγιασθήναι τω ανθρωπίνω του Θεού τον άνθρωπον. ιν’ αυτός ημάς εξέληται, του τυράννου βία κρατήσας, και προς εαυτόν επαναγάγη δια του Υιού μεσιτεύσαντος, και εις τιμήν του Πατρός τούτο οικονομήσαντος, ώ τα πάντα παραχωρών φαίνεται. Τα μεν δη Χριστού τοιαύτα, και τα πλείω σιγή σεβέσθω. Ο δε χαλκούς όφις κρεμάται μεν κατά των δακνόντων όφεων, ουχ ως τύπος δε του υπέρ ημών παθόντος, αλλ’ ως αντίτυπος. και σώζει τους εις αυτόν ορώντας, ουχ ότι ζη πιστευόμενος, αλλ’ ότι νενέκρωται, και συννεκροί τας υπ’ αυτόν δυνάμεις, καταλυθείς, ώσπερ ην άξιος. Και τις ο πρέπων αυτών παρ’ ημών επιτάφιος; Που σου, θάνατε, το κέντρον; Πού σου, άδη, το νίκος; Τω σταυρώ βέβλησαι, τω ζωοποιώ τεθανάτωσαι. Άπνους, νεκρός, ακίνητος, ανενέργητος, και, ει το σχήμα σώζεις όφεως, εν ύψει στηλιτευόμενος» (Λόγος με΄, Εις το Άγιον Πάσχα, 22, Migne, P.G., 36, 653).
    B/ Ο καθ. Ι. Καρμίρης αναφέρει: «Ακόμη και ο όρος «ικανοποίησις» ή «Satisfactio» είναι ξένος προς τους Έλληνας Πατέρας» (Ετερόδοξοι επιδράσεις επί της ομολογίας του ΙΖ΄ αιώνος. Ιεροσόλυμα 1949, σελ. 64, σημ. 3).
    Γ/ Ο καθ. π. Ι. Ρωμανίδης αναφέρει: «Η εν τη Δύσει επικρατούσα περί απολυτρώσεως διδασκαλία είναι εν γενικαίς γραμμαίς η περί ικανοποιήσεως θεωρία του Ανσέλμου, η οποία δεν προϋποθέτει ως αναγκαίαν την συνεχή και αδιάκοπον κοινωνίαν και παρουσίαν του Χριστού εν τοις σώμασι των πεφωτισμένων. όπου δε η προϋπόθεσις αύτη δια βιβλικούς λόγους απαντά, είναι δευτερευούσης σημασίας. Εφ’ όσον δια της σταυρικής θυσίας του Κυρίου ικανοποιείται η θεία δικαιοσύνη, δεν υπάρχει πλέον ουσιαστική ανάγκη της διαρκούς και πραγματικής εν τη Εκκλησία παρουσίας Αυτού προς σωτηρίαν των πιστών» (Το προπατορικόν αμάρτημα. Αθήνα 1992, σελ. 2-3).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Β/

    Παρ’ όλο λοιπόν, που οι δογματικές θέσεις Ορθοδοξίας και Παπισμού είναι εκ διαμέτρου αντίθετες, καθότι εδράζονται σε διαφορετικές θεωρήσεις του θανάτου, του Σατανά, της πτώσης και της απολύτρωσης του ανθρώπου, παρ’ όλα αυτά εξακολουθούν και επιζούν οι επιδράσεις από την Ρωμαιοκαθολική και Προτεσταντική κατήχηση, κατάλοιπα του σχολαστικισμού και διαφωτισμού, της προσπάθειας δυτικοποίησης της Ορθοδοξίας, της βλαπτικής επίδρασης των ιδεών του Α. Κοραή, ο οποίος αντικατέστησε: α/ την κάθαρση της καρδιάς με την φιλοσοφική ηθική, β/ τον φωτισμό του νου με τον μεταφυσικό φωτισμό της διάνοιας και γ/ την θέωση με το τίποτε και τέλος της εκρίζωσης του μοναχισμού στην χώρα μας από την βαυαροκρατία. Έτσι φθάνουμε σήμερα να διαβάζουμε σε βιβλίο Ορθόδοξης κατήχησις : «..... δια τούτο ο Θεάνθρωπος προσέφερεν εαυτόν επί του Σταυρού ως σφάγιον εξιλαστήριον, αντιπροσωπεύσας μεν δια της ανθρωπίνης φύσεώς του τον πταίσαντα, παρασχών δε δια της θείας τοιαύτην αμύθητον αξίαν εις τον θάνατόν του, ώστε να κάμψη τα σπλάχνα του Απείρου Θεού. Κατ’ αυτόν τον τρόπον ο υπέρ ημών Σταυρωθείς ικανοποίησε την θείαν δικαιοσύνην, ειρηνοποίησε τα πάντα εν εαυτώ και εδώρησεν εις ημάς την απολύτρωσιν «δια του αίματος αυτού» (Εφεσ. α΄ 7)». (Ιερά Κατήχησις. π. Κ. ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ. Έκδοση ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝIΑΣ, Αθήνα 1997, σελ. 56).

    Δεν εκπλησσόμεθα για την παρείσφρηση τέτοιων Ρωμαιοκαθολικών δογμάτων σε Ορθόδοξη κατήχηση, γιατί δεν είναι τα μοναδικά, που έχουν εμφιλοχωρήσει, αλλά συγκλονιζόμεθα, όταν τέτοια κείμενα ακούγονται από αναγνώστες στις τράπεζες μονών του Αγ. Όρους, που θεωρείται πλέον ο εναπομείνας Φάρος της Ορθοδοξίας, και από την πείσμονα άρνηση της αντικατάστασής των μετά από σχετικές υποδείξεις. Πρέπει όμως κάποτε να αρχίσουμε, έστω και αργά να αντικαθιστούμε τέτοια κείμενα με αντίστοιχα Ορθόδοξα, ώστε τουλάχιστον να σταματήσουμε σαν Ορθόδοξοι να κατηχούμεθα με θέσεις, που έχουν χαρακτηρισθεί αιρετικές από το ίδιο το σώμα της Εκκλησίας μας.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εδώ ο εικονιζόμενος είναι ο γνωστός ΜΑ(Σ)ΚΑΡΙΟΤΑΤΟΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μία διόρθωση:το βιβλίο του αγίου Νεκταρίου στο οποίο επανειλημμένα γίνεται λόγος για την ικανοποίηση της Θείας δικαιοσύνης τιτλοφορείται ΠΕΡΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑς ΨΥΧΗς κι όχι ΠΕΡΙ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ ΨΥΧΗς όπως απο παραδρομή εγράφη.Αναφορικά με το Φιλιόκβε στη σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας οι Λατίνοι υπεραμυνόμενοι της πεπλανημένης θέσεώς τους περί εκπορεύσεως του Αγίου πνεύματος και εκ του Υιού επικαλέστηκαν τη μαρτυρία Λατίνων πατέρων της Εκκλησίας αλλ ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός χαρακτήρισε τα προσαχθέντα πατερικά χωρία νόθα ως άγνωστα στις οικουμενικές συνόδους.Πιθανώς λοιπόν να παρανόησαν ή παραμόρφωσαν,το και πιθανότερον,κάποιο σχετικό χωρίο του αγίου Αυγουστίνου αν βέβαια αυτό υπάρχει.Όσο για την ικανοποίηση της Θείας δικαιοσύνης το νόημά της δε συνίσταται στη σαδιστική απαίτηση του Θεού Πατέρα για εγωιστική ικανοποίηση-άπαγε της βλασφημίας-αλλά για αποκατάσταση της δισαλευθείσης ηθικής τάξεως της οποίας συστατικό στοιχείο αποτελεί η δικαιοσύνη.Άλλωστε η δικαιοσύνη αποτελεί ιδιότητα του Θεού.Ήταν ποτέ δυνατόν οι προαναφερθέντες άγιοι που αποδέχονταν την ικανοποιήση της Θείας Δικαιοσύνης να αποδεχόντουσαν ταυτόχρονα ένα Θεό σαδιστή;Έπομένως άλλη είναι η δοθείσα απ αυτούς ερμηνεία.Και κάτι ακόμη.Στη μέλλουσα κρίση θα θριαμβεύσει η δικαιοσύνη του Θεού.Οι άνομοι θα κολασθούν αιωνίως!Ένεκα τούτου θα πρέπει να θεωρήσουμε το Θεό σαδιστή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Tας των Δυτικών Πατέρων και διδασκάλων φωνάς,αί την αιτίαν του Πνεύματος τω Υιώ διδόασιν,ούτε γνωρίζω...ούτε παραδέχομαι,τεκμαιρόμενος,ότι διεφθαρμέναι εισί και παρέγγραπτοι.
    Μάρκου Εφέσου,Ομολογία,PG.16O,69C

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Μάρκος ο Ευγενικός στην ομολογία πίστεως γράφει χαρακτηριστικά για τα προσαχθέντα απ τους Λατίνους στην ψευδοσύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας χωρία του αγίου Αυγουστίνου περί Φιλιόκβε:Τας τψβ Δυτικών Πατέρων και διδασκάλων φωνάς,αί την αιτίαν του Πνεύματος τω Υιώ διδόασιν,ούτε γνωρίζω...ούτε παραδέχομαι,τεκμαιρόμενος,ότι διεφθαρμέναι εισί και παρέγγραπτοι.Τα θεωρεί δηλαδή νόθα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επίσης ο Γεννάδιος Σχολάριος θεωρεί ότι τα Αυγουστίνεια χωρία παρερμηνεύθηκαν χωρίς βέβαια να είναι κατηγορηματικός πάνω σ αυτό.Γράφει χαρακτηριστικά στο σύγγραμά του περί Αγίου Πνεύματος:Οι Ανατολικοί πάντες αρνούνται τον Υιόν αίτιον είναι ή αρχήν ή προβολέα του Πνεύματος και μόνω τω Πατρί τα τοιαύτα άπαντα αφορίζουσιν.Ει δε τα των Εσπερίων πατέρων ρητά άλλως τινές ερμηνεύουσι,κακώς εμηνεύουσι.Καλώς δε και γνησίως ερμηνευόμενα τοις των άλλων αγίων συνάδειν δύνανται κατά τα προειρημένα.
    Βλέπε αρχιμανδρίτου Σπυρίδωνος Μπιλάλη,ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΤΟΜΟΣ Β

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου