Στο ιστολόγιο -ΤΑΣ
ΘΥΡΑΣ-δημοσιεύτηκε άρθρο του Καππαδόκη (;;;) με τίτλο
Σε κάποιο σημείο του άρθρου (που δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ) αναγράφονται τα εξής:
«Ἑρμηνεύει ὁ π. Δημήτριος Ἀθανασίου ὅτι τὸ «ὄπισθεν
τοῦ θυσιαστηρίου» δὲν σημαίνει πίσω ἀπὸ τὴν
Ἁγία Τράπεζα ἀλλὰ παραπλεύρως, σὲ
εἰδικὸ χῶρο ἐντὸς τοῦ ἱεροῦ βήματος! Εἴπαμε ὅτι ἡ
ἑλληνικὴ γλῶσσα ἔχει
βάθος καὶ περικλείει πολλὲς ἔννοιες σὲ
κάθε λέξη, ἀλλὰ ὄχι καὶ
ἔτσι! Τὸ «ὄπισθεν» σημαίνει «πίσω ἀπὸ»
καὶ μόνο καὶ σὲ καμία περίπτωση δὲν
σημαίνει «σὲ εἰδικὸ χῶρο». |
Είναι αρεστό στους διαστρεβλωτές των άρθρων να μην γράφουν ολόκληρο
το απόσπασμα, προκειμένου να ρίξουν τη λάσπη στον ανεμιστήρα και όπου πάει.
Το ολοκληρωμένο απόσπασμα σε άρθρο του γράφοντος είναι το
παρακάτω.
Ο Άγιος
Συμεών Θεσσαλονίκης σημειώνει και τα εξής, που αποφεύγουν οι
αρθρογράφοι να μνημονεύσουν και αφορά τη θέση του Σταυρού στον
ορθόδοξο ναό, Κεφάλαιο
ΛΔ’ Ο Σταυρός το κατ’ εξοχήν σύμβολο. «Εν τη εισόδω
του ναού ο Σταυρός. Επί των τάφων ο Σταυρός. Επί του κωδωνοστασίου ο Σταυρός.
Επί των θυροφύλλων ο Σταυρός. Επί του κουβουκλίου ο Σταυρός, είτε μόνος, είτε
μετά των συμβόλων του πάθους. Επί των βηλοθύρων ο Σταυρός. Επί του κιβωρίου ο
Σταυρός. Επί του παρατραπεζίου ο Σταυρός. Παραπλεύρως της Αγίας
Τραπέζης και «όπισθεν του θυσιαστηρίου αυτού εξ ανατολών, το ευλογημένο
όργανο της θυσίας, ο θείος ίσταται Σταυρός, τετραμερής ων δια τον εν
αυτώ προσπαγέντα, τα τε άνω και τα κάτω και τα σύμπαντα πεποιηκότα τε και
συνέχοντα». (Συμεών Θεσσαλονίκης, Migne 155, 341) … Επί
της αγίας ενδυτής κεντητός ο Σταυρός. Επί των λοιπών αμφιασμάτων, στολών και
παραπετασμάτων ο Σταυρός. Αρχιτεκτονικόν σχέδιον και τρόπον τινά θεμέλιον του
ναού ως τα πολλά ο Σταυρός. Στεφάνωμα δε κατά γενικόν κανόνα, υπερτέλλον του
επηρμένου θόλου και ως αστήρ καθοδηγών τα βήματα των πιστών προς την μετά του
Θεού συνάντησιν, είναι και πάλιν ο Σταυρός ο ερυσίπτολις». (Κ.ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ
-Χριστιανικός Ναός και τα τελούμενα εν αυτώ») Σχόλιο. Το
«ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ (=δίπλα ) ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΚΑΙ ΟΠΙΣΘΕΝ ΤΟΥ
ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΥΤΟΥ ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΩΝ» παραπέμπει σε άλλη θέση μέσα στο ιερό βήμα
και όχι σε αυτή που υπάρχει ο Εσταυρωμένος σήμερα. Έτσι θα πρέπει να
ερμηνευτεί και το άλλο απόσπασμα του Αγίου Συμεώνος Θεσσαλονίκης ««Καί
τό Θυσιαστήριον εἰσελθών,
κακεῖ θυμιάσας,
καί ἀποθέμενος
τό θυμιατήριον, λαμβάνει τόν Τίμιον Σταυρόν, ὄπισθεν ἱστάμενον τοῦ ἱεροῦ Θυσιαστηρίου» (Ἁγίου Συμεών
Θεσσαλονίκης, Κεφάλαιο ΤΝ’, Περί τῶν ἐν τῷ νάρθηκι λεγομένων εὐχῶν, καί τοῦ γινομένου ἐκεῖσε θυμιάματος καί τῆς εἰσόδου. Καί τί ταῦτα σημαίνει, PG 155, 641.]. Και όπως
διαβάζουμε ο Άγιος Συμεών μιλάει για ΣΤΑΥΡΟ και ΟΧΙ ΓΙΑ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ. |
Αντί ο αρθρογράφος Καππαδόκης να ζητήσει περισσότερες
εξηγήσεις για τα γραφόμενά μου τα διαστρέβλωσε πλήρως.
Επανέρχομαι στο θέμα,
για να ξεκαθαρίσουμε μια και καλή τι σημαίνει η φράση «ΟΠΙΣΘΕΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ
ΤΡΑΠΕΖΗΣ..»
Η Αγία Τράπεζα
Στην ορολογία της Λειτουργικής της Ορθόδοξης Εκκλησίας, Αγία Τράπεζα ονομάζεται τετράγωνο οικοδομημένο τραπέζι "διότι επ' αυτής τελείται η θυσία του Αμνού του Θεού υπέρ πάντων των πιστών, ζώντων και τεθνεώτων". Η Αγία Τράπεζα βρίσκεται μέσα στο Ιερό Βήμα και έχει σχήμα τετράγωνο για να συμβολίσει τη μετάδοση του σώματος και του αίματος του Χριστού "πανταχού της οικουμένης».(Γεωργιάδης Βαρθολομαίος (Αρχιεπισκ. Κορινθίας), Επιτομή Λειτουργικής, εκδ. 4η, εκδ. Βασ. Ρηγόπουλου, 1995 (c1909), σελ. 22).
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω οι τέσσερις πλευρές της Αγίας Τράπεζας συμβολίζουν τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, ΑΝΑΤΟΛΗ – ΔΥΣΗ – ΒΟΡΡΑΣ - ΝΟΤΟΣ.
Επομένως, η πλευρά, όπου στέκεται ο λειτουργός ιερέας (και
γράφεται στα ιερατικά «έμπροσθεν της Αγίας Τραπέζης»), είναι η ΔΥΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ. Το
μπροστινό μέρος της Αγίας Τραπέζης που βρίσκεται μπροστά στην κόγχη του ιερού
είναι η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ. Το αριστερό μέρος της Αγίας Τραπέζης είναι η ΒΟΡΕΙΑ
ΠΛΕΥΡΑ και το δεξιό μέρος της Αγίας Τραπέζης είναι η ΝΟΤΙΑ ΠΛΕΥΡΑ.
Ερωτώ λοιπόν τους διάφορους αυτόκλητους ερμηνευτές. Από
πότε η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ (εκεί όπου τοποθετείται σήμερα Ο
ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ) είναι η πίσω πλευρά της Αγίας Τραπέζης;;;
ΤΟ ΟΠΙΣΘΕΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ είναι αυτό το μέρος που
βρίσκεται πίσω από το ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ δηλ.πίσω από τον λειτουργό, ο οποίος στέκεται ΕΜΠΡΟΣΘΕΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ.
Αυτό έχει υπόψη και ο Άγιος Συμεών ο Θεσσαλονίκης στα
παραπάνω κείμενα.
Ο έχων νουν, νοείτω.
Επιτέλους, μετά από τόσο μελάνι που έχει χυθεί, τόσον καιρό, μπαίνουν τα πράγματα σε μια σειρά ξεκάθαρα και τεκμηριωμένα. Βέβαια, εκ των πραγμάτων καταλαβαίνει κανείς ότι, για να τα κατανοήσει κάποιος αυτά, θα πρέπει να έχει και το κατάλληλο IQ, που δυστυχώς, όσοι έχουν ασχοληθεί με το θέμα φάνηκε ότι δεν το διαθέτουν. Ασχολήθηκαν με το θέμα προκατειλημμένοι πιστεύοντας ότι, επειδή ο Περιστερίου είναι όντως οικουμενιστής, αυτό συνεπάγεται ότι έχει άδικο στο συγκεκριμένο θέμα. Αυτή η προσέγγιση δείχνει στενομυαλιά και όχι ανοιχτό μυαλό, που να διακρίνει πράγματα και καταστάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή9,56 μμ
ΔιαγραφήΈχει άδικο και στο συγκεκριμένο θέμα ο Περιστερίου.
Διάβασε καλύτερα αυτά που έχουν γραφεί αν το καταλάβεις.
Τελικά, αδέλφια, τι στο καλό γίνεται σ΄αυτές «τις πόρτες τις πόρτες»; Φιλοξενούν αδιάκριτα όποιο κείμενο φτάνει στο e-mail τους χωρίς να το φιλτράρουν; Ο «πάσα ένας» γράφει ό,τι του κατεβαίνει,αρκεί να το ντύσει, και καλά, «αντιοικουμενιστικά»; Έτσι πιστεύουν ότι γίνεται ο αντιοικουμενιστικός αγώνας; Ας τις ανοίξουν (τις πόρτες), για να δουν και πέρα από τη μύτη τους…. Υπάρχει και ΑΛΛΗ ΜΟΡΦΗ ΑΝΤΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ: Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ!!! ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ; ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΜΗ ΜΠΑΖΟΥΝ ΑΕΡΗΔΕΣ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΑΙΔΩΝ.
Φαίδων αν εννοείς το μπλογκ Τας Θύρας, δεν έχεις δίκιο.
ΔιαγραφήΑρκετές φορές γράφει για την αποτείχιση. Υπερ της αποτείχισης.
Ωραιότατο κείμενο. Κατατοπιστικό και επεξηγηματικό. Βάζει τα θέματα, που έχουν προκύψει, σε ΤΑΞΗ. Επιτέλους, ας το ξεκαθαρίσουν και οι Περιστεριώτες και να πάψουν να βασανίζονται για ένα θέμα για το οποίο σε τελική ανάλυση δεν είναι και της αρμοδιότητάς τους. Λαϊκοί γαρ. Ας ασχοληθούν με τις οικουμενιστικές δραστηριότητες του δεσπότη τους. Εξάλλου, μετά από τόσον αγώνα, είναι να απορεί κανείς, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΕΝΑΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΟΡΦΩΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ""ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ"" (;;;) ΘΕΣΕΙΣ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρετή Παπαδοπούλου