Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
5ον τελευταιο
Ποιον"θεο' υπηρετει ο εικονιζομενος εσχατογηρος;
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ - ΠΑΖΑΡΙΑ
ΣΟΥ ΔΙΝΩ
- ΜΟΥ ΔΙΝΕΙΣ,
ΚΑΤΩ ΑΠ΄ ΤΟ
ΤΡΑΠΕΖΙ
«ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΑ τσακάλια και κοράκια, άγρια και πεινασµένα, είναι έτοιµα να εισβάλουν µέσα στο χώρο της Ελλαδικής Εκκλησίας µε σκοπό να αρπάξουν όχι βέβαια, τα άκακα αρνάκια του ποιµνίου της, αλλά, στην κυριολεξία να κατασπαράξουν τεράστιες οικοπεδικές εκτάσεις που έχουν πελώρια αξία και ανήκουν σε µοναστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Οι άγριοι
επίδοξοι επιδροµείς συγκροτούν διάφορες οµάδες, η καθεµία από τις οποίες θα
δράσει για λογαριασµό της µε σκοπό οι αρχηγοί τους να προλάβουν και να
λεηλατήσουν το ψαχνό της µοναστηριακής περιουσίας, τουτέστιν να φάνε τα
ανεκτίµητα σε αξία οικόπεδα που βρίσκονται στη Βουλιαγµένη, στη Πεντέλη, στη
Στροφυλιά και αλλού…».
(“ΤΟ ΒΗΜΑ”,
4/12/1988 – Οι «Άγιοι» οικοπεδοφάγοι – Κ. Σακελλαρίου)
Η Εκκλησία µε δύο Διακηρύξεις (την
2167 & 2168/2021) βγάζει στο σφυρί τεράστιες εκτάσεις για “αξιοποίηση”
χωρίς σχέδια και µελέτες και “εκποιήσεις εκκλησιαστικών εκτάσεων
πολεοδοµικώς ατακτοποιήτων”.
Μέχρι τώρα
υπήρχαν δεσµεύσεις από διάφορα άρθρα του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας που
έβαζε φραγµό στις πωλήσεις. Ο πρώτος 590/1977 όριζε: «… δια την εν γένει
αξιοποίησιν της εκκλησιαστικής περιουσίας… υπόκεινται εις οικονοµικόν έλεγχον,
διενεργούµενον υπό Επιθεωρητών Δηµοσίων Διαχειρίσεων, οριζοµένων δια κοινής
αποφάσεως των Υπουργών Οικονοµικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευµάτων…»
(Άρθ. 46 παρ. 4).
Έχουµε τον
Κανονισµό 8/1979 “Περί Ιερών Ναών και Ενοριών” που για κάθε εκποίηση
έχουµε εκτίµηση από υπάλληλο της Οικονοµικής Εφορίας και «Τα πρακτικά της
δηµοπρασίας υπογραφόµενα υπό του ενεργήσαντος τούτην εκκλησιαστικού Συµβουλίου
ως και υπό του τελευταίου πλειοδότου, υπόκεινται εις την έγκρισιν του
Μητροπολιτικού Συµβουλίου» (Άρθ. 16 παρ. 4).
Έρχεται ο
Νόµος Τρίτση 1811/88 που προσπάθησε ο Χριστόδουλος να τον καταργήσει αλλά δεν
το κατόρθωσε. Ερχόµενος ο Ιερώνυµος -σύµφωνα µε πληροφορίες- ζητούσε επιτακτικά από τον πρωθυπουργό
Μητσοτάκη την κατάργησή του. Ο κ. Μητσοτάκης που µετρά τις κινήσεις του και
αναλόγως προχωρά, δεν αφήνει ευκαιρία να
πάει χαµένη. Έτσι είδαµε προ των εορτών
των Χριστουγέννων τις ευχαριστίες του πρός τον αρχιεπίσκοπο για τη σηµαντική
βοήθεια που του προσέφερε για την αντιµετώπιση της πανδηµίας υπακούγοντας στις
προσταγές του, ώστε οι Ναοί να ανοίξουν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά,
κατά τα πρότυπα του περασµένου Πάσχα και την ευθύνη για την τήρηση των µέτρων
θα την έχουν τώρα οι κατά τόπους αρχιερείς.
Επί πλέον τους
έκανε και µια ακόµα γενναιόδωρη χειρονοµία για την υπακουή τους. Τους δώρισε
τους ναούς των κοιµητη(χρυσο)ρίων- παρά τη σκληρή αντίδραση των Δήµων- που
χρόνια πάλευαν να τους αποκτήσουν.
Και άξαφνα του
ήρθε και το µεγάλο φιλοδώρηµα από το Μητσοτάκη, η ‘’ακίνητη εκκλησιαστική
περιουσία’’ που έκανε το παν ο Αρχιεπίσκοπος να την εκτελέσει, φθάνοντας
µέχρι τους Σεΐχηδες του Κατάρ, αφού ήδη είχε προηγηθεί η συνάντηση του µε τον
Πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου που κατ’ αντιστροφή του λόγου ο προκαθήµενος
ξεδίπλωσε ένα χαµόγελο µε το γνωστό σύνθηµα: «Γιώργο, πάρτα όλα»,
αλλά δεν ευόδωσε. Ακολούθησε η Συµφωνία µε τη Κυβέρνηση Αντ. Σαµαρά µε τη δηµιουργία «Ταµείο αξιοποίησης
Εκκλησιαστικής περιουσίας» Νόµος 4982/2 που ψηφίσθηκε από τη Βουλή, η
συµφωνία όµως δεν προχώρησε.
Έρχεται η
ανακοίνωση της συµφωνίας Τσίπρα-Ιερώνυµου, που και αυτή µετά τις αντιδράσεις κατέληξε
σε αποτυχία.
Τότε πολλοί
ερµήνευσαν το ναυάγιο ως έναν εύσχηµο τρόπος να αποκαταστήσει τις σχέσεις του ο
ιερώνυµος µε τον κ. Μητσοτάκη, ο ίδιος δε απευθυνόµενος προς τους µητροπολίτες
είπε: «Και µε τον κ. Μητσοτάκη έχω µιλήσει και µου έχει υποσχεθεί ότι θα
πράξει ό,τι θέλουµε…».
Και στις 4 Φεβρουαρίου 2021 η µακροχρόνια επιθυµία του γίνεται πράξη, διότι έχουµε τη δηµοσίευση στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως το νέο Κανονισµό «περί εκµισθώσεως, εκποιήσεως εν γένει αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών» (Αρ. 19/146, Αρ. φ. 415). Και πλέον όλες οι δεσµεύσεις που υπήρχαν, µε το νέο κανονισµό εξαλείφθηκαν, το Άρθρο 18 παρ. 2 ορίζει: «Το πωλητήριο συµβόλαιο αναλόγως προς το εκκλησιαστικό νοµικό πρόσωπο υπογράφεται υπό του αρµοδίου οργάνου, του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου, Ηγουµένου ή Προέδρου του Εκκλησιαστικού ή Διοικητικού Συµβουλίου…». Και σχεδόν αµέσως (9 Μαρτίου 2021) αναρτήθηκαν στην ηλεκτρονική σελίδα (ekyo.gr) της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονοµικών (ΕΚΥΟ) οι δύο Διακηρύξεις που αναφέραµε πιο πάνω να εκποιούν σχεδόν το σύνολο της εκκλησιαστικής περιουσίας.
Ο Μητσοτάκης
φαίνεται, δε χάρισε έτσι ‘ενα ολόκληρο νοµοσχέδιο στον κ. Ιερώνυµο. αλλά µάλλον
έλαβε “γη και ύδωρ” για τις ηµέρες των Χριστουγέννων και τώρα που
το Πάσχα πλησιάζει “η Νύξ προέκοψεν η δε ηµέρα ήγγικεν”, το Άγιο
Πάσχα πλησιάζει και οι Ναοί θα ξεκλειδώσουν ή είναι µέσα στην συµφωνία;
Ανήσυχοι και
προβληµατισµένοι είναι όλοι όσοι παρακολουθούν την εκκλησιαστική επικαιρότητα,
ζουν αυτό το ένα αίσθηµα βαθιάς οδύνης.
Αν επιχειρήσει
κάποιος να συνοψίσει το οργανωτικό και το ποιµαντικό έργο, που οραµατίστηκε και
επωµίστηκε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυµος Β΄ Λιάπης, όλη τη δεκατριετία (13) που
αναπαύεται στον αρχιεπισκοπικό – προεδρικό Συνοδικό θρόνο, δε θα τον βρει να
υπερβαίνει τη µηδενική διάσταση, θα συναντήσει µπροστά του µια τραγική
πλαδαρότητα. Μία αµήχανη παγερή σιωπή. Μια τραγική φοβία δυναµικής επέµβασης
στις εστίες της “φιλοχρηµατίας” που χρεώνουν το διασυρµό και τη διαπόµπευση της
αρχιερατικής αξιοπρέπειας. Μια κρυφή και ύποπτη διασύνδεση µε πρωθυπουργούς
διακινώντας υπόγειες συναλλαγές.
Αν οι
Συνεπίσκοποί του, οι θεσµικά Συνδιάκονοί του και συνυπεύθυνοι στο λειτούργηµα
της Συνοδικής πηδαλιουχίας της Εκκλησίας δεν αντιδράσουν σήµερα στην εκποίηση (ξεπούληµα)
της Εκκλησιαστικής περιουσίας, ο αυριανός ιστορικός που θα εισχωρήσει
ερευνητικά στο κλειστό Συνοδικό κύκλωµα, και αναδαφίσει λεπτοµερειακά και
αµερόληπτα τον όγκο των πειστηρίων, τα οποία καλύπτουν το ξεπούληµα της
εκκλησιαστικής περιουσίας, θα τους καταλογίσει εγκληµατικές ευθύνες.
Δε θα
αποτολµήσω προφητεία, η εκτίµησή µου είναι και ακουµπάει σε πραγµατικά γεγονότα
και όχι σε υποθετικές εκτιµήσεις ότι, µόλις η Εκκλησία χάσει την περιουσία της,
σίγουρα θα βρεθεί κάποιος ‘’πιστός χριστιανός’’ κυβερνήτης θα
χωρίσει την Εκκλησία από το Κράτος, που
θα θεωρήσει τους ιερείς αντιπαραγωγικούς και δε χρειάζεται το κράτος να τους
πληρώνει και τότε θα βρεθούν στο δρόµο
χωρίς µισθούς, επιστρέφοντας προ του
1967, θα επανέλθουν και πάλι να απλώνουν όπως παλαιά το χέρι επαιτώντας ή θα
παρακαλούν τον Ύψιστο να καρπίζει η γή για να τους ζήσουν οι πιστοί µε τα
γεννήµατά τους Τότε οι άπιστοι θα
γελούν, οι πιστοί θα θρηνούν και αρκετοί
θα σας αναθεµατίζουν για το κακό που κάνατε στην εκκλησία.
Και τότε
κάποιος άλλος τραγουδοποιός θα ‘’ψάλλει’’ το µελόδραµα ‘’Γεννηθήκατε
για την καταστροφή’’
Eφ. Αγώνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου