Δευτέρα 8 Ιουλίου 2019

 Αρχιμ. Xρυσόστομος Mαϊδώνης:
Ο Όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης και ο Όσιος Αμφιλόχιος της Πάτμου για την αντιμετώπιση των αιρέσεων

    Ο γιοι εναι ατοί πού μς δείχνουν τόν τρόπο ντιμετωπίσεως τν διαφόρων αρέσεων. Σ λες τίς ποχές δροσαν ο αρέσεις κατά τς λήθειας τς κκλησίας, λλοιώνοντας τήν πίστη καί προσπαθώντας νά παραπλανήσουν στήρικτους χριστιανούς. πρχαν πάντοτε ο γιοι, πού ντιλαμβάνονταν τήν αρεση καί γωνίζονταν νά σταματήσουν τή δράση τους καί νά πελευθερώσουν τά θύματα. Δύο σύγχρονοι γιοι πού ργάσθηκαν κατά τν αρέσεων εναι ο σιοι ρσένιος Καππαδόκης καί μφιλόχιος τς Πάτμου.

α. σιος ρσένιος Καππαδόκης
      σιος ρσένιος διακονώντας στά Φάρασα τς Καππαδοκίας, ς φημέριος-δάσκαλος καί ποιμένας τν λογικν προβάτων το Χριστο ντιστάθηκε κυρίως πέναντι στούς Εαγγελικούς, πού εσέβαλαν στή μάνδρα το Χριστο στή Μικρά σία καί κατά τς τρομοκρατίας τν Τούρκων, πού νοχλοσαν τούς χριστιανούς.


 Ο Εαγγελικοί
ς δομε πς ντέδρασε στήν μφάνιση νός προτεστάντη δασκάλου στήν Καππαδοκία.

    Γράφει σιος Πασιος στήν βιογραφία το γίουρσενίου το Καππαδόκη.
   «πειδ Πατήρ εχε μεγάλη ρθόδοξη εαισθησία, ασθα­νό­ταν πολύ βαθιά τήν μεγάλη εθύνη το ποιμνίου του καί ­πα­γρυ­πνο­σε πς νά τό προφυλάξη καί πό τούς προβατόσχημους λύκους, τούς προτεστάντες ο ποοι καναν προπαγάνδα στήν ­να­το­λή μέ τούς δασκάλους πού στελναν νά κάνουν προσηλυτισμό, γι ατό Πατήρ ναγκάσθηκε νά πάρη τρες βοηθούς στό Σχο­λε­ο, τούς πιό μορφωμένους το χωρίου, γιά δασκάλους καί νά μή δέχεται κανέναν π ξω.
     ν στίς ρχές ταν πολς φόβος πό τούς Τούρκους καί τό Σχολεο τό εχε σάν τό κρυφ Σχολεο, ργότερα ταν χειρότερος φόβος πό τούς προτεστάντες, διότι θελαν νά μολύνουν τήν ρθόδοξη πίστη τν παιδιν.
     Μιά φορά εχαν στείλει ναν δάσκαλο προτεστάντη, ποος, μόλις φθασε στά Φάρασα, ζήτησε τό σπίτι το προτεστάντη Κουψ ―πού τόν πλήρωναν νά κάνει προσυλητισμό― γιά νά ξεφορτώση τά πράγματά του καί νά μείνη σ ατόν. ταν τό μαθε γιά τόν δάσκαλο Πατήρ, πγε μέσως, τόν συνάντησε καί το επε «γρήγορα νά φύγης, πως χεις τά πράγματά σου, πρίν τά ξεφορτώσεις, γιατί στά Φάρασα λλον προτεστάντη δέν θέλουμε (μς φθάνει νας πού χουμε, καί νας Τορκος πού εναι πό χρόνια». Μετ πό ατά επε καί στήν κκλησία Πατήρ:
«ποος θά π καλημέρα το Κουψ, νά τό ξέρη τι θ βγ λειωτος».
    ταν μόνη λύση ατή γιά νά πομονώσει τήν σφήκα, τόν Κουψ, ποος κέντριζε τούς νέους κυρίως, γιατί χυνε στίς τρυφερές ψυχές τό δηλητήριο τς πλάνης του καί τούς γρίευε μέ τό νά κατηγορ τόν Χατζεφέντη, τι διώχνει τούς δασκάλους, γιά νά φήση τά παιδιά μόρφωτα. φο πιά δέν μιλοσε κανείς το Κουψ, ναγκάσθηκε νά καταλάβη την πλάνη του. Πγε στόν Πατέρα ρσένιο, το ζήτησε συγχώρεση καί πανλθε στό κοπάδι του καί ατός, τσι χάλασε πιά σφηκοφωλι τν προτεσταντν.
    Μεγαλύτερο κακό καναν ο προτεστάντες στόν ελαβ ρθόδοξο λαό τς νατολς, παρά ο Τορκοι, γιατί ο Τορκοι μολογοσαν τι εναι Τορκοι, καί ο ρθόδοξοι Χριστιανοί τούς πέφευγαν σάν Τούρκους. ν ο προτεστάντες παρουσιάζονταν μέ τό Εαγγέλιο καί παρέσυραν τούς πλούς στήν πλάνη τους καί κατέστρεφαν ψυχές».
     Μς κάνει ντύπωση αστηρή στάση το γίου ρσενίου πέναντι στόν προτεστάντη.
     Ατή συμπεριφορά το γίου σέ πολλούς σύγχρονους «εγενικούς» θά φαινόταν αστηρή καί ρατσιστική. μως ο γιοι πού χουν Πνεμα Θεο, ξέρουν πς νά συμπεριφερθον στούς αρετικούς καί δέν χρειάζονται τή δική μας συμβουλή.
    γιος τήν αστηρή στάση του τήν κρατοσε ξ ατίας τς γάπης του στό ποίμνιο του, λλά καί στήν πραγματική του γάπη στό θύμα.
Τό ποτέλεσμα ταν νά πιστρέψει προτεστάντης. πό τό ποτέλεσμα φαίνεται καί πιτυχημένη ποιμαντική το γίου.
    Γι ατό χουμε νάγκη τό φωτισμό το γίου Πνεύματος σ ατό τό δύσκολο ντιαιτερικό ργο, πέρ «πιστροφς τν πεπλανημένων».

 Ο Μουσουλμάνοι
      γιος συγκινετο μέ τούς δυστυχισμένους Μουσουλμάνους καί κενοι πό τή μεριά τους τόν σέβονταν καί σπευδαν σ ατόν γιά βοήθεια.
    Μέ τά θαύματά του στούς Τούρκους θελε νά δείξει τή μεγάλη ξία τς ρθοδοξίας μας καί τούς παρακινοσε νά τήν ελαβονται.
     Θεράπευσε τήν τυφλή Τουρκάλα νόματι Φάτμα πό τούς Τελέληδες.
     βγαλε τό δαιμόνιο πό δαιμονισμένη Τουρκάλα πό ττίς Τσαχιροδες.
      Θεράπεσε τή βουβή Τουρκάλα πό τίς ϊντινοδες.
    λευθέρωσε πό τό δαιμόνιο τό γιό το Τούρκου ξιωματικο πό τό Σίσι.
     Καθάρισε πό τήν λέπρα τήν Τουρκάλα ντζά, πό τούς Τελέληδες.
   Προσπαθοσε νά κρατ τούς χριστιανούς γαπημένους γιά νά μή μπορον νά τούς χτυπήσουν ο Τορκοι. Ατό εναι παράδειγμα γάπης καί συμπόνιας σέ λλόθρησκους!
    τσι προστάτευε τούς χριστιανούς, χι μόνο πό τόν ­ξισ­λα­μι­σμό, λλά καί τή σφαγή.

 β. σιος μφιλόχιος Μακρς Γέροντας τς Πάτμου
    γιος ντιστάθηκε στήν τακτική τν ταλικν ρχν Κατοχς, πού προσπαθοσαν νά κλατινίσουν τούς ρ­θο­δό­ξους τν Δωδεκανήσων.

Ρωμαιοκαθολική Παροπαγάνδα
σιος ντέδρασε ντονα στή προσπάθεια τν ταλν νά ποκόψουν τά Δωδεκάνησα πό τό Οκουμενικό Πατριαρχεο καί νά δημιουργήσουν Ατοκέφαλη ρχιεπισκοπή. τσι θά μποροσαν εκολότερα νά στρέψουν τό λαό πρός τόν Ρωμαιοκαθολικισμό.
     κύρωσαν τήν κλογή του ς γουμένου τς παλαίφατης Μονς το γίου ωάννου τς Πάτμου, τόν συνέλαβαν καί τόν ξόρισαν στίς 25/1/1938 μαζί μέ μοναχές τς Μονς Ε­αγ­γε­λι­σμο στήν θήνα.
    ταν πέστρεψε πό τήν ξορία, ργάνωσε τή φιλανθρωπία γιά νά προστατέψει τούς πτωχούς πό τήν προπαγάνδα τν ταλν καί τό 1947 ργάνωσε τό ρφανοτροφεο τς Ρόδου γιά νά προστατεύσει τά ρφανά κορίτσια πό τήν προπαγάνδα τν Ρωμαιοκαθολικν καλογριν. Τό ρφανοτροφεο ατό λειτουργε μέχρι σήμερα.

 ντιαιρετικό ργο
     Γιά τό ντιαιρετικό ργο του διηγονται ο μοναχές τ Μονς Εαγγελισμο:
    «Τ ργον τς καταπολεμήσεως τν αρέσεων εναι ξόχως σοβαρόν καί σπουδαον. Πρέπει μως λαι α ζωνταναί δυνάμεις τς κκλησίας νά ργασθον πρός τήν κατεύθυνσιν ατήν. Νά γίνη ερυτάτη διαφώτισις, δι μιλιν, διαλέξεων, ντύπων, βιβλίων, περιοδικν, το ρθοδόξου λαο.     Μεγάλον ρόλον δύναται ν διαδραματίση καλός φημέριος ες τν νορίαν του.    ταν ερεύς, ς καλός ποιμήν, γνωρίζη καλς τά πρόβατά του, δν δύναται λύκος, δηλαδή οοσδήποτε αρετικός, νά τά βλάψη».
    Βλέπουμε καί δ τή συμπεριφορά ατή το σίου μφιλοχίου, καί τή φωτισμένη καί ασυμβίβαστη δράση του.
Σώζει τούς ρθοδόξους καί σώζει καί τήν Δωδεκάνησο γιά τήν λλάδα!
   Ο σιοι ρσένιος καί μφιλόχιος, ς νισχύσουν τόν δύσκολο ντιαιρετικό μας γνα, πού εναι ταυτόχρονα καί θνικός!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου