Η ζωή πέραν του τάφου
ανεκδοτο κειμενο του αγιου Ιουστινου
Ως βάση του συνόλου της Καλής Αγγελίας το οποίο ήρθε να μας φέρει και το οποίο αφορά τον άνθρωπο και τη σωτηρία του, το οποίο αφορά την θε-ανθρωποποίηση του ανθρώπου, ο Κύριος Ιησούς έθεσε μια αλήθεια.
Αυτή η αλήθεια είναι ότι ο άνθρωπος έγινε κατ’ εικόνα του Θεού: να γιατί είναι όν αθάνατο, ύπαρξη που δημιουργήθηκε για την αιώνια ζωή. Στις σχέσεις Του με τον άνθρωπο, ο Κύριος Χριστός μεταχειρίζεται λοιπόν τον άνθρωπο ως αθάνατη ύπαρξη, την οποία ο θάνατος
ακρωτηρίασε για να την καταστήσει θνητή, και ότι πρόκειται τώρα να θεραπεύσει και να σώσει από τον θάνατο παρέχοντάς της την αθανασία και την αιώνια ζωή.
Ο,τιδήποτε, μέσα στο Ευαγγέλιο, επανάγεται στην εξής ερώτηση : πώς να
εξασφαλιστεί στον άνθρωπο η αθανασία και η αιώνια ζωή ;
Εκεί βρίσκονται όλα τα προκαταρκτικά της Καλής Αγγελίας του Θεανθρώπου.
Θα μπορεί να ειπωθεί ότι το Ευαγγέλιο του Χριστού είναι το Ευαγγέλιο [η Καλή Αγγελία] της αιώνιας ζωής του ανθρώπου, η Καλή Αγγελία μιας ζωής που λαμβάνει την αρχή της πάνω στη γη για να συνεχιστεί στον άλλο κόσμο.
Αν ο Σωτήρας ήρθε στον κόσμο μας, είναι ακριβώς για να καταργήσει τον θάνατο και για να φωτίσει τη ζωή του ανθρώπου στους δύο κόσμους, τον επίγειο κόσμο όπως και στον ουράνιο κόσμο.
Σύμφωνα με τη θεία διδασκαλία του Σωτήρα μας, η ζωή μας εδώ κάτω στη γη δεν αντιπροσωπεύει παρά το θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομείται η αιώνια ζωή μας.
Η πίστη στον Θεάνθρωπο, τον Χριστό, είναι ο αγώνας χωρίς διακοπή και ο κόπος για την απόκτηση αυτής της αιώνιας ζωής στην οποία ο Θεός είχε προσκαλέσει τον άνθρωπο όταν τον δημιούργησε κατ’ εικόνα Θεού. Στην πραγματικότητα, όλες οι προσπάθειες μας ως χριστιανών, τα κατορθώματά μας και οι αρετές μας δεν τείνουν παρά μόνο σε ένα και μοναδικό σκοπό, που είναι να φθάσουμε με τη βοήθειά τους στην ανάσταση των νεκρών για να μας εξασφαλίσει την αιώνια ζωή.
Να γιατί ο Κύριος Χριστός ήρθε σε αυτόν τον κόσμο : για να δώσει σε όλους την αιώνια ζωή.
Στο Ευαγγέλιό Του, ο Κύριος Χριστός αγκάλιασε όλη τη ζωή του ανθρώπου, τόσο σε αυτόν εδώ τον κόσμο όσο και στον κόσμο που βρίσκεται πέρα από τον τάφο. Το
Ευαγγέλιο του Χριστού είναι Καλή Αγγελία για τον άνθρωπο, όχι μόνον σε αυτόν τον κόσμο αλλά και στον άλλο.
Η ζωή του ανθρώπου πέρα από τον τάφο είναι η φυσική και λογική συνέπεια της ζωής που έζησε σε αυτόν τον κόσμο.
Είναι εκεί η μία από τις κύριες αλήθειες του Ευαγγελίου : η Καλή Αγγελία την οποία ο Σωτήρας μας έφερε και η οποία αφορά τη ζωή την οποία θα γνωρίσει ο άνθρωπος πέρα από τον τάφο, συνίσταται στο να μας δείξει αυτό που θα συμβεί στον άνθρωπο όταν θα είναι νεκρός ως προς τη σάρκα του και ότι θα αναχωρήσει ως προς την ψυχή του για τον άλλο κόσμο, ο οποίος είναι ο προορισμός που τον περιμένει τότε, και ο οποίος θα είναι η αιωνιότητά του.
theognosia.gr
ανεκδοτο κειμενο του αγιου Ιουστινου
Ως βάση του συνόλου της Καλής Αγγελίας το οποίο ήρθε να μας φέρει και το οποίο αφορά τον άνθρωπο και τη σωτηρία του, το οποίο αφορά την θε-ανθρωποποίηση του ανθρώπου, ο Κύριος Ιησούς έθεσε μια αλήθεια.
Αυτή η αλήθεια είναι ότι ο άνθρωπος έγινε κατ’ εικόνα του Θεού: να γιατί είναι όν αθάνατο, ύπαρξη που δημιουργήθηκε για την αιώνια ζωή. Στις σχέσεις Του με τον άνθρωπο, ο Κύριος Χριστός μεταχειρίζεται λοιπόν τον άνθρωπο ως αθάνατη ύπαρξη, την οποία ο θάνατος
ακρωτηρίασε για να την καταστήσει θνητή, και ότι πρόκειται τώρα να θεραπεύσει και να σώσει από τον θάνατο παρέχοντάς της την αθανασία και την αιώνια ζωή.
Ο,τιδήποτε, μέσα στο Ευαγγέλιο, επανάγεται στην εξής ερώτηση : πώς να
εξασφαλιστεί στον άνθρωπο η αθανασία και η αιώνια ζωή ;
Εκεί βρίσκονται όλα τα προκαταρκτικά της Καλής Αγγελίας του Θεανθρώπου.
Θα μπορεί να ειπωθεί ότι το Ευαγγέλιο του Χριστού είναι το Ευαγγέλιο [η Καλή Αγγελία] της αιώνιας ζωής του ανθρώπου, η Καλή Αγγελία μιας ζωής που λαμβάνει την αρχή της πάνω στη γη για να συνεχιστεί στον άλλο κόσμο.
Αν ο Σωτήρας ήρθε στον κόσμο μας, είναι ακριβώς για να καταργήσει τον θάνατο και για να φωτίσει τη ζωή του ανθρώπου στους δύο κόσμους, τον επίγειο κόσμο όπως και στον ουράνιο κόσμο.
Σύμφωνα με τη θεία διδασκαλία του Σωτήρα μας, η ζωή μας εδώ κάτω στη γη δεν αντιπροσωπεύει παρά το θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομείται η αιώνια ζωή μας.
Η πίστη στον Θεάνθρωπο, τον Χριστό, είναι ο αγώνας χωρίς διακοπή και ο κόπος για την απόκτηση αυτής της αιώνιας ζωής στην οποία ο Θεός είχε προσκαλέσει τον άνθρωπο όταν τον δημιούργησε κατ’ εικόνα Θεού. Στην πραγματικότητα, όλες οι προσπάθειες μας ως χριστιανών, τα κατορθώματά μας και οι αρετές μας δεν τείνουν παρά μόνο σε ένα και μοναδικό σκοπό, που είναι να φθάσουμε με τη βοήθειά τους στην ανάσταση των νεκρών για να μας εξασφαλίσει την αιώνια ζωή.
Να γιατί ο Κύριος Χριστός ήρθε σε αυτόν τον κόσμο : για να δώσει σε όλους την αιώνια ζωή.
Στο Ευαγγέλιό Του, ο Κύριος Χριστός αγκάλιασε όλη τη ζωή του ανθρώπου, τόσο σε αυτόν εδώ τον κόσμο όσο και στον κόσμο που βρίσκεται πέρα από τον τάφο. Το
Ευαγγέλιο του Χριστού είναι Καλή Αγγελία για τον άνθρωπο, όχι μόνον σε αυτόν τον κόσμο αλλά και στον άλλο.
Η ζωή του ανθρώπου πέρα από τον τάφο είναι η φυσική και λογική συνέπεια της ζωής που έζησε σε αυτόν τον κόσμο.
Είναι εκεί η μία από τις κύριες αλήθειες του Ευαγγελίου : η Καλή Αγγελία την οποία ο Σωτήρας μας έφερε και η οποία αφορά τη ζωή την οποία θα γνωρίσει ο άνθρωπος πέρα από τον τάφο, συνίσταται στο να μας δείξει αυτό που θα συμβεί στον άνθρωπο όταν θα είναι νεκρός ως προς τη σάρκα του και ότι θα αναχωρήσει ως προς την ψυχή του για τον άλλο κόσμο, ο οποίος είναι ο προορισμός που τον περιμένει τότε, και ο οποίος θα είναι η αιωνιότητά του.
theognosia.gr
Ὁ Θεὸς ἔπλασε τὸν ἄνθρωπο ἀθάνατο κατ' εἰκόνα καὶ καθ' ὁμοίωσίν Του. Ἄν ὁ ἄνθρωπος τηροῦσε τὶς ἐντολὲς τοῦ Δημιουργοῦ Του, θὰ παρέμενε ἀθάνατος, παρέα μὲ τὸν Θεό, στὸν Παράδεισο.
ΑπάντησηΔιαγραφήὍμως ὁ ἄνθρωπος παράκουσε στὸν Θεό καὶ ὑπάκουσε στὸν Διάβολο. Ἁμάρτησε. Ἡ δίκαιη συνέπεια τῆς ἁμαρτίας ἦταν ὁ θάνατος, ὥστε καὶ νὰ μὴν διαιωνίζεται ἀθάνατο τὸ κακό. Δικαιοσύνη καὶ Εὐεργεσία στὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸ πλᾶσμα Του.
Μόνο ἕναν ἀναμάρτητο δὲν θὰ τὸν δεχόταν ὁ Ἄδης, ἀλλὰ ἀναμάρτητος ἄνθρωπος δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ ὑπάρξῃ, ἀφοῦ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα τὸ κληρονομοῦσε κάθε ἄνθρωπος, μαζὶ καὶ τὸν θάνατο ὡς συνέπεια τῆς ἁμαρτίας.
Τότε ὁ Θεὸς ἔθεσε σὲ ἐφαρμογὴ τὸ ἀπ'αἰώνων ἀποκεκρυμμένο σχέδιό Του γιὰ νὰ σώσῃ τὸν ἄνθρωπο καὶ νὰ τὸν κάνῃ πάλι ἀθάνατο. Ὁ Χριστὸς, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, Θεός καὶ ἄνθρωπος, συνελήφθη ἀσπόρως ἐξ Ἁγίου Πνεύματος καὶ ἔτσι δὲν κληρονόμησε τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα. Ὡς ἄνθρωπος ἔζησε ἀναμάρτητος, ὁ μόνος ἀναμάρτητος, καὶ ὁ θάνατος δὲν εἶχε κανένα δικαίωμα ἐπάνω του.
Ὁ Κύριος καὶ Δημιουργὸς τῆς Κτίσεως ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος, σταυρώθηκε, παρέδωσε τὸ Πνεῦμα Του, ἀλλὰ ὁ Ἄδης δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ τὸν κρατήσῃ, ὡς ἀναμάρτητο. Αὐτὸ ἦταν τὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ. Ἀναστήθηκε ὁ Χριστός. Ἀναστήθηκε ἐκ νεκρῶν ἄνθρωπος, διότι ὡς ἀναμάρτητος δὲν ἔπρεπε ποτὲ νὰ πεθάνῃ. Πλήρωσε ὅμως μὲ τὸν ἄδικο θάνατό Του τὰ λύτρα γιὰ νὰ ἐξαγοράσῃ τὶς ἁμαρτίες τῶν ἀνθρώπων καὶ μὲ τὴν κοινωνία, τὴν Ἕνωσι τοῦ κάθε πιστοῦ μὲ Ἐκεῖνον, νὰ τὸν ὁδηγήσῃ στὴν ἀνάστασι καὶ στὴν αἰώνια ζωή.
Δόξα τῷ Θεῷ.
(Οἱ ἔννοιες ἀπὸ κήρυγμα τοῦ π. Ἀθανασίου Σιαμάκη, σὲ ἀπὸ μνήμης μεταφορά).