Οι ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ, καταργούν την Ορθόδοξη ΟΜΟΛΟΓΙΑ και την ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ! Οι μετανάστες, άλλος ένας μοχλός πιέσεως γιὰ την αλλοιώση της Ορθοδοξίας!
Όλα όσα ειπώθηκαν στην ημερίδα για τον διαθρησκειακό διάλογο.
Τα συμπεράσματα και οι τοποθετήσεις.
Σχόλιο Π.Π.: Τὰ πράγματα ὅλο καὶ περισσότερο ξεκαθαρίζουν. Οἱ Ἅγιοι ἔκαναν «Διάλογο» μόνο μὲ σκοπὸ νὰ δώσουν τὴν μαρτυρία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ στὸν κόσμο
καὶ σύμφωνα μὲ τὴν Ἐντολή Του: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη…» καὶ «καὶ ὃς ἐὰν μὴ δέξηται ὑμᾶς (δὲν ἔχει πνεῦμα μαθητείας) μηδὲ ἀκούσῃ τοὺς
λόγους ὑμῶν, ἐξερχόμενοι ἔξω τῆς οἰκίας ἢ τῆς πόλεως ἐκείνης ἐκτινάξατε τὸν κονιορτὸν τῶν ποδῶν ὑμῶν» (Ματθ. 10, 14). Τοῦτο ἔκαναν οἱ Ἀπόστολοι στὴν Ἀντιόχεια,
πιστοὶ καὶ ὑπάκουοι στὴν Ἐντολήν Του,
ὅταν οἱ Ἰουδαῖοι τῆς περιοχῆς «ἀντέλεγον
τοῖς ὑπὸ τοῦ Παύλου λεγομένοις»: «Οἱ δὲ (Παῦλος καὶ ὁ Βαρνάβας) ἐκτιναξάμενοι τὸν κονιορτὸν τῶν ποδῶν αὐτῶν ἐπ᾿ αὐτοὺς ἦλθον εἰς ᾿Ικόνιον»
(Πράξ. 13, 51). Τοῦτο ἔκαναν καὶ ὅλοι οἱ Ἅγιοι.
«Τοῦτο», ὅμως, δὲν κάνουν οἱ Οἰκουμενιστές (οὔτε ὅσοι
ποιμένες κοινωνοῦν μαζί τους καὶ τοὺς ἀνέχονται)· ἀντίθετα διαλέγονται μαζί τους,
παρότι οἱ σύγχρονοι «Ἰουδαῖοι» (δηλ. Παπικοὶ καὶ Προτεστάντες), ὄχι μόνο
ἀντιλέγουν ἀπὸ «δικαιολογημένο» φανατισμό, ἐπειδὴ θίγεται ἡ Θρησκεία τους, ἀλλὰ
μεταχειρίζονται τὴν δολιότητα,
παριστάνουν τοὺς συνεργάτες καὶ φίλους. Καὶ ὅσοι μὲν Οἰκουμενιστὲς συμμετέχουν
στὸ δόλιο παιχνίδι τῶν αἱρετικῶν, ἔχουν ταυτισθεῖ μαζί τους καὶ ἀποτελοῦν
φανεροὺς ἐχθροὺς τοῦ Θεοῦ· οἱ ἄλλοι ὅμως, Ποιμένες, ἐνῶ βλέπουν τὴν δολιότητα,
ἐπιμένουν νὰ στηρίζουν τοὺς «Διαλόγους», ὅπως σὲ μόνιμη βάση κάνει τὸ ἱστολόγιο
«Τελεβάντος», ὅπως κάνουν ὅλοι οἱ Μητροπολίτες δεχόμενοι-ἀνεχόμενοι τὴν
διαιώνιση τῶν θεομίσητων Διαλόγων, καὶ ὅπως δίδασκε προχθὲς ὁ μητροπολίτης
Κυθήρων Σεραφείμ («Οἱ ἐπαφές τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου μέ τόν Πάπα, ἄν
περιορίζονταν σέ ἐπίπεδο θεολογικῶν συζητήσεων ἤ συνομιλιῶν καί συνεργασίας σέ
θέματα πού ἀφοροῦν στήν εἰρηνική
συνύπαρξι καί τίς καλές καί ὁμαλές σχέσεις μεταξύ τῶν λαῶν δέν θά ἦσαν
κατακριτέες»! ἐδῶ),
καὶ ὅπως, τέλος, φαίνεται στὴν «Ἡμερίδα γιὰ τὸν διαθρησκειακὸ διάλογο»,
ρεπορτάζ τοῦ ὁποίου δημοσιεύουμε στὴ συνέχεια.
Σὲ αὐτὸν ὁ καθηγητὴς Θ. Σακελλαρόπουλος «επεσήμανε την ανάγκη διαχωρισμού των εννοιών διάλογος (ο
οποίος γίνεται με στόχο την ειρηνική συμβίωση) και αντιπαράθεσης που έχει ως
στόχο την επιβολή της μιας άποψης έναντι των υπολοίπων» (σὲ τί διαφέρει
αὐτὴ ἡ τοποθέτηση ἀπὸ ἐκείνη τοῦ Κυθήρων Σεραφείμ;). Ἄλλοι σύνεδροι μίλησαν γιὰ
διαθρησκειακὸ μάθημα Θρησκευτικῶν, ἀνοχὴ κ. ἄ., ἀπ’ ὅπου ἀπουσιάζει
πλήρως-καταργεῖται ἡ ἔννοια Ἱεραποστολῆς καὶ ὁμολογίας, κατὰ τὶς ἐπιταγὲς ταῶν
Οἰκουμενιστῶν!
Όλα όσα ειπώθηκαν στην ημερίδα για τον διαθρησκειακό
διάλογο
Τα συμπεράσματα και οι τοποθετήσεις
Σε
ένα ευρύ διεθνές ακροατήριο και με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Διεθνής
Ημερίδα για τον Διαθρησκειακό Διάλογο την Τετάρτη 24 Ιουνίου και ώρα
09.00-14.00 στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδας στην Ιερά Μονή
Πεντέλης. Σκοπός της Ημερίδας ήταν να συζητήσει τα προβλήματα του
διαθρησκειακού διαλόγου και της συμβολής του στην κοινωνική ένταξη των
μεταναστών στην
Ελλάδα και την Ευρώπη μέσω της οργάνωσης ηλεκτρονικής πύλης και
δικτύου διαλόγου.
Στον
χαιρετισμό του ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας Γ. Καλαντζής, Γενικός
Γραμματέας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφέρθηκε
στην ανάγκη αποφυγής της μετατροπής ενός αντικειμενικού ζητήματος σε
αντικείμενο θρησκευτικού φανατισμού και σύγκρουσης.
Ο Καθηγητής
Θ. Σακελλαρόπουλος, Κοσμήτορας Κοινωνικών Επιστημών Παντείου Πανεπιστημίου και
πρόεδρος του Ε.Σ. της ΕΠ.Ε.Κ.Σ.Α, επεσήμανε από την πλευρά του την
ανάγκη διαχωρισμού των εννοιών διάλογος (ο οποίος γίνεται με στόχο την ειρηνική
συμβίωση) και αντιπαράθεσης που έχει ως στόχο την επιβολή της μιας άποψης
έναντι των υπολοίπων.
Στην Α΄
Συνεδρία, ο Καθηγητής Μ. Μπέγζος, Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής Αθηνών,
αναφέρθηκε στο γεγονός ότι ο διαθρησκευτικός διάλογος συνιστά πλέον μια
πραγματικότητα, σε αντίθεση με παλαιότερες περιόδους κατά τις οποίες συνιστούσε
μια αναγκαιότητα. Τις απόψεις τους για τον διαθρησκειακο διάλογο διατύπωσαν
ο Σεβασμιώτατος Επίσκοπος Θερμοπυλών κ. Ιωάννης, Διευθυντής του Διορθοδόξου
Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος ως εκπρόσωπος του κκ. Ιερωνύμου,
Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος. Ο Σεβασμιότατος επανέλαβε και επεσήμανε
το γεγονός ότι η σημερινή προσπάθεια έχει ως επίκεντρο την συμβίωση και τον
σεβασμό του άλλου. Την ίδια στιγμή, δεν δίστασε να αναδείξει το γεγονός ότι οι
σχετικές προθέσεις παραμένουν σε αρκετές περιπτώσεις σε επίπεδο ρητορείας,
καθώς οι συμβαλλόμενοι θα προτιμούσαν την μη ύπαρξη του ζητήματος. Στο πλαίσιο
αυτό επεσήμανε την απουσία στην Ελλάδα ενός διαθρησκευτικού Συμβουλίου, ως
αποτέλεσμα της πεποίθησης περί μη αναγκαιότητάς του.
Η κα. Doris
Peschke, General Secretary CCME - Churches’ Commission for Migrants in Europe, επεσήμανε
επίσης από τη δική της πλευρά τη δυσκολία αποδοχής των άλλων θρησκειών.
Αναγνωρίζοντας ότι η επαφή μεταξύ ατόμων διαφορετικών θρησκειών είναι πλέον
ευκολότερη, δεν δίστασε να επισημάνει ότι την ίδια στιγμή η επαφή αυτή είναι
πιο ρηχή από ότι ήταν σε παλαιότερες εποχές. Αναφερόμενη στα πρακτικά βήματα
που μπορούν να γίνουν για την προώθηση του διαθρησκευτικού διαλόγου αναφέρθηκε στην
ανάγκη επικοινωνίας των θεμελιωδών αξιών μεταξύ των διαφορετικών θρησκευτικών
κοινοτήτων. Η δημιουργία ενός αισθήματος βεβαιότητας συνιστά ένα πρόσθετο βήμα
στο βαθμό που ενθαρρύνει την επικοινωνία με άλλους. Η Peschke ολοκλήρωσε την
ομιλία της με αναφορά στην ανάγκη θρησκευτικής παιδείας ως αναγκαίου στοιχείου
για την προώθηση του διαθρησκευτικού διαλόγου.
Ο don
Roberto Cherubini, από την Community of Sant’Egidio, αναφέρθηκε
στο συχνό λάθος της αντιμετώπισης των μεταναστών ως ενός συμπαγούς συνόλου, τη
στιγμή που οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι πρόκειται για άνδρες, γυναίκες, παιδιά,
με τις αξίες και τις προσδοκίες τους. Αναφερόμενος και αυτός με τη σειρά του
στα πρακτικά βήματα/μέτρα που μπορούν να ληφθούν ανέδειξε τα ακόλουθα:
1. Τη
σημασία της εκπαίδευσης στο σχολείο, καθώς αυτή συνιστά το πρώτο σημαντικό βήμα
για την ενσωμάτωση.
2. Το ρόλο
των θρησκευτικών αρχηγών, όχι μόνο σε ανώτερο επίπεδο, αλλά και σε αυτό της
κοινότητας οι οποίοι καλούνται να προωθήσουν τον διαθρησκευτικό διάλογο μέσω
της παροχής στήριξης στο σύνολο των μελών της κοινότητας, ανεξαρτήτως
θρησκευτικών πεποιθήσεων. Η παροχή, στο πλαίσιο αυτό φιλοξενίας σε μετανάστες
και πρόσφυγες συνιστά την έμπρακτη απόδειξη της αλληλεγγύης, δίνοντας
ταυτόχρονα την αίσθηση ενός κοινού μέλλοντος.
3. Εκπαίδευση
των εκπαιδευτών με το μάθημα των θρησκευτικών να αποκτά το χαρακτήρα ενός
μαθήματος πολιτικής αγωγής και με κρίσιμο ερώτημα τον τρόπο με τον οποίο ο
καθηγητής μπορεί να διδάξει χωρίς να φανατίσει
Όπως αναδείχθηκε και μέσα από το γόνιμο διάλογο που ακολούθησε πρόκειται για σειρά μέτρων που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν και από τις ελληνικές αρχές.
Όπως αναδείχθηκε και μέσα από το γόνιμο διάλογο που ακολούθησε πρόκειται για σειρά μέτρων που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν και από τις ελληνικές αρχές.
Στην Β΄
Συνεδρία, ο κ. Μ. Παπακωνσταντής, Δρ. Νομικής αναφέρθηκε στο πρόσφατο
νόμο (4301/2014) για την οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών
κοινοτήτων τονίζοντας ότι στόχος του νομοθέτη δεν είναι η ομογενοποίηση του
τρόπου λειτουργίας των θρησκευτικών κοινοτήτων, αλλά αντιθέτως η διαφύλαξη των
διαφορών τους. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη δυνατότητα επικοινωνίας και
ενδυνάμωσης αυτής μέσω της ύπαρξης των νομικών εκπροσώπων. Ο κ. Η. Τουλιάς,
Δρ. Κοινωνικών Επιστημών, Σύμβουλος Εκπαίδευσης επεσήμανε όχι μόνο το ρόλο
που καλείται να διαδραματίσει το μάθημα των θρησκευτικών, αλλά και τη συμβολή
λοιπών μαθημάτων όπως τα μαθήματα γλώσσας ή το μάθημα της κοινωνιολογίας μέσω
του εμπλουτισμού τους με νέα ερωτήματα.
Οι
δυνατότητες και η λειτουργία της πύλης παρουσιάστηκε από τον Γ. Παλαμαριζή,
Αντιπρόεδρο της ΔΑΕΜ Α.Ε. του Δήμου Αθηναίων και θα φιλοξενείται για πέντε
χρόνια στο Δήμο της Αθήνας. Έτσι θα δοθεί η ευχέρεια ενός διαρκούς και σταθερού
διαθρησκειακου διαλόγου σε μετανάστες όλων των θρησκευμάτων, δημόσιους
λειτουργούς, ΜΚΟ και συλλόγους μεταναστών, διαπολιτισμικούς μεσολαβητές κλπ να
συμβάλλουν με τις σκέψεις και αντιλήψεις τους στην διαμόρφωση ενός ειρηνικού και
ανεκτικού περιβάλλοντος ευημερίας και προόδου.
Για θέματα
οργάνωσης του διαλόγου μίλησαν επίσης οι Tribis Khalid, President of the Arab -
Hellenic Centre for Culture & Civilization, ο Asef Farjam, Διαπολιτισμικός
Μεσολαβητής– Αφγανιστάν, ο Qayum Tayyb, μετανάστης από το Κασμίρ, η Irina –
Constanta Nazaruk, Θεολόγος, Κοινωνική Επιστήμων. Παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του
Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με επικεφαλής τον κ. Κ.
Κιντή Γ. Διευθυντή μεταναστευτικής πολιτικής και κοινωνικής ένταξης της
Γραμματείας Πληθυσμού και Κοινωνικής Συνοχής του Υποργείου Εσωτερικών και
Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Ακολούθησε
διάλογος και ανταλλαγή απόψεων. Τα συμπεράσματα της Ημερίδας θα κοινοποιηθούν
στο διαδίκτυο από τους εταίρους και στο Υπουργείο Εσωτερικών/ΕΤΕ ενώ και θα
αποτελέσουν υλικό για την συγγραφή προτάσεων πολιτικής για την διεξαγωγής του
διαθρησκειακού διαλόγου.
Μετά το πέρας της Ημερίδας ακολούθησε συνέντευξη τύπου για το έργο και τα αποτελέσματά του.
Μετά το πέρας της Ημερίδας ακολούθησε συνέντευξη τύπου για το έργο και τα αποτελέσματά του.
Ολοκλήρωση
του προγράμματος για τον Διαθρησκειακό Διάλογο
Σύμπραξη
φορέων αποτελούμενη από την ΔΑΕΜ Α.Ε του Δήμου Αθηναίων (συντονιστής φορέας),
την Επιστημονική Εταιρεία για την Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη (ΕΠ.Ε.Κ.Σ.Α.)
και το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος (Δ.Κ.Ε.Ε.) ανέλαβε την υλοποίηση
του έργου 4.1/13 «Δίκτυο συνεργασίας μεταξύ κρατών μελών για θέματα
διαθρησκευτικού διαλόγου και άσκησης θρησκευτικών πρακτικών». Το έργο
συγχρηματοδοτείται από του Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης/
ΕΤΕ-Ευρωπαϊκό Ταμείο για την Ένταξη των υπηκόων τρίτων χωρών και την Ευρωπαϊκή
Ένωση και ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου 2015.
Σκοπός του
έργου ήταν να δημιουργήσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα διαλόγου για την ειλικρινή
ανταλλαγή απόψεων σε θέματα διαθρησκευτικού ενδιαφέροντος, πίστης και θρησκειών.
Στον δημόσιο διάλογο κλήθηκαν να συμμετάσχουν μετανάστες, εκπρόσωποι
θρησκευτικών δογμάτων, ενώσεις και κοινότητες μεταναστών, δημόσιοι φορείς, μη
κυβερνητικές οργανώσεις, διαπολιτισμικοί μεσάζοντες, δίκτυα κοινωνικής
υποστήριξης, επιστήμονες και οι ιδιώτες. O διάλογος υποστηρίχτηκε μέσω μιας
ευρύτατης δικτύωσης στο εσωτερικό και εξωτερικό και κορυφώθηκε με την οργάνωση
ενός Σεμιναρίου τον Μάιο και μια διεθνούς Ημερίδας τον μήνα Ιούνιο.
Με τις
επισκέψεις της ομάδας έργου σε 10 χώρες κράτη μέλη της ΕΕ επιδιώχθηκε η
αξιοποίηση των καλών πρακτικών που έχουν αποδειχθεί επιτυχείς στην προώθηση του
διαθρησκευτικού διαλόγου σε άλλες χώρες και η διατύπωση συστάσεων προς την
ελληνική πολιτεία για τη υιοθέτηση ανάλογων πολιτικών. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα
διαλόγου θα λειτουργεί για μια πενταετία στον ιστότοπο της ΔΑΕΜ ΑΕ του Δήμου
της Αθήνας στην ακόλουθη διεύθυνση.
http://www.interfaith.gr/
http://www.interfaith.gr/?page_id=246
http://www.interfaith.gr/
http://www.interfaith.gr/?page_id=246
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου