Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Ο Θεολόγος κ. Παν. ΣΗΜΑΤΗΣ απαντάει στον Δούρειο ϊππο του Οικουμενισμού-Πανθρησκειασμού Κύπριο Αμερικανόθρεφτο θολολόγο Τελεβάντο


















Ἀπάντηση στὸ ἄρθρο τοῦ κ. Τελεβάντου
:

«Λανθασμένη διάγνωση...»



κ. Τελεβάντος, μὲ ἀφορμὴ τὴν παρουσίαση τοῦ νέου βιβλίου τοῦ π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ, ἔγραψε ἕνα ἄρθρο μὲ τίτλο: «Ἡ λανθασμένη διάγνωση ὁδηγεῖ σὲ λανθασμένη φαρμακευτικὴ ἀγωγή».
Συμφωνῶ ἀπολύτως μὲ τὴ φράση αὐτή.
Ἂς μὴ τὴν ἐφαρμόζει, ὅμως, μόνο στοὺς ἄλλους, ἀλλ’ ἂς σκεφθεῖ, μήπως κάπως ἀγγίζει καὶ τὸν ἴδιο.
Καθόσον μάλιστα, ἀποδεικνύει ἔλλειψη ἀντικειμενικότητος στὸ ἐν λόγῳ ἄρθρο του.



Ἔχει καταστήσει σαφὲς ἀπὸ καιρό, πὼς εἶναι ἀρνητικὸς στὴν ἔννοια τῆς διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου τοῦ αἱρετικοῦ ἐπισκόπου, παρὰ τὰ ἁγιογραφικὰ κείμενα, ποὺ σὲ ἄλλες εὐκαιρίες τοῦ ἐπισημάναμε, καὶ χωρὶς ὁ ἴδιος νὰ προσκομίσει πατερικὰ κείμενα·

ἀρνήθηκε δὲ νὰ λάβει ὑπ’ ὄψιν του τὴν «συμφωνία τῶν Πατέρων» ὡς πρὸς τὸ θέμα, ἢ νὰ γράψει κείμενο κατοχυρωμένο πατερικά· τὸ τελευταῖο τὸ περιμέναμε, ὅταν πήραμε θέση ὡς πρὸς τὴν ἀποτείχιση στηριζόμενοι στὴν πρακτικὴ τῶν Ἁγίων, καὶ ζητήσαμε νὰ μᾶς καταδείξει μὲ πατερικὰ κείμενα τὴν τυχὸν ἀντίθετη θέση τῶν Πατέρων.


Ἂν καὶ μᾶς ὑποσχέθηκε πὼς θὰ μᾶς ἀπαντήσει σ’ αὐτό, τελικὰ δὲν βρῆκε (φαίνεται) τὰ πατερικὰ χωρία ποὺ χρειαζόταν καὶ δὲν ἀπάντησε.
Ἂν λοιπόν, ὁ ἴδιος καθοδηγεῖται ἀπὸ μιὰ προειλημμένη ἀπόφαση, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ κρίνει (καὶ μάλιστα μὲ τόση βιασύνη) τοὺς ἄλλους ἀμερολήπτως;


Τὴν ἴδια νοοτροπία ἐπέδειξε, μόλις ἀντελήφθη τὴν παρουσίαση τοῦ νέου βιβλίου τοῦ π. Εὐθύμιου, ποὺ πραγματεύεται περὶ τῆς διαχρονικῆς συμφωνίας τῶν Ἁγίων Πατέρων, γιὰ τὸ ὑποχρεωτικὸ τοῦ ΙΕ΄ Ἱ. Κανόνος τῆς ΑΒ Συνόδου περὶ διακοπῆς μνημονεύσεως ἐπισκόπου κηρύσσοντος αἵρεση. Καὶ δείχνοντας μιὰ ἀνεπίτρεπτη ἀνυπομονησία νὰ ἀπορρίψει τὸ κοπιῶδες ἐγχείρημα τοῦ π. Εὐθυμίου, ἄσκησε ἀρνητικὴ κριτικὴ ὄχι κρίνοντας τὸ ἴδιο τὸ βιβλίο, ἀλλὰ στηριζόμενος γιὰ νὰ ἀπορρίψει τὸ βιβλίο, στὴν παρουσίαση τοῦ βιβλίου ποὺ δημοσίευσα!


Κι ἂν ἐγώ, δὲν ἔχω ἀποδώσει σωστὰ τὸν κεντρικὸ πυρῆνα καὶ τὸ νόημα τοῦ συγγραφέα, γιατί βιάζεται νὰ τὸ ἀπορρίψει, χωρὶς νὰ τὸ ἔχει (ὡς φαίνεται) διαβάσει;
Ὁποία ἀντικειμενικότης!

Κι ἂν εἶχε προλάβει νὰ τὸ διαβάσει, γιατί δὲν ἀναφέρει τὰ συμπεράσματά του μὲ βάση τὰ σημεῖα τοῦ βιβλίου μὲ τὰ ὁποῖα δὲν συμφωνεῖ;


Γιὰ νὰ στηρίξει λοιπόν, τὴν ἀρνητικὴ κριτική του, διάλεξε μιὰ φράση, ὄχι ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ π. Εὐθύμιου, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν παρουσίαση τοῦ βιβλίου!
Ἡ φράση, ὅμως, αὐτὴ δὲν ἀναφέρεται στοὺς οὐσιαστικοὺς λόγους, διὰ τῶν ὁποίων οἱ Ἅγιοι Πατέρες συνιστοῦν τὴν ἄμεση διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου, ἀλλὰ ἀπευθύνεται σ’ ἐκείνους, ποὺ ἄλλα μᾶς ἔλεγαν πρὶν μερικὰ χρόνια, κι ἄλλα κάνουν τώρα· σ’ ὅλους τοὺς ἀντι-οικουμενιστὲς πού, ἐνῶ ἔχουν διαπιστώσει μὲ πολλὰ ἄρθρα καὶ ὁμιλίες τους, ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς ἔχει φτάσει στὸ ἀπροχώρητο, ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς ἔχει εἰσχωρήσει στὰ ἐνδότερα τῆς ζωῆς τῶν ὀρθοδόξων, τώρα, αὐτοὶ ποὺ μᾶς δίδαξαν περὶ διακοπῆς μνημοσύνου, διστάζουν νὰ κάνουν τὸ ἀποφασιστικὸ βῆμα ποὺ προτείνουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες, δηλαδὴ τὸ αὐτονόητο, ποὺ μόνο ὁ κ. Τελεβάντος κάνει ὅτι δὲν βλέπει.


Καὶ λέγω πὼς κάνει ὅτι δὲν τὸ βλέπει, γιατὶ καὶ ὁ ἴδιος συνεχῶς μιλᾶ γιὰ «λαϊκὸ Οἰκουμενισμό», γιὰ ἀπαράδεκτες συμπροσευχές, οἱ ὁποῖες ἀπαγορεύονται ἀπὸ τοὺς ἱεροὺς Κανόνες καὶ κατακλύζουν τὰ πάντα.
Καὶ δὲν συλλογίζεται, πὼς πρὶν ἀπὸ μερικὲς δεκαετίες, κάθε τι ποὺ γινόταν ἀπὸ τοὺς λίγους οἰκουμενιστὲς ἐπισκόπους, καθίστατο γνωστὸ σὲ ἐλάχιστους, ἀφοῦ γινόταν μακριὰ ἀπὸ τὰ φῶτα τῆς ἄμεσης δημοσιότητας· τὰ ἔβλεπαν λίγοι.
Οἱ πολλοὶ (μὴν ἔχοντας τὴν ἀκριβῆ εἰκόνα) ἀμφέβαλαν, δὲν πίστευαν ὅτι ἐγίνοντο, ἔτσι ἀκριβῶς, ὅπως τὰ ἐπληροφοροῦντο· καὶ παρ’ ὅλα αὐτὰ οἱ ἀντιδράσεις ἦσαν τόσο ἰσχυρές, ὥστε οἱ οἰκουμενιστὲς ἡγέτες συμμαζεύονταν, ἀναδιπλώνονταν.

Γι’ αὐτὸ καὶ τότε, ἴσως ἐδικαιολογεῖτο κάποια οἰκονομία.
Τώρα, ὅμως, συμβαίνει τὸ ἀντίθετο.
Μὲ θράσος καὶ ἰταμότητα οἱ οἰκουμενιστὲς συνεχίζουν μὲ γεωμετρικὴ πρόοδο τὶς συμπροσευχές τους, τοὺς θεομίσητους διαλόγους τους, τὶς ἐπαφές τους μὲ τὴν αἵρεση, τὶς ἑνώσεις τους μὲ αἱρετικὲς «ἐκκλησίες» (Ἀντιχαλκηδόνιους καὶ Κόπτες) καὶ τὰ κοινὰ μυστήρια μ’ αὐτούς· καὶ οἱ ἀντιδράσεις εἶναι χλιαρές, ἀνεπαρκεῖς νὰ βάλουν φραγμὸ στὰ οἰκουμενιστικὰ σχέδια.
Ἀποδεικνύονται ἀνήμποροι οἱ ὀρθόδοξοι Πατέρες νὰ σταματήσουν τὸν κατήφορο.


Τώρα, πῶς γίνεται ὁ κ. Τελεβάντος νὰ γνωματεύει –διαστρέφοντας τὰ πράγματα– τὰ ἐντελῶς ἀντίθετα;
Ὅτι δηλ. ὁ Οἰκουμενισμὸς «παραπαίει», ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς «εἶναι ἀνήμπορος» καὶ ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς ἔχει ὑποχωρήσει;
Αὐτὸ εἶναι ἀκατανόητο.
Δὲν βλέπει ὅτι συντελεῖται ἕνα ὄργιο συμπροσευχῶν;

Οτι οἱ Οἰκουμενιστὲς ἐπίσκοποι ἀδιαλείπτως συμπροσεύχονται;

Οτι διαλέγονται ἀτερμόνως καταπατώντας τοὺς ἱ. Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας, τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, τὴν Ἐντολὴ τοῦ ἀπ. Παύλου «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν ...παραιτοῦ»;

Οτι οἱ πιστοὶ ἔχουν τόσο διαβρωθεῖ, ὥστε νὰ μὴν ἐνδιαφέρονται γιὰ ὅ,τι οἰκουμενιστικὸ γίνεται;

Οτι οἱ συμπολίτες μας, οἱ μαθητές μας στὴν Ἑλλάδα θεωροῦν τοὺς διαλόγους καὶ τὶς συμπροσευχὲς φυσιολογικὸ πρᾶγμα καὶ ἀπόδειξη ἀγάπης;

Οτι οἱ ἐπίσκοποι καὶ οἱ ἱερεῖς δὲν τολμοῦν νὰ μιλήσουν γιὰ Οἰκουμενισμό;

Οτι παρὰ τὶς παρακλήσεις τρέμουν οἱ ποιμένες νὰ κατονομάσουν τοὺς αἱρετικούς;

Πολλὰ «ὅτι» θὰ μποροῦσα νὰ παραθέσω, ἀλλὰ θὰ ἀρκεσθῶ σὲ μιὰ πρόσφατη δήλωση τοῦ μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου, ποὺ θρασύτατα μᾶς ἀποκαλύπτει (ὡς ἐκπρόσωπος τῆς ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας στοὺς θεολογικοὺς διαλόγους) ὅτι ἡ συμφωνία ἕνωσης μὲ τοὺς Ἀντιχαλκηδονίους ἰσχύει (ἴσως μὲ τὴν «ἄδεια» τοῦ ἡγέτη τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ κ. Βαρθολομαίου, τοῦ ὁποίου τὰ «καλὰ» ἔργα ἐγκωμιάζει ὁ κ. Τελεβάντος, παραπλανώντας τοὺς πολλούς).
Μᾶς διαβεβαιώνει, λοιπόν, ὁ κ. Σαββᾶτος:

«
Ἔγινε ὁ διάλογος μὲ τοὺς Ἀντιχαλκηδόνιους.
Φτάσαμε σ’ ἕνα
consensus θεολογικό (σ.σ. δηλ. συμφωνήσαμε γιὰ τὴν Ἕνωσή μας μὲ τοὺς αἱρετικούς).
Ἀπὸ δῶ καὶ πέρα, αὐτὸ τὸ
consensus τὸ θεολογικὸ πρέπει νὰ γίνει ποιμαντική.
Τί σημαίνει ποιμαντική;
Σημαίνει ὅτι πρέπει αὐτὴ ἡ θεολογία νὰ περάσει στὰ λειτουργικὰ κείμενα τῆς Ἐκκλησίας, πρῶτον...

Τέλειωσε ὁ θεολογικὸς διάλογος.
Καὶ ἀπ’ αὐτὴν τὴν στιγμὴ συζητοῦν πῶς αὐτὰ τὰ πράγματα θὰ γίνουν ἀποδεκτὰ ἀπὸ τὴν ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση καὶ τῶν ἀντιχαλκηδονίων καὶ τῶν Ὀρθοδόξων, γιὰ νὰ ξεκινήσει μιὰ διαδικασία ποιμαντικῆς.
(Νὰ πονηρευτοῦμε, πὼς ὄργανο αὐτῆς τῆς ποιμαντικῆς εἶναι οἱ νεωτερισμοὶ τῆς μετα-πατερικῆς θεολογίας;).

Κι ὅμως «κάποιοι» μᾶς διαβεβαίωναν πὼς ἡ συμφωνία μὲ τοὺς Ἀντιχαλκηδόνιους ἔχει ἐγκαταλειφθεῖ!


Θὰ περίμενα ἀπὸ τὸν κ. Τελεβάντο, ὁ ὁποῖος θεωρεῖ τὸν ἑαυτό του εἰδικὸ στὴν κριτικὴ βιβλίων (γι’ αὐτὸ καὶ ἀσχολεῖται μὲ αὐτὸ τὸ εἶδος ἐπιτυχῶς), νὰ μὴν ἀφήσει τὴν προκατάληψή του νὰ τὸν ὁδηγήσει σὲ ἀπόρριψη συμπερασμάτων βιβλίου ποὺ δὲν διάβασε.
Γιατὶ αὐτὸ τὸν ἐκθέτει.
Ἂς διαβάσει πρῶτα τὸ βιβλίο, τὸ γεμᾶτο ἀπὸ θέσεις Ἁγίων Πατέρων, κι ἂς κάνει τὸν κόπο νὰ μᾶς παρουσιάσει κι αὐτὸς τὴν ἀντίκρουση τῶν συμπερασμάτων τοῦ π. Εὐθύμιου, ὄχι μὲ δικό του λόγο καὶ ἑρμηνεῖες, ἀλλὰ μὲ θέσεις τῶν Πατέρων.
Γιατὶ βλέπω –ὅσο παρακολουθῶ τὰ γραπτά του– ὅτι ἡ κατοχύρωση, τῶν ὅσων γράφει, μὲ γνῶμες Ἁγίων εἶναι μηδαμινή.


Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία πάντα πορεύεται, ὄχι στηριζόμενη στὴ γνώμη μεμονωμένων πιστῶν ἢ ποιμένων, ποὺ γιὰ ποιμαντικοὺς λόγους τήρησαν κάποια «γραμμή», ἀλλὰ στὴν γνώμη πάντων τῶν Ἁγίων (
consensus patrum).

11 σχόλια:

  1. Μόνον δυο παρατηρήσεις:

    1/ Ναι, ο απόστολος μιλάει για "μια και δευτέρα νουθεσία", αλλά:

    α/ Ο Ι. Χρυσόστομος προσκαλεί τους αιρετικούς στο Ναό, όπου ομιλούσε με την ελπίδα της επιστροφής τους στην αλήθεια της Εκκλησίας: «ενταύθα μοι τον αιρετικόν κάλει. Εάν τε παρή, εάν τε μη παρή. Εάν τε γαρ παρή παρά της ημετέρας φωνής παιδευέσθω. Εάν μη παρή, δια της υμετέρας ακροάσεως μανθανέτω» (ομιλία στον ιερομάρτυρα Φωκά, PG 50, 702). Φανταζόμαστε, ότι η πρόσκληση δεν αφορούσε μόνο δυο φορές.

    β/ Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος προτρέπει τους χριστιανούς που είναι δυνατοί στην πίστη και προσκαλούνται από αιρετικούς που τους σέβονται και τους ευλαβούνται, κατ’ οικονομία να διατηρούν επικοινωνία μαζί τους ακόμα και να συντρώγουν με απώτερο σκοπό να τους ωφελήσουν: «Οι αδύνατοι ας μη συντρώγουν με αιρετικούς, όπως έχει ορισθή από τους ιερούς κανόνας. Όσοι όμως με την χάριν του Κυρίου είναι δυνατοί, εάν προσκαλούνται με εμπιστοσύνη και καλή προαίρεση από αυτούς, και θέλουν να υπάγουν, ας πηγαίνουν προς δόξαν Κυρίου» (Λόγος προς ποιμένα, παρ. 65). Εδώ, έχουμε δυνατότητα παράβασης των Κανόνων, από δυνατούς "τη πίστει". Επομένως, το δυο φορές θα ισχύει, για τους ασθενείς "τη πίστει".

    γ/ Όσοι εκ των αιρετικών έρχονται με σεβασμό να παρακολουθήσουν την Ορθόδοξη λατρεία και ζητούν την ευλογία, δεν τους αποπέμπουμε, αλλ’ αντιθέτως τους προσφέρουμε αντίδωρο και αγιασμό (Πατριάρχη Γεννάδιου, Άπαντα, τ. 5, σελ. 201-202. Επίσης, Καλ. Δελικάνη, Έγγραφα, τ. Γ΄, σελ. 684. Επίσης, Συναξαριστής, Νεομάρτυρας Αχμέτ, επίσκεψη της Χάριτος δια του αντιδώρου, σελ. 509. Επίσης, Αχρίδος Δημήτριος, Ρ-Π, Σύνταγμα, Ε΄, σελ. 435). Ποιούς; Μα τους αιρετικούς!

    2/ Μα, τα πράγματα έχουν γίνει εκκλησιαστική συνείδηση, ως προς τους Μονοφυσίτες, εδώ και αιώνες. Οι συμπροσευχές παίρνουν και δίνουν, τουλάχιστον κάθε Μ. Σάββατο, στον Ναό της Αναστάσεως, όπου σε μια μεριά είναι οι Ορθόδοξοι και στην άλλη μεριά οι Μονοφυσίτες (Αρμένιοι, Κόπτες και Σύριοι) και όλοι μαζί συμπροσεύχονται και όταν ο Πατριάρχης εισέρχεται μέσα στον Πανάγιο Τάφο, όπου αγιάζεται το Φως, μαζί με τον Αρμένιο και συμπροσεύχονται και το αγιασμένο Φως δίδεται πρώτα στον αιρετικό και όλα αυτά δεν συγκινούν κανένα, ούτε ακούστηκε καμιά διαμαρτυρία περί συμπροσευχών με αιρετικούς!

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. ΙΚ,

      γράφετε:
      "Όσοι εκ των αιρετικών έρχονται με σεβασμό να παρακολουθήσουν την Ορθόδοξη λατρεία και ζητούν την ευλογία, δεν τους αποπέμπουμε, αλλ’ αντιθέτως τους προσφέρουμε αντίδωρο και αγιασμό"

      Απορία μου:

      Στο Αγιο Ορος, τους Αιρετικους δεν τους επιτρέπουνε να προσκυνήσουνε π.χ. τα Αγια Λειψανα, και ας εχουνε ερθει με ολη την καλή διαθεση να δουνε τι ειναι η Ορθοδοξια.
      Ενας ξένος που ερχεται στο Αγιο Ορος σιγουρα κατι ψαχνει, ετσι δεν ειναι;

      Επισης δεν εχω δει στο ΑΓιο Ορος να δινουνε σε Καθολικο αντίδωρο.

      Μαλιστα δεν τους επιτρεπουνε να παρακολουθησουνε την Λειτουργια μεσα στον κυρίως ναό.

      Λοιπον;

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    2. Λοιπόν. όλα τα ανωτέρω, προφανώς, έρχονται σε αντίθεση, με όλα αυτά, που αντιγράφουμε από την Ορθόδοξη Παράδοση.

      Ως προς την προσκύνηση δε των αγίων λειψάνων:

      Δεν απαγορεύεται «η παρακολούθησις της λατρείας των ετεροδόξων εκ μέρους απλών μελών της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία θα ηδύνατο να ερμηνευθή και ως πράξις φιλοφροσύνης» (Ιερ. Κοτσώνη, Intercommunio, σελ. 255) ή για εθιμοτυπικούς ή κοινωνικούς λόγους. Έτσι επιτρέπεται η είσοδος σε κοιμητήρια αγίων, ήτοι εις τα Μαρτύρια, έστω και αν αυτά κατέχονται υπό αιρετικών, για την προσκύνηση των ι. λειψάνων: «ει μη τι αν εξ ανάγκης, κατά μόνον το ασπάσασθαι το του Αγίου λείψανον η είσοδος γένοιτο» (αγ. Νικηφόρου Ομολογητή, απόκριση ε΄, Ρ-Π, Σύνταγμα, Δ΄, σελ. 431ε). Επεκτείνοντας την πρόταση του αγίου, μπορούμε να δεχτούμε την είσοδο ετεροδόξων σε Ορθόδοξους Ναούς, για προσκύνηση ι. λειψάνων. Και ασφαλώς, όταν ετερόδοξοι επιστρέφουν ι. λείψανα, λόγοι φιλοξενίας και ευχαριστίας επιβάλλουν την κατ’ οικονομίαν παρουσία τους στις σχετικές εκκλησιαστικές εκδηλώσεις, χωρίς βέβαια ενεργό συμμετοχή στην Ορθόδοξη λατρεία.

      ΙΚ

      Διαγραφή
    3. Αρα κ. ΙΚ - με βάση αυτα που μας εξηγησατε μόλις πιο πανω - που αποδίδεται αυτη την λανθασμένη συμπεριφορά των Αγιορειτών Μοναχών;

      Να πω και μια δική μου σκεψη, που μου ηρθε αυτη την στιγμη:

      Εκει που πρεπει να μιλησουνε οι Αγιορειτες, π.χ. εναντιον του Φαναρίου οταν τους επισκεπτεται ο Πατριάρχης, ΕΚΕΙ ΣΙΩΠΑΙΝΟΥΝΕ.

      Εκει που πρεπει να δειξουνε έλεος και ευσπλαχνία, π.χ. απεναντι σε Καθολικους που ερχονται απο την Δύση να επισκεφτουνε το ΑΓιο Ορος - εκει εξαντλούνε το γράμμα του Νόμου εις το ακέραιον!

      Λοιπον;

      Μυρμιδόνας

      Διαγραφή
    4. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τους αγιορείτες. Εξαντλούν την άκρα ακρίβεια στους Λατίνους. Τότε, γιατί τους δέχονται στο άγιον Όρος; Για τουρισμό;

      ΙΚ

      Διαγραφή
  2. Γράφει ο κ. Σημάτης:

    "Οτι οἱ πιστοὶ ἔχουν τόσο διαβρωθεῖ, ὥστε νὰ μὴν ἐνδιαφέρονται γιὰ ὅ,τι οἰκουμενιστικὸ γίνεται;"

    Απλα θα ήθελα να ενημερωσω τον κ. καθηγητή, οτι οι Ελληνες Χριστιανοι ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ - ε, λογικο και επομενο ειναι να μην ενδιαφερονται φυσικα και για 'οτι οικουμενιστικο γινεται'!

    Καλα ειναι οι θεολογοι καθηγητές ΝΑ ΚΡΑΤΑΝΕ ΜΙΑ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!

    Το εχω ξανατονισει:

    Οταν θεολογεις ΕΚΤΟΣ ΖΩΗΣ, μη εχοντας επαφή με οτι συμβαινει στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ - αυτο που θα προκύψει στο τελος θα ειναι ΑΙΡΕΣΗ!

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να συμπληρώσω κατι ακομα - να εξηγήσω τι θελω να πω.

    Η νεολαία σημερα δεν ξερει ουτε το "Πάτερ ημών" απο εξω...
    ...το "Πιστεύω" νομιζει οτι τελειωνει καπου στην μέση, και οταν λες στον νέο να γυρισει την σελιδα για να διαβασει και το υπολοιπο,

    σε ρωταει απορημενος: "ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ;"....

    ---------------------------------------

    ....και εσεις καθεστε εδω μεσα και τρωγεστε για εναν ΚΑΝΟΝΑ ΙΕ της ΑΒ ΣΥΝΟΔΟΥ -

    - "ΠΑΡ' το ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΥΤΟ"!

    Να γιατι λέω οτι οταν θεολογουμε - πρεπει να κρατησουμε επαφή με το 'κοινωνικο γίγνεσθαι'!

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τον εισαγγελέα και δικαστή Παναγιώτη Τελεβάντο διάβαζα κάποτε, γιατί νόμιζα ότι έχει τα μυαλά του μέσα στον εγκέφαλό του. Δυστυχώς απατήθηκα. Ο άνθρωπος είναι κατά το ήμισυ παράφρων και παρανοϊκός, ψυχάκιας, διακατέχεται από αθεράπευτες εμμονές και δονκιχωτικά σύνδρομα. Του συνιστώ να επισκεφθεί όχι ψυχίατρο αλλά έμπειρο πνευματικό. Όταν τον εγκαταλείπουν τα δαιμόνια, φαίνεται να βρίσκει κάπως τον καλόν εαυτό του. Καλώς τον περιποιείται ο Σημάτης. Να ευχόμεθα να ταπεινώσει την επηρμένην οφρύν του, τον υπερτροφικό εγωισμό του, και να συμπεριφέρεται όχι ως κήνσωρ, τιμητής των πάντων, αλλά με αγάπη και αμεροληψία προς πάντας. Η κριτική είναι πάντα θεμιτή όταν και τα κίνητρα είναι αγνά. Όταν εμφωλεύει στην καρδιά η μνησικακία, η κριτική είναι κατάκριση και δεν θεραπεύει, αλλά κολάζει τον κατακρίνοντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απ' ότι διαβάζουμε, ο Τελεβάντος ακολουθεί τις απόψεις του π. Επιφανίου, που είναι αντίθετες με εκείνες του π. Ευθυμίου.

      ΙΚ

      Διαγραφή
  5. Περιμενουμε με αγωνια τις γνωμες των πρωτων ονοματων του αντιοικουμενιστικου αγωνα οπως του π.θεοδωρου Ζηση,π.Μεταλλινου του μητροπολιτου πειραιως κ Σεραφειμ κ.τ.λ.και οχι του Τελεβαντου που δεν ξερει τι του γινεται.Ο ανθρωπος εχει πεσει σε μεγαλη πλανη και ευχομαι να ρθει στα συγκαλα του πριν να ναι αργα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το πρόβλημα με τον Τελεβάντο είναι ότι, ενώ είναι νάνος, ασημαντότητα, δεν έχει το ''γνώθι σαυτόν'' και νομίζει ότι είναι καμπόσος. Η ασθένεια αυτή λέγεται μεγαλομανία. Αλλά για να είναι κανείς μπροστάρης στους αγώνες και κριτής της Οικουμένης, δεν αρκεί να έχει απλώς ένα ιστολόγιο και να φλυαρεί δηλητηριάζοντας την πνευματική μας ατμόσφαιρα, χρειάζεται να είναι και χαρακτήρας και προσωπικότητα. Αυτές τις αρετές ο μικρός μα υπερφίαλος Τελεβάντος τις στερείται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου