Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011




Ιδού ο αστήρ ο παμφώτεινος,

ο πρώτου μεγέθους ΑΣΤΗΡ.


Ιδού ο Πρώτος μετά τον Πρώτον.


Ιδού ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.


Οι αιώνες δεν θα ξαναγεννήσουν νέο Χρυσόστομο.



Γιά ποιόν άλλο άνθρωπο έλεγαν οι άνθρωποι και παρακαλούσαν


"Καλύτερα να σβήση ο Ηλιος,

παρά το στόμα του Χρυσοστόμου;".


Γιά κανέναν άλλο.


Ενας και μόνον Ενας σελαγίζει στο αστρικό στερέωμα ανά τους αιώνες, όσο κανένας αλλος.


Ο Ιωάννης ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.


Λαοί και Εθνη,
θαυμάσατε, ικετέψατε τον Χρυσόστομο.


Παρίσταται και ζεί, παρά τον θρόνον του Θεού.


Τον αναζητούσαν και τον έψαχναν οι Αγιοι
και δεν τον εύρισκαν.


Και ο Θεός τους απάντησε
ότι παρίσταται παρά τον θρόνον Του.


Ικετέψατέ τον,

πολύ εισακουσθήσεται.







10 σχόλια:

  1. Μια διευκρίνηση:

    Όταν λέμε "ο πρώτος μετά τον πρώτο", ασφαλώς δεν θα εννοούμε, ότι ο Χρυσόστομος είναι μετά το Χριστό, γιατί ο πρώτος μετά το Χριστό είναι ο Παύλος και όχι ο Χρυσόστομος.

    Ο Παύλος θεωρείται, ως το στόμα του Χριστού και ο Χρυσόστομος, ως το στόμα του Παύλου.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kai oi υπόλοιποι Απόστολοι είναι μετά το Χρυσόστομο κύριε Ι.Κ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προφανώς, πρώτα είναι οι Απόστολοι και μετά όλοι οι άλλοι άγιοι.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μακρακιστικές θεωρίες περί πρωτου μετά τον ένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στον δυτικόπληκτο ΙΚ. Δεν είναι πρώτη η Παναγία και ο Άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής; Ρωτάω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στους πρώτους αιώνες της Εκκλησίας σημειώθηκε μεταξύ των χριστιανών φιλονεικία για το ποιος απ τους τρεις ιεράρχες ήταν ανώτερος.Και η Εκκλησία όρισε οι εν λόγω μεγάλοι άγιοι να εορτάζουν και από κοινού στο τέλος του Ιανουαρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς τον Ανατολικόπληκτο ανώνυμο. Απαντάω:

    Η Παναγία είναι η μεγίστη και πρώτη αγία μετά την αγία Τριάδα και είναι η μόνη, η οποία δεν αναμένει την τελική κρίση. Βρίσκεται ήδη στην Βασιλεία των Ουρανών.

    Όλοι οι υπόλοιποι άγιοι ευρίσκονται εν τω Παραδείσω αναμένοντες την τελική κρίση. Πρώτος ο άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής (όχι ο ευαγγελιστής), "ο μείζων εν γεννητοίς", κατόπιν οι Απόστολοι (οι 12 και οι 72), με πρώτον τον Παύλο, κατόπιν οι τρεις μέγιστοι φωστήρες της Τρισηλίου Θεότητος και έπονται όλοι οι υπόλοιποι άγιοι.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μα πάλι θα αρχίσουμε τις διαφωνίες; Η Παναγία οπωσδήποτε είναι η Μητέρα του Κυρίου και έχει τη θέση της αλλά είναι η Μία, η Πρώτη, δεν είναι ο Ένας μετά τον Ένα, ο Πρώτος μετά τον Πρώτο, εξάλλου αν και Παν-Αγία (όταν όλοι οι άλλοι είναι Άγιοι), η Παναγία ως γυναίκα είχε την πρέπουσα θέση στην αρχαία Εκκλησία, ούτε ιεροκήρυκας ήταν, ούτε Απόστολος, ούτε θεμελίωσε Εκκλησίες, ούτε χειροτόνησε πρεσβυτέρους και επισκόπους συνεπώς ο αδελφός που χαρακτηρίζει αδίκως δυτικόπληκτο άλλον αδελφό, ας μην υπερτιμά και θέτει την Παναγία σε θέση που την τοποθετούν οι Δυτικοί. Πολλές φορές ακούσαμε τον π.Αυγουστίνο να αποκαλεί "Στόμα μεν Χριστού Παύλος, στόμα δε Παύλου Χρυσόστομος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. θα ήθελα μιά διευκρίνηση από τον κύριο Ι.Κ εάν γνωρίζει βεβαίως.Όλοι οι υπόλοιποι χριστιανοί αυτοί που αγωνίστηκαν μεν αλλά δεν ανακυρήχθηκαν άγιοι ακόμη που [τέλος πάντων]όταν ήταν εν τη ζωή έκαναν μέγα αγώνα με τις νηστείες,τις μετάνοιες,την εξαγόρευση λογισμών με την εξομολόγηση,τις πράξεις αγάπης[μοναχούς και λαικούς και κλήρο]πηγαίνουν και αυτοί στον πΑΡΆΔΕΙΣΟ;τι λέν οι γέροντες για αυτό; έχουμε καμμίαν αναφορά πάνω σε αυτό το ζήτημα; και ποιά είναι η δική σας τοποθέτηση παρακαλώ πολύ.
    Ευχαριστώ !π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ αδελφέ

    Δεν δημοσιεύουμε τη δική μας τοποθέτηση. Δημοσσιοποιούμε την τοποθέτηση της Εκκλησίας, πάνω στο οποιοδήποτε θέμα.

    Λοιπόν, η Εκκλησία έχει τοποθετήσει όλους τους Αγίους της, πλην της Παναγίας, στον Παράδεισο, που αποτελεί τον προθάλαμο της Βασιλείας των Ουρανών. Ο προθάλαμος αυτός αποτελεί τον αρραβώνα των αγίων με τον Θεό. Με την τελική κρίση, δηλ. με τον γάμο, οι άγιοι θα μετάσχουν στη Βασιλεία των Ουρανών.

    Στον Παράδεισο αυτό μετέχουν όσοι εν ζωή προσπαθούν τουλάχιστον να καθαρθούν και με τις πράξεις ακολουθούν τον Νόμο του Θεού και ζουν μέσα στη θ. χάρη, έχοντας αποδιώξει ηδονή και οδύνη και έχοντες συνεχή μνήμη Θεού και όλα αυτά εν ζωή. Όποιος δεν εισήλθε ζων στη θ. μακαριότητα, μην περιμένει να εισέλθει μετά την κοίμησή του.

    Μια ιδέα αποτελεί και η περίφημη και φοβερή επίκληση του ιερέα: "Τα άγια τοις αγίοις", όπου και ο χορός συμπληρώνει: "Εις άγιος, εις κύριος, Ιησουύς Χριστός.....".

    Αφού λοιπόν ένας είναι ο άγιος, ο Χριστός, πως πλησιάζουν και κοινωνούν και οι πιστοί που δεν είναι άγιοι;

    Και όμως, τη στιγμή αυτή, άγιοι θεωρούνται αυτοί που έχουν το φωτισμό του αγίου Πνεύματος, αυτοί που έχουν καθαρθεί, αλλά και αυτοί που προσπαθούν να καθαρθούν από τα πάθη τους και έτσι μετέχουν και αυτοί στην αγιότητα (κατά την ερμηνεία της θ. λατρείας του αγίου Νικολάου Καβάσιλα).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου