Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011


Παραγωγή

«δεσποτάδων»!


Η μεγαλη πολι της ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, κάποτε ήταν το μεγαλύτερο κέντρο της Ορθοδόξου Πίστεως και Ευσεβείας.

Με έναν Μέγα Αθανάσιο, έναν Ιωάννη Ελεήμονα, έναν Κύριλλο, αλλα και εποχή καταπτώσεως με έναν Θεόφιλο το τερατώδες χρυσοπορφυρο κατασκεύασμα, από την μανια του οποίου "εφτυσε αίμα" ο Κορυφαίος των Ορθοδοξων Πατέρων, ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

Τις τελευταίες δεκαετίες ατύχησε και παλι το παλαίφατο πατριαρχειο Αλεξανδρειας, με τις ασημαντότητες που αναδειχθηκαν σαν πατριαρχες.

Σήμερα αρχει και διαφεντευει μια ....πρωτοφανης και περιλαλητη μορφη, ο Θεοδωρος ο νεος, που ακουει στο ονομα ...πατηρ πατερων, ποιμην ποιμενων και κριτης της οικουμενης, που γιορταζει ακομα και τα ...γενεθλια του σαν τις ....δεσποινιδούλες της εποχης μας.

Και, αληθεια, τι σχεσι εχει ο κ. Θεοδωρος με τις ...δεσποινιδουλες και τις απομιμείται;

Αλλα το πλεον περιεργο γεγονος ειναι η πολυπληθυς χειροτονια επισκοπων, που δεν μυριζουν ...θυμιαμα, αλλα ...αρωματα Παρισιανικα!!!!

Που γυροφερνουν συνεχως στην Αθηνα και στις αλλες Ελληνικες ή Ευρωπαϊκες πολεις.

Και γιατι;

Δεν χειροτονηθηκαν για την ιεραποστολη της Αφρικανικης ηπειρου;

Τοτε τι δουλεια εχουν και περιφερονται εδω και εκει μακρυα απο τις μητροπολεις για τις οποιες διοριστηκαν;

Ποιος θα τους συμμαζεψη και θα τους ....εξαποστειλη στις μητροπολεις τους;

Οι αποριες μας ειναι και αλλων αποριες.

Αναδημοσιευουμε ενα αρθρο του περιοδικου Ιωαννης ο Βαπτιστης:




Κάποτε είχε λόγους ευλογημένης και αγιαστικής υπάρξεως και το λεγόμενο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας.

Ο Χριστιανισμός ανθούσε.

Άγιοι επίσκοποι, όπως ο Μέγας Αθανάσιος και ο Ιωάννης ο Ελεήμων, ήσαν επί κεφαλής αγώνων για την Ορθόδοξη πίστι και την έμπρακτη αγάπη.

Τις τελευταίες δεκαετίες κύριο έργο των εκεί διοικούντων είναι να εκλέγουν δεσποτάδες.

Οσάκις συνέρχεται εκεί σύνοδος, σχεδόν μοναδικό έργο είναι να τεμαχίζεται ο χάρτης της Αφρικής, να κατασκευάζωνται νέες επισκοπές και να χειροτονούνται νέοι δεσποτάδες!

Χρειάζονται;

Αν υπάρχη ποίμνιο, αν υπάρχουν πρεσβύτεροι, καλώς ιδρύονται επισκοπές.

Αν όμως ιδρύωνται, διότι εξ Ελλάδος εξελαύνουν μερικοί «κουσουριάκηδες» με τον οίστρο «σώνει και καλά» να φορέσουν μίτρα, τότε πρόκειται για φρικτή γελοιοποίησι του επισκοπικού διακονήματος.



●Για 3-4 περιοχές της Αφρικής μεγάλη είναι η ανάγκη επισκόπων και πρεσβυτέρων, αλλά και λαϊκών συνεργών.

Είναι οι τόποι, όπου ταπεινοί πρεσβύτεροι από την Ελλάδα, όπως οι μακαριστοί π. Χρυσόστομος Παπασαραντόπουλος, π. Χαρίτων Πνευματικάκης, π. Κοσμάς Ασλανίδης, έσπειραν με άγιο ζήλο το σπόρο του Ευαγγελίου στην Αφρικανική γη.

Περιοχές όπως το Ζαϊρ, η Τανζανία, η Μαδαγασκάρη, ίσως και άλλες, έχουν ανάγκη πολλών και ικανών λειτουργών της Εκκλησίας.

Θαυμαστό και ευλογημένο το εκεί έργο της Ιεραποστολής.


●Για άλλες όμως περιοχές;

Πρέπει οπωσδήποτε ο ανεπιθύμητος εδώ και «κουσουριασμένος» «ρασοφόρος» να σκύβη στον εκεί πατριάρχη για να του φορέσει χρυσοστόλιστη μίτρα και να του εγχειρίση πατερίτσα;


●Υπάρχει εκεί άτομο, αποσχηματισμένος αγιορείτης, με δυό-τρία κατά καιρούς ονόματα, που φιγουράρει δεσπότης του Αλεξανδρείας.

Έργο του;

Επί τέλους βρέθηκε ένας παπάς (μοναδικός) για τη μητρόπολί του!

Άλλωστε τι χρειάζονται άλλοι, αφού στα δάκτυλα των δυο χεριών μετριούνται οι εκεί όντως ορθόδοξοι!


●Υπάρχουν δεσποτάδες εκεί (ο λόγος το λέει), που προφανώς αμείβονται από κάποιο υπουργείο μας (μάλλον των Εξωτερικών), που περιφέρονται τις 300 από τις 365 μέρες του έτους, στην Ελλάδα!


Στο ερώτημα γιατί, απαντούν:

«Στο κράτος, που λέει η δεσποτική μου φήμη, χριστιανοί δεν υπάρχουν.

Εδώ τουλάχιστον κάνω κηδείες και μνημόσυνα»!

Τις ελάχιστες φορές που μεταβαίνουν στην περιοχή τους, φωτογραφίζονται με μερικά μαυράκια, στέλνουν φωτογραφίες όχι μόνο στη «Ρομφαία», αλλά και σε πλήθος αθώων και αφελών στην Ελλάδα, και δώστου οι εισφορές για … το ανύπαρκτο έργο τους!


●Υπάρχει και πατριάρχης, που έχει τόση δουλειά, ώστε μετά βίας βρίσκει καιρό να γιορτάσει με φιέστες πότε τα γενέθλιά του, πότε την επέτειο εκλογής του, πότε την επέτειο χειροτονίας του, πότε τα πεντάχρονα, πότε τα δεκάχρονα, πότε την ονομαστική γιορτή και πότε τον εξωραϊσμό κάποιου ναού!

Και τα ηλεκτρονικά πρακτορεία προβάλλουν καμμιά δεκαριά φωτογραφίες από κάθε εκδήλωσι!


●Όλα αυτά δεν μειώνουν τη λάμψι του ιεραποστολικού και φιλανθρωπικού έργου, που ηρωϊκά και με αυτοθυσία διακονούν επίσκοποι, όπως ο πρ.Κεντρώας (π.Ιγνάτιος), ο επίσκοπος Μελέτιος, ο νέος επίσκοπος Νικηφόρος, στη Μαδαγασκάρη ο επίσκοπος Ιγνάτιος, όπως επίσης αφανείς χριστιανοί γιατροί, και άλλοι, τους οποίους ο Κύριος γνωρίζει.


Το έργο των αληθινών ιεραποστόλων έχει ανάγκη ενισχύσεως.

Εκεί δεν έχουμε δεσποτάδες.

Έχουμε ποιμένες.

Πατέρες του λαού.



Περιοδικό «ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ» τ. 560 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2011

10 σχόλια:

  1. Μακάρι να ήταν όλοι οι κληρικοί σαν τους προαναφερθέντες αγίους Αθανάσιο και Ιωάννη τον Ελεήμονα,όνομα και πράγμα,αείμνηστο Κοσμά Γρηγοριάτη και Κεντρώας Αφρικής Ιγνάτιο.Αλλά που!Οικονομική κρίση βιώνει ο τόπος μας και τσουπ!συλλείτουργο στο Λαγκαδά για την ονομαστική εορτή του μητροπολίτη με πλειάδα δεσποτάδων εν οις ο αρχιοικουμενιστής Σύρου και ο γνωστός μοιχεπιβάτης της Λάρισας.Και ο πολύς Άνθιμος Ρούσσας ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΩΣ τα βρήκε με το Μπουτάρη όπως γράφει η Ρομφαία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγία μορφή ο αείμνηστος ιεραπόστολος π.Κοσμάς Γρηγοριάτης, ταπεινός και αποτελεσματικός. Μνημείο που μας τον υπενθυμίζει, κάθε φορά που τον αντικρύζουμε, είναι ο γνωστός πανελληνίως Σταυρός στο ύψωμα της Φλώρινας. Με σχέδια του π.Κοσμά, που ήταν μηχανικός, υψώθηκε από τον μακαριστό επίσκοπό της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Αλεξανδρείας Θεόφιλος, θείος του αγίου Κυρίλλου, ο αποκληθείς "λήσταρχός", αίτιος της καθαίρεσης, της εξορίας και του μαρτυρικού θανάτου του Ιω. Χρυσόστομου, το τερατώδες αυτό χρυσοπόρφυρο κατασκεύασμα, σύμφωνα με το άρθρο, υπήρξε κατά τον άγιο Νικόδημο, σοφός και ανδρείος, εξαπέλυσε διωγμό κατά των ειδωλολατρών και κατέστρεψε πολλά αρχαία αγάλματα. Με τον διωγμό του Χρυσοστόμου μισήθηκε από όλους. Αναφέρεται ότι ετελεύτησε εν μετανοία (κατά το Γεροντικό), άφησε δε 14 κανόνες, οι οποίοι έλαβαν οικουμενικό κύρος με τον β΄ κανόνα της Πενθέκτης.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Kάποιος από τους εικονιζόμενους έφυγε τη νύχτα από το Καμερούν.
    Γιατί;
    Μπορείτε να τον βρήτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιός είναι αυτός που καθαιρεθηκε και αποσχηματίσθηκε και έγινε εκεί κάτω επίσκοπος;
    Και μάλιστα σε πόλι που ο προηγούμενος δολοφονήθηκε λόγω .....ομοφυλοφιλίας;
    Καλά, αυτό το πατριαρχείο τί είναι;
    Πατριαρχείο ....Θου Κύριε φυλακην τω στόματί μου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπάρχει και ένας Κύπριος.
    Τι ρόλο παίζει;
    Πολλά ακούγονται και γι' αυτόν.
    Τι λέει ο φίλος σου και φίλος του, ο Τελεβάντος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπορείτε να μας παραθέσετε κε ΙΚ ακριβώς τα γραφέντα υπό του αγίου Νικοδήμου αναφορικά με τον Αλεξανδρείας Θεόφιλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπάρχουν πολλοί Κύπριοι στην Αφρική ένας από αυτούς Αγιος άνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πιθανώς ο άγιος Νικόδημος να είχε υπόψη κάποια στοιχεία της προσωπικότητας του Αλεξανδρείας Θεοφίλου όπως π.χ. την πυγμή που επέδειξε έναντι των εχθρών της Εκκλησίας ειδωλολατρών και ενδεχομένως και κάποια άλλα που εμείς δε γνωρίζουμε και γι αυτό το λόγο τον εξεθείασε.Από και και πέρα δυστυχώς το πρόσωπο του Θεοφίλου είναι συνώνυμο της ραδιουργίας όπως διαφαίνεται ξεκάθαρα απ τα ντοκουμέντα της Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ απ τον επαίσχυντο ρόλο που έπαιξε στο διωγμό του ιερού Χρυσοστόμου.Προφανώς ήταν προικισμένος με εφυία η οποία όμως μορφοποιήθηκε σε ραδιουργία και πονηρία στην περίπτωση του Χρυσοστόμου.Πιθανώς ο λαός της Αλαξάνδρειας που δεν γνώριζε τις ραδιουργίες του να τον αγάπησε για την πιθανή υπεράσπιση των δικαίων της Εκκλησίας όπως συμβαίνει με πολλούς εκκλησιαστικούς αξιωματούχους και στις ημέρες μας.Υπάρχει κήρυγμα κληρικού,αξιωματούχου της Αλεξανδρινής Εκκλησίας,διαδόχου του Θεοφίλου του οποίου το όνομα μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή,αναφερόμενο σε εορτή της Χριστιανοσύνης που διακόπτεται απ το εκκλησίασμα με την ιαχή:δόξα στο διάδοχο του Θεοφίλου και του Κυρίλλου.Μακάρι ο άνθρωπος να απέθανε εν μετανοία και να συγχώρεσε ο Κύριος τις ραδιουργίες του!Ανεξάρτητα πάντως απ αυτό η εκκλησιαστική συνείδηση προφέρει το όνομά του με αποτροπιασμό!Φυσικά σε τίποτε δε μειώνεται η ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ προσωπικότητα του εν αγίοις πατρός ημών Νικοδήμου του Αγιορείτου εξ αιτίας των κρίσεών του για τον Αλεξανδρείας Θεόφιλο.Άγιος δε σημαίνει και αλάθητος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν συμφωνώ με τον λαό στην παροιμιώδη έκφραση "ο του βίου ναυαγός του υψίστου λειτουργός" διότι υπάρχουν εξαίρεται του Υψίστου λειτουργοί και του βίου άριστοι κυβερνήται, θαλασσόλυκοι καπετάνιοι.

    Οι χειροτονίες κληρικών όμως πρέπει να γίνονται μετά πρώτη, δευτέρα και τρίτη βάσανον όπως λέει ο ιερός Χρυσόστομος, με τις γνωστές προϋποθέσεις ηλικίας, προτέρου δοκιμασμένου εγρατούς βίου και αποφασιστικότητας. Αναμάρητος ουδείς. Αλλά το να επικρατεί και να διαφημίζεται κάποια αναφερθείσα κατάστασις ή να χειροτονούνται σε μετεφηβική ηλικία αδοκίμαστοι νεαροί,"νύμφαι γαλαί" με τη δικαιολογία ότι πρέπει να αποφύγουν την στράτευση, είναι πηγή δεινών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου