Αλήθεια;
Αποφάσισαν
να "αγριέψουν";
Και γιατί;
Μάλλον ...κάποιο λάκο έχει η φάβα. Οι "αγιοι και σεπτοι" αρχιερείς αποφάσισαν να μιλήσουν στο Θεό και στο λαό. Τωρα τους θυμήθηκαν. Και ξερετε γιατί; Γιατι κινδυνεύουν οι μισθοί τους. Γιατι θα μείνουν αδιοριστοι οπως ηταν και πριν γινουν αυτοκρατορες - δεσποταδες. Και γιατι κινδυνεύουν να μείνουν με αδεια τα στασιδια. Ενώ εγκατελειψαν ακατήχητο αυτον τον λαό, μετα το βαπτισμα του, τώρα τον θυμήθηκαν γιατι βλέπουν ότι θα μείνουν ...μόνοι και έρημοι και θα θυμιατιζουν τα αδεια στασιδια γιατι ακομα και οι αγιοι ....απεδρασαν απο τους ναους.
Οταν ο λαός διαμαρτύρεται για τις παρανομίες και τις αντικανονικοτητες τους, αυτοι στέλνουν τα ΜΑΤ εναντιον του. Οταν ο λαός τους αηδιαζει για τις φιέστες και τα πανηγύρια ντυμένοι μεσα στις αυτοκρατορικες τους σαββουρες, αυτοι ουτε που τον υπολογίζουν. Τωρα θυμηθηκαν τον λαό, τον αγανακτισμενο, τον εγκαταλελειμενο, τον θυμωμένο λαό. Το Δ.Ν.Τ. ακούμπησε και αυτούς και μάλιστα απαιτεί αμεσα μετρα, και πρωτο την διακοπή των μισθων των κληρικων. Και επεται εφιαλτικη συνεχεια.
Και άρχισαν οι "σεπτοι" να σκεπτονται οτι... καπου εκει στη γωνια υπάρχει και ....καποιος λαός. Που συντηρεί τα παγκαρια, και τα γραφεια τους και τα συσσιτια, αλλα και τις φιεστες τους και τα πανηγυρια τους. Δεν θελω επι του παροντος να πω περισσοτερα γιατι θα πω πικρες αληθειες. Για ΟΛΟΥΣ, μα για ΟΛΟΥΣ τους αρχιερεις.... τους γραμματεις και τους φαρισαιους. Που ζουν σαν ΑΘΕΟΙ εν τω κοσμω. Η καταιγιδα κατεφθασε και ερχεται ανεμοθυελλα και ανεμοστροβιλοι και λαιλαπα. Και ο Θεος βοηθος.
Κρινω σκόπιμο να αναδημοσιευσω και ενα σχολιο του Σοφου Αμεθυστου.Σχόλιο : Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, αυτό το εξάμβλωμα, μια θράκα ευνουχισμένοι απευθύνονται στο λαό αλλά δέν είναι ο λαός. ΈΧΕΙ ΛΟΓΟ, ΥΠΑΡΧΕΙ. Εχει το θρασος να ονομάζει την ιεραρχία της Εκκλησιαστική, ένας ευτελισμένος οργανισμός πρόνοιας. Έχει να μας προσφέρει νόημα, το οποίο θα κλέψει απο τον κ.Γιανναρά και θα το ντύσει με αγάπη. Όλη η ενσάρκωση του Κυρίου, ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ. Πώς είναι δυνατόν να δίνουμε σε αυτούς τους ανθρώπους την δυνατότητα να μιλήσουν. ΑΥΤΟΚΛΗΤΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ. Όσο η Ιεραρχία δέν προέρχεται απο το λαό, ούτε Εκκλησία ούτε Λαός θα υπάρχει. Αμέθυστος
Η Ιεραρχία της Έκκλησίας τής Έλλάδος, η όποία συνήλθε στήν τακτική Συνεδρία της άπό 5ης – 8ης Οκτωβρίου τ.έ., αισθάνεται τήν ανάγκη νά άπευθυνθεί στό πλήρωμά της, στό λαό του θεού, άλλά καί σέ κάθε καλοπροαίρετο άνθρωπο, γιά νά μιλήσει μέ τή γλώσσα τής άλήθειας καί τής άγάπης.
Οί ήμέρες πού ζούμε είναι δύσκολες καί κρίσιμες. Περνάμε ως χώρα μιά δεινή οικονομική κρίση πού δημιουργεί στούς πολλούς άνασφάλεια καί φόβο. Δεν γνωρίζουμε τί είναι αύτό πού μάς έρχεται τήν επόμενη μέρα. Ή χώρα μας φαίνεται νά μήν είναι πλέον έλεύθερη άλλά νά διοικείται έπί τής ούσίας άπό τούς δανειστές μας. Γνωρίζουμε ότι πολλοί περιμένετε άπό τήν ποιμαίνουσα Εκκλησία νά μιλήσει καί νά τοποθετηθεί πάνω στά γεγονότα πού παρακολουθούμε.
Είναι άλήθεια ότι αύτό πού συμβαίνει στήν πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο καί συνταρακτικό. Μαζί μέ τήν πνευματική, κοινωνική καί οικονομική κρίση συμβαδίζει καί ή πάσης φύσεως άνατροπή. Πρόκειται γιά προσπάθεια έκρίζωσης καί έκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τά όποια ως τώρα θεωρούνταν αύτονόητα γιά τή ζωή του τόπου μας. Από κοινωνικής πλευράς έπιχειρείται μιά άνατροπή δεδομένων καί δικαιωμάτων καί μάλιστα μέ ένα πρωτοφανές έπιχείρημα. Τά άπαιτούν τά μέτρα αύτά οί δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μιά χώρα ύπό κατοχή καί έκτελούμε έντολές τών κυριάρχων - δανειστών μας. Τό ερώτημα, τό όποιο γεννάται, είναι έάν οι άπαιτήσεις τους άφορουν μόνον σέ οικονομικά καί άσφαλιστικά θέματα ή άφορούν καί στήν πνευματική καί πολιτιστική φυσιογνωμία τής Πατρίδος μας.
Μπροστά στήν κατάσταση αύτή ό κάθε λογικός άνθρωπος διερωτάται: Γιατί δέν πήραμε νωρίτερα όλα αύτά τά δύσκολα μέτρα, πού σήμερα χαρακτηρίζονται άναγκαία. "Ολες αύτές τίς παθογένειες τής κοινωνίας καί τής οίκονομίας πού σήμερα επιχειρούμε μέ βίαιο τρόπο νά άλλάξουμε, γιατί δέν τίς άλλάξαμε στήν ώρα του; Γιατί έπρεπε νά φθάσουμε ώς έδώ; Τά πρόσωπα στήν πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, έδώ καί δεκαετίες, τά ίδια. Πώς τότε υπολόγιζαν τό πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι όδηγούν τή χώρα στή καταστροφή καί σήμερα αισθάνονται άσφαλείς, γιατί ενεργούν ώς εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές άνατροπές γιά τίς όποίες άλλοτε θά άναστατωνόταν όλη ή Ελλάδα καί σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν άντιδράσείς.
Ή οικονομική μας κρίση μέ πολύ άπλά λόγια οφείλεται στή διαφορά μεταξύ παραγωγής καί κατανάλωσης. Στόν άργό ρυθμό τής παραγωγής πού επιτυγχάνουμε άπέναντι στό ύψηλό βιοτικό επίπεδο πού μάθαμε νά ζούμε. Όταν όσα καταναλώνουμε είναι πολύ περισσότερα άπό όσα παράγουμε, τότε τό οικονομικό ισοζύγιο γέρνει πρός τήν πλευρά τών εξόδων. Ή χώρα μας γιά νά άντεπεξέλθει, άναγκάζεται νά δανείζεται μέ τήν έλπίδα ότι τό διαταραγμένο ισοζύγιο θά ανακάμψει. Όταν αύτό δέν γίνεται καί οί δανειστές άπαιτούν τήν έπιστροφή τών δανεισθέντων σύν τόκω, τότε φθάνουμε στήν κρίση καί στήν χρεωκοπία. Ή οικονομική κρίση, ή όποία ταλαιπωρεί καί δυναστεύει τή χώρα μας είναι ή κορυφή τοΰ παγόβουνου. Είναι συνέπεια καί καρπός μιάς άλλης κρίσης, τής πνευματικής.
Ήδη ή δυσαναλογία μεταξύ παραγωγής καί κατανάλωσης συνιστά όχι μόνον οικονομικό μέγεθος, άλλά πρωτίστως πνευματικό γεγονός. Σημείο πνευματικής κρίσης, τό όποιον άφορα τόσο στήν ηγεσία, όσο καί στόν λαό. Μιά ήγεσία πού δέν μπόρεσε νά σταθεί ύπεύθυνα άπέναντι στό λαό, πού δέν μπόρεσε ή δέν ήθελε νά μιλήσει τή γλώσσα τής άλήθειας, πού πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, πού καλλιέργησε τίς πελατειακές σχέσεις, μόνο καί μόνο γιατί είχε ώς στόχο τήν κατοχή καί τή νομή τής έξουσίας. Μιά ήγεσία πού στήν πράξη άποδεικνύεται ότι ούσιαστικά ύπονόμευσε τά πραγματικά συμφέροντα τής χώρας καί του λαού.
Κι άπό τήν άλλη πλευρά, ένας λαός, έμείς, πού λειτουργήσαμε άνεύθυνα. Παραδοθήκαμε στήν εύμάρεια, στόν εύκολο πλουτισμό καί στήν καλοπέραση, έπιδοθήκαμε στό εύκολο κέρδος καί στήν εξαπάτηση. Δέν προβληματισθήκαμε γιά τήν άλήθεια τών πραγμάτων. Ή αύθαίρετη άπαίτηση δικαιωμάτων άπό συντεχνίες καί κοινωνικές όμάδε; μέ πλήρη άδιαφορία γιά τήν κοινωνική συνοχή συνετέλεσαν κατά ένα μεγάλο μέρο; στήν σημερινή κατάσταση.
Ή ούσία της Πνευματικής Κρίσης είναι ή άπουσία νοήματος ζωής καί ό έγκλωβισμός τού άνθρώπου στό εύθύγραμμο παρόν, δηλαδή ό έγκλωβισμός του στό έγωκρατούμενο ένστικτο. "Ενα παρόν χωρίς μέλλον, χωρίς όραμα. "Ενα παρόν καταδικασμένο στό άνιαρό καί μονότονο. Ή μετατροπή τής ζωής σ' ένα χρονικό διάστημα άνάμεσα σέ δύο ήμερομηνίες, αύτές, τής γέννησης καί τής ταφής, μέ άγνωστο τό μεταξύ τουςδ διάστημα. Σέ μιά τέτοια προοπτική τό άσκοπο συναγωνίζεται τό παράλογο καί τόν άγώνα τόν κερδίζει πάντα τό τραγικό. Όταν άπευθύνεσαι σέ νέους άνθρώπους καί τούς έρωτάς: «γιατί παιδί μου παίρνεις ναρκωτικά;» καί σου άπαντούν: «πέστε μου σεις γιατί νά μήν πάρω; Δέν έλπίζω τίποτα, δέν περιμένω τίποτα, ή μόνη μου χαρά είναι όταν τρυπάω τήν ένεση καί ταξιδεύω»· ή όταν έπισημαίνεις σέ ένα νέο άνθρωπο ότι παίρνοντας ναρκωτικά θά πεθάνει καί έκείνος σου άπαντά μέ ένα τραγικό χαμόγελο: «σεις δέν καταλαβαίνετε ότι έγώ παίρνω ναρκωτικά γιά νά ζήσω», τότε άντιλαμβάνεσαι πόσο άπίστευτα άληθινά καί πόσο τραγικά επίκαιρα είναι τά παραπάνω λόγια. Αντί λοιπόν γιά νόημα ζωής κυνηγήσαμε τήν εύμάρεια, τήν καλοπέραση, τήν οικονομική ισχύ. Όταν όμως δέν ύπάρχει άλλο όραμα ζωής πέρα άπό τήν κατανάλωση, όταν ή οικονομική δύναμη καί ή έπίδειξή της γίνεται ό μόνος τρόπος κοινωνικής καταξίωσης, τότε ή διαφθορά είναι ό μόνος δρόμος ζωής, διότι διαφορετικά, άν δέν είσαι διεφθαρμένο, είσαι άνόητος.
Έτσι σκέφθηκαν καί έπραξαν πολλοί, έτσι φθάσαμε στη διαφθορά καί τής έξουσίας, άλλά καί μέρους του λαού μας. Τό ερώτημα - δίλημμα του Ντοστογιέφσκι «ελευθερία ή ευτυχία;» τό ζούμε πλέον σέ όλη του τήν τραγικότητα. Διαλέξαμε μιά πλαστή εύμάρεια καί χάσαμε τήν έλευθερία του προσώπου μας, χάσαμε τήν έλευθερία τής χώρας μας. Σήμερα ό άνθρωπος δικαίως ίσως τρέμει μήπως μειωθεί τό είσόδημά του, άλλά δέν άνησυχεί τό ίδιο γιά τό έλλειμμα παιδείας πού άφορα στά παιδιά του καί δέν άγωνιά γιά τά παιδιά πού σβήνουν μέσα στις ποικίλες έξαρτήσεις, δέν άγωνιά γιά τόν εύτελισμό του άνθρώπινου προσώπου. Αύτή λοιπόν είναι ή ούσία τής άληθινής κρίσης καί ή πηγή τής οίκονομικής κρίσης τήν όποία τόσο άνελέητα έκμεταλλεύονται οι σύγχρονοι «έμποροι των Εθνών».
Στήν Σύνοδο τής Ίεραρχίας έμείς, οί πνευματικοί σας πατέρες, κάναμε τήν αύτοκρίτική μας, θελήσαμε να άναμετρηθούμε μέ τίς εύθύνες μας καί νά άναζητήσουμε μέ τόλμη τό μερίδιο τής ένδεχομένης δικής μας ύπαιτιότητας στήν παρούσα κρίση. Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σάς πικράναμε, σάς σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν άντιδράσαμε άμεσα καί καίρια σέ συμπεριφορές πού σάς πλήγωσαν. Οι έμποροι τής κατεδάφισης τής σχέσης του λαού με τήν ποιμαίνουσα Εκκλησία του έκμεταλλεύτηκαν στό έπακρο καί πραγματικά ή κατασκευασμένα σκάνδαλα καί προσπάθησαν νά διαρρήξουν τήν έμπιστοσύνη σας στήν Εκκλησία.
Θέλουμε νά σάς πούμε ότι ή Εκκλησία έχει τό άντίδοτο τής κατανάλωσης ώς τρόπο ζωής καί αύτό είναι ή άσκηση. Καί έάν ή κατανάλωση είναι τό τέλος, γιατί ή ζωή δέν έχει νόημα, ή άσκηση είναι δρόμος, γιατί οδηγεί σέ ζωή μέ νόημα. Ή άσκηση δέν είναι στέρηση της άπόλαυσης, άλλά έμπλουτισμός τής ζωής μέ νόημα. Είναι ή προπόνηση του άθλητή πού οδηγεί στόν άγώνα καί στό μετάλλιο καί αύτό τό μετάλλιο είναι ή ζωή πού νικά τό θάνατο, ή ζωή πού πλουτίζεται μέ τήν άγάπη. Ή άσκηση είναι τότε όδός έλευθερίας, έναντίον τής δουλείας του περιττού. Είναι αύτή ή δουλεία πού σήμερα μάς εύτελίζει.
Μάς προβληματίζει ή κατάσταση τής Παδείας μας, γιατί τό σημερινό έκπαιδευτικό σύστημα άντιμετωπίζει τό μαθητή όχι ώς πρόσωπο άλλά σάν ήλεκτρονικό ύπολογιστή καί τό μόνο πού κάνει είναι νά «τόν φορτώνει» μέ ύλη άδιαφορώντας γιά τήν όλη του προσωπικότητα καί γι' αύτό τά παιδιά μας δικαιολογημένα άντιδρούν. Γι' αύτό άγωνιούμε για τό νέο Λύκειο πού ετοιμάζεται. Πιστεύουμε ότι όντως τά σχολικά βιβλία γράφονται μέ τήν εύθύνη τής Πολιτείας, άλλά τό περιεχόμενο τους άφορά καί στόν τελευταίο Έλληνα πολίτη, πού περιμένει άπό τήν Εκκλησία του νά μεταφέρει μέ δύναμη τή δική του ταπεινή φωνή.
Αισθανόμαστε ότι όλοι οί ένοριακοί μας ναοί πρέπει νά γίνουν χώροι φιλόξενοι γιά τούς νέους μας, όπως είναι ήδη άρκετοί άπό αύτούς, στούς όποίους πολλά νέα παιδιά καταφεύγουν ζητώντας νόημα καί έλπίδα.
Ξέρουμε ότι ζητάτε άπό έμάς, τούς Ποιμένες σας, μιά Εκκλησία μέ ήρωισμό, μέ νεύρο, μέ λόγο προφητικό, μέ σύγχρονο νεανικό λόγο, όχι έκκοσμικευμένη, άλλά άγιαζομένη καί άγιάζουσα, μιά "Εκκλησία έλευθέρα καί ποιμαίνουσα μετά δυνάμεως. Μιά Εκκλησία πού δέν θά φοβάται νά άμυνθεί στό πονηρό σύστημα αύτού του κόσμου, έστω κι άν ή άντίσταση σημαίνει διωγμό ή καί μαρτύριο.
Ή Εκκλησία είναι ό μόνος όργανισμός πού μπορεί νά σταθεί άμεσα δίπλα στον άνθρωπο καί νά τόν στηρίξει. Εκκλησία όμως είμαστε όλοι μας καί αύτή είναι ή δύ- ναμή μας καί ή δύναμή της. Τήν ένότητα μεταξύ τών ποιμένων καί του λαού έχουν στόχο οί έμποροι των λαών γι' αύχό προσπαθούν νά τήν ναρκοθετήσουν. Ξέρουν ότι άμα θά «πατάξουν» τόν ποιμένα, εύκολα θά σκορπίσουν τά πρόβατα καί θά τά ύποτάξουν. Διδαχθείτε άπό τήν ιστορία ότι όπου ό Θεός πολεμήθηκε τελικός στόχος ήταν ό άνθρωπος καί ό εύτελισμός του. Η ένανθρώπιση του Θεού είναι μεγαλύτερη καταξίωση του άνθρώπινου προσώπου. Ή Εκκλησία δέν άντιμάχεται τήν Πολιτεία, άλλά έκείνους πού έκμεταλλευόμενοι τήν Πολιτεία καί κρυμμένοι πίσω άπό τήν έξουσία έπιχειρούν νά σάς στερήσουν τήν έλπίδα. Νά θυμάσθε ότι για πολλούς οίκονομολό- γους ή παρούσα κρίση είναι κατασκευασμένη, είναι μιά κρίση - έργαλείο πού άποβλέπει στόν παγκόσμιο έλεγχο άπό δυνάμεις πού δέν είναι φιλάνθρωπες.
Η Εκκλησία του Χριστού έχει λόγο γιά τήν σημερινή κρίσιμη κατάσταση, διότι δέν έπαψε νά άποτελεί σάρκα του κόσμου, μέρος τής Ίστορίας. Δέν μπορεί νά άνέχεται κανενός είδους άδικία, άλλά οφείλει νά δείχνει έτοιμότητα γιά μαρτυρία καί μαρτύριο. Γνωρίζουμε ότι οί άνθρωποι δίπλα μας πεινούν, βρίσκονται σέ ένδεια, άσφυκτιούν οικονομικά, η άπελπισία πολλές φορές κυριεύει τήν καρδιά τους. Τό γνωρίζουμε γιατί πρώτος σταθμός τους στήν άναζήτηση έλπίδας είναι ό Ναός τής περιοχής τους, ή ένορία τους. Στόχος καί άγώνας μας είναι ή κάθε ένορία νά γίνει τό κέντρο άπ' όπου όλη ή ποιμαντική δραστηριότητα τής τοπικής Έκκλησίας θά άγκαλιάσει όλη τήν τοπική κοινωνία.
Άπόφασή μας είναι νά δημιουργήσουμε ένα παρατηρητήριο κοινωνικών προβλημάτων προκειμένου νά παρακολουθήσουμε άπό κοντά καί νά άντιμετωπίσουμε μέ τρόπο μεθοδικό τά προβλήματα πού δημιουργεί ή παρούσα κρίση. Στόχος μας είναι νά άναπτύξουμε τό προνοιακό έργο της κάθε ένορίας ώστε νά μήν ύπάρχει ούτε ένας άνθρωπος πού νά μήν έχει ένα πιάτο φαγητό. Γνωρίζετε καί σεις ότι στό σημείο αύτό ή Εκκλησία έπιτελεί τεράστιο έργο. Τό γνωρίζετε, γιατί πολλοί άπό σάς αύτή τήν προσπάθεια τής ένορίας σας τήν στηρίζετε εθελοντικά καί τήν ένισχύετε οικονομικά. Σάς καλούμε νά πλαισιώσετε ό καθένας καί ή καθεμιά τήν ένορία σας γιά νά άντιμετωπίσουμε άπό κοινού τίς δύσκολες αύτές ώρες.
Ό λαός μας πέρασε καί άλλοτε καί φτώχεια καί πείνα, άλλά άντεξε καί νίκησε γιατί τότε είχε οράματα. Όλοι μαζί μπορούμε νά βοηθήσουμε τόν ένα καί ό ένας τούς πολλούς. Ό Θεός δέν μάς έδωσε πνεύμα δειλίας, άλλά δυνάμεως καί άγάπης. Μέ αύτό τό πνεύμα, συσπειρωμένοι γύρω άπό τήν μεγάλη μας οικογένεια, τήν Εκκλησία, έπισημαίνοντας τά λάθη μας, άναζητώντας νόημα ζωής στήν άγάπη, θά βγούμε άπό αύτή τή δύσκολη ώρα.
Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Άραγε, οι υπογράψαντες Αρχιερείς διάβασαν την εγκύκλιο πριν την υπογράψουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, λέει ο δημοσιογράφος Ν. Παπαχρήστου. Ο συντάκτης της, την έστειλε κατ' ευθειαν στο τυπογραφείο.
Επιτρέπεται εγκύκλιος της Εκκλησίας να μην αναφέρεται σε πατερικά κείμενα;
Αλλά ποιά πατερικά κείμενα να χρησιμοποιήσουν, αφού αυτά -και υπάρχουν πολλά- δεν κτυπάνε καθόλου την Πολιτεία και τους πολιτικούς;
Δεν διάβασαν βέβαια πως αποκρυσταλώθηκε η οικονομική θεωρία στην πατερική σκέψη.
Δεν διάβασαν Τερτυλιανό, Κυπριανό, Μ. Βασίλειο, Γρηγόριο Θεολόγο, Ιωάννη Χρυσόστομο, Κλήμη Αλεξανδρέα, Μάξιμο Ομολογητή, Ιωάννη της Κλίμακας, τι λένε για την Οικονομία, τα Αγαθά και τη διανομή τους, τον Πλούτο και τη διανομή αυτού, την Αξία των αγαθών, τα περί κτημάτων, τη Διαχείρηση των αξιών, την χρησιμότητα των κεκτημένων, τα περί εργασίας, αλλά και ανεργίας και της υποαπασχόλησης, την οικιακή οικονομία, τις παραγωγικές δυνάμεις, τον καταμερισμό των έργων, την αύξηση της παραγωγικότητας, τις ανθρώπινες ανάγκες, την οικονομική ανάπτυξη, περί αγορών και αγοραπωλησιών, περί πενίας, για τους παραγωγικούς πόρους, περί ιδιοκτησίας, περί του χρήματος, το μηχανισμό των τιμών, την αποφυγή μετακυλίσεως των οικονομικών βαρών, κ.π.ά.
Τίποτε από αυτά στην εγκύκλιο, αφού η Πατρολογία αποτελεί πεδίον αποφυγής, δια τους σημαιοστόλιστους Αρχιερείς.
Να μην ξεχνάμε και να μην ξεχνάνε τον μέγα Ιωάννη Χρυσόστομο τι λέει προς τους πλουσίους: Να μην δίνουν τις δωρεές τους απευθείας στους Ναούς, για να μοιρασθούν στους πτωχούς, αλλά να τις μοιράζουν οι ίδιοι στους πτωχούς. Μήπως αυτό θέλει να ειπεί κάτι;
ΙΚ
Για να επιστρεψει ο κοσμος στην Εκκλησία την θέλει Εκκλησία
ΑπάντησηΔιαγραφή1)ιερείς άμισθους
2)μυστηρια αμισθα
3)κερια οχι απο παραφίνες αλλα απο αγνο κερί
4)ορθόδοξα μυστηρια
5)επαναφορα πατριου εκκλησιαστικού εορτολογίου
6)διακοπή μνημόνευσης οικουμενιστων
7)αγωνας κατα της νεας ταξης και κατα των δυναστων μας
8)Εκκλησιαστική και όχι κοινωνική ζωή
9)ορθοδοξα κυρηγματα
10)λιβανι και ελαιολαδο στα καντιλια και οχι ηλεκτρικα καντήλια
11)ψάλτες άμισθους
12)οχι δίσκους και καμεράτες
13)υπακοή μόνο σε ορθοδόξους
14)τα λεφτα των δεσποτικών εορτών και των δεσποτικών αμφιων να πανε σε πολυτεκνες οικογένειες
15)καμμια κρατικη ή άλλου είδους εξάρτηση
16)επίσκοποι απο τον θεό όχι μοιχεπιβάτες ή άλλοι
17)διαφανια και κατα θεόν ιεραρχια
18)οχι ψαλμωδίες λες και είμαστε στον τερζή
και άλλα πολλά
ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΧΩΡΙΣΕΙ Η ΗΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΩΣΤΕ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΕΙΡΗΝΙΚΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήNαι ανώνυμε. Ειδικά από τα 18 σημεία που αναφέρεις το 5)(επαναφορά παλαιού εορτολογίου) επείγει έτσι ώστε οι πιστοί να επιστρέψουν στις Εκκλησίες. Ας είμαστε λίγο σοβαροί παρακαλώ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΓρηγορη η υιοθετηση του Γρηγοριανου ημερολογιου ειναι ενας απο τους 10 περιπου ορους της οικουμενιστικης Εκγυκλιου του 1920. Αρα οποιος ειναι αντιοικουμενιστης και ακολουθει το Γρηγοριανο ημερολογιο εναι κατα 10% οικουμενιστης. Καθαρα πραγματα. Ο πραγματικος αντιοικουμενιστης απεχει και απο τους 10 ορους της εγκυκλιου του '20.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνατολιος
Aνατόλιε, η εγκύκλιος του 1920 εκφράζει την ευχή για υιοθέτηση κοινού ημερολογίου προς ταυτόχρονο εορτασμό των χριστιανικών γιορτών από όλους τους λαούς. Δεν μιλάει για γρηγοριανό ημερολόγιο. Και φυσικά δεν είναι της ώρας να αναλύσουμε(αν και έχει καταδειχθεί πολλές φορες εδώ μέσα) ότι το εορτολόγιο της Εκκλησίας της Ελλάδος ΔΕΝ είναι γρηγοριανό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Ελλαδα υπαρχουν λιγοι παλαιοημερολογιτες (οι ΓΟΧ), λιγοι νεοημερολογιτες (Καθολικοι) και πολλοι παλαιο-νεο ημερολογιτες (Εκκλησια της Ελλαδος)...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω ειμαι παλαιοημερολογιτης.
Εσυ Γρηγοριε που ανηκεις; Κάπου στη μεση ε;
Ανατολιος