Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010
Εντυπώσεις του Κάσπερ
από τη συνάντηση
στην Κύπρο
Ο καρδινάλιος Κάσπερ είναι ο εντεταλμένος του πάπα των παπικών να προεδρεύει αντ’ αυτού στον λεγόμενο οικουμενικό διάλογο.
Σε παπική εφημερίδα ο εν λόγω πανούργος δολιοφθορεύς έδωσε συνέντευξη και εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις λίγες αλλά θετικές επιτυχίες του στη συνεδρία της Πάφου τον περασμένο Οκτώβριο.
Προκαλεί εντύπωση ότι η προαναφερθείσα εφημερίδα βλέπει τον Κάσπερ «στο μέτωπο με την Ορθοδοξία».
Τους ξέφυγε και ομολόγησαν ότι την Ορθοδοξία τη βλέπουν όχι σαν συνδιαλεγόμενη αδελφή, όπως συχνά λένε για αποκοίμιση των αφελών, αλλά σαν μέτωπο ή καλύτερα σαν εχθρικό μέτωπο.
Εν πάση περιπτώσει, έχει πολύ μεγάλη σημασία για μας τους Ορθοδόξους πως είδε την υπόθεση του διαλόγου ένας βετεράνος της ψευδοθρησκείας του παπισμού.
Παραθέτουμε μεγάλο μέρος της συνεντεύξεως και τα σχόλιά μας.
==«Εκλαμπρότατε, αυτές τις μέρες, μαζί με τους ορθοδόξους, συζητήσατε γύρω από το πρωτείο του πάπα. Ποια είναι τα αποτελέσματα;
==Μπορώ να πω πως έχουμε κάνει μερικά μικρά βήματα προς τα εμπρός.
Δεν υπάρχουν μεγάλα αποτελέσματα, αλλά πρέπει να υπογραμμίσουμε πως είχε τεθεί σε διάλογο ένα θέμα δύσκολο και αρκετά ευαίσθητο, του οποίου μόνο η αναφορά, μέχρι πριν λίγο καιρό, έφτανε να ξεσηκώσει πολεμικές στο χώρο της ορθοδοξίας.
Το πιο σημαντικό είναι πως όλα τα μέλη της Μικτής Επιτροπής, είτε καθολικοί είτε ορθόδοξοι, διατράνωσαν τη σταθερή θέλησή τους να συνεχίσουν το διάλογο και να αναζητήσουν μια συμφωνία πάνω στη διδασκαλία του πρωτείου.
Ασφαλώς θα χρειαστεί ακόμη καιρός, αλλά ο δρόμος έχει χαραχθεί και κανείς δεν θέλει να γυρίσει πίσω».
ΣΧΟΛΙΟ Ι.Π.
Για βήματα μίλησε ο πάπας των παπικών, για βήματα μιλάει και ο Κάσπερ.
Πράγμα που δηλώνει ότι δεν απογοητεύονται στην προσπάθεια καταβροχθίσεως της Ορθοδοξίας.
Κάθε βήμα τους ανοίγει την όρεξη, και δεν παραιτούνται.
Εκείνο που τους κάνει περιχαρείς είναι ότι οι αντίπαλοί τους και μάλιστα οι Ορθόδοξοι βλακωδώς δεν καταλαβαίνουν τις πονηρές προθέσεις τους και είναι θετικοί στη συνέχιση του διαλόγου.
Έτσι μπορούν βάσιμα να ελπίζουν στην πραγματοποίηση της αλώσεως της Ορθοδοξίας.
Ο δρόμος, λένε, έχει χαραχθεί.
Ο Κάσπερ εδώ εμφανίζεται αισιόδοξος.
Οι κόποι του δεν πάνε χαμένοι.
Πιστεύει ότι εφόσον οι τριγμοί της Ορθοδοξίας είναι αισθητοί, θα έρθει η ώρα που θα καταρρεύσει απότομα το όλο οικοδόμημα…
==Μπορούμε να εξηγήσουμε και σε όποιον δεν είναι θεολόγος, σε ποιό σημείο βρίσκεται ο διάλογος;
==Σε αυτές τις συναντήσεις εξετάσαμε το ζήτημα του πρωτείου του Επισκόπου Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία.
Νομίζω πως από τον διάλογο εξήλθε μια ομόψυχη συμφωνία στο γεγονός πως δεν επρόκειτο μόνο για ένα πρωτείο τιμής.
Είναι κάτι περισσότερο.
Αν στη Ραβέννα το 2007 συμφωνήσαμε στο γεγονός πως στην αρχαία εκκλησία ο επίσκοπος Ρώμης ήταν ό «πρώτος» στην κανονική τάξη, εδώ στην Πάφο εισήλθαμε στην ουσία του ζητήματος, εξετάζοντας τα πατερικά κείμενα και τους αποστολικούς κανόνες.
Είναι πρόδηλη «η ιδιαίτερη επιρροή», η οποία ασκήθηκε πάνω στην εκκλησία από τον επίσκοπο Ρώμης, αλλά υπήρξαν αποκλίσεις στην ερμηνεία του ρόλου του.
Προς στιγμήν, δεν υπάρχει συμφωνία στο πώς να οριστεί επακριβώς αυτή η μορφή εξουσίας. Οφείλουμε να προχωρήσουμε προς τα εμπρός και να συνεχίσουμε να συνδιαλεγόμαστε».
ΣΧΟΛΙΟ Ι.Π.
Είναι ευτυχές το γεγονός για τον Κάσπερ ότι οι Ορθόδοξοι κατ’ αρχήν συζητούν το θέμα του κατ’ αυτούς παπικού πρωτείου, ένα θέμα που το θεωρούσαν παλιά ότι είναι πολύ μακριά από την ημερήσια διάταξη του διαλόγου, αφού το πρωτείο είναι το κέντρο των επιδιώξεων τους.
Και ιδού τώρα βρίσκονται απροσδόκητα στο επίκεντρο, στο πρωτείο. Ο σκοπός ήταν να πέσει το δένδρο.
«Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται».
Αισιοδοξούν τώρα ότι θα φτάσουν εκεί που θέλουν.
Τα δύσκολα ανήκουν στο παρελθόν.
Το πρωτείο τιμής το κέρδισαν στη Ραβέννα.
Τώρα απομένει το επόμενο βήμα, αφού κατά τον Κάσπερ το πρωτείο είναι κάτι παραπάνω.
Σπρώξε απ’ εδώ σπρώξε απ’ εκεί, θα φτάσει στο πρωτείο της εξουσίας.
Γιατί να χάνουν το θάρρος τους;
Οι Ορθόδοξοι δεν είναι πια Ορθόδοξοι.
Έχουν εκλατινιστεί σε μεγάλο βαθμό.
Οπότε και το πρωτείο εξουσίας δεν είναι κάτι το άπιαστο.
Θα βρεθεί μία φόρμουλα διατυπώσεως, που θα διατηρεί ακέραιο το πρωτείο και οι Ορθόδοξοι θα το δεχτούν.
Ας αργήσει λιγάκι.
Δεν πειράζει.
Το καλό το πράγμα αργεί να έρθει.
==«Προσφάτως εσείς δηλώσατε πως μεταξύ καθολικών και ορθοδόξων τελείωσε η εποχή του μεγάλου ψύχους. Θέλετε να πείτε πως οι σχέσεις έχουν γίνει πολύ θερμές;
==Με τους ορθοδόξους βρισκόμαστε σε μια θερμή εποχή.
Αλλά ακόμη και το καλοκαίρι μερικές φορές ξεσπούν σφοδρές καταιγίδες.
Εδώ στην Κύπρο είδαμε μία ξαφνική αλλά ευτυχώς παροδική.
Η θορυβώδης διαμαρτυρία μιας ομάδος φανατικών, αντίθετων στο διάλογο με την καθολική εκκλησία, καταδικάστηκε αμέσως από τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο τον Β΄ και από την Ιερά σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος».
ΣΧΟΛΙΟ Ι.Π.
Ο Κάσπερ προσποιείται τον ψύχραιμο και τον έμπειρο από θορύβους και διαταραχές, αλλά στην πραγματικότητα φοβήθηκε από τις διαμαρτυρίες των Ορθοδόξων στην Πάφο.
Ναι μεν οι διαλεγόμενοι της Ορθοδόξου πλευράς είναι ηττοπαθείς και τους πάει όπου θέλει ο παμπόνηρος Κάσπερ, αλλά με τους «άξεστους» και φανατικούς τι θ’ απογίνει;
Αυτοί είναι απρόβλεπτοι.
Ενώ όλα πάνε καλά, ξαφνικά μπορεί να ξεσπάσει καταιγίδα και να τους πάει πίσω. Χρειάζεται λοιπόν προσοχή και επιμονή.
Όσο οι έξω της αιθούσης διαμαρτύρονται, τόσο πιο αλώσιμοι γίνονται οι εντός. Όπως και να έχει το πράγμα το κέρδος είναι κέρδος και τα βήματα βήματα. Εξάλλου ήταν καθοριστική και η θέση του παποποιημένου αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου, που έπαιξε ρόλο χωροφύλακα.
Τους έβαλε όλους στη θέση τους.
Η αυταρχικότητά του δεν έχει όριο.
Με τέτοιους συμμάχους, τι τους φοβούμαστε τους εχθρούς;
==Οι διαμαρτυρίες διατάραξαν τις εργασίες σας;
==Απολύτως όχι.
Ασφαλώς προκάλεσαν μια κάποια αμηχανία σε αυτούς που μας φιλοξενούσαν.
Αλλά εγώ τους είπα πως στη Δύση είμαστε συνηθισμένοι στις θορυβώδεις μειονότητες. Ήμουν καθηγητής στο πανεπιστήμιο μετά το ‘68 και οι διαμαρτυρίες ήταν στην ημερήσια διάταξη».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Ι.Π.
Ο Κάσπερ τρέφει προσδοκίες.
Και δικαιολογημένα.
Η Ορθοδοξία διατρέχει άμεσο κίνδυνο με Βαρθολομαίους και Ζηζιούληδες και άλλους συμβεβλημένους στη προδοσία.
Ένα μόνο δεν λογάριασαν όλοι τους και μάλιστα οι παπικοί, που κάνουν όρεξη.
Το Θεό.
Και το λαό.
Ο Κάσπερ το λαό τον λέει μειονότητα, αλλά εδώ κάνει λάθος.
Ο Κάσπερ ούτε καν αναφέρει τον παράγοντα Θεό, αφού γι’ αυτόν Θεός είναι ο πάπας του, αλλά ο Θεός θα διασκεδάσει τους διαλογισμούς των πονηρευομένων.
Από το περιοδικό ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ της 1ης Φεβρουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ “ΒΟΙΩΤΟ”. Αγαπητοί κύριοι της ‘ ’ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ’’ . Όπως γνωρίζετε εσείς και πάρα πολλά άλλα ιστολόγια ότι δεν απαν...
-
ΣΠΟΡΟΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΕΣ “Αλήθειες & ψέµατα” Τι έλεγαν (δήθεν) ένθεν κακείθεν, οι νέοι όσιοι, Παΐσιος, Ιάκωβος, Πορφύριος… για τους “1...
-
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές 1. Οι κ...
-
Εισαγωγικά Επειδή το κείμενο που ασκεί κριτική ο κ.Σαρρής δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ δημοσιεύουμε την οφειλόμενη απάντηση : -...
-
ΜΙΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ “12”» και ο Κος Ανδρεοπουλος, στο καταρρυπωμένο από ψεύδη βιβλίο (ΣΥΝΕΧΕΙΑ, αρ. φ. 321/Μάρτιος 202...
-
Ρωμανίδης: Ἄν φορᾶς τό ἐγκόλπιο γιά νά λιτανεύεις μιά Κολωνακιώτικη ἐκκλησιαστική ἀριστοκρατία ὡς ὑπεροχή, εἶσαι ἕνας μασκαρεμένος ἀπατεων...
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρω...
-
Νεομάρτυρες. Φωτογραφία: pravoslavie Ο διωγμός της Εκκλησίας κατά τον 20ο αιώνα είναι πρωτοφανής σε κλίμακα και διάρκειά. Κατά την αρχή τη...
-
της Έφης Ευθυμίου Μια σημαντική εξέλιξη αναφορικά με τη σχέση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και το Πατριαρχείο Μόσχας σημειώ...
Πολύ σωστή η παρατήρηση ότι ο Κάσπερ το Θεό δεν Τον υπολογίζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε τον αναφέρει καν.
Αυτοί έιναι οι Παπικοί και δεν πρόκειται να αλλάξουν.
Αυτό που χρειάζετια να αλλάξει είναι η στάση των Ορθόδοξων αντιπροσώπων.
Οσο θα αλλάξουν οι Παπικοι, άλλο τοσο θα αλλάξη και η σταση των "ορθοδόξων" αντιπροσώπων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνατόλιος
Η ειρωνεία είναι,οτι τελικά από τους Παπικούς,αν και εχθροί της Πίστεώς μας,μαθαίνουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το τί γίνεται και που παέι το πράγμα παρά από τους υποτιθέμενους δικούς μας.Σωστή η παρατήρηση ,ότι ο Κάσπερ δεν υπολογίζει τον Θεό,αλλά οι δικοί μας το κάνουν άραγε και για να είμαστε ακριβέστεροι και εμείς υπολογίζουμε τελικά το θέλημα του Θεού ή θέλουμε να στήσουμε το δικό μας θέλημα παραπάνω από το θέλημα του Θεού;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επειδή ίσως κάποιος αναρωτηθεί ποιό τελικά είναι το θέλημα του Θεού ,που παραβιάζουμε και εμείς που σχολιάζουμε τους άλλους,ας μάθει από μένα τον ελάχιστο,ότι ο Κύριός μας ,θέλει ενωμένα και μονοιασμένα τα τέκνα του,δηλαδή τους αληθινούς Ορθοδόξους.Εμείς όμως κατορθώνουμε το ακριβώς αντίθετο,Ορθόδοξοι να μονοιάζουν, όντας ενωμένοι, με Οικουμενιστές και λοιπούς Αιρετικούς,ενώ αντίθετα πολεμούν Ορθοδόξους, που και αυτοί με τη σειρά τους πολεμούνται μεταξύ τους.Μπράβο για το κατόρθωμά μας,σίγουρα για αυτή μας την πορεία τελικά θα απαιτήσουμε και το στέφανο των νικητών και θα ζητήσουμε αναιδώς να παρακαθίσουμε δίπλα στον αληθινό νικητή ,τον Κύριό μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγιώτης Τελεβάντος είπε..."Αυτό που χρειάζετια να αλλάξει είναι η στάση των Ορθόδοξων αντιπροσώπων."
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πάλι γιατί νομίζω ότι δεν πρέπει να στέλνουμε αντιπροσώπους; Σχεδόν έναν αιώνα δεν κάνουμε διαλόγους με τους αιρετικούς; Ήρθε κάποιος στην Ορθοδοξία;
Αντίθετα το Ορθόδοξο κριτήριο αμβλύνθηκε...
Από το Ιστολόγιο "Αμέθυστος":
Σήμερα στην ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ διαβάσαμε για το επικείμενο τέλος της Ορθοδοξίας. Δεν έδοξε τελικώς στην Ιεραρχία ούτε στο Άγιο Πνεύμα όπως καθησύχαζαν εαυτούς και αλλήλους κληρικοί της Ορθοδοξίας! Από τη συνέντευξη του Κάσπερ θα τονίσουμε τα εξής!
«-Σε ποιό σημείο βρίσκεται ο διάλογος;
-Σε αυτές τις συναντήσεις εξετάσαμε το ζήτημα του πρωτείου του Επισκόπου Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία.
Νομίζω πως από τον διάλογο εξήλθε μια ομόψυχη συμφωνία στο γεγονός πως δεν επρόκειτο μόνο για ένα πρωτείο τιμής!
Είναι κάτι περισσότερο!
Αν στη Ραβέννα το 2007 συμφωνήσαμε στο γεγονός πως στην αρχαία εκκλησία ο επίσκοπος Ρώμης ήταν ό “πρώτος” στην κανονική τάξη, εδώ στην Πάφο εισήλθαμε στην ουσία του ζητήματος, εξετάζοντας (με την μέθοδο της Ι. Εξέτασης, με την οποία ακόμη και τα κείμενα αναγκάζονται να πουν ΝΑΙ) τα πατερικά κείμενα και τους αποστολικούς κανόνες.
Είναι πρόδηλη “η ιδιαίτερη επιρροή”, η οποία ασκήθηκε πάνω στην εκκλησία από τον επίσκοπο Ρώμης, αλλά υπήρξαν αποκλίσεις στην ερμηνεία του ρόλου του.
Προς στιγμήν, δεν υπάρχει συμφωνία στο πώς να οριστεί επακριβώς αυτή η μορφή εξουσίας! Οφείλουμε να προχωρήσουμε προς τα εμπρός και να συνεχίσουμε να συνδιαλεγόμαστε».
Μετά το πρωτείο του χρήματος που αναγνώρισε ο Ελληνικός Λαός στο Μάαστριχτ, με τα γνωστά πλέον αποτελέσματα, έρχεται να μας βάλει ταφόπλακα το πρωτείο του ΠΑΠΑ!
Εμείς θα θέλαμε πάρα πολύ, παρότι είναι υποχρέωση της Εκκλησίας και δεν θα έπρεπε να εκλιπαρούμε για την ενημέρωσή μας, να γνωρίσουμε τα κείμενα, τα ντοκουμέντα, πατερικά και αποστολικά, που καθιστούν πρόδηλη την ιδιαίτερη επιρροή της εξουσίας του ΠΑΠΑ.
Εάν είναι τόσο πρόδηλη, είμαστε μάλλον όλοι μας βλάκες, διότι δεν κατορθώνουμε να την εντοπίσουμε καν. Εάν είναι τόσο πρόδηλη όμως, είμαστε πρόθυμοι και να το ομολογήσουμε, αρκεί να είναι!
Διότι εμείς, ο απλός Λαός, καταλαβαίνουμε διαφορετικά την πρόδηλη επιρροή της εξουσίας του ΠΑΠΑ! Πιο κλασσικά!
http://amethystosbooks.blogspot.com/2010/02/blog-post_3132.html