NEA ΕΠΟΧΗ
Γράφει ο θεολόγος και φιλόλογος κ. Ν. Ι. Σωτηρόπουλος
Στις ημέρες μας γίνεται λόγος περί νέας εποχής. Επίσης περί νέας τάξεως πραγμάτων.
Το νέο αντιτίθεται προς το παλαιό και θεωρείται ανώτερο και άξιο επικρατήσεως, ενώ το παλαιό θεωρείται κατώτερο και άξιο εγκαταλείψεως. Και τι οι θιασώτες της νέας εποχής θεωρούν παλαιό, κατώτερο και άξιο εγκαταλείψεως;
Τον Χριστιανισμό, ναι, τον Χριστιανισμό!
Και τι θεωρούν νέο, ανώτερο και άξιο επικρατήσεως;
Ό,τι βλέπουμε να επιδιώκουν δια της λεγομένης παγκοσμιοποιήσεως:
Μία Θρησκεία δι’ ενώσεως όλων των αιρέσεων και των Θρησκειών, ένα Κράτος δι’ ενώσεως όλων των χωρών, μία Κυβέρνησι παγκοσμίως. Και ποίος θα κυβερνά τον κόσμο, αν γίνη μία Κυβέρνησι;
Ασφαλώς εκείνος, τον οποίο θα ορίσουν πανίσχυρες σκοτεινές δυνάμεις.
Ουσιαστικώς θα κυβερνά ο Σατανάς, στο αποκορύφωμα δε της νέας εποχής θα κυβερνήση και ο Αντίχριστος.
Αλλά τέτοια εποχή είνε όντως νέα εποχή, ανώτερη δηλαδή;
Πολλού γε και δει!
Όντως νέα εποχή, ανώτερη, είνε η εποχή του Χριστιανισμού.
Και προτού έλθη αυτή η εποχή, προφητεύθηκε. Στο Ησ. ξα΄ 1-2, όπως παρατίθεται στο Λουκ. δ΄ 18-19, ομιλώντας ο Χριστός προφητικώς λέγει:
«Πνεύμα Κυρίου επ’ εμέ, ου είνεκεν έχρισέ με, ευαγγελίσασθαι πτωχοίς απέσταλκέ με, ιάσασθαι τους συντετριμμένους την καρδίαν, κηρύξαι αιχμαλώτοις άφεσιν και τυφλοίς ανάβλεψιν, αποστείλαι τεθραυσμένους εν αφέσει, κηρύξαι ενιαυτόν Κυρίου δεκτόν».
Η λέξι «ενιαυτός» στην τελευταία φράσι του χωρίου έχει ευρεία σημασία, δεν σημαίνει «έτος», αλλά σημαίνει «εποχή», την εποχή, που εγκαινίασε ο Χριστός με την παρουσία του στον κόσμο.Και η λέξι «ημέρα» στη Γραφή πολλές φορές σημαίνει «εποχή», όπως π.χ. στο Ησ. ξα΄ 2.
Στο Ησ. ξα΄ 2 «ενιαυτός» και «ημέρα» χρησιμοποιούνται συνωνύμως.
Μεταφράζουμε το παρατεθέν χωρίο:
Το Πνεύμα του Κυρίου είνε επάνω μου, διότι με έχρισε.
Με απέστειλε να φέρω χαρμόσυνο άγγελμα στους πτωχούς, να θεραπεύσω τους πληγωμένους στην καρδιά (όσους έχουν ψυχικά τραύματα), ν’αναγγείλω στους αιχμαλώτους απελευθέρωσι και στους τυφλούς απόκτησι της οράσεως, ν’ αποστείλω τους αναπήρους υγιείς, ν’ αναγγείλω ευλογημένη εποχή του Κυρίου.
Η εποχή, που προανήγγειλε δια του Ησαΐου και εγκαινίασε ο Χριστός με την παρουσία του στον κόσμο και εκτείνεται μέχρι σήμερα σε 21 αιώνες, είνε όντως, όπως προαναγγέλθηκε, «ενιαυτός Κυρίου δεκτός», ευλογημένη εποχή του Κυρίου, εποχή γεμάτη από ευλογίες του Θεού.
Στο ειρημένο χωρίο Ησ. ξα΄ 1-2 αναφέρονται ωρισμένες από τις ευλογίες αυτές και στη συνέχεια του χωρίου αναφέρονται και άλλες.
Όλο το κεφάλαιο Ησ. ξα΄ αναφέρει πλήθος ευλογιών της μεσσιακής, ήτοι χριστιανικής, εποχής.
Όποιος πιστεύει, ας διαβάση το κεφάλαιο, για να το απολαύση, για να ευφρανθή το πνεύμα του.
Για να εκφρασθούμε συντόμως και συνοπτικώς γιά τις ευλογίες της χριστιανικής εποχής, λέγουμε τούτο:
Με τον ερχομό και το έργο του στον κόσμο ο Χριστός έφερε τη χάρι με την έννοια της αφέσεως των αμαρτιών, οι οποίες προκαλούν το δράμα της ανθρωπότητος.
Επίσης έφερε τη χάρι με την έννοια της άκτιστης ενέργειας του Θεού, η οποία ενδυναμώνει τον άνθρωπο προς το καλό και τον θεώνει. Ίδρυσε κράτος Θεού, την Έκκλησία, και μυστήρια, δια των οποίων μεταδίδεται η χάρι.
Έφερε την αλήθεια με την έννοια της ουράνιας, της θείας και τελείας διδασκαλίας και γνώσεως, και προπάντων της θεογνωσίας.
Έφερε και κοινωνικές αλλαγές, όπως είνε η αναίμακτη κατάργησι της δουλείας.
Έκανε διαθήκη αιώνια, την οποία επισφράγισε με το αίμα του.
Εξασφάλισε για τον άνθρωπο «σωτηρίαν μετά δόξης αιωνίου» (Β΄ Τιμ. β΄ 10).
Ατέλεια και τρωτό δεν υπάρχει στο Χριστιανισμό, στη χριστιανική διδασκαλία.
Η δε αλήθεια του Χριστιανισμού αποδεικνύεται κατά τον περιφανέστερο τρόπο, με «σημεία», θαύματα δηλαδή, υπερβάσεις των φυσικών νόμων.
Όσοι εγκολπώθηκαν το Χριστιανισμό, γνώρισαν στους εαυτούς των θαυμαστή και υπερθαύμαστη αλλοίωσι.
Έγιναν αληθινοί άνθρωποι.
Αναρίθμητοι αναδείχθηκαν άγιοι, μάρτυρες, μεγαλομάρτυρες, θαυματουργοί, των οποίων και τα λείψανα θαυματουργούν.
Και όχι μόνο τον καιρό εκείνο, της αρχής του Χριστιανισμού, αλλά και τον καιρό τούτο, και κάθε καιρό της χριστιανικής εποχής γίνονται θαυμαστές αλλοιώσεις ανθρώπων και θαύματα.
Και αν όλοι οι άνθρωποι εγκολπώνονταν το Χριστιανισμό, η ζωή στη γη θα ήταν ασυγκρίτως καλλίτερη, η ευτυχία θα κυριαρχούσε απ’ άκρου σε άκρο της γης.
Στη νέα εποχή, την εποχή της καινής διαθήκης, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, για να επιτύχη ο άνθρωπος τον υψηλό προορισμό του και να σωθή με πρόσκαιρη και με αιώνια σωτηρία.
Γι’ αυτό η Γραφή φωνάζει:
«Ιδού νυν καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού νυν ημέρα σωτηρίας» (Β΄ Κορ. στ΄ 2).
Ιδού τώρα καιρός ευλογημένος, ιδού τώρα εποχή σωτηρίας.
Όποιος θέλει ευλογία και σωτηρία, ας γνωρίζη, ότι ο Χριστιανισμός είνε μοναδική ευκαιρία ν’ αποκτήση ο άνθρωπος την ευλογία και τη σωτηρία.
Αγαπητοί αναγνώστες!
Η νέα εποχή, για την οποία ομιλούν σκοτεινές δυνάμεις, και την οποία, ενσυνειδήτως ή ασυνειδήτως, υποστηρίζουν και ανόητοι θρησκευτικοί ηγέτες, οικουμενιστές, είνε εφεύρημα του Σατανά για την καταστροφή της ανθρωπότητος.
Εποχή, η οποία αξίζει να ονομάζεται νέα, καινή, και ουδέποτε παλαιούμενη, είνε η εποχή του Χριστιανισμού.
Ο Χριστιανισμός περιλαμβάνει πολλά καινά υπό τον ήλιον, και ουδέν εφθαρμένο και απορρίψιμο.
Ο Χριστιανισμός κάνει τον άνθρωπο «καινήν κτίσιν», νέα δημιουργία (Β΄ Κορ. ε΄ 17, Γαλ. στ΄ 15).
Και στην απέραντη αιωνιότητα ο άνθρωπος θα γίνη καινότερος, διότι θα φορέση «την εικόνα του επουρανίου» (Α΄ Κορ. ιε΄ 49), και θ’ απολαμβάνη «ουρανόν καινόν και γην καινήν» (Β΄ Πέτρ. γ΄13, Αποκ. κα΄1).
Ο Καθήμενος επί του Θρόνου και εξουσιάζων τα σύμπαντα είπε:
«Ιδού καινά ποιώ πάντα» (Αποκ. κα΄ 5).
Οι θιασώτες της λεγομένης νέας εποχής είνε κενοί και επιδιώκουν κενά.
Οι συνειδητοί χριστιανοί, οπαδοί της όντως νέας εποχής, της χριστιανικής, είνε καινοί και κατακτούν καινά και μηδέποτε παλαιούμενα.
Από το περιοδικό ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ μηνός 1ης Ιανουαρίου 2010
ΑΦΟΥ ΑΦΗΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΡΙΖΟΥΝ ΕΔΩ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ. ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΒΑΖΕΙΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ; ΠΟΙΟΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ; ΕΣΥ ΚΟΝΤΕΥΕΙΣ ΝΑ ΘΕΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟ ΣΟΥ. ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ;!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχιζουν καποιοι ανωνυμοι να μπαινουν εδω μεσα και να υβριζουν και να χυδαιολογουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιο ειναι το ονομα σου, αγαπητε;
Μπορεις να μας το πης;
Τι φοβασαι;
Και γιατι φοβασαι;
Τοτε τι ψευτοχριστιανος εισαι εσυ;
Για να δουμε και ποσο φιλος εισαι του αγωνιστου και ομολογητου Νικολαου Σωτηροπουλου;
Οσο αγαπουμε και οσο υπεραμυνωμεθα εμεις του ονοματος του, λιγοι το υπεραμυνονται.
Δεν ντρεπομαι, αγαπητε, γιατι ειμαι επωνυμος και εχω το θαρρος της γνωμης μου.
Και ουτε για τον κ.Τελεβαντο μετανοιωνω, ουτε και για τον κ.Σωτηροπουλο.
Τους τιμω και τους αγαπω και τους δυο γιατι και οι δυο αγαπουν το Χριστο μας και την αγια Του Εκκλησια.
Εσυ θα πρεπη να ντρεπεσαι.
Εσυ ποιος εισαι;
Ενα φαντασμα;
Και δεν ντρεπεσαι φαντασμα να αναφερεσαι στον θαρραλεο ομολογητη Νικολαο Σωτηροπουλο, εσυ ενα δειλο ανθρωπακι;
Αν ηξερε ο ιδιος οτι αναφερεσαι εσυ ο δειλος στο ονομα του, θα σε αποδοκιμαζε, το ολιγωτερο.
Διοτι ο Σωτηροπουλος δεν εχει σχεσι με δειλους και θρασυδειλους.
Το καταλαβες;
Οι δειλοι θα πανε στο πυρ το εξωτερον.
Υπάρχει και η εξής παρατήρηση:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αρχίζοντας την γιορτή των Χριστουγέννων η Εκκλησία του Χριστού ψάλλει διαπιστωτικά ότι "Αυγούστου μοναρχήσαντο επί της γης, η πολυαρχία των ανθρώπων επαύσατο....." και δημιουργήθηκαν συνθήκες για την έλευση του Χριστού και τη διάδοση του Ευαγγελίου του" (Αρχιμ. Θεοδόσιου Μαρτζούχου, Πρωτοσυγγέλου Ι. Μ. Νικοπόλεως: Παγκοσμιοποίηση: Έννοιες και Σκοποί. Η σχέση με τη "Νέα Εποχή" και το θρησκευτικό φαινόμενο. Θ΄ Πανελλήνιο Θεολογικό Συνέδριο, σελ. 143-150).
Το ερώτημα είναι το εξής:
Μήπως, για τη δεύτερη έλευση του Χριστού, θα πρέπει να δημιουργηθούν οι ίδιες συνθήκες με την πρώτη, όπου πρέπει να υπάρχει ένας μονάρχης επί γης, οπότε θα καταπαύσει και η πολυαρχία;
Θα ήταν ενδιαφέρουσα μια απάντηση από θεολόγους.
ΙΚ
Ρε συ Οδυσσέα για λογικέψου λίγο και σύνελθε. Κάποιος μπορεί να μην θέλει να πει το όνομα του και να είναι εντελώς αθώος. Μπορείς να μου πεις πώς μπορεί να προστατευθεί αυτός απο τις άδικες επιθέσεις επώνυμων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανωνυμία δεν είναι κατ' ανάγκην κακή. Αλλά το υβρεολόγιο και η απαξίωση ανθρώπων όπως ο κ. Σωτηρόπουλος και ο Σεβασμιότατος Αττικής ενοχλεί αν μη τι άλλο επειδή έχουν διωχθεί παρά πάσαν έννοια ηθικής ή δικαίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απάντησι μου ταυτιζεται με την απαντησι του κ. Τελεβαντου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γινεται με τιποτα ανεκτο, η συνειδησι μας διαμαρτυρεται, οταν κατηγορειτε δυο σπουδαιους διωχθεντας και ΣΦΑΓΙΑΣΘΕΝΤΑΣ Θεολογους και δεν τους συμπαριστασθε, κυριοι Ανωνυμοι.
ΣΦΑΓΙΑΣΘΗΚΑΝ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ. "ΕΠΙΤΙΜΗΘΗΚΑΝ" χωρις δικη, χωρις απολογια, ΚΑΡΑΤΟΜΗΘΗΚΑΝ ΑΓΡΙΩΣ και ΑΠΑΝΘΡΩΠΩΣ, σαν τον Αγιο Νεκταριο, και οι δυο.
Και μεχρι σημερα παραμενουν καρατομημενοι.
Ποιος σου ειπε οτι ολοι οι μετεπειτα αρχιερεις και ιερεις και λαϊκοι χριστιανοι, που εζησαν, ζουν και θα ζησουν, χωρις να ανοιγουν το στομα τους για τους αδικουμενους αυτους αδελφους κια πατερες μας, θα μεινουν ατιμωρητοι;
ΟΛΟΙ τους, μα ΟΛΟΙ τους θα τιμωρηθουν.
Οταν τι αδικον γενηται μηδεις εστω νωθης, λεει ο ΑΓΡΙΩΣ ΚΑΡΑΤΟΜΗΘΕΙΣ πριν απο 1700 χρονια ο αγιος Ιωαννης Χρυσοστομος.
Τι απολογεισθε, λοιπον;
Θα κριθουν και θα κριθητε, λοιπον, και γι αυτο πολυ αυστηρα απο το Θεο.
Οι παραλειψεις των χριστιανων για την υπερασπισι των αδικουμενων, οπως λενε οι Πατερες, θα τιμωρηθουν αυστηροτατα απο το Θεο.
Συνελθετε, λοιπον.
Οσο σας μενει καιρος ζωης ακομα.
ΑΔΗΛΟΣ ο ΘΑΝΑΤΟΣ.
Και πως εκφευξομεθα τηλικαυτης αμελησαντες σωτηριας;
Οταν υπερασπιζομεθα τους αδικουμενους καλυπτουμε ΠΛΗΘΟΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ.
Πού είδατε το υβρεολόγιο και την απαξίωση κατα του Νικόδημου; Είστε σοβαροί; Την απλή συζήτηση ότι δεν είναι ερμηνευτής ο Νικόδημος και δεν έχει ασχοληθείο άνθρωπος με την ερμηνεία της Αγίας Γραφής το θεωρείτε υβρεολόγιο; Δεν ντρέπεστε;
ΑπάντησηΔιαγραφήHρεμησε αγαπητε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν εισαι εσυ που λες για μεταφραστη τον Νικοδημο, κανεις λαθος.
Ο Νικοδημος δεν εκανε μεταφρασεις κειμενων.
Πως τα μπερδεψατε.
Ο Νικοδημος ανατυπωσε χιλιαδες Αγιες Γραφες για να τις μοιρασει στα σχολεια με μεταφρασι των πρωτων καθηγητων.
Δεν εγραψε μεταφρασεις κειμενων αλλα ειναι σπουδαιοτατος συγγραφεας δεκαδων βιβλιων με θεματα εκκλησιαστικα, ιστορικα, κ.α..
Δεν πρεπει να μιλαη κανενας υποτιμητικα για τον σπουδαιο αυτον Ιεραρχη.
Αν τον σεβεσαι και τον εκτιμας χαιρομαι.
Ειναι χαρα και υποχρεωσι ολων μας.
Εγώ είμαι Οδυσσέα που είχα διάλογο με τον Αι(ρετικό) που μας έγινε Αι(θέριος) και που έκανε σύγκριση του Σωτηρόπουλου με τον Νικόδημο, στο αντικείμενο της ερμηνείας της Αγίας Γραφής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι είπα λοιπόν ότι ο Νικόδημος δεν έχει ασχοληθεί με την ερμηνεία της Γραφής αντίθετα ο Σωτηρόπουλος έχει να επιδείξει τεράστιο ερμηνευτικό έργο αφού όλη του τη ζωή ασχολείτε με αυτήν.
Κατα συνέπεια το χωρίο "πάσα Γραφή θεόπνευστος..." το ερμηνεύει σωστά ο Σωτηρόπουλος και όχι ο Νικόδημος που δεν ασχολήθηκε ποτέ του με την ερμηνεία της Γραφής.
Ο Νικόδημος μπορεί να είναι σπουδαίος Ιεράρχης αλλά όχι ειδικός στα ερμηνευτικά θέματα.
Και ας σταματήσουν κάποιοι κόρακες που βλέπουν καχύποπτα παντού διασυρμούς των θεολόγων και ιεραρχών ακόμα και στις απλές συζητήσεις. Απο την πλευρά μου δεν υπήρξε καμία τέτοια ούτε ως πρόθεση ούτε ως πράξη.
Τους τιμώ και τους δύο.
Αυτά απο την δική μου πλευρά και όχι απο την πλευρά του Αι(ρετικού) για την οποία ας απολογηθεί ο ίδιος.
Πάντως είναι μια συνεισφορά στον διάλογο το σχόλιο σου με το οποίο μας πληροφορείς ότι ο Νικόδημος ΟΥΤΕ μετάφραση έχει κάνει, όπως κακώς έλεγε ο Αι(ρετικός). Οι απόψεις μου ενισχύονται ακόμα περισσότερο περι της ορθής ερμηνείας απο τον Σωτηρόπουλο του εδαφίου περι του οποίου έγινε ο διαλόγος.
Ο διάλογος έγινε εδώ http://apotixisi.blogspot.com/2009/12/t.html#comments
Αγαπητε, χαιρομαι που λες οτι τους τιμας και τους δυο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλως και δεν εχουμε κανενα μεταφραστικο κειμενο του Νικοδημου.
Νομιζω οτι μετεφρασε μονον κατι κειμενα του αγιου Γρηγοριου του Θεολογου.
Επαναλαμβανω οτι ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ οταν ηταν στη μητροπολι του, τυπωσε χιλιαδες Γραφες και τις προοριζε για τα σχολεια της μητροπολεως Αττικης.
Η Γραφη αυτη ειχε την μεταφρασι των πρωτων καθηγητων, απο οτι πληροφορηθηκα.
Νομιζω και ο Αι αυτο εννοει;
Λεει πουθενα για μεταφρασι Νικοδημου;
Αν το λεει, ειναι λαθος του.
Aν πάτε στην σελιδα του διαλόγου http://apotixisi.blogspot.com/2009/12/t.html#comments
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι κοιτάξετε π.χ. το σχόλιο 30 Δεκεμβρίου 2009 11:26 π.μ. θα καταλάβετε ότι το λέει ξεκάθαρα.
Και σε άλλα σχόλια μιλάει για μετάφραση Νικόδημου.
Αυτά αποδεικνύουν πόσο αδαής και αμόρφωτος είναι ο ίδιος Αι(ρετικός) και όχι εγώ όπως με χαρακτήρισε αυτός, έτσι την στιγμή που έχει άδικο ολοφάνερα.
Ο Αιρετικός έπαψε να είναι Αιρετικός και έγινε Ορθόδοξος και δεν ασχολείται πλέον με τα του Αιρετικού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξος
To πόσο Ορθόδοξος είναι ο "Ορθόδοξος" αυτό θα αποδειχθεί απο την απάντηση στο ερώτημα, κατα πόσο αναθεώρησε τις απόψεις που είχε ως "Αιρετικός". Αν δεν τις αναθεώρησε, πολύ καλύτερο ήταν το όνομα που είχε πριν διότι δήλωνε και την πραγματικότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν ο "Αιρετικός" θεωρείται και ως αιρετικός, τότε με την μετάνοιά του έγινε "Ορθόδοξος", αφού έγινε Ορθόδοξος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξος