Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023

 ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ  ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΩΝ 

ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ 

ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ 

(σχέδιο προβληματισμού και διαλόγου)

Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (χημικός-

βιοχημικός)

«Δεύτε διαλεχθώμεν» (Ησ. 1, 18)



ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ


ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

 

Περιεχόμενα

-Η ημερολογιακή μεταρρύθμιση και οι εκκλησιολογικες διαστάσεις της

- Διέσπασε η ημερολογιακή μεταρρύθμιση την ενότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας;

-Είναι το ημερολόγιο Θεματοφύλακας της πίστεως;

- Οι εγκύκλιοι του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου του 1950 και της Αυξεντιανής Συνόδου του 1974

- Περί των παραλλήλων Συνόδων ΓΟΧ

- Αποστολική Διαδοχή - Εγκυρότητα Μυστηρίων ΓΟΧ

- Παράρτημα- Ιερά Μονή Εσφιγμένου

 

Σημείωση για τους αναγνώστες

-Όσοι επιθυμούν να σχολιάσουν τα γραφόμενα θα παρακαλέσω να ακολουθήσουν τους κανόνες του δημοκρατικού διαλόγου, μακριά από ζηλωτισμούς και φανατικές πρακτικές.

-Τα σχόλια να είναι σχετικά με το περιεχόμενο του κεφαλαίου. Αυτά θα σχολιασθούν συνολικά σε καινούργια ανάρτηση μελλοντικά.

π.Δ.Α

 

 

1. Θεωρώ ότι η ημερολογιακή μεταρρύθμιση του 1924 έγινε με λάθος και αντικανονικό τρόπο. Καταδικάζω τα εγκλήματα που έγιναν σε όσους διαφώνησαν στην ημερολογιακή μεταρρύθμιση, είτε από εκκλησιαστικούς, είτε από πολιτικούς. Δεν υπάρχει Ιουλιανό εορτολόγιο αλλά υπάρχει εκκλησιαστικό εορτολόγιο και Ιουλιανό Ημερολόγιο. Το εκκλησιαστικό εορτόλογιο προσαρμόζεται σε όλα τα ημερολόγια.

2. Πιστεύω ότι η Εκκλησία της Ελλάδος τότε δεν έγινε ούτε εν δυνάμει, ούτε εν ενεργεία σχισματική. Αυτό σημαίνει ότι η αποδοχή του Νέου Ημερολογίου δεν κατέστησε την Εκκλησία της Ελλάδος άμοιρο της Θείας Χάριτος, επειδή μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος αποφαίνεται γι΄αυτά. Ως εκ τούτου παρέμεινε Ορθόδοξος, Κανονική, Ταμειούχος της Θείας Χάριτος, έχουσα έγκυρα τα Μυστήρια με Χάρη Πνεύματος Αγίου και παρέχουσα Σωτηρία! Τα πράγματα όμως ανατράπηκαν με την Κολυμπάριο Σύνοδο του 2016. (περισσότερα στην ενότητα  περί μυστηρίων).

3. Πιστεύω ότι η αλλαγή του ημερολογίου είναι οικουμενιστικογενής, αλλά όχι υπό την έννοια που της δίδουν οι ΓΟΧ, δηλαδή, ότι φταίει το ημερολόγιο και αυτό είναι η αιτία του κακού, αλλά είναι οικουμενιστικογενής ως προς την κακή προαίρεση και πρόθεση αυτών που το άλλαξαν.

Το λάθος στο χώρο του Παλαιού Ημερολογίου άρχισε, όταν ο αγώνας τους επικεντρώθηκε στις 13 ημέρες, με αποτέλεσμα να αποδυναμωθεί και να περάσει σε δεύτερη μοίρα η αιρετική θέση (που σήμερα τη βλέπουμε ξεκάθαρα στις συνέπειές της, αλλά τότε ήταν κάτι συγκεχυμένο) περί του χαρακτηρισμού π.χ. των Παπισμού και Προτεσταντισμού ως «αναδενδράδων» (=  διακλαδώσεων) της Εκκλησίας και ως εκ τούτου της προσεγγίσεώς τους διά των Διαλόγων με διαφορετικό τρόπο απ’ αυτόν που διδάσκουν οι Πατέρες.

                  ------------------------------------------------------

4. Αποδέχομαι ότι το Ιουλιανό ημερολόγιο ΔΕΝ είναι δόγμα πίστεως, ούτε ότι η Α Οικουμενική Σύνοδος το ενέταξε ως απαράβατο όρο πίστεως  διαχρονικά. Ως εκ τούτου δεν αποδέχομαι τον ακραίο ζηλωτισμό ημερολογιο-λατρών, χρονολατρών, γιατί πιστεύω, ότι αναβιώνει αρχαίες πλάνες. Κάθε ημερολόγιο, ως ανθρώπινο κατασκεύασμα έχει τα μειονεκτήματά του και επειδή έχει ορισμένο χρόνο ισχύος, θα πρέπει να διορθώνεται, όταν απαιτείται. Παράδοση εκκλησιαστική είναι ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ. Η Εκκλησία, έχει το δικαίωμα να κρατήσει το ημερολόγιο ή και να το απορρίψει.  

5. Πιστεύω ότι η ημερολογιακή μεταρρύθμιση απέτυχε του σκοπού της, γιατί δεν άλλαξε κάτι από τα δόγματα της πίστεως, παρόλο που χρησιμοποιήθηκε το ημερολόγιο στα πλαίσια της οικουμενιστικής κίνησης. Απόδειξη του γεγονότος αυτού είναι ότι σήμερα οι πιο πολυάριθμες τοπικές Ορθόδοξες εκκλησίες ακολουθούν το Ιουλιανό ημερολόγιο.(π.Εκκλησία Ρωσίας-Σερβίας-Ιεροσολύμων)

Επίσης πιστεύω ότι ούτε ακόμη η εορτολογική-ημερολογιακή ταύτιση με τους αιρετικούς έχει κάποια σημασία για τους Ορθοδόξους, εφόσον το φρόνημά μας είναι Ορθόδοξο και η προαίρεσή μας ορθή. Διότι διαφορετικά θα έπρεπε μετά το σχίσμα με τους Λατίνους να αλλάξουμε και το ημερολόγιο, προκειμένου να μην εορτάζουμε μαζί με τους αιρετικούς. Μετά το σχίσμα όμως, επί τέσσερις (4) και πλέον αιώνες, γιόρταζαν οι Ορθόδοξοι με τους αιρετικούς τις ίδιες ημερομηνίες κινητές ή ακίνητες εορτές, χωρίς να έχουν καμία απολύτως εκκλησιαστική κοινωνία.

6. Ακολουθώ το νέο διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο, το οποίο επιστημονικά είναι πιο ακριβές από το Ιουλιανό και το οποίο διαφέρει σε πολλά από το Γρηγοριανό, που καταδικάστηκε, λόγω μη εφαρμογής του Πασχαλίου, από τις Πανορθόδοξους Συνόδους του 16ου αιώνα.

Απαραίτητα ιστορικά στοιχεία

Μετά τη Γρηγοριανή μεταρρύθμιση του ημερολογίου, το 1582, το νέο ημερολόγιο έγινε αμέσως αποδεκτό από τις καθολικές χώρες, όχι όμως και από τις διαμαρτυρόμενες, οι οποίες το αποδέχτηκαν σταδιακά. Στις αρχές του 20ού αιώνα άρχισαν να το αποδέχονται ως πολιτικό ημερολόγιο και οι ορθόδοξες χριστιανικές χώρες. Όσον αφορά τους Έλληνες Ορθοδόξους μόλις στις 16 Φεβρουαρίου του 1923 αποφάσισαν να δεχτούν το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Επειδή, όμως, υπήρχε μία καθυστέρηση περίπου13 ημέρων, η 16η Φεβρουαρίου στο παλαιό ημερολόγιο ονομάστηκε 1η Μαρτίου του νέου. Η Εκκλησία της Ελλάδος το 1924 αποδέχτηκε - αφού συμβουλεύτηκε το Οικουμενικό Πατρειαρχείο- όχι το Γρηγοριανό, αλλά το Νέο Διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο, το οποίο έκτοτε ακολουθεί.

Πράγματι, ο τότε Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Δ΄ (ο Μεταξάκης, 1922-1923) συγκάλεσε στην Κωνσταντινούπολη Πανορθόδοξο Συνέδριο τον Μάϊο του 1923, στο οποίο έλαβαν μέρος το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το Πατριαρχείο Ρωσίας, το Πατριαρχείο Σερβίας, το Πατριαρχείο Ρουμανίας και οι Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες της Ελλάδος και της Κύπρου. Το σημαντικό γεγονός είναι ότι το Πανορθόδοξο Συνέδριο αποφάσισε ότι η αλλαγή του ημερολογίου ήταν επιβεβλημένη, αφού δεν προσέκρουε σε κανένα κανονικό ή δογματικό κώλυμα. Επιπλέον καθόρισε ως ημέρα της αλλαγής του ημερολογίου την 1η Οκτωβρίου του 1923, η οποία θα ονομαζόταν 14η Οκτωβρίου του 1923.

 Η απόφαση του Συνεδρίου ήταν ότι δεν θα υιοθετείτο το Γρηγοριανό ημερολόγιο και υπεδείχθη νέος ημερολογιακός κύκλος 900 ετών, ακριβέστερος του γρηγοριανού κύκλου των 400 ετών. Η νέα ημερολογιακή πρόταση που έγινε από τον Σέρβο αστρονόμο ΜιλούτινΜιλάνκοβιτς, όριζε ότι από τα έτη που δείχνουν αιώνες (επαιώνια έτη) δίσεκτα θα θεωρούνται μόνον εκείνα των οποίων ο αριθμός των αιώνων διαιρούμενος δια 9, δίνει υπόλοιπο 2 ή 6. Για τα άλλα έτη ισχύει ο ιουλιανός κανόνας. Συνεπώς αντί των δίσεκτων ετών 400, 800, 1200, 1600, 2000 κ.ο.κ. του Γρηγοριανού ημερολογίου, καθιέρωνε ως δίσεκτα τα έτη 200, 600, 1100, 1500, 2000 κ.ο.κ. Εντός κύκλου 900 ετών περιέρχονται 218 δίσεκτα έτη και έτσι η μέση διάρκεια  του προτεινόμενου έτους είναι 365,24222222 ημέρες, δηλαδή το σφάλμα του είναι περίπου 2,03 δευτερόλεπτα ετησίως, που σημαίνει ότι αστρονομικά είναι το ακριβέστερο από όλα τα προταθέντα μέχρι σήμερα ημερολογιακά συστήματα. Εάν τώρα δεν έχει υιοθετηθεί από τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες, οι λόγοι ασφαλώς δεν είναι επιστημονικοί.

Ακολουθώ το Νέο Ημερολόγιο διότι, επειδή δεν αποτελεί θέμα πίστεως, ούτε με βλάπτει ως προς την ευσέβεια, με βοηθά συγχρόνως να μην χρησιμοποιώ δύο ημερολόγια (άλλο για την εκκλησιαστική ζωή και άλλο για την πολιτική, καθημερινή κλπ.), το οποίο αναγκάζονται να κάνουν οι ακολουθούντες το Π. Ημερολόγιο. Επίσης ακολουθώ το νέο για να αποδείξω εμπράκτως  ότι η προσέγγιση σήμερα και ένωση των Ορθοδόξων δεν πρέπει να συσχετισθεί με κάποιο ημερολόγιο, εφ’ όσον οι μεν Οικουμενιστές με κακό σκοπό το άλλαξαν και οι Γ.Ο.Χ. το κακοποίησαν σε σημείο πλάνης και αιρέσεως, αλλά με την απομάκρυνση από την αίρεση του Οικουμενισμού γιά τους ακολουθούντας το Νέο Ημερολόγιο και την απομάκρυνσή από τις Συνόδους-παρατάξεις του Παλαιού  Ημερολογίου».

7. Αποδέχομαι πλήρως τους όρους για την ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα, όπως καθόρισε η Α Οικουμενική Σύνοδος και θεωρώ απαραίτητο για τη σωστή εφαρμογή του (και όχι με πλαστά αστρονομικά δεδομένα) τη συνεργασία της διοίκησης της Ορθόδοξης Εκκλησίας με την επιστήμη της Αστρονομίας και καθιέρωση (δια μιας Πανορθοδόξου Συνόδου) νέου ημερολογίου  με το οποίο θα υπολογίζεται σωστά η ημερομηνία εορτής του Πάσχα. Ο υπολογισμός της ημερομηνίας του Πάσχα βασιζόμενοι στο Ιουλιανό ημερολόγιο δημιουργεί λάθη και κατάργηση της νηστείας των Αγίων Αποστόλων κάποια χρόνια. (στους ακολουθούντας το ν.η).

8. Πιστεύω ότι ο Πασχάλιος Κανόνας με τους όρους εορτασμού του Πάσχα ορίστηκε έτσι ώστε να μην υπάρχει ταυτόχρονος εορτασμός του πάσχα των χριστιανών με το Εβραϊκό και δεν αποσκοπούσε να εξασφαλίσει ταυτόχρονο εορτασμό του πάσχα σε όλη την γη, αφού είναι αδύνατο η ισημερία να  συμβαίνει ταυτόχρονα σε όλα τα γεωγραφικά μήκη της γης.

Ο  ιερός Χρυσόστομο  λέει:

    «Ούτε και η Εκκλησία αναγνώριζε την υποχρεωτική και ακριβή τήρηση των καιρών. Αλλά, επειδή από την αρχή φάνηκε καλό στους Πατέρες, που ήταν διασκορπισμένοι παντού, να συνέλθουν και να ορίσουν την ημέρα αυτή [εννοεί του Πάσχα], η Εκκλησία τιμώντας πάντοτε την συμφωνία αποδέχτηκε την απόφαση… Γιατί δεν αποτελεί έγκλημα να νηστεύουμε αυτή ή την άλλη περίοδο, αλλά έγκλημα –και μάλιστα ασυγχώρητο και άξιο καταδίκης και προδοσία μεγάλης τιμωρίας– είναι η διαίρεση της Εκκλησίας, ο διαπληκτισμός, η διασπορά της διχόνοιας…

 

 

Επίσης τονίζω ότι εκτός της εορτής του Πάσχα, με την οποία ασχολήθηκε η Α Οικουμενική Σύνοδος, όλες οι άλλες εορτές καθορίσθηκαν με αποφάσεις των κατά τόπους Εκκλησιών.

9. Δεν αποδέχομαι την εγκύκλιο-ομολογία  των τριών Αρχιερέων, που προσχώρησαν στους ΓΟΧ το 1935 για τους παρακάτω λόγους:

α. Οι υπογράφοντες την εγκύκλιο Αρχιερείς είχαν υπογράψει την ημερολογιακή μεταρρύθμιση του 1924 και ήταν μέλη της Συνόδου της Ελλάδικής Εκκλησίας από το 1924-1935 (συνολικά 11 χρόνια).Γράφουν χαρακτηριστικά: «Ημείς ανέκαθεν διεφωνήσαμεν προς την ημερολογιακήν ταύτην καινοτομίαν, αλλά συνεμορφώθημεν προς την γνώμη της πλειοψηφίας της Ιεραρχίας κατ' Εκκλησιαστικήν οικονομίαν• το μεν ίνα αποφύγωμεν το Εκκλησιαστικόν Σχίσμα, το δε, διότι είχομεν την ελπίδα, ότι η Ιεραρχία προς πρόληψιν της διαιρέσεως του ποιμνίου της, θα έσπευδε να επανέλθη εις την Ορθόδοξον ημερολογιακήν τροχιάν». Δηλαδή διαφωνούσαν, αλλά κατ΄οικονομία υπέγραψαν και μετά από 11 αναιρούν τα όσα υπέγραψαν.

β. Μεγάλο  μέρος της Εγκυκλίου ασχολείται μόνο με το ημερολόγιο, το οποίο θεωρεί θεματοφύλακα της Ορθοδόξου πίστεως, «ακρόπολιν» και  αμυντικό προμαχώνα των εθνικών ελληνοχριστιανικών παραδόσεων.

γ. Η ημερολογιακή μεταρρύθμιση συμπεριλαμβάνονταν μέσα στις Οικουμενιστικές εγκυκλίους  1902 και 1920 του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Στην παραπάνω εγκύκλιο όμως δεν γίνεται καμία αναφορά στις αιρετικές αυτές εγκυκλίους (που ως μέλη της Συνόδου γνώριζαν), ούτε στις αιρετικές απόψεις που εξέφραζαν.

δ. Επίσης υπάρχουν λάθη και εσφαλμένες απόψεις. Συγκεκριμένα:

-Ταυτίζουν οι Αρχιερείς  το νέο - διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο (νέο)  με το Παπικό Γρηγοριανό. Τα γραφόμενα περί του Πατριάρχη Ιερεμίου δεν αφορούν το νέο ημερολόγιο, αλλά το Γρηγοριανό.

-Σημειώνουν ότι  η ημερολογιακή μεταρρύθμιση διέσπασε  την ενότητα της Εκκλησίας.

-Διακηρύσσουν οτι το ημερολόγιο ήταν θεματοφύλακας της πίστεως. (εχώριζεν αισθητώς τους Ορθοδόξους από τους αιρετικούς και κακοδόξους) και ήταν «ενωτικός κρίκος της καθόλου Ορθοδοξίας, καθώς και ένας ακαθαίρετος Ορθόδοξος προμαχώνας κατά της αιρέσεως και της κακοδοξίας».

-Υποστηρίζουν ότι « Ιουλιανόν ημερολόγιον, συνδεθέν υπό των Θεοφόρων Πατέρων της Αης Οικουμενικής Συνόδου μετά του Πασχαλίου Κανόνος, του Ορθοδόξου εορτολογίου και του Κυριακοδρομίου απετέλεσε την συνισταμένην της Θείας λατρείας και ένα ενωτικόν κρίκον της καθόλου Ορθοδοξίας, καθώς και ένα ακαθαίρετονΟρθόδοξον προμαχώνα κατά της αιρέσεως και της κακοδοξίας».

-Χαρακτήρισαν την Ελλαδική Ιεραρχία  Σχισματική, λόγω της ημερολογιακής μεταρρύθμισης .Θεωρούν επίσης ότι το σχίσμα προκλήθηκε αποκλειστικά από την Ελλαδική Ιεραρχία.

-Διακόπτουν την εκκλησιαστική κοινωνία με την Ελλαδική Εκκλησία λόγω του ημερολογίου.

Διέσπασε η ημερολογιακή μεταρρύθμιση την 

ενότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας;

10.Δεν αποδέχομαι την άποψη ότι η  ημερολογιακή μεταρρύθμιση διέσπασε  την ενότητα της Ορθόδοξης  Εκκλησίας και έθιξε  το Δόγμα της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας για τους παρακάτω λόγους:

α. «Η ενότητα, λοιπόν, της Εκκλησίας δεν είναι απλώς εξωτερική, αλλά εσωτερική-χαρισματική. Αυτό καταγράφηκε έντονα στις ευχές της θείας Ευχαριστίας, των Μυστηρίων και των ιερών ακολουθιών. Είναι το lexcredendi (κανόνας πίστεως), που στηρίζεται στην Αποκάλυψη του Θεού στους Αγίους, και το lexorandi (κανόνας προσευχής), που εκφράζεται στην προσευχή της Εκκλησίας. Αποκάλυψη και προσευχή, πίστη και μυστήρια, σφυρηλατούν την ενότητα των μελών της Εκκλησίας. Η διχοτόμηση μεταξύ  του lexcredendi και  του lexorandi διασπά και την ίδια την ενότητα των μελών της Εκκλησίας.

Επίσης, η ενότητα των Χριστιανών συγκροτείται με τον συνδυασμό μεταξύ theologiagloriae (θεολογία της δόξης) και theologiacrucis (θεολογία του σταυρού). Η θεολογία της δόξης είναι εμπειρία του Θεού, και η θεολογία του σταυρού δείχνει και τις προϋποθέσεις για την ανάβαση στην Πεντηκοστή, αλλά και τη διαφύλαξη αυτής της εμπειρίας. Όταν κανείς θέλει, να μετέχει του μυστηρίου της δόξης του Θεού, χωρίς το μυστήριο του σταυρού, δεν έχει αληθινή ορθόδοξη ζωή και επιφέρει τη διάσπαση της ενότητος. Βίωση των Μυστηρίων, χωρίς τις απαραίτητες προϋποθέσεις, δηλαδή χωρίς τη βίωση του σταυρού, ως καθάρσεως, φωτισμού και θεώσεως, είναι διάσπαση της ενότητος των Χριστιανών.

Από αυτήν τη διάσπαση μεταξύ του lexcredendi και του lexorandi και μεταξύ της theologiagloriae και της theologiacrucis δημιουργούνται οι αιρέσεις και τα σχίσματα που διασπούν την ενότητα των Χριστιανών και όχι της Εκκλησίας. Η Εκκλησία είναι το Σώμα του Χριστού και δεν διασπάται ποτέ, αλλά οι αιρετικοί απομακρύνονται από αυτήν.» (Μητροπολίτης Ναυπάκτου-Ιερόθεος).

β. Ο καθηγητής Ανδρ.Θεοδώρου γράφει: «Τα ουσιώδη στοιχεία τα απεργαζόμενα την Εκκλησία σαν ένα σώμα συνεκτικό και συμπαγές είναι τρία: η ενότητα στην πίστη, στη λατρεία και στη διοίκηση.

-Η ενότητα στην πίστη, η οποία αποτελεί το σύνδεσμο τον συνάπτοντα τους πιστούς μεταξύ τους και με τον Κύριο, επικεντρώνεται στην ομολογία της ίδιας δογματικής διδασκαλίας, και στο οποίο τοποθετεί μεγάλο βάρος ο απόστολος Παύλος παραινώντας τους πιστούς να φυλάσσουν την παρακαταθήκη της πίστεως, καταπολεμώντας συγχρόνως τους ψευδοπροφήτες και τους ψευδοδιδασκάλους.

-Η λατρεία (φυσικά η δογματική), ως δοξολογική ανύμνηση του ονόματος του τριαδικού Θεού, εκφράζουσα ομοίως την πίστη του σώματος του Χριστού και ενιαίως τηρούμενη σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο, είναι επίσης αξιόλογο συστατικό στοιχείο της ενότητας της Εκκλησίας. Τα ποικίλλοντα λειτουργικά έθιμα και οι παραδόσεις που παρατηρούνται στη λατρεία των κατά τόπους ορθόδοξων Εκκλησιών, φυσικά δεν καταργούν τη βασική ενότητα λατρείας της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

-Τέλος, η εν τη διοικήσει ενότητα της Εκκλησίας εκφράζεται δια της υποταγής των χριστιανών σε μίαν αρχή και αυθεντία, την ιεραρχία. Την ανάγκη αυτή απαιτεί η παράσταση της Εκκλησίας ως βασιλείας και ενιαίου σώματος και κοινωνίας, η οποία προφανώς δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς κύρος και αυθεντία, όπως άλλωστε αυτό συμβαίνει και σε όλα τα άλλα κοινωνικά σώματα και οργανισμούς του κόσμου τούτου.(Ανδρέου Θεοδώρου «Απαντήσεις σε ερωτήματα συμβολικά», εκδόσεις Αποστολική Διακονία, σελ. 143- 144)

Και ρωτάμε. Η  όντως αντισυνοδική, αντικανονική και αναμφιβόλως λανθασμένη  ενέργεια της  ημερολογιακής μεταρρύθμισης ποια από τα παραπάνω αλλοίωσε, οπότε διερράγη η ενότητα της Εκκλησίας;;;;;;(εννοείται ότι είναι λανθασμένη η άποψη ότι το 1924 εισήχθη το Γρηγοριανό ημερολόγιο).

Ο ισχυρισμός των Αρχιερέων ότι «οι διοικούντες νυν την Ελληνικήν Εκκλησίαν δια της μονομερούς και αντικανονικής και αψυχολογήτου εισαγωγής του Γρηγοριανού ημερολογίου, απέσχισαν εαυτού ς του καθόλου κορμού  της Ορθοδοξίας, και εκήρυξαν εαυτούς κατουσίαν Σχισματικούς απέναντι των Ορθοδόξων Εκκλησιών, των ισταμένων επί του εδάφους των 7 Οικουμενικών Συνόδων και των Ορθοδόξων θεσμών και παραδόσεων και επί των Εκκλησιών Ιεροσολύμων, Αντιοχείας, Σερβίας, Πολωνίας, του Αγίου Ορους, του ΘεοβαδίστουΟρους Σινά κλπ» είναι ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΣ, όπως αποδεικνύεται με τα παρακάτω γεγονότα.

Το διορθωμένο ( παλαιό ) Ιουλιανό Ημερολόγιο-το νέο δηλαδή Ημερολόγιο-το ακολουθούν σήμερα οι Εκκλησίες Κων/λεως , Αλεξανδρείας , Αντιοχείας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Κύπρου, Ελλάδος, Αλβανίας, Πολωνίας, Τσεχίας και Σλοβακίας. Δηλαδή , 11 συνολικά Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ενώ το παλαιό-Ιουλιανό-Ημερολόγιο το ακολουθούν οι Εκκλησίες Ιεροσολύμων, Ρωσίας, Σερβίας, Γεωργίας και το Άγιον Όρος, παρότι ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, που ακολουθεί το νέο Ημερολόγιο. Δηλαδή 4 Ορθόδοξες Εκκλησίες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι, παρά τη διόρθωση του παλαιού Ημερολογίου, που υιοθέτησαν συνοδικά οι παραπάνω Εκκλησίες, δεν υπήρξε και ούτε υπάρχει διαταραχή στις Κανονικές σχέσεις με τις άλλες Εκκλησίες, που δεν έκαμαν τη διόρθωση και κράτησαν το παλαιό Ημερολόγιο. Δεν διαταράχτηκε η ενότητα των Εκκλησιών. Δεν χωρίστηκαν οι Εκκλησίες. Είναι ενωμένες πνευματικά και μυστηριακά.

Ας λάβουμε υπόψη και τα εξής: Μέχρι τον 7ο αιώνα, μεταξύ της Ανατολικής Εκκλησίας και της Δυτικής (τότε) Ορθόδοξης Εκκλησίας, όχι μόνο δεν υπήρχε πάντα εορτολογική-λειτουργική ενότητα, αλλά ούτε και κοινός Πασχάλιος εορτασμός υπήρχε πάντα.

Αυτή η κατάσταση δεν εμπόδιζε τους αγίους Πατέρες αυτών των αιώνων να έχουν πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία μεταξύ τους και μάλιστα, να συνέρχονται σε Οικουμενικές Συνόδους, συζητώντας άλλα θέματα και ποτέ τα περί «λειτουργικής-εορτολογικής ενότητας»!

Είναι το ημερολόγιο Θεματοφύλακας της 

πίστεως;

11.Δεν αποδέχομαι ότι το ημερολόγιο είναι θεματοφύλακας της πίστεως όπως αποδεικνύεται από τα δεδομένα της εκκλησιαστικής ιστορίας. Συγκεκριμένα

α. Από το 1054 (Μεγάλο Σχίσμα) μέχρι το 1582 (καθιέρωση στη Δύση του Γρηγοριανού ημερολογίου) οι χριστιανοί της Ανατολής και της Δύσης χρησιμοποιούσαν το ίδιο ημερολόγιο (ΙΟΥΛΙΑΝΟ)  και μάλιστα γιόρταζαν ημερολογιακά μαζί όλες τις μεγάλες εορτές. Αυτό όμως δεν αλλοίωσε ΚΑΜΜΙΑ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΟΓΜΑ. Η σύμπτωση των εορτών  μέχρι το 1582, αλλά και ο επιδιωκόμενος συνεορτασμός με την ημερολογιακή μεταρρύθμιση τι απέδειξε μέχρι σήμερα. Ότι το ημερολόγιο ως μέσο της Οικουμενιστικής κίνησης απέτυχε του σκοπού του, επειδή σήμερα  οι οικουμενιστικότερες τοπικές εκκλησίες ακολουθούν το Ιουλιανό ημερολόγιο.

Β. Το πρώτο βήμα του Οικουμενισμού στην Ελλαδική Εκκλησία ήταν το αντικανονικό και αντιεκκλησιαστικό σχίσμα το 1833, με το οποίο  αποσχίστηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και έγινε «Σχισματική», επί Ιουλιανού ημερολογίου. Τότε άρχισε η απαξίωση των μοναστηριών, της καρδιάς της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα και η απαξίωση  της εκκλησιαστικής παράδοσης μέσω δυτικόφερτων ιδεοληψιών και αιρετικών δογμάτων.

 

Οι εγκύκλιοι του πρώην Φλωρίνης 

Χρυσοστόμου 1950 και της Αυξεντιανής 

Συνόδου του 1974

12Απορρίπτω ως «επαίσχυντα κείμενα» τις εγκυκλίους 1950 του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου και της Αυξετιανής Συνόδου των ΓΟΧ του 1974 σύμφωνα με τις οποίες τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος «στερούνται της αγιαστικής χάριτος. Ανανέωση των απόψεων της παραπάνω εγκυκλίου είναι και η Εγκύκλιος 1974 της Αυξεντιανής Συνόδου .

Κατά το Σωτήριον έτος 1935 εκηρύξαμεν την Εκκλησίαν των Καινοτόμων Νεοημερολογιτών Σχισματικήν· επαναλαμβάνομεν και αύθις την τοιαύτην διακήρυξιν και κατά συνέπειαν εντελλόμεθα την εφαρμογήν του Α Κανόνος του Μεγάλου Βασιλείου δεδομένου ότι τα υπό των Νεοημερολογιτών τελούμενα Μυστήρια, ως σχισματικών όντων τούτων, στερούνται της Αγιαστικής χάριτος.

Ωσαύτως ουδένα Νεοημερολογίτην δέον να δέχεσθε εις τους Κόλπους της καθ’ ημάς Αγιωτάτης Εκκλησίας και κατά συνέπειαν να εξυπηρετείτε τούτον, άνευ προηγουμένης ομολογίας δι̉ ης να καταδικάζη ούτος την καινοτομίαν των Νεοημερολογιτών και να κηρύσση τηνΕκκλησίαν τούτων σχισματικήνΠροκειμένου δε περί βαπτισθέντων υπό των καινοτόμων να Μυρώνωνται διά Αγίου Μύρου ορθοδόξου προελεύσεωςτο οποίον ευρίσκεται εν αφθονία παρ’ ημίνΕπί ταύτη δε τη ευκαιρία απευθύνομεν προς πάντας τους Γνησίους Ορθοδόξους Χριστιανούς, υστάτην έκκλησιν καλούντες αυτούς Πατρικώς, όπως προσέλθωσιν εις Ένωσιν μεθ’ ημών, ην επιβάλλει το συμφέρον του Ιερού υπέρ της Πατρώας ευσεβείας ημών αγώνος και αποτελεί τον διακαή πόθον πάντων ημών.(Απόσπασμα της εγκυκλίου 1950)

 

Οι λόγοι απόρριψης των εγκυκλίων αυτών 

είναι οι εξής:

α. Σχισματικός καθίσταται κανείς με δύο τρόπους. Πρώτον, αν εφαρμόζει ανυποχώρητα  κάτι που απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες, οπότε η Εκκλησία (ή και οι άλλες Εκκλησίες) τον χαρακτηρίζουν ως σχισματικό και δεύτερον, αν ο ίδιος αποσχίζεται για κάποιους λόγους (όχι δογματικούς)  από την Εκκλησία από την οποία μέχρι πρότινος βρίσκονταν σε κοινωνία. Τι από τα παραπάνω συνέβη το 1924; Τίποτα. Ούτε η Εκκλησία της Ελλάδος με την ημερολογιακή μεταβολή δήλωσε ότι αποσχίζεται, ούτε οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες τη θεώρησαν «ως αποσχισθείσα». Αφού λοιπόν οι άλλες Τοπικές Εκκλησίες της Ορθοδοξίας δεν θεώρησαν την Ελληνική και το Πατριαρχείο ως σχισματικό –μια που η μονομερής αυτή πράξη τους δεν έθιγε το σωτηριολογικό δόγμα– με ποιο ιεροκανονικό στήριγμα οι τρεις επίσκοποι έκριναν σχισματικές δύο Τοπικές Εκκλησίες; (την Ελλαδική και του πατριαρχείου Κπόλεως). Ποιος ιερός Κανόνας απαγορεύει τη μεταβολή των ημερολογίων; Κανείς. Ακόμα και ο κοινός εορτασμός της ημέρας του Πάσχα δεν τηρούνταν επί τρεις αιώνες μετά την Α΄Οικουμενική και καμία Εκκλησία δεν θεωρούσε κάποια άλλη σχισματική γι’ αυτόν τον λόγο.

β. Το δεύτερο κοινό σημείο των εγκυκλίων είναι η ακύρωση του Μυστηρίου του Χρίσματος στην πράξη.

γ. Ο κανόνας του Μ.Βασιλείου που επικαλείται η εγκύκλιος κατονομάζει τους κυριότερους σχισματικούς της εποχής του, οι οποίοι είναι οι Καθαροί και οι Εγκρατίτες. Προτείνει μεν τον τρόπο εισδοχής των εμφανώς αποκομμένων από την Εκκλησία και καταδικασμένων Σχισματικών, όχι όμως ενεργώντας αυτόνομα, αλλά λαμβάνοντας υπόψιν του την πράξη όλης της Εκκλησίας στην Οποία και μόνο αναγνωρίζει το δικαίωμα να λάβει έγκυρη απόφαση. Γι' αυτό και ο Άγιος Νικόδημος στην Ερμηνεία του ΜΖ΄ Κανόνος του Αγίου γράφει πως για τη γνώμη του Μεγάλου Βασιλείου ο ίδιος λέει πως "νίσως καὶ ᾖναι ρεστὴ ἡ γνώμη ατη, πρέπει νὰ γέν Σύνοδος πισκόπων, διὰ ν ποιήσουν ατήν, γνώμην μερικν οσαν, Κανόνα Καθολικν καὶ ἀπαράβατον".

1.    Τί σχέση μπορεί να έχει η στάση του Αγίου Βασιλείου με τις αλλόκοτες απόψεις των παραπάνω Συνόδων ΓΟΧ;

2.   Ποια Σύνοδος είχε καταδικάσει, από το 1924  μέχρι το 1974, τους Νεοημερολογίτες ως Σχισματικούς;

3.   Ποια Σύνοδος καθόρισε τον τρόπο εισδοχής των Νεοημερολογιτών στην Εκκλησία;

 Αν τα μυστήρια των νεοημερολογιτών ήταν άκυρα, τότε άκυρες θα ήταν και οι χειροτονίες των πρώτων Αρχιερέων (π.Φλωρίνης Χρυσοστόμου-Γερμανού και Χρυσοστόμου) που υπέγραψαν την ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΤΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ήταν μέλη της νεοημερολογιτικής Ιεραρχίας.

 

Σημείωση:

Ισχύουν σήμερα οι Εγκύκλιοι αυτές;

Σε Ματθαιϊκες Συνόδους ισχύουν αναβαπτισμός, επανάληψη χρίσματος, αναχειροτονίες.

Στην εγκύκλιο 2002/28-6-2002 της Φλωρινικής Συνόδου Καλλινίκου γράφονται και τα εξής: «Διά την εισδοχήν δε νεοημερολογιτών εις τους κόλπους της Εκκλησίας μας απαραίτητος προϋπόθεσις τυγχάνει, ομολογία πίστεως και χρίσις διά αγίου μύρου, συμφώνως προς τον Α' Κανόνα του Μ. Βασιλείου δια τους σχισματικούς και πολλώ μάλλον δια τους αιρετικούς οικουμενιστάς……

… Ουδεμία συγκατάβασις χωρεί εις τα της πίστεως, καθ' α και αυτό το βάπτισμα των νεοημερολογιτών θεωρείται άκυρον, διότι πέραν του οικουμενιστικού μανδύου που περιεβλήθη η Εκκλησία των, ούτε ο τύπος των τριών καταδύσεων επί το πλείστον τηρείται, αντικατασταθείς διά της επιχύσεως του ύδατος της κολυμβήθρας εις τον βαπτιζόμενον.

Δηλαδή οι παραπάνω δοξασίες περί ΑΚΥΡΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ισχύουν και σήμερα!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Περί των παραλλήλων Συνόδων ΓΟΧ

13.Πιστεύω ότι οι τρεις Αρχιερείς που αποχώρησαν το 1935 από την Ελλαδική Ιεραρχία και ανέλαβαν την ποιμαντορία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών δεν έπρεπε να συμπήξουν "παράλληλη" Σύνοδο και να χειροτονήσουν "παράλληλους" Επισκόπους, επειδή οι τρεις Αρχιερείς δεν αποτειχίσθηκαν για λόγους πίστεως, όπως προβλέπει ο 31ος Αποστολικός κανόνας και ο 15ος κανόνας της ΑΒ Συνόδου. Εξάλλου οι τρεις Αρχιερείς το 1935 δεν θεωρούσαν ως αιρετικούς τους νεοημερολογίτες επισκόπους, αλλά ως υπόδικους επί σχίσματι για την ημερολογιακή καινοτομία, η οποία παρεπιπτόντως δεν αποτελεί δόγμα πίστεως.ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΕΩΣ.

Εφόσον η ένσταση των παλαιοημερολογιτών στηρίχτηκε στον 15ο κανόνα της ΑΒ συνόδου, πιστεύω  ότι έπρεπε  να λυθεί πρώτα η αντιδικία τους με την κρατούσα Εκκλησία και ύστερα να προχωρήσουν σε σύσταση Μείζονος συνόδου Ορθοδόξων. Και η αντιδικία λύνεται μόνο σε εκδίκαση μεταξύ των διαφερομένων, υπό άλλης Μείζονος συνόδου και όχι μονομερώς, έστω και εάν συμμετέχουν παλαιοημερολογίτες Επίσκοποι και άλλων χωρών. Η μη καταδίκη  της Ελλαδικής Ιεραρχίας δημιούργησε τα προβλήματα στη συνέχεια και άρχισαν να υπερισχύουν κατά περίπτωση διαφορετικές γνώμες και διασπάσεις.

14.Πιστεύω ότι η ύπαρξη παράλληλης (ΟΧΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΝ)  Συνόδου ΓΟΧ νομιμοποιείται προσωρινά, εφόσον στηριχθούν οι ΓΟΧ στις εγκυκλίους 1902 και 1920, όπου κηρύσσεται αίρεση. Σε περίοδο αιρέσεως κατά την οποία χάνεται η εξωτερική συνοχή των ορθοδόξων και το μείζον ζήτημα είναι η διαφύλαξη της Πίστεως, είναι δυνατόν να γίνουν ΠΑΡΑΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ενέργειες (προσοχή: όχι ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΕΣ) οι οποίες δεν προβλέπονται επακριβώς από τους Ιερούς Κανόνες, αλλά και δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν λόγω της φύσης και του εμπερίστατου των συνθηκών. Επίσης θεωρώ ότι ο αντιοικουμενιστής Επίσκοπος πρέπει να μην έχει τον τίτλο του (ακρίτου) οικουμενιστή και ο λεγόμενος Αρχιεπίσκοπος ΓΟΧ να έχει τον τίτλοΠρόεδρος της Συνόδου. Η έννοια του «προσωρινού» σημαίνει ότι η Σύνοδος αυτή θα εργασθεί για τη Σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου για την καταδίκη των αιρετικών.

Αποστολική Διαδοχή - Εγκυρότητα 

Μυστηρίων ΓΟΧ

15. Αποδεχόμενος ότι μόνον η Αποστολική Διαδοχή  δημιουργεί έγκυρα μυστήρια, πιστεύω ότι έχουν έγκυρα Μυστήρια οι παρατάξεις των ΓΟΧ που έλκουν τις χειροτονίες τους από τη ΡΟΕΔ. Οι αυτοχειροτονημένοι και εκ του μηδενός αναδυόμενοι, άνευ Διαδοχής "παλαιοημερολογίτες", προφανέστατα και δεν έχουν Μυστήρια.

- Μπορεί ο τρόπος με τον οποίον ξεκίνησε  ο Ακάκιος Παππάς δηλαδή με υπερόριες χειροτονίες και δημιουργώντας παράλληλη Σύνοδο και παραλλήλους Επισκόπους- να είναι σαφέστατα αντι-Κανονικός, αλλά αυτό δεν αφαιρεί την εγκυρότατη Αποστολική Διαδοχή την οποίαν έλαβε από τη ΡΟΕΔ (ROCOR) η οποία ήταν αναγνωρισμένο μέλος της Εκκλησίας με έγκυρη Αποστολική Διαδοχή και σε πλήρη κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος και με όλες τις άλλες τοπικές Εκκλησίες και ιδίως από τη στιγμή που από το 1969 και μετά υπήρξε πλήρης και μάλιστα Συνοδική αποδοχή και επικύρωση των χειροτονιών Ακακίου Παππά και των μετέπειτα αυτού από τη ΡΟΕΔ (ROCOR) και μάλιστα υπό τον τότε Μητ. Νέας Υόρκης και Ανατολικής Αμερικής και σημερινό Άγιο της Εκκλησίας, Άγιο Φιλάρετο. Γι' αυτό δεν είναι εύκολο να συγκληθεί Σύνοδος η οποία θα καταδικάσει τους ΓΟΧ.

Άλλωστε, οι Οικουμενιστές σήμερα αναγνωρίζουν Διαδοχή και Μυστήρια στους αυτοχειροτόνητους λαΐκούς του Επιφανίου στην Ουκρανία (OCU), αλλά και στους αμετανόητους αιρετικούς και αναθεματισμένους Συνοδικά Παπικούς!!! (βλ. Balamand 1993, κοκ) Πώς θα μπορούσαν μετά από αυτά να αρνηθούν Διαδοχή και Μυστήρια στους αδελφούς μας ΓΟΧ;

Σημείωση

Επειδή πιστεύω ότι οι περισσότεροι "νεοημερολογίτες" αδελφοί θα σκανδαλισθούν από τα λεγόμενα,  θα τους προέτρεπα να ψάξουν λοιπόν να δουν πως η μητέρα του Οσίου Εφραίμ του Κατουνακιώτου, Μαρία, ήταν "παλαιοημερολογίτισσα" μέχρι που απεδήμησε για τη Ζωή και το λείψανό της ευωδίασε.

Επίσης, πολλοί "παλαιοημερολογίτες" Άγιοι, όταν επέστρεψαν στην Εκκλησία, ούτε έγινε νέο Βάπτισμα, ούτε νέα κουρά, ούτε καν νέα χειροτονία, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του Οσίου Εφραίμ του Κατουνακιώτου, κα.

Η Οσία Σοφία της Κλεισούρας ήταν επίσης "παλαιοημερολογίτισσα" μέχρι τέλους, αν και νήστευε και με τα δυο ημερολόγια μετά το σχίσμα για να μην σκανδαλίζει κανέναν. Και όσοι κόπτονται ότι ήταν "νεοημερολογίτισσα" ας το ψάξουν λίγο βαθύτερα.

Ο δε μακαριστός επίσκοπος Μητ. Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, αναγνώριζε τη Διαδοχή και τα Μυστήρια των ΓΟΧ. Την ιδία στάση είχε και ο όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος.

 

 

Παράρτημα


Ιερά Μονή Εσφιγμένου


Υπό το φως των ανωτέρω, η κατάσταση με την Ιερά Μονή Εσφιγμένου έχει για ‘μένα ως εξής:

Από τη μια πλευρά βρίσκεται η παραδοσιακή, αντι-Οικουμενιστική και νόμιμη (από πλευράς διαδοχής) αδελφότητα υπό του Μεθοδίου η οποία εγκαταβιεί στην Ιερά Μονή, αρνούμενη να την εγκαταλείψει. Η εν λόγω αδελφότητα θα είχε προβεί στην ορθότατη και Ιεροκανονικότατη αποτείχιση από το Φανάρι, εάν δεν είχε υποπέσει σε αίρεση και σχίσμα από τη στιγμή (1972) που αποτείχισε ολόκληρο το Άγιον Όρος και ολόκληρη την Εκκλησία, και μάλιστα προσχώρησε σε Σύνοδο ΓΟΧ , υιοθετώντας και κάθε αίρεση, αγιομαχία και βλασφημία τους.

Από την άλλη πλευρά βρίσκεται η νέα αδελφότητα της Εσφιγμένου υπό του Αρχιμ. π. Βαρθολομαίου, την οποία όρισε το Φανάρι.

Και εδώ είναι το μέγα δίλλημα. Πώς να τηρηθεί το «Πανταχοῦ δὲ φυλακτέον μν, μ προφάσει μις ντολς, τέραν φανμεν καταλύοντες» του Μεγάλου Βασιλείου; Τί είναι προτιμότερο; Να υπερισχύσει η αδελφότητα του Φαναρίου η οποία δεν είναι σχισματική αλλά είναι Οικουμενιστική, «μη κεκριμένη», ή να διαφυλαχθεί η Ορθόδοξη έδρα της Μονής, έστω και με σχισματική, επίσης μη Συνοδικά «κατεγνωσμένη και κεκριμένη Αδελφότητα»;

Προσωπικά πιστεύω το δεύτερο ελπίζοντας ότι ο Θεός θα Φωτίσει όλους τους "παλαιοημερολογίτες" αδελφούς μας να σταματήσουν τουλάχιστον τη φοβερά Αγιομαχία και Θεομαχία που κάνουν με τις περιπτώσεις των  Αγίων, Πορφυρίου, Παϊσίου, κ.λ.π, και την απόρριψη των Μυστηρίων των "νεοημερολογιτών".

Και εάν πάλι κάποιοι αδελφοί "νεοημερολογίτες" σκανδαλισθούν με την ανωτέρω δήλωσή μου, ας αναλογισθούν πόσο υποκρισία είναι από μέρους μας, από τη μια να ελέγχουμε αυστηρά την Αγιομαχία των αδελφών μας "παλαιοημερολογιτών" περί των Αγίων Πορφυρίου, Παϊσίου, κ.λ.π, -και πρέπει να τους ελέγχουμε για τα κάρβουνα που βάζουν στην κεφαλή τους με την φοβερά αυτή βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος- αλλά από την άλλη να το καταπίνουμε αμάσητα σα να μην τρέχει τίποτε, όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης  αποκαλεί συλλήβδην τους Αγίους Πατέρες πλανεμένους από τον Εωσφόρο κ.λ.π

Συνεχίζεται…..

10 σχόλια:

  1. Πάτερ Δημήτριε ευλογείτε.
    Επιτρέψτε μου να εκφράσω κατ΄αρχάς τον θαυμασμό μου για την πολυμάθεια σας (θεολογική και θύραθεν), αλλά κυρίως για την οξύνοια και διάκριση σε πολλά επίκαιρα ζητήματα που επισημάνατε σε πρόσφατα άρθρα σας.
    Όμως θα ήθελα να εξηγήσετε κάτι.
    Στο παρόν άρθρο καταλήγετε στο συμπέρασμα ότι έχουν έγκυρα Μυστήρια
    οι παρατάξεις των Γ.Ο.Χ που «έλκουν τις χειροτονίες τους απο την ΡΟΕΔ».
    Συγχρόνως, θεωρείτε «επαίσχυντα κείμενα» των Παλαιοημερολογιτών σύμφωνα με τα οποία τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος στερούνται της αγιαστικής χάριτος. Σύμφωνα με το σκεπτικό σς και οι προαναφερόμενοι Γ.Ο.Χ. και η Νεοημερολογίτικη Ελλαδική εκκλησία έχουν αγιαστικά Μυστήρια. Οι δύο αυτές εκκλησίες όμως δεν αναγνωρίζουν η μία την άλλη και δεν έχουν καμία κοινωνία μεταξύ τους. Με το σκεπτικό σας έχουμε δύο εκκλησίες με μία κεφαλή , τον Χριστό! Στο Σύμβολο της Πίστεως όμως ομολογούμε ότι η Εκκλησία είναι «ΜΙΑ».
    Πως συμβιβάζονται αυτά;

    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Ι. Ρίζο, σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου, το οποίο έχει αρκετές παραμέτρους για απάντηση. Ό,τι γράφετε για την ύπαρξη δύο Εκκλησιών είναι μια οδυνηρή πραγματικότητα, που έτσι έχει παγιωθεί. Αυτό οφείλεται κατά την άποψή μου στους εξής λόγους:
      1. Στη δογματοποίηση του ημερολογίου εκ μέρους των ΓΟΧ
      2. Στη δημιουργία παράλληλης Συνόδου ΓΟΧ από τους τρεις Αρχιερείς το 1935, για λόγους μη δογματικούς.
      3. Στις χειροτονίες επισκόπων ΓΟΧ το 1935 με όποιες συνέπειες είχε.
      4. Στο φανατισμό μεταξύ νεο-ημερολογιτών και ΓΟΧ, που καλλιεργήθηκε και από τις δύο πλευρές.
      Άποψη του γράφοντος για τα ερωτήματά σου είναι η εξής:
      Τα όρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας καθορίζονται αποκλειστικά από την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ και την ΙΕΡΑ ΟΡΘΟΔΟΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Μεταξύ των ΓΟΧ και ημών των νεο-ημερολογιτών υπάρχει η ίδια πίστη. (ίδια Τριαδολογία – Χριστολογία – Πνευματολογία - Θεοτοκολογία) και αποδεχόμαστε την ίδια Ορθόδοξη Παράδοση.(Εννοείται, ότι, ό,τι γράφετε περί πίστεως, ισχύει για το χρονικό διάστημα πριν τον Ιούνιο 2016 με την Κολυμπάρια Σύνοδο). Επομένως βρισκόμαστε μέσα στα όρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
      Επίσης, γνωρίζετε ότι ικανή και αναγκαία συνθήκη εγκυρότητας και κανονικότητας ενός Μυστηρίου είναι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ και η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ.
      Επομένως όσες ομάδες ΓΟΧ έλκουν την Αποστολική διαδοχή από τη ΡΟΕΔ έχουν έγκυρα και υποστατά μυστήρια. Τα ΟΡΘΟΔΟΞΑ μυστήρια είναι έκφραση της πίστης και η συμμετοχή μας σε αυτά είναι ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ. Γι΄αυτό στη Θεία Λειτουργία, πριν την Αγία Αναφορά, τον καθαγιασμό των Τιμίων δώρων και τη Μετάληψη, προηγείται η απαγγελία του Συμβόλου της πίστεως. Με τους ΓΟΧ έχουμε τα ίδια Μυστήρια και το ίδιο τυπικό των Μυστηρίων.
      Με βάση τα παραπάνω έχουμε τις κοινές προϋποθέσεις να ανήκουμε στη ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ και ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ( ενότητα πίστεως - ενότητα παραδόσεως - ενότητα λατρείας - ενότητα της ορθοδόξου συνειδήσεως). Επίσης, ούτε οι ΓΟΧ, ούτε η Κρατική Εκκλησία καταδικάστηκαν από Πανορθόδοξο Σύνοδο.
      Ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος θεωρούσε την Εκκλησία του νέου ημερολογίου ως την νόμιμη και «ανεγνωρισμένην Αυτοκέφαλον Ελληνικήν Εκκλησίαν», τους δε Γ.Ο.Χ. ως «μίαν φρουράν, ήτις φρουρεί τον θεσμόν του ορθοδόξου Εορτολογίου, ον ηθέτησεν ως μη ώφειλεν η πλειοψηφία της Ιεραρχίας»
      Όμως τα πράγματα αρχίζουν να ανατρέπονται με διάφορα γεγονότα:
      Οι ΓΟΧ αρνούνται την πνευματική υπόσταση της Κρατικής Εκκλησίας (την αποκαλούν ΑΜΟΙΡΟ ΧΑΡΙΤΟΣ με τις εγκυκλίους 1959 και 1987), προχωρούν στην καθιέρωση νέων Αγίων και αγιομαχίας, ανακήρυξη νέων Αγίων, δημιουργία νέων Συνόδων, καλλιέργεια παραταξιακής νοοτροπίας, ορισμένες δε Σύνοδοι γίνονται Θρησκευτικά Νομικά Πρόσωπα κ.α
      Από την άλλη μεριά η Κρατική Εκκλησία αποδέχεται πρακτικά τις αιρετικές εγκυκλίους 1902 και 1920, γίνεται μέλος του ΠΣΕ αποδέχεται την άρση των αναθεμάτων και συμμετέχει και αποδέχεται ό,τι οδήγησε στην Κολυμπάριο Σύνοδο το 2016. Έτσι φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση που πράγματι «μεμέρισται ο Χριστός».
      Αυτό προσωπικά δεν το αποδέχομαι. Αυτό είναι το νόημα των γραφομένων εκ μέρους μου.

      Διαγραφή
    2. Ποιο νόημα πάτερ μου;Στην ουσία διδάσκεις την αίρεση του Οικουμενισμού.Παντού υπάρχει ο Χριστός,και στους σχισματικούς και στους αιρετικούς.Οι Παλαιοημερολογίτες δεν έχουν την ίδια Παράδοση με εμάς(θεωρούν Αποστολική Παράδοση το Παλαιό Ημερολόγιο), αλλά δεν έχουν και την ίδια πίστη(διαστρέφουν την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας,αλλά και τους Ιερούς Κανόνες-π.χ. ο μοναχός Καβουρίδης).
      Θεωρούν δόγμα ένα εργαλείο του χρόνου!Πως έχουν την ίδια πίστη μαζί μας; Δημιούργησαν νέους Ψευδεπισκόπους και Ψευδοαρχιεπισκόπους και ανήκουν στην Εκκλησία με έγκυρα Μυστήρια;Στο σχίσμα δεν υπάρχουν Μυστήρια,αλλά ούτε και στην αίρεση.Στην αρχή έκαναν σχίσμα και στην συνέχεια έπεσαν σε πλήθος αιρέσεων.
      Με άριστο τρόπο τους αντιμετωπίζει μόνο ένας άνθρωπος στον πλανήτη,ο Πατήρ Ευθύμιος εκ Μυκόνου.Τημ ίδια τύχη που είχαν οι Πρωτοπασχίτες, έχουν και ΟΛΟΙ οι Γνήσιοι Κακόδοξοι.Δεν τους λυπήθηκαν οι Πατέρες της Σ' Οικουμενικής Συνόδου και τους πέταξαν έξω από την Εκκλησία του Χριστού.
      Επειδή δεν υπάρχουν Ορθόδοξοι Επίσκοποι και Ορθόδοξες Τοπικές Εκκλησίες,είναι υποχρεωμένος ο Κύριος να έχει κοντά του όλους αυτούς τους αιρετικούς;Αν είναι δυνατόν!!!

      Βτλ

      Διαγραφή
    3. Χαίρετε. Μάλλον δεν έχετε καταλάβει την αίρεση του Οικουμενισμού. Καλό θα είναι να διαβάσετε λίγο περισσότερο για τις αρχές του Οικουμενισμού πριν βγάλετε συμπεράσματα.
      Ο Οικουμενισμός ως ΣΥΦΚΡΗΤΙΣΤΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ δεν υπάρχει εκεί που υπάρχει το ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ.
      Βλέπετε ότι αποφεύγω να βάζω ταμπέλες σχισματικού ή αιρετικού γιατί δεν έχω τέτοια αρμοδιότητα.
      Έγραψα ότι μεταξύ των ΓΟΧ και των ΝΟΧ (Νεο-ημερολογιτών ορθοδόξων Χριστιανών) υπάρχει ΚΟΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Αυτό το αμφισβητείτε;;;;
      Η εισαγωγή του ημερολογίου ως δόγμα πίστεως έγραψα ότι είναι ΛΑΘΟΣ. Αυτό δεν σημαίνει ότι ΑΥΤΟΜΑΤΑ γίνονται ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ. Αυτό θα το αποφασίσει ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ, αν θα γίνει ποτέ.
      Επίσης έγραψα ότι ο τρόπος της ημερολογιακής μεταρρύθμισης ήταν ΛΑΘΟΣ. Αυτό το δέχεστε ή οχι;; Προσέξτε δεν μιλάω για την αναγκαιότητα της ημερολογιακής μεταρρύθμισης, αλλά για τον τρόπο. Που σημαίνει ότι και οι ΝΟΧ δεν είναι άμοιροι ευθυνών για ο,τι συνέβη.
      Για τα μυστήριά τους έγραψα τα εξής.
      Όσοι ΓΟΧ ελκουν την χειροτονία απο ΡΟΕΔ ΈΧΟΥΝ έγκυρη Αποστολική διαδοχή και ως εκ τούτου ΕΓΚΥΡΑ και ΥΠΟΣΤΑΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ. Προσέξτε άλλο έγκυρη Αποστολική διαδοχή και άλλο κανονική.
      Αν τα μυστήριά τους δεν είναι έγκυρα και αυτό θα το απαφασίσει πάλι Πανορθόδοξη Σύνοδο.Μην ξεχνάτε ότι έχουμε με τους ΓΟΧ ΚΟΙΝΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ (π.χ.Οσία Σοφία-Μυρτιδιώτισσα της Κλεισούρας και άλλους).
      Αν ακολουθήσουμε την δική σας λογική θα πρέπει και η Κρατική Εκκλησία απο τπ 1833 μέχρι το 1850 (σχισμα αυτοκέφαλου) να μην έχει ΜΥΣΤΗΡΙΑ δηλαδή να είχε χαθεί τότε η ΙΕΡΩΣΥΝΗ.
      Επίσης θα πρέπει και η Κρατική Εκκλησία να μην έχει ΕΓΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ γιατί προσχώρησε στην αίρεση (απο ΠΣΕ μέχρι Σύνοδο Κρήτης).Περισσότερα αργότερα στο Κεφάλαιο περί Μυστηρίων.
      Και κάτι ακόμα.
      Εγώ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΩ ΜΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ απλα εκφράζω τις απόψεις μου για προβληματισμό και συζήτηση.Αυτά για να μην παρεξηγούμαστε.



      Διαγραφή
    4. Εντάξει,καταλάβαμε πάτερ.Η Σύνοδος είναι ανώτερη από τον Χριστό.Την ταμπέλα του σχισματικού και του αιρετικού,ο καθένας μας έχει το δικαίωμα και το χρέος να την τοποθετεί εκεί που πρέπει(πόσο μάλλον εσείς οι κληρικοί).Δυστυχώς,τα ίδια που πιστεύουν κάποιοι Ενιστάμενοι(οι λεγόμενοι Οικουμενιστές Παλαιοημερολογίτες),τα ίδια διαβάζω και εδώ από εσάς.
      Οι ίδιοι οι Παλαιοημερολογίτες που έφυγαν από τις Συνόδους των ΓΟΧ, κατηγορούν την Σύνοδο Καλλινίκου ως αιρετική.Δεν ακυρώνει το Μυστήριο η Σύνοδος,το ακυρώνει η αίρεση που ακολουθεί ο ψευδοκληρικός.Τα γράφει ο Άγιος Νικόδημος, αλλά ποιός τον διαβάζει;Ο αντίχριστος Βαρθολομαίος έχει Μυστήρια μέχρι να πεθάνει ή μέχρι να τον καταδικάσει μια Πανορθόδοξη Σύνοδος!Και ο Αντίχριστος όταν θα έρθει,Μυστήρια θα έχει και αυτός, αφού καμία Σύνοδος δεν θα τολμήσει να τον καταδικάσει.Με αυτό το σκεπτικό,κανείς δεν θα δώσει σημασία στα λεγόμενά σας.Η Θεολογία και η Εκκλησιολογία δεν εκφράζετε με απόψεις.Οι Άγιοι τα έχουν εξηγήσει όλα.Διαβάστε τα κείμενα του Πατρός Ευθυμίου και θα καταλάβετε αν έχουν την ίδια πίστη μαζί μας οι Γνήσιοι.

      Βτλ

      Διαγραφή
    5. Παρατηρώ δυστυχώς ότι δεν συζητάτε αλλά λέτε το μάθημά σας.
      Υπάρχουν δύο ερωτήσεις μέχρι τώρα που δεν απαντήσατε.
      Α. Αμφισβητείτε ότι μεταξύ ΓΟΧ και ΝΟΧ υπάρχει ΚΟΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ;;
      Β. Δέχεστε ότι ο τρόπος της ημερολογιακής μεταρρύθμισης το 1924 ήταν εκκλησιαστικά σωστός;;;;
      Επί πλέον σας ρωτάω.
      Γ. Πως καθορίζονται τα ΟΡΙΑ της Ορθόδοξης Εκκλησίας;;;;
      Με κατηγορείτε ότι συμπορεύομαι με απόψεις ΓΟΧ. Εσείς όμως δέχεστε την ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ από τα μυστήρια, άποψη που καλλιεργήθηκε στους ΓΟΧ με κριτήριο το ημερολόγιο. Οπότε ποιος συμπορεύεται και με ποιόν.
      Γράψατε ότι θεωρώ την Σύνοδο (εννοείται Ορθοδόξων επισκόπων) ότι είναι πάνω από το Χριστό. Ποτέ δεν έκανα ούτε θα κάνω τέτοιες συγκρίσεις .Ο ίδιος ο Χριστός είπε «Όπου εισί συνηγμενοι δύο ή τρείς εις το εμόν όνομά εκεί ειμί εν μέσω αυτών».
      Μπορείτε να μας πείτε ένα παράδειγμα από την εκκλησιαστική ιστορία στο οποίο να αποδεικνύεται ότι για θέματα πίστεως η Εκκλησία δεν αποφάσιζε εν Συνόδω. Πότε η Εκκλησία αποφάσισε ότι μπορεί ο καθένας να βάζε ταμπέλες αιρετικού ή σχισματικού;;;
      Αυτό κάνουν οι Προτεστάντες. Εσείς το δέχεστε;;;;
      Επίσης να γράψετε τι απάντησε ο Άγιος Μάξιμος ο ομολογητής τι απάντησε στις ερωτήσεις των διωκτών του. «Σε ποια Εκκλησία ανήκεις;;;; Εσύ μόνο θα σωθείς;;;;
      Ο Άγιος Νικόδημος για την ακύρωση μυστηρίων των αιρετικών γράφει μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί. Σας υπενθυμίζω την άποψη του Αγίου Ταρασίου, που ήταν ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Ζ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.
      "δεχομεθα τους απο αιρετικων χειροτονηθεντας" μεχρι Συνοδικης κρισεως της αιρεσεως τουτων. "Εαν δε Συνοδικη εκφωνησις (αποφασις) γενηται και ομονοια των Εκκλησιων επι Ορθοδοξια" και κατα της αιρεσεως, τοτε "ο τολμων απο βεβηλων αιρετικων χειροτονεισθαι, τη καθαιρεσει υποπεσειται. Η Αγια Συνοδος ειπεν αυτη δικαια κρισις"
      Επίσης Ο Άγιος Ιερομάρτυς Κύριλλος του Καζάν (+1937) είπε τα εξής για τα Μυστήρια των Σεργιανιστών
      “Το αν υπάρχη ή όχι η Χάρις του Θεού σ’ αυτήν την προσπάθεια του Σεργίου εμείς δεν θα τολμήσουμε να το κρίνουμε μέχρις ότου μία νόμιμη Σύνοδος με την απόφασίν της εκφράσει την κρίσιν του Αγίου Πνεύματος γι’ αυτόν….»
      ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ



      Διαγραφή
    6. συνεχεια του σχολίου
      Σύμφωνα με τον Μ. Φώτιο: «Πριν της καθαιρέσεως του, κανείς δεν έχει καθαιρεθεί]». Λαμβάνοντας υπ’ όψιν αυτόν τον ισχυρισμό του Αγίου Φωτίου, εξετάζουμε εν συνεχεία την υποσημείωση του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, στον Γ΄ Αποστολικό Κανόνα, όπως κανείς τη βρίσκει στο Πηδάλιο: «Πρέπει να ηξεύρομεν, ότι τα επιτίμια όπου διορίζουν οι Κανόνες, ηγούν το καθαιρείσθω, και αφοριζέσθω, και το ανάθεμα έστω, αυτά κατά την γραμματική τέχνην είναι γ΄προσώπου προστακτικού, μη παρόντος. Εις το οποίον δια να μεταδοθεί η προσταγή αυτή, εξ ανάγκης χρειάζεται να είναι β πρόσωπον παρόν. Το εξηγώ καλλιώτερα. Οι κανόνες προστάζουσι την σύνοδον των ζώντων επισκόπων να καθαιρούν τους ιερείς, ή να αφορίζουν, ή να αναθεματίζουν τους λαϊκούς, όπου παραβαίνουν τους κανόνας.
      Όμως, αν η σύνοδος δεν ενεργήση εμπράκτως την καθαίρεσην των ιερέων, ή τον αφορισμόν, ή αναθεματισμόν των λαϊκών, οι ιερείς αυτοί και οι λαϊκή, ούτε καθηρημένοι είναι ενεργεία, ούτε αφορισμένοι, ούτε αναθεματισμένοι. Υπόδικοι όμως, εδώ μεν εις την καθαίρεσιν και αφορισμὸν ή αναθεματισμόν, εκεί δε εις την θείαν δίκην…..
      Όθεν σφάλλουσι μεγάλως εκείνοι οι ανόητοι, όπου λέγουσιν, ότι εις τους παρόντας καιρούς όλοι οι παρά τους κανόνας χειροτονηθέντες ιερωμένοι είναι ενεργεία καθηρημένοι…..η προσταγὴ των Κανόνων, χωρὶς την έμπρακτον ενέργειαν του β΄ προσώπου, ήτοι της Συνόδου είναι ατέλεστος, αμέσως και προ κρίσεως μη ενεργούσα καθ᾿ εαυτήν.
      Συμπεραίνεται ότι και οι ιεροπραξίες των αιρετικών ή σχισματικών ποιμένων, από τη στιγμή που δεν τους έχουν επιβληθεί οι απαραίτητες ποινές, είναι έγκυρες και υπαρκτές.Το πρόβλημα δημιουργείται με τον τρόπο συμμετοχής στα ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΑΥΤΑ, δηλ.αν υπάρχουν οι απαραίτητες προυποθέσεις.
      Δεν ασχολήθηκα στα γραπτά μου με καμία Σύνοδο ΓΟΧ ούτε με εκφράζουν παραταξιακες εκκλησιαστικές πρακτικές.Όσον αφορά τις αποτειχίσεις από Συνόδους ΓΟΧ οφείλονται στην μετατροπή Συνόδων σε ΘΝΠ δηλ.σε ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΓΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ δηλ.αναβιώνουν την αίρεση του ΣΕΡΓΙΑΝΙΣΜΟΥ.
      Ποτέ δεν έγραψα τι πιστεύον οι ΓΟΧ για μας. Αυτά που έγραψα είναι τι πιστεύω εγώ για τις συνέπειες της ημερολογιακής μεταρρύθμισης.
      Τα σχετικά με τα γραφόμενά σας για τα της εποχής του Αντιχρίστου σας λέω να ξαναδιαβάσετε την Αποκάλυψη. Τότε θα εμφανιστούν ΔΥΟ ΠΡΟΦΗΤΕΣ που θα μας δείξουν τον ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ οπότε τα γραφόμενα περί συγκλήσεως Συνόδου τα θεωρώ ανάξια σχολιασμού.
      Επίσης σας παρακαλώ να μου διευκρινίσετε ποιόν π.Ευθύμιο εννοείτε;;;

      Διαγραφή
  2. Πάτερ Δημήτριε,
    αποδέχεστε την ύπαρξη δύο εκκλησιών με Θεία Χάρη στην Ελλάδα, των ΓΟΧ και του Ν.Η. Όμως θα έπρεπε να προσθέσετε και τους Ματθαιικούς, γιατί το 1971 κι αυτοί έλαβαν απο την ΡΟΕΔ νομιμοποίηση των χειροτονιών τους, άρα έχουμε τρείς εκκλησίες στην Ελλάδα που παρέχουν σωτηρία!!!
    Αν σκεφτούμε ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στις άλλες Ορθόδοξες δικαιοδοσίες καταλήγουμε να αποδεχόμαστε πολλές εκκλησίες., ίσως δεκάδες. Η ανατροπή που κάνετε στο Σύμβολο της Πίστεως έχει σοβαρές παρενέργειες που θα έπρεπε να σας ανησυχούν περισσότερο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Ιωάννη. Πουθενά δεν έγραψα ότι αποδέχομαι δύο Εκκλησίες .Αντίθετα έγραψα ότι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ οριοθετούν την ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Και αφού με τους ΓΟΧ έχουμε την ίδια πίστη και την ίδια ιερά Παράδοση των Οικουμενικών Συνόδων άρα βρισκόμαστε ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Και εφόσον έλκουν την ιερωσύνη απο ΡΟΕΔ έχουν ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ και έγκυρα μυστήρια. Αν κατάλαβα καλά εσείς ταυτίζετε την ΕΚΚΛΗΣΙΑ με την κάθε ΣΥΝΟΔΟ ΓΟΧ ή με κάθε ΣΥΝΟΔΟ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ. Σε αυτό εννοείται ότι διαφωνώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνοπτικά έγραψα τα εξής:
    Α. Όσοι έχουν την ίδια ορθόδοξη πίστη και αποδέχονται την Ορθόδοξη Ιερά Παράδοση ανήκουν στην ΜΙΑ, ΑΓΙΑ,ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
    Β.Η Αλλαγή του ημερολογίου δεν αλλοίωσε κανένα δόγμα Πίστεως, ούτε το ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ. Το ημερολόγιο δεν δημιουργεί ΙΚΑΝΗ και ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ για την παραμονή μας στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
    Γ. Η έγκυρη Αποστολική διαδοχή δημιουργεί έγκυρα και υποστατά Μυστήρια. Η σωτηριολογική διάσταση των Μυστηρίων θα αναπτυχθεί σε άλλη ενότητα.
    Δ.Η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με Συνόδους. Η εκκλησιαστική κοινωνία μεταξύ των διαφόρων Συνόδων, που έχουν την ίδια πίστη, δημιουργούν μόνο ΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ και όχι άλλες Εκκλησίες.
    Ε. Οι σχισματικές πράξεις απ΄όπου και αν προέρχονται θα κριθούν από Πανορθόδοξη Σύνοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου