Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2022

Αφορισμό σε Μόσιαλο και Χωμενίδη διάβασε ο πρ. Καλαβρύτων Αμβρόσιος

amb xom mos

Τον συγγραφέα Χρήστο Χωμενίδη και τον καθηγητή Πολιτικής της Υγείας Ηλία Μόσιαλο αφόρισε σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον Ι.Ν. Φανερωμένης Αιγίου, ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος.

Αφού ομίλησε για τις αναφορές που έκαναν και οι δύο στην Παναγία την περίοδο των Χριστουγέννων (ο ένας με άρθρο και ο δεύτερος με σκίτσο), διάβασε μπροστά από την εικόνα της Παναγίας τον αφορισμό.

Να θυμίσουμε ότι τα Χριστούγεννα του 2021, ο μεν κ. Μόσιαλος είχε αναρτήσει σκίτσο, ο δε Χρήστος Χωμενίδης ένα άρθρο στο οποίο ισχυρίζεται ότι η Παναγία είχε παράνομη σχέση με έναν Ρωμαίο στρατιώτη και ο Ιησούς ήταν καρπός διαφόρων συνευρέσεων που είχε με νεαρούς.

Σημείωση: Να αναφερθεί ο κ. Μόσιαλος παραμονή Χριστουγέννων είχε αναρτήσει ένα βλάσφημο σκίτσο για την Παναγία, ενώ κ. Χωμενίδης συνέγραψε άρθρο, στο οποίο ισχυρίζεται ότι η Παναγία είχε παράνομη σχέση με έναν Ρωμαίο στρατιώτη και ο Ιησούς ήταν καρπός διαφόρων συνευρέσεων που είχε με νεαρούς.

ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με τον Καθηγητή Παναγιώτη Μπούμη, ο μεγάλος αφορισμός ή ανάθεμα λογίζεται ως επισφράγιση της εκούσιας εξόδου ενός μέλους από τη στρατευόμενη Εκκλησία και ισούται με πνευματικό θάνατο, διότι αυτός που εξέρχεται από την Εκ­κλησία δεν συμμετέχει στην αγιάζουσα θεία χάρη και νεκρώνεται πνευματικώς.

Γι αυτό και επιβάλλεται εν εσχάτη ανάγκη. Το ανάθεμα έχει επίσημο χαρακτήρα.

Για το λόγο αυτό και απαγγέλλεται δημοσί­ως και όχι ιδιωτικώς.

Τούτο γίνεται αφ’ ενός μεν για να συναισθανθεί εντονότερα ο αμαρτωλός την αμαρτωλότητά του και να μετανοήσει (πρβλ. Β’ Θεσσ. 3,14), αφ’ ετέρου δε για να προφυλαχθούν οι πιστοί από κάθε κίνδυνο, ο οποίος είναι δυνατόν να προέλθει από τον αφορισθέντα.

Ο αφορισμένος αποκόπτεται όχι μόνον από την Εκκλησία, στην οποία άνηκε, αλλά και απ’ όλες τις άλλες τοπικές Εκκλησίες.

Προς τούτο ο αναθεματισμός κοινοποιείται σε όλες τις ομόδοξες Εκκλησίες.

Στην ποινή-επιτίμιο του αφορισμού-αναθέματος υπόκεινται όλοι οι χριστιανοί, από τους άρχοντες μέχρι και τους απλούς ιδιώτες, εκτός από τους διανοητικώς αναπήρους ή τους ανήλικες, οι οποίοι δεν έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους.

Ο αναθεματισμός, αν δεν αρθεί, συνεχίζεται και μετά το θάνατο. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην έχει δικαίωμα αυτός που πέθανε ούτε στις επικήδειες, επιμνημόσυνες και άλλες συγχωρητικές τελετές και ακολουθίες.

Εξ αιτίας της μεγάλης βαρύτητας της ποινής και των συ­νεπειών της μόνο σε έσχατη ανάγκη η Εκκλησία επιβάλλει το ανάθε­μα.

Πολλοί δε Πατέρες της Εκκλησίας, ανάμεσα στους οποίους και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, είναι σαφώς τοποθετημένοι εναντίον του αναθέματος (βλ. λόγο του «Περί του μη δειν αναθεματίζειν ζώντας ή τεθνηκότας», ΡG 48, 946 κ.έξ.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου