IΣΤΟΡΙΚΗ,ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
Πρεσβ. ἌγγελοςἈγγελακόπουλος
Μέἀφορμήτήνἐπικείμενηἔλευσητοῦαἱρεσιάρχου Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου στήνἙλλάδα, καί συγκεκριμένα στήνἈθήνακαίτήν Λέσβο, στίς 4 μέ 6 Δεκεμβρίου,τήνἐπίσκεψή του στήνἈρχιεπισκοπήἈθηνῶν[1],τήνὑποδοχή του ἀπότόνἈρχιεπίσκοποἹερώνυμοτόἀπόγευματοῦ Σαββάτου 4 Δεκεμβρίου, καίτήνἐπίσκεψητοῦἈρχιεπισκόπουστόν Ποντίφικα στόἈποστολικό Μοναστήριτό βράδυ τῆςΚυριακῆς 5 Δεκεμβρίου[2], θά θέλαμε νάὑπενθυμίσουμετάἑξῆς :
1. «ΣτούςἸησουΐτες πρέπει νάκλειστοῦνοἱ λιμένες τῆςἙλλάδος, ὅπωςἀποκλείονταιστούςπειρατές»
Εἶναι γνωστό ὅτι ὁ Πάπας ΦραγκῖσκοςεἶναιἸησουΐτης. Ὁ Χόρχε Μάριο Μπεργκόλιο,μετά τίς σπουδές του στή σχολή στό Βίλα Ντεβότο, ἐντάχθηκεστό τάγμα τῶνἸησουϊτῶνστίς 11-03-1958.
Ὁ Ἀδαμάντιος Κοραής, ὁ ὁποῖος μόνο ὡς θρησκόληπτος δένθάμποροῦσενάχαρακτηριστεῖ, λέγει :«ἈπόὅλατῆςΔυτικῆςἘκκλησίαςτά μοναστικά τάγματα, εἰς τούς Ἰησουΐτας μάλιστα πρέπει νάκλεισθῶσινοἱ λιμένες τῆςἙλλάδος, ὡςἀποκλείονταιεἰς τούς πειρατάς. Προσέχετέ τους, φίλοι ὁμογενεῖς, μέπλειοτέρανπροσοχῆςὅσης ὁ Χριστός παρήγγειλε τούς Ἀποστόλουςνάπροσέχωσι τούς Φαρισαίους. Διότι, αὐτοίὑπερέβαλανκαίτήνφιλαρχίανκαίτήνπλεονεξίανκαίαὐτήντήνὑποκρισίαντῶνπαλαιῶν Φαρισαίων»[3].
Ἡ διά μέσου τῶναἰώνων πολιτική τῆςἀδίστακτης διπλωματίας τοῦΒατικανοῦὑπῆρξεἐχθρικήἔναντιτῶνὀρθοδόξωνἘθνῶν, ἰδιαιτέρωςδέτοῦἙλληνισμοῦ.
α)Ποιός δέν γνωρίζει σήμερα τίςἐπαίσχυντες παπικές σταυροφορίες εἰς βάρος τοῦ «σχισματικοῦ»καί «αἱρετικοῦ» Βυζαντίου καίτήνἐπί δύο αἰώνες φραγκική κατάληψη τῆς Κωνσταντινούπολης, πού ἀποτελεῖτήν πρώτη ἀλωσή της;
β)Ποιόςδέν γνωρίζει σήμερα τόν λόγο τοῦ Πάπα Εὐγενίου Ε΄, κατά τήνἄλωσητῆς Κωνσταντινούπολης : «Δένθά χαιρόμουν τόσο πολύ, ἐάνεἴχαμε δέκα νίκες κατά τῶν Τούρκων, ὅσο χαίρομαι σήμερα γιάτήνὑποδούλωσητῶνσχισματικῶν»;
γ)Ποιόςδέν γνωρίζει ὅτιστήνἘπανάστασητοῦ 1821 οἱἝλληνες παπικοί ἦτανμέτό μέρος τῶν Τούρκων[4];
Ὁ ἱστορικόςΣπυρίδων Τρικούπης[5], ἀναφερόμενοςστήν στάση τῶνπαπικῶνἔναντιτῆςἐκραγείσηςἐπαναστάσεως, λέγει κατηγορηματικῶςὅτιἐξαὐτῶν πολύ λίγοι φάνηκαν Ἕλληνες, οἱδέ λοιποί καίἀντεῖπονκαίἀντέπραξανἐμφανῶς ἤ κρυφίως, εἶχανδέκαί μυστικές σχέσεις μέ τούς ἐχθρούςτοῦἔθνους, τούς Τούρκους. Ὅσες φορές μάλιστα ἡ ἔκβασητοῦἀγῶνα φαινόταν νά βαίνει ὑπέρτῶν Τούρκων, οἱ παπικοί, ὄχι μόνο χαίρονταν γιάτό γεγονός, ἀλλάκαί χωρίς καμμίααἰδώ πανηγύριζαν γι’ αὐτό. ΓιάτίςἐπιτυχίεςτῶνἙλλήνωναἰσθάνονταν λύπη, χωρίς νάτήνἀποκρύπτουν.
Ὁ Φιλήμων λέγει ὅτιοἱ παπικοί μποροῦσαννά βοηθήσουν τήνἐπανάσταση διά τῶν προσόδων τους (ἀλλάδέντόἔκαναν). Ἡ διαγωγή τῶνἙλλήνωντοῦδυτικοῦ δόγματος στά νησιά (τοῦΑἰγαίου Πελάγους καίἰδιαίτεραστά νησιά Σύρο, Τῆνο, Νάξο καί Θήρα) παρουσιάζει ἐπονείδιστοκαίἀποτρόπαιο στίγμα. Μάλιστα παρατηρεῖμέ πικρία ὅτιἕνα τέτοιο ἐπεισόδιοδένμπορεῖ καθόλου νάλησμονηθεῖ, οὔτεὑπάρχειἀνάλογο παράδειγμα στάἔθνη.
Ὁ Γάλλος φιλέλληνας ColonelVoutierστάἀπομνημονεύματά του γράφει ὅτιοἱδυτικόφρονεςἝλληνες, ὄχι μόνο ἀρνήθηκαν κάθε συμμετοχή καί θετική προσφορά στόνὑπέρτῆςἐλευθερίαςἀγῶνα, ἀλλάπροσπαθοῦσαννά συμπαρασύρουν στήνἀπραξίακαίτούς ὑπολοίπους συγκατοίκους τους, καίὄχι σπάνια πετύχαιναν τόν σκοπό τους. Ἐνῶμέτήνἔναρξητῆςἐπαναστάσεωςπαντοῦὑψωνόταν ἡ σημαία τοῦἀγῶνα, ἀπότά νησιά τοῦΑἰγαίου Πελάγους ἡ Σύρος μπόρεσε νάἀντισταθεῖστό πανελλήνιο προσκλητήριο, διότι οἱ παπικοί παρότρυναν καίτούς ὑπολοίπους κατοίκους σέἀδιαφορία. Οἱ κάτοικοι τοῦνησιοῦ, τελῶνταςὑπότήν προστασία τῆς Γαλλίας, εἶχανὑποστεῖ λιγότερα δεινά ἀπότούς Τούρκους καίὡςἐκ τούτου φρονοῦσανὅτιἔπρεπενά κρατήσουν τό νησί τους μακρυάἀπό κάθε ἀνάμιξη. Σ’ αὐτό συνέβαλαν οἱδυτικόφρονες, οἱὁποῖοι νόμισαν ὅτιἔπρεπενά διαχωρίσουν τήν τύχη τους ἀπόαὐτήντῶνἀδελφῶν τους. «Δέν ξέρω», γράφει ὁ Γάλλος φιλέλληνας, «ἄνεἶναι περισσότερο ἐκτιμητέοιστά μάτια τῶνἄλλων. Ἀλλά, ἀσφαλῶςτόἔθνος τούς περιφρονοῦσε. Καίὅταν ἡ Ἑλλάς κατακτήσει τήνἐλευθερία της, ὅπωςδέν συμμερίστηκαν τούς κινδύνους της, ἔτσιθάεἶναιἀνάξιοινάσυμμεριστοῦνκαίτήνεὐτυχία της»[6].
δ)Ποιόςδέν γνωρίζει ὅτι ἡ καταστροφή τεσσάρων ἑκατομμυρίων (4.000.000)ὈρθοδόξουἙλληνικοῦλαοῦστήν Μικρά Ἀσίαὀφειλότανστίς μηχανορραφίες τοῦΠαπισμοῦ, πού φοβόταν τήνἐπανεγκατάστασηἑνός νέου βυζαντινοῦ κέντρου τῆςὈρθοδοξίας, πού θάἦτανἀντίπαλοςτοῦΠαπισμοῦ;
Τό Βατικανό, ὅπωςκαίἄλλες δυνάμεις, εἶχε παρακινήσει τήν Γαλλία (καίτήνἸταλία) νά βοηθήσει τούς Τούρκους, διότι δένἤθελενά πάρουν οἱὈρθόδοξοιἝλληνεςτήν Κωνσταντινούπολη. Τό Βατικανό φοβόταν ὅτι ἡ ἙλληνορθόδοξηἘκκλησίαθά γινόταν σοβαρός ἀντίπαλός του, σέ περίπτωση πού θάἑδραιωνότανστό παλαιό της κέντρο τοῦἈνατολικοῦΧριστιανισμοῦ.
ε)Ποιόςδέν γνωρίζει τό συγχαρητήριο τηλεγράφημα τοῦΒατικανοῦπρόςτόνσφαγέα Κεμάλ κατά τήν γενοκτονία τοῦΜικρασιατικοῦἙλληνισμοῦ;
στ)Ποιόςδέν γνωρίζειτήνἔνοχη σιωπή τοῦΒατικανοῦστήνἑτέραἄλωσητῆς Κωνσταντινούπολης τό 1955;
ζ)Ποιόςδέν γνωρίζει τήνἀστοργίατοῦΒατικανοῦ κατά τό δράμα τῆςκατάληψης τῆς Βορείου Κύπρουἀπό τούς Τούρκους[7];
η) Ποιόςδέν γνωρίζει ὅτιτό Βατικανό ὑπῆρξε συνένοχος τῶνΣκοπιανῶνστήνἀναγνώρισητοῦψευδομακεδονικοῦ κράτους τῶν Σκοπίων;
θ) Ποιόςδέν γνωρίζει ὅτιτό Βατικανό περιφρονεῖκαίἀπομειώνειτήνἘκκλησίατῆςἙλλάδος, ἀφοῦδιατηρεῖστήνἈθήναΟὐνίτη «ἐπίσκοπο», τόνἸσπανόΒενεδεκτῖνοἘμμανουήλΝίν, ὑπότόν τίτλο «ἙλληνόρυθμοςἘπίσκοποςΚαρακοβίας», τήν στιγμή πού δένὑφίσταταιοὐνιτικήἙλληνική κοινότητα;
3. Ὁ ἐνἁγίοις πατήρ ἡμῶν Νεκτάριος ἘπίσκοποςΠενταπόλεως ὁ ἐνΑἰγίνῃ ὁ θαυματουργός γιάτόμῖσοςτῶνδυτικῶν κατά τοῦἙλληνικοῦἜθνους
Ὁ ἅγιος Νεκτάριος στό δίτομο ἔργο του «Μελέτη ἱστορική περί τῶναἰτιῶντοῦ σχίσματος» γράφει : «Ἐμεῖςφρονοῦμεὅτι δύο εἶναι κυρίως οἱ λόγοι τοῦ μίσους τῶνΔυτικῶν κατά τῶνἈνατολικῶν˙τόἔμφυτομῖσοςτοῦψεῦδους κατά τῆςἀληθείαςκαίτόἀδούλωτοτοῦχαρακτῆρατοῦἝλληνα»[8]. Καίἀλλοῦ : «Τί νάπεῖ κανείς μπροστά σ’ αὐτά; Νά κλάψει ἤνά μυκτηρίσει αὐτέςτίςἀξιώσειςτῶνπαπῶν;Φρονῶὅτι πρέπει νά κλάψει, διότι πολλά τόἙλληνικόἜθνοςἔχυσε δάκρυα γιά τέτοιους πάπες, οἱὁποῖοιἔγινανοἱκακοί δαίμονες τῆςἈνατολικῆςἘκκλησίαςκαίτοῦἙλληνικοῦἜθνους»[9]. Σέἄλλοσημεῖο : «Τό κατά τῶνἙλλήνωνμῖσοςτῆςΔυτικῆςἘκκλησίας, πού ἐμπνεύσθηκεσέὅλητήν Δύση, κατέστησε τούς ἀμαθεῖς λαούς τῆς Δύσεως φανατικούς ἐχθρούςτῶνἙλλήνων, τούς ὁποίουςθεωροῦσανὡςἐχθίστουςαἱρετικούς… Οἱ Σταυροφόροι, ὄχλοςἀμαθήςκαί φανατικός, ἔτρεφανἴσομῖσοςπρόςτούς Ἕλληνες, ὅσοκαίπρός τούς Ὀθωμανούς»[10]. Ἀλλοῦ : «Οἱ πάπες καίἁμαρτάνουνκαί κολάζονται καίθά κολάζονται μέχρι τήν Δευτέρα Παρουσία˙ἴσωςκαίαἰωνίωςγιάτάπρόςτήνἙλληνικήἘκκλησία κακά καίτίςψευδενώσειςκαίτίςἀσεβεῖςκαίἀντιχριστιανικές διατάξεις»[11].
Ἐπίλογος
Μέ βάση τήνἀνωτέρωἱστορικήκαίἐκκλησιαστική προίκα, πού προσπαθήσαμε ἐνσυντόμῳνά καταγράψουμε, θάἦτανἄραγεθεμιτό καί δικαιολογημένο ὁ Ἀρχιεπίσκοποςνάὑποδεχθεῖκαίνάἐπισκεφτεῖ,ἔστωκαίἐθιμοτυπικῶς,τόν διαχρονικό κακό δαίμονα τῆςἈνατολικῆςὈρθοδόξουἘκκλησίαςκαίτοῦἙλληνικοῦἜθνους, Πάπα; Μήπως ἔτσιθάσυγκαταλεχθεῖκαί ὁ ἴδιοςστούς «κακούς δαίμονες»τῆςἈνατολικῆςὈρθοδόξουἘκκλησίαςκαίτοῦἙλληνικοῦἜθνους, διαπράττοντας μέγιστο ἐθνικόκαίἐκκλησιαστικόἔγκλημα, καίθάἐγκαλεστεῖγιά γενοκτονία καί κάθαρση τῆςἐκκλησιαστικῆς, ἱστορικῆςκαίἐθνικῆς μνήμης;Δένκαταπατᾶ, μέτήνἔστωἐθιμοτυπικήἐπίσκεψη, τήν σαφέστατη ἐντολήτοῦἁγίουἐνδόξουκαίπανευφήμουἈποστόλουἸωάννουτοῦ Θεολόγου «εἴ τις ἔρχεταιπρόςὑμᾶςκαίταύτηντήνδιδαχήνοὐ φέρει, μή λαμβάνετε αὐτόνεἰςοἰκίανκαίχαῖρειναὐτῷμή λέγετε. Ὁ λέγων γάρ αὐτῷχαῖρεινκοινωνεῖτοῖςἔργοιςαὐτοῦτοῖςπονηροῖς»[12], καθώς καίτήνἀντίστοιχητοῦἁγίουἐνδόξου, πανευφήμουκαίπρωτοκορυφαίουἈποστόλουτῶνἘθνῶν Παύλου «αἱρετικόνἄνθρωπον μετά μίαν καίδευτέραννουθεσίανπαραιτοῦ, εἰδώςὅτιἐξέστραπται ὁ τοιοῦτοςκαίἁμαρτάνειὧναὐτοκατάκριτος»[13];
Πηγή : https://sotiriosnavs.com/ιστορικη-εθνικη-και-εκκλησιαστικη-ιε/
[1]ἈρχιεπίσκοποςσέΚονίτσης : «Αὐστηρῶςἐθιμοτυπική ἡ ἐπίσκεψητοῦ Πάπα στήνἈρχιεπισκοπή», 19-11-2021, https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/46792-arxiepiskopos-se-konitsis-afstiros-ethimotypiki-i-episkepsi-tou-papa-stin-arxiepiskopi
[2] Βατικανό : Ἀναλυτικάτό πρόγραμμα τοῦ Πάπα Φραγκίσκου στήν Ελλάδα, 16-11-2021, https://www.vimaorthodoxias.gr/diethni-2/vatikano-analytika-to-programma-toy-papa-fragkiskoy-stin-ellada/
[3] ΦΩΤΙΟΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, Ἀντιπαπικά,ἐκδ. Ὀρθόδοξος Τύπος, Ἀθήναι 1993.
[4] ΙΩΑΝΝΗΣ Ε. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ – ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡ. ΓΕΡΟΜΙΧΑΛΟΣ, ἘκκλησιαστικήἹστορία, Ἡ στάσιςτῶνἙλλήνωνκαθολικῶνἔναντιτῆςἘπαναστάσεωςτοῦ 1821, ἘπιστημονικήἘπετηρίδαΘεολογικῆςΣχολῆς Α.Π.Θ. 1971.
[5] ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ, Περί τῆςἹστορίαςτῆςἙλληνικῆςἘπαναστάσεως.
[6] Περιοδικό «Παρακαταθήκη» 17 (Μάρτιος - Ἀπρίλιος 2001) 35.
[7] ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ, Ἡ ἀλήθεια διά τόνδιάλογον μεταξύ ὈρθοδοξίαςκαίΠαπισμοῦ, ἐκδ. Ὀρθόδοξος Κυψέλη, Θεσ/κη 2007, σσ. 42-44.
[8] ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ, Μελέτη ἱστορική περί τῶναἰτιῶντοῦ σχίσματος, τ. Α΄, σσ. 258-259.
[9] Ὅ. π., σ. 298.
[10] Ὅ. π., τ. Β΄, σ. 96.
[11] Ὅ. π., σ. 103.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου