Προνόμια μόνο;
του αρχιμ. Δανιηλ Αερακη
Ο
Χριστός και η Εκκλησία δεν επιζητούν ποτέ προνόμια κρατικής διακρίσεως.
Ακόμα
και στο ζήτημα του κρατικού φόρου ο Χριστός θέλησε να είναι υπόδειγμα.
Κάποτε
οι φοροεισπράκτορες κατηγόρησαν το Χριστό, ότι «ου τελεί τα δίδραχμα», δεν
πληρώνει φόρο.
Ο Χριστός ήταν «ελεύθερος» να μη πληρώνη φόρο, και διότι δεν
ήταν υποχρεωμένος και διότι ήταν ακτήμων.
Παρά
ταύτα λέει στον Πέτρο: «Ἵνα μή
σκανδαλίσωμεν αὐτούς, πορευθείς εἰς την θάλασσαν βάλε άγκιστρον καί τόν
αναβάντα πρῶτον ἰχθύν ἆρον, καί ἀνοίξας τό στόμα αὐτοῦ εύρήσεις στατῆρα∙ ἐκεῖνον λαβών δός ἀντί
ἐμοῦ και σοῦ»
(Ματθ.ιζ΄24-27).
●
Και μόνο γι’ αυτό, «ἳνα μή σκανδαλίσωμεν»,
δεν θα έπρεπε η σύναξις της Αθωνικής πολιτείας να ζητήση να μη φορολογούνται
και τα εκτός του Όρους περιουσιακά στοιχεία των Μονών της.
●
Στον τόπο μας φορολογούνται όλοι.
Φυσικά υπάρχουν και αδικίες, όπως υπάρχουν
και οι φοροφυγάδες.
Αλλ’ η Εκκλησία δεν ανήκει στους τελευταίους.
Όλοι οι Ναοί
και τα Μοναστήρια της πληρώνουν φόρο, και φυσικά και όλα τα έσοδα από κτήματα
και ενοίκια.
Γιατί
το μόνο κομμάτι της Ελλάδος, που δεν πρέπει να φορολογήται, να είναι το Όρος
Άθως;
Βεβαίως οι μοναχοί, που είναι ακτήμονες, δεν έχουν να προσφέρουν σε χρήμα
βοήθεια στην Πᾳτρίδα.
Προσφέρουν άλλη: Τις προσευχές τους.
●
Το όρος Άθως είναι και αυτό και Ελληνικός τόπος και Εκκλησία.
Μπορεί να
ισχυριστούν οι Μονές, ότι είναι φτωχές, αλλά στον τόπο μας και ο πιο φτωχός,
έμμεσα ή άμεσα, φορολογείται.
●
Αν, όπως λένε, τα έσοδα Αγιορειτικών Μονών από κτήματα και ακίνητα, είναι
πολλά, γιατί να μη φορολογούνται;
Βέβαια
και έχουν και οι εν λόγω Μονές έξοδα από αναστηλώσεις και από φιλοξενίες.
Αλλά
και μεταξύ των κοσμικών κανένας δεν απαλάσσεται φορολογίας, επειδή έχει
κτηριακές επεμβάσεις ή φιλοξενίες και φιλανθρωπίες.
●
Γράφτηκε, ότι απείλησαν στη διπλή σύναξι οι Αγιορείτες, ρήξι με το Κράτος, αν
δεν ικανοποιηθή το αίτημά τους να είναι εντελώς αφορολόγητα οιαδήποτε
εισοδήματά τους!
Σε
άλλα ζητήματα αναμένουν οι πιστοί να έρθη το Άθως σε ρήξι με το Κράτος, όπως π.χ.
νόμοι αντιευαγγελικοί, νομιμοποίησις της μοιχείας και των εκτρώσεων, ή το ότι
όλο και περισσότερο συντελλείται πνευματικός και εθνικός αποχρωματισμός στον
τόπο μας.
●
Ακόμα και ως προς την φορολογία θα έπρεπε να παρέμβη το Άθως.
Αλλά πώς;
Να κάνη
αγώνα, ώστε:
Να
μη φορολογούνται οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Να
μειωθούν οι φόροι στις πολύτεκνες οικογένειες.
Να
αρθούν τα φορομπηχτικά μέτρα ιδίως κατά των μικρομεσαίων.
●
Και οι πατέρες του Όρους, όπως και όλοι οι λειτουργοί της Εκκλησίας ας αγωνιστούμε,
ν’ αποκτήσουν οι Έλληνες φορολογική συνείδησι, που σημαίνει:τιμιότητα και
προσφορά.
Περιμένει ο π.Δανιήλ να πάρει απαντήσεις στα λίγα και ήπια ερωτήματα που θέτει; Και πολύ περισσότερο περιμένει άραγε πράξεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΙερός αγών μέχρις αποσχίσεως τμήματος της Ελλνηικής Επικρατείας για τα υλικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΩΣΤΕ ΤΑ ΟΛΑ στο λαό, στα αδέλφια που υποφέρουν.
Α πα πα θα φωνάξουμε τους Ρώσους, θα αποσχιστούμε από την Ελλάδα, μην τυχόν και με τη δίκαιη φορολόγηση δώσουμε κανένα ψίχουλο στο παιδάκι που λιποθυμάει από την ασιτία στο σχολείο.
α) «Μη κτήσεσθε χρυσόν μηδέ άργυρον μηδέ χαλκόν εις τας ζώνας υμών, μη πήραν εις οδόν μηδέ δυο χιτώνας μηδέ υποδήματα μηδέ ράβδον• άξιος γαρ ο εργάτης της τροφής αυτού» (Ματθ. 10,9-10).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Διπλή Ιερά Σύναξη του Αγίου Όρους, είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο των μοναχών της Αθωνικής Πολιτείας, που συνεδριάζει και ασχολείται με ύψιστης σπουδαιότητας θέματα.
Τώρα που ο κόσμος καίγεται ήταν μάλλον θεμιτό-αν όχι επιβαλλόμενο- να συνεδριάσει η Διπλή Σύναξη , (σ΄αυτήν συμμετέχουν εκτός από τους ηγουμένους και αντιπρόσωποι των μονών, εξ ού και «Διπλή»).
Θα περίμενε κανείς πώς οι μοναχοί συγκάλεσαν εκτάκτως το ανώτατο όργανο τους για ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΝ τους τρόπους, με τους οποίους θα μπορούσαν ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΟΝ "ΧΕΙΜΑΖΟΜΕΝΟ" ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ.
Έτσι, λοιπόν, σκέφτηκα ότι οι μοναχοί, εκτός από τις προσευχές τους , θα ασχοληθούν και με τον πόνο των ανθρώπων και θα εξετάσουν τους τρόπους να παρασταθούν σ΄αυτή την αγωνία και το άλγος για το σκοτεινό «αύριο» της πατρίδας μας….
ΔΙΑΨΕΥΣΘΗΚΑ με τον ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ τρόπο.
Γιατί οι άγιοι πατέρες, συνεδρίασαν και αποφάσισαν να απευθύνουν «τελεσίγραφο» (ναι δεν διαβάσατε λάθος), στην όποια κυβέρνηση προκύψει (αν προκύψει), να συζητήσουν ως τις 15 Μαΐου, το αίτημα τους να εξαιρεθούν από τη φορολόγηση τα εκτός Αγίου Όρους ακίνητα τους.
Μάλιστα, δεν δίστασαν να «απειλήσουν» ότι αν δεν αρχίσει διάλογος για το θέμα αυτό, θα κηρύξουν το Όρος «εν διωγμώ», κλείνοντας τις πύλες στους χιλιάδες επισκέπτες τους, αλλά και καλώντας για ηθική και υλική βοήθεια τους άλλους ομόδοξους λαούς που, ούτως ή άλλως, εκπροσωπούνται στο Όρος.
Στην ουσία το «κρυφό χαρτί» των μοναστηριών, είναι η επίκληση της βοήθειας της Ρωσικής Εκκλησίας και κυβέρνησης, που , όπως απεδείχθη και από την υπόθεση της μονής Βατοπαιδίου και του ηγουμένου της, «καίγεται» να αυξήσει την επιρροή της στην Αθωνική Πολιτεία, αψηφώντας την όποια ενόχληση ή αντίδραση της ελληνικής πλευράς.
Η διγλωσσία των πολιτικών, εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια προς τους μοναχούς, στους οποίους καλλιέργησαν ελπίδες για εξαίρεση, είναι πράγματι ανέντιμη και απορριπτέα. Ωστόσο, αυτό είναι αδύναμο επιχείρημα για να προχωρήσουν οι μονές στην έκδοση «τελεσιγράφων». Όπως επίσης, αλγεινή εντύπωση (αν μη τι άλλο) θα δημιουργηθεί, αν με τις ενέργειες τους οι μοναχοί, προκαλέσουν παρέμβαση του ρωσικού παράγοντα στο Όρος και κατ΄επέκταση στην ελληνική Πολιτεία, ιδιαίτερα σήμερα που η χώρα βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο.
Αν το αίτημα των μοναχών για εξαίρεση από τη φορολόγηση ήταν θεμιτό σε άλλες εποχές , σήμερα φαντάζει τουλάχιστον προκλητικό. Έστω και αν οι πόροι από τα ακίνητα που διαθέτουν οι μοναχοί, είναι οι μοναδικοί για τη συντήρηση της πολύτιμης κληρονομιάς , των μοναστηριών και της μοναστικής ζωής στην τόσο ξεχωριστή, μακραίωνη μοναστική Πολιτεία του Άθω.
Αν δεν είχαμε φτάσει στο χείλος του γκρεμού , με το ένα πόδι του έθνους να τραμπαλίζεται ήδη πάνω από την άβυσσο, θα μπορούσαμε να δώσουμε «συγχωροχάρτι» στους αναχωρητές και θεματοφύλακες των ιερών και των οσίων μας. Γιατί επιτελούν έργο, έστω και αποτραβηγμένοι από τα εγκόσμια. Κι είναι μεγάλο το έργο τους, αναμφισβήτητα.
Δεν είναι, όμως, πρόκληση να ζητούν εξαίρεση, όταν ο τελευταίος Έλληνας φορολογούμενος φουκαράς, μπορεί να πάει φυλακή, χωρίς δεύτερη ειδοποίηση γιατί χρωστά την τελευταία δόση του δανείου του, ή κάποιες εκατοντάδες ευρώ στην εφορία;
β) Δεν είναι πρόκληση το αίτημα των μονών, όταν ένα μεγάλο τμήμα του ελληνικού λαού, έχει ξεπεράσει τους στοιχειώδεις κανόνες επιβίωσης, κι η εξαθλίωση χτυπά τη πόρτα σε χιλιάδες νοικοκυριά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβούμαι πως οι μοναχοί του Αγίου Όρους , έχουν απομονωθεί τόσο στα κελιά τους, ώστε δεν έχουν σαφή εικόνα της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
Βέβαια, τελειώνοντας, οφείλω να σημειώσω ότι ακούγεται πως η οφειλή κάθε ενός μοναστηριού μπορεί να φτάνει και τα 600.000 ευρώ. Αν -λέω αν – αυτό αληθεύει, τότε οι μοναχοί θα ήταν θεμιτό, αν πράγματι δεν μπορούν να καταβάλουν τις οφειλές και συγχρόνως να συνεχίσουν το έργο τους, να ζητήσουν μειώσεις ή διακανονισμό , αλλά σε καμία περίπτωση εξαίρεση.
Άρθρο της Μαρίας Παπουτσάκη, Δημοσιογράφου πηγή:aixmi http://www.e-magazino.gr/apopseis/o-kosmos-peinaei-kai-oi-agioreites-zitoun-eksairesi-apti-forologisi-ntropi%E2%80%A6tis-marias-papoutsaki.html
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63652838
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς (ΚΕΔΑΚ), επικεφαλής του οποίου είναι ο εκάστοτε γενικός γραμματέας Μακεδονίας-Θράκης... έχει αρμοδιότητα την προστασία της αγιορείτικης κληρονομιάς.
Ομως, οι Αγιορείτες επιχειρούν να το απαξιώσουν, έτσι ώστε να μην υφίστανται κανέναν έλεγχο από την ελληνική πολιτεία και κυρίως να διαχειρίζονται απευθείας προγράμματα και κονδύλια... η Ιερά Κοινότητα απαίτησε να δημιουργήσει μια Επιτροπή Φυσικού Περιβάλλοντος προκειμένου να διαχειρίζεται τα κοινοτικά και κρατικά προγράμματα-κονδύλια που αφορούν γενικά το περιβάλλον στο Ορος... ζητώντας ουσιαστικά από το ΥΠΕΚΑ η Επιτροπή αυτή να προεγκρίνει και να εγκρίνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τις ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ στο Αγιον Ορος.
Τα επεισόδια στην κόντρα με την πολιτεία
1)Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών,
2)το ΣΔΟΕ και
3)η σύλληψη Εφραίμ
Το «ΣΙΡΙΑΛ» ξεκίνησε με αφορμή κοινοτικά προγράμματα ύψους 19 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στο Αγιον Ορος,...και τη σύγκρουση που υπήρξε με την ελληνική πολιτεία.
Οπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, την όλη διαδικασία ανέλαβε το ΚΕΔΑΚ. Το τελευταίο συνέστησε μια επταμελή επιτροπή επιστημόνων... οι αντιδράσεις προέκυψαν όταν η επιτροπή του Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς ζήτησε να ελέγξει ένα προς ένα τα 300 σημεία που έχουν προτείνει οι μονές ώστε να διαπιστωθεί αν εκπληρώνουν τους απαραίτητους όρους, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις. Το τοπίο στις σχέσεις Αγίου Ορους-ελληνικής πολιτείας βάρυνε ακόμη περισσότερο πριν από λίγο καιρό, όταν το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος στα μέσα Φεβρουαρίου ζήτησε να κάνει ελέγχους στα τιμολόγια για κονδύλια που διατέθηκαν στο πλαίσιο συγκεκριμένων κοινοτικών προγραμμάτων.
Αντιδράσεις.
Να σημειωθεί ότι μόνο στο ΕΣΠΑ έχουν ενταχθεί προγράμματα συνολικού κόστους 60 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν απορροφηθεί περίπου τα 20 εκατ. ευρώ. Ανάλογα προγράμματα και απορροφήσεις υπήρξαν και από το Γ' ΚΠΣ.
Στην Αθωνική Πολιτεία υπήρξαν αντιδράσεις αλλά τελικά έφτασε κλιμάκιο του ΣΔΟΕ προκειμένου να κάνει ελέγχους στις Μονές Σίμωνος Πέτρας και Παντοκράτορος για έργα ύψους 5 εκατ. ευρώ.
Οι μοναχοί των συγκεκριμένων μονών αρνήθηκαν αρχικά να συνεργαστούν, κάτι που έγινε τελικά ύστερα από πιέσεις που ασκήθηκαν. Φαίνεται, όμως, πως και το θέμα με τους ελέγχους του ΣΔΟΕ βάρυνε στο γενικότερο κλίμα...
Κάτω τα χέρια σας απ το αγιονόρος!Ειδικά στη σημερινή συγκυρία!Σαν να ακούω τον Τσίπρα!Κι αυτός τα ίδια λέει για την περιουσία των μονών!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη μας θυμίζετε την εθελοντική υποταγή στους πορθητές και κατακτητές και κάποιες επιστολές στον χίτλερ! Δεν είναι η ώρα να σκανδαλιστεί ο λαός. Αλλά πώς να μην κατασκανδαλίζεται, όταν θέλουν να αποσπάσουν τμήμα της Ελληνικής Επικράτειας από το Ελληνικό Κράτος και καλούν και ξένο ηγέτη;
ΔιαγραφήΝΑ ΚΑΨΟΥΝ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ αν δεν θέλουν να το εφαρμόσουν! "Απόδοτε τα του Καίσαρος Καίσαρι" λέει!. Συν το ανωτέρω Ματθ. ιζ 24-27 και το Λουκά κ 22 . Εκτός αν ο Χριστός που πλήρωσε φόρους και δίδαξε να πληρώνουμε φόρους ήταν κατώτερος από τους "πατέρες".
Και από που και ως που "πατέρες" πάτερ Δανιήλ;
Ο αληθινός πατέρας αγαπά τα παιδιά του και όταν του ζητήσουν ψωμί δεν τους δίνει λιθάρι. Οι "πατέρες" πώς αποδεικνύεται ότι είναι πατέρες; Αγαπούν τα παιδιά της Ελλάδας που λιποθυμούν στο σχολείο, που οι γονεις τους καθημερινά απαγχονιζονται από δέντρα, πέφτουν από μπαλκόνια, πέφτουν στον ισθμό της Κορίνθου, από παράθυρα νοσοκομείων; Κάνουν "πατερικό" αγώνα για τα πνευματικά; Όχι, μόνο για τα υλικά, όχι των παιδιών της Ελλάδας και των πνευματικών τέκνων τους αλλά για τα υλικά των μονών τους.
"Πατέρες" ανάλγητοι είναι, όσοι όχι μόνο δεν εκποιούν τις αμύθητες περιουσίες να τις δώσουν στους πένητες, αλλά ούτε τον δίκαιο και νόμιμο φόρο δεν καταβάλλουν στον Πατρίδα.
Να τα έχουν να τα χαίρονται οι "ακτήμονες" και ας πεθαίνει και αυτοκτονεί ο λαός.
Η Δεκεμβριανή Επανάσταση στη Ρωσία δεν μας δίδαξε ΤΙΠΟΤΕ!
Ας ενοικιάζονται, μεταβιβάζονται, ανταλλάσσονται, τεράστιες περιουσίες, αδιαφανώς χωρίς έλεγχο και έγκριση του πιστού λαού, ας κατασκανδαλίζεται ο λαός, ας πέφτουν κυβερνήσεις και στιγματίζονται πολιτικοί, ας υπάρχουν επαγγελματικές δραστηριότητες ιδιωτών αφορολόγητες με ιερά επικάλυψη, και αθέμιτο ανταγωνισμό με τους τίμιους φορολογούμενους επαγγελματίες, και όλα αυτά αφορολόγητα, χριστιανικό δεν είναι, ευαγελικό δεν είναι, για τί να συμβαίνει και κυρίως γιατί εμείς που παθαίνουμε από την φτώχεια, την ανεργία, τις διεθνείς επιθέσεις, γιατί να το υπερασπιζόμαστε;
Κόψε κάτι ανώνυμε των 12:15μ.μ. γιατί πολλή φόρα έχεις πάρει και τα χεις ισοπεδώσει όλα.Και μην κρίνεις τα δεδομένα των χρόνων της ναζιστικής κατοχής με τα σημερινά δεδομένα.Καλό θα ναι να διαβάσεις το βιβλίο του πρών διοικητή του Αγίου Όρους Δ.Τσάμη στο οποίο αποδεικνύεται ότι η επίμαχη επιστολή των Αγιορειτών έσωσε το άγιον όρος απ την επικράτηση των σλαβόφιλων που εκμεταλλεύτηκν τη βουλγαρογερμανική συμμαχία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπώνυμε των 4:06 τα έχω υπόψη τα στοιχεία. Και γι΄ αυτό πρέπει να συμφωνήσετε με μένα, ότι μας θλίβουν οι ειδήσεις εξ αγιωνύμου όρους:
Διαγραφή"Για πρώτη φορά από την απελευθέρωση της Μακεδονίας τίθεται θέμα απόσχισης του Αγίου Όρους από τον εθνικό κορμό". "Σε διαφορετική περίπτωση, απειλεί ό, τι «Το Άγιον Όρος θα διακόψει κάθε σχέση με την «κατεχόμενη»» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «ελλαδική Πολιτεία, θα κηρυχθεί σε διωγμό και θα ζητήσει την βοήθεια της Ρωσίας και του νέου ηγέτη της Β.Πούτιν". http://www.inews.gr/0/eidisi--vomvA-o-poutin-etoimazetai-na-dioikisei-to-agio-oros.htm
Δηλαδή αν τότε έπραξαν διπλωματικά για να μην πέσουν σε σλαβόφιλους, τώρα απειλούν εθελοντική υποταγή σε Σλάβους.
Επιπλέον, άραγε ακούγεται εύηχα στα αυτιά μας ότι η επιστολή στον Χίτλερ "έσωσε το άγιον ορος" όταν καταστράφηκε όλη η υπόλοιπη Ελλάδα; 3.700 πόλεις και χωριά καμμένα και κατεστραμμένα, 558.000 νεκροί (125.000 εκτελεσθέντες), 830.000 Έλληνες ανίκανοι για εργασία, 73% καταστροφή εμπορικού στόλου, 50% καταστροφή βιομηχανιών, 75% καταστροφή σιδηροδρομικού δικτύου, 60% καθίζηση γεωργοκτηνοτροφικής παραγωγής, 1 τρις ανεξοφλητα χρέη προς την Ελλάδα και τους Έλληνες.
Άραγε, θα έπρεπε με την ίδια λογική, να στείλει ο Μεταξάς μια παρόμοια επιστολή; Κανένας νεκρός, κανένας τραυματίας, καμμια πόλη καμμένη και κατεστραμμένη, η Ελλάδα θα ήταν η Ελβετία της Μεσογείου.
Δημοσιεύεται: Να σημειωθεί ότι μόνο στο ΕΣΠΑ έχουν ενταχθεί προγράμματα συνολικού κόστους 60 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν απορροφηθεί περίπου τα 20 εκατ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά τα 60 εκατομμύρια ευρώ (που αποτελούν ελάχιστα από τα ανά τους αιώνας παρεσχεθέντα προς την μοναστική πολιτεία) ποιος τα πληρώνει σε τελική ανάλυση; Είτε οι Αυτοκράτορες, είτε το Ελληνικό Κράτος είτε η ΕΕ, από την τσέπη των φτωχών του λαού αρμέγονται.
Το "κάτω τα χέρια" συνεπώς έχει και άλλη ανάγνωση και ας μην προκαλούν διότι θα ξεσηκωθεί ο μελλοθάνατος, ένας από τα 2 εκατομμύρια Έλλήνων ανέργων, ένας που "θόλωσε" και θα πει ΣΤΟΠ, "κάτω τα χέρια" από την τσέπη μου, όχι άλλα λεφτά από εμένα προς τους ρασοφόρους και θα πέσει οργή επί δικαίων και αδίκων και ημών που δεν φταίμε. Συνεπώς ας προσέξουν το "ίνα μη σκανδαλίσωμεν", που με αγάπη τους υποδεικνύει ο γέροντας.
Ο αυτοκράτωρ του Βυζαντίου ήτο εις πλήρη αδυναμίαν δια την υπεράσπισιν του κράτους του και οι Αγιορείται ηναγκάσθησαν να εξαγοράσουν την ασφάλειάν των δια συμφωνίας με τον Ορχάν, να του πληρώνουν ετησίως τρεις χιλιάδας πεντακόσια άσπρα, απέναντι της υποχρεώσεώς του να μην επιτρέπη επιδρομάς εναντίον των. Αλλ' αυτή η συμφωνία ήτο ΥΠΟΤΑΓΗ και πληρωμή των άσπρων, φόρος προς τον σουλτάνον. (www.monastiriaka.gr). Αργότερα ο Αμουράτ και μετά την άλωσιν της Κωνσταντινουπόλεως ο Μωάμεθ Β΄ άλλαξαν την φορολόγηση του υποταγμένου σ'αυτούς αγ.όρους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι΄ αυτό και "οι Μονές του Αγίου Ορους δεν υπήρξαν «δορυάλωτες». Δηλαδή, δεν κατελήφθησαν υπό των Τούρκων με το δόρυ, μετά από κάποια σύγκρουση, αλλά συνθηκολόγησαν πριν από την κατάκτηση. Φροντίζοντας δηλ. να εξασφαλίσουν τα προνόμιά τους δίχως να θιγούν στο παραμικρό τα περιουσιακά τους στοιχεία". http://press-gr.blogspot.gr/2008/09/blog-post_7072.html "καιρός είναι να γίνει συνείδηση πως το αυτοδιοίκητο αφορά τις Μονές στον Αθω. Τα περιουσιακά στοιχεία στην υπόλοιπη Ελλάδα φορολογούνται όπως του καθενός. Δεν μπορεί να υπάρχουν πατρίκιοι από την μια και υποζύγια από την άλλη στη χώρα" (ε.α.).
"οι Μονές του Αγίου Όρους δεν υπήρξαν δορυάλωτες, αλλά συνθηκολόγησαν με τους Σουλτάνους, πριν την κατάκτηση, με αποτέλεσμα την αναγνώριση της ακίνητης ιδιοκτησίας τους από τους Σουλτάνους. Το Άγιο Όρος έλαβε φιρμάνια από τους Σουλτάνους Μεχμέτ τον Α΄ (1413-1421), Μπαγιαζίτ Α΄. (1389-1402), και από τον Μουράτ τον Β΄ το φερμάνι της 9 Απριλίου 1430 (που σώζεται πρωτότυπο) με το οποίο επικύρωσε τα προνόμια και τις ιδιοκτησίες που είχαν παραχωρήσει οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες στο Άγιο Όρος.
γ) το αναπαλλοτρίωτο της Εκκλησιαστικής περιουσίας αναγνώρισε και διασφάλισε και ο Πορθητής με τον Αχτιναμέ του 1453.
Σε πολλά σουλτανικά φιρμάνια που σώζονται στα μοναστήρια γράφεται: «Επειδή οι Αγιορείται προ των άλλων ραγιάδων εδέχθησαν την υπηκοότητα και απέκτησαν την ασυδοσίαν…».
Τα ιστορικά στοιχεία ολοκληρωμένα.
ΔιαγραφήOι Αγιορείται ηναγκάσθησαν να εξαγοράσουν την ασφάλειάν των δια συμφωνίας με τον Ορχάν, να του πληρώνουν ετησίως τρεις χιλιάδας πεντακόσια άσπρα, απέναντι της υποχρεώσεώς του να μην επιτρέπη επιδρομάς εναντίον των. Αλλ' αυτή η συμφωνία ήτο υποταγή και η πληρωμή των άσπρων φόρος προς τον σουλτάνον. Ο Ορχάν όμως επεκύρωσε την συμφωνίαν εκείνην δια βερατίου, δια του οποίου ωρίζετο ότι το Άγιον Όρος ΔΕΝ θα επλήρωνε ποτέ ΤΙΠΟΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΝ εις τους σουλτάνους.
Αργότερα ο Αμουράτ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΝ την συμφωνίαν του Ορχάν και επέβαλεν εις το Άγιον Όρος την ΔΕΚΑΤΗΝ επί των προϊόντων των και με άλλον βεράτιον το ΑΠΗΛΛΑΞΕΝ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΙΝ.
Μετά την άλωσιν της Κωνσταντινουπόλεως ο Μωάμεθ Β΄ ΕΣΧΙΣΕ το βεράτιον του πατρός του και επέβαλεν εις τους Αγιορείτας πλην της δεκάτης ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΙΚΟΝ ΦΟΡΟΝ από δύο χιλιάδας πεντακόσια γρόσια, ΕΚΔΩΣΑΣ ΝΕΟΝ ΒΕΡΑΤΙΟΝ, δια του οποίου μάλιστα ΚΑΤΗΡΑΤΟ εκείνους που θα ήθελαν εις το μέλλον να επιβάλουν βαρύτερον φόρον επί του Αγίου Όρους. Αλλ' Ο ΙΔΙΟΣ μετ' ολίγα έτη ΗΥΞΗΣΕ τον κεφαλικόν φόρον εις δεκαπέντε χιλιάδας γρόσια και επέβαλεν ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ και ΑΛΛΟΥΣ ετησίους ΦΟΡΟΥΣ δια την διατροφήν και τα ενδύματα των γενιτσάρων.
Κατά το 1806 ο φόρος που εδίδετο εις την Κωνσταντινούπολιν από το Άγιον Όρος είχεν ανέλθει εις το ποσόν των εκατόν δέκα χιλιάδων γροσίων και με τα ποσά που εδίδοντο εις τους πασάδες της Θεσσαλονίκης και των Σερρών και εις διαφόρους εκβιαστάς υπηρετούντας την τουρκικήν διοίκησιν, τα απομυζώμενα εκείθεν ποσά έφθαναν τας διακοσίας χιλιάδας γρόσια. Και ενώ ο φόρος είχε γίνει τόσον βαρύς, είχαν ελαττωθή σημαντικώς τα έσοδα. Κατά καιρούς μέχρι εκείνης της εποχής οι μπέηδες και οι αγάδες της Μακεδονίας, που είχαν γειτονικάς προς το Άγιον Όρος ιδιοκτησίας, είχαν αρπάσει από τα μοναστηριακά κτήματα τετρακοσίας χιλιάδας στρέμματα γης και μάλιστα τα παραγωγικώτερα. Τα ταμεία των κοινοβίων είχαν σχεδόν απογυμνωθή και οι μοναχοί, παρά τας λιτάς συνηθείας της ζωής των, υπέφεραν.
Ερωτήσεις
Ισχύουν ή δεν ισχύουν τα οθωμανικά έγγραφα; Ή μήπως όπου μας συμφέρει ισχύουν και όπου δεν μας συμφέρει δεν ισχύουν;
Σύμφωνα με τα έγγραφα, τα φιρμάνια, βεράτια, αχτιναμέδες κ.λπ. δεν είναι αφορολόγητα ούτε τα επί του όρους εισοδήματα.
Τα έγγραφα των Βυζαντινών αυτοκρατόρων, όσο αφορά τη φορολόγηση, δεν είναι απαραβίαστα αλλά αλλάζουν! Και μάλιστα αντικαθίστανται εθελοντικά με τα σουλτανικά φιρμάνια όπου πληρώνονται φόροι και για το όρος.
Τα σουλτανικά φιρμάνια, δεν είναι απαραβίαστα αλλάζουν, τουλάχιστον όσον αφορά τη φορολόγηση, αφού ο κάθε ένας Σουλτάνος άλλαζε τη φορολόγηση των προηγούμενων και επέβαλε ό,τι ήθελε. Οι Ελληνικές κυβερνήσεις έχουν την καλή διάθεση να μη φορολογούν τα του όρους, με, όπως εγράφη, πιθανές περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ επιχειρηματιών εντός και εκτός. Αλλά, οι αγιορείτες παραχωρούν στις Ελληνικές κυβερνήσεις λιγότερα δικαιώματα απ' όσα εθελοντικά παρεχώρησαν στους σουλτάνους; Δεν προστατεύουν την ασφάλεια του όρους οι Ελληνικές κυβερνήσεις με το στρατό, δεν παρέχουν υπηρεσίες αστυνομικές, πυροσβεστικές, ιατροφαρμακευτικές και πολλαπλές οικονομικές ενισχύσεις; Αντί ευχαριστώ, αντί εθελοντική φορολόγηση των εκτός όρους, αντί εθελοντικής εισφοράς και εκ των εντός όρους, απειλές για απόσχιση;
Τα ιδιοκτησιακά, είναι αμετάβλητα, με το επιχείρημα ότι εάν αμφισβητηθούν, θα επηρεαστούν και οι περιουσίες στα πατριαρχεία. Ποιοί όμως αποφασίζουν για τις περιουσίες των πατριαρχείων; Υπάρχει αξιολόγηση και έλεγχος; Υπάρχει έλεγχος από την Πολιτεία; Και σύμφωνα με το φιρμάνι είναι "αναπολλοτρίωτες" οι ακίνητες περιουσίες, γιατί τόσες αλλαγές ιδιοκτησιών και ακινήτων στο περιβόητη τελευταία υπόθεση όπου σε μια νύκτα ανταλλαζόταν, αγοραζόταν και την άλλη πουλιόταν σαν να ήταν σκόρδα, τα ολυμπιακά και άλλα ακίνητα;