ΕΩΣΦΟΡΙΚΟΣ
ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΟΣ
του Ομολογητού Θεολόγου κ. Νικ. Σωτηροπούλου
ΠΟΙΟΣ εἶνε ἑωσφορικὸς καὶ γελοῖος;
Πολλοὶ ἄνθρωποι εἶνε ἑωσφορικοὶ καὶ
γελοῖοι.
᾿Αλλὰ περισσότερο ἀπ᾿ ὅλους εἶνε ὁ Πάπας μὲ τὶς ὑπερφίαλες καὶ
ἐξωφρενικὲς ἀπαιτήσεις του καὶ τὶς γελοῖες δικαιολογήσεις τῶν ἀπαιτήσεών
του.
Στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ ᾿Ιωάννου κεφ. κα´, στίχ. 15–17, ὁ ἀναστὰς Κύριος μὲ
εὐγενῆ καὶ ὡραῖο τρόπο κάνει διάλογο μὲ τὸν Πέτρο σχετικῶς μὲ τὴν τριπλῆ
ἄρνησί του.
Τρεῖς φορὲς ὁ Κύριος ἐρωτᾷ τὸν Πέτρο ἂν τὸν ἀγαπᾷ, καὶ μετὰ
τὴ θετικὴ καὶ μὲ ταπεινοφροσύνη καὶ συντριβὴ καρδίας ἀπάντησι τοῦ
Πέτρου ὁ Κύριος ἀναθέτει στὸν ἀπόστολο τὴ διαποίμανσι τῆς ποίμνης του μὲ
τὴν τριπλῆ προτροπὴ καὶ ἐντολὴ ≪Βόσκε τὰ ἀρνία μου≫, ≪Ποίμαινε τὰ πρόβατά μου≫, ≪Βόσκε τὰ πρόβατά μου≫..
᾿Ισχυρίζεται δηλαδὴ ὁ Παπισμός, ὅτι ὁ Χριστὸς ἔδωσε στὸν Πέτρο καὶ δι᾿ αὐτοῦ στὸν Ἐπίσκοπο Ρώμης, τὸν μοναδικὸ δῆθεν διάδοχο τοῦ Πέτρου, τὴν ἀπόλυτη ἀρχηγία καὶ κυριαρχία σ᾿ ὁλόκληρη τὴν ᾿Εκκλησία.
Δεινὴ καὶ σκόπιμη παρερμηνεία.
῾Ο Χριστὸς κατέστησε τὸν Πέτρο ποιμένα τῶν προβάτων του, ὄχι ἀρχηγὸ καὶ ποιμένα τῶν ἄλλων ποιμένων, τῶν ἄλλων Ἀποστόλων.
῾Ο ἴδιος ὁ Πέτρος δὲν ἀξίωσε ποτὲ τέτοιο δικαίωμα, οὔτε οἱ ἄλλοι Ἀπόστολοι τοῦ ἀναγνώρισαν τέτοιο δικαίωμα.
Καὶ οἱ δώδεκα,καὶ οἱ δεκατρεῖς μαζὶ μὲ τὸν Παῦλο, ὀνομάζονται Ἀπόστολοι, κανεὶς δὲν ὀνομάζεται ὑπεραπόστολος.
῾Ο Πέτρος ἀπευθυνόμενος στοὺς ≪πρεσβυτέρους≫ τῆς ᾿Εκκλησίας ὁμιλεῖ ταπεινοφρόνως, ὀνομάζοντας τὸν ἑαυτό του ≪συμπρεσβύτερον≫.
᾿Επίσης ≪᾿Αρχιποίμενα≫,
ἀρχηγὸ δηλαδὴ τῶν ποιμένων, ὀνομάζει τὸ Χριστό, ὄχι τὸν ἑαυτό του (Α´
Πέτρ. ε´ 1–4).
Πῶς ἄλλωστε ἦταν δυνατὸν ὁ Πέτρος ἀπὸ τὴν ῾Ιερουσαλὴμ ἢ
τὴ Ρώμη νὰ διοικῇ τὴν τοπικὴ ᾿Εκκλησία τῶν ᾿Ινδιῶν, ποὺ ἵδρυσεν ὁ Θωμᾶς;
Δὲν ὑπῆρχαν τότε τὰ σημερινὰ καταπληκτικὰ μέσα ἐπικοινωνίας, ποὺ
ἐκμηδενίζουν τὶς ἀποστάσεις.
᾿Εκτὸς δὲ τούτων, ἂν ὁ Πέτρος κήρυξε στὴ
Ρώμη, προηγουμένως κήρυξε σὲ ἄλλες πόλεις, καὶ πρῶτα στὴν ῾Ιερουσαλήμ,
τὴ μητέρα ᾿Εκκλησία, ἀλλ᾿ ὁ Ἐπίσκοπος τῆς ῾Ιερουσαλὴμ δὲν ἀξίωσε πρωτεῖο
ἐξουσίας σ᾿ ὅλη τὴν ᾿Εκκλησία.
Στὸ σημεῖο τοῦτο ἐξ αἰτίας τοῦ ἰσχυρισμοῦ τοῦ Πάπα, ὅτι ὁ Πέτρος ἦταν
προϊστάμενος τῶν ἄλλων ἀποστόλων, σκεφθήκαμε τὸ ἑξῆς:
῞Οταν ὁ Πέτρος
ἀπέθανε, οἱ ἐπιζῶντες Ἀπόστολοι συνῆλθαν νὰ ἐκλέξουν νέο προϊστάμενο;
Καὶ ἂν ὑποτεθῇ ὅτι συνῆλθαν, ποῖον ἐξέλεξαν ὡς προϊστάμενό τους;
Τὸν
ἐπίσκοπο Ρώμης;
᾿Απόστολοι, τοὺς ὁποίους ὁ Θεὸς ἔθεσε στὴν ᾿Εκκλησία
≪πρῶτον≫ (Α´ Κορ. ιβ´ 28), στὴν πρώτη θέσι δηλαδή, ὑποτάχθηκαν σὲ
ἐπίσκοπο;
῾Εωσφορικὸς ὁ Πάπας καὶ γελοῖος≫.
᾿Ακουέτωσαν ταῦτα οἱ παπόφιλοι.
πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 25/5/2012
Δυστυχώς, θα επαναλάβουμε κάποια δυσάρεστα γεγονότα, που συνέβησαν στην εκκλ. ιστορία, τα οποία έκαναν τον Παπισμό να είναι αυτό που είναι σήμερα, ένας εοσφωρικός και υπερφίλαος κομπασμός για το πρωτείο και για την ποιμνιαρχία στη Εκκλησία. Και σ' αυτό, δυστυχώς, βοήθησε η ίδια η Εκκλησία, είτε δια των αγίων της, είτε δια των Συνόδων της, καθότι "πίστις το κινδυνευόμενον" και αυτή η ανοχή, που έδειξε στις υπερφίαλες απαιτήσεις των Παπών, για να διατηρήσει ακέραια την Εκκλησία και να μην προκληθεί Σχίσμα, τελικά απέτυχε και εστράφη εναντίον της:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ/
Άγιοι, που στήριξαν αυτή την ποιμνιαρχία:
1/ Διονύσιος Αρεοπαγίτης: «... παρήν δε και ο αδελφόθεος Ιάκωβος, και Πέτρος, η κορυφαία και πρεσβυτάτη των θεολόγων ακρότης,...» (Δ. Αρεοπαγίτη. Περί θείων ονομάτων, κεφ. Γ΄ ΙΙ).
2/ Μ. Βασίλειος: «Απ’ το Χριστό διδασκόμαστε και το εξής, όταν όριζε τον Πέτρο ποιμένα της Εκκλησίας μετά τον εαυτό του: Πέτρο του λέει, μ’ αγαπάς περισσότερο απ’ αυτούς; Βόσκησε τα πρόβατά μου. Και δίνει σ’ όλους τους μεταγενέστερους ποιμένες και διδασκάλους την ίδια εξουσία. Και απόδειξη αυτού είναι ότι όλοι μπορούν να δεσμεύουν με όμοιο τρόπο και να συγχωρούν (αμαρτίες) όπως εκείνος» (Μ. Βασιλείου. Ασκητικαί διατάξεις, κεφ. ΚΒ΄ P.G. 31, σελ. 1408).
3/ Ιω. Χρυσόστομος: «Ο Πέτρος ήταν ο κορυφαίος του χορού, το στόμα όλων των αποστόλων, η κεφαλή της ομάδας εκείνης, ο προστάτης όλης της οικουμένης, το θεμέλιο της Εκκλησίας, ο θερμός εραστής του Χριστού, διότι λέγει «Πέτρο, με αγαπάς περισσότερο από αυτούς;». Γι’ αυτό αναφέρω τους επαίνους, για να μάθετε ότι πραγματικά αγαπάει το Χριστό, διότι η φροντίδα για τους δούλους είναι μεγίστη απόδειξις της αγάπης προς τον Κύριο. Και δεν τα λέγω εγώ αυτά, αλλ’ ο ίδιος ο αγαπώμενος Κύριος. «Αν με αγαπάς», λέγει, «ποίμαινε τα πρόβατά μου»» (Ιω. Χρυσοστόμου, «Εν εσχάταις ημέραις», ΕΠΕ 27, 621). Αλλά και: «Διατί και το αίμα εξέχεεν; Ίνα τα πρόβατα κτήσηται ταύτα, ά τω Πέτρω και τοις μετ’ εκείνον ενεχείρησεν» (Περί Ιερωσύνης, λόγος 2. 1 PG 48. 632).
4/ Ρώμης Κελεστίνος, στους πατέρες της Γ΄: «Ουδενί αμφίβολόν εστι, μάλλον δε πάσιν τοις αιώσιν εγνώσθη, ότι ο άγιος και μακαριώτατος Πέτρος, ο έξαρχος και κεφαλή των Αποστόλων, ο κίων της πίστεως, ο θεμέλιος της Καθολικής Εκκλησίας, από του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του Σωτήρος και Λυτρωτού του γένους του ανθρωπίνου, τας κλεις της βασιλείας εδέξατο. και αυτώ δέδοται η εξουσία του δεσμείν και λύειν τας αμαρτίας, όστις έως του νυν και αεί εν τοις αυτού διαδόχοις και ζη και δικάζει. τούτου τοιγαρούν κατά τάξιν ο διάδοχος και τοποτηρητής, ο άγιος και μακαριώτατος Πάπας ημών Κελεστίνος, ο επίσκοπος, εις ταύτην την αγίαν σύνοδον διαδόχους ημάς της αυτού παρουσίας απέστειλεν…..» (αγίου Νεκταρίου, Τα αίτια του Σχίσματος, τ. Α΄, σελ. 143).
5/ Κύριλλος Αλεξανδρείας: «επ’ αυτώ γαρ έμελλε την αυτού θεμελιούν Εκκλησίαν» (PG 73, 220AB). Όχι επ’ αυτής της πέτρας της πίστης, αλλ’ επ’ αυτώ, δηλ. τω Πέτρω. (Στ. Παπαδόπουλου, Κύριλλος Αλεξανδρείας, σελ. 370). Επίσης: «….. ως αυτός υπάρχων των δυνάμεων Κύριος και ταύτη (τη Εκκλησία) ποιμένα τον Πέτρον εφίστησιν» (PG 72, 424B). (ως ανωτέρω, σελ. 370).
ΙΚ
Β/
ΑπάντησηΔιαγραφή6/ Ρώμης Λέων, στην Δ΄: «Του Μακαριωτάτου και Αποστολικού επισκόπου των Ρωμαίων πόλεως κεφαλής υπάρχοντος πασών των Εκκλησιών, προστάξεις έχομεν, εν αις κατηξίωσε διαλαλήσαι, όπως Διόσκορος Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας μη συγκαθεσθή εν τω συνεδρίω…..»,
7/ ΚΠόλεως Ανατόλιος: Βεβαίωσε τον πάπα Λέοντα, πως άνευ της εγκρίσεώς του ουδείς από τους κανόνες θα εφαρμοσθεί (Πισιδίας Μεθόδιου, Έλληνες και Λατίνοι, σελ. 66).
8/ ΚΠόλεως Ιγνάτιος: «ακολουθούμεν την του αποστολικού θρόνου αυθεντίαν». Τον λίβελλο Ανδριανού υπέγραψαν άπαντες οι παριστάμενοι επίσκοποι των πέντε πατριαρχείων (Πισιδίας Μεθόδιου, Έλληνες και Λατίνοι, σελ. 115).
9/ Θεόδωρος Στουδίτης προς Λέοντα Γ΄: «Επειδήπερ Πέτρω τω μεγάλω δέδωκε Χριστός ο θεός μετά τας κλεις της βασιλείας των ουρανών και το ποιμνιαρχίας αξίωμα, προς Πέτρον ήτοι τον αυτού διάδοχον οτιούν καινοτομούμενον εν τη καθολική εκκλησία παρά των αποσφαλλομένων της αληθείας αναγκαίον αναφέρεσθαι…..» (Φατούρος, σελ. 91, 5) και: «….. σώσον ημάς, αρχιποίμην της υπ’ ουρανόν εκκλησίας,…..» (Φατούρος, σελ. 92, 16). Επίσης, προς Πασχάλη Α΄: «Άκουε, αποστολική κάρα, θεοπρόβλητε ποιμήν των Χριστού προβάτων, κλειδούχε της ουρανών βασιλείας, πέτρα της πίστεως, εφ' η ωκοδόμηται η καθολική εκκλησία. Πέτρος γαρ συ, τον Πέτρου θρόνον κοσμών και διέπων…..» (Φατούρος, σελ. 400, 17).
Οικουμενικές Σύνοδοι:
1/ Η Γ΄ Σύνοδος είναι η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος, η οποία εμμέσως πλην σαφώς, αναγνώρισε το πρωτείο εξουσίας του Πάπα Ρώμης, καθότι ουδείς των Πατέρων διεμαρτυρήθη στις υπερφίαλες θέσεις του Πάπα Κελεστίνου Α΄. Η Σύνοδος δέχτηκε, ότι ο Πέτρος είναι ο κίονας της πίστεως, ο θεμέλιος της καθολικής Εκκλησίας και σ’ αυτόν έδωσε ο Κύριος τα κλειδιά της Βασιλείας των ουρανών και το δικαίωμα του δεσμείν και λύειν και όλα αυτά μεταβιβάζονται στους διαδόχους αυτού, Πάπες της Ρώμης.
2/ Η Δ΄ Σύνοδος αποκάλεσε τον επίσκοπο Ρώμης Λέοντα Α΄: «αρχιεπίσκοπον πάσης της Οικουμένης, πατέρα τε και πατριάρχην» (Acta Conciliorum Oecumenorum 1.1.2, 102), επίσης: «..... Πέτρος δια Λέοντος ταύτα εξεφώνησεν......», επίσης: "του μακαριωτάτου ανδρός πασών των εκκλησιών αρχιεπισκόπου Λέοντος του την Νεστορίου και Ευτυχούς αίρεσιν καταδικάσαντος τα αποσταλέντα γράμματα φανερούσιν ποία της αληθείας η πίστις» (Mansi VII, 9 ACO II, 1, 2, 93 [289]).
Είναι λοιπόν αλήθεια, ότι ο Ρώμης είναι ο μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος πασών των Εκκλησιών; Ασφαλώς, όχι. Τότε, γιατί δέχτηκαν τέτοια ψέματα οι Πατέρες; «επιβάλλουσα ανάγκη έθετο φυλακήν τοις στόμασιν αυτών….. η φρόνησις απήτει την ανοχήν χάριν της πίστεως και τούτο εποίησαν οι μακάριοι πατέρες» (αγ. Νεκταρίου, ως ανωτέρω). Άντε τώρα να πείσεις τους παπικούς, ότι δεν είναι έτσι.
ΙΚ
Ο κ.Σωτηρόπουλος, αναφέρει περιληπτικά, «Στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ ᾿Ιωάννου κεφ. κα´, στίχ. 15–17, ὁ ἀναστὰς Κύριος μὲ εὐγενῆ καὶ ὡραῖο τρόπο κάνει διάλογο μὲ τὸν Πέτρο σχετικῶς μὲ τὴν τριπλῆ ἄρνησί του. Τρεῖς φορὲς ὁ Κύριος ἐρωτᾷ τὸν Πέτρο ἂν τὸν ἀγαπᾷ, καὶ μετὰ τὴ θετικὴ καὶ μὲ ταπεινοφροσύνη καὶ συντριβὴ καρδίας ἀπάντησι τοῦ Πέτρου ὁ Κύριος ἀναθέτει στὸν ἀπόστολο τὴ διαποίμανσι τῆς ποίμνης του μὲ τὴν τριπλῆ προτροπὴ καὶ ἐντολὴ ≪Βόσκε τὰ ἀρνία μου≫, ≪Ποίμαινε τὰ πρόβατά μου≫, ≪Βόσκε τὰ πρόβατά μου≫...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μας επιτρέπει ο κ.Σωτηρόπουλος, ας αναλύσουμε πιο εκτενώς την περιληπτική αυτή παράγραφο:
οι εντολές ≪Βόσκε τὰ ἀρνία μου≫, ≪Ποίμαινε τὰ πρόβατά μου≫, ≪Βόσκε τὰ πρόβατά μου≫ δεν ισχύουν μόνο για τον Πέτρο, ισχύουν για τους 12 αποστόλους, και τους διαδόχους τους, απλά, μετά την τριπλή πτώση του Πέτρου, όταν τρεις φορές αρνήθηκε το Χριστό, και τη μετάνοιά του, ο Κύριος με τις τρεις αυτές φράσεις, επιβεβαιώνει επίσημα την άφεση των αμαρτιών και ότι ο μετανοήσας και ομολογήσας Πέτρος, είναι πάλι ισότιμος με τους υπόλοιπους αποστόλους. Κανένα αποστολικό πρωτείο, καμμιά αποστολική υπεροχή στον Πέτρο.
Ο Κύριος προφήτευσε ότι ο Πέτρος θα Τον απαρνηθή ΤΡΕΙΣ φορές («ΤΡΙΣ ἀπαρνήσῃ με» (Μάρκ. 14, 30, ΤΡΙΣ ἀπαρνήσῃ μὴ εἰδέναι με (Λουκ. 22,34).
Ο Πέτρος απαρνήθηκε τον Χριστό ΤΡΕΙΣ φορές. (Μαρκ.14,66-71, Ιωάν.18,25-27, Ματθ. 26,70,74).
Αμέσως ο Πέτρος θυμήθηκε ότι ο Χριστός είχε προφητεύσει ότι θα Τον αρνηθή ΤΡΕΙΣ φορές, και μετανόησε ειλικρινά και έκλαψε πικρά («και εμνήσθη ό Πέτρος του ρήματος του Ιησού ειρηκότος "πριν αλέκτορα φωνήσαι, ΤΡΙΣ απαρνήση με" και εξελθών έξω έκλαυσεν πικρώς» (Ματθ.26,75, «καὶ ἀνεμνήσθη ὁ Πέτρος τὸ ῥῆμα ὃ εἶπεν ὁ Ἰησοῦς ὅτι πρὶν ἀλέκτορα φωνῆσαι δὶς, ἀπαρνήσῃ με τρίς• καὶ ἐπιβαλὼν ἔκλαιε» (Μαρκ.14,72).
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός συγχώρησε τον μετανοήσαντα Πέτρο. Και τρεις φορές, όσες και οι πτώσεις, ο Κύριος τον ερώτησε αν Τον αγαπά, όχι γιατί δεν το ήξερε, αλλά για να δοθούν ΤΡΕΙΣ απαντήσεις, ομολογίας Πίστεως και συγγνώμης, και να δοθή επιβεβαίωση της άφεσης αμαρτιών, αντίστοιχα με τις ΤΡΕΙΣ αρνήσεις. Και συνέπεια της αφέσεως των αμαρτιών, είναι η επί ΤΡΕΙΣ φορές επιβεβαίωση από τον Κύριο, ότι ο Πέτρος, είναι και πάλι ομότιμος και ισότιμος ως προς την αποστολικότητα με τους άλλους αποστόλους, ότι και ο Πέτρος, ο πεπτωκώς, μετανοήσας και συγχωρεθείς, θα ποιμαίνει και αυτός τα λογικά πρόβατα του Χριστού όπως οι υπόλοιποι απόστολοι. ≪Βόσκε τὰ ἀρνία μου≫, ≪Ποίμαινε τὰ πρόβατά μου≫, ≪Βόσκε τὰ πρόβατά μου≫.
Κανένα αποστολικό πρωτείο στον απόστολο Πέτρο, η δε υπερέχουσα φυσιογνωμία του, όπως και των τριών αποστόλων Πέτρου, Ιακώβου, Ιωάννη, αφορά τον ανθρώπινο χαρακτήρα του. Δεν τεκμηριώνεται ότι ο Πέτρος ίδρυσε την εκκλησία της Ρώμης. Το δε "επί ταύτην την πέτραν" δεν αφορά τον Πέτρο αλλά την ομολογιακή φράση «ο Χριστός ο Υιός του Θεού του ζώντος» (Ματθ. 16,16).
Ναι ! Εωσφορικὸς ὁ Πάπας
ΑπάντησηΔιαγραφήΕωσφορικός και ο κ. Βαρθολομαίος !
Ο κ. Βαρθολομαίος ,ο παπικόνς Οικουμενιστής Πατριάρχης δεν θέλει απλα νά λέγεται «Οικουμενικός Πατριάρχης» πλείστου μέρους της οικουμένης ύπάρχων αλλά ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ
Θέλει και νά ειναι μόνος κυρίαρχος Πατριάρχης καθολικης έξouσίας της εκκλησίας μας σε όλη την οικουμένη , όπως και ο Πάπας
Θέλει καί όλοι νά. ύποτάσσωνται σ' αύτόν, ως οΙ παπικοί εΙς τόν αΙρεσιάρχην Πάπαν .
Όπως ο Πάπας Ρώμης όταν έπεσε σ' αύτήν την μεγάλην αιρεσιν έκλήθη άντίχριστος από τον Αγιο Κοσμα του Αιτωλό ετσι και ο κ. Βαρθολομαίος λοιπόν, πού θέλει να εΙναι ,Οικουμενικός Πατριάρχης» μέ. οικουμενικήν άληθώς έξouσίαν, εΙναι επισης άντΙχριστος δια τον ίδιο λόγο .Και όποιος δύναται ας δει και οσα λέγει έπ' αύτών καί ο 'Άγιος Νικόδημος 'Αγιορείτης εις τό .Πηδάλιον σελ. 209
᾿Ακουέτωσαν ταῦτα οχι μόνο οἱ μνημονεύοντες και κοινονούντες με αυτούς τον Αντιχριστο
Αλλά και όσοι ναι μεν δεν τους μνημονεύουν ή τους κοινονούν ΑΛΛΑ και δεν τους ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΟΥΝ !
Πότε κύριε Νικο . Σωτηροπουλε
ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΕΣ τον Βαρθολομαίο ?
Πότε κύριε Νικο . Σωτηροπουλε αναθεμάτισες όσους δεν τον αναθεματίζουν αλλά κοινωνούν του μολύσματος του και το μόλυσμα των επισκόπων του ?
Γράφει ο Στυλιανός Παπαδόπουλος "ο Παύλος υπήρξε «ομότιμος» όχι μόνο προς τους άλλους δύο «προκρίτους», τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη, αλλά και προς τον «κορυφαίο» Πέτρο. Ακόμα σημαντικότερο είναι ότι διακρίνει μεταξύ ομοτιμίας (ισότητας) και «αξίας». Η άξία του κάθε αποστόλου είναι προφανώς ανάλογη με την πνευματική του ετοιμότητα, ενώ η τιμή είναι μία, κοινή. Άρα την υπεροχικότητα του Πέτρου ο ιερός Χρυσ. δεν την συνδέει με θεολογικο βάθος, αλλά με τον αυθορμητισμό του χαρακτήρα του Πέτρου και την ανάγκη να τον αποκαταστήσει ο Κύριος στο αποστολικό αξίωμα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι άλλα πολλά και ενδιαφέροντα σχετικά.
http://www.rel.gr/index.php?rpage=meletes&rpage2=showkeimeno.php&link_id=13
Τα συμπεράσματα τα οποία συνάγει ο ΙΚ απ τα γραφόμενα των αγίων Διονυσίου Αρεοπαγίτη,Βασιλείου και Ιωάννη του Χρυσοστόμου είναι αυθαίρετα και εντελώς υποκειμενικά.Από πουθενά δε συνάγεται ότι στηρίζουν το πρωτείο του Πέτρου.Υπάρχουν παμπολλες εκφράσεις πατέρων που ονομάζουν κορυφαίο και μείζονα τον απόστολο Παύλο.Ουδείς Παύλου μείζων αναφέρει χαρακτηριστικά ο ιερός Χρυσόστομος!Θεμελιώνεται μήπως έτσι πρωτείο του Παύλου;Μη γένοιτο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλή απάντηση αυτή του ανωνύμου των 7:49μ.μ. στους ξερόλες διαστροφείς των λόγων του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τους "μη ξερόλες" αγαπητούς αδελφούς:
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια έλεγχο των αναληθειών, διαστροφών και αυθαιρεσιών:
1/ Διονύσιος Αρεοπαγίτης:
"..... παρήν δε και ο αδελφόθεος Ιάκωβος, και Πέτρος, η κορυφαία και πρεσβυτάτη των θεολόγων ακρότης,.....".
(Διονυσίου Αρεοπαγίτου: Περί θείων ονομάτων, κεφ. Γ΄ παρ. ΙΙ, εκδ. Πουρναρά, σελ. 62).
Είναι γνωστόν, ότι τα έργα του Διονυσίου είναι έργα ανώνυμου συγγραφέα του 6ου αι. τα λεγόμενα ψευδο-Διονύσια, στα οποία κάνει θαυμάσια ανάλυση ο άγιος Μάξιμος Ομολογητής.
2/ Μ. Βασίλειος:
"Και τούτο παρ' αυτού του Χριστού παιδευόμεθα, Πέτρον ποιμένα μεθ' εαυτόν της Εκκλησίας εαυτού καθεστώντος. Πέτρε γαρ, φησί, φιλείς με πλέον τούτων; Ποίμαινε τα πρόβατά μου, πάσι δε τοις εφεξής ποιμέσι και διδασκάλοις την ίσην παρέχοντος εξουσίαν".
(Μ. Βασιλείου: Ασκητικαί Διατάξεις, κεφ. ΚΒ΄. Περί υπακοής πληρέστερον. PG 31. 1409).
Από ορισμένους, το έργο αυτό θεωρείται νόθο.
3/ Ι. Χρυσόστομος:
"..... δια τι και το αίμα εξέχεεν; ίνα τα πρόβατα κτήσεται ταύτα α τω Πέτρω και τοις μετ' εκείνον ενεχείριζεν".
(Ι. Χρυσοστόμου: Προς τον εγκαλούντα επί τω διαφυγείν την ιερωσύνην. Λόγος 2.1 PG 48. 632).
Ορισμένοι, όπως οι Μουρατίδης και Χρήστου προτιμούν την γραφή "μετ' εκείνου", αντί του "μετ' εκείνον", αλλά αυτό κρίνεται ως αυθαίρετο.
ΙΚ
Ένας μόνον, αγαπητός σχολιαστής χρησιμοποίησε τη λέξη "ξερόλες" και όχι οι υπόλοιποι σχολιαστές. Φυσικό είναι ο καθένας να παραθέτει ό,τι φρονεί και οπωσδήποτε ο λίαν αγαπητός ΙΚ παρά τις κατά καιρούς μικροδιαφωνίες, είναι από τους πιο σωστούς στα της πίστεως όπως τα παραθέτει και μας διαφωτίζει με τα σχόλιά του. Υπάρχει μεταγενέστερη απάντηση του π.Αθανασίου για άλλο θέμα, εκεί θα συμφωνήσω με τον π.Αθανάσιο. Στα του παρόντος άρθρου παρά τις επί μέρους ενστάσεις επί απομονώσεως των χωρίων, συμφωνώ με τον ΙΚ στην πρώτη παράγραφο του α σχολίου 12:47 και στην τελευταία του β σχολίου 1:17. Δεν έχει όμως νόημα η παράθεση μεμονωμένων χωρίων, απαιτείται συνολική μελέτη του έργου κάθε Πατρός όπως και περί του ιερού Χρυσοστόμου αξίζει η μελέτη στην διεύθυνση http://www.rel.gr/index.php?rpage=meletes&rpage2=showkeimeno.php&link_id=13
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ σχολιαστής 25-5 7:49 μ.μ.