Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Ἄρθρο τοῦ λόγιου ἁγιορείτη μοναχοῦ Νικοδήμου Μπιλάλη
στὸν «Ὀρθόδοξο Τύπο» τῆς 30ης Μαρτίου 2012





“ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ!”

ΚΑΙ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΤΙ;




Πολλοὶ Γέροντες σήμερα, οἱ ὁποῖοι δὲν θέλουν νὰ στενοχωρήσουν τοὺς Πατριάρχες καὶ τοὺς Ἐπισκόπους ποὺ αἱρετίζουν –ὡσὰν νὰ μὴ ἐργάζωνται στὸν ἀμπελῶνα τοῦ Κυρίου, ἀλλὰ στὸν οἰκεῖο Ἐπίσκοπο, ὡσὰν νὰ μὴ ἐξαρτᾶται ἡ καρποφορία τοῦ ἀμπελῶνος ἀπὸ τὸν Κύριο, ἀλλὰ ἀπὸ τὸν οἰκεῖο Ἐπίσκοπο (ποὺ εἴτε αἱρετίζει, εἴτε ἀνέχεται τοὺς αἱρετίζοντες), ἐπαναπαύουν τὴν συνείδησή τους μὲ τὴν σκέψη ὅτι: αἱρετικὸ μποροῦμε νὰ θεωροῦμε καὶ νὰ ἀποφεύγουμε, μ ό ν ο ἐκεῖνον ποὺ ἔχει ὡς τέτοιος χαρακτηρισθεῖ ἀπὸ κάποια Σύνοδο. Αὐτὴ ὅμως ἡ θέση ἐλέγχεται ὡς λανθασμένη μὲ βάση τὴν Πατερικὴ διδασκαλία. Γιατί, ἀλήθεια καμώνονται πὼς ἀγνοοῦν τὴν πράξη τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ θεωροῦσε ὡς αἱρετικὸ ἐκεῖνον ποὺ καὶ σὲ κάποιο, ἔστω καὶ «μικρό», σημεῖο τῆς Πίστεως ἔσφαλε, καὶ ἀπόφευγαν νὰ ἐπικοινωνοῦν ἀκόμα καὶ μὲ ἐκεῖνο, γιὰ τοῦ ὁποίου τὴν ὀρθοδοξία εἶχαν ἀμφιβολίες;
Παραθέτουμε τὸ ἄρθρο τοῦ λόγιου ἁγιορείτη μοναχοῦ Ν.Μ., τὸ ὁποῖο μᾶς παρουσιάζει κάποιες πτυχὲς ἀπὸ τὴν ζωὴ τοῦ ἀείμνηστου γέροντα π. Μάρκου Μανώλη, ὁ ὁποῖος χαρακτήρισε μὲ δυνατὴ φωνὴ –μέσα σὲ ἱ. Ναὸ– αἱρετικὸ τὸν πατριάρχη Ἀθηναγόρα· ὑπενθυμίζουμε δέ, ὅτι ὄχι μόνο τὸν ἴδιο χαρακτηρισμὸ εἶχε κάνει γιὰ τὸν Ἀθηναγόρα καὶ ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ἀλλὰ καὶ πὼς τρεῖς ἐπίσκοποι, καὶ οἱ τότε Ἁγιορεῖτες μοναχοί, εἶχαν διακόψει τὸ μνημόσυνο τοῦ Ἀθηναγόρα.
Ἂς ξανασκεφτοῦν οἱ σύγχρονοι Γέροντες, τὰ πρόσφατα αὐτὰ ἐκκλησιαστικὰ γεγονότα, ἂς συγκρίνουν τὴ βαρύτητα τῶν μεμονωμένων οἰκουμενιστικῶν παρεκτροπῶν ἐπὶ ἐποχῆς Ἀθηναγόρα, μὲ τὴν καρκινωματικὴ ἐπέκτασή τους ἐπὶ τοῦ σήμερον πατριαρχεύοντος κ. Βαρθολομαίου, ἀλλὰ καὶ τοῦ φρικτοῦ ὑβριστὴ τῆς Ἁγίας Τριάδος καὶ τῆς καθόλου Ὀρθόδοξης ἐκκλησιολογίας κ. Ζηζιούλα, καὶ ἂς ἀναλάβουν –αὐτοὶ καὶ τὰ πνευματικά τους παιδιά– τὶς εὐθύνες τους.
Παραθέτουμε τὸ μεγαλύτερο μέρος τοῦ ἄρθρου:

ΕΒΡΟΝΤΟΦΩΝΗΣΕΝ ὁ μακαριστὸς
π. Μᾶρκος Μανώλης πρίν 42 χρόνια:

“ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ!”

Καὶ γιά τή γενναία αὐτή ὁμολογία του ἐδιώχθηκε ἐπί ἔτη, ἀκόμη καί μέ ἀπειλούμενη καθαίρεσή του, ἀπό τόν τότε Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο Α´. Διάκονος ἀπό τό 1965 ὁ π. Μᾶρκος, ὡς τιμωρούμενος τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, παρέμεινε Διάκονος καθ᾽ ὅλη τή χουντική 7ετία καί ἱερωνυμική ἀρχιεπισκοπία (1967–1974), διάστημα κατά τό ὁποῖο ἐκάλει τόν π. Μᾶρκο ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, γιά νά ἀνακαλέσει τήν ὁμολογία του, χωρίς ἐκεῖνος νά ὑποκύψει. Ἀλλά καί ὁ «διάδοχος» τοῦ Ἱερωνύμου Σεραφείμ (Τίκας) ἐδίωξε ἐπίσης τόν π. Μᾶρκο. Δέν ἐπέτρεπε καί αὐτός τή χειροτονία του σέ Ἱερέα ἐπί 11 ἐπί πλέον χρόνια, ὥστε νά παραμείνει Διάκονος ἐπί 19 χρόνια!
Τελικά τόν ἐχειροτόνησε Ἱερέα ὁ τότε Ἀττικῆς Δωρόθεος, μετατεθείς ἀπό τήν Καστοριά, «ἐξαπατήσας» τόν Ἀρχιεπίσκοπο Σεραφείμ μέ τήν τοποθέτηση τοῦ π.Μάρκου ὡς «ἐξορίστου»(!) στό νεκροταφιακό καί σχεδόν ἔρημο τότε Ἱ. Ναό Ἁγίου Γεωργίου Διονύσου. Διότι δέν ἐφανταζόταν ὁ Δωρόθεος ὅτι ὁ π. Μᾶρκος θά μετέβαλε τόν Ἅγιο Γεώργιο σέ πολυπληθέστατο Ἐφημεριακό Ναό καί ὅτι θά ἔκτιζε καί μεγαλοπρεπῆ Ἐνοριακό Ναό, τόνἍγιο Διονύσιο Διονύσου!
Ἀλλά μετά τά γνωστά καί ἄγνωστα σέ πολλούς αὐτά εἰσαγωγικά, ἄς ἐπανέλθουμε στή βροντόφωνη ὁμολογία τοῦ π. Μάρκου: «ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ!», τῆς ὁποίας ὁμολογίας ὁ ὑπογραφόμενος ὑπῆρξε αὐτήκοος καί αὐτόπτης τοῦ γεγονότος τόν Μάρτιο τοῦ 1970 στό Καθολικό τῆς Ἱ. Μ. Πετράκη.
Εἶχε τότε ἀσθενήσει ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Ἀθηναγόρας Α´ (1948–1972) καί ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος ἐξέδωκε Ἐγκύκλιο, κατά τήν ὁποία ὅλοι οἱ Ἱ. Ναοί τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς ἔπρεπε νά κάνουν εἰδική δέηση ὑπέρ τῆς ὑγείας τοῦ Πατριάρχη σέ ὅλες τίς Ἱ. Ἀκολουθίες.
Ἀλλά γιατί ἀντέδρασε ὁ π. Μᾶρκος; Προσευχή θά γινόταν. Τί τό μεμπτό; Ἔτσι θά ἔλεγαν κάποιοι καί τότε καί ἴσως σήμερα περισσότερο. Δυστυχῶς, ὑπῆρχε πολύ τό μεμπτό καί ἀπαγορευτικό, τό ἴδιο τό πρόσωπο τοῦ Πατριάρχη Ἀθηναγόρα, ὁ ὁποῖος ἤδη ὡς Ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς καί μάλιστα ὡς Κωνσταντινουπόλεως εἶχε παραβῆ καί «ὑβρίσει» τούς Ἱ. Κανόνες, τά Ἱ. Δόγματα καί τίς Ἱ. Παραδόσεις τῆς Ἁγίας Ὀρθοδοξίας μας! Καί αὐτά, ὄχι μόνο μέ δηλώσεις του, ἀλλά καί μέ συγκεκριμένες παραβατικές ἐνέργειές του. Τά εἶχε σχεδόν ἰσοπεδώσει ὅλα, πορευόμενος «ἀγαλλομένῳ ποδί» (=χοροπηδώντας!), ὡς ἀρχιοικουμενιστής, καί μάλιστα φιλοπαπικός καί φιλενωτικός μέ τόν Παπισμό καί τόν Προτεσταντισμό!
Ἐκτός ὅμως ἀπό τά οἰκουμενιστικά καί αἱρετικά του δρώμενα στήν Ἀμερική, ἀλλά καί στήν Κωνσταντινούπολη (ἀπό τό 1948 ἕως τό 1965), τό 1965 μονομερῶς, μόνος του, ἐρήμην τῶν λοιπῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ἔκαμε τή λεγομένη «ἄρση τῶν Ἀναθεμάτων» τῆς Ὀρθοδοξίας κατά τοῦ Παπισμοῦ, χωρίς ὁ Παπισμὸς νά ἀλλάξει καί διορθώσει τίποτε ἀπό τόν ἑσμό καί ὁρμαθὸ τῶν αἱρέσεών του. Ἐνῶ μνημονεύοντας τόν Πάπα Παῦλο Α´ ἔκαμε μαζί του καί κοινή-«ἀδελφική» συνάντηση στά Ἱεροσόλυμα, γιά πρώτη φορά μετά τό Σχίσμα τοῦ 1054!
Ἀλλά καί μόνο γιά τά πρίν ἀπό τήν ἀντικανονικότατη «ἄρση τῶν Ἀναθεμάτων…» τοῦ 1965 καί τή συνάντησή του μέ τόν Πάπα, ὁ ὄντως Ὀρθόδοξος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Χρυσόστομος Β´ (Χατζησταύρου) εἶχε δηλώσει καί ἔγραψε στά «Πεπραγμένα» του (τόμ. Β´…, Ἀθῆναι 1964, σ. 197): «Ὁ Ἀθηναγόρας Α´ οὐδέν πρεσβεύει, εἰς οὐδέν πιστεύει, εἰ μή μόνῳ ἑαυτῷ δουλεύει καί τήν ἀπαθανάτισιν τοῦ ὀνόματός του ἐπιδιώκει, ἔστω, κατά Ἡρόστρατον, διά τῆς καταστροφῆς τῆς Ἐκκλησίας»!
...Ὅταν μάλιστα ὁ Ἀθηναγόρας τό 1970 ἀποδέχθηκε ἀκόμη καί τό αἱρετικότατο Φιλιόκβε (Filioque=καί ἐκ τοῦ Υἱοῦ…), ἀπαγορευμένη προσθήκη τοῦ Παπισμοῦ στό ἱερό Σύμβολο τῆς Πίστεως, ὡς δῆθεν «θεολογούμενο», δήλωση γιά τήν ὁποία οἱ περισσότερες Ἱ. Μονές τοῦ Ἁγίου Ὄρους διέκοψαν τό «μνημόσυνό» του (μάλιστα καί ὁ μακαρ. Γέροντας Παΐσιος στήν Ἱ. Μ. Σταυρονικήτα), ὁ μακαρ. π. Μᾶρκος ἔδινε μάχες διά μέσου τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου». Ἐγνώριζε, ἀποδοκίμαζε καί ἐκαυτηρίαζε τά προηγούμενα ἀθηναγορικά… ἀπόβλητα.
Ἔτσι, ὅταν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος διέταξε τήν καθημερινή μνημόνευσή του ἀπό ὅλες τίς Ἐνορίες, στήν πρώτη δέηση-μνημόνευση τοῦ ὀνόματός του ὁ π. Μᾶρκος ἀντέδρασε δυναμικά, μετά τό τέλος τῆς θ. Λειτουργίας. Ὡς λειτουργός τότε στήν Ἱ. Μ. Πετράκη ἦταν ὁ Ἱερομόναχος π. Χριστόφορος Σταυρόπουλος, ἀδελφός τῆς Ἱ. Μονῆς, ἐνῶ Ἡγούμενος ἦταν ὁ θεοφιλ. Ἐπίσκοπος Εὐρίπου Βασίλειος, συμπροσευχόμενος στό Ἱερό τοῦ Ναοῦ. Μάλιστα ὁ λειτουργός π. Χριστόφορος ἐπεξέτεινε τήν «ὑπέρ ὑγείας» τοῦ Ἀθηναγόρα δέηση μέ τήν προσθήκη: «καί ὑπέρ τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως ὑπό ἕνα ποιμένα», ὑπονοῶν μᾶλλον τόν Πάπα!…
Καί ἀκριβῶς μετά τό «Δι᾽ εὐχῶν» ὁ μακαρ. π. Μᾶρκος, εὑρισκόμενος στό δεξιό Ψαλτήρι, ἀριστερά, ἐνῶ στό κέντρο εὑρισκόταν ὡς ἱεροψάλτης ὁ ὑπογραφόμενος, κατῆλθε τοῦ στασιδίου του, μέ ἀλλοιωμένο τό πρόσωπο, διέσχισε τόν κατάμεστο Ἱ. Ναό, ἀπό ἐκκλησιαζόμενο Δημοτικό Σχολεῖο, καί, φθάνοντας στήν ἐξώθυρα, ἐστράφηκε πρός τό ἐκκλησίασμα καί, ὁ πάντοτε πραΰς καί γλυκύς, ΕΒΡΟΝΤΟΦΩΝΗΣΕ κυριολεκτικά: «ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ!».
Ὁ ὑπογραφόμενος ἐκείνη τή στιγμή δέν ἀντέδρασα, μολονότι ὑπῆρξα ἀντιοικουμενιστής ἀπό λαϊκός θεολόγος καί φυσικά ὡς Ἁγιορείτης Μοναχός, μάλιστα μέ σχετική ἀρθρογραφία στόν «Ὀρθόδοξο Τύπο». Ἡ ἀντίδρασή μου ἔγινε μετά τή θ. Λειτουργία, ὅταν οἱ προηγούμενοι (Ἡγούμενος καί λειτουργός) μοῦ ἀνέφεραν γιά τήν ἄμεση δίωξη τοῦ π. Μάρκου, τόν ὁποῖον ὑπερασπίσθηκα, ἀλλά καί γιά τή δική μου ἄμεση ἀπομάκρυνση ὡς φιλοξενουμένου προσωρινά στό κελλίο τοῦ θείου μου π. Εὐσεβίου (Μπιλάλη), ἀδελφοῦ τοῦ πατέρα μου καί ἀδελφοῦ τῆς Ἱ. Μονῆς ἐπί 45ετία. Τήν ἐντολή ἔδωσε ὁ ἴδιος ὁ Ἀρχιεπίσκοπος.
Ἐξάλλου ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος, ἐκδικούμενος καί τόν μακαρ. π. Χαράλαμπο Βασιλόπουλο καί τόν «Ὀρθόδοξο Τύπο», ἀφοῦ τόν κατήργησε καί ἄλλαξε ὡς Ἡγούμενο τῆς Ἱ. Μονῆς, προχώρησε καί στήν ἀφαίρεση τοῦ τίτλου-ὀφφικίου τοῦ «Ἀρχιμανδρίτη», ὅπως καί σέ ὅλους σχεδόν τούς «Ἀρχιμανδρίτες» τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς, ἐκτός μόνης μιᾶς πεντάδας περίπου...
Ἀλλ᾽ ἐδῶ κρίνουμε ἐπίκαιρο νά ἀναφέρουμε –ἤ μᾶλλον νά ἀποκαλύψουμε– ἕνα κορυφαῖο γεγονός τῶν φιλαθηναγορικῶν αἰσθημάτων καί φρονημάτων τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου Α´, τό ὁποῖο οἱ ἐκλιπόντες καί ἐπιζῶντες ἱερωνυμικοί σκόπιμα ἀποσιωποῦν.
Πρόκειται γιά τή φαιδρή…, ἀλλά καί σκανδαλώδη ἱερωνυμική ἐνέργεια τῆς ἀνακηρύξεως τό 1969 τοῦ Ἀθηναγόρα Α´ ὡς … «“Προφηταποστόλου”(!) ἐπί τῇ συμπληρώσει εἰκοσαετίας ἀπό τῆς εὐδοκίᾳ Θεοῦ (!) ἀναρρήσεως αὐτοῦ εἰς τόν πρεσβυγενῆ ἱστορικόν καί οἰκουμενικόν θρόνον». Μάλιστα προστίθεται ὅτι τό γεγονός τοῦτο «ἀποτελεῖ ἕν τῶν περιφανεστάτων γεγονότων τῆς ζωῆς καί τῆς ἱστορίας τῆς κατά Ἀνατολάς Ἐκκλησίας (!). Ἤδη ὁ Παναγιώτατος Ἀθηναγόρας ἔλαβε δικαίως καί ἀναφαιρέτως(!) τόν τίτλον τοῦ “προφηταποστόλου”… τῆς “χριστιανικῆς καταλλαγῆς καί “ἑνότητος”…»! (Τά θαυμαστικά εἶναι ἰδικά μας).
Ποῦ γράφονται (καί μένουν ὡς γραπτά) αὐτά; Στά «Δίπτυχα» (τό Ἐκκλησιαστικό Ἡμερολόγιο καί Τυπικό τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος) τοῦ ἔτους 1969, ἐκδόσεως τῆς «Ἀποστολικῆς Διακονίας…»! Ἄν ἡ «ἀφιέρωση»δέν εἶναι προσωπικό κείμενο τοῦ Ἱερωνύμου, ἀλλά τοῦ ἐπιμελητῆ τῶν «Διπτύχων», εἶναι βεβαιότατο ὅτι τό κείμενο αὐτό τό εἶδε καί τό ἐνέκρινε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος. Γιατί ἦλθε σέ διαφωνία μέ τόν τότε Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Λεωνίδα (Παρασκευόπουλο), ὅταν ὁ τελευταῖος, ὡς φέρων τόν τίτλο «Παναγιώτατος» (ὤ τῆς τιτλομανίας τῶν κληρικῶν!…), διεκδικοῦσε τήν ἀνακήρυξη τοῦ Ἀθηναγόρα ὡς «Προφηταποστόλου» στή Θεσσαλονίκη, ὡς ὁμότιτλος! Ἀλλ᾽ ἐπικράτησε ὁ… Μακαριώτατος Ἀθηνῶν Ἱερώνυμος.
Καί κλείνουμε ἐδῶ τή ζητηθεῖσα ἀπό τόν «Ο.Τ.» ἐπετειακή αὐτή ἀναφορά στό διετές μνημόσυνο τοῦ διωχθέντος π. Μάρκου μέ ἕνα ἐξίσου κορυφαῖο καί ἄγνωστο μᾶλλον στούς πολλούς ἱερωνυμικό γεγονός.
Εἶναι ἕνα καθαυτό παπικό γεγονός, τοῦ ὁποίου ὁ ὑπογραφόμενος ὑπῆρξε ἐπίσης αὐτόπτης στήν ὁδό Ἡρώδου Ἀττικοῦ. Ἦταν ἤδη ἔκπτωτος –«παραιτηθείς» ἤ μᾶλλον διωχθείς– ὁ Ἱερώνυμος Α´, ὅταν κατερχομένου μου τήν Ἡρώδου Ἀττικοῦ, πρός τήν πλευρά τοῦ Ἐθνικοῦ Κήπου, ἐκεῖνος ἀνερχόταν πρός τήν πλευρά τοῦ Προεδρικοῦ Μεγάρου, ἀλλά φέρων-φορῶν πλήρη παπική στολή… Καρδιναλίου! Ἔφερε καφε- τί «ἀντερί», μπέρτα στήν ἄνω πλάτη καί στήν κεφαλή σκουφάκι-φεσάκι παπικό! Μάλιστα μέ τήν ἴδια παπική στολή ἐπισκέφθηκε καί τό βιβλιοπωλεῖο «ΦΩΣ» (ὁδ. Φειδίου, στήν Ἀθήνα), ὅπου τότε ὁμιλοῦσε κάθε Πέμπτη, στήν ἄνω τοῦ ἰσογείου αἴθουσα, ὁ π. Γεώργιος Μεταλληνός, Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Ἀθηνῶν. Παρουσιάσθηκε ἐμπρός καί ἠθέλησε νά ὁμιλήσει, ἐνῶ τό ἀκροατήριο «μουρμούριζε» ἔντονα, ὥστε ἀναγκάσθηκε νά διαμαρτυρηθῆ. Τότε ὁ π. Γεώργιος τοῦ εἶπε: «Φυσικό εἶναι, Μακαριώτατε, νά ἀντιδρᾶ τό ἀκροατήριο, ἔτσι πού εἶσθε ντυμένος μέ παπική στολή…» (ὑπάρχει καί μαγνητοταινία… γιά τούς τυχόν ἀμφιβάλλοντας).
Ἀκόμη, μέ τήν ἴδια παπική στολή, τόν εἶδε καί ὁ εὐλαβής Ἱερεύς π. Ἰωάννης Κατῆς, τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Νικαίας, στήν ὁδό Γαμβέττα (Ὁμόνοια), ὅπου, κάπου ἐκεῖ, εἶχε Γραφεῖα «Ἡ Διεθνής τῆς Ἀγάπης», ἰδικῆς του οἰκουμενιστικῆς ἐμπνεύσεως καί ἐνεργείας, πού ἔχει «κλείσει».
Δυστυχῶς, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος ἦταν οἰκουμενιστής, ἀλλά καί ἐνεργός νεωτεριστής!...
Μ.Ν.Μ
Πηγή: «Ὀρθόδοξος Τύπος», 30 Μαρτίου 2012, ἀρ. φ. ൧൯൨൧

απο την Πατερικη παραδοσι

17 σχόλια:

  1. Καλό θα είναι να ακούσουμε και την altera pars.Γιατί και στα τέλη της δεκαετίας του 1950 είχε κατηγορηθεί ο Ιερώνυμος ο Α για προτεσταντισμό αλλά όλα αυτά κατέρρευσαν πανηγυρικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό θα είναι να απαντήσουν αφ ενός μεν ο μητροπολίτης Αττικής Νικόδημος και αφ ετέρου ο επίσκοπος Ευρίπου Βασίλειος Παναγιωτακόπουλος που διετέλεσε διευθυντής του ιδιαιτέρου γραφείου του μακαριστού Ιερωνύμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα μας βγάλει οικουμενιστή και το Λεωνίδα Θεσσαλονίκης ο π.Νικόδημος Μπιλάλης!Τι άλλο θα δούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαφορετική πάντως άποψη με τον π.Μπιλάλη φαίνεται να είχε ο μακαριστός π.Αυγουστίνος Καντιώτης που εγκωμίασε τον αείμνηστο Ιερώνυμο σε άρθρο του στη Σπίθα επ ευκαιρία της κοιμήσεώς του.Φαντάζομαι ότι δε θα εγκωμίαζε έναν οπικουμενιστή και νεωτεριστή κληρικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαλείσθε όσοι εχετε κείμενα που ανατρέπουν τις αποψεις του υπερβολικού π. Νικόδημου Μπιλάλη που αφορουν τον μακαριστο αρχιεπισκοπο Ιερωνυμο να μας τις στειλουν για να τις δημοσιευσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ας κοιτάξουμε εμείς οι σύγχρονοι τα χἀλια μας, διότι τουλάχιστον οι μακαριστός φρόντισε για την έξωθεν καλή μαρτυρία του κλήρου. Έπειτα άρχισε το πανηγύρι.

    http://www.enikos.gr/society/30846,O_iereas_meteferexasis!_.html

    Τρία κιλά μαριχουάνας εντόπισε η Αστυνομία στο αεροδρόμιο Λάρνακας στις αποσκευές ιερέα, 37 ετών από την Ελλάδα, ο οποίος υπηρετεί σε ενορία της ευρύτερης Λευκωσίας.
    Η σύλληψη του ιερέα έγινε από άντρες της Υπηρεσίας Καταπολέμησης Ναρκωτικών, ύστερα από πληροφορίες.
    Ο συλληφθείς φέρεται να παραδέχθηκε ενοχή, υποστηρίζοντας ότι μετέφερε τα ναρκωτικά "με σκοπό την προμήθεια, καθώς αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα".
    --------

    Δηλαδή, πουλώντας το θάνατο στους νέους, θα έλυνε τα οικονομικά του προβλήματα ... ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ιερέας! ή θα επέφερε την μέθεξη δια της μαριχουάνας, όπως κάποιοι με τα ψυχοφάρμακα;

    Ασχολείται κανείς με τα εντός της Ορθοδοξίας σκ@τ@ ή μόνο με τα αιρετικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ5 Απριλίου 2012 στις 8:35 μ.μ.

      Τον Πατέρα Νικόδημο Μπιλάλη ενθυμούμαι από πολύ παλιά, περίπου από εκείνες τις εποχές που αναφέρεται και είναι ακριβώς όπως τα γράφει και τα εξιστορεί, είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι. Δυστυχώς πολλοί από τους Ιερωνυμικούς Αρχιερείς, αλλά και ο ίδιος ο Ιερώνυμος, ενώ ήταν άνθρωποι ηθικά ακέραιοι, στο θέμα του Οικουμενισμού, όσο ήσαν στα Εκκλησιαστικά πράγματα, δυστυχώς κράτησαν λανθασμένη γραμμή, ίσως μάλιστα για τον λόγο αυτό ο Θεός μας επέτρεψε να τους αδικήσουν άνθρωποι που δεν άξιζαν καν την ιερωσύνη. Τον Γέροντα π. Νικόδημο Μπιλάλη ενθυμούμε πάντα με ψυχική ευχαρίστηση, αγωνιζόταν πάντα με αγάπη για την Ορθοδοξία και τον συνάνθρωπό του, παρόλλο που σαν μοναχός οι υποχρεώσεις του ήταν μικρότερες από την προσφορά του. Εάν διαβάσει αυτές τις γραμμές ,εγώ ένας παλιός του γνώριμος, ένα θα του ζητήσω, με την εμπειρία των χρόνων του και της Θεολογικής του παιδείας, να κάτσει, να σκεφθεί με την χάρη του Θεού μας, να γράψει και να προτείνει μιά στρατηγική, ένα σχέδιο για να πορευθούν στο μέλλον όλοι οι καλοπροαίρετοι Αντιοικουμενιστές, Παλαιού και Νέου ημερολογίου, ώστε ενωμένοι να φέρουν καρπό, γιατί οι μέχρι τώρα στρατηγικές και προτάσεις, είτε από έλλειψη κάποιων, είτε από ίοιση άλλων, δεν έφεραν ανάλογο της ανάγκης πνευματικό καρπό και το κακό δυστυχώς πολλαπλασιάσθηκε, οι Οικουμενιστές προχώρησαν και προχωρούν και οι Ορθόδοξοι διαιρέθηκαν και διαιρούνται. Καλό Πάσχα αδέλφια, καλό Πάσχα π. Νικόδημε, εάν διαβάσεις το μήνυμά μου

      Διαγραφή
    2. Πολύ ωραίο σχόλιο. Ας φύγει η οίηση από όλους μας που έχουμε γίνει εκατό κομμάτια. Ας ενωθούμε όλοι οι Ορθόδοξοι, δεν μας χωρίζουν παρά μόνο τα "αρχηγιλίκια", και μας ενώνει ένα κοινό: οι αλληλοκατηγορίες.

      Διαγραφή
  7. Ο π.Αυγουστίνος που δε «χάριζε κάστανα», ότι καλό έπρεπε να πει για τον Ιερώνυμο το έλεγε, όπου διαφωνούσε το έλεγε. Για τα λεχθέντα για τον Αθηναγόρα από τον Ιερώνυμο το 1969, να ληφθεί υπόψη ότι, το που οδηγούσε η κατάσταση αποκαλύφθηκε λίγα χρόνια αργότερα: το 1972 διέκοψαν τη μνημόνευση οι 4 επίσκοποι και οι αγιορείτες, ως τότε στα ανοίγματα προς τον οικουμενισμό οι περισσότεροι ορθόδοξοι ήσαν ανυποψίαστοι αν όχι ευέλπιδες ελπίζοντες στη μετάνοια των παπικών υπέρ της «των πάντων ενώσεως». Ο Ιερώνυμος ήθελε να εντάξει στην Εκκλησία της Ελλάδος Κρήτη και Δωδεκάνησα αποσπώντας τα από το οικ. Πατριαρχείο, μήπως έκανε "καλογερίστικη διπλωματία" με τους επαίνους;

    Οι Βρειοελλαδίτες επίσκοποι, οι της Κρήτης και Δωδεκανήσων μνημονεύουν τον Κων/λεως οι δε νοτιοελλαδίτες τον Αθηνών, συνεπώς οι νοτιοελλαδίτες δεν έχουν την ευκαιρία να διακόψουν τη μνημόνευση (πλην του Αχιεπισκόπου).
    Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, Παραμυθίας Παύλος Καρβέλης, Μηθύμνης Ιάκωβος, άγιο Όρος, έπαυσαν το μνημόσυνο του Αθηναγόρα, το 1971-72 μετά την συνάντησή του με τον πάπα στη Βηθλεέμ, τα ανοίγματα περί φιλιόκβε και το σχεδιαζόμενο «κοινό ποτήριο». Διατήρησαν όμως κοινωνία με όσους εξακολουθούσαν να μνημονεύουν τον Αθηναγόρα. Περιγράφει ο π.Αυγουστίνος αργότερα: «Παλαιότερα που κόψαμε το μνημόσυνο του πατριάρχου (Αθηναγόρα) είμεθα τρείς, ο μακαρίτης Αμβρόσιος, ο Παύλος της Παραμυθίας που απέθανε και πράγματι έφερε αποτέλεσμα, γιατί είχαν σκοπό να φέρουν την πλήρη επικοινωνία με τους καθολικούς και να κοινωνήσουν εκ του αυτού ποτηρίου, αλλά δεν επέτρεψε ο Θεός»

    Διαφωνίες είχε ο π.Αυγουστίνος με τον Ιερώνυμο. Ο π.Αυγουστίνος ως αρχιμανδρίτης στην Αθήνα διοργάνωνε δυναμικά συλλαλητήρια, επηρέαζε όλο και περισσότερα πλήθη, συνομιλούσε δε με τους του πατρίου ημερολογίου, γι’αυτό ειπώθηκε ότι ο Ιερώνυμος έκανε επίσκοπο τον π.Αυγουστίνο για να τον στείλει στη Φλώρινα και να τον «ξεφορτωθεί» από την Αθήνα.

    Στο θέμα του «εκκλησιαστικού καθεστώτος», ο π. Αυγουστίνος ήταν συντηρητικός και παρά τις διαφωνίες του με το πατριαρχείο, δεν ήθελε αλλαγή του τόμου του 1928 ενώ ο Ιερώνυμος μάλλον θα ήθελε την υπαγωγή Κρήτης και Δωδεκανήσων στην Εκκλησία της Ελλάδος. Είχαν αρκετές δικαστικές διαμάχες ήδη από το 1950 οι οποίες συνεχίστηκαν και αφού έγινε Επίσκοπος ο π.Αυγουστίνος. Δεν θυμόμαστε να τον υπερασπίσθηκε ο Ιερώνυμος, όταν αντιμετώπισε τους εγκάθετους επίορκους ψυχιάτρους, που εστάλησαν στη Φλώρινα από υπουργό για να εξοντώσουν την μη συμμορφωνόμενη φωνή του Καντιώτη. Τότε τον «έσωσε» ο Θεός, το θάρρος του και η παρέμβαση του Κ.Σιαμάκη προς τον Παπαδόπουλο, σε μια δημόσια εμφάνισή του. Διαφώνησε ο Επαναστάτης Καντιώτης, εν μέσω επταετίας, με το συνταγματικό κείμενο του 1968 και τον κατασταστικό χάρτη της εκκλησίας του 1969. Αφορούσαν τη διαίρεση την κανόνων σε διοικητικούς και δογματικούς. Το 1973 ο π.Αυγουστίνος προσέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας ζητώντας να ακυρωθούν πράξεις της αριστήνδην συνόδου υπό τον Ιερώνυμο. Το ΣτΕ τον δικαίωσε, ο Ιερώνυμος ξαναπήρε τις ίδιες αποφάσεις, ο π.Αυγουστίνος, ο π.Αμβρόσιος κ.ά. προσέφυγε εκ νέου, και δικαιώθηκαν.

    Αλλά και μετά τον Ιερώνυμο ο Σεραφείμ, γιατί προτίμησε να αφήσει στη Φλώρινα τον Καντιώτη ενώ θα μπορούσε, όπως τους 12, να τον σφαγιάσει; Φαντάζεστε έναν Καντιώτη στην Αθήνα, μάλιστα στην Ελλάδα της μεταπολίτευσης στα πόδια του Σεραφείμ Τίκα; Για ποιο άλλο λόγο είχε απαγορεύσει στον π.Αυγουστίνο να έρχεται στην Αθήνα, παρά μόνο όταν ήταν συνοδικός!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στὸ τεύχος 1071/15-9-2011 τοῦ περιοδικοῦ "Ἐνορία" μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι "ἐνῷ ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος συνέδραμε ποικιλοτρόπως τὸν Αὐγουστῖνο ὅταν ἐδιώκετο ἀπὸ τὸ καθεστὼς τῆς 21ης Ἀπριλίου, αὐτὸς ἐστάθη ἀντίθετος σὲ ἀποφάσεις του καὶ δὲν ἐσεβάσθη τὸν εὐεργέτη του", ενώ παρατίθενται και περί της εκλογής του ως επισκόπου. Στα απαντητικά σχόλια στη "χριστιανική σπίθα" Νοεμβρ. 2011, αναφέρονται και τα εξής: "Η ἐκτίμησις τῶν γεγονότων ἀπὸ ἄνθρωπο σὲ ἄνθρωπο διαφέρει πολύ. Πράγματα τὰ ὁποῖα ἕνας χαρακτηρίζει ἀρνητικά, ἄλλος τὰ βλέπει θετικά. Ἐξαρτᾶται ἀπὸ ποιά ὀπτικὴ γωνία βλέπει καὶ κρίνει κανείς. Εἶνε εὔκολο λ.χ. μία διαφωνία, ὅταν εἰσάγωνται ἄλλα κριτήρια, νὰ ἐκλαμβάνεται ὡς ἀγνωμοσύνη ἢ καὶ ἀσέβεια, ἐνῷ μὲ κριτήρια ἁγιογραφικὰ καὶ ἐκκλησιαστικὰ ἡ διαφωνία νὰ εἶνε μία εἰλικρινὴς καὶ θαρραλέα ἐνέργεια. Γιὰ τὰ ἀνωτέρω, πάντως, ἔχει ἤδη δώσει ἐπαρκεῖς ἀπαντήσεις καὶ ἐξηγήσεις ὁ π. Αὐγουστῖνος ἐν ζωῇ. Μπορεῖ τόσο ὁ κ. Μπάλογλου ὅσο καὶ ὁποιοσδήποτε ἐνδιαφερόμενος νὰ ἀνατρέξῃ στὰ κείμενά του καὶ ἰδίως στὸ βιβλίο του «Ἡ κανονικότης τῆς ἐκλογῆς καὶ χειροτονίας μου ὡς μητροπολίτου Φλωρίνης, Πρεσπῶν & Ἑορδαίας» (Ἀθῆναι 1990, σσ. 205).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επιτρέπεται ο π.Νικόδημος να εικάζει εντελώς αυθαίρετα ότι όταν ο π.Χριστόφορος Σταυρόπουλος ευχόταν για ένωση υπό ένα ποιμένα εννοούσε τον πάπα της Ρώμης;Από πού συνάγεται κάτι τέτοιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ό Ιερώνυμος ήταν πολύ προσεκτικός στο θέμα του πάπα.Ούτε σε συμπροσευχές συμμετείχε και εξελέγησαν καθ υπόδειξίν του αντιοικουμενιστές επίσκοποι όπως π.χ. ο Παύλος Παραμυθίας,ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης,ο Λαρίσης Θεολόγος κ.α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος ευχαρίστησε με έγγραφό του το μακαριστό Ιερώνυμο για τη σθεναρή στάση του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο εν λόγω έγγραφο, στο θέμα που προέκυψε με τους τρεις ψυχιάτρους.Επίσης ο μακαριστός Ιερώνυμος έχει γράψει επιστημονική εργασία στα πλαίσια της ιδιότητάς του ως καθηγητού του κανονικού δικαίου σχετική με την από κανονικής πλευράς intercommunio των ορθοδόξων προς τους ετεροδόξους στην οποία προστρέχουν πολλοί αντιοικουμενιστές όπως π.χ. ο π.Αναστάσιος Γκοτσόπουλος σε προσφάτως εκδοθέν βιβλίο του.Ο μακαριστός όπως πολύ σωστά γράφτηκε ούτε σε συμπροσευχές συμμετείχε,ούτε κάλεσε τον πάπα στην Αθήνα και γενικά ήταν προσεκτικός.Ο μακαριστός ομολογητής π.Μάρκος σίγουρα δεν έπρεπε να τιμωρηθεί.Πλην όμως θα μπορούσε να αποφύγει το επεισόδιο που δημιούργησε.Ο Αθηναγόρας σίγουρα παρέπαιε και κήρυττε αιρετικές απόψεις πλην όμως δεν καταδικάστηκε από καμία σύνοδο σαν αιρετικός και η συντριπτική πλειοψηφία των επισκόπων σύνολης της Ορθοδοξίας είχε κοινωνία μαζί του.Στο κάτω-κάτω δέηση για την υγεία του έγινε κι όχι φιλο-οικουμενιστική εκδήλωση στην οποία ο π.Μάρκος θα μπορούσε να μη συμμετάσχει και να την καταγγείλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από διασταυρωμένες πληροφορίες, από αυτόπτες, πρωταγωνιστές, όπως διαβάσαμε ή όπως περιγράφηκαν σε τηλεοπτική εκπομπή 4Ε από τον Κ.Λογοθέτη τα γεγονότα έχουν όπως εξιστορήθηκαν στο σχόλιο Apr 5, 2012 11:44 AM. Υπουργός του καθεστώτος, εξαγριώθηκε με τον π.Αυγουστίνο και ήθελε να τον βγάλει τρελλό, να τον εκθρονίσει και να τον στείλει στο άγιο όρος. Από την αδελφότητα ο Σ.Σ. παρακάλεσε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να κάνει κάτι αλλά εκείνος υποσχέθηκε μεν, αλλά δεν έκανε τίποτε, η Μητρόπολη Φλωρίνης συνέχισε να είναι περικυκλωμένη, όποιος με τηλεγραφήματα ή αυτοπροσώπως συμπαραστεκόταν στον π.Αυγουστίνο, κινδύνευε να συλληφθεί, ή και συλλαμβανόταν, η αστυνομία μπήκε ακόμα και στην αδελφότητα στη Ζ.Πηγής 44, και συνέλαβε και φυλάκισε τον Σ.Ε. Προφανώς η συμπαράσταση του Ιερωνύμου έγκειται στο ότι αν και πιέστηκε να απομακρύνει από την Ι.Μ.Φλωρίνης τον π.Αυγουστίνο, δηλ. να τον εκθρονίσει, δεν το έπραξε. Αναφέρεται στο ιστολόγιο Αυγ.Καντιώτης: "Aπό τους πρώτους κι΄όλας μήνες συγκρούεται με την δικτατορική κυβέρνησι, γιατί ο επίσκοπος Aυγουστινος δεν επιτρέπει να βγάζουν πολιτικούς λόγους μέσα στους ναούς, γιατί οι κινηματογράφοι και τα νυκτερινά κέντρα στην Φλώρινα αρχίζουν να υπολειτουργούν. Kυβερνούμε, έλεγε ο Παττακός, σ’ όλη την Eλλάδα, πλην τού νομού Φλωρίνης, που κυβερνά πνευματικά ο επίσκοπος. Ο Mητροπολίτης Φλωρίνης Aυγουστινος δεν χαρίζεται σε κανέναν. Eρχεται σε σύγκρουσι με τόν Υπουργό Bορείου Eλλάδος Π., εξ αιτίας τού Kαρναβάλου. O νεοεκλεγείς επίσκοπος Aυγουστίνος του μιλά αυστηρά και του κλείνει το τηλέφωνο... H απάντησι της δικτατορίας είναι άμεση. Διακόπτουν το κήρυγμά του από τόν κρατικό ραδιοφωνικό σταθμό Φλωρίνης στις 7/2/1968. Πιέζουν τόν αρχιεπίσκοπο Iερώνυμο γιά να τόν απομακρύνη από την μητρόπολι, και επειδή δεν βρίσκουν ανταπόκρισι χρησιμοποιούν μεθόδους ολοκληρωτικών καθεστώτων, γιά να τόν εξοντώσουν".
      Δεν επέτρεπε πολιτικές ομιλίες στις εκκλησίες ούτε στις δοξολογίες, και επί καθεστώτος 21 Απριλίου, για να μην σκανδαλιστούν οι αντιφρονούντες. Όταν ο Νομάρχης και ο Υπουργός που έπειτα τον εδίωκε, απαιτούσαν να βγάλουν λόγο στη δοξολογία, λέγοντας "είμαστε επανάσταση, κάνουμε ότι θέλουμε" ο π. Αυγουστίνος τους αποστόμωσε: "αφού κάνετε ότι θέλετε, να φορέσετε τα άμφια και να κάνετε μόνοι σας τη Δοξολογία!"

      Διαγραφή
  12. Τόσο ανόητος ήταν ο Ιερώνυμος ούτως ώστε να κυκλοφορεί με παπική στολή;Θα μπορούσε άνετα,αν ήταν παπόφιλος,να έχει τα φρονήματά του και να κυκλοφορεί με ορθόδοξη περιβολή όπως κάνουν οι ουνίτες.Πώς ελαφρά τη καρδία τον χαρακτηρίζουν μερικοί παπόφιλο;Θα διακινδύνευε τη φήμη του στο κάτω-κάτω;Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι δυστυχώς δεν τήρησε σωστή θέση στο θέμα του ράσου το οποίο όμως δεν είναι δογματικό θέμα και γι αυτό έγραψε ο π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.Ίσως γι αυτό το λόγο να φορούσε στολή που ξένισε τους παραδοσιακούς-σωστούς ορθοδόξους.Δε νομίζω όμως ίτι μπορούμε απ αυτόν το λόγο να τον κατατάξουμε στους παπόφιλους!Τραβάει μακριά η βαλίτσα έτσι! Ο αντιοικουμενιστής μητροπολίτης,μακαριστός,Τρίκκης και Σταγών Διονύσιος που είχε ελέγξει εγγράφως τον Αθηναγόρα για τα απαράδεκτα τολμήματά του αγωνίστηκε με σθένος προκειμένου να εκλεγεί ο Ιερώνυμος αρχιεπίσκοπος Αθηνών.Αναφορικά με τον Αθηναγόρα μάλλον για λόγους πανορθόδοξης ενότητας παρά επειδή συμφωνούσε μαζί του πήρε θέση υπέρ του πράγμα που το θεωρώ μεγάλο λάθος του.Έπρεπε να ελέγξει τον Αθηναγόρα κι όχι να τα βάλει με τους αντιπάλους του.Πάντως ο π.Επιφάνιος απ όσο γνωρίζω ποτέ δεν κατηγόρησε τον Ιερώνυμο για οικουμενιστή αν και διαφωνούσε με πολλές πτυχές της εκκλησιαστικής του πολιτικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από πότε ο π.Νικόδημος Μπιλάλης εκδίδει πιστοποιητικά Ορθοδοξίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο μακαριστός Ιερώνυμος δεν ντύθηκε με στολή παπικού αλλά φορουσε πολλές φορές ενα μικρό σκουφάκι σαν εκείνο που φορούσε και ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος.
    Ισως αυτό εννοεί ο π. Μπιλάλης.
    Παντοτε υπερβολικός ο π. Μπιλάλης και σε όλα του.
    Δυστυχώς.

    Τον ρωτούμε και άς μας απαντήση, ο γενναίος!!!
    Ο ίδιος τι Ομολογία κάνει σήμερα;
    Ηλεγξε καθόλου τον Βαρθολομαίο;
    Το όνομά του ακούγεται σε όλο το Αγιον Ορος.
    Και στο κελί του.
    Ας αφήσει, λοιπόν, τα νταηλίκια.
    Μονο νταής ειναι και τίποτα περισσότερο.
    Μιά χαρα και αυτός περνάει την ζωούλα του.

    Μήπως αποτειχίσθηκε και δεν το γνωρίζουμε;
    Κάνει και αυτός ψευτοαντιοικουμενιστικο αγώνα.
    Δυστυχώς.
    Ας μην ελε΄γχη, λοιπον, τους νεκρούς που δεν μπορούν να απαντήσουν και να απολογηθούν.
    Εμεις καλούμε τον ιδιο να μας πη για τον εαυτό του τι έκανε και τι κάνει.
    Θέλετε την απάντησί μου;
    ΤΙΠΟΤΑ.
    Βερμπαλισμούς και μόνο.
    Ολοι σχεδόν οι Αγιορείτες.
    Τρέμουν και την ΣΚΙΑ του Βαρθολομαίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου