του Ρώσου φυσικού Αντρέι Βολκόβ
το Μεγάλο Σάββατο του 2008
Οσιλοσκόπιο |
Το Μεγάλο Σάββατο του 2008, περί τις 09.00 το πρωί, ο Αντρέι Βολκόβ εισήλθε στον Ναό της Αναστάσεως, μαζί με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Το βασικό όργανο που χρησιμοποίησε για τις μετρήσεις του ήταν ένα ψηφιακό οσιλοσκόπιο 4 (oscilloscope), συνδεδεμένο με ένα laptop που ήταν εφοδιασμένο με το κατάλληλο λειτουργικό πρόγραμμα. Βρισκόταν σε απόσταση δέκα περίπου μέτρων από τον Πανάγιο Τάφο και βασική προτεραιότητά του ήταν να καταγράψει το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας σε συγκεκριμένες συχνότητες.
Τα αποτελέσματα των μετρήσεών του και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτές, τα περιγράφει ένα χρόνο αργότερα, στις 21 Απριλίου 2009, στην ακόλουθη συνέντευξή του στη ρωσική εφημερίδα Βέρα:
Τα αποτελέσματα των μετρήσεών του και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτές, τα περιγράφει ένα χρόνο αργότερα, στις 21 Απριλίου 2009, στην ακόλουθη συνέντευξή του στη ρωσική εφημερίδα Βέρα:
– Андрей Александрович, почему именно вы отправились исследовать природу Благодатного огня? Это совпадает с вашей научной темой? – Последние 12 лет я занимаюсь так называемой низкотемпературной плазмой. – А что это такое? – В состоянии плазмы находится подавляющая часть вещества вселенной: звёзды, галактические туманности, межзвёздная среда. Это сильно ионизованный газ.… На самой же Земле это редкое явление, и создавать её мы научились совсем недавно. Например, в хирургии начали применять «скальпели» из тончайшей струйки плазмы, раскалённой до 5000-7000 градусов. Это высокотемпературная плазма, которой можно лишь резать материю. А есть ещё низкотемпературная, в 40-80 градусов, которая умеет заживлять раны. Вот созданием таких медицинских «заживляющих» приборов я и занимаюсь, уже начинаем их выпуск. – А какая связь с Благодатным огнём? – Судя по многочисленным описаниям, появление Благодатного огня сопровождается появлением плазмы, которая внешне очень напоминает низкотемпературную. Например, известно, что какое-то время этот Огонь совершенно не обжигает руки и лицо. Также почти тысячу лет очевидцы говорят о неких сполохах, пробегающих по стенам храма и перед и в момент схождения Огня. Сейчас, правда, их сложно заметить – из-за тысяч фотовспышек, поскольку в храме не запрещено фотографировать. – Такие плазменные явления, они уникальны? – Конечно. В лаборатории мы изучаем низкотемпературную плазму только в вакууме. В воздухе она тоже может существовать, но лишь в строго определённых условиях…. и при очень высокой влажности. Но над Гробом Господнем на Пасху жарко и сухо, никакой проводящей электричество влажности нет, и неоткуда взяться мощной разности потенциалов. Между тем там появляются сполохи, столпы светящиеся, которые, как я думаю, сворачиваются потом в искру и образуют Огонь. | – Αντρέϊ Αλεξάντροβιτς, γιατί εσείς ειδικά πήγατε να εξερευνήσετε τη φύση του Αγίου Φωτός; Συμπίπτει αυτό με το επιστημονικό σας αντικείμενο; – Τα τελευταία 12 χρόνια ασχολούμαι με το ονομαζόμενο πλάσμα χαμηλής θερμότητας. – Τι είναι αυτό; – Σε κατάσταση πλάσματος βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του σύμπαντος: τα άστρα, τα γαλαξιακά νέφη, το διαστρικό περιβάλλον. Είναι ένα πολύ ιονισμένο αέριο… Πάνω στην ίδια τη Γη, ωστόσο, αυτό είναι ένα σπάνιο φαινόμενο, το οποίο μάθαμε να δημιουργούμε σχετικά πρόσφατα. Για παράδειγμα, στη χειρουργική άρχισαν να χρησιμοποιούν «νυστέρια» από μία λεπτότατη ροή πλάσματος, που θερμαίνεται μέχρι 5000-7000 βαθμούς. Αυτό είναι ένα υψηλής θερμότητας πλάσμα, με το οποίο μπορούμε μόνο να κόβουμε την ύλη. Αλλά υπάρχει και το πλάσμα χαμηλής θερμότητας, περίπου 40-80 βαθμών, που μπορεί να επουλώνει τα τραύματα. Με τη δημιουργία τέτοιων ιατρικών «επουλωτικών» μηχανημάτων ασχολούμαι κι εγώ, και ήδη αρχίζουμε την παραγωγή τους. – Και ποια είναι η σχέση με το Άγιο Φως; – Κρίνοντας από τις πολυάριθμες περιγραφές, η εμφάνιση του Αγίου Φωτός συνοδεύεται από την εμφάνιση πλάσματος, που εξωτερικά θυμίζει πολύ το πλάσμα χαμηλής θερμότητας. Για παράδειγμα, είναι γνωστό, ότι για κάποιο διάστημα το Φως αυτό δεν καίει καθόλου τα χέρια και το πρόσωπο. Επίσης, σχεδόν επί χίλια χρόνια οι αυτόπτες μάρτυρες μιλάνε για κάποιες λάμψεις, που διατρέχουν τα τείχη του ναού και πριν και μετά την έλευση του Φωτός. – Τέτοια φαινόμενα πλάσματος είναι μοναδικά; – Βεβαίως. Στο εργαστήριο ερευνούμε το πλάσμα χαμηλής θερμότητας μόνο στο κενό. Στον αέρα μπορεί εξίσου να υπάρχει, αλλά μόνο υπό αυστηρά καθορισμένες συνθήκες… και υπό πολύ υψηλή υγρασία. Αλλά, πάνω από τον Τάφο του Κυρίου το Πάσχα κάνει ζέστη και η ατμόσφαιρα είναι ξηρή, δεν υπάρχει καμία υγρασία που να άγει τον ηλεκτρισμό, και δεν υπάρχει πηγή δυνατής διαφοράς και δυναμικού. Εν τω μεταξύ, εμφανίζονται εκεί λάμψεις, φωτεινές δέσμες, που, κατά τη γνώμη μου, μεταμορφώνονται ύστερα σε σπίθα και γεννούν το Φως». |
Σύμφωνα με τον Ρώσο φυσικό, το φαινόμενο πλάσματος, που εκτιμάται ότι λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό του ναού, από επιστημονικής απόψεως είναι ανεξήγητο και αδικαιολόγητο. Η κορυφαία στιγμή όμως, για τις μετρήσεις του, επήλθε την ώρα της εμφάνισης του Αγίου Φωτός, όταν ο πατριάρχης βρισκόταν κλεισμένος στο εσωτερικό του Τάφου. Η απρόσμενη μέτρηση καταγράφηκε στις 14:04 το μεσημέρι ώρα Ιερουσαλήμ (15:04 ώρα Ρωσίας). Δύο περίπου λεπτά αργότερα ο πατριάρχης εξήλθε με το Άγιο Φως. Συνεχίζει ο Βολκόβ στη συνέντευξή του:
– Уже давно Иерусалимский Патриарх скрылся в Кувуклии, началась церемония... И вот – есть! Зафиксировано изменение спектра излучения из-за непонятного импульса. Произошло это после 15 часов 4 минут. Один всплеск – и больше ничего похожего. А вскоре появился и Патриарх Иерусалимский с горящей свечой. – И что это был за всплеск? – Электроразряд. Что он такое, откуда взялся, я не знаю. Позже, уже вернувшись в Россию, я занялся раскадровкой записанных радиосигналов. Фиксация проходила в течение шести с половиной часов. Один замер – это около тысячи «кадров». Работа довольно утомительная. Но подтвердилось: перед появлением Огня был электрический разряд…Подробности я сейчас излагать не могу, поскольку связан договорённостью с создателем документального фильма. Картограмма измерений будет там подробно представлена. Но главное я уже сказал: это был электрический разряд. Почему это важно? Понимаете, тут такая цельная картина возникает. О плазменных явлениях я уже говорил – и они сами по себе являются чудом, поскольку в храме нет никаких условий для их возникновения. Второй необъяснимый факт: электрическая заряженность воздуха, которая обнаруживается даже без приборов, – многие чувствуют, что во время схождения Благодатного огня у них волосы на руках дыбом становятся. Такое возможно при очень большой разности электрических потенциалов, скажем, между крышей дома и полом первого этажа. Это если дом сделан из чистого кварца, а на улице – гроза. Но на Пасху в Иерусалиме, как правило, не бывает никакой грозы, там сухо. А сам Храм Гроба Господня построен из разнородных материалов – ракушечника, мрамора, дерева. Строили его без единого плана, у него множество самых разных пристроек. Так что заподозрить, будто в него изначально встроен гигантский резонатор, выпрямитель и конденсатор, необходимые для накопления электрического заряда и последующего разряда, просто абсурдно. Но разность электрических потенциалов всё равно ведь возникает! Причём в определённый день, на Пасху, после молитв в Кувуклии. И вот тут перед нами предстаёт последний обнаруженный нами штрих – появление Благодатного огня сопровождается электрическим разрядом. То есть получается, что появление Огня – неотделимая часть всех этих невероятных, никак не объяснимых явлений, имеющих одну электрическую природу. Разве это не подтверждение его чудесности? | – Είχε ώρα που ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων εισήλθε στο Κουβούκλιο , η τελετή άρχισε ... Και ξάφνου – νάτο! Καταγράφηκε αλλαγή φάσματος ακτινοβολίας εξαιτίας αγνώστου σήματος. Αυτό συνέβη στις 15:04. Μία διακύμανση – και τίποτε άλλο παρόμοιο. Και σύντομα εμφανίστηκε ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων με αναμμένο κερί. – Και τι διακύμανση ήταν αυτή; – Ηλεκτρικό φορτίο. Το τι είναι, από πού προήλθε, δεν γνωρίζω. Αργότερα, έχοντας ήδη επιστρέψει στη Ρωσία, ασχολήθηκα με την αποκωδικοποίηση των καταγραμμένων ραδιοφωνικών σημάτων. Η διαδικασία (των μετρήσεων) κράτησε έξι ώρες και τριάντα λεπτά. Μία μέτρηση περιλαμβάνει γύρω στα χίλια «καρέ». Αρκετά κουραστική δουλειά. Αλλά επιβεβαιώθηκε το εξής: πριν την εμφάνιση του Φωτός υπήρξε ηλεκτρική εκκένωση… Δεν μπορώ τώρα να σας πω λεπτομέρειες, γιατί έχω δεσμευτεί απέναντι στον δημιουργό του ντοκιμαντέρ. Το χαρτογράφημα των μετρήσεων θα είναι αναλυτικά παρατεθειμένο εκεί. Αλλά, το πιο σημαντικό το έχω ήδη αναφέρει: ήταν μία ηλεκτρική εκκένωση….Γιατί είναι σημαντικό αυτό; Βλέπετε, εδώ δημιουργείται μία πλήρης εικόνα. Σας έχω ήδη πει για τα φαινόμενα πλάσματος – τα οποία από μόνα τους είναι ένα θαύμα, αφού στον ναό δεν υπάρχουν οι παραμικρές συνθήκες για τη δημιουργία τους. Το δεύτερο ανεξήγητο γεγονός είναι: η ηλεκτρική φόρτιση του αέρα που είναι εμφανής ακόμη και χωρίς τις συσκευές – πολλοί νοιώθουν ότι κατά την έλευση του Αγίου Φωτός τούς σηκώνονται όρθιες οι τρίχες στα χέρια. Αυτό είναι δυνατό μόνον υπό πολύ μεγάλη διαφορά ηλεκτρικών δυναμικών, ας πούμε, μεταξύ της στέγης του σπιτιού και του πατώματος του ισογείου. Και αυτό, εάν το σπίτι είναι από καθαρό χαλαζία και έξω έχει καταιγίδα. Αλλά το Πάσχα στα Ιεροσόλυμα, κατά κανόνα, δεν συμβαίνει καμία καταιγίδα, κάνει αίθριο καιρό. Και ο ίδιος ο Ναός του Κυρίου είναι χτισμένος από διάφορα υλικά – μάρμαρο, ασβεστιογενή πετρώματα, ξύλο. Το έχουν χτίσει χωρίς ενιαίο σχέδιο και έχει ένα πλήθος από διάφορους βοηθητικούς χώρους. Γι’ αυτό, η υποψία, ότι εξ αρχής είχε τοποθετηθεί μέσα του ένας τεράστιος μετασχηματιστής, απαραίτητος για τη συσσώρευση ηλεκτρικού φορτίου και της μετέπειτα εκκένωσης, είναι απλά εξωπραγματική. Αλλά η διαφορά των ηλεκτρικών δυναμικών παρόλα ταύτα δημιουργείται! Και σημειωτέον, σε συγκεκριμένη ημέρα, το Πάσχα, μετά τις προσευχές στο Κουβούκλιο. Και εδώ εμφανίζεται ενώπιον μας η τελευταία πτυχή που ανακαλύψαμε – η εμφάνιση του Φωτός συνοδεύεται από ηλεκτρική εκκένωση. Δηλαδή, αυτό σημαίνει, ότι η εμφάνιση του Φωτός είναι αναπόσπαστο κομμάτι όλων αυτών των απίστευτων, πλήρως ανεξήγητων φαινομένων, που έχουν μία ηλεκτρική φύση. Δεν είναι αυτό μία επιβεβαίωση της θαυματουργικής φύσης του;» |
Ο Αντρέι Βολκόβ αναφέρει ότι, λίγο πριν την εμφάνιση του Αγίου Φωτός, έλαβαν χώρα και καταγράφηκαν επιστημονικά τρία ανεξήγητα γεγονότα:
- Το πρώτο είναι η αδικαιολόγητη παρουσία του φαινομένου πλάσματος, το οποίο, όπως αναφέρει, είναι από μόνο του ένα «θαύμα».
- Το δεύτερο είναι η επίσης αδικαιολόγητη και ανεξήγητη ηλεκτρική φόρτιση του αέρα σε συνδυασμό με την εξακρίβωση μεγάλης διαφοράς ηλεκτρικού δυναμικού.
- Το τρίτο είναι η παρουσία ηλεκτρικής εκκένωσης την ώρα της εμφάνισης του Αγίου Φωτός.
Τα τρία αυτά γεγονότα, που καταγράφηκαν ταυτόχρονα, τα χαρακτηρίσει «απίστευτα και πλήρως ανεξήγητα».
Η έρευνα του Αντρέι Βολκόβ παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και αποτελεί μία τελείως διαφορετική προσέγγιση στο θαύμα του Αγίου Φωτός, καθαρά επιστημονική. Τα αποτελέσματα των μετρήσεών του, σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελούν «μια επιβεβαίωση της θαυματουργικής φύσης του φαινομένου».
Και αυτό από μόνο του σημαίνει πολλά.
Ας περάσουμε, όμως, τώρα στη δεύτερη ενότητα των διηγήσεών μας, επιστρέφοντας και πάλι στο ταξίδι μας στον χρόνο. Βρισκόμαστε στις αρχές του 12ου αιώνα και το οδοιπορικό μας συνεχίζεται με τον Γερμανό ιστορικό Αλβέρτο του Άαχεν.
Παραπομπές:
1. Андрей Александрович Волков.
2. To Εθνικό Κέντρο Ερευνών της Ρωσίας –«Ινστιτούτο Κουρτσιάτοβ» (Kurchatov Institute)– βρίσκεται στη Μόσχα και είναι το κορυφαίο επιστημονικό και ερευνητικό κέντρο της χώρας. Από το 1955 ήταν ήδη το σημαντικότερο κέντρο επιστημονικών εργασιών στα πεδία της θερμοπυρηνικής σύντηξης και φυσικής του πλάσματος. Το 1991, το Ινστιτούτο Κουρτσιάτοβ αναβαθμίστηκε και μετατράπηκε σε Εθνικό Κέντρο Ερευνών της Ρωσίας και είναι σήμερα ένα από τα κορυφαία ερευνητικά κέντρα του κόσμου.
3. Александр Московский.
4. «Αγοράσαμε ένα οσιλοσκόπιο τύπου Βέλιμαν αμερικάνικης παραγωγής», λέει ο Βολκόβ, «και σύντομα, μας φέρανε ένα ίδιο από την Αμερική, αλλά καλύτερης ποιότητας. Το βελτιώσαμε, του βάλαμε ευαίσθητη κεραία και ειδική προστασία από την στατική πίεση για να αποφύγουμε τους επιμέρους θορύβους. Μετά, δοκιμάσαμε το μηχάνημα αυτό σε πολύ διαφορετικές συνθήκες, σε συναυλίες, κατά τη διάρκεια καταιγίδας. Όλα αυτά μας πήραν περίπου δύο μήνες, και ίσα που προλάβαμε να ετοιμαστούμε για το ταξίδι –24 Απριλίου ήμουν ήδη στα Ιεροσόλυμα. Και στις 26 Απριλίου έφτασε το Πάσχα» (Εφημερίδα Βέρα, 21 Απριλίου 2009).
Τα αναφερόμενα από τον ανωτέρω επιστήμονα είναι πολύ μυθοπλαστικά, για να είναι αληθινά, καθότι προσπαθεί να αποδείξει, ότι το άγιο Φως του Παναγίου Τάφου "ουρανώθεν επέμφθη", ενώ αγνοεί, ότι ο Πατριάρχης αναπέμπει δεητική ευχή, ώστε το φως που θα λάβει από την ακοίμητη κανδήλα να καταστεί άγιο:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Δημιουργεί απορίες, γιατί τα αποτελέσματα των μετρήσεών του τα δηλώνει σε ρωσική εφημερίδα, πριν τα καταθέσει σε διεθνές συνέδριο, ώστε να αποκτήσουν επιστημονικό κύρος.
- Το πλάσμα είναι μια τέταρτη κατάσταση της ύλης και αποτελείται από ιονισμένο αέριο. Σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες η ύλη είναι αέρια. Αν η θερμοκρασία αυξάνεται συνεχώς, κάποια στιγμή, τα ηλεκτρόνια των εξωτερικών στοιβάδων ξεφεύγουν από τα άτομα και κινούνται ελεύθερα στο σώμα, ενώ τα άτομα μετατρέπονται σε κατιόντα. Έτσι, το σώμα αποτελείται πλέον από ελευθέρως κινούμενα ηλεκτρόνια και κατιόντα. Αυτή η κατάσταση της ύλης έχει πολλές ομοιότητες με τα αέρια (κυρίως τα θερμά), αλλά επειδή αποτελείται από θετικώς φορτισμένα σωματίδια, επηρεάζεται περισσότερο από ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία και την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και όχι από τη θερμοκρασία και την πίεση.
- Την έρευνά του για το πλάσμα την έκανε μόνο στο εργαστήριο, αλλά ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ (δεν είναι σίγουρος) να υπάρχει και στον αέρα.
- Ο φυσικός αυτός κατέγραψε ηλεκτρικό φορτίο άγνωστης προέλευσης, που κάνει τις τρίχες να σηκώνονται. Αλλά, ηλεκτρικά φορτία σχηματίζονται και σε έναν άνθρωπο, όταν έχει υποδήματα με λάστιχο (μονωτικό), κάτι που μπορεί να συμβαίνει σε πλήθος από τους 7000 ανθρώπων, που παρακολουθούν την τελετή. Όσο για το σήκωμα της τρίχας, αυτό παρατηρείται και στο σπίτι, όταν κανείς περάσει κοντά από οθόνη τηλεόρασης, λόγω των ηλεκτρικών φορτίων της οθόνης.
- Δηλαδή, ο ρώσος φυσικός προσπαθεί να εξηγήσει ένα θαύμα; Μα τότε δεν θα πρόκειται για θαύμα. Εδώ πέφτει στη δικανική απόδειξη θαυμάτων, σύμφωνα με τον Παπισμό. Στην Ορθοδοξία, το θαύμα, ως γεγονός της ιστορίας της θείας οικονομίας, φανερώνει τη θεία δόξα στον κόσμο, τον μεταμορφώνει, τον οδηγεί και τον διδάσκει και δεν είναι ένα συμβάν που ξεπερνά τις συνηθισμένες φυσικές και ιστορικές δυνατότητες. Αντίθετα, στον Παπισμό, το θαύμα είναι έκτακτη επέμβαση του Θεού, μέσω των κτιστών ενεργειών, αντικείμενη προς την τάξη της όλης δημιουργίας, οπότε θεωρείται ως ένα συμβάν που συγκρούεται ή είναι ασυμβίβαστο με τη φυσική νομοτέλεια.
- Πριν όμως διατυπώσει αυτές τις θεωρίες του θα έπρεπε να συμβουλευθεί το ίδιο το Πατριαρχείο, του οποίου η ιστοσελίδα άλλα αναφέρει (βλέπε κατωτέρω).
ΙΚ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΑΦΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι, που δεν έχει προσεχθεί μέχρι σήμερα και αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου: www.jerusalem-patriarchate.info/gr/agion_fos.htm, είναι η συμπροσευχή με αιρετικούς. Έτσι, σύμφωνα με τη λεπτομερή περιγραφή της τελετής:
1/ Στις 11 το πρωί επιθεωρείται το Κουβούκλιο, για την ύπαρξη εύφλεκτης ύλης και σφραγίζεται η θύρα με κορδέλες και κερί. Το σφράγισμα της θύρας γίνεται από τον μουσουλμάνο θυρωρό του Ναού της Αναστάσεως.
2/ Στις 12 το μεσημέρι, ο Πατριάρχης με την ακολουθία του έρχονται από το Πατριαρχείο και κατευθύνονται στο άγιο βήμα του Ναού. Εκεί, προσέρχονται οκτώ αιρετικοί κληρικοί (4 Αρμένιοι, 2 Κόπτες και 2 Σύριοι) ασπάζονται το χέρι του Πατριάρχη και λαμβάνουν «καιρόν», για να μετάσχουν της τελετής. Ακολούθως, λαμβάνουν «καιρόν» οι Ορθόδοξοι κληρικοί.
3/ Ακολούθως, μεταφέρεται με πομπή η ακοίμητη λυχνία στον Τάφο, αποσφραγίζεται η θύρα και τοποθετείται η λυχνία επί του Τάφου. Ξανασφραγίζεται η θύρα.
4/ Ακολούθως, ξεκινάει πομπή με λάβαρα από το άγιον βήμα προς το Κουβούκλιον, με τον Πατριάρχη και κληρικούς και γίνεται περιφορά έξωθεν του Κουβουκλίου τρεις φορές. Εισέρχεται στο Κουβούκλιον ο Πατριάρχης με δυο αργυρούς πυρσούς και τρεις δεσμίδες κεριών εκάστη από 33 κεριά και ο Αρμένιος κληρικός, με δυο αργυρούς πυρσούς. Ο Πατριάρχης γονατίζει και διαβάζει την δεητική ευχή προφανώς υπό το φως της κανδήλας, ο δε Αρμένιος αναμένει στον προθάλαμο του Κουβουκλίου. Έτσι, στον ίδιο χώρο έχουμε συμπροσευχή Ορθόδοξου και αιρετικού Μονοφυσίτη Αρμένιου.
5/ Στην ευχή αναφέρεται, ότι ο Πατριάρχης ποιεί «φωτοφάνεια» και λαμβάνει φως από την ακοίμητη κανδήλα και δέεται να καταστεί αυτό το φως «αγιασμού δώρον» και «πάσης θεϊκής χάριτος πεπληρωμένον».
6/ Μετά το τέλος της ευχής, ο Πατριάρχης ανάβει τα κεριά από την κανδήλα και στον πρώτο, που δίνει το άγιον φως είναι ο αιρετικός Αρμένιος, εντός του Κουβουκλίου!
7/ Κατόπιν, ο Πατριάρχης δίνει τους δυο αργυρούς πυρσούς με το άγιον φως από την βόρεια οπή του κουβουκλίου σε Ορθόδοξους κληρικούς και λαϊκούς και ο Αρμένιος από τη νότια οπή σε αιρετικούς κληρικούς και λαϊκούς. Ακολούθως πλημμυρίζει ο Ναός με τις φωταψίες των χιλιάδων κεριών. Επομένως το άγιον Φως εμφανίζεται εντός του Ναού της Αναστάσεως, πριν ανοίξει η θύρα του Κουβουκλίου.
8/ Στη συνέχεια ανοίγεται η θύρα του Κουβουκλίου και εισέρχονται σ' αυτό ένας αιρετικός Κόπτης κληρικός και ένας αιρετικός Σύριος κληρικός και λαμβάνουν το φως από τον Πατριάρχη. Επομένως, εντός του Κουβουκλίου βρίσκονται 4 κληρικοί: ένας Ορθόδοξος (ο Πατριάρχης) και τρεις αιρετικοί (Αρμένιος, Κόπτης και Σύριος).
9/ Ακολούθως εξέρχεται του Κουβουκλίου ο Πατριάρχης και οι 3 αιρετικοί κληρικοί και δίνει τη μια δεσμίδα φωτός στον διοικητή της πόλης και τις άλλες δυο τις μεταφέρει στο άγιο βήμα. Στην πορεία ανάβουν τα κεριά των ευρισκομένων από τις δεσμίδες του Πατριάρχη. Σημειωτέον, ότι το άγιον φως έχει ήδη δοθεί από τις πλαϊνές οπές του Κουβουκλίου, όπως περιγράφηκε προηγουμένως.
Συμπέρασμα:
Εντός του Κουβουκλίου έχουμε συμπροσευχές με αιρετικούς, καθώς και εντός του Ναού της Αναστάσεως, όπου βρίσκεται πλήθος Ορθοδόξων, αλλά και πλήθος Αρμενίων, Κοπτών και Σύρων.
Το άγιον Φως έχει ήδη δοθεί στους πιστούς, πριν βγει ο Πατριάρχης από το Κουβούκλιο.
ΙΚ
Ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις από ένα φυσικό επιστήμονα.Καλό θα είναι να ληφθούν σοβαρά υπόψη από τους κατ επάγγελμα αμφισβητίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θαύμα αποτελεί υπέρβαση των φυσικών νόμων και φυσικά δεν εξηγείται επιστημονικά.Αν προσπαθήσεις να το εξηγήσεις επιστημονικά φθάνεις σε αδιέξοδο.Ο Αλέξις Καρρέλ,περίφημος γιατρός,φυσιολόγος και βιολόγος στην αρχή της επιστημονικής του σταδιοδρομίας υπήρξε φοβερά δύσπιστος απέναντι στο θαύμα.Θεωρούσε τα θαύματα απλά φυσικά φαινόμενα.Τελικά πείστηκε για τη θεία προέλευση των θαυμάτων,άλλαξε ζωή,έγινε πιστός χριστιανός και συνέγραψε θαυμάσια βιβλία όπως π.χ. το περίφημο Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ και Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ στα οποία αποδεικνύει την ανεπάρκεια της επιστήμης να προσεγγίσει στο μυστήριο που λέγεται άνθρωπος.Δυστυχώς σήμερα βιώνουμε έναν επιστημονοκεντρικό μονισμό που προσπαθεί ανεπιτυχώς βέβαια να επιστημονικοποιήσει τα πάντα.Γι αυτό πάσχει από εσωτερική διάσπαση ο σύγχρονος άνθρωπος.Ο άνθρωπος για να γνωρίσει εαυτόν και τον κόσμο που τον περιβάλλει έχει ανάγκη τη Θεία Αποκάλυψη για την οποία ο άγιος Νεκτάριος σε βιβλίο του αναφέρει ότι αποτελεί το λύχνο που φωτίζει τον ανθρώπινο νου στις έρευνές του.Δεν καταργείται η νόηση και η σκέψη στην αναζήτηση της αλήθειας αλλά φωτίζεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης
Χριστός Ανέστη! Αν κάποιος άλλος επιστήμονας, βάλει κάποτε κρυφή κάμερα στο κουβούκλιο, και αν τυχόν δείξει στο παγκόσμιο κοινό ότι η φλόγα ανάβει όχι θαυματουργικώς αλλά με συνηθισμένο τρόπο, εκείνοι που διδάσκουν τους θρησκευόμενους να στηρίζουν την πίστη τους στο ότι το άγιο φως έρχεται κάθε χρόνο κατά παραγγελία από τον ουρανό υπερφυσικώς, θα έχουν το κρίμα για τον σκανδαλισμό εκατομμυρίων πιστών!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά δεν θα πέσω από τα σύννεφα ούτε θα χάσω την πίστι μου, αφού ως Ορθόδοξος δόξα τω Θεώ δεν διδάχθηκα κάτι διαφορετικό από όσα αναφέρει ο κ.ΙΚ. ούτε κατηχήθηκα να στηρίζω την πίστι μου σε υπερφυσική αφή ανά έτος, του αγίου φωτός! Δεν υπάρχει τέτοια δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας.
Ο καθένας ως άτομο, με δική του ευθύνη μπορεί να πιστεύει ή να μην πιστεύει ό,τι θέλει και ό,τι του καπνίσει.
Αλλά επιτρέπεται άραγε μια ολόκληρη Εκκλησία, να συντηρεί σε εκατομμύρια πιστούς τη δοξασία ότι πρόκειται για αφή φωτός, που συμβαίνει με υπερφυσικό τρόπο; Αν οι πιστοί έχουμε υποχρέωση εφόσον μας παρέχονται αποδεικτικά στοιχεία, όπως αυτά που αναφέρει ο κ. ΙΚ, να τα ερευνούμε, δεν έχουν οι επίσκοποι;
Γιατί ἀραγε να μην αναμεταδοθεί ο τρόπος αφής με μια κάμερα μέσα στο κουβούκλιο, αφού πρόκειται για θαύμα που όντως θα πορβληματίσει και αυτούς τους αλλοθρήσκους και τους απίστους; Ας μην επικαλεστούν ότι απαγορεύεται διότι πρόκειται περί υπερφυούς θαύματος κ.λπ.! Κάθε Κυριακή, βλέπουμε στις τηλεοράσεις αναμετάδοση του απείρως μεγαλύτερου και απόλυτου Θαύματος, της μεταβολής του άρτου και οίνου σε Τίμια Δώρα, και όλη τη διαδικασία, τις ευχές, το σείσμα του "αέρα" τη Θ.Ευχαριστία, κατά την Θ.Λειτουργία.
Ενεός
http://nefthalim.blogspot.com/2012/04/blog-post_6355.html.Και ο γνωστός καθηγητής Πανεπιστημίου κ.Γεώργιος Α.Παπαδόπουλος μόνο σε θαύμα αποδίδει το φαινόμενο του Αγίου Φωτός μετά από μελέτες που έκανε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠλειάδα επιστημόνων αδυνατεί να ερμηνεύσει από αμιγώς επιστημονικής σκοπιάς το φαινόμενο του Αγίου Φωτός.Βέβαια οι χριστιανοί δε στηρίζουμε την πίστη μας στο Άγιο Φως.Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος γράφει ότι η εκζήτηση του θαύματος είναι σημείο χαμηλής πίστης.Αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε και το θαύμα ούτε να χαρακτηρίζουμε μυθοπλασίες τα αποτελέσματα των ερευνών εγκρίτων επιστημόνων.Ας διατηρούμε τις αμφιβολίες μας χωρίς να απαξιώνουμε με βαρύγδουπες φράσεις όσους έχουν άλλη άποψη απ τη δική μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τους αμφισβητίες των λόγων του Πατριαρχείου και οι οποίοι κατηγορούν ως κατ' επάγγελμα αμφισβητίες αυτούς που δεν αμφισβητούν τους λόγους του Πατριαρχείου, παραθέτουμε τη σχετική δεητική ευχή, που διαβάζει ο Πατριάρχης μέσα στον Πανάγιο Τάφο:
ΑπάντησηΔιαγραφή"..... σε το όντως ιλαρόν και εφετόν φως εν τοις καταχθονίοις θεϊκώς επιλάμψαν, εκ τάφου δε θεοπρεπώς αναλάμψαν αναμιμνησκόμενοι, φωτοφάνειαν ποιούμεθα, σου την προς ημάς συμπαθώς γενομένην θεοφάνειαν, εικονίζοντες. επειδή γαρ τη σωτηρίω και φωταυγεί νυκτί πάντα πεπλήρωται φωτός ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια δια το υπερφυές μυστήριον της εν Άδου καθόδου σου και της εκ Τάφου σου τριημέρου αναστάσεως. Δια τούτο, εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον ενδελεχώς και αειφώτως εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως και παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Πανάγιε Δέσποτα, όπως αναδείξης αυτό αγιασμού δώρον και πάσης θεϊκής σου χάριτος πεπληρωμένον, δια της χάριτος του Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου. και τους απτομένους ευλαβώς αυτού ευλογήσης και αγιάσης.....".
Για όσους γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα, ο Πατριάρχης δέεται να πραγματοποιήσει φωτοφάνια, παίρνοντας φως από το φως που συντηρείται αδιαλείπτως και δεν σβήνει ποτέ, ώστε να μοιρασθεί στους πιστούς και παρακαλεί τον Κύριο να αναδείξει αυτό το φως, ως δώρο αγιασμού και πλήρες θείας χάριτος.
Τώρα, οι αμφισβητούντες τα λόγια αυτά, στην ουσία λένε, ότι ο Κύριος δεν ακούει την δέηση αυτή του Πατριάρχη και αντί να αγιάσει το φως που παίρνει ο Πατριάρχης από το ακοίμητο κανδήλι, στέλνει "εξ ουρανού" ήδη αγιασμένο φως, που καταυγάζει όλο το Ναό και μάλιστα διατυμπανίζουν, ότι πρόκειται περί του ακτίστου φωτός, το οποίον μάλιστα και βιντεοσκοπούν! Έτσι, το άκτιστον φως καθίσταται ορατό στους σωματικούς οφθαλμούς, χωρίς να χρειάζεται τους οφθαλμούς της πίστεως και από τον οιονδήποτε πιστό ή αιρετικό, Μονοφυσίτη, Παπικό, Μουσουλμάνο, περίεργο ή και άθεο!
Αν όλοι αυτοί θεωρούν τους ευατούς τους μακάριους, που "είδαν" το άκτιστο φως, τότε αμφισβητούν ακόμη και τα ίδια τα λόγια του Κυρίου στη σημερινή περικοπή.
ΙΚ
Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι επιστήμονες του κύρους του καθηγητού του ΕΜΠ κ.Παπαδόπουλου συνηγορούν για το θαύμα του Αγίου Φωτός.Φυσικά δεν είναι μόνο αυτοί.Ευχαριστούμε τον ανώνυμο των 2:26ΑΜ για την ενημέρωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι επίσης ενθαρρυντικό το γεγονός, ότι επιστήμονες του κύρους του καθηγητή Βυζαντινής αρχαιολογίας στο ΑΠΘ Κ. Καλοκύρη, ο οποίος εκλήθη από την αγιοταφική αδελφότητα και διενήργησε ανασκαφές στον Πανάγιο Τάφο και ο οποίος αναφέρει, ότι δεν υπάρχει κανένα θεόσταλτο φως, αλλά γίνεται μεταβολή του φυσικού φωτός σε φως άγιο, με τη δέηση του Πατριάρχη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πραγματεία του ανωτέρω καθηγητή βρίσκεται στο βιβλίο του: "Το αρχιτεκτονικό συγκρότημα του Ναού της Αναστάσεως Ιεροσολύμων και το θέμα του αγίου φωτός", Θεσ/νίκη, 1999, σελ. 342.
ΙΚ