Τρίτη 6 Μαρτίου 2012


Ἐγώ, μιὰ Ρωμαιοκαθολικὴ καλόγρια,
θὰ ὑποστηρίξω τὴν Ἑλλάδα


τ
ς Κατρν Μαρτν



Ζντας ἐδῶ κι κτ χρόνια στὴν λλάδα τν κατάσταση τς χώρας κα τς ντιδράσεις ποὺ ατ προκαλε, νιώθω ποχρεωμένη νὰ παρέμβω. Ἐδῶ κα μνες δίδεται γιὰ τν λλάδα εκόνα μις χώρας που βασιλεύει διαφθορά, που φοροδιαφυγ εναι θνικ θλημα κι που τ σκάνδαλα ξεσπον κα λληλοδιαδέχονται τ να τ λλο μ πυρετώδη ρυθμό. Τίποτα π λα τ παραπάνω δεν εναι ντελς ψέμα -κα προθεσή μου δὲν εναι νὰ ξωραΐσω τν πραγματικότητα. π τν λλη, συχν νοηματοδότηση καποίου πράγματος ξαρτται κα π τ πς ατ λέγεται.


μως, γνωρίζω:
πρτον μεῖς, ο πόλοιποι Ερωπαῖοι, δὲν εμαστε δὰ κα παράδειγμα ρετς κα δ δικαιούμαστε νὰ δίνουμε μαθήματα σ λλους·
δεύτερον, δεν κερδίζουμε τίποτα μ τ νὰ ξευτελίζουμε ναν ταρο μας πο εναι δη ποδυναμωμένος, πόσο μλλον ταν πρόκειται γιὰ ἕναν λόκληρο λαό· τρίτον, μου φαίνεται πὼς τριάντα χρόνια συμβίωσης δὲν ρκοσαν γιὰ νὰ γνωρίσουμε πραγματικ κα νὰ κατανοήσουμε τος λληνες «ξαδέλφους» μας, πο δὲν εναι ταυτόσημοι μ μς.


Πρόκε
ιται γιὰ κάτι ατονόητο, πο μως συχν τ λησμονομε: ο λληνες δὲν εναι δυτικοευρωπαῖοι -κα μ τ χάρη το Θεο δ θ γίνουν ποτέ.

πέναντι στ νομοθεσία δὲν χουν τ δια ντανακλαστικ μ μς: δ διαθέτουν ατν τν προδιάθεση πρς τὴ νομιμοφροσύνη, πο δίχως λλο μᾶς χει κληροδοτηθε π τ Ρώμη κα χαρακτηρίζει τὴ δύση. Στὴν λλάδα κανόνας δὲν εναι ποχρεωτικός· τ πράγματα δὲν ξελίσσονται σύμφωνα μ τ νόμο, πο ἐδῶ χει μλλον νδεικτικ ρόλο.

Θυμᾶμαι συχν
τί μᾶς εχε πεῖ καθηγητής μας τν λληνικν στὸ πρτο μας μάθημα: μεγαλοφυΐα τς λατινικς γλώσσας εναι λογική της αστηρότητα· μεγαλοφυΐα τν λληνικν μως ἔγκειται στὴν εελιξία τους, στὴν τέχνη τν ποχρώσεων. πάρχουν σαφς γραμματικο κανόνες, λλ ο ξαιρέσεις, ο ποχρώσεις, ο διαφοροποιήσεις, ο νώμαλες κλίσεις εναι τόσο πολυάριθμες! Μετ π τόσο καιρὸ ποὺ ζ ἐδῶ, τείνω νὰ πιστέψω πὼς ,τι σχύει στ γλσσα σχύει κα στὶς νοοτροπίες τν νθρώπων.

Τ
πρωτεον ἐδῶ εναι ο οκογενειακο κα κοινωνικο δεσμοί. Δὲν ρνούμαστε ποτὲ μία χάρη σ ναν φίλο κα συγγεν, στω κι ν χάρη ατ πισύρει κάποιο βαθμ παραβίασης το νόμου. Βοηθομε τν πλησίον, τ φίλο, νοιαζόμαστε γιὰ τς ναγκες τν νθρώπων, χωρς κατ' νάγκη νὰ κατανοομε παρ πολ καλ τν ννοια το «γενικο συμφέροντος». νόμος παρακάμπτεται χωρς συνειδησιακ προβλήματα. Ο λληνες ξάλλου παραδέχονται πὼς προσπαθον «νὰ κάνουν τ δουλειά τους» χωρς νὰ νοιάζονται γιὰ τ νόμο: «δὲν εναι καλ μέν, λλ τσι εμαστε ο λληνες, καὶ ποτέ μας δ θ λλάξουμε!». ν περηφανευόμαστε πράγματι γιὰ τὴ διαφορετικότητα, πο τ θεωρομε τν πλοτο τς Ερώπης, θ πρέπει νὰ σεβαστομε κι ατ τ διαφορά, χωρς νὰ κπλησσόμεθα δθεν ποὺ ο λληνες δ συμπεριφέρονται σν Γερμανο Γάλλοι. Γιὰ νὰ ξίζει τν νομασία της Ερωπαϊκ Ἕνωση (ΕΕ) χρειάζεται σοι τὴ συναποτελον νὰ γνωρίζονται πραγματικά, κα χι μόνο πιφανειακά, στὴ βάση στερεοτύπων.

Πρ
ν τελειώσω, θ θελα πλ νὰ σημειώσω κάτι σχετικ μ μία κφραση ποὺ στὰ ατιά μου κούγεται παράξενα: μιλᾶμε γιὰ «χρέος τς λλάδας πρς τν Ερώπη». Πάντοτε συναισθανόμουν τ ντίθετο: πς εναι Ερώπη ποὺ χρωστάει στὴν λλάδα. Πρόκειται γιὰ να δάνειό ποὺ παραχωρήθηκε ἐδῶ κα πάνω π εκοσι πέντε αἰῶνες κι κτοτε χουν δοθε μέτρητες δόσεις, πο δ καταμετρνται μν σ δραχμς σ εὐρώ, λλά ποὺ ξιοποίησή τους παρήγαγε νεκτίμητους θησαυρούς.

λοι σοι δ θ μαστε κριβς ,τι εμαστε, ν δεν εχαμε συναντηθε στὴν πορεία τς ζως μας μ τν δυσσέα, τν χιλλέα, τν Οδίποδα, τν ντιγόνη, τν Προμηθέα, ν δὲν εχαμε κούσει νὰ γίνεται λόγος γιὰ τν Σωκράτη, τν Πλάτωνα, τν ριστοτέλη, γιὰ νὰ μν ναφερθ σ λίγα μόνο π τ πι διάσημα σχετικ παραδείγματα, ν λοι ο ατρο θυμοῦνταν τν πποκράτη κι λοι ο δημοκράτες τν θνα, ν λοι κάναμε σωστ τος λογαριασμούς μας, σως θ ναγνωρίζαμε τ γεγονός πὼς μες χρωστᾶμε στὴν λλάδα καὶ πὼς τ δισεκατομμύρια ερὼ το λληνικο χρέους δὲν εναι τίποτα σ σύγκριση μ τ δικό μας χρέος, πο κανες δ μᾶς ζητᾶ ποτ νὰ ποπληρώσουμε.

Κι
ς μν ναφερθομε σ λους τος θησαυρος γιὰ τος ποίους καυχῶνται τ μουσεα μας, προϊόντα λεηλασίας τς λληνικς γς.


* Η Catherine Martin ε
ναι Ρωμαιοκαθολικ μοναχή. Τ ρθρο τς δημοσιεύθηκε στὴ γαλλικ φημερίδα La Croix κα ναδημοσιεύθηκε π τ site "Προοδευτικ Πολιτική".
απο την ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

4 σχόλια:

  1. Κάτι είναι κι αυτό, αλλά δεν αρκεί. Μια φωνή στο διαδίκτυο είναι μια φωνή στο διαδίκτυο : Σταγόνα στον ωκεανό. Άλλοι και άλλες φωνές πρέπει να ακουστούν, αν θέλουμε να πιάσουν τόπο λόγια σαν αυτά.

    Αν τα έλεγε ο πάπας, αν τα έλεγε ο δικός μας ή άλλος πατριάρχης, αν τα έλεγε μια εκ των ηγετικών κεφαλών των προτεσταντών, διαφορετική θα ήταν η απήχηση που θα είχαν.

    Οι κεφαλές όμως κωφεύουν. Δεν τολμούν να καταγγείλουν τους διεθνείς τοκογλύφους και το όπισθεν αυτων εφαρμοζόμενο σιωνιστικό σχέδιο της παγκόσμιας οικονομικής σπείρας. Μιας ολιγαρχίας η οποία μεθοδεύει την εκποίηση εθνών, κρατών, λαών, για την εδραίωση της κυριαρχίας της και τον έλεγχο όλων των πλουτοπαραγωγικών πηγών του πλανήτη: Μας θέλει να υποταγούμε σ΄ αυτή, να ζούμε για να αποπληρώνουμε τα δανεικά που άλλοτε θα μας δίνει και άλλοτε θα μας τα παίρνει πίσω.

    Μήπως δεν ξέρουν οι ηγετικές κεφαλές, πάπες, πατριάρχες, επίσκοποι κλπ., ποιοι βρίσκονται πίσω από όλα αυτά που γίνονται; Δεν ξέρουν ποιοι πολιτικοί εξαγοράζονται και ποιοι είναι εκείνοι οι οποίοι τα τρώνε μεταξύ τους; Τους ξέρουν, τους γνωρίζουν πολύ καλά, τους δίνουν κι από πάνω (ενδεχομένως) τίτλους εκκλησιαστικών οφφικίων για το φιλανθρωπικό έργο που κάνουν : Να παρέχουν χρήματα και εργασία, ύστερα να πετάνε στους πέντε δρόμους τους εργαζομένους, και ό,τι με τον ιδρώτα τους οι τίμιοι μεριοκαματιάρηδες αποκτούν, έρχονται και τους το παίρνουν πίσω.

    Καλά είναι αυτά που έγραψε η παπική μοναχή Catherine Martin, αλλά δεν φτάνουν, δεν αρκούν. Μια φωνή στο διαδίκτυο, είναι μια φωνή στο πουθενά. Όλοι αυτοί που μαζί τα τρώνε, ακολουθούν τη συμβουλή : Όταν τρώνε, δεν μιλάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Που ειναι οι ελληνιδες - Νεοελληνιδες του Ελλαδισταν,

    να γραψουνε τετοια κειμενα;

    Γιατι πρεπει να τα γραφει μια Ρωμαιοκαθολικη ή μια κοπελα απο το Ταιβαν, η Πελαγια Yu?

    Ποιος και τι ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΕ τοσο πολυ τις δικες μας γυναικες;!

    30 Χρονια Πασοκ
    20 Ιδιωτικη Τηλεόραση
    10 χρονια Ελενη Μενεγακη και Τατιανα Στεφανίδου -

    - και ηρθε η ΠΛΗΡΗΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ αυτου του καποτε τοσο περηφανου και ενδοξου Λαου!

    Να ντρεπεσαι που εισαι Ελληνας!

    "Ζητω"!

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διαβάζοντας κάποιος αγνός, σε πρώτη ανάγνωση, όσα λέγει η καθολική καλόγρια, θα συμφωνήσει με τους δύο πρώτους εκλεκτούς σχολιαστές.

    Διαβάζοντας κάποιος πονηρός, σε δεύτερη και πονηρότερη ανάγνωση, όσα λέει η χριστιανή καλόγρια καταλαβαίνει ότι εν μέσω ελάχιστων σωστών, θέλει να πείσει τον κόσμο και εμάς ότι...

    ότι είμαστε όλοι μα όλοι οι Έλληνες, ε, τι να κάνουμε, Ορθόδοξοι χριστιανοί είμαστε, παράνομοι, φοροφυγάδες, χωρίς μάλιστα να αισθανόμαστε τύψεις, όχι φυσικά νόμιμοι όπως οι Λατίνοι καθολικοί, φυσικά λέγω λέγω...

    ότι καμάρι των Ορθοδόξων Ελλήνων Χριστιανών είναι οι αρχαίοι Ειδωλολάτρες, καλά ο Αριστοτέλης και ο Ιπποκράτης αλλά ... και ο .. Οιδίποδας; ο Σωκράτης; και ο Πλάτων και όχι οι χιλιάδες Χριστιανοί Μάρτυρες, Χριστιανοί Άγιοι, πολλοί εξ αυτών Έλληνες, όχι ότι οι Έλληνες δάνεισαν τη γλώσσα τους στο ιερό Ευαγγέλιο, όχι ότι οι πρώτες Εκκλησίες της Ευρώπης ιδρύθηκαν στην Ελλάδα.

    ότι "οἱ Ἕλληνες δὲν εἶναι δυτικοευρωπαῖοι -καὶ μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ δὲ θὰ γίνουν ποτέ". Τι το ήθελε ο γερο Καραμανλής το "ανήκομεν εις την Δύσιν"; Αλλά ξέχασε να γράψει η καλόγρια, ότι οι ξένοι, οι μη δυτικοί, οι Ανατολίτες Έλληνες "της καθ' αυτούς Ανατολής", είναι εκείνοι που πάντοτε προέταξαν τα στήθη τους στους εξ ανατολών επιδρομείς, ώστε να είναι ελεύθεροι οι δυτικοί Ευρωπαίοι.

    ότι, επίσης, έχουμε και κάποιες ανωμαλίες, όπως ...ανώμαλη είναι η γλώσσα μας, και ότι οι ... ανωμαλίες της γλώσσας, αντανακλούν σε ποικίλες και μη προσδιοριζόμενες ανωμαλίες και στους Έλληνες. !!!
    Αλλά αυτή την ανώμαλη γλώσσα επέλεξε η θεία πρόνοια για να γράψει την Καινή Διαθήκη Του, άρα δεν είναι καθόλου ανώμαλη η γλώσσα.

    ότι έχουμε και δημοκρατία αλλά τι είδους; όχι όπως οι πρόγονοί μας Χριστιανοί, αλλά όπως οι πρόγονοί μας Αθηναίοι των 20 χιλιάδων ελεύθερων και των 200 χιλιάδων σκλάβων, ενώ είναι γνωστό στους Χριστιανούς ότι την αληθινή Δημοκρατία τη θέσπισε η Εκκλησία, όταν εν μέσω Απολυταρχικών καθεστώτων και συνθηκών εξέλεγε Αποστόλους και διακόνους δημοκρατικά.

    ότι, λέει η Χριστιανή καλόγρια, Δυτικοευρωπαίοι Χριστιανοί και Χριστιανοί Έλληνες, δεν είμαστε Αδελφοί αλλά ...εξάδελφοι (και δεν θα γίνουμε ποτέ σαν τους άλλους Ευρωπαίους γιατί θα μείνουμε παράνομοι). Ο δε παράνομος Έλλην ουκ ηβουλήθη συνιέναι. Αυτή την αντίληψη έχουν για το Χριστιανισμό; Αχ αυτό το πρωτείο, μάλλον το βιώνουν όλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. να μάθει να μην ανακατώνεται ο μυρμιδόνας εκεί που δεν τον αφορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου