Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011



"ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ"

ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΟΣ




του Θεολόγου-Φιλολόγου Κωνσταντίνου Σιαμάκη



Ἄλλοτε μερικοὶ μὲ ῥώτησαν γιατί σὲ μονὲς τοῦ Ἁγίου Ὄρους ὅπως στὴ Λαύρα, ἢ σὲ ναοὺς ὅπως στὴ Σιάτιστα καὶ στὴ Μονὴ Φιλανθρωπηνῶν στὸ νησὶ τῆς λίμνης τῶν Ἰωαννίνων, κι ἀλλοῦ, ΄΄ἁγιογραφοῦνται΄΄, μὲ φωτοστέφανα μάλιστα, οἱ εἰδωλολάτρες ἀρχαῖοι Ἕλληνες Σόλων, Σωκράτης, Πλάτων, Πλούταρχος, καὶ ἄλλοι, σὲ νάρθηκες ναῶν ἢ σὲ τράπεζες κοινοβίων˙ κι ἄλλοτε ἄλλοι μοῦ θύμισαν τοὺς ἐν λόγῳ ΄΄ἁγιογραφημένους΄΄ εἰδωλολάτρες, ἀπαντώντας σὲ κάποια δυσμενῆ σχόλιά μου γι’ αὐτοὺς καὶ ἰσχυριζόμενοι, ὅτι ΄΄Νά! ἡ ἐκκλησία αὐτοὺς τοὺς τιμᾷ γιὰ ἁγίους, τοὺς ἔχει φορέσει καὶ φωτοστέφανο΄΄˙ λὲς καὶ ἐκκλησία εἶναι οἱ ἁγιογράφοι ποὺ τοὺς ἁγιογράφησαν. ἀσφαλῶς εἶναι γνωστὸ ὅτι οἱ προειρημένοι εἰδωλολάτρες, ὅπως τὸ λὲν οἱ ἴδιοι στὰ κείμενά τους καὶ μάλιστα μὲ πολλὴ καύχησι, ὑπῆρξαν ἀρσενοκοῖτες σὰν τοὺς Σοδομῖτες κι ἐξυμνηταὶ τοῦ κιναιδισμοῦ καὶ διδάσκαλοι καὶ προπαγανδισταὶ τῆς βδελυρῆς καὶ θεοστυγοῦς αὐτῆς διαστροφῆς. καὶ γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ ἔγραψα ἄλλοτε πολλὰ μὲ πολλὲς μαρτυρίες καὶ παραπομπὲς στὰ ἴδια τους τὰ κείμενα. φυσικὰ ἡ ἀπάντησί μου ἦταν ἁπλῆ καὶ εὐθεῖα˙ ὅτι οἱ ζωγράφοι ποὺ διέπραξαν αὐτὸ στὶς τοιχογραφίες, οἱ ὁποῖες μνημονεύτηκαν, ἦταν ἀσεβεῖς˙ ἤ, τὸ λιγώτερο, δὲν ἤξεραν τί τοὺς γίνεται. γιὰ δὲ τὸ ὅτι τέτοιοι εἶναι οἱ ΄΄ἁγιογράφοι΄΄ ὄχι λίγες φορὲς σᾶς παρουσιάζω καὶ μερικὲς ἄλλες μαρτυρίες.





Πολλοὶ ἀσφαλῶς θὰ ἔχετε διαβάσει σὲ κείμενα τῆς μοναχικῆς φιλολογίας ὅτι κάποιος ἡγούμενος ἤθελε ν’ ἁγιογραφήσῃ τὸ ναὸ τοῦ μοναστηριοῦ του, ἀλλ’ οἱ ἁγιογράφοι τοῦ ζητοῦσαν χρηματικὸ ποσὸ ὑπέρογκο, καὶ δὲν συμφώνησαν. ὅταν τὴν ἄλλη μέρα τὰ χαράματα στὶς ἀκολουθίες τῶν ὡρῶν ὁ ἡγούμενος νύσταξε στὸ στασίδι του κι ἀποκοιμήθηκε, τοῦ ἐμφανίστηκε στ’ ὄνειρό του ὁ ἅγιος τοῦ ναοῦ καὶ τοῦ ἔδωσε σὲ χρυσᾶ νομίσματα ὅλο τὸ ἀπαιτούμενο γιὰ τὴν ἁγιογράφησι ποσό˙ κι ὅταν ξύπνησε ὁ ἡγούμενος, βρέθηκε μὲ τὰ χρυσᾶ νομίσματα στὰ χέρια. κι ἔστειλε καὶ ξαναφώναξαν τοὺς ἁγιογράφους, καὶ ἡ ἁγιογράφησι τοῦ ναοῦ πραγματοποιήθηκε. δὲν συζητῶ τί ἄλλα συμπεράσματα βγαίνουν ἀπ’ αὐτὴ τὴν ἀφήγησι, ἀλλ’ ἐδῶ βγάζω τὴν πληροφορία ὅτι ἀνέκαθεν ὑπῆρχαν ἁγιογράφοι, ποὺ ἦταν ἄπληστοι θεοκάπηλοι καὶ ποὺ ὅ,τι ἔκαναν τὸ ἔκαναν γιὰ τὸ χρῆμα. καὶ τέτοιοι θεοκάπηλοι βέβαια ἦταν ὑποκείμενα ποὺ μποροῦσαν καὶ ἀρσενοκοῖτες ἀκόμη ν’ ἁγιογραφήσουν, σὰν τὸ Σωκράτη καὶ τὸν Πλάτωνα, προκειμένου ν’ αὐξήσουν τὰ κέρδη τους καὶ νὰ ἐπεκτείνουν τὴν αἰσχροκέρδειά τους.






Ἕνας σεμνὸς ἱερεύς, φίλος μου, ποὺ ἁγιογραφοῦσε τὸν ἤδη ἐν λειτουργίᾳ ναό του, μοῦ ἔλεγε καταγανακτισμένος γιὰ τὸν ἁγιογράφο˙ ΄΄Τὸ γαϊδούρι! θὰ μὲ σκάσῃ! βάζει μὲς στὸ ναὸ τὸ σκύλο του, γιατί΄΄, λέει, ΄΄δὲν μπορεῖ νὰ τὸν ἀποχωριστῇ΄΄, καὶ καπνίζει σὰν ἀράπης ὅλη τὴν ὥρα ποὺ ἁγιογραφεῖ. ζωγραφίζει τὸν Παντοκράτορα, καὶ τοῦ φυσάει τὸν καπνὸ τοῦ τσιγάρου του στὸ πρόσωπο ὅλη τὴν ὥρα. κάθε μέρα μαλλώνω μαζί του γι’ αὐτό. ἀλλ’ αὐτὸς μοῦ λέει˙ ΄΄Ἂν δὲν καπνίζω, δὲν μπορῶ ν’ ἁγιογραφῶ˙ τρέμει τὸ χέρι μου. κι οὔτε μπορῶ γιὰ κάθε τσιγάρο νὰ κατεβαίνω ἀπὸ τὴ σκαλωσιά, ἀπὸ τόσο ὕψος, καὶ νὰ βγαίνω ἔξω ἀπὸ τὸ ναό, ὅπως θέλεις ἐσύ΄΄. κι ἔτσι καπνίζει τρία πακέτα τσιγάρα τὴν ἡμέρα, καὶ τὰ φυσάει ὁ ἀσεβὴς στὸ πρόσωπο τοῦ Παντοκράτορα. θὰ μὲ σκάσῃ τὸ γαϊδούρι!΄΄. ἡ ΄΄ἡγιασμένη χεὶρ τοῦ ἁγιογράφου΄΄ ἔτρεμε χωρὶς τσιγάρο˙ μόνο μὲ τσιγάρο ἠρεμοῦσε κι ἐμπνεόταν.






Ἕνας γνωστός μου μητροπολίτης μοῦ ἔλεγε μὲ παράπονο˙ ΄΄Παρήγγειλα γιὰ τὴν αἴθουσα ὑποδοχῆς μιὰ μεγάλη φορητὴ εἰκόνα τοῦ μυστικοῦ δείπνου. ὁ ἁγιογράφος μοῦ ζήτησε προκαταβολὴ 1.000.000 δρχ., καὶ τοῦ τὶς ἔδωσα. πέρασαν δυὸ χρόνια, καὶ δὲν μοῦ ἔφερε τίποτε. ὅταν τοῦ τηλεφωνῶ, μοῦ λέει˙ ΄΄Δὲν βρίσκω τὸ κατάλληλο ξύλο˙ ὅταν τὸ βρῶ, θὰ τὴν κάνω τὴν εἰκόνα΄΄. κατάλληλο ξύλο ἤθελε ὁ ἁγιογράφος.






Ὅταν ὁ πρώην Φλωρίνης Αὐγουστῖνος ἦταν ἱεροκήρυκας στὴν Ἀθήνα, θέλησε στὸ πρῶτο του ἵδρυμα καὶ πρώτη ἕδρα τῆς ἀδελφότητός του, Παλαμηδίου 76, στὸ ναΐδιο ποὺ ἦταν ἐπάνω στὴν ταράτσα, νὰ κάνῃ μιὰ εἰκόνα τῶν 40 μαρτύρων. ζοῦσε τότε ὁ Κόντογλου, καὶ τὸν ἔφερε νὰ δῇ καὶ νὰ συμφωνήσουν. ὁ Κόντογλου τοῦ ζήτησε ἕνα ποσὸ ὑπέρογκο, ποὺ τὸν π. Αὐγουστῖνο τὸν ἄφησε κατάπληκτο. δήλωσε λοιπὸν ὅτι δὲν θὰ κάνῃ τὴν εἰκόνα, διότι δὲν εἶχε τέτοιο ποσό. τότε ὁ Κόντογλου τοῦ εἶπε ὅτι αὐτὸ τὸ ποσὸ τὸ ἐννοεῖ, ἀφ’ ὅσον οἱ 40 μάρτυρες θὰ βλέπουν κατάφατσα˙ μπορεῖ ὅμως νὰ τὸ μειώσῃ στὸ μισό, ἂν οἱ μάρτυρες βλέπουν στὰ πλάγια. ΄΄Γιατί;΄΄, τὸν ῥώτησε ὁ π. Αὐγουστῖνος. ΄΄Διότι΄΄, τοῦ λέει ὁ Κόντογλου, ΄΄θὰ φαίνεται τοῦ καθενὸς τὸ ἕνα μόνο αὐτί, τὸ ἕνα μόνο μάτι, καὶ τὸ ἕνα μόνο μάγουλο˙ ἔτσι γλυτώνουμε 40 αὐτιά, 40 μάτια, καὶ 40 μάγουλα, καὶ τὰ μισὰ μαλλιά˙ ἀκριβῶς τὰ μισά λεφτά΄΄. ἐξωργίστηκε ὁ π. Αὐγουστῖνος καὶ τὸν ἔδιωξε ἀμέσως. αὐτὸ τὸ εἶδος θεοκαπηλείας τὸν ἀηδίασε πολὺ περισσότερο ἀπὸ τὴν ἀλαζονικὴ ἀπληστία τοῦ ἁγιογράφου. μᾶς ἔλεγε συνεχῶς˙ ΄΄Ἀκοῦς ἐκεῖ! χασάπης νὰ ἦταν, δὲν θὰ μιλοῦσε ἔτσι γιὰ τ’ αὐτιὰ καὶ τὰ μάγουλα τῶν μαρτύρων. λὲς καὶ ἦταν ὁ δήμιός τους, κι ἐκεῖνοι σφαχτάρια στὸ τσιγκέλι!΄΄. ὁ ἴδιος ὁ Κόντογλου ἐκτὸς ἀπὸ εἰκόνες φορητὲς καὶ τοιχογραφίες ναῶν, ΄΄βυζαντινὲς΄΄ μάλιστα, ζωγράφιζε καὶ ἄλλα πράγματα. αὐτὸς ζωγράφησε τὶς ἀδιάντροπες τοιχογραφίες τοῦ δημαρχείου Ἀθηνῶν μὲ ὁλόγυμνες Ἀφροδίτες καὶ ἄλλες θεὲς καὶ θεοὺς τῆς εἰδωλολατρίας, μυθολογουμένους ὡς μοιχοὺς καὶ πόρνες καὶ ἀρσενοκοῖτες, ποὺ οἱ ζωγραφιές τους ἀπὸ τὸν Κόντογλου εἶναι καὶ τὰ παλιότερα ἐν Ἑλλάδι πορνό. σὲ μιὰ ἔκθεσι ζωγραφικῆς τοῦ 2003 στὴν Κάζα Μπιάνκα τῆς Θεσσαλονίκης, ὅπου ἐκτέθηκαν ἔργα πολλῶν ζωγράφων, εἶδα καὶ τὴν ΄΄Κλεοπάτρα΄΄ τοῦ Κόντογλου, ἔργο αἰσχροῦ λογισμοῦ καὶ διεστραμμένης φαντασίας. παριστάνεται κατάφατσα (ἀμφὰς) μιὰ ὁλόγυμνη γυναίκα ὄρθια καὶ ἰδιαιτέρως προκλητική, μὲ πολὺ προβεβλημένο καὶ ἀνοιχτὸ μάλιστα τὸ αἰδοῖο της, σὰν ἀνοιχτὸ στόμα, καὶ μὲ τὸ τρίχωμά του διατεταγμένο μ’ ἕναν ἄκρως προκλητικὸ καὶ φαντασιωτικὸ τρόπο, ὥστε τὸ σύνολο τοῦ πίνακος νὰ δείχνῃ σὰν ἡφαίστειο μὲ κρατῆρα τὸ αἰδοῖο τῆς ΄΄Κλεοπάτρας΄΄. βδελυρὸ κι ἀρρωστημένο φαντασιοκόπημα.






Τὸ καλοκαίρι τοῦ 2003 στὴ Διεθνῆ Ἔκθεσι Θεσσαλονίκης, σὲ περίπτερο ἀραβικῆς χώρας, ὅπου ἐκτίθονταν πολλὰ χειροτεχνήματα, ἐκτίθονταν ἀνάμεσα σ’ αὐτὰ καὶ πολλὲς εἰκόνες ἁγίων καὶ ἀγαλματίδια ἐσταυρωμένων καὶ θρηνουσῶν διάκοσμα μὲ πολὺ ἐλεφαντόδοντο καὶ μάργαρο (φίλντισι καὶ σεντέφι), τὰ ὁποῖα πωλοῦνταν. πῆγα κι ἔκανα πὼς παζαρεύω μερικά, χωρὶς ν’ ἀγοράσω. ἤθελα μόνο νὰ ῥωτήσω ποιός τὰ ζωγραφίζει ἢ τὰ γλύφει, καὶ πῆρα αὐτὸ ποὺ ζητοῦσα˙ μοῦ ἔδειξαν τὸν ἕναν ἀπὸ τοὺς τρεῖς Ἄραβες, ποὺ ἦταν στὸ περίπτερο, λέγοντάς μου ὅτι




΄΄Αὐτὸς εἶναι ὁ ζωγράφος καὶ ὁ γλύπτης΄΄. ἔπειτα συζήτησα μὲ τὸν ἴδιο γιὰ τὴ ΄΄βυζαντινὴ΄΄ τεχνοτροπία του στὰ χρωστικὰ εἰκονίσματα καὶ γιὰ τὴν ἀναγεννησιακὴ στὰ γλυπτά. ἀρκετὴ ὥρα μετὰ ἀπὸ τότε ποὺ ἔφυγα σὲ ἄλλο περίπτερο, ἔστειλα ἄλλον ποὺ παζάρευε μαζί τους ἄλλα πράγματα ἐκτὸς ἀπὸ εἰκονίσματα καὶ ἀγαλματίδια, καὶ πάνω στὴ συζήτησι τοὺς ῥώτησε ἂν εἶναι Χριστιανοὶ ἢ μωαμεθανοί. ῥώτησε ἰδιαίτερα καὶ τὸν ἁγιογράφο, ὅπως τὸν εἶχα κατατοπίσει. ὅλοι τους, καὶ ὁ ἁγιογράφος, τοῦ εἶπαν ὅτι εἶναι μουσουλμάνοι. οἱ ἀνεικονικοὶ δηλαδὴ μωαμεθανοί, ποὺ τὸ Κοράνιό τους τοὺς ἀπαγορεύει νὰ ζωγραφίζουν καὶ νὰ γλύφουν, ξέροντας ὅτι οἱ Χριστιανοὶ αὐτὰ τ’ ἀγοράζουν καὶ τὰ προσκυνοῦν, ἁγιογραφοῦν καὶ ἁγιογλύφουν γιὰ τοὺς Χριστιανούς, καὶ τοὺς τὰ πωλοῦν κερδίζοντας ἀπ’ αὐτούς. τὸ ΄΄ἁγιασμένο χέρι τοῦ μωαμεθανοῦ ἁγιογράφου΄΄ εἰσπράττει χριστιανικὸ χρῆμα ἱκανοποιώντας τὶς ὀρθόδοξες λατρευτικὲς ἀνάγκες.






Ξέρω κι ἄλλο μωαμεθανό, ποὺ ἔχει ἁγιογραφήσει περίπου 10 ναοὺς τῶν Ἀθηνῶν καὶ πάρα πολλὲς φορητὲς εἰκόνες κατάσπαρτες στὴν Ἑλλάδα, ἐνῷ ἐκτὸς ἀπὸ μωαμεθανὸς εἶναι καὶ δολοφόνος καὶ λῄσταρχος. ὁ δολοφόνος τῆς τρομοκρατικῆς ὀργανώσεως ΄΄17 Νοέμβρη΄΄, ἐκεῖνος ποὺ συνελήφθη πρῶτος καὶ κατέδωσε τοὺς ἄλλους, ἐκεῖνος ποὺ δολοφόνησε δεκάδες ἀθῴους κι ἀνυποψίαστους ἀνθρώπους καὶ λῄστεψε πάνω ἀπὸ 30 τράπεζες, εἶναι καὶ ἁγιογράφος. ἁγιογράφησε τοὺς προειρημένους ναούς. ὅταν, πολὺ πρὶν ἁγιογραφήσῃ, πῆγε νὰ ἐκπαιδευτῇ ὡς τρομοκράτης καὶ δολοφόνος στὸ Σουδάν, κατὰ τὴν ἐκπαίδευσί του ἔγινε καὶ μωαμεθανός, καὶ κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς περιτομῆς του φωτογραφήθηκε φορώντας τὴν ἄσπρη κελεμπία τοῦ νεοφωτίστου. καὶ φυσικὰ αὐτὰ τὰ ὡμολόγησε κι ὁ ἴδιος ῥητῶς. ἐκεῖνες τὶς φωτογραφίες τὶς εἴδαμε ὅλοι δημοσιευμένες στὰ πρωτοσέλιδα τῶν ἐφημερίδων. τὸ ταλαντοῦχο ΄΄ἁγιασμένο χέρι τοῦ ἁγιογράφου΄΄, καὶ μάλιστα τῆς ΄΄βυζαντινῆς΄΄ τεχνοτροπίας τῆς ΄΄γεμάτης εὐλάβεια΄΄, ὅταν δὲν ἁγιογραφοῦσε, πυροβολοῦσε ἀδίστακτα μὲ τὸ πιστόλι τὸ σαρανταπεντάρι στὰ κεφάλια ἀθῴους ἀνθρώπους ποὺ πήγαιναν στὴ δουλειά τους. λέτε ἐκεῖνο ΄΄τὸ ἁγιασμένο χέρι του΄΄ νὰ δίσταζε, ἂν τοῦ κάπνιζε, ν’ ἁγιογραφήσῃ ἀνάμεσα στοὺς ἁγίους καὶ μερικοὺς εἰδωλολάτρες ἀρσενοκοῖτες μὲ φωτοστέφανο, σὰν τὸ Σωκράτη καὶ τὸν Πλάτωνα; λέτε νὰ τὸν συγκρατοῦσε ἡ μωαμεθανική του εὐλάβεια; ἢ μήπως πρέπει νὰ ψαχτοῦν καλὰ οἱ ἁγιογραφίες τοῦ δολοφόνου μουσουλμάνου τρομοκράτου στοὺς ναοὺς τῶν Ἀθηνῶν, μήπως ἀνάμεσα στὶς ἁγιογραφημένες μορφὲς τῶν ἁγίων ἔχουν καὶ τὶς φάτσες τοῦ Μωάμεθ καὶ τῶν χαλίφηδων, ποὺ τὸν διαδέχτηκαν, καὶ τῶν ἐκπαιδευτῶν ποὺ ἐκπαίδευσαν στὸ Σουδὰν τὸ δολοφόνο;






Δυὸ ῥαδιοφωνικοὶ δημοσιογράφοι τῆς Θεσσαλονίκης κάνουν φοβερὲς ῥαδιοφωνικὲς - τηλεφωνικὲς φάρσες σὲ ἀνυπόπτους ἀκροατάς, οἱ ὁποῖοι, ὅταν δέχωνται τὸ τηλεφώνημα, καὶ ἀπαντοῦν, δὲν γνωρίζουν ὅτι ΄΄΄βρίσκονται στὸν ἀέρα΄΄ κι ἀκούγονται ἀπ’ ὅλο τὸν κόσμο. γύρω στὸ πάσχα τοῦ 2008 ἔκαναν σὲ κάποιον τὴν ἀκόλουθη φάρσα. τοῦ τηλεφωνοῦν καὶ τοῦ λένε˙ ΄΄Μάθαμε ὅτι ἔχεις μεγάλο καὶ πανόμορφο σπίτι μὲ πάρκο καὶ πισίνα. εἴμαστε διαφημισταὶ καὶ θέλουμε νὰ γυρίσουμε ἕνα διαφημιστικὸ κινηματογραφικὸ σπὸτ σὲ περιβάλλον ἑνὸς τέτοιου σπιτιοῦ. τὸ σπὸτ γυρίζεται μὲ κορίτσια - καλλονές, Ἑλληνίδες, Ῥωσίδες, Σουηδέζες, Γαλλίδες, Κινεζοῦλες, Φιλιππινέζες, κλπ. κλπ., μὲ πολὺ τολμηρὰ ῥουχαλάκια καὶ μὲ πολὺ τολμηρὲς σκηνές. θὰ χρησιμοποιηθῇ στὸ ἐξωτερικό, ὄχι ποτὲ στὴν Ἑλλάδα. μπορεῖς νὰ μᾶς παραχωρήσῃς γιὰ λίγες ὧρες τὸ ἐξωτικὸ σπίτι σου; μπορεῖς νὰ συμμετάσχῃς καὶ σὺ ὡς πρωταγωνιστὴς ἀνάμεσα στὶς καλλονές;΄΄. ἀπαντάει ἐκεῖνος μὲ κάπως συγκρατημένο ἀλλὰ κι ὁλοφάνερο ἐνθουσιασμό˙ ΄΄Καὶ βέβαια μπορῶ νὰ σᾶς παραχωρήσω τὸ σπίτι μου, καὶ πολὺ θέλω νὰ συμμετάσχω καὶ στὸ παίξιμο. περισσότερα θὰ ποῦμε στὴ συνάντησί μας΄΄. ΄΄Μήπως ἔχεις πρόβλημα μὲ τοὺς γείτονες;΄΄. ΄΄Μὲ τοὺς γείτονες δὲν ἔχω κανένα πρόβλημα. θέλω ὅμως νὰ εἶστε πολὺ διακριτικοὶ μὲ τὸ ἐσωτερικό, διότι ἔχω πρόβλημα μὲ τὸ πελατειακό μου κοινό. εἶμαι ἁγιογράφος ναῶν καὶ εἰκονισμάτων, καὶ …΄΄. οἱ δημοσιογράφοι πάγωσαν. παρ’ ὅλη τὴν κυνικότητά τους καὶ παρ’ ὅλα τὰ γέλια καὶ τὰ σκαμπρόζικα σχόλια, ποὺ ἔκαναν πρὸς τὸ ῥαδιοφωνικὸ κοινό τους ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ θύματος τῆς φάρσας, μετὰ τὸ σημεῖο αὐτὸ ἔδωσαν στὴ φάρσα ἕνα γρήγορο τέλος, χωρὶς νὰ γελοῦν καθόλου.






Σὰν αὐτοὺς λοιπὸν τοὺς ἀνωνύμους καὶ κατωνομασμένους ἁγιογράφους, ποὺ ἀνέφερα, καὶ σὰν τὸν Κόντογλου μὲ τὶς ὁλοτσίτσιδες θεὲς τῆς εἰδωλολατρίας καὶ τὴν αἰσχρὴ φαντασιωτικὴ Κλεοπάτρα, ἦταν κι ἐκεῖνοι ποὺ ΄΄ἁγιογράφησαν΄΄ τοὺς εἰδωλολάτρες Σοδομῖτες, ἁπαξάπαντες δὲ τοῦ καιροῦ τῆς παγανιστικῆς καὶ ἀντιχρίστου ΄΄ἀναγεννήσεως΄΄, καί, ὅπως διαπίστωσα, ὀπαδοὶ καὶ μιμηταί της, ποὺ ἔβαλαν τὰ βδελύγματα τῆς ἐρημώσεως ἑστῶτα ἐν τόπῳ ἁγίῳ, γιὰ νὰ τὰ λατρεύουν οἱ Χριστιανοί. κανένα πρόβλημα γιὰ μᾶς τοὺς Χριστιανοὺς ποὺ δὲν κλίνομεν γόνυ τῷ Βάαλ˙ τὸ πρόβλημα τὸ ἔχουν οἱ ἀσεβεῖς ἁγιογράφοι καὶ ὅσοι χρησιμοποιοῦν τὰ κατὰ τοὺς προφῆτες βδελυρὰ ἔργα τῶν χειρῶν τους γιὰ στήριγμά τους. γι’ αὐτό, λέω, οἱ ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ καλὰ θὰ κάνουμε νὰ γίνουμε προσεκτικώτεροι ὀρθοδοξότεροι καὶ βιβλικώτεροι. γιὰ νὰ μὴ μᾶς ἐμπαίζῃ ὁ κάθε θεομπαίχτης, ὁ κάθε ἀρσενοκοίτης, κι ὁ κάθε μωαμεθανός. γιὰ νὰ μὴ μᾶς πωλοῦν τὰ βέβηλα κι ἀκάθαρτα ἔργα τῶν χειρῶν τους γιὰ μαῦρο χαβιάρι καὶ μεταξωτὲς κορδέλλες. μὴ μείνουμε Κάφροι, ποὺ θὰ μᾶς γιαλίζουν στὸ μάτι γιὰ πολύτιμα πετράδια ὅλα τὰ ἔγχρωμα κομματάκια γιαλιοῦ, ποὺ μᾶς προσφέρουν σὲ πανάκριβη τιμὴ διάφοροι ἀσεβεῖς καὶ θεομπαῖχτες καὶ ἀλλόθρησκοι. διότι τὸ ἀντίτιμο ποὺ ἀπαιτοῦν εἶναι ἡ ψυχή μας.


Από τον ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ

20 σχόλια:

  1. kαλημερα.καλα,ο καθε αγιογραφος ειναι ο,τι ειναι...οι ιερεις κι οι μοναχοι γιατι δεχονταιαυτες τις τoιχογραφιες;τοσο δυσκολο ειναι να τις σκεπασουν με αλλες΄;ΕΛΕΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μήπως, η αγιογράφηση ορισμένων αρχαίων φιλοσόφων σε νάρθηκες Ι. Ναών οφείλεται, στο ότι ορισμένοι εξ αυτών υπήρξαν και προφήτες, σχετικά με την έλευση του Σωτήρος στη γη; Ιδού:

    Θεόν δε και νυν απ’ αρχής των λεγομένων Σωτήρα, εξ ατόπου και αήθους διηγήσεως προς το των εικότων δόγμα διασώζειν ημάς, επικαλούμενοι, πάλιν αρχόμεθα λέγειν....=
    «πάλι επανερχόμαστε στο θέμα, επικαλούμενοι (τούτο), ότι διασώζουμε μία διδασκαλία από κάποια παράδοξη και ασυνήθιστη προς τα γενικώς παραδεκτά διήγηση, (κατά την οποία) από την αρχαιότητα μέχρι τώρα (αναμένουμε) Σωτήρα Θεό».
    Πλάτωνας (Πολιτεία Β΄, V, 40 § 4-5, 361-362).

    ..... γυμνωτέος δη πάντων πλην δικαιοσύνης..... μηδέν γαρ αδικών, δόξαν εχέτω την μεγίστης αδικίας, ίνα ή βεβασανισμένος εις δικαιοσύνην..... αλλ’ ίτω αμετάστατος άχρι θανάτου, δοκών μεν άδικος δια βίου, ών δε δίκαιος..... Ούτω διακείμενος ο δίκαιος μαστιγώσεται, στρεβλώσεται, δεδήσεται, εκκαυθήσεται τωφθαλμώ, τελευτών πάντα κακά παθών ανασχινδυλευθήσεται.=
    «θα απογυμνωθή από όλα εκτός από την δικαιοσύνη..... διότι χωρίς σε τίποτε να αδική, θα δυσφημισθή πολύ σαν άδικος, ώστε θα βασανισθή για την δικαιοσύνη..... αλλά θα μείνη αμετακίνητος μέχρι θανάτου, και ενώ θα είναι δίκαιος θα θεωρήται άδικος σ’ όλη του την ζωή..... Τέτοιες διαθέσεις έχοντας ο δίκαιος θα μαστιγωθή, θα στρεβλωθή, θα δεθή, θα ανάψουν τα μάτια του και στα τελευταία, αφού πάθη όλα τα κακά, θα προσηλωθεί επάνω σε πάσσαλο (στύλο)».
    Πλάτωνας (Πολιτεία Β΄, V, 362)

    «Κάποια μέρα στην διαιρεμένη ανθρωπότητα η άσαρκη Θεότητα θα λάβη σάρκα. Αυτή η Θεότης θα φέρη την απαλλαγή από τα πάθη. Ο ένσαρκος αυτός Θεός θα κρεμασθή από αχάριστο λαό και θα υποστή εκούσια όλα τα πάθη».
    Σόλων ο Αθηναίος (Κλήμης Αλεξανδρέας, Στρωματείς, 5. 14)

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φοβερός ο κ. Σιαμάκης.
    Φοβερός.
    Αποκαλυπτικός.
    Επιστήμονας α΄κατηγορίας.
    Χαιρόμεθα που αναρτάτε κείμενά του.
    Το σάπιο και βρώμικο εκκλησιαστικό κατεστημένο, ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης πήγε να τον θάψη.
    Μα, αυτός είναι θησαυρός.
    Λέει ολόκληρη την ΑΛΗΘΕΙΑ.
    Και παντού.
    Πολλοί από αυτούς τον τρέμουν.
    Γιατί άραγε;
    Ξέρει πολλά γιά πολλούς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωστε αυτός ήταν ο Κόντογλου;
    Θεέ μου, θεέ μου.
    Και εμείς τον περνούσαμε για αγιο.
    Κύριε Οδυσσέα, σείς θα απομυθοποιήσετε όλους τους παρδαλούς που εμφανίζονται γιά άγιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θεωρώ ότι ο κος Καρδάσης έχει δίκαιο.Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς ονόμαζε την αρχαία ελληνική φιλοσοφία υποβάθρα της κατά Χριστόν φιλοσοφίας.Επίσης ο φιλόσοφος και μάρτυς Ιουστίνος μίλησε για το σπερματικό λόγο.Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος φαίνεται να γνώριζε την αρχαία ελληνική φιλοσοφία.Πιστεύω ότι η απεικόνιση των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων σχετίζεται με τα όσα αναφέρει ο κος Καρδάσης.
    Λυκούργος Νάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Μα, αυτός είναι θησαυρός.
    Λέει ολόκληρη την ΑΛΗΘΕΙΑ.
    Και παντού."

    Αυτό όμως είναι το πρόβλημα, και ισχύει όχι μόνο για τον Σιαμάκη αλλά για όσους είναι αταλάντευτοι στην αλήθεια, χωρίς καλολογίες και εκπτώσεις.

    Το μέρος της αλήθειας, που δε μας θίγει, το επικροτούμε, "καλά ...τους τα λέει"!!!

    Μόλις ακούσουμε το μέρος της αλήθειας που τυχον θα θίξει τις δοξασίες μας, τις αμαρτίες μας, τις καλυμμένες με πνευματικό μανδύα εφάμαρτες σαρκικές και πνευματικές ηδονές μας, τις οργανώσεις μας, τα μοναστήρια μας και τους "διορατικούς" και "χαρισματικούς" "γεροντάδες", πώ πώ πώ! Σταυρωθήτω! (πνευματικώς).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητήρια στον Κ. ΙΚ, παρόλες τις διενέξεις μας για το Εορτολογικό, γιατί παρουσιάζει στοιχεία για μιά ακόμη φορά!
    Ο Συγγραφέας ακολουθεί ένα φρενήρη και ισοπεδωτικό λόγο που δημιουργεί υποψίες για τον σκοπό αυτού του Άρθρου. Δηλαδή όλοι μα όλοι είναι έτσι? Μήπως εσύ είσαι ο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ? Κόψε και κάτι.

    ΒΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΒΓ,

    Δεν είχατε γράψει το σχόλιό σας (7:53 μ.μ.) όταν έγραφα το δικό μου (7:13 μ.μ.).

    Δεν είναι όπως τα λέτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο κ. Καρδάσης, αν δεν κάνω λάθος, υπερθεμάτιζε χθες στα όσα έγραφε ο Κων. Σιαμάκης στην Apotixisi σχετικά με το ότι ο Πλάτων, και άλλοι Έλληνες, είναι κίναιδος. Σήμερα παραθέτει αποσπάσματα της πολιτείας του "προφητικά" της ελεύσεως του Χριστού. Και ερωτάται. Είναι δυνατόν ο κίναιδος αυτός ή άλλος να είναι στόμα του Θεού; Ο Θεός χρησιμοποιεί για προφήτες του τους κιναίδους; Χρειάζεται βάσανος πριν από τη δημοσίευση λογίων του Πλάτωνος. Υπάρχουν και νόθα μέρη των έργων του, όπως λ.χ. συμβαίνει και στον Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου, που τα χρησιμοποιούν δυστυχώς χριστιανοί αρθρογράφοι, για να υποστηρίξουν (!) τις προφητείες των προφητών. Λες και δεν αρκούν οι προφητείες του Ησαϊα του Μιχαίου κλπ, και χρειάζεται η συνεπιμαρτυρία των ειδωλολατρών. Μήπως ότι συμβαίνει με τους αγιογράφους, που εντάσσουν στους αγίους τους κιναίδους, γίνεται και με τους ψευδεπιγράφους, που εντάσσουν τους κιναίδους στους προφήτες με εμβολές στα κείμενα; Το πράγμα θέλει έρευνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διαφωνία με απόψεις ΙΚ, ΛΝ, ΒΓ. 1.

    "Εγένετο δὲ πορευομένων ἡμῶν εἰς προσευχὴν παιδίσκην τινὰ ἔχουσαν πνεῦμα πύθωνος ἀπαντῆσαι ἡμῖν, ἥτις ἐργασίαν πολλὴν παρεῖχε τοῖς κυρίοις αὐτῆς μαντευομένη. 17 αὕτη κατακολουθήσασα τῷ Παύλῳ καὶ τῷ Σίλᾳ ἔκραζε λέγουσα· οὗτοι οἱ ἄνθρωποι δοῦλοι τοῦ Θεοῦ τοῦ ὑψίστου εἰσίν, οἵτινες καταγγέλλουσιν ἡμῖν ὁδὸν σωτηρίας. 18 τοῦτο δὲ ἐποίει ἐπὶ πολλὰς ἡμέρας. διαπονηθεὶς δὲ ὁ Παῦλος καὶ ἐπιστρέψας τῷ πνεύματι εἶπε· παραγγέλλω σοι ἐν τῷ ὀνόματι ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ ἐξελθεῖν ἀπ᾿ αὐτῆς. καὶ ἐξῆλθεν αὐτῇ τῇ ὥρᾳ." (Πράξ. 16,16).

    Η παιδίσκη προφήτευε, μάντευε, αλλά πώς μάντευε; δια του πνεύματος πύθωνος, δαιμονίου. Και όταν επί πολλές μέρες μαρτυρούσε για τον Παύλο και Σίλα, ότι είναι άνθρωποι του Θεού και ευαγγελίζονται το δρόμο της Σωτηρίας (που ήταν αληθινή μαρτυρία προφητεία και μαντεία), ο Παύλος δεν "αξιοποίησε", σαν εμάς τους τρισάθλιους χριστιανούληδες, που μαγνητοφωνούμε σε εξορκισμούς κραυγές δαιμόνων, και χρησιμοποιούμε τα λόγια του σατανά για να αποδείξουμε δήθεν ότι υπάρχει Χριστός, ο Παύλος όχι μόνο δεν "αξιοποίησε" τη μαρτυρία του δαιμονικού πνεύματος της παιδίσκης, αλλά το διέταξε δια του Ονόματος και με τη Δύναμη του Κυρίου Ιησού Χριστού, να εξέλθει!

    Τοιουτοτρόπως εννοεί ο Κων/νος Σιαμάκης ότι οφείλουμε να πράττουμε, και προφανώς το σημείο αυτό είναι που δεν το κατανοήσατε εκλεκτοί εν Χριστώ αδελφοί ΙΚ. ΒΓ, ΛΝ. Τα αναφέρει ακριβώς έτσι στις δυο προηγηθείσες αναρτήσεις. Δεν ασχολείται καν, αν είπαν ή δεν είπαν προφητείες οι: Σόλων, Σωκράτης, Πλάτων, Πλούταρχος, οι αγιογραφούμενοι σε ορθόδοξους ιερούς Ναούς ως "άγιοι", με φωτοστέφανα. Ο Κ.Σιαμάκης δεν δέχεται τρισάθλιοι άνθρωποι της χειρίστης υποστάσεως των ανωτέρω, να μπαίνουν σαν εικόνες αγίων σε ιερούς Ναούς μας. Ασχέτως αν είπαν, διά ποίου πνεύματος ουκ οίδαμε, προφητείες.

    Γράφει μεταξύ άλλων για αυτούς:
    "Θὰ μάθουν ἔπειτα οἱ δικοί μας Χριστιανοί, οἱ ὀρθόδοξοι, καὶ τὶς ὑποχρεώσεις των ἔναντι τοῦ Κυρίου τους Ἰησοῦ Χριστοῦ. θὰ μάθουν ὅτι, Χριστιανοὶ ὄντες, δὲν μποροῦν ποτὲ νὰ ἐπαινοῦν τοὺς σοδομῖτες προγόνους μας Σόλωνα Πίνδαρο Αἰσχύλο Σοφοκλῆ Εὐριπίδη Σωκράτη Πλάτωνα Πλούταρχο, καὶ νὰ κορδώνωνται γι̉ αὐτοὺς σὰ γύφτικα σκεπάρνια, καὶ νὰ παραθέτουν τὴν κοπρώδη διδασκαλία τους μέσα στὰ «Χριστιανικά» τους βιβλία, καὶ νὰ φλυαροῦν ὅτι αὐτὴ ἐλάχιστα, μὰ πολὺ ἐλάχιστα, διαφέρει ἀπὸ τὴ Χριστιανικὴ διδασκαλία, κι ὅτι οἱ ἀρσενοκοῖτες ἐκεῖνοι οἱ ἀπάνθρωποι εἶναι προφῆτες τοῦ σπερματικοῦ λόγου τὸν ὁποῖο φαντάστηκε ὁ ψυχοπαθὴς Ἰουστῖνος ὁ ἀρχαιότερος ἀρνητὴς τῆς θεότητος τοῦ Χριστοῦ, καὶ νὰ λὲν ὅτι «σὰν τὸ Χριστὸ θυσιάστηκε κι ὁ Σωκράτης», τοῦ ὁποίου ὁ θάνατος ἦταν ξεκαθάρισμα λογαριασμῶν μεταξὺ κολομπαράδων".

    "γιὰ δὲ τὸ Σωκράτη, ποὺ ἤθελε νὰ βελτιώσῃ τοὺς ἀνθρώπους διὰ τοῦ κιναιδισμοῦ, ὅπως καυχᾶται ὁ ἴδιος στὸν πλατωνικὸ διάλογο Φαῖδρος (248-249˙ 250-1), ὁ Ἀριστοτέλης μαρτυρεῖ ὅτι ἦταν κι αὐτὸς φρενοβλαβὴς μὲ ξεκουνημένα τὰ μυαλά του (Ἀριστ., Πολιτικὰ 2,5 1263b)˙

    "ὁ Σόλων ποὺ ἀσελγοῦσε, ὅπως κοκορεύεται ὁ ἴδιος στὰ ποιήματά του, σὲ ἀνήλικα ἀγόρια καὶ στὸν ἐξάδερφό του Πεισίστρατο, ὁ Σωκράτης, ὁ Αἰσχύλος, ὁ Σοφοκλῆς, ὁ Εὐριπίδης ποὺ μαστίγωνε κιόλας τ̉ ἀγόρια του μέχρι νὰ κοντεύουν νὰ πεθάνουν, μποροῦν νὰ εἶναι καὶ κίναιδοι κι ἀρσενοκοῖτες κι ἐπαμφοτερίζοντες (μπινέδες), ἐπειδὴ οἱ δικοί τους ἀρχαῖοι θρῆσκοι, ὅπως οἱ Αἰσχύλος Σοφοκλῆς Εὐριπίδης Σωκράτης Πλάτων Δημοσθένης, ἦταν τέτοιοι".

    τιμωρία για μοιχούς "ἀκόμη καὶ μὲ θάνατο, ὅπως λὲν καὶ οἱ νόμοι τοῦ σοδομίτου Σόλωνος"
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Διαφωνία με απόψεις ΙΚ, ΛΝ, ΒΓ. 2.

    "Τὰ δὲ συγγράμματα τοῦ μεγάλου φυσικοῦ Δημοκρίτου, ὅπως μαρτυρεῖ ὁ διάσημος μαθητὴς του Ἀριστοτέλους Ἀριστόξενος, τὰ ἔκαιγε σ᾿ ὅλη τὴ ζωὴ του ὁ φθονερὸς κίναιδος Πλάτων, μέχρι ποὺ τὰ ἐξαφάνισε ὅλα (Διογένης Λ. 9,40)".
    ... ... ...

    Όσο για τις υποψίες κ.λπ. τις έχουμε όλοι δεχθεί από τους αδελφούς μας και τις έχουμε κι εμείς απευθύνει. Απορία ψάλτου βήξ. Τα ίδια σκέφτηκα και εγώ για τον συγκεκριμένο σχολιαστή, ότι είναι εγκάθετος, ύποπτος, πού το πάει, κ.λπ. Να αρχίσω να τα διατυπώνω κάθε φορά που βλέπω σχόλιό του;

    Τον γνωρίσαμε προ 40 ετών τον Κων/νο Σιαμάκη, δεν είναι ανώνυμος ούτε χθεσινός! Εκατοντάδες συγγράμματα, άρθρα, έρευνες, μελέτες, περιοδικά, ομιλίες, κηρύγματα, τηλεοπτικές εκπομπές, γνώστης Ελλήνων και Λατίνων Πατέρων, με πρωτότυπες επιστημονικές μελέτες. Κυνηγημένος και αδικημένος είναι, αλλά πιστός, εγκρατής, δοκιμασμένος, ορθόδοξος και αφοσιωμένος νυχθημερώς στην έρευνα των Γραφών.

    Σχετικά με τη λέξη αγάπη, αγαπώ, σαν έννοια φυσικά υπάρχει (φιλώ) αλλά η λέξη "ἁγαπώ", "αγάπαι" δεν υπάρχει στην αρχαία ελλάδα, εννοεί, αγαπητέ ΙΚ. Τἐλος, λογικό είναι να υποψιαζόμαστε ότι ο επιστήμων του οποίου το όνομα δεν αναφέρει ο π.Αθ.Σιαμάκης στο άρθρο "το αστέρι" σχετικά με το από πού πιθανώς ο Ευαγγελιστής Ματθαίος άντλησε πληροφορίες για τα διαμοιφθέντα στο παλάτι του Ηρώδη, είναι ο Κ.Σ.

    Τα ανωτέρω κατά τη δική μου αντίληψη, ίσως ο Κ.Σ. να έχει άλλες απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όταν λέμε προφητεία ή μαντεία από τον πονηρό ή δια στόματος παραδεδομένων σε αυτόν ανθρώπων, παραδεδομένων διανοία ή πράξεσι, συνειδητώς ή ασυνειδήτως, ας μην μείνουμε με την εντύπωση ότι το πνεύμα το πονηρό έχει τη δυνατότητα προφητειών.

    Ο ραδιούργος δαίμων, για τους πονηρούς σκοπούς του ή αντιγράφει και επαναλαμβάνει ήδη υπάρχουσες προφητείες, ή "ρίχνει άδεια για να πιάσει γεμάτα" ἠ κάνει συνδυασμούς δεδομένων, γεγονότων και ειπωθέντων τα οποία βεβαίως γνωρίζει, και εκδίδει πορίσματα πιθανοτήτων ή ο Κύριος του επιτρέπει να πει κάτι ή ...

    Υπήρξαν φυσικά αρχαίοι Έλληνες -παραδείγματα των οποίων αναφέρει δειγματοληπτικά στα άρθρα ο Σιαμάκης-, που αντιστάθηκαν διανοία αλλά και πράξεσι στις ειδωλολατρικές και κοινωνικές συνήθειες της εποχής τους, και κάποιοι υπέστησαν συνέπειες, Θουκυδίδης, Αριστοτέλης, Αλέξανδρος ο Μέγας ο Έλλην ο Μακεδών, που προφητεύεται στην Π.Δ. και αναφέρει ο Κ.Σ. ότι επετέλεσε το Σχέδιο του Θεού, και πολλοί προφανώς άλλοι επώνυμοι, και απλοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είναι δυνατόν ένας κίναιδος να είναι το στόμα του Θεού;

    Είναι δυνατόν ένας αιρετικός να είναι το στόμα του Θεού;

    Ποιό είναι χειρότερο; Το στόμα του κίναιδου ή το στόμα του αιρετικού;

    Βαλαάμ.

    Ειδωλολάτρης προφήτης από τη Συρία, που προσκλήθηκε από το βασιλιά της Μωάβ Βαλάκ, για να καταραστεί τους διερχόμενους από την περιοχή ισραηλίτες, αλλά αυτός αντί κατάρας απάγγειλε ευλογίες (Αρ. κεφ. 22-24, Πέτρου Β΄ 2. 15-16, Ιούδα 11). Σύμφωνα με ιουδαϊκή παράδοση, ο Βαλαάμ συμβούλεψε τον Βαλάκ να παρασύρει τους Ισραηλίτες σε οργιαστικές τελετές (Αρ. 25. 1-3, 31. 16) και για το λόγο αυτό θανατώθηκε (Αρ. 31, 8, Ιησ. 13. 22). Οι αναφερόμενοι στο Απ. 2. 14 «οπαδοί της διδασκαλίας του Βαλαάμ» ταυτίζονται με τους Νικολαϊτες, οι οποίοι διακρίνονταν για τα χαλαρά ήθη τους. Το υποζύγιο του Βαλαάμ καθ’ οδόν προς τη Μωάβ είδε τον άγγελο του Κυρίου και γονάτισε, ενώ ο Βαλαάμ μη βλέποντας τον άγγελο χτύπησε με το ραβδί. Τότε το ζώο μίλησε και παραπονέθηκε στον Βαλαάμ για το κτύπημα, ο δε Κύριος άνοιξε τα μάτια στον Βαλαάμ και είδε τον άγγελο και γονάτισε (Αρ. 22. 21-33). Εδώ, ειδωλολάτρης εκτελεί εντολές του Κυρίου και ένα ζώο είδε τον άγγελο Κυρίου και μίλησε. Επίσης αναφέρεται η επισκίασή του από το Πνεύμα του Θεού (Αρ. 24. 2-3).

    Ασφαλώς θεωρούμε, ότι ο ειδωλολάτρης Βαλαάμ δεν είχε πνεύμα πύθωνος.

    Αφού λοιπόν ο Θεός χρησιμοποίησε έναν αιρετικό ειδωλολάτρη, για να προφητεύει, γιατί να μην χρησιμοποιήσει και ένα κίναιδο;

    Εξ άλλου στη γενεαλογία του Ιησού Χριστού, αναφέρονται και τρεις γυναίκες, όπου και οι τρεις είναι πόρνες: η Ραχάβ, η Ρουθ και η σύζυγος του Ουρίου και αυτό για να κλήσει τα στόματα των Εβραίων, ότι και η Μαρία ήταν πόρνη. Μ' αυτό τον τρόπο δείχνει, ότι και από πόρνες μπορούν να γεννηθούν μεγάλοι άνδρες, όπως ο Βοόζ, ο Ωβήδ και ο Σολομών.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Την προφητεία της "όνου Βαλαάμ" εκλεκτέ αδελφέ κ. Ι.Κ. (ήταν ειδωλολάτρης το γαϊδουράκι;) τη διδάσκει η Εκκλησία Επισήμως και είμαστε υποχρεωμένοι να την δεχτούμε. Δεν είναι στην επιλογή του κάθε κληρικού, αγιογράφου, λαϊκού να τη θεωρεί προφητεία η όχι.

    Τους άλλους, Σόλωνα, Σωκράτη, Πλάτωνα, Πλούταρχο ποτέ δεν τους αναγνώρισε η Εκκλησία Επισήμως ως προφήτες. Γιατί να τους δεχτούμε σαν προφήτες και σαν αγίους όταν επισήμως δεν τους δέχεται ως προφήτες η Εκκλησία; Υπάρχει απόφαση τουλάχιστον Οικουμενικής Συνόδου; Αποστόλων; Κάποιοι Απόστολοι ήσαν καλοί γνώστες της Ελληνικής Παιδείας. Αν υπάρχει κάποια τέτοια απόφαση Οικουμενικής Συνόδου και όχι γνώμη πατρός κάμετέ μας μετόχους, κ.λπ. άλλωστε, κάποιον πατέρα που εμείς οι αναρμόδιοι τον θεωρούμε αυθεντία ο ειδικός που διάβασε τα κείμενα τον αποδεικνύει "...τοῦ σπερματικοῦ λόγου τὸν ὁποῖο φαντάστηκε ὁ ψυχοπαθὴς Ἰουστῖνος ὁ ἀρχαιότερος ἀρνητὴς τῆς θεότητος τοῦ Χριστοῦ"

    Πειρασμόν έχω, και μου φαίνεται ότι ο αρθρογράφος Κ.Σ. τα λέει στην πεθερά για να τα ακούσει η νύφη, οι σύγχρονοι κληρικοί και λαϊκοί που με το ένα πόδι πατάμε στην εκκλησία και με το άλλο στα αίσχη, τα οποία όχι τα διαπράττουμε ανευθρίαστα αλλά έχουν γίνει σύνηθες φαινόμενο, σαν να πίνουμε ένα ποτήρι δροσερό νερό, και στο λαό και στον κλήρο, ε όχι και να τους δώσουμε χριστιανική κάλυψη!!!

    Η πορνεία και η μοιχεία είναι εκτροπές του κατά φύσιν έρωτος, αλλά ο κιναιδισμός και πολύ περισσότερο η παιδεραστία, η κτηνοβασία κ.ά. είναι "παρά φύσιν", βδελύγματα, και για τέτοιες πράξεις που αποτάσσεται η Εκκλησία, καταστράφηκαν τα Σόδομα και τα Γόμορρα. Και στην καινή διαθήκη "άξιοι θανάτου (πνευματικού) εισίν".

    ῾Η κοινὴ διαγωγὴ τῶν ἐθνικῶν (προς Ρωμαίους)

    18 ᾿Αποκαλύπτεται γὰρ ὀργὴ Θεοῦ ἀπ᾿ οὐρανοῦ ἐπὶ πᾶσαν ἀσέβειαν καὶ ἀδικίαν ἀνθρώπων τῶν τὴν ἀλήθειαν ἐν ἀδικίᾳ κατεχόντων, 19 διότι τὸ γνωστὸν τοῦ Θεοῦ φανερόν ἐστιν ἐν αὐτοῖς· ὁ γὰρ Θεὸς αὐτοῖς ἐφανέρωσε. 20 τὰ γὰρ ἀόρατα αὐτοῦ ἀπὸ κτίσεως κόσμου τοῖς ποιήμασι νοούμενα καθορᾶται, ἥ τε ἀΐδιος αὐτοῦ δύναμις καὶ θειότης, εἰς τὸ εἶναι αὐτοὺς ἀναπολογήτους, 21 διότι γνόντες τὸν Θεὸν οὐχ ὡς Θεὸν ἐδόξασαν ἢ εὐχαρίστησαν, ἀλλ᾿ ἐματαιώθησαν ἐν τοῖς διαλογισμοῖς αὐτῶν, καὶ ἐσκοτίσθη ἡ ἀσύνετος αὐτῶν καρδία· 22 φάσκοντες εἶναι σοφοὶ ἐμωράνθησαν, 23 καὶ ἤλλαξαν τὴν δόξαν τοῦ ἀφθάρτου Θεοῦ ἐν ὁμοιώματι εἰκόνος φθαρτοῦ ἀνθρώπου καὶ πετεινῶν καὶ τετραπόδων καὶ ἑρπετῶν. 24 Διὸ καὶ παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς ἐν ταῖς ἐπιθυμίαις τῶν καρδιῶν αὐτῶν εἰς ἀκαθαρσίαν τοῦ ἀτιμάζεσθαι τὰ σώματα αὐτῶν ἐν αὐτοῖς, 25 οἵτινες μετήλλαξαν τὴν ἀλήθειαν τοῦ Θεοῦ ἐν τῷ ψεύδει, καὶ ἐσεβάσθησαν καὶ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει παρὰ τὸν κτίσαντα, ὅς ἐστιν εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας· ἀμήν. 26 Διὰ τοῦτο παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς πάθη ἀτιμίας. αἵ τε γὰρ θήλειαι αὐτῶν μετήλλαξαν τὴν φυσικὴν χρῆσιν εἰς τὴν παρὰ φύσιν,
    27 ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν ἔδει τῆς πλάνης αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες. 28 Καὶ καθὼς οὐκ ἐδοκίμασαν τὸν Θεὸν ἔχειν ἐν ἐπιγνώσει, παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς ἀδόκιμον νοῦν, ποιεῖν τὰ μὴ καθήκοντα, 29 πεπληρωμένους πάσῃ ἀδικίᾳ, πορνείᾳ πονηρίᾳ πλεονεξίᾳ κακίᾳ, μεστοὺς φθόνου φόνου ἔριδος δόλου κακοηθείας, 30 ψιθυριστάς, καταλάλους, θεοστυγεῖς, ὑβριστάς, ὑπερηφάνους, ἀλαζόνας, ἐφευρέτας κακῶν, γονεῦσιν ἀπειθεῖς, 31 ἀσυνέτους, ἀσυνθέτους, ἀστόργους, ἀσπόνδους, ἀνελεήμονας· 32 οἵτινες τὸ δικαίωμα τοῦ Θεοῦ ἐπιγνόντες, ὅτι οἱ τὰ τοιαῦτα πράσσοντες ἄξιοι θανάτου εἰσίν, οὐ μόνον αὐτὰ ποιοῦσιν, ἀλλὰ καὶ συνευδοκοῦσι τοῖς πράσσουσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο ειδωλολάτρης Βαλαάμ δεν είχε πρόθεση να μιλήσει για το Θεό, αλλά μίλησε κάτω από την επιβολή την αντίστασι και τον εκβιασμό του Θεού. Γι' αυτό και δεν αποτελεί παράδειγμα προφήτου, αλλ΄είναι στιγματισμένος μόνο ως εισηγητής της ακολασίας και της δολιότητος. Αν υπ' αυτή την έννοια είναι προφήτης ο Πλάτων, είναι λάθος μας να τον μνημονεύουμε οι χριστιανοί επαινετώς ως προφήτη. Και ο Καϊάφας προφήτευσε, αλλά δεν είναι προφήτης. Είναι σταυρωτής. Και ο διάβολος δια της παιδίσκης προφήτευσε, αλλά δὲν προβάλλεται ως προφήτης. Είδαμε ποτέ το διάβολο με φωτοστέφανο μέσα σε ναό και προσκυνητές του ναού να φιλούν την εικόνα του, όπως βλέπουμε τον Πλάτωνα;Αυτό θέλει να πει ο Κων. Σιαμάκης. Η διάκριση είναι χοντρή και εξώφθαλμη, αλλά αν θέλει κάποιος την καταλαβαίνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πιστεύω ότι η ανάπτυξη του θέματος κυμάνθηκε σε αρκετά υψηλά επίπεδα.
    Ο Ανώνυμος με τις αναφορές του, αλλά και το κλείσιμο του Κ. ΙΚ, δίνει τη ορθότερη δυναμική για το κλείσιμο του θέματος.
    Υπάρχουν πολλές Ιστορικές Πηγές που δημιουργήθηκαν εκ των υστέρων, με σκοπό να επιφέρουν σύγχιση, μεταξύ των απλών σε πληροφόρηση ανθρώπων.
    Κατά την ταπεινή μου άποψη και με βάση τη Διοτίμα, δασκάλα του Σωκράτη, υπάρχει μεγάλη υπερβολή απο τη μεριά του συγγραφέα αυτού του άρθρου. Η αλήθεια βρίσκετε πάντα κάπου στη μέση.
    Άλλωστε ο Προφητάναξ Δαυ'ι'δ συγχωρέθηκε, και γιατί αφού η Βίβλος συγγράφηκε στην Ελληνική οι γνωρίζοντες αυτήν να μην και, και ...
    Δεν ξέρει κανένας γιατί ο Θεός επιτρέπει...
    Ενδεικτηκότατα άλλωστε τα 2 Θαύματα του Αγίου Σπυρίδωνα τον 17ο Αιώνα.
    Λέτε ότι πρέπει να μηδενίσουμε όλους τους Αρχαίους Προγόνους μας?
    Ο Πρώτος Αναμάρτητος τον λίθο...
    Ας προσέχουμε γιατί ο Καλός Θεούλης επιτρέπει και ζούμε, μιλάμε και όλους μα όλους μας θέλει να σωθούμε.
    Όλοι κάνουμε λάθη μικρά, τα οποία όμως μπορεί να είναι τεράστια λόγω της Μυστηριακής Ζωής που υποτίθετε ότι οι συμμετέχοντες βιώνουμε, επομένως τα μεγαλύτερα αυτών που λέμε προγόνους μας να είναι πολύ μικρότερα απο τα σημερινά δικά μας.
    Άλλωστε οι πηγές πολλές φορές μπορεί να είναι και λάθος!
    ΑΥΤΟΣΥΓΚΡΑΤΗΣΙΣ.

    ΒΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βίβλος αποκαλείται το σύνολο των βιβλίων που απαρτίζοτν την Αγία Γραφή, δηλαδή των βιβλίων της Καινής Διαθήκης και των βιβλίων της Καινής Διαθήκης. Για να μην παρερμηνευτεί συνεπώς η φράση "αφού η Βίβλος συγγράφηκε στην Ελληνική", να αναφέρουμε ότι δέν συγγράφηκε όλη η Βίβλος στην Ελληνική:

    Η Παλαιά Διαθήκη, συγγράφηκε εξαρχής στην Εβραϊκή. Μεταφράστηκε στην Ελληνική περ. το 280 π.Χ. από ελληνομαθείς Ιουδαίους, τους Ο' (εβδομήκοντα) με σκοπό να κατανοούν την Παλαιά Διαθήκη και οι Ελληνόγλωσσοι Ιουδαίοι. Τη μετάφραση των Ο΄ την χρησιμοποιεί και σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία.

    Η Καινή Διαθήκη γράφτηκε εξαρχής στην Ελληνική, την κοινή κατανοητή και καθομιλουμένη διεθνώς στην εποχή του Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μπορεί τον Διάβολο να μην τον βλέπεουμε με φωτοστέφανο μέσα στο Ναό, αλλά τον βλέπουμε να συνδιαλέγεται με τον ίδιο το Θεό και να συναλλάσσεται μαζί του, προκαλώντας τον μάλιστα, ότι έχει δοσοληψίες με τον Ιώβ:

    Σύναξη των ουρανίων όντων από το Θεό. Παρουσία του Σατανά σ’ αυτή. Διάλογος Θεού-Σατανά. Άδεια του Θεού προς τον Σατανά να πλήξει τον Ιώβ (Ιώβ 1. 6-12). Δεύτερη σύναξη των ουρανίων όντων και παρουσία του Σατανά, όπου συνομιλία Θεού-Σατανά. Κατηγορία προς το Θεό, ότι ο Ιώβ έχει πάρε-δώσε με το Θεό: ("Δεν έκανε δα (ο Ιώβ) κι άσχημη δοσοληψία μαζί σου") Άδεια από το Θεό να πειράξει τον Ιώβ σωματικά, μόνο να μην πεθάνει (Ιώβ 2. 1-6). «Τότε ο Κύριος μου έδειξε τον αρχιερέα Ιησού να στέκεται μπροστά στον άγγελο του Κυρίου, ενώ ο σατανάς στεκόταν δεξιά του έτοιμος να τον κατηγορήσει. Ο άγγελος του Κυρίου είπε στον σατανά: «Πάψε σατανά! Ο Κύριος δεν σου επιτρέπει να μιλήσεις, γιατί αγαπάει την Ιερουσαλήμ. Αυτός γλίτωσε τον Ιησού όπως έναν δαυλό που τον αρπάζουν από τη φωτιά»» (Ζαχαρ. 3. 1-2).

    Όσον αφορά τους διαλόγους Θεού-Βαλαάμ, ας τους θυμίσουμε:

    Τη νύχτα ο Θεός ήρθε στον Βαλαάμ (τον ειδωλολάτρη) και τον ρώτησε: «Ποιοι είναι αυτοί που μένουν μαζί σου; ….. Έλα λοιπόν, μου είπε και δώσ’ τους την κατάρα μου. Ίσως έτσι, μπορέσω και τους πολεμήσω και τους διώξω» (Αρ. 22. 9-12). Τη νύχτα ήρθε ο Θεός στον Βαλαάμ και του είπε: «Αφού αυτοί οι άνδρες ήρθαν να σε καλέσουν, σήκω και πήγαινε μαζί τους. Αλλά θα κάνεις μόνο αυτό που θα σου λέω εγώ» (Αρ. 22. 20). Πράγματι, ο Θεός συνάντησε τον Βαλαάμ και του είπε:………..» (Αρ. 23. 4-5). «Ο Κύριος συνάντησε τον Βαλαάμ, του έδωσε χρησμό και τον έστειλε πίσω στον Βαλάκ να του τον διαβιβάσει» (Αρ. 23. 16). Τότε ήρθε πάνω του το Πνεύμα του Θεού, κι άρχισε να απαγγέλλει αυτόν τον χρησμό:…..» (Αρ. 24. 2-3).

    Το Πνεύμα το Άγιον φωτίζει έναν ειδωλολάτρη, ο οποίος παρέμεινε ειδωλολάτρης!

    Άγνωστες οι Βουλές του Κυρίου.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σχολιαστής, ο ΒΓ, γράφει στο σχόλιο 30/12 6:47: "με βάση τη Διοτίμα, δασκάλα του Σωκράτη, υπάρχει μεγάλη υπερβολή απο τη μεριά του συγγραφέα αυτού του άρθρου".

    Εκπλησσόμαστε, Ο ΒΓ δηλώνει ότι έχει σε υπόληψη (μεγαλύτερη μάλιστα από ένα χριστιανό συγγραφέα αφού βασίζει την κριτική του στις διδασκαλίες της) μια ειδωλολάτρισα ιέρεια, τι Διοτίμα, δηλ. την ιέρεια που τιμάει τον Δία, την ειδωλολάτρισσα ιέρεια που έκανε την ειδωλολατρικη τελετή καθαρμού μετά το λοιμό στην Αθήνα του 429 π.Χ., τη δασκάλα του Σωκράτη στα θέματα του έρωτα.

    Δηλαδή, ΒΓ, χρησιμοποιείτε τη διδασκαλία μιας ιέρειας του Δία, ειδωλαλάτρισας φιλοσόφου, της Διοτίμης, ως "μέτρο" για να κρίνετε το κείμενο Χριστιανού ορθοδόξου συγγραφέα, γνωρίζοντας μάλιστα ότι η συγκεκριμένη ιέρεια, είναι η "δασκάλα του Σωκράτη", που του δίδαξε και για τον έρωτα ενώ μόλις τώρα στα άρθρα του χριστιανού συγγραφέα διαβάσατε ελάχιστα απ' όσα έκανε και πρέσβευε ο Σωκράτης -και περί έρωτος.

    Αν ο διάλογος γίνεται μεταξύ ορθοδόξων χριστιανών τέτοιες θέσεις δεν μπορεί να είναι αποδεκτές, ως επιχειρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εν Χριστώ Αδελφοί δεν αφιερώνω τον ανάλογο χρόνο και στις συντομεύσεις δημιουργούντε κενά επικοινωνίας.
    Ερωτήσεις απευθύνω ακόμη και για τα δικά μου κενά γνώσης.
    Θα πρέπει να καταδικάσουμε τους πάντες?
    Ίσως θα πρέπει να έχουμε και μία επιφυλακτικότητα μιάς και υπάρχουν και αγαθές προσεγγίσεις στο ποιόν των χαρακτήρων και των πράξεων των όποιων ειδωλολατρών.
    Οι γράφοντες επί του θέματος είνε όλοι οι Σύγχρονοι Άγιοι?
    Ο Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος είχε εκμηστηρευθεί ένα όραμα του στο Κ. Κ. Αυγουστίνο Καντιώτη και το οποίο αποκρύπτετε εντεχνιέντως από παντού για ευνόητους λόγους.
    Ειδωλολατρεία σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό υπάρχει στις ημέρες μας, ο ορισμός της Αυτοθέωσης, πυροβολείτε ακαταπαύστως.
    Πέπει να ανατρέψουμε την πορεία προς την άβυσσο, ο καθείς μόνος του προσευχόμενος, και όλοι μαζί για να επεμβεί ο Μεγαλοδύναμος.
    Πολλά τα δεινά της Κοινωνίας στις ημέρες μας, ας προσευχηθούμε δυνατότερα.
    Όλοι Φταίμε για τα σημερινά χάλια...
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ..

    ΒΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου