Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024

Eνημερωτικό σημείωμα για τους αναγνώστες του ιστολογίου.(νέα ενημέρωση)

 


Χριστός ετέχθη, Χρόνια πολλά.

Το πρωϊ της  Δευτέρας  23 Δεκ 2024 δημοσιεύσαμε ανακοίνωση για τους αναγνώστες του ιστολογίου, με αφορμή μια επιστολή που λάβαμε από φιλοαθωνίτες, στην οποία έκαναν κριτική σε άρθρο του Αγιορείτη μοναχού Γέροντα Ιωσήφ Βιγλιώτη, για απόψεις του Μητροπολίτη Περιστερίου με τίτλο «Ψηλαφητὸν σκότος» οι  αιρετικές θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου και  των ομοϊδεατών του».

Η ανακοίνωση δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική διεύθυνση  ( https://apotixisi.blogspot.com/2024/12/blog-post_38.html).

Το απόγευμα της Δευτέρας 23 Δεκ 2024 μας στάλθηκε για δημοσίευση το κείμενο του Γέροντα Ιωσήφ, αφού προηγουμένως είχε δημοσιευτεί σχεδόν σε όλα τα αντι-οικουμενιστικά ιστολόγια από την προηγούμενη μέρα.. Επειδή όπως γράψαμε δεν θέλουμε να εμπλακούμε στο θέμα για πολλούς και διαφόρους λόγους, ζητήσαμε από τους Φιλοαθωνίτες να μας ενημερώσουν ποιά ιστολόγια θα το δημοσιεύσουν, ώστε να ενημερώσουμε τους ενδιαφερομένους αναγνώστες.

Σε νεότερη ενημέρωση οι φιλοαθωνίτες μας είπαν τα εξής:

Το κείμενο του γ.Ιωσήφ το δημοσίευσαν 11 ιστολόγια (6 αντιοικουμενιστικά και τα υπόλοιπα γενικών θεμάτων). Στάλθηκαν μηνύματα για δημοσίευση της ανοικτής επιστολής σε εννέα από τα παραπάνω 11 ιστολόγια και μέχρι τώρα τα ιστολόγια που δημοσίευσαν την ανοικτή επιστολή είναι μόνο τρία. 

Υπάρχει δηλαδή μια απροθυμία (κυρίως των αντι-οικουμενιστικών ιστολογίων) για την δημοσίευση των δέκα προβληματισμών της ανοικτής επιστολής.

Τα  Ιστολόγια που δημοσίευσαν μέχρι τώρα  την ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ των φιλοαθωνιτών είναι τα παρακάτω.

  1. https://choratouaxoritou.gr/?p=383119 (ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΑΧΩΡΗΤΟΥ)

------------------------------------------------------------

          2.https://emmadimitris.blogspot.com/2024/12/a.html

             (ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΟΣ)

3.https://amethystosbooks.blogspot.com/2024/12/a.html

(ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ-Αmethystos)

Παρακολουθούμε το θέμα και θα συμπληρώνουμε τον κατάλογο των ιστολογίων που θα δημοσιεύσουν την ανοικτή επιστολή.


π.Δ.Α

16 σχόλια:

  1. Υπάρχει απροθυμία, επειδή οι φιλοαθωνίτες "τους χάλασαν τη σούπα". Κατέγραψαν ό,τι κανείς δεν τολμάει να πει, επειδή θέλουν να έχουν στη φαρέτρα τους και θέση αγιορείτη. Όμως αυτή η θέση είναι ξεκάρφωτη και δεν εκφράζει σύσωμο το άγιον Όρος. Αλήθεια, ο συγκεκριμένος αγιορείτης έχει εκφραστεί ΓΡΑΠΤΩΣ για τις αιρετικές αποφάσεις της συνόδου της Κρήτης, για το Ουκρανικό, για το γάμο των ομοφιλοφύλων, για το πασχάλιο κ.λ.π. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τα γραπτά του και να ενημερώσε το "κοινό του" σχετικά με το: ΠΟΙΟΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ; Απ' όπου και να το πιάσεις το θέμα, λερώνεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γιατί υπάρχει απροθυμία δεν μπορεί να το ξέρεις εσύ "zoi pappa", ούτε κανείς τρίτος!
      Τα ορθόδοξα ιστολόγια αν θέλουν μπορούν να μας ενημερώσουν για τον λόγο ή τους λόγους. Μπορεί να είναι και πολλοί οι λόγοι και όχι ένας λόγος.
      Τα δικά σου κριτήρια και των άλλων, δεν είναι απαραίτητα και κριτήρια των ορθόδοξων ιστολογίων.
      Δεν γνωρίζω εγώ τον λόγο ή τους λόγους, αλλά ούτε μπορούμε να προτρέχουμε και να κάνουμε τον καρδιογνώστη σε πράγματα που αφορούν τα ορθόδοξα ιστολόγια.

      Διαγραφή
    2. "Απ' όπου και να το πιάσεις το θέμα, λερώνεσαι. "

      Τί θα πεί αυτό; Τί εννοείς; Ποιούς αφορά; Πώς λερώνεσαι και γιατί λερώνεσαι;
      Ακατανόητη η φράση σου.

      Διαγραφή
  2. Τα ιστολόγια δημοσίευσαν το κείμενο του π.Ιωσήφ Βιγλιώτη και οι αντίστοιχες ηλεκτρονικές διευθύνσεις
    1. https://choratouaxoritou.gr/?p=382701 (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ «ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΑΧΩΡΗΤΟΥ)»
    ----------------------------------------
    2.https://tasthyras.wordpress.com/2024/12/21/%cf%88%ce%b7%ce%bb%ce%b1%cfEnhmervtik;o %86%ce%b7%cf%84%e1%bd%b8%ce%bd-%cf%83%ce%ba%cf%8c%cf%84%ce%bf%cf%821-%ce%bf%e1%bc%b1-%ce%b1%e1%bc%b1%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b9%ce%ba%e1%bd%b2%cf%82-%ce%b8%ce%ad/ (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ)
    -----------------------------------------------------------
    3. https://aktines.blogspot.com/2024/12/1.html (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΚΤΙΝΕΣ)
    ------------------------------------------------------------------
    4. https://agonasax.blogspot.com/2024/12/1.html (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΩΝΑΣ
    ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ)
    ----------------------------------------------------------------
    5. https://eugenikos.blogspot.com/2024/12/1.html (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ)
    ---------------------------------------------------------------------------------
    6. https://amethystosbooks.blogspot.com/2024/12/1_22.html (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ)
    -----------------------------------------------------------------------------
    7. https://emmadimitris.blogspot.com/2024/12/1.html (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΟΣ)
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    8.https://www.triklopodia.gr/%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CF%86%CE%B7%CF%84%E1%BD%B8%CE%BD-%CF%83%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%821-%CE%BF%E1%BC%B1-%CE%B1%E1%BC%B1%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%E1%BD%B2%CF%82-%CE%B8%CE%AD/ (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ)
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    9. https://www.tromaktiko.gr/1158550/psilafit%e1%bd%b8n-skotos1-o%e1%bc%b1-a%e1%bc%b1retik%e1%bd%b2s-theseis-to%e1%bf%a6-mitropolitou-peristeriou-ka%e1%bd%b6-t%e1%bf%b6n-%e1%bd%81moideat%e1%bf%b6n-tou/ (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ)
    10. https://paterikos.blogspot.com/2024/12/1.html (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ -ΠΑΤΕΡΙΚΟΣ)
    11. https://353agios.blogspot.com/2024/12/blog-post_24.html
    (ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ)
    Φιλοαθωνίτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ιστολόγιο -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΟΣ διέγραψε την δημοσίευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γράφει ο Γέροντας Ιωσήφ «Αὐτὸ τὸ κείμενο ποὺ σοῦ στέλνει ἕνας νᾶνος στὸν νοῦ π.Γιγάντιε, συν- ἔγραψαν πολλοί, πάρα πολλοί! Ὅσοι παρότρυναν στὴν συγγραφή, ὅσοι ἔστειλαν τὴν Ἱερατικὴ καὶ μοναχική τους εὐχή, ὅσοι προσευχήθηκαν γιὰ θεία φώτιση καὶ πόνεσαν γιὰ τὰ ἀσεβέστατα σοφίσματα,…….»
    Ερώτηση. Ποιοί είναι αυτοί που έδωσαν την ιερατική και την μοναχική τους ευχή για το κείμενο και πόνεσαν για τα ασεβέστατα σοφίσματα…..Γιατί κρύβονται ή τους κρύβει ο Γέροντας…Δηλ.καθιερώνουν όλοι μαζί τη ατολμία και το κρυφτό για τόσο σοβαρά εκκλησιαστικά θέματα;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ προς τους διαχειριστές του ιστολογίου: ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΕΠΙΠΕΔΟ.
    Είμαι νέα στο χώρο της αποτείχισης και συνηθίζω να κάνω περιήγηση στα λεγόμενα αντιοικουμενιστικά ιστολόγια, προκειμένου να ενημερώνομαι και να παρακολουθώ την πορεία της. Με θλίψη διαπιστώνω, ότι πολλά από αυτά, απλά, καταγράφουν κάποια ακραία και αντορθόδοξα, χωρίς όμως να προτείνουν λύσεις. Αποφεύγουν να προτείνουν την αποτείχιση. Ούτε καν αναφέρουν τη λέξη.
    Επίσης, κάποια έχουν απενεργοποιημένα τα σχόλια και δεν φιλοξενούν αντίθετες απόψεις, προκειμένου να σχηματίσει άποψη ο αναγνώστης. Δεν υπάρχει δηλ. ελευθεροτυπία, αλλά ένα είδος προσανατολισμού…. Κάτι ακόμη θλιβερό είναι ότι κάποιοι διαχειριστές ιστολογίων ασχολούνται όχι με το περιεχόμενο αξιόλογων κειμένων, αλλά με το να εκτοξεύουν κατηγορίες εναντίον του συντάκτη. ΚΝΙτικη δηλ. συμπεριφορά, γεμάτη εγωισμό και αδιακρισία, αν και η διεύθυνση του ιστολογίου τους, κατ’ ευφημισμό, παραπέμπει σε ευγένεια, μόνο ευγένεια δεν συναντάς…. «Ξενερώνεις» και φεύγεις τρέχοντας, γιατί πιστεύεις, ότι, όποιος έχει κάνει το βήμα της αποτείχισης, έχει ένα Α επίπεδο και μια Α καλλιέργεια και δεν ασχολείται δημόσια με ίντριγκες, αλλά τον ενδιαφέρει η ενότητα και η προβολή του αντιοικουμενιστικού αγώνα και όχι το θάψιμο του αγώνα.
    Δυστυχώς, με τέτοιες συμπεριφορές δεν υπάρχει πρόοδος.
    Εσείς στην ΟΜΟΛΟΓΙΑ κρατάτε κάποιο επίπεδο, γι’ αυτό και σας παρακαλώ να συνεχίσετε να μας κατηχείτε και να μας ενημερώνετε χωρίς παρεκτροπές σε μικρότητες και αδιακρισίες εναντίον όποιων προσώπων. Η ευγένεια είναι δείγμα πολιτισμού και πνευματικής καλλιέργειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντηση στο σχόλιο 30 Δεκεμβρίου 2024 στις 10:06 π.μ.
      Αν οι κατηγορίες είναι σοβαρές, ευσταθούν και είναι δίκαιες κατά των συντακτών των διαφόρων κειμένων, τότε αυτό δεν είναι καθόλου μεμπτό, το να κατηγορήσει κανείς δίκαια κάποιον συντάκτη κειμένων, και δεν έχει καμία σχέση με την "ΚΝΙτικη συμπεριφορά" όπως γράφεις, ούτε με εγωισμό, ούτε με αδιακρισία, ούτε με ίντριγκες.

      Διαγραφή
  6. Αλήθεια, ποιος είναι ο κατάλληλος για να κρίνει "δίκαια" την προσωπικότητα του καθενός και μάλιστα στο διαδίκτυο; Πολλοί διαχειριστές ιστολογίων έχουν αναγορευτεί σε πάπες και σε γκουρού της αποτείχισης. Είναι δυνατόν όμως, να είναι όντως πάπες και γκουρού!!!??? Η περιήγησή μου στα διάφορα ιστολόγια μού απέδειξε ότι ο χώρος νοσεί. Αδέλφια, χρειάζεται διάκριση, ταπείνωση και επικέντρωση στην ουσία του αγώνα που είναι ο πολυμέτωπος πόλεμος εναντίον του οικουμενισμού, η κατήχηση, αφού ο πολύς κόσμος είναι ακατήχητος, η ενημέρωση και η ενότητα των αγωνιζόμενων. Αλλιώς, θα καταλήξουμε, όπως κατέληξαν οι του παλαιού 100 ομάδες. Ήδη έτσι καταλήξαμε και μεις, αλλά είναι νωρίς ακόμα και μπορούμε να ανασυνταχτούμε. ΕΝΟΤΗΤΑ και ΑΓΩΝΑΣ χρειάζεται. ΌΧΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗ. ΟΧΙ Ο ΕΝΑΣ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ. ΕΠΙΠΕΔΟ παιδιά, ΕΠΙΠΕΔΟ.
    ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΨΗΛΟ.
    ΟΧΙ ΔΑΠΕΔΟΥ.
    ΑΛΛΙΩΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΥΣ, "ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΗΛΥΤΟΥΣ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια απάντηση στο σχόλιο της "zoi pappa" 30 Δεκεμβρίου 2024 στις 7:31 μ.μ.
      Κατάλληλος να κρίνει δίκαια είναι ο καθένας που κρίνει τον άλλο δίκαια, με σωστά κριτήρια και αληθινά, δηλαδή για πράξεις που πράγματι έχει κάνει. Η δίκαιη κρίση είναι μέσα στα δυνατά ανθρώπινα δεδομένα.

      Τώρα αν κάποιοι έχουν αυτοαναγορευτεί πάπες δεν το γνωρίζω και κατα πόσο αυτό ισχύει. Σίγουρα θα υπάρχουν και κάποιοι που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα και αδικούν τους άλλους. Αλλά αυτό δεν πρέπει να μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν είναι δυνατή η δίκαιη κρίση.
      Η δίκαιη κρίση είναι δυνατή, φθάνει να μην υπάρχουν μεγάλα πάθη, μεροληψία και στρέβλωση της αλήθειας προς χάριν των παθών.

      Δεν είναι καθόλου διάσπαση το να βλέπουμε τις κακές συμπεριφορές π.χ. υποκρισίες των άλλων.
      Δεν είναι καθόλου κακό, να ξεχωρίζει το σιτάρι από την ήρα.
      Δεν χρειαζόμαστε την ενότητα μεταξύ π.χ. ψεύτικων υποκριτών αγωνιστών που πολεμούσαν τους αληθινούς αγωνιστές. Τέτοια ενότητα είναι κακή ενότητα και αδικεί τους αληθινούς αγωνιστές. Χρειάζεται σ΄ αυτές τις περιπτώσεις η καλή διάσπαση, για να μην νοθεύεται ο αγώνας ο καλός.

      Οι προσήλυτοι οφείλουν να μην τα ρίχνουν σε όλους δίκαιους και άδικους αλλά να ερευνούν και να μην κατακρίνουν εύκολα.

      Διαγραφή
    2. ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ30 Δεκεμβρίου 2024 στις 11:22 μ.μ.

      Μπορεί στην ουσία να συμφωνούμε με την "zoi pappa".
      Άλλα να έχει υπόψη της αυτή, και άλλα εγώ.
      Σίγουρα συμφωνούμε ότι χρειάζεται διάκριση, ταπείνωση και επικέντρωση στην ουσία του αγώνα. Αλλά ταυτόχρονα και αποφυγή των υποκριτών/υποκριτριών και διαχωρισμός από τους ψεύτικους “αγωνιστές” / ψεύτικες “αγωνίστριες”.

      Διαγραφή
  7. Η ΔΙΚΑΙΗ ΚΡΙΣΗ ΑΝΗΚΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΘΕΟ.
    Οι άνθρωποι ας μη διεκδικούμε το αλάθητο, επειδή δεν γνωρίζουμε όλες τις παραμέτρους και κάτω από ποιες συνθήκες κάνει τον αγώνα του ο καθένας. Για τον καθένα τα κριτήρια είναι διαφορετικά. Με άλλα κριτήρια κρίνεις τον λαϊκό και με εντελώς διαφορετικά κριτήρια τον ιερωμένο και μάλιστα τον υψηλόβαθμο. Μάλιστα στην Ελλαδική εκκλησία, όπου η ιερωσύνη, δυστυχώς, είναι επαγγελματική, είναι πολύ πιο δύσκολος ο αγώνας του κληρικού σε σχέση με τον λαϊκό. Ο λαϊκός μπορεί να κινηθεί πιο εύκολα, ενώ ο κληρικός όχι. Ο κληρικός, εκτός των άλλων, θα χρειαστεί να χάσει και τη «δουλειά» του. Είναι πολλά που θα μπορούσε να πει κανείς με βάση τις εμπειρίες του, αλλά δεν είναι συνετό να χάνεται χρόνος με ψιλικατζίδικα και ανούσια σε τελική ανάλυση θέματα. Σ’ ΕΝΑΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ! Οι εγωισμοί και οι όποιες διαφορές δεν είναι καλοί σύμβουλοι. Το διαπιστώσαμε αυτό, όσοι ήμαστε στην ημερίδα στο Ωραιόκαστρο, όπου η «καλή μέρα» φάνηκε απ’ το πρωί…. Εκεί έγινε η πρώτη διάσπαση και ακολούθησαν και άλλες πολλές….
    Ευτυχώς, που όλοι μας έχουμε οδοδείκτες στον αγώνα μας τους ΑΓΙΟΥΣ και σ’ αυτούς να στηριζόμαστε. Όλα τ’ άλλα είναι εκ του πονηρού και δεν ωφελούν.
    ΚΑΛΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΕΓΩΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΗΤΕΣ.
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΟΜΟΝΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντηση στο σχόλιο της zoi pappa31 Δεκεμβρίου 2024 στις 10:52 π.μ.

      Η Απόλυτα δίκαιη κρίση ανήκει στον Θεό.
      Αλλά δίκαιη κρίση εκφέρουν και οι Άγιοι και οι πιστοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί που κρίνουν δίκαια και αμερόληπτα χωρίς πάθη.
      Αν ανοίξεις την Καινή Διαθήκη θα δεις ότι είναι εντολή του Χριστού να κρίνουμε δίκαια και όχι επιφανειακά. Άρα είναι μέσα στις δυνατότητες μας, να κρίνουμε δίκαια και εμείς οι άνθρωποι, χωρίς αδικίες και χωρίς πάθη.
      Εκεί στην Καινή Διαθήκη, αν την ανοίξεις, θα δεις πολλές κρίσεις και κατακρίσεις (όχι με την αμαρτωλή έννοια της κατάκρισης απο εμπάθεια) όχι από τον Θεό αλλά και από ανθρώπους όπως ήταν οι Άγιοι Απόστολοι.

      Ακόμα αν ανοίξεις και τα Πατερικά συγγράμματα και εκεί θα δείς πάρα πολλές φορές κρίσεις και κατακρίσεις (όχι με την αμαρτωλή έννοια). Οι Πατέρες της Εκκλησίας ήταν άνθρωποι.

      Αν ανοίξεις ακόμα και τις αποφάσεις των Αγίων Συνόδων των Οικουμενικών και των Τοπικών, θα δεις κρίσεις και κατακρίσεις αιρετικών και άλλων. Οι συναποτελούντες τις Άγιες Συνόδους τις Οικουμενικές και τις Τοπικές ήταν και αυτοί άνθρωποι.

      Άρα δεν ισχύει ο αφελής ισχυρισμός σου, ότι η δίκαιη κρίση ανήκει στον Θεό. Ισχύει αυτό μόνο σε απόλυτη έννοια. Αλλά δίκαιες κρίσεις μπορούν να εκφέρουν και οι άνθρωποι, κρίνοντας σωστά, αμερόληπτα, απαθώς και δίκαια.

      Δεν υπεισέρχομαι στα άλλα που γράφεις, ούτε σε κουτσομπολιά. Μιλώ γενικά ότι δεν ισχύει η πρώτη σου φράση που είναι γραμμένη με κεφαλαία.

      Διαγραφή
    2. Δίκαιη κρίση μπορεί να εκφέρουν ακόμα και μη Ορθόδοξοι πιστοί, όταν κρίνουν δίκαια και σωστά. Και αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο για να μπορέσουν όταν μάθουν τις θείες αλήθειες να πιστέψουν, δηλαδή το να είναι κανείς δίκαιος στις κρίσεις του, τον βοηθάει να πιστέψει στις θείες αλήθειες, όταν τις ακούσει.
      Άρα είναι απορριπτέος εντελώς ο ισχυρισμός σου zoi pappa (10:52 π.μ.) ότι δεν μπορούν οι άνθρωποι να εκφέρουν δίκαιη κρίση.
      Μπορούν λοιπόν και πρέπει να εκφέρουν δίκαιη κρίση, οι έχοντες γνώση της αλήθειας, για το καλό πολλών.

      Διαγραφή
  8. Αδελφέ Εχέφρον, να εύχεσαι να φτάσω στα μέτρα σου!!! Να απαλαγώ από τα πάθη και να αγιάσω! Προς το παρόν όμως πολεμούμαι από αυτά και καθημερινά πέφτω και σηκώνομαι και προσπαθώ να ακολουθώ τη συμβουλή του πνευματικού μου: να είμαι προσεκτική στην κρίση μου για τους ανθρώπους. Εύχου υπέρ εμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδελφή Ζωή Παππά, ο Εχέφρων δεν μίλησε για τον εαυτό του, αλλά και εσύ στο αρχικό σου σχόλιο δεν μίλησες για τον εαυτό σου, αλλά για όλους.
      Ο Εχέφρων απέδειξε ότι η δίκαιη κρίση δεν είναι μόνο για τον Θεό, όπως εσύ έλεγες, αλλά και για ανθρώπους με σωστή κρίση και χωρίς μεγάλα πάθη που τυφλώνουν.
      Αν μιλούσες για τον εαυτό σου και για μερικούς ή πολλούς εμπαθείς θα είχες δίκαιο. Τώρα μίλησες για όλους γι΄ αυτό έκανες μεγάλο λάθος.
      Μέσα στην δυνατότητα του ανθρώπου είναι να εκφέρει δίκαιες κρίσεις χωρίς να σημαίνει αυτό ότι έγινε και άγιος. Η αγιότητα είναι διαφορετική και ασύγκριτα ανώτερη κατάσταση.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου