Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2024

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

 



Ένα αξιόλογο παλιότερο κείμενο προβληματισμού. Δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο του 2016.

Ο αντι-οικουμενισμός είναι ένα κίνημα το οποίο διαφωνεί με τον οικουμενισμό. Ο αντι-οικουμενισμός έχει δύο τακτικές πολέμου απέναντι στον οικουμενισμό. Η μία ομάδα αντι-οικουμενιστών είναι επιλεγμένη και διορισμένη από τον οικουμενισμό, αυτό λέει πολλά. Για να γίνη πιο κατανοητό είναι σαν ένας πολιτικός να είναι φιλο-Αμερικάνος, άλλος να είναι φιλο-Γερμανός, άλλος Αγγλόφιλος, άλλος Ρωσόφιλος κλπ. Η άλλη ομάδα των αντι-οικουμενιστών είναι οι Ελληνόφιλοι = Ελληνόψυχοι, οι Χριστόφρονες, οι γνήσιοι Ορθόδοξοι. Bεβαίως υπάρχουν και οι πλαστοί=ψεύτικοι χριστιανοί, δηλαδή οι υποκριτές που εξαπατούν τους απλούς πιστούς, διότι παρουσιάζουν κατά το κοινώς λεγόμενο καλό πρόσωπο=βιτρίνα προς τα έξω, ενώ μέσα είναι γεμάτοι ακαθαρσία.

Η παναίρεση του Οικουμενισμού από τις αρχές του προηγουμένου αιώνα προσπαθεί με κάθε μέσο να αλώσει τον Ορθόδοξο Ελληνισμό. Ο οικουμενισμός κατέλυσε τα όρια του σεβασμού, εισέβαλε στην ορθοδοξία, επέβαλε στις ορθόδοξες Εκκλησίες σε ηγετικές θέσεις και αξιώματα ανθρώπους με οικουμενιστικό φρόνημα τους οποίους εκπαίδευσε στα δικά της πανεπιστήμια. Αυτοί οι άνθρωποι ως νέοι γενίτσαροι έχουν στραφεί εναντίον της ορθοδοξίας η οποία τους ανέθρεψε εσωτερικά με ορθόδοξο φρόνημα το οποίο απέβαλαν, και ενδύθηκαν ότι τους προσέφερε ο οικουμενισμός.

Η Ορθοδοξία σήμερα τελεί υπό αιχμαλωσία και είναι υπό διωγμό μέσα στον δικό της χώρο. Διώκτες είναι οι ίδιοι οι ορθόδοξοι, δηλαδή η προδοσία τελείται εκ των έσω. Ο εχθρός στην ουσία είναι εξωτερικός αλλά δεν φαίνεται εξωτερικός, ενώ είναι εσωτερικός, ο οποίος φαίνεται ως εξωτερικός. Με τον τρόπο αυτόν ξεγελούν και εξαπατούν τους Έλληνες. Αυτό καθιστά τον αγώνα υπέρ της πίστεως πιο δύσκολο.

Οι υγιαίνουσες πνευματικές δυνάμεις του ορθόδοξου Ελληνισμού, δηλαδή ο πιστός λαός ως φύλακας της πίστεως καλείται να αντιδράσει να επαναστατήσει και να αγωνισθεί υπέρ της πίστεως όπως ορίζουν οι Γραφές. Όλοι αυτοί οι εθελοντές αγωνιστές που αντιστέκονται στην εισβολή αυτή ονομάζονται αντι-οικουμενιστές και ο αγώνας των αντι-οικουμενιστικός.

 Εδώ περίπου και 100 χρόνια κυριαρχούν δύο δυνάμεις, [αντιοικουμενιστών], δύο κέντρα, δύο στρατηγεία που αμύνονται ενάντια στην παν-αίρεση του Οικουμενισμού. Το ένα είναι ο γνήσιος αντι-οικουμενισμός και το δεύτερο είναι πλαστός, ο ψεύτικος αντι-οικουμενισμός. Ο στόχος βέβαια είναι ένας, ο Οικουμενισμός. Ενώ οι τακτικές του αγώνα είναι δύο, καθώς και οι «επαναστατικές» ομάδες είναι δύο.

 Πρώτη ομάδα αντίδρασης κατά του οικουμενισμού είναι οι αντι-οικουμενιστές των λόγων και της γραφής.

Δεύτερη ομάδα αντίδρασης είναι οι αντι-οικουμενιστές των έργων και της πράξης. Και οι δύο τακτικές στον πόλεμο κατά της αιρέσεως εξοπλίζονται και τροφοδοτούνται με οπλικά συστήματα από τις Γραφές. Αυτός ο διαχωρισμός των δύο επαναστατικών δυνάμεων υπέρ της πίστεως καθιστά τον αγώνα μετ’ εμποδίων, δύσκολο, απρόβλεπτο, αδύναμο, ανίσχυρο, αναιμικό, αμφίβολο ως προς την αποτελεσματικότητα και την τελική έκβαση. Είναι σαν ένας άνθρωπος να είναι διχασμένος σε δύο πορείες ενώ η πορεία είναι μία. Τότε οδηγείται εκ των πραγμάτων σε ήττα.


Ο κάθε διχασμός είναι αιτία για την όποια ερχόμενη καταστροφή. Εδώ λειτουργεί α) ή πλάνη = ο πλανεμένος λαός μάλλον όχλος, και β) ή απάτη = οι απατεώνες ηγέτες πολιτικοί και θρησκευτικοί. Είναι δυνατόν από την μία πλευρά να υπάρχει και ηθελημένη προδοσία. Δεν είναι δυνατόν με τόση γνώση με τόση καταγεγραμμένη ιστορία έως σήμερα να πλανώνται οι τάχα «ελέω Θεού» εκλεγμένοι ηγέτες της ορθοδοξίας και να υπηρετούν την απάτη έστω και αθέλητα. Δεν είναι δυνατόν η Εκκλησία να προτείνει και να υποδεικνύει άλλα όπλα στην μία επαναστατική ομάδα και άλλα όπλα στην άλλη ομάδα. Μήπως είμαστε σε περίοδο ΕΛΛΗΝΟΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ πολέμου, όπως τα χρόνια 1944-1949; που η ίδια πηγή χρηματοδοτούσε τον τότε καταστροφικό πόλεμο για την ΕΛΛΑΔΑ, ενώ σήμερα συμβαίνει η ίδια πηγή να καταστρέφει την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ; με τους Έλληνες όπως τότε, έτσι και τώρα. Τότε είναι σαν να εμπαίζει η ίδια η Εκκλησία τις δύο αντιστασιακές ομάδες με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην ήττα ή έστω την μία από τις δύο.

Η ήττα δεν θα είναι της Εκκλησίας αφού αυτή ποτέ δεν θα ηττηθεί, αλλά θα είναι των πιστών [όσοι σε αριθμό θα είναι οι πιστοί] οι οποίοι ζουν την συγκεκριμένη χρονική περίοδο κατά την οποία διαδραματίζονται τα γεγονότα. Όμως και οι δύο πολεμικές αντιστασιακές ομάδες στηρίζονται στην Γραφή. Είναι δυνατόν η Εκκλησία να δίνει λάθος συνταγή προκειμένου να αντιμετωπισθεί η αίρεση του οικουμενισμού; Βεβαίως και ΟΧΙ. Είναι δυνατόν να αντιφάσκει η Γραφή; Βεβαίως και ΟΧΙ. Ποια από τις δύο ομάδες διεξάγει ορθόδοξο αγώνα και ποια ομάδα κάνει αγώνα δήθεν-τάχα ορθόδοξο;

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τα κίνητρα και τις προθέσεις της κάθε ομάδας σχετικά με την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ διότι περί αυτής πρόκειται.

Χωρίσαμε τις δύο αγωνιστικές ομάδες διότι αυτές υπάρχουν και δρούνε μέσα στον Ορθόδοξο Ελληνικό χώρο.

Η μία ομάδα είναι αυτή η οποία προσπαθεί διά μέσου του διαλόγου, των συζητήσεων, των συνεδρίων, των συγγραφών και της ενημέρωσης να κινητοποιήσει και να στρατολογήσει πιστούς σε έναν αγώνα παραμένοντας μέσα στον χώρο της μολυσμένης αιρέσεως. Είναι σαν το γιατρό που δεν γιάτρεψε τους ασθενείς από ιό αλλά προσεβλήθη και αυτός. Κάνει σωστή διάγνωση, αλλά παραμένει στη διάγνωση, δεν προτείνει χειρουργική επέμβαση δηλαδή την πρέπουσα αγωγή-συνταγή για τη θεραπεία της ασθένειας, φοβούμενος τυχόν επιπτώσεις και επιπλοκές. Είναι σαν να ζητούν από τον εχθρό να τους δώσει όπλα για να τον πολεμήσουν. Είναι ποτέ δυνατόν ένας εχθρός να σου δώσει τις οδηγίες και τα όπλα με τα οποία θα τον νικήσεις; Όχι βέβαια. Παρόμοιο αγώνα υπέρ της ορθοδοξίας διεξάγει εδώ περίπου και δέκα πέντε 15 χρόνια η ακαδημαϊκή [αντιοικουμενιστική] ομάδα στην πατρίδα μας. Συμμετέχουν σε αυτή δύο τρείς επίσκοποι, δύο τρείς κληρικοί και λαϊκοί καθηγητές πανεπιστημίου, (δεν έχει σημασία ο αριθμός) και κάποιοι άλλοι κληρικοί και λαϊκοί που συνέταξαν και υπέγραψαν πολυσέλιδες ομολογίες πίστεως, ενώ συγκέντρωσαν μέχρι και είκοσι 20 χιλιάδες υπογραφές. Οργάνωσαν συνέδρια σε αρκετές Ιερές Μονές τάχα αντι-οικουμενιστικού φρονήματος με γεμάτο φωτογραφίες των οικουμενιστών Πατριαρχών ώστε να καταστρώσουν σχέδια για αγώνα. Πάντα η απόφασή τους ήταν να δώσουν χρόνο στον εχθρό να προχωράει ακόμα περισσότερο στην κατάλυση της ορθόδοξης πίστεως. Είναι σαν να έλεγαν στους οικουμενιστές: ξέρετε εμείς ετοιμαζόμαστε και ακονίζουμε τα σπαθιά μας, για να μας ακούτε και να πάρετε τα μέτρα σας, ή μετά από ένα εξάμηνο θα σας επιτεθούμε, κ.λπ., ηλίθια σκεπτικά, προτάσεις και πρακτικές. Αυτή η θέση τους «αντι-οικουμενιστές» των λόγων τους εξασφαλίζει, την κοινωνική προβολή, τιμή και δόξα, τους αναβαθμίζει ως στρατηγούς ενός αγώνα και πολέμου τον οποίο έχουν χαμένο εκ των προτέρων. Νέμονται πάντως πανελληνίως την δόξα της νίκης. Είναι στα λόγια διορισμένοι να παίξουν τον ρόλο [σαν σε θέατρο] του αντι-οικουμενιστού. Αφήνουν να ακουσθεί μέσα από δηλώσεις ότι ΘΑ αποτειχισθούν, αν οι οικουμενιστές προχωρήσουν πιο πέρα από τα επιτρεπόμενα ορθόδοξα όρια. Μάλιστα απαγορεύουν την αποτείχιση από λαϊκούς και κληρικούς Πρεσβυτέρους εγγάμους ή αγάμους παρά δικαίωμα στην αποτείχιση έχουν μόνο οι Επίσκοποι. Η αποτείχιση στην Ελλάδα λειτουργεί από το 1924 έως και σήμερα, αλλά για αυτούς τους ψευτοαντιοικουμενιστές η αποτείχιση δεν λειτούργησε ποτέ. Για τους σημερινούς αποτειχισμένους Πρεσβυτέρους δεν κάνουν καθόλου κουβέντα, ούτε δύο σειρές δεν έχουν γράψει, ούτε τα ονόματά τους δεν θέλουν να γνωρίζουν, απλά διότι δεν είναι Επίσκοποι. Αν υπάρξει κάποια ημέρα έστω και ένας αποτειχισμένος Επίσκοπος θα γράψουν τόμους βιβλίων, μόνο και μόνο διότι θα είναι Δεσπότης. Μάλλον δύσκολα θα βρεθεί αποτειχισμένος Επίσκοπος. Μακάρι για το καλό της Ορθοδοξίας να πέσουμε έξω στην πρόβλεψή μας.

 Η δεύτερη αντιστασιακή ομάδα είναι αυτή, και των λόγων μα και των έργων δηλαδή της πράξεως. Είναι αυτοί οι οποίοι είδαν τον εισβολέα εχθρό δηλαδή την αίρεση και αμέσως αντέδρασαν παίρνοντας θέση μάχης με το όπλο της διακοπής του μνημοσύνου (απέναντι των συμφωνούντων φιλο-αιρετικών ποιμένων, με τους αιρετικούς), δηλαδή της εφαρμογής της ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ. Ένα όπλο το οποίο εμποδίζει τον εχθρό και την μόλυνση της αιρέσεως να εξαπλωθεί στην ορθόδοξη επικράτεια, διασφαλίζοντας την πνευματική υγεία στην ορθόδοξη πίστη. Αυτή η θέση τους αντι-οικουμενιστές των έργων, τους εξασφαλίζει σίγουρο διωγμό, απομόνωση κοινωνική, προσβολή, διασυρμό, αφορισμό, και καθαίρεση, δηλαδή το αντίθετο από την πρώτη ομάδα. Είναι φαινόμενο [διαχρονικό με άλλες τακτικές] της εποχής να συνεργάζονται οι οικουμενιστές με τους «αντι-οικουμενιστές».

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ . Οι «αντι-οικουμενιστές» επειδή έχουν την εντολή για να μην προσβάλλουν ευθέως τους οικουμενιστές, επιλέγουν προσεκτικά τα χωρία ή τις εντολές της Εκκλησίας. Λόγια παίρνουν λόγια προσφέρουν, και εκεί σταματούν. Δεν πρέπει να κάνουμε την Εκκλησία πεζοδρόμιο, αυτό το ονομάζουν διάκριση!!!. Οι ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ θέατρο έγιναν στον κόσμο, δηλαδή γελοιοποιήθηκαν τόσο στα μάτια των τότε κοινωνιών για να πείσουν τον κόσμο περί του Σταυρού και της Αναστάσεως του Χριστού και ετούτοι μιλάνε να μην γίνουμε πεζοδρόμιο!, αν έχουν Χριστό μέσα τους όσοι σκέπτονται και ενεργούν έτσι. Από τις πηγές και τις Γραφές κάνουν επιλεκτική χρήση χωρίων τα οποία δικαιολογούν κατά κάποιο τρόπο την τακτική των οικουμενιστών. Επιλέγουν και καταγράφουν αυτό το οποίο θέλουν, το οποίο κάποιοι άλλοι θέλουν, δηλαδή ποιοι άλλοι, οι οικουμενιστές. Εκτελούν τακτική και στρατηγική εντολοδόχων δηλαδή υπακοή και υποταγή στον Επίσκοπο. Παρουσιάζουν και προτείνουν [λες και είναι μεσολαβητές] αποδοχή και παραδοχή και ειρηνική συνύπαρξη των δύο πλευρών, [δηλαδή των οικουμενιστών με τους αιρετικούς], ακαδημαϊκά θα λέγαμε. Η τακτική τους εξαντλείται σε [επιλεκτική διαβούλευση για τα μάτια, και την πειθώ], συζητήσεις συνέδρια και συμβούλια, οι αποφάσεις των οποίων μένουν στα χαρτιά, δηλαδή σε χαρτοπόλεμο και τίποτε περισσότερο. Αυτοί οι «αντι-οικουμενιστές» λέγουν στους οικουμενιστές: εμείς σας τιμούμε και σας σεβόμεθα, ας προδίδεται την πίστη μας, η Γραφή μας επιτάσσει να διαφωνούμε μαζί σας. Πρέπει να έχετε απεναντί σας αντίπαλο. Να ερχόμαστε εμείς διότι αν δεν εκπροσωπίσουμε εμείς τον αγώνα δήθεν του «αντι-οικουμενισμού» θα έλθουν κάποιοι άλλοι με Πατερικό φρόνημα, αδιάλλακτοι και τότε εμείς νίπτουμε τας χείρας μας. Οι οικουμενιστές αυτούς θέλουν για αντιπάλους, αυτούς τους αναγνωρίζουν. Έχουν αλληλοσεβασμό, είναι κάτι σαν αυτό που λέγει ο λαός: μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια. Είναι σαν να τους λένε: Αφού δεν αποτειχίζεστε και μας μνημονεύετε, γράψτε ότι θέλετε. Οι δήθεν αντι-οικουμενιστές που κινούνται με τα παραπάνω σκεπτικά ονομάζονται ΜΝΗΜΟΝΕΥΤΕΣ, δηλαδή αναγνωρίζουν την αίρεση και τον κίνδυνο για την ορθόδοξη πίστη, αναγνωρίζουν και τα πρόσωπα που είναι υπεύθυνα για την μεταφορά του μολυσμού της αιρέσεως στους πιστούς. Εν γνώσει τους αναλαμβάνουν τον αγώνα πρωτοστατώντας, ώστε να εμποδίσουν τους γνησίους πιστούς κληρικούς και λαϊκούς να έλθουν σε μετωπική σύγκρουση με τους αιρετικούς οικουμενιστές ποιμένες. Δεσμεύονται από μόνοι τους ότι είναι οι μόνοι υπεύθυνοι διά την διατήρηση, μάλλον την αύξηση του μολυσμού της αιρέσεως.

Οι «αντιοικουμενιστές» των λόγων με την τακτική τους αυτή συνεχώς θα αυτοπροδίδονται και από πάνω θα αυτοδιαφημίζονται, διότι κανένας εχέφρονας νους δεν κάνει φανερή την όποια αδυναμία του. Αυτή η κατηγορία των «αντιοικουμενιστών» ούτε τους οικουμενιστές πείθει, διότι μόνοι τους προσεφέρθησαν να τους κάνουν χρήση οι οικουμενιστές, οι οποίοι θα κάνουν τη δουλειά τους, και στη συνέχεια θα τους παραμερίσουν, θα τους πετάξουν. Διότι την προδοσία πολλοί ηγάπησαν, τον δε προδότη ουδείς. Αυτοί οι τάχα «αντιοικουμενιστές» αφού δεν έπεισαν τους οικουμενιστές, πως θα πείσουν τους πραγματικά αντιοικουμενιστές των έργων, δηλαδή της αποτειχίσεως, θα τους διαγράψουν και αυτοί, αν δεν μετανοήσουν πραγματικά. Επίσης και η ιστορία θα τους θεωρήσει κάτι σαν τους πεπτωκότας, σήμερα θα τους ονομάζαμε καθ’ ησυχαστές, τακτική πάρα πολύ επικίνδυνη για την Ορθόδοξη πίστη. Οι μάσκες σε λίγο θα πέσουν και θα γίνουν φανερές οι σκέψεις και τα έργα πολλών καρδιών. Αναγνωρίζουν στη θεωρία ότι η Εκκλησία πάσχει από τον μολυσμό της αιρέσεως εξ’ αιτίας των ποιμένων. Αναγνωρίζουν ότι οι ποιμένες τους αιρετίζουν, οικουμενίζουν, ουνητίζουν, ή είναι κατά άλλους αιρετικοί, οικουμενιστές, ή ουνίτες. Αναγνωρίζουν ότι οι ποιμένες τους έχουν πνευματική κοινωνία, συμπροσεύχονται, συλλειτουργούν, συσκέπτονται και συναποφασίζουν με αλλοδόξους και ετεροδόξους, εκποιώντας την ορθόδοξη πίστη. Αναγνωρίζουν πως σε υψηλά κληρικά κλιμάκια ακόμη να συλλειτουργούν πλήρως, δηλαδή κοινό ποτήριο. Αναγνωρίζουν ότι οι ποιμένες τους κοινωνούν με τους αιρετικούς και την αίρεση έμμεσα ή άμεσα. Αναγνωρίζουν και ομολογούν ότι θα τους μνημονεύουν έως ότου κάνουν κάτι πιο προδοτικό ως προς την πίστη [π.χ. το κοινό ποτήριο, ενώ έχουν κοινό ποτήριο] και είναι σε αναμονή ώστε μόλις αντιληφθούν κάτι το πιο αιρετικό, δήθεν θα αποτειχισθούν, πράγμα απίθανο. Αυτοί είναι καλλίτερα να τους ονομάζουμε φιλο-οικουμενιστές, όπως φιλο-Αμερικάνους κλπ.

Το λαϊκό ορθόδοξο πλήρωμα στο σύνολό του είναι αφημένο φιλικό ή και αρέσκεται στους θεωρητικούς αντι-οικουμενιστές και όχι στους πρακτικούς. Μία θεωρητική-νοητική-σκεπτική νίκη, σου προσφέρει ακόμη κάποιες ελπίδες ότι στο μέλλον θα τον νικήσεις πραγματικά! τον εχθρό. Αυτό θα αποβεί μοιραία όχι καλό, μάλλον κακό μελλοντικά. Το μέλλον είναι μπροστά μας, υπεύθυνα θα γευθούμε τους καρπούς μάλλον της ήττας και όχι της νίκης. Όλα έχουν ημερομηνία λήξεως αργά ή γρήγορα. Οι άνθρωποι μπορεί να προγραμματίζουν να μεθοδεύουν να προετοιμάζουν ότι αρέσει σε αυτούς, αυτό όμως περνάει από την έγκριση του θελήματος του Θεού. Ο άνθρωπος προσπαθεί ότι θέλει, ότι του αρέσει, τελικά ο Θεός τι επιτρέπει. Μακάρι να επενέβαινε ο (σαν από μηχανής) Θεός (των αρχαίων προγόνων μας) και να μας έβγαζε από κάθε δύσκολη θέση στη ζωή μας. Βλέπεται αδελφοί ο Θεός μας κατέστησε ελεύθερους ώστε ή από μόνοι μας να δοξαζόμαστε, (αναβαθμιζόμαστε) ή από μόνοι μας να ντροπιαζόμαστε (υποβαθμιζόμαστε) ενώπιον Θεού και ανθρώπων. ΑΜΗΝ.

(Πηγή: https://opoimhnokalos.blogspot.com)

86 σχόλια:

  1. Ένα κείμενο αγνώστου συγγραφέως, ασαφές και χωρίς τεκμήρια!
    Απαράδεκτο κείμενο που κυριαρχείται απο εσφαλμένες απόψεις της καταναγκαστικής αποτείχισης και έωλες κρίσεις.

    Οι καλύτεροι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές ανήκουν στους μη αποτειχισμένους, όχι στους αποτειχισμένους!
    Αυτή είναι η αλήθεια, όσο και αν πονάει!

    Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσοι δεν αποτειχίζονται θέλουν απλά την βολή τους. Και το ξέρουν κατά βάθος ότι δεν είναι στον σωστό δρόμο και κοροϊδεύουν την συνείδησή τους. Οι Άγιοι Πατέρες πάντοτε διέκοπταν κοινωνία με τους αιρετικούς. Αναρωτιέμαι αν έχετε διαβάσει καθόλου τους βίους και τις διδασκαλίες τους..

      Το έχω πει και άλλοτε: Η Αγία Γραφή λέει «αιρετικόν άνθρωπον μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παραιτού». Εσείς όμως λέτε «όχι, θα συνεχίσω απλά να λέω ότι κάνει λάθος…»

      Λέει επίσης «Μην συγκκινωνείτε τοις έργοις τις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε». Εσείς όμως λέτε «όχι, εντάξει, μπορούμε και να συγκοινωνούμε…»

      Ο ΙΕ Κανόνας της Α-Β Συνόδου λέει ότι όσοι διακόπτουν το μνημοσύνου του αιρετίζοντος επισκόπου «όχι μόνο δεν κάνουν σχίσμα, αλλά γλιτώνουν την εκκλησία από σχίσματα και μερισμούς, γιατί δεν διέκοψαν την κοινωνία με επίσκοπο αλλά με ψευδεπίσκοπο..». Εσείς όμως λέτε «εντάξει μωρέ, αν θέλει κανείς θα γλιτώσει την κοινωνία με από σχίσματα και μερισμούς, αν δεν θέλει δεν χρειάζεται. Μπορεί να έχει κοινωνία με τον ψευδεπίσκοπο..»

      Δεν θα γράψω και τις ρήσεις των Αγίων γιατί το σχόλιο θα βγει τεράστιο.

      Ξυπνήστε και σοβαρευτείτε! Εξαιτίας σας προχωράει έτσι ο οικουμενισμός!

      ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΡΗΓΑΣ

      Διαγραφή
    2. Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός1 Δεκεμβρίου 2024 στις 8:23 μ.μ.

      Ευάγγελε Ρήγα είναι δική σου ερμηνεία ότι δήθεν όποιοι δεν αποτειχίζονται κοιτάνε την βολή τους! Είναι σκέτη επιπόλαιη και άδικη κρίση και κατάκριση αυτή η απλοϊκή και αφελέστατη και γεμάτη βλακεία ερμηνεία σου! Φυσικά και δεν ισχύει κάτι τέτοιο!
      Υπάρχουν Ορθόδοξοι που και σε μέτρα αγιότητας μεγάλα έχουν φθάσει και δεν έχουν αποτειχιστεί.
      Σίγουρα υπάρχουν και Ορθόδοξοι αντιοικουμενιστές που κοπιάζουν και αγωνίζονται για την Ορθοδοξία πολύ περισσότερο και πολύ καλύτερα απο πολλούς αποτειχισμένους που κρίνουν και κατακρίνουν τους μη αποτειχισμένους, κομπάζοντας σαν να είναι οι μόνοι Ορθόδοξοι !

      Αυτοί που δεν αποτειχίζονται, κοιτάνε πιο σοβαρά τα πράγματα, απο όσους επιπόλαια αποτειχίζονται!

      Και φυσικά ο οικουμενισμός προχωράει, λόγω της άγνοιας και αδιαφορίας των πολλών και της κυριαρχίας του κακού στον κόσμο και όχι λόγω των Ορθόδοξων αντιοικουμενιστών που δεν αποτειχίζονται!

      Πουθενά ο Κανόνας ΙΕ΄ της ΑΒ΄ Συνόδου δεν καταδικάζει όσους δεν αποτειχίζονται, ούτε υποχρεώνει σε αποτειχίσεις. Οι ερμηνείες που κάνεις είναι δικές σου ΛΑΘΕΜΕΝΕΣ ερμηνείες, παρερμηνείες!

      Δεν θα γράψω τόσα και τόσα παραδείγματα μεγάλων αγίων της εποχής μας γιατί το σχόλιο θα βγει τεράστιο.

      Εσύ κοίταξε να μετανοήσεις!
      Ξύπνα και δείξε περισσότερη σοβαρότητα!

      Να προσθέσω τέλος ότι κοροϊδεύουν την συνείδηση τους όσοι αποτειχισμένοι, επαναπαύουνται στις ψεύτικες δάφνες τους και κατακρίνουν όσους δεν αποτειχίζονται και νομίζουν ότι έγιναν αλάθητοι που μπορούν να κατακρίνουν τους Ορθόδοξους, σαν να είναι αλάθητοι Πάπες!

      Διαγραφή
    3. -Πες μου μία καλή δικαιολογία….

      -Ο οικουμενισμός προχωράει επειδή δεν υπάρχει αντίδραση. Με τα λόγια χτίζεις ανώγεια και κατώγεια λέει ο λαός. Οι απλές διαφωνίες είναι άσφαιρα σκάγια. Όσο βλέπουν οι οικουμενιστές ότι έχουν όλο τον κόσμο στο ποίμνιό τους, θα συνεχίσουν ακάθεκτα. Αν όλοι γνωρίζουν για τον οικουμενισμό αλλά δεν διακόπτουν την κοινωνία με τους οικουμενιστές, τι θα αλλάξει;

      -Οι ερμηνείες που κάνω δεν είναι δικές μου, αλλά της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων διαχρονικά. Οι δικές σου ανοησίες (γιατί δεν είναι ερμηνείες, αφού δεν λες κάτι ουσιαστικό) είναι οι γνωστές δικαιολογίες του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, οι οποίες έχουν αναιρεθεί 100%.

      -Ξέρεις κανέναν κανόνα που να λέει «όποιος είναι αιρετικός τιμωρείται»; Όταν συνέλθει σύνοδος θα τον καταδικάσει, μαζί με όσους αμετανόητους συμπορεύθηκαν μαζί του. Πολύ λογικό λοιπόν ο κανόνας να μην τιμωρεί όσους κοινωνούν με αιρετικούς πριν αυτοί καταδικαστούν και αποβληθούν από το σώμα της Εκκλησίας.

      -Και σε αιρετικούς και αλλόθρησκους υπάρχουν «άγιοι» με «υψηλά μέτρα αρετής». Τι σημαίνει αυτό; Δες τι διδάσκουν πάνω σε αυτό ο Μέγας Αθανάσιος και ο Άγιος Ιγνάτιος. Αλλά και ο ίδιος ο Κύριος είπε ότι πολλοί «εργάτες της ανομίας» θα κάνουν ακόμα και θαύματα στο όνομά του. Υπάρχουν επίσης άγιοι που δεν ανήκαν στην κρατούσα εκκλησία. Είσαι έτοιμος να γυρίσεις με το πάτριο λόγω αυτών των Αγίων; Ή δύο μέτρα και δύο σταθμά; Ο Θεός πάντως έχει δείξει με πολλά σημεία με ποιους ήταν και με ποιους είναι.

      -Είμαστε αμαρτωλοί και έσχατοι, και πρώτος από όλους εγώ. Καμία «δάφνη» δεν έχω. Όπως απέχουμε από τα φαγητά λόγω νηστείας, όπως απέχουμε γενικά από τα άσεμνα θεάματα, τις κακές συναναστροφές, κλπ. για να μην ζημιώσουμε την ψυχή μας, έτσι πρέπει να αποφεύγουμε την κοινωνία με αιρετικούς. Και αυτό είναι πιο σημαντικό (βλ. την γνωστή ιστορία με τον Αββά Αγάθωνα, κ.α.) γιατί τα προηγούμενα είναι αμαρτίες που κάνει κάποιος εντός της εκκλησίας, ενώ με την αίρεση ο άνθρωπος βγαίνει εκτός εκκλησίας.

      Ε.Ρ.

      Διαγραφή
    4. Επιβεβαίωση όσων λέει ο μοναχός της Ι Μ Παντοκράτορος.
      Εγωισμός, εγωισμός, εγωισμός!
      Νομίζετε ταλαίπωροι ότι θα σώσετε την Εκκλησία!

      Διαγραφή
    5. Προς Ε.Ρ.

      Οι ερμηνείες των Αγίων Πατέρων και της Αγίας Γραφής είναι δικές σου. Εσύ και μερικοί αποτειχισμένοι ερμηνεύετε τους Αγίους Πατέρες και την Αγία Γραφή ότι δήθεν συνηγορούν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης στις επικρατούσες συνθήκες!

      Όμως η πραγματικότητα και ο Θεός δεν δικαιώνουν την εσφαλμένη σας αντίληψη και παρερμηνεία της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων!

      Αν μην αναφέρω λαμπρά παραδείγματα μεγάλων Ορθοδόξων Καθηγητών Θεολογίας και Αγίων των ημερών που δεν συμφωνούν με τέτοιες παρερμηνείες και στενοκέφαλες απόψεις!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    6. -Δεν θα σώσουμε την εκκλησία, η εκκλησία δεν σώζεται ούτε καταστρέφεται, γιατί έχει κεφαλή τον Χριστό. Εμείς αγωνιζόμαστε για να τηρούμε τις εντολές του Θεού και να μετέχουμε στην Εκκλησία.

      -Κάποιο ουσιαστικό επιχείρημα δεν έχει προσφέρει κανένας καθηγητής ή «Άγιος» σε όσα έχουν αναφέρει παλαίμαχοι αγωνιστές όπως ο μακαριστός π. Θεοδώρητος Μαύρος.

      -Δείξε μου μία ερμηνεία στα αγιογραφικά και πατερικά που ανέφερα, από έναν καθηγητή που συμφωνεί μαζί σου, αφού λεσ πως «αυτά είναι δικά μου»..

      -Ο Θεός με σημεία έχει δείξει με ποιους είναι. Βλ. την Γ’ Εμφάνιση του Τιμίου Σταυρού το 1925, την ομιλία του Ν. Μάννη «Η Δια Θαυμάτων Έγερση Του Ιερού Αγώνος», και άλλα πολλά.

      ΥΓ: Δεν είμαι «αποτειχισμένος». Ανήκω στο πάτριο εορτολόγιο. Ο ιστολόγος και ο αρθρογράφος ξέρω πως διαφωνούν μαζί μου σε αυτό.

      Ε.Ρ. (Ευάγγελος Ρήγας, ο ίδιος είμαι, δεν είμαι ανώνυμος σαν εσένα)

      Διαγραφή
    7. Ευάγγελε Ρήγα,

      -Για την σωτηρία της Εκκλησίας μην απευθύνεσαι σε εμένα, αλλά στον ανώνυμο 12:42 μ.μ.

      -Είσαι παλαιοημερολογίτης και ανήκεις στα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα, γι΄ αυτό και εγκωμιάζεις τον πλανεμένο π. Θ. Μαύρο ως ... "παλαίμαχο αγωνιστή"! Οι Άγιοι και οι Καθηγητές βλέπουν τα πράγματα πολύ καλύτερα και Ορθοδοξότερα από τον θαυμαζόμενο απο εσένα πλανεμένο π. Μαύρο ως ... "παλαίμαχο αγωνιστή" και τους σχισματικούς παλαιοημερολογίτες! Είτε σου αρέσει, είτε όχι!

      - Οι ερμηνείες που κάνεις στους Πατέρες είναι δικές σου. Οι Πατέρες δεν μιλούν για την σημερινή κατάσταση και δεν υποχρεώνουν σε αποτείχιση για την σημερινή κατάσταση. Οι Άγιοι εκτός εισαγωγικών και οι Καθηγητές τα λένε σωστά και Ορθόδοξα και όχι οι εμφορούμενοι απο τον σχισματικό παλαιοημερολογιτισμό.

      - Ο Θεός έχει δείξει σημεία μέσω την συγχρόνων Του αγίων (εκτός εισαγωγικών) που πολεμούν οι σχισματικοί αγιομάχοι και όχι μέσω αμφιβαλλόμενων και αμφισβητούμενων δήθεν θαυμάτων που ισχυρίζονται οι παλαιοημερολογίτες σχισματικοί!

      Καλή μετάνοια και καλή επιστροφή στην Εκκλησία του Χριστού!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    8. -Δείξε μου έναν καθηγητή που αναιρεί όσα έγραψε ο π. Θεοδώρητος ή που ερμηνεύει τα αγιογραφικά και πατερικά εδάφια που παρέθεσα με διαφορετικό τρόπο. Εντωμεταξύ η πλειοψηφία των καθηγητών είναι οικουμενιστές. Μήπως αυτοί ξέρουν καλύτερα και από τους 2 μας; Μήπως τελικά δεν είναι αίρεση ο οικουμενισμός;;; Τι λες; Σημασία δεν έχει ποιος λέει κάτι, δεν υπάρχουν αυθεντίες, αλλά αν έχει στοιχεία μα τι υποστηρίξει.

      -Η σημερινή κατάσταση είναι σίγουρα πολύ χειρότερη από κάθε άλλη. Γιατί δεν πρόκειται απλά για μία αίρεση όπως πχ ο μονοθελητισμός ή η εικονομαχία.

      -Ο Θεός έχει δείξει πολλά σημεία, όχι μέσω Αγίων, αλλά μόνος Του. Και αυτά είναι καταγεγραμμένα από τον τύπο της εποχής (κοσμικό, όχι θρησκευτικό), δεν είναι απλές μαρτυρίες πιστών. Επιβεβαιώνονται και από άλλους άσχετους ή και ενάντιους.

      -Το ότι ένας άνθρωπος κάνει ένα θαύμα δεν σημαίνει κάτι. Και οι παπικοί άγιοι κάνουν θαύματα, και μάλιστα αυτό είναι προϋπόθεση αγιοκατάταξης (2 επιβεβαιωμένα θαύματα).

      -Βλέπεις ότι πέφτεις και εσύ στον επισκοποκεντρισμό; Ποια είναι «η εκκλησία που πρέπει να επιστρέψω»; Οι οικουμενιστές επίσκοποι; Το ΠΣΕ; Το Κολυμπάρι; Οι ναοί ως κτίσματα;; Η Εκκλησία δεν είναι αυτή που ορθοτομεί τον λόγο της αλήθειας;

      -Γιατί λες τους παλαιοημερολογίτες «σχιματικούς»; Οι Άγιοι Απόστολοι λένε « Ὅτι ἀποσχίζει οὐχ ὁ τῶν ἀσεβῶν χωριζόμενος, ἀλλ' ὁ τῶν εὐσεβῶν ἀφιστάμενος» (ΔΙΑΤΑΓΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΔΙΑ ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ
      ΒIΒΛIOΝ Ϛ
      Περὶ σχισμάτων). Δεν εισήγαγαν οι παλαιοημερολογίτες καινοτομία στην Εκκλησία, ούτε έκαναν διωγμούς..

      Διαγραφή
    9. Ευάγγελε Ρήγα,

      Δεν χρειάζεται να γράψουν οι Καθηγητές Θεολογίας και να χρονοτριβήσουν για την κάθε πλάνη κάθε πλανεμένου. Η ίδια η ζωή τους και η πρακτική τους το δείχνει. Αλλά για να τα δεί κανείς δεν πρέπει να έχει τυφλωθεί από το σχισματική αντίληψη και την αγιομαχία, αλλά να έχει ανοιχτούς τους οφθαλμούς του.

      -Οι πλάνες του π. Θ. Μαύρου είναι δικές του πλάνες και δεν είναι της Εκκλησίας (και οι περι καταγκαστικής αποτείχισης και οι παλαιοημερολογίτικες).

      Ο οικουμενισμός είναι η μεγαλύτερη αίρεση των ημερών μας, αλλά αυτή δεν αντιμετωπίζεται ούτε με τις αγιομαχίες, ούτε με τα σχίσματα, ούτε με τις θεωρίες περι καταναγκαστικής αποτείχισης. Οι φωτισμένοι Ορθόδοξοι θεολόγοι και οι Άγιοι μας είναι οι οδηγοί μας. Όχι ο κάθε πλανεμένος και σχισματικός.

      -Ο Θεός έχει δείξει σημεία μέσω την συγχρόνων Του αγίων (εκτός εισαγωγικών) που πολεμούν οι σχισματικοί αγιομάχοι και όχι μέσω αμφιβαλλόμενων και αμφισβητούμενων δήθεν θαυμάτων που ισχυρίζονται οι παλαιοημερολογίτες σχισματικοί! Αν κάποιον η αγιομαχία και η σχισματική αντίληψη σε εμποδίζει να τα δείς, έχεις αυτός ανάγκη μετάνοιας και καθαρισμού των πνευματικών του οφθαλμών!

      -Οι παπικοί ψευτο-άγιοι δεν κάνουν θαύματα. Ποιός σου είπε κάτι τέτοιο; Και πώς τα πιστεύεις; Είδες κανένα θαύμα; Τελικά μήπως μερικοί σχισματικοί φθάνουν γίνονται φιλοπαπικοί και πιστεύουν ακόμα οικουμενιστικά, προκειμένουν να μην αρνηθούν την πλάνη του σχίσματος τους;

      -Δεν πέφτω σε κανένα επισκοποκεντρισμό. Σε καλώ να επιστρέψεις στην αληθινή Εκκλησία, την Ορθοδοξία, που είναι κλήρος και λαός και απο την οποία έχεις αποκοπεί, αφού ανήκεις στα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα. Η Εκκλησία ορθοτομεί τον λόγο της αλήθειας και βγάζει Αγίους και όχι τα σχίσματα!

      -Οι παλαιοημερολογίτες είναι σχισματικοί αφού αποκόπηκαν από την Εκκλησία για επουσιώδη και δευτερεύοντα ζητήματα (εορτολόγια, ημερολόγια). Τα πολλαπλά σχίσματα μεταξύ τους και οι πολλές παρατάξεις που δημιούργησαν στη συνέχεια, επιβεβαίωσαν την πλάνη τους. Το να σχίζει κανείς την Εκκλησία για ασήμαντα πράγματα, είναι σχίσμα.

      Αναγνωρίζω όμως ότι υπάρχουν και καλοπροαίρετοι παλαιοημερολογίτες που προσπαθούν να αγωνίζονται ειλικρινά για την Πίστη, άλλο αν έχουν πλανηθεί. Και πιστεύω ότι θα βοηθηθούν αυτοί και θα καταλάβουν το σφάλμα τους και με την απαστράπτουσα αγιότητα των συγχρόνων αγίων που συνεχίζει να παράγει η Εκκλησία!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    10. Να διορθώσω εκφραστικά μια φράση.
      "Αν κάποιον η αγιομαχία και η σχισματική αντίληψη τον εμποδίζει να τα δεί, έχει αυτός ανάγκη μετάνοιας και καθαρισμού των πνευματικών του οφθαλμών! "

      Και να διευκρινίσω ότι όταν αναφέρομαι σε Καθηγητές Θεολογίας εννοείται ότι εννοώ τους Ορθοδόξους και αποδεκτούς απο το πλήρωμα της Εκκλησίας και αντιοικουμενιστές, και οπωσδήποτε όχι τους οικουμενιστές και όποιους αιρετίζουν.

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    11. -Τα εδάφια είναι ξεκάθαρα. Οι καθηγητές δεν θα ασχοληθούν με «κάθε πλάνη», αλλά ασχολούνται με την ερμηνεία της Αγίας Γραφής και των πατέρων. Αν βρεις κάποια ερμηνεία διαφορετική από την προφανέστατη (που δεν χωράει αμφιβολία) που έκανα εγώ (ότι πχ δεν πρέπει να συγκοινωνούμε με τα άκαρπα έργα του σκότους), στείλε να την δούμε.

      -Μιλάς για αγιομαχία. Άραγε εσύ δέχεσαι τον Άγιο Ιερώνυμο Αιγίνης, τον Άγιο Ιωσήφ τον νεομάρτυρα, τον γέροντα Αββακούν τον Ανυπόδητο, τον Άγιο ομολογητή πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο και όλους τους άλλους Αγίους Αγίους ήταν με το πάτριο; Ή και εδώ δύο μέτρα και 2 σταθμά;

      -Ο Κύριος δεν αποκάλεσε εργάτες της ανομίας ανθρώπους που του είπαν «Κύριε δεν ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ»; Ο Άγιος Ιγνάτιος δεν λέει « «Πας ο λέγων παρά τα διατεταγμένα, καν αξιόπιστος η, καν νηστεύει, καν προφητεύει, καν παρθενεύει, ΚΑΝ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΙΕΙ, λύκος συ φαινέσθω, προβάτων φθοράν κατεργαζόμενος». Και ο αντίχριστος σύμφωνα με την Αποκάλυψη δεν θα κάνει θαύματα; Το θαύμα δεν είναι κριτήριο αγιότητος και Ορθοδοξίας. Είναι γνωστό ότι το χάρισμα της θαυματουργίας, όπως και όλα τα χαρίσματα (προορατικό, διορατικό, κλπ.) μπορεί φαινομενικά να τα έχουν και πλανεμένοι. Η εκκλησιαστική ιστορία βρίθει από παραδείγματα, και οι άγιοι έχουν γράψει σχετικά. Το να λες ότι όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο που δεν είναι Ορθόδοξοι και έχουν βιώσει κάποιο θαύμα λένε ψέματα δείχνει έλλειψη σοβαρότητας και άγνοια της αγιοπατερικής γραμματείας.

      -Θα μπορούσα να γράψω πολλά για το ημερολογιακό. Θα ρωτήσω μόνο πως εξηγείς τόσα θαύματα που έκανε ο ίδιος ο Θεός (όχι κάποιος άγιος) υπέρ του ορθόδοξου εορτολογίου. Σε παρέπεμψε και σε μία σχετική ομιλία, και σου ανέφερα το σημείο της Εμφάνισης του Τίμιου και Σταυρού το 1925, το οποίο μαρτύρησαν όχι μόνο οι πιστοί, αλλά και περαστικοί (πχ ο Πριμάλης που ήταν οδηγός τραμ και περνούσε από κοντινό σημείο), ακόμα και οι αστυνομικοί που πήγαν να συλλάβουν τους πιστούς!

      -Οι αιρέσεις πάντοτε αντιμετωπίζονταν με διακοπή κοινωνίας. Όλοι οι άγιοι αυτό διδάσκουν. Μην με αναγκάσεις να αρχίσω να βάζω ρήσεις..

      Διαγραφή
    12. Ευάγγελε Ρήγα,

      -Επαναλαμβάνω δεν χρειάζεται να γράψουν οι Καθηγητές Θεολογίας και να χρονοτριβήσουν για την κάθε πλάνη κάθε πλανεμένου. Η ίδια η ζωή τους και η πρακτική τους το δείχνει.
      Ποιός σου είπε ότι όποιος δεν αποτειχίζεται κοινωνεί με τά άκαρπα έργα του σκότους; Η παλαιοημερολογίτικη αντίληψη ; Βρίσκεσαι σε μεγάλη πλάνη αν νομίζες κάτι τέτοιο.

      -Εγώ δέχομαι τους αληθινούς αγίους. Όσους με πολλές μαρτυρίες και αποδείξεις είναι άγιοι. Τους περισσότερους από όσους αναφέρεις δεν τους έχω υπ΄όψιν μου. Σίγουρα δεν είναι άγιος ο πρ.Φλωρίνης Χρυσόστομος ως πρωτοστατήσας στο παλαιοημερολογίτικο σχίσμα απο όσο ξέρω.
      Δύο μέτρα και δύο σταθμά δεν έχω. Ένα ένα μέτρο την Ορθόδοξη πίστη και παράδοση.

      -Τα έχεις πολύ μπερδέψει στο ζήτημα των θαυμάτων. Τα θαύματα απο τον Θεό γίνονται μόνο στην Ορθοδοξία ή ολοφάνερα απο τον αληθινό Θεό της Ορθοδοξίας με σκοπό την προσέλκυση στην Ορθοδοξία. Τα αληθινά χαρίσματα του Θεού (προορατικό, διορατικό, ιαματικό και πολλά άλλα) δίνονται στους Ορθοδόξους. Βρίσκεσαι σε πλάνη αν νομίζεις ότι θαυματουργούν απο τον Θεό οι αιρετικοί. Τα θαύματα του Θεού ακόμα δεν έχουν καμία σύγκριση με σημεία-θαύματα του διαβόλου.

      -Είναι πολύ αμφιβαλλόμενο το σημείο της Εμφάνισης του Σταυρού όπως το θέλουν και το περιγράφουν οι παλαιοημερολογίτες. Δεν έχουμε καθόλου επαρκείς μαρτυρίες για να πιστέψουμε κάτι τέτοιο.

      -Οι αιρέσεις αντιμετωπίζονται με τον Ορθόδοξο λόγο και με διακοπή της κοινωνίας όταν χρειάζεται και το κρίνουν άνθρωποι με πολλή σοβαρότητα, Ορθόδοξη πίστη, διάκριση και σύνεση και χωρίς να κάνουν σχίσματα.
      Τις ρήσεις που απειλείς να βάλεις, πρέπει να μπορείς να τις ερμηνεύσεις και σωστά και όχι με παλαιοημερολογίτικη αντίληψη, αποσπασματικά, πλανεμένα.

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    13. -Σχετικά με την θαύμα του Τιμίου Σταυρού είσαι ψεύτης. Οι μαρτυρίες υπάρχουν ακόμα και από αστυνομικούς, και είναι καταγεγραμμένες. https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2012/09/1925.html?m=1 Όπως και τόσα άλλα θαύματα. https://youtu.be/FWCQ7Rr0HPI?si=sVAYw2cbgb8ocJno

      -Σου έγραψα κάποιες ρήσεις Αγίων σχετικά με τα θαύματα, και τις αγνοείς επιδικτικά. Αποδεικνύεις ότι δεν έχεις διαβάσει καθόλου τους πατέρες με τις ανοησίες που γράφεις. Δες τι λένε ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος https://youtu.be/PluD7rSUE_c?si=G_o-gwBQRcODo07y και εδώ https://youtu.be/WcBz8IKA3ts?si=u4_8ScMVQFDluGJN

      -Η πρώτη τοιχογραφία του Ιερωνύμου της Αιγίνης έγινε σε ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟ ΝΑΟ, πληροφορίες για τον άγιο αυτόν υπάρχουν στην εγκυκλοπαίδεια της επίσημης Εκκλησίας της Ελλάδος, και τον αναγνωρίζουν πολλοί νεοημερολογίτες. Ο λόγος που δεν έχεις ακούσει για αυτούς είναι επειδή δεν τους εκμεταλλεύονται και δεν τους προβάλουν στις τηλεοράσεις και στο Ίντερνετ για δικό τους συμφέρον οι διάφοροι απατεώνες (ειδικά για τον γέροντα Παίσιο έχουν βάλει στο στόμα του αμέτρητες ψευδοπρηφητείες).

      -Αλήθεια, μιας και μιλάς για καθηγητές. Ο αείμνηστος π. Γεώργιος Μεταλληνός (αντιοικουμενιστής, καθηγητής πανεπιστημίου) ξέρεις τι γνώμη είχε για τους παλαιοημερολογίτες; https://youtu.be/IIotrqzKCH8?si=bMlQZetd7sl-eT-C
      Ο π. Θεόδωρος Ζήσης (αποτειχισμένος-δυνητιστής-καθηγητής πανεπιστημίου) ξέρεις τι γνώμη έχει για τους παλαιοημερολογίτες; https://youtu.be/TlvCz56zy18?si=EN3Quqp-3enaQUQ2

      Διαγραφή
    14. - Πριν βιαστείς απο φανατισμό ή επιπολαιότητα να χαρακτηρίσεις τον ψεύτη, να προσέχεις τί γράφει, για να μην τον συκοφαντείς άδικα. Δεν είμαι ψεύτης διότι τίποτα ψευδές δεν ισχυρίστηκα. Έγραψα ότι: "Είναι πολύ αμφιβαλλόμενο το σημείο της Εμφάνισης του Σταυρού όπως το θέλουν και το περιγράφουν οι παλαιοημερολογίτες. Δεν έχουμε καθόλου επαρκείς μαρτυρίες για να πιστέψουμε κάτι τέτοιο." Τίποτα το ψευδές δεν υπάρχει στις κρίσεις μου. Εσύ κοίταξε πριν χαρακτηρίσεις τον άλλο ψεύτη, να διαβάζεις τί λέει πρώτα προσεκτικά.

      -Οι παρερμηνείες του χωρίων που έδειξες δείχνουν την κακή ερμηνεία και την αμάθεια σου και την στραβή τοποθέτηση σου! Μην όχι να θέλεις να πιστέψουμε και απο πάνω τις εσφαλμένες παρερμηνείες των χωρίων. Και τα δύο χωρία που έγραψες, της Αγίας Γραφής και του Αγίου Ιγνατίου δεν έχουν έννοια που θα ήθελες, όπου απαξιώνεται το θαύμα. Δεν θα χάσω τον χρόνο να εξηγήσω σωστά πώς ερμηνεύεται το κάθε χωρίο που έγραψες, γιατί είσαι εύκολος στους χαρακτηρισμούς και θεωρώ άσκοπα να χάσω το χρόνο μου. Το θαύμα, το εκ Θεού θαύμα, επαναλαμβάνω έχει μεγάλη αξία και γίνεται μόνο στην Ορθοδοξία. Τα αληθινά χαρίσματα του Θεού (προορατικό, διορατικό, ιαματικό και πολλά άλλα) δίνονται στους Ορθοδόξους. Βρίσκεσαι σε πλάνη αν νομίζεις ότι θαυματουργούν απο τον Θεό οι αιρετικοί. Τα θαύματα του Θεού ακόμα δεν έχουν καμία σύγκριση με σημεία-θαύματα του διαβόλου.

      - Δεν γνωρίζω για τον Γέροντα Ιερώνυμο της Αίγινας, αλλά σίγουρα δεν είναι απόδειξη ότι κάποιος έκανε αγιογραφία σε ένα Ναό, ότι είναι Άγιος! Με τόσο αφελή σκέψη προσπαθείς να αποδείξεις την αγιότητα του; Ξέρεις πόσες αγιογραφίες έχουν γίνει αυθαίρετα;
      Για τον άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη. Το ότι πράγματι έχουν βάλει στο στόμα του αρκετές ρήσεις και ψεύτικες προφητείες που δεν είπε, δεν σημαίνει ότι πράγματι δεν είχε το προορατικό και διορατικό και άλλα χαρίσματα. Τα βιβλία όπου εκδίδονται απο την Ιερό Ησυχαστήριο που δημιούργησε και άλλα βιβλία απο πνευματικά του παιδιά (π.χ. π. Ισαάκ) αλλά και βιβλία σοβαρές μαρτυρίες είναι καθαρά απο ψεύτικες φήμες και ρήσεις και μπορεί απο αυτά ο καθένας να πληροφορηθεί για την αγιότητα και τα θεία χαρίσματα του.

      -Γνωρίζω τις θετικές απόψεις του π. Γεώργιου Μεταλληνού και του π. Θεόδωρο Ζήση, που προσπαθούν να δουν με καλό μάτι την αρχική παλαιοημερολογίτικη αντίδραση, αλλά αυτοί ομιλούν μόνο για την μερίδα του παλαιοημερολογιτισμού, εκείνη που δεν υπάρχει αγιομαχία, δογματοποίηση των ημερολογίων και εορτολογίων και άλλες πλάνες σχετικές. Και ταυτόχρονα μην ξεχνάμε ότι κανείς, ούτε ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, ούτε ο π. Θεόδωρος Ζήσης συλλειτούργησαν με παλαιοημερολογίτες, ούτε δέχθηκαν Μυστήρια να μεταλάβουν απο παλαιοημερολογίτες, ούτε προέτρεψαν ποτέ τα πνευματικά τους παιδιά να έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με παλαιοημερολογίτες! Αυτό λέει πάρα πολλά!

      Καλή μετάνοια!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    15. -Το «δεν έχουμε επαρκείς μαρτυρίες» είναι ασύστολο ψεύδος. Και το απέδειξα. Εκτός από ψεύτης είσαι και θρασύς. Τολμάς και παραπονιέσαι ότι «σε συκοφαντώ» ενώ είσαι ανώνυμος! Δεν γίνεται να συκοφαντείς έναν ανώνυμο!! Συκοφαντία είναι να ισχυριστεί κανείς κάτι ψευδές για κάποιον άλλον, ενώπιον τρίτου. Κανένας δεν μπορεί να το κάνει αυτό σε κάποιον ανώνυμο, επειδή απλούστατα είναι ανώνυμος και δεν ξέρει κανείς ποιος είναι, όποτε δεν μπορεί να βλαφτεί η προσωπικότητά του με κάποιον τρόπο. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος βασικά ότι είσαι όντως άνθρωπος και όχι bot… Συκοφαντίες είναι όσα λες τόση ώρα για «σχισματικούς» και «πλάνες». Ακόμα και αν δεχτούμε ότι οι παλαιοημερολογίτες είχαν άδικο, δεν υπάρχει επίσημη απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος που να τους κηρύσσει σχισματικούς.

      -Δεν υπάρχει καμία άλλη ερμηνεία. Αν μου βρεις την σωστή αυτή ερμηνεία θα σβήσω όλα τα σχόλια. Αν γράψεις στο google «θαύματα αιρετικών» θα σου βγουν πολλές ορθόδοξες σελίδες που εξηγούν τους λόγους που θαυματουργούν οι αιρετικοί. Είσαι ο πρώτος που έχω δει να λέει ότι «οι αιρετικοί δεν θαυματουργούν». Σου έβαλα και τον ο. Αθανάσιο Μυτιληναίο. Ούτε αυτός τα ερμηνεύει σωστά;

      -Για τον Άγιο Ιερώνυμο το έγραψα για να δείξω ότι δεν ήταν «άγνωστος που τον ξέθαψαν οι παλαιοημερολογίτες», αλλά ένας ενάρετος γέροντας του οποίου την αγιότητα παραδεχόταν όλη η τοπική κοινωνία της Αίγινας, ασχέτως αν ακολουθούσαν το παλαιό ή το νέο ημερολόγιο.

      -Για τον γέροντα Παίσιο ποτέ δεν αρνήθηκα ότι όντως είχε τα χαρίσματα αυτά. Τα θαύματά του είναι αναρίθμητα (για τα οποία βέβαια δεν υπάρχουν «επαρκείς μαρτυρίες», αλλά μία μαρτυρία από διάφορους ανθρώπους για διαφορετικά σημεία). Ο λόγος που έγραψα για τις ψευδοπροφητείες είναι επειδή ανέφερες ότι «δεν έχεις ακούσει για κανέναν» από τους άλλους Αγίους. Και εξήγησα ότι ο γέροντας Παΐσιος έγινε γνωστός δυστυχώς για αυτόν τον λόγο. Για ότι και να γινόταν έβγαινε και μία «προφητεία» του στο διαδίκτυο.

      -Οι δύο αυτοί πατέρες (ο ένας ζων ο άλλος αποθανών) είχαν την άποψη ότι οι παλαιοημερολογίτες δεν είναι σχισματικοί, και ότι η αρχική τους αντίδραση ήταν σωστή (μέχρι τον πρ. Φλωρίνης λέει ο π. Γεώργιος, και το έχει πει και ο π. Θεόδωρος σε παλιά εκπομπή με θέση την έλευση του Πάπα στην Ελλάδα επί Χριστοδούλου). Εσύ από την άλλη λες ότι «αποκόπηκαν από την Εκκλησία» και ότι ο πρ. Φλωρίνης «πρωτοστάτησε στο σχίσμα».

      -Κανένας παλαιοημερολογίτης δεν είπε ποτέ ότι το ημερολόγιο είναι δόγμα. Σε προκαλώ να μου βρεις μία εγκύκλιο ή έστω μία δήλωση.

      -Αν με την «αγιομαχία» εννοείς την άρνηση αγιότητος σύγχρονων γερόντων, αυτό είναι φαινόμενο του 21ου αιώνα. Και δεν το ξεκίνησαν οι παλαιοημερολογίτες. Το γέροντα Παισιο πρώτος τον αμφισβήτησε ο ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ π. Μάξιμος Βαρβαρής σε ραδιοφωνική εκπομπή που υπάρχει αναρτημένη στο YT. Το Γέροντα Σωφρόνιο του Έσσεξ (για τον οποίο δεν έχω ακούσει κάτι από τους παλαιοημερολογίτες) τον αμφισβήτησε με βιβλίο ο ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ (και μνημονευτής) π. Ιωάννης Διώτης. Τον Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό (για τον οποίο επίσης δεν έχω ακούσει κάτι από τους παλαιοημερολογίτες) τον αμφισβήτησαν πρώτοι οι ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ (και μη-αποτειχισμένοι) θεολόγοι Παναγιώτης Νούνης και Παναγιώτης Τελεβάντος. Τον Χρυσόστομο Σμύρνης (για τον οποίο επίσης δεν έχω ακούσει κάτι από τους παλαιοημερολογίτες) τον αμφισβήτησε πρώτος με βιβλίο του ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ (και αντί-παλαιοημερολογίτης) π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και οι συν αυτώ, και συμφώνησε μαζί του και ο π. Σεραφείμ Ζήσης. Την Γερόντισα Γαβριηλία (για την οποία επίσης δεν έχω ακούσει κάτι από τους παλαιοημερολογίτες) την αμφισβήτησαν ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ σελίδες και ιστολόγια. Οπότε αν θες να βρεις αγιομάχους μην ψάχνεις μακριά, στους παλαιοημερολογίτες. Ψάξε στην εκκλησία που ανήκεις..

      Διαγραφή
    16. Απαντώ επιγραμματικά διότι δεν σκοπεύω να χάσω χρόνο και αυτό για τους αναγνώστες περισσότερο.

      - Καθόλου ψεύδος δεν είναι αυτό που είπα. Αν για εσένα είναι επαρκείς μαρτυρίες αυτά . Για εμένα είναι καθόλου επαρκείς οι μαρτυρίες. Χρειάζεται πολύ έρευνα πριν δεχτούμε αυτό που θέλουν οι παλαιοημερολογίτες.
      Φυσικά και είναι συκοφαντία για κάποιον που δεν είναι ψεύτης, να γράφει κανείς ότι είναι ψεύτης! Ας μην γράφει το όνομα του!

      -Καμία συκοφαντία δεν είναι να λες τους σχισματικούς, σχισματικούς και τις πλάνες, πλάνες. Είναι θεολογικές σωστές κρίσεις! Μάθε την σημασία της πλάνης και του σχίσματος, αντί να παραπονείσαι! Τα σχίσματα και οι πλάνες δεν επιβάλλονται με εξυπνάδες και φασισμούς! Αυτό είναι το θράσος! Να θέλει κανείς να επιβάλλει τις σχισματικές απόψεις του και τις πλάνες του!

      - Η πραγματική ερμηνεία δεν είναι αυτή που γράφεις. Η αληθινή έννοια των χωρίων δεν είναι αυτή που γράφεις και νομίζεις!

      - Επαναλαμβάνω ότι το θαύμα, το εκ Θεού θαύμα, επαναλαμβάνω έχει μεγάλη αξία και γίνεται μόνο στην Ορθοδοξία. Τα αληθινά χαρίσματα του Θεού (προορατικό, διορατικό, ιαματικό και πολλά άλλα) δίνονται στους Ορθοδόξους. Βρίσκεσαι σε πλάνη αν νομίζεις ότι θαυματουργούν απο τον Θεό οι αιρετικοί. Τα θαύματα του Θεού ακόμα δεν έχουν καμία σύγκριση με σημεία-θαύματα του διαβόλου.

      - Ο Άγιος Παϊσιος είναι γνωστός για την αγιότητα, την Ορθοδοξία και τα θαύματά του. Και ήταν αντίθετος τόσο και την αίρεση και προς τα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα!

      - Επαναλαμβάνω για μια ακόμα φορά ότι κανείς, ούτε ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, ούτε ο π. Θεόδωρος Ζήσης συλλειτούργησαν με παλαιοημερολογίτες, ούτε δέχθηκαν Μυστήρια να μεταλάβουν απο παλαιοημερολογίτες, ούτε προέτρεψαν ποτέ τα πνευματικά τους παιδιά να έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με παλαιοημερολογίτες! Αυτό λέει πάρα πολλά!

      - Η δογματοποίηση των ημερολογίων και εορτολογίων θα επαναλάβω ότι είναι αίρεση και πλάνη!

      - Η αγιομαχία είναι η άρνηση και η απαξίωση και οι ύβρεις απέναντι στους αγίους! Όπου και αν προέρχεται όταν αυτή προέρχεται! Ιδίως όταν γίνεται εκτεταμένα σε πολλούς αγίους για λόγους μεγάλης πλάνης (π.χ. σχισματικές απόψεις, αιρετική δογματοποίηση των ημερολογίων και εορτολογίων).

      Καλή μετάνοια!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    17. Απάντηση στον παλαιοημερολογίτη 6 Δεκεμβρίου 2024 στις 11:42 μ.μ.

      Δεν είπε κανένας παλαιοημερολογίτης ότι το ημερολόγιο είναι δόγμα-δογματικό ζήτημα; Τότε πώς του ήρθε του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά και απαντά πολλές φορές και ισοπεδώνει την σχισματοαιρετική άποψη/στάση όπου η αλλαγή του ημερολογίου είναι δογματικό ζήτημα; Απο το μυαλό του;

      Μια απο τις απαντήσεις του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά σε παλαιοημερολογίτες:

      "Ἐδῶ φαίνεται καθαρά, ἀδελφοί, ἡ δογματοποίησις τοῦ Ἡμερολογίου, διότι τό συναριθμεῖτε ξεκάθαρα μέ τά θέματα τῆς πίστεως, τά ὁποῖα ἀπαιτοῦνται γιά νά ἔχουμε μέ κάποιον ἐκκλησιαστική κοινωνία."

      Και αλλού πιο κάτω γράφει:
      "Δ. Τέλος ὁ προσδιορισμός μιᾶς παραδόσεως ὡς ἐκκλησιαστικῆς δέν δύναται νά γίνη ἀπό τόν καθένα, διότι αὐτό εἶναι αὐθαιρεσία. Εἰς αὐτήν τήν αὐθαιρεσία ἔχουν ὑποπέσει οἱ ΓΟΧ μέ τό νά ἀναγάγουν τό Ἡμερολόγιο, ὄχι ἁπλῶς ὡς μία ἐκκλησιαστική παράδοσι, ἀλλά ὡς μέγα θέμα πίστεως, ἄνευ τῆς τηρήσεως τοῦ ὁποίου δέν δέχονται καμμία ἐκκλησιαστική κοινωνία. "

      Διαγραφή
    18. Απάντηση στον παλαιοημερολογίτη 6 Δεκεμβρίου 2024 στις 11:42 μ.μ.

      Δεν είπε κανένας παλαιοημερολογίτης ότι το ημερολόγιο είναι δόγμα-δογματικό ζήτημα;
      Τότε πώς του ήρθε του αγίου Επιφανίου Θεοδωρόπουλου και έγραψε:

      π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος:
      “Ας κρατούσαν οι Παλαιοημερολογίτες το παλιό ημερολόγιο, αλλά ας διατηρούσαν την κοινωνία προς την Εκκλησία. Τότε δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος. Αυτοί όμως έφτασαν στο σημείο να αποκοπούν από την Εκκλησία, για να μη...χάσουν την Χάρη και τη σωτηρία!... δεν αγνοώ ότι υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες, που δεν δέχονται αυτές τις βλασφημίες, αλλά ποιο το όφελος, εφόσον υπάρχουν άλλοι - και μάλιστα η ηγεσία τους - που υποστηρίζουν αυτές τις αιρετικές θέσεις;"

      https://www.sostis.gr/blog/item/3199-epifaniow-gia-palaioimerologites

      Διαγραφή
    19. Απάντηση στον παλαιοημερολογίτη 6 Δεκεμβρίου 2024 στις 11:42 μ.μ. στην τελευταία παράγραφο:

      Τί "επιχειρήματα" είναι όλα αυτά;
      Ποιός είπε ότι είναι άγιος ο Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός;
      Γιατί μπερδεύεις τον Χρυσόστομο Σμύρνης όπου υπάρχει θέμα με τους άγιο Παΐσιο και τους άλλους αγίους που δεν δέχονται παλαιοημερολογίτες επειδή δεν άνηκαν στο παλαιό ημερολόγιο;

      Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς δεν είναι αντιπαλαιοημερολογίτης, είναι απλά σωστός και ορθόδοξος απέναντι στην παλαιοημερολογίτικη κακοδιδασκαλία και τις παρόμοιες σχισματοαιρετικές απόψεις προς δογματοποίηση του ημερολογίου.

      Διαγραφή
    20. Ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αποδομεί την άποψη του παλαιοημερολογίτη 6 Δεκεμβρίου 2024 στις 11:42 μ.μ. ότι "Κανένας παλαιοημερολογίτης δεν είπε ποτέ ότι το ημερολόγιο είναι δόγμα"
      Και αποδίδει την αλήθεια των πραγμάτων για την βλάσφημη παλαιοημερολογίτικη πλάνη που επικρατούσε τότε και την έζησε ο ίδιος.

      "Καλή και άγια π. Νικόδημε είναι η εορτολογική ομοιομορφία (η οποία όμως ουδέποτε υπήρξε συνολικά στην Εκκλησία), αλλά δεν είναι Δόγμα πίστεως, δεν είναι όρος σωτηρίας.
      Όχι! Κραυγάζουν οι Παλαιοημερολογίτες! Η διάσπαση της εορτολογικής ομοιομορφίας (πότε όμως η Εκκλησία γνώρισε απόλυτη εορτολογική ομοιομορφία;) στέρησε από την Εκκλησία την Χάρη, κατέστησε (άκου και φρίξε!) άκυρα τα Μυστήριά της και επομένως οι Νεοημερολογίτες είναι εκτός Χάριτος, δηλαδή εκτός σωτηρίας!!
      Αυτός ο φρικαλέος ισχυρισμός, αδελφέ Νικόδημε, αποτελεί φοβερή αίρεση και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος. Προβίβασαν οι ταλαίπωροι σε Δόγματα πίστεως, σε όρους σωτηρίας, στοιχεία...ημερολογιακά και εορτολογικά!... κανείς βεβαίως δεν θεωρεί καλό πράγμα την ύπαρξη δύο ημερολογίων στο χώρο της ανά την Οικουμένη Ορθοδόξου καθολικής Εκκλησίας. Κακώς, κάκιστα έγινε η αλλαγή του Ημερολογίου. Αλλά από το σημείο αυτό μέχρι το σημείο να δούμε τα ημερολόγια ως...Δόγματα πίστεως και να εξαρτήσουμε από αυτά το κύρος των Μυστηρίων και την επίτευξη της σωτηρίας, η απόσταση είναι αβυσσαλέα.
      Ας κρατούσαν οι Παλαιοημερολογίτες το παλιό ημερολόγιο, αλλά ας διατηρούσαν την κοινωνία προς την Εκκλησία. Τότε δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος. Αυτοί όμως έφτασαν στο σημείο να αποκοπούν από την Εκκλησία, για να μη...χάσουν την Χάρη και τη σωτηρία!... δεν αγνοώ ότι υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες, που δεν δέχονται αυτές τις βλασφημίες, αλλά ποιο το όφελος, εφόσον υπάρχουν άλλοι - και μάλιστα η ηγεσία τους - που υποστηρίζουν αυτές τις αιρετικές θέσεις;"

      https://www.sostis.gr/blog/item/3199-epifaniow-gia-palaioimerologites

      Διαγραφή
    21. Και επειδή βρέθηκε ένας που ακολουθεί το Νέο εορτολόγιο να αμφισβητήσει την ολοφάνερη αγιότητα του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, τί πάει να πεί αυτό;
      Ότι δεν είναι άγιος;
      Ότι μπορούμε να τον παραμερίσουμε αυτόν και τους άλλους αγίους των χρόνων μας απο παλαιοημερολογίτικες δοξασίες;
      Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω...

      Διαγραφή
    22. -Αυτό κατάλαβες ότι είπα (αυτό που γράφεις στο τελευταίο σχόλιο); Έγραψα ότι δεν πρέπει να κατηγορούνται οι παλαιοημερολογίτες ως αγιομάχοι από την στιγμή που αυτοί που αμφισβήτησαν πρώτοι δημόσια την αγιότητα των προαναφερθέντων προσώπων ήταν νεοημερολογίτες. Δεν είπε «αφού το λένε αυτοί, άρα δεν είναι άγιοι».

      -Οι πλάνες του Επιφανίου Θεοδωρόπουλου (του κατά τα άλλα πολύ καλού θεολόγου) έχουν αναιρεθεί πλήρως από τον π. Θεοδώρητο Μαύρο στο βιβλίο του «Το Αντίδοτον», αλλά και στο «Διάλογοι της Ερήμου περί Οικουμενισμού». Η διαβόητη επιστολή «Προς Νικόδημο» έχει επίσης αναιρεθεί από τον τότε ιερέα της ΡΟΕΔ Βασίλειο Σακκά, και από ζηλωτές πατέρες.

      -Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς δυστυχώς γράφει ανοησίες πάνω σε αυτό το θέμα. Και έχει πάρει τις απαντήσεις που χρειαζόταν από τα ιστολόγια «ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» και «ΕΝ ΤΟΥΤΩΝ ΝΙΚΑ».

      -Όχι, το ημερολόγιο δεν είναι δόγμα, ποτέ κανένας δεν το ισχυρίστηκε αυτό.

      Διαγραφή
    23. Απάντηση στον «Ορθόδοξο»:

      -Εθελοτυφλείς. Αντί να φοβάσαι να παραδεχτείς την αλήθεια, καλύτερα να φοβάσαι τον Θεό. Είναι ίσως το πιο αποδεδειγμένο γεγονός στην σύγχρονη εκκλησιαστική ιστορία. Ακόμα και νεοημερολογίτικα ιστολόγια το παραδέχονται, αλλά λένε ότι ήταν από τον… διάβολο! Κάτι που δεν μπορεί να ισχύει…

      -Κανένας ποτέ δεν είπε ότι το ημερολόγιο είναι δόγμα (εκτός από ένα παιδάκι στο YT που λέει ότι είναι μοναχός… συγγνώμη!).

      Τα άλλα που λες δεν έχουν καμία αξία. Απλώς δείχνεις ότι δεν έχεις καμία σχέση με το πατερικό φρόνημα. Σε καταλαβαίνω… η εκκλησία είναι δίπλα στο σπίτι σου. Που να τρέχεις να βρεις τώρα ιερέα με το πάτριο; Οπότε απλώς κοροϊδεύεις την συνείδησή σου.

      Διαγραφή
    24. Οι παλαιοημερολογίτικες ανοησίες και πλάνες σου δεν έχουν καμία αξία!
      Όλα αυτά που γράφω έχουν πολύ μεγάλη αξία, αξία για την Ορθοδοξία, όχι για τα σχίσματα.

      Την συνείδηση του, την κοροϊδεύει κανείς όταν βρίσκεται μέσα στην πλάνη και στα σχίσματα και νομίζω ότι υπερασπίζει την Ορθοδοξία!

      Καλή μετάνοια!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    25. Οι παλαιοημερολογίτικες ανοησίες και πλάνες σου δεν έχουν καμία αξία!
      Όλα αυτά που γράφω έχουν πολύ μεγάλη αξία, αξία για την Ορθοδοξία, όχι για τα σχίσματα.

      Την συνείδηση του, την κοροϊδεύει κανείς όταν βρίσκεται μέσα στην πλάνη και στα σχίσματα και νομίζει και απο πάνω ότι υπερασπίζει την Ορθοδοξία!

      Καλή μετάνοια!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    26. Εσύ εθελοτυφλείς παλαιοημερολογίτη 8 Δεκεμβρίου 2024 στις 12:53 π.μ.!
      Όχι ο Ορθόδοξος.
      Εσύ εθελοτυφλείς απέναντι στην πλάνη των σχισμάτων και στην αγιότητα των συγχρόνων αγίων!

      Διαγραφή
    27. Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς ευτυχώς γράφει πολλά σωστά πάνω στο παλαιοημερολογίτικο ζήτημα, όχι ανοησίες όπως ισχυρίζεσαι ανόητα.
      Οι απαντήσεις από τα παλαιοημερολογίτικα ιστολόγια «ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» και «ΕΝ ΤΟΥΤΩΝ ΝΙΚΑ» δεν πείθουν καθόλου.
      Το δίκαιο το έχει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς όταν καταπιάνεται και κάνει με τα κρεμμυδάκια τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες.

      Ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος δεν είχε πλάνες, πλάνες είχε ο π. Θ. Μαύρος. Αυτά που γράφεις ότι έχουν αναιρεθεί, δεν έχουν αναιρεθεί καθόλου. Ισχύουν και τώρα και πάντα. Άσφαιρα πυρά είναι οι παλαιοημερολογίτικες ενστάσεις στα σωστά που γράφει ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.

      Διαγραφή
    28. Ακαταλαβίστικες δικαιολογίες γράφεις στο σχόλιο σου 8 Δεκεμβρίου 2024 στις 12:36 π.μ.
      Είναι αστείο να προσπαθεί κανείς να δικαιολογήσει την αμβισβήτηση των αγίων απο πλανεμένα κριτήρια, επειδή κάποιοι, ελάχιστοι που ακολουθούν το ίδιο ημερολόγιο-εορτολόγιο με τους αγίους τους αμφισβητούν. Δεν πείθουν αυτά ...

      Διαγραφή
    29. Ακόμα δεν μου αιτιολόγησες γιατί είναι σχισματικοί οι παλαιοημερολογίτες.. σχισματικοί είναι αυτοί που αντιδρούν στην καινοτομία ή αυτή που την εισάγουν στην Εκκλησία;

      Διαγραφή
    30. Ποιός να αιτιολογήσει και τί να αιτιολογήσει;
      Το προφανές;
      Την διακοπή σχέσεων των παλαιοημερολογίτικων σχισμάτων με την Εκκλησία;
      Δεν βλέπεις το σχίσμα;
      Ή μάλλον τα πολλά σχίσματα τα παλαιοημερολογίτικα;
      Δεν είδες πιο πάνω τί τρομέρα πράγματα είπε ο άγιος Επιφάνιος ο Θεοδωρόπουλος;
      Βγάλε τις παλαιοημερολογίτικες τσίμπες απο τα μάτια σου και θα τα δεις.

      Διαγραφή
    31. Ποιός να αιτιολογήσει και τί να αιτιολογήσει;
      Το προφανές να αιτιολογήσει;
      Την διακοπή σχέσεων των παλαιοημερολογίτικων σχισμάτων με την Εκκλησία;
      Δεν βλέπεις το σχίσμα;
      Ή μάλλον δεν βλέπεις τα πολλά σχίσματα τα παλαιοημερολογίτικα;
      Δεν είδες πιο πάνω τί τρομέρα πράγματα είπε ο άγιος Επιφάνιος ο Θεοδωρόπουλος ;
      Βγάλε τις παλαιοημερολογίτικες τσίμπλες απο τα μάτια σου και θα τα δεις.
      Καινοτομία είναι η αιρετική δογματοποίηση των ημερολογίων και των εορτολογίων!!!

      Διαγραφή
    32. -Ξαναλέω ότι κανένας ποτέ δεν είπε ότι το ημερολόγιο είναι δόγμα. Είναι παράδοση.

      -Δεν έγινε διακοπή κοινωνίας τότε. Σταδιακά έγινε. Αρχικά οι πιστοί πήγαιναν στους ιερείς και τους ζητούσαν να τελούν τις γιορτές και τις ακολουθίες με το πάτριο. Μόνο στο Άγιο Όρος έγινε αποτείχιση. Και πάλι, μόνο με την καινοτόμο εκκλησία, και όχι με τα υπόλοιπα Πατριαρχεία και τις εκκλησίες που διατήρησαν το πάτριο εκκλησιαστικό εορτολόγιο. Οι σχέσεις μαζί τους διακόπηκαν πολύ πιο μετά, εφόσον συμπορεύτηκαν με τον οικουμενισμό.

      -Η αλλαγή του εορτολογίου παραβίασε την Ιερά Παράδοση και τους Ιερούς Κανόνες, έγινε αυθαίρετα και ενω υπήρχε πανορθόδοξη απόρριψη (5 φορές), χωρίς να ενημερωθεί ο λαός, χωρίς να υπάρχει ποιμαντική ανάγκη, με αποκλειστικό σκοπό τον συνεορτασμό με τους αιρετικούς της δύσεως. Και επίσης προκάλεσε χάος και αταξία, διαιρώντας τους πιστούς, βλάπτοντας την ενότητα στην εξωτερική λατρεία (όταν στην Ελλάδα γιορτάζουν Χριστούγεννα στην Ρωσία ακόμα νηστεύουν), περικόπτοντας και μερικές φορές καταργώντας τελείως την νηστεία των Αγίων Αποστόλων, καταργώντας 2 Κυριακές από το Κυριακοδρόμιο, εισάγοντας αντικανονικότητες ως προς την γιορτή του Αγίου Γεωργίου, και καταργώντας τελείως το Κύριο Πάσχα. Το σημαντικό όμως είναι ο λόγος που έγινε, δηλαδή ο οικουμενισμός.

      -Η επιβολή της καινοτομίας έγινε με βία, με ξυρίσματα (κυριολεκτικά), εξορίες, διωγμούς, φυλακίσεις, ξυλοδαρμούς, ανατροπές επιτάφιων, σφραγίσματα εκκλησιών, καταστροφή της Θείας Κοινωνίας, ακόμα και φόνους. Αυτά και μόνο αποτελούν λόγο αποτείχισης. Ο Άγιος Μαρτίνος για αυτό αποτειχίστηκε (επειδή ο επίσκοπός του δίωξη τους αιρετικούς).

      -Ο π. Επιφάνιος δυστυχώς έβλαψε ανεπανόρθωτα την Εκκλησία με τις θεωρίες του. Και όπως έγραψα πιο πάνω το βιβλίο του «Τα Δύο Άκρα» έχει αναιρεθεί πλήρως από τον π. Θεοδώρητο Μαύρο στα βιβλία «Το Αντίδοτον» και «Διάλογοι της Ερήμου Περί Οικουμενισμού».

      Διαγραφή
    33. Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός10 Δεκεμβρίου 2024 στις 12:48 μ.μ.

      Δεν έχει καθόλου δίκαιο το σημερινό πλανεμένο και παλαιοημερολογίτικο σχόλιο 1:19 π.μ.

      # Πολλές φορές ανήγαγαν απο τον παλαιοημερολογίτικο χώρο το ημερολόγιο σε δογματικό ζήτημα και σε θέμα Πίστεως. Αυτά που γράφεις σε είναι σωστά και σε διαψεύδουν και τα γεγονότα και ο άγιος Γέροντας Επιφάνιος ο Θεοδωρόπουλος και ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς.

      # Η δικαιολογία ότι δήθεν αποσχίστηκαν για τον οικουμενισμό , οι παλαιοημερολογίτες εφευρέθηκε πολύ πιο μετά. Αποσχίστηκαν για την αλλαγή του ημερολόγιου που έκαναν σημαντικό ζήτημα και αυτό φαίνεται απο πολλά στοιχεία και απο μαρτυρίες απο Ορθόδοξους κληρικούς και άλλους που τα αντέκρουαν και τα κατεδάφιζαν. (Βλ. π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος, π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς). Αυτό φαίνεται και απο τις αναλύσεις του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά στα μακροσκελή και καλά άρθρα του που κατεδαφίζει σχισματικές και αιρετικές παλαιοημερολογίτικες απόψεις. Η αλήθεια είναι ότι ούτε δογματικό ζήτημα είναι η αλλαγή του ημερολογίου, ούτε δογματική διάσταση έχει.

      # Είπαμε ότι ο οικουμενισμός εφευρέθηκε μετά ως δικαιολογία, για το αδικαιολόγητο παλαιοημερολογίτικο σχίσμα. Διότι εκτός των άλλων που ανέφερα οι παλαιοημερολογίτες αρνούνταν να έχουν κοινωνία όχι μόνο με οικουμενιστές αλλά και Ορθόδοξους αντιοικουμενιστές του Νέου Ημερολογίου.

      # Η αλλαγή του εορτολογίου ήταν και είναι ασήμαντο ζήτημα για να οδηγήσει σε σχίσμα. Απαράδεκτο και πρέπει να μετανοήσουν όλοι όσοι εμμένουν να δίνουν αξία στα ημερολόγια και τα εορτολόγια.

      # Η επιβολή του νέου ημερολογίου απο πλευράς του Κράτους δεν μας ενδιαφέρει.

      #Ο καθένα που έχει σχισματικό φρόνημα, κάθε λόγο και κάθε πράξη μπορεί να θεωρεί ως αφορμή για να κάνει σχίσμα. Όλα αυτά όμως δεν δικαιολογούνται από τους Ιερούς Κανόνες και το ορθόδοξο εκκλησιαστικό φρόνημα. Δεν είναι σωστή αποτείχιση αυτή, αλλά αδικαιολόγητο σχίσμα που είναι καρπός του Πονηρού Πνεύματος. Οι άγιοι της Ορθοδοξίας έχουν εκφραστεί με μεγάλη αυστηρότητα απέναντι και στο σχίσμα.

      # Οι πλανεμένες παλαιοημερολογίτικες απόψεις όπως του παλαιοημερολογίτη π. Θ. Μαύρου έβλαψαν την Εκκλησία και την βλάπτουν πολύ. Παρέσυραν ανθρώπους που τις δέχτηκαν σε πλάνες και σχίσματα. Ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος πολύ καλά έκανε και τις ισοπέδωσε και έδωσε την ορθή γραμμή της Εκκλησίας και δικαιώθηκε από την Εκκλησιαστική ιστορία και δικαιώνεται μέχρι σήμερα όλο και περισσότερο. Δεν δικαιολογούνται πουθενά και με τίποτα οι πλανεμένες παλαιοημερολογίτικες απόψεις και καταστρέφουν την ενότητα της Εκκλησίας με την σχισματική αντίληψη. Κάθε μέρα που περνά δικαιώνει τον άγιο Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο που ήταν και εναντίον του Οικουμενισμού και εναντίον του φανατικού και πλανεμένου παλαιοημερολογιτισμού που γίνεται και βλάσφημος και αγιομαχικός!

      Αιωνία η μνήμη του αγίου Γέροντος Επιφανίου Θεοδωροπούλου!

      Διαγραφή
    34. -Διάβασε τα κείμενα του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, και θα δεις ότι ο οικουμενισμός δεν ήταν «μετέπειτα» δικαιολογία. Ξεκάθαρα το αναφέρει σε πολλά σημεία. Εξαρχής οι αντιδρώντες Ορθόδοξοι ήξεραν τους σκοπούς και τα φρονήματα των καινοτόμων. Για αυτό και έλεγαν «μας φράγκεψαν».

      -Η βίαιη επιβολή δεν έγινε από το κράτος, αλλά ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. Οι ίδιοι οι επίσκοποι έμπαιναν στους ναούς (με κουστωδία) έχυναν κάτω την Θεία Κοινωνία, και βιαιοπραγούσαν.

      -Η Εκκλησία με 5 Πανορθόδοξες αποφάσεις απέρριψε το Γρηγοριανό Ημερολόγιο. Οπότε δεν έφυγαν από την Εκκλησία οι παλαιοημερολογίτες.

      -Ο π. Επιφάνιος ποτέ δεν αναίρεσε τα κείμενα του π. Θεοδωρήτου. Μία φορά απάντησε με την επιστολή «Ζηλωτικών Ακροτήτων έλεγχος», στην οποία ο π. Θεοδώρητος ανταπάντησε χωρίς να τύχει νέας απαντήσεως.

      -Ο π. Ευθύμιος έχει πάρει απαντήσεις από τα ιστολόγια «ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» και «ΕΝ ΤΟΥΤΩΝ ΝΙΚΑ», και π. Ιωήλ από τον Μοναχό Παύλο με το συγγράμματα «ΑΠΑΤΗΣ ΑΝΑΙΡΕΣΙΣ».

      Διαγραφή
    35. --Δεν χρειάζεται να διαβάσει κανείς τα κείμενα του πρ. Φλωρινής Χρυσόστομου, τα γεγονότα και τα αλλεπάλληλα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα και η κακοδιδασκαλία της δογματοποίησης του ημερολογίου φαίνεται σε πολλά σημεία στον παλαιοημερολογίτικο χώρο και την έχουν πετσοκόψει πολλοί Ορθόδοξοι κληρικοί και λαϊκοί (π.χ. π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος, π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και άλλοι)

      - Αν συνέπραξε στην κρατική βία κατά των παλαιοημερολογιτών και η Διοίκηση της Εκκλησίας, κακώς το έκανε. Αλλά αυτό δεν είναι λόγο που να δικαιολογεί στο παραμικρό τα σχίσματα. Όπως δεν είναι λόγος να πέσει κανείςσε αίρεση επειδή δεν του φέρθηκαν δίκαια και σωστά.

      -Οι παλαιοημερολογίτικες παρατάξεις έφυγαν απο την Εκκλησία, αφού διέκοψαν την κοινωνία μαζί της με τα σχίσματα.

      -Δεν χρειάζονταν να τα αναιρέσει. Τα όσα πλανεμένα γράφει ο π. Θεοδώρητος Μαύρος και ο Μοναχός Παύλος είναι άσφαιρα πυρά. Το ίδιο άσφαιρα πυρά είναι και οι παλαιοημερολογίτικες απαντήσεις των παλαιοημερολογίτικων μπλογκς "Κρυφό σχολείο" και " Εν τούτω νίκα" στα μακροσκελή και κατοχυρωμένα κείμενα του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά κατα των παλαιοημερολογίτικων κακοδιδασκαλιών και σχισμάτων.
      Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς έγραψε ορθόδοξα κείμενα με σωστή εκκλησιαστική βάση. Δεν αναιρούνται τα ορθόδοξα κείμενα του απέναντι στον σχισματικό παλαιοημερολογιτισμό.

      Διαγραφή
    36. Δεν θα παίξουμε την κολοκυθιά. Νομίζω τα είπαμε όλα. Οι καλοπροαίρετοι αναγνώστες θα διαβάσουν και τις 2 πλευρές και θα δουν ποια είναι η αλήθεια.

      Το μόνο που θα ήταν καλό να κάνεις είναι αντί να μιλάς γενικά και αόριστα, να βάλεις σε ένα σχόλιο παραπομπές με τα σχετικά κείμενα του π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου, του π. Ιωήλ Γιαννακοπούλου, και του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά για το ημερολογιακό ζήτημα.

      Διαγραφή
    37. Ακριβώς αυτό. Δεν θα παίξουμε την κολοκυθιά. Δεν μπορούμε να επαναλαμβάνουμε συνέχεια τα ίδια.
      Οι καλοπροαίρετοι αναγνώστες που θα διαβάσουν τα σχόλια με την σειρά μπορούν να συμπεράνουν.
      Και με απλή αναζήτηση μπορούν να βρούν τα σχετικά κείμενα και του του π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου, του π. Ιωήλ Γιαννακοπούλου, και του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά για τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες και βλασφημίες.

      Διαγραφή
    38. Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερο να βάλεις εδώ τις παραπομπές

      Διαγραφή
    39. Τί ακριβώς προσπαθείς να αμφισβητήσεις και ζητάς τις παραπομπές; Ποιές ακριβώς παραπομπές ζητάς;
      Τί προσπαθείς να αμφισβητήσεις;
      Πες μας ακριβώς και συγκεκριμένα.

      Διαγραφή
    40. Δεν πάω να αμφισβητήσω κάτι. Μιλάς συνέχεια για κάποια κείμενα που κατατροπώνουν πλάνες, κλπ. Και σου λέω. Βάλε τις παραπομπές σε αυτά τα κείμενα να τα δουν οι αναγνώστες, να βάλω και εγώ τις απαντήσεις σε παραπομπές (αν υπάρχουν), και να τελειώσει εδώ ο διάλογος. Εκτός και αν δεν τα διάβασες ποτέ..

      Διαγραφή
    41. Προς τον ανώνυμο 6:21 μ.μ.
      Ο διάλογος έχει τελειώσει όπως είναι φανερό.
      Τα παλαιοημερολογίτικα "επιχειρήματα" ισοπεδώθηκαν.

      Δεν μίλησε κανείς συνέχεια για κάποια κείμενα.
      Κάποιες φορές όταν χρειάστηκε, τότε έγινε η αναφορά στα κείμενα που πράγματι υπάρχουν και πράγματι κατατροπώνουν τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες. Είναι πολλά και διάφορα και μακροσκελή. Δεν είναι ένα και δύο κείμενα.

      Καλείσαι να μας πεις τί δεν κατάλαβες και τί συγκεκριμένα αμφισβητείς για να σου δώσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις.

      Διαγραφή
    42. Το αν ισοπεδώθηκαν ή όχι το καταλαβαίνει ο καθένας.. Θα τα δεις στην Δευτέρα Παρουσία

      Διαγραφή
    43. Έχεις δίκαιο σε αυτό, ότι το καταλαβαίνει ο καθένας αν ισοπεδώθηκαν ή όχι. Είναι φανερό.
      Εσύ θα τα δεις στην Δευτέρα Παρουσία και θα τρίβεις τα μάτια σου.

      Διαγραφή
  2. https://vm.tiktok.com/ZNe3gnkEr/
    Ακουστε, προσέξτε παρακαλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aυτός δεν ξέρει τι σημαίνει αποτείχιση. Άλλα αντί άλλων λέει.Δεν μας λέει τι άποψη έχει για τις συμπροσευχές με αιρετικούς και αχειροτόνητους Ουκρανούς ,που συμμετέχει και η Μονή που ανήκει και ο Γέροντάς του...
      Ιερά Μονή Παντοκράτορος....
      https://katanixi.gr/oykraniki-apovasi-sto-agion-oros-i-iera-moni-pantokratoros-parachorise-keli-stoys-schismatikoys-tis-oykranias/
      --------------------------------------------------------------------------------------------
      Ο συγκεκριμένος ιερομόναχος Νικήτας είναι δεινός συκοφάντης του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά.
      https://katanixi.gr/kata-g-nikita-pantokratorinoy-gia-tis-ekklisiologikes-toy-aireseis-kai-tin-sykofantisi-toy-ag-grigorioy-palama/
      -------------------------------------------------------------------------------------------
      Η Μονή του Παντοκράτορα, είναι ένα από τα έξι αγιορείτικα Μοναστήρια που, ως «Πατριαρχικά» υπηρετούν τη χαλκευμένη αλήθεια του Φαναρίου για το Ουκρανικό.
      https://katanixi.gr/not-i-chalkeymeni-alitheia-gia-to-oykraniko-kai-i-agioreitiki-moni-toy-pantokratora/
      ---------------------------------------------------------------------------------
      https://df.news/el/2021/09/12/61596/
      ---------------------------------------------------------------------------------------

      Διαγραφή
    2. Η Εκκλησία δεν είναι οι επίσκοποι. Οι επίσκοποι μετέχουν της εκκλησίας. Η Εκκλησία είναι αυτή που ορθοτομεί τον λόγο της αλήθειας. Λυπηθείτε τον Ζηζιούλα και μην επιβαρύνετε και άλλο την ψυχή του με το να διαδίδετε τις πλάνες του.

      Διαγραφή
    3. Φυσικά η Εκκλησία δεν είναι οι επίσκοποι μόνο. Κανείς δεν ισχυρίστηκε κάτι τέτοιο και κανείς απο εμάς τους Ορθόδοξους δεν αντιγράφουμε τον Ζηζιούλα. Μην μπερδεύεσαι τόσο πολύ!
      Δεν είδα τους συνδέσμους και δεν είμαι εγώ που τους έδωσα.

      Αλλά Εκκλησία δεν είναι οι αποτειχισμένοι! Οι αποτειχισμένοι, όσοι έχουν προχωρήσει σε σωστή αποτείχιση και σύμφωνη με την παράδοση των Αγίων και όχι σχισματική, μετέχουν της Εκκλησίας. Η Εκκλησία ασφαλώς είναι αυτή που ορθοτομεί τον λόγο της αλήθειας. Αλλά επαναλαμβάνω Εκκλησία δεν είναι οι αποτειχισμένοι και οι διάφορες θεωρίες τους, δεν είναι της Εκκλησίας!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    4. Εγώ απάντησα σε αυτόν που έβαλε τον σύνδεσμο. Δεν μίλησα για εσένα. Η θεωρία ότι όσοι αποτειχίζονται βγαίνουν «εκτός εκκλησίας» (γιατί αυτό λέει ο μοναχός στο βίντεο) είναι ζηζιουλική.

      Διαγραφή
  3. Προς Ευάγγελο Ρήγα

    Πολλές εκθέσεις ιδεών σαν αυτές που έγραψες στα σχόλια σου μπορείς να γράψει κανείς, αλλά όλα αυτά είναι δικές σου ερμηνείες των αγίων. Στενοκέφαλες ερμηνείες είναι όλες αυτές.

    Η πραγματικότητα και οι σύγχρονοι άγιοι, αλλά και οι Παλαιοί Άγιοι δεν επιβεβαιώνουν όλα αυτά για την σημερινή κατάσταση!

    Οι ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ όταν επιβάλλουν κάτι, ορίζουν και επιτίμια. Ακόμα και τις προσευχές με τους αιρετικούς ορίζουν επιτίμια.

    Ο ΙΕ΄ Κανόνας είναι ολοφάνερα Προαιρετικός! Δεν ορίζει κανένα επιτίμιο. Αυτό δέχονται και μεγάλοι Θεολόγοι της εποχής μας.

    Φυσικά βγαίνει ο άνθρωπος εκτός σωτηρίας με την αίρεση, αλλά αίρεση σημαίνει να αποδεχθείς εσωτερικά την αιρετική διδασκαλία.

    Ξαναλέω: Οι καλύτεροι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές ανήκουν στους μη αποτειχισμένους, όχι στους αποτειχισμένους!
    Ακόμα και άγιοι βγήκαν στην εποχή μας και υπάρχουν, χωρίς να έχουν αποτειχιστεί!
    Αυτή είναι η αλήθεια, όσο και αν πονάει μερικούς αποτειχισμένους που πιστεύουν πλανεμένα για την αποτείχιση στις τωρινές συνθήκες ως μοναδική οδό σωτηρίας ή Ορθοδοξίας!

    Σου εύχομαι καλή αφύπνιση και καλή μετάνοια!

    Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει κανόνας που να τιμωρεί κάποιον που κηρύσσει αίρεση. Οι αιρετικοί πάντα καταδικάζονταν από την εκκλησία συνοδικά μαζί με τους οπαδούς τους.

      Οι μόνοι κανόνες που υπάρχουν είναι κάποιοι που τιμωρούν όσους έχουν απαγορευμένες σχέσεις (συμπροσευχές, κλπ.) με ήδη καταδικασμένους αιρετικούς.

      Διαγραφή
    2. Είναι σε όλους γνωστό ότι οι αιρετικοί καταδικάζονται και από την Αγία Γραφή και από την Εκκλησία και βγαίνουν εκτός σωτηρίας.

      Οι προδοτικές σχέσεις με τους αιρετικούς (π.χ.συμπροσευχές) καταδικάζονται από τους Ιερούς Κανόνες!
      Όχι η μη αποτείχιση, διότι η αποτείχιση είναι προαιρετική!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    3. Δεν καταλαβαίνεις ή μάλλον κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις.. Βρες μου τον κανόνα που ορίζει επιτίμιο για κάποιον που κηρύσσει αίρεση.

      (Και όχι αιρετικός δεν είναι μόνο όποιος αποδέχεται εσωτερικά την αίρεση, αλλά και όποιος κοινωνεί με αιρετικούς. Δεν θα σωθώ εγώ αν αποστρέφομαι την κλοπή αλλά κατέχω κλεμμένα αντικείμενα)

      Διαγραφή
    4. Καταλαβαίνω πολύ καλά.
      Και επαναλαμβάνω ξανά:

      Είναι σε όλους γνωστό ότι οι αιρετικοί καταδικάζονται και από την Αγία Γραφή και από την Εκκλησία και βγαίνουν εκτός σωτηρίας.

      Οι προδοτικές σχέσεις με τους αιρετικούς (π.χ.συμπροσευχές) καταδικάζονται από τους Ιερούς Κανόνες!
      Όχι η μη αποτείχιση, διότι η αποτείχιση είναι προαιρετική!

      Είναι δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα ότι αιρετικός είναι όποιος κοινωνεί με τους αιρετικούς που δεν έχουν αποκοπεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν έχουν καθαιρεθεί. Αιρετικός είναι όποιος εν γνώσει του αποδέχεται εσωτερικά την αίρεση.

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    5. -Οι αιρετικοί καταδικάζονται από συνόδους, όπως και όσοι συμπορεύονται μαζί τους. Κανένας κανόνας δεν τιμωρεί τους αιρετικούς, ΓΙΑΤΙ Η ΑΙΡΕΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑ, είναι κάτι πολύ χειρότερο. Οι κανόνες τιμωρούν μόνο όσους είναι Ορθόδοξοι αλλά έχουν απαγορευμένες σχέσεις (συμπροσευχές, κλπ.) με ΗΔΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΥΣ αιρετικούς. Τι δεν καταλαβαίνεις;; Δεν είναι πυρηνική φυσική…

      -Αυτή είναι η ερμηνεία των πατέρων και της εκκλησίας διαχρονικά. Ψάξε λίγο να δεις τι σημαίνει μνημόνευση. Διάβασε λίγο τι έλεγε ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, και οι υπόλοιποι ομολογητές άγιοι….

      Διαγραφή
    6. Εσύ να μου πείς τί δεν καταλαβαίνεις. Αφού δεν είναι πυρηνική φυσική, θα έπρεπε να τα καταλαβαίνεις!

      Το πνεύμα των ιερών Κανόνων φυσικά και καταδικάζει τους αιρετικούς. Όταν καταδικάζονται οι συμπροσευχόμενοι με τους αιρετικούς, είναι αυτονόητο ότι καταδικάζονται και οι αιρετικοί.

      Είναι δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα ότι αιρετικός είναι όποιος κοινωνεί με τους αιρετικούς που δεν έχουν αποκοπεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν έχουν καθαιρεθεί. Αιρετικός είναι όποιος εν γνώσει του αποδέχεται εσωτερικά την αίρεση.

      Η ερμηνεία των Πατέρων και της Εκκλησίας διαχρονικά δεν γίνεται με την σχισματική αντίληψη, αλλά με την ορθόδοξη αντίληψη. Άγιοι φωτιζόμενους έχουμε και στην εποχή μας και δεν ισχυρίστηκαν τίποτα από τις πλάνες που ισχυρίζεται (παλαιοημερολογίτικες και περι καταναγκαστικής αποτείχισης). Οι Αγιοι Θεόδωρος Στουδίτης και Μάρκος ο Ευγενικός πρέπει να ερμηνεύονται σωστά, εκκλησιαστικά και ιδίως όχι όπως θέλει ο καθένας σχισματικός ή πλανεμένος με επιπολαιότητα και αδιακρισία.

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    7. -Δεν χρειάζεται καμία ερμηνεία η απλή ελληνική γλώσσα. Μόνο οι παραβολές χρειάζονται ερμηνεία και τα σύμβολα.

      -Όταν η Εκκλησία της Ελλάδος ΣΥΝΟΔΙΚΑ έχει ενταχθεί στο ΠΣΕ, έχει αποδεχτεί τις προδοτικές αποφάσεις που παρθήκαν εκεί, και έχει αποδεχτεί την ψευδοσύνοδο της Κρήτης, σημαίνει ότι έχει αποδεχτεί ως δόγμα της τον οικουμενισμό. Και ξαναλέω ότι αυτά έγιναν ΣΥΝΟΔΙΚΑ, όχι προσωπικά από τον προκαθήμενο! Αν ένας πει «δεν συμφωνώ με την παρανομία που θέλετε να κάνουμε, είναι απαράδεκτη, αλλά θα σας συνδράμω», κάνει κάτι ουσιαστικό; Αφού ακόμα και αν διαφωνεί (που δείχνει ότι έχει βαθιά μέσα του το καλό), αποδέχεται τις αποφάσεις των άλλων.

      Διαγραφή
    8. Φυσικά και χρειάζεται ερμηνεία, αλλά ερμηνεία σωστή και ορθόδοξη και όχι σχισματική και πλανεμένη!

      - Οι αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδας αν γνωρίζεις είχαν αποφασίσει πριν το Κολυμπάρι, να μην δεχθούν τον όρο Εκκλησία για τις αιρέσεις και με αυτή την απόφαση πήγε η αντιπροσωπεία τους στο Κολυμπάρι. Τελικά επειδή ονομάστηκε, στο κείμενο του Κολυμπαρίου, η Ορθοδοξία ως Μόνη Εκκλησία, πολλοί παρασύρθηκαν και χωρίς να είναι οικουμενιστές, το δέχθηκαν εκ των υστέρων.
      Το ΠΣΕ όπου αποφάσισε συμμετέχει η Εκκλησία της Ελλάδος κακώς, μετέχει για διάλογο, όχι ότι αναγνωρίζει ότι το ΠΣΕ είναι μια Υπερ-Εκκλησία.
      Οπωσδήποτε πρέπει να αποχωρήσει απο τον ψεύτικο διάλογο με το παναιρετικό ΠΣΕ και να καταδικαστεί η Κολυμπάρια ψευτοσύνοδος. Όμως αιρετικούς δεν μπορούμε να τους χαρακτηρίσουμε όλους τους αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδας ως προς το πραγματικό φρόνημα τους.

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    9. -Η Ιεραρχία είχε όντως κάνει αυτήν την εισήγηση αλλά ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΗ. Το μαρτυρεί αυτό ο Ιερόθεος (ο οποίος δεν υπέγραψε το επίμαχο κείμενο, παρότι το αποδέχτηκε εκ των υστέρων).

      -Το ίδιο λέμε, μπορεί όλοι να μην είναι οικουμενιστές στο φρόνημα, αλλά αποδέχτηκαν (με το προπαγανδιστικό φυλλάδιο «Προς τον Λαό» την συνοδική εισαγωγή του οικουμενισμού στην Εκκλησία της Ελλάδος.

      -Το ΠΣΕ δεν ήταν ποτέ υπερ-εκκλησία (εκεί οδεύει βέβαια..), αυτό το γράφει ξεκάθαρα στα σχετικά κείμενα. Είναι συμβούλιο διαλόγου. Έχεις διαβάσει όμως τα κείμενα που βγήκαν στις στις συνάξεις του Μπάλαμαντ, του Πουσάν, και του Πόρτο Αλέγκρε;; Οι ιεράρχες μας αναγνώρισαν σε αυτές τις συνάξεις του ΠΣΕ (ιδρυτικό μέλος του οποίου είναι η Εκκλησία της Ελλάδος) ότι οι αιρετικοί παπικοί, προτεστάντες, και μονοφυσίτες έχουν θεία χάρη και ανήκουν στην Εκκλησία! Και αυτές τις προδοτικές αποφάσεις τις αποδέχτηκε η εκκλησία, και επικυρώθηκαν με τον πλέον επίσημο τρόπο από το Κολυμπάρι, που τις αναγνώρισε και τις επαίνεσε στο επίμαχο κείμενο!

      -Την δήλωση του Τορόντο που εκφωνήθηκε το 1950 από όλα τα μέλη του ΠΣΕ την έχεις διαβάσει; Εκεί μεταξύ άλλων διακηρύσσεται η «θεωρία της περιεκτικότητας» οικουμενισμού». Αυτήν την δήλωση την αποδέχτηκε η σύνοδος της Κρήτης. Το καίνε ο γράφει ότι βάση αυτής θα πρέπει να συνεχιστεί ο διάλογος!

      Για να μην αναφερθώ στο ουκρανικό σχίσμα, τους μικτούς γάμους, τον 2ο και 3ο γάμο, και όλα τα άλλα σοβαρά προβλήματα που έχει η κρατούσα εκκλησία πέρα από τον οικουμενισμό (αν και είναι αλληλένδετα)..

      Διαγραφή
    10. Είπα ότι οπωσδήποτε πρέπει η Εκκλησία της Ελλάδος να αποχωρήσει απο τον ψεύτικο διάλογο με το παναιρετικό ΠΣΕ και να καταδικαστεί η Κολυμπάρια ψευτοσύνοδος!

      Αλλά ακόμα τουλάχιστον η αποτείχιση δεν είναι υποχρεωτική, αφού είτε το θέλουν αιρετικοί, σχισματικοί και πλανεμένοι, είτε όχι, ο Θεός ευλογεί και παράγονται άγιοι χωρίς να έχουν αποτειχιστεί!
      Και κανείς δεν είναι ανώτερος του Θεού!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    11. Γνωρίζω και για την δήλωση Τορόντο και για το ουκρανικό σχίσμα και για τους μεικτούς γάμους. Μην νομίζεις ότι τα γνωρίζεις μόνο εσύ! Αυτά είναι προβλήματα που χρειάζονται αντιμετώπιση σωστή εκκλησιαστική και ορθόδοξη. Όχι σχισματική, επιπόλαιη και πλανεμένη αντιμετώπιση, απο ανθρώπους που δεν φρονούν ορθά και ορθόδοξα!

      Είπα ότι οπωσδήποτε πρέπει η Εκκλησία της Ελλάδος να αποχωρήσει απο τον ψεύτικο διάλογο με το παναιρετικό ΠΣΕ και να καταδικαστεί η Κολυμπάρια ψευτοσύνοδος!

      Αλλά ακόμα τουλάχιστον η αποτείχιση δεν είναι υποχρεωτική, αφού είτε το θέλουν αιρετικοί, σχισματικοί και πλανεμένοι, είτε όχι, ο Θεός ευλογεί και παράγονται άγιοι χωρίς να έχουν αποτειχιστεί!
      Και κανείς δεν είναι ανώτερος του Θεού!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    12. -Κριτήριο αγιότητας είναι μόνο η Ορθόδοξη πίστη. Αν θέλουμε να σιγουρευτούμε ότι είμαστε σωστοί, πρέπει να ανατρέξουμε στην Αγία Γραφή και στους Αγίους Πατέρες, και να δούμε αν η πίστη μας είναι όντως σωστή. Από εκεί θα το κρίνουμε, όχι από το γεγονός ότι υπάρχουν κάποιοι φαινομενικά ενάρετοι γεροντάδες στον χώρο μας. Γιατί τέτοιοι υπάρχουν ακόμα και σε άλλες θρησκείες. Κανένας πατέρας της Εκκλησίας δεν είπε ποτέ ότι αυτό είναι κριτήριο της ορθής πίστεως.

      -Όλοι από το συνάφι σου λένε ότι αν γίνει ένωση με κοινό ποτήριο, τότε και μόνο η αποτείχιση είναι υποχρεωτική. Έχει γίνει ένωση με τους Ουκρανούς σχισματικούς. Τι περιμένετε;

      Διαγραφή
    13. Κριτήριο αγιότητας είναι η Ορθόδοξη πίστη, μαζί με τον άγιο βίο και μαζί με τα σημεία που δίδει ο Θεός!

      Είναι πλάνη να συγχέει κανείς τα θαύματα του Θεού που κάνει μόνο στην Ορθόδοξη πίστη, με τα θαύματα του διαβόλου και τις απάτες που υπάρχουν στις ψεύτικες θρησκείες και τα δόγματα.

      Ο Θεός έδειξε τους αγίους Του και με τα θαύματα! Ολοφάνεροι οι άγιοι Του στην σύγχρονη εποχή!

      Ο κάθε καλοπροαίρετος, ο έχων ώτα και οφθαλμούς, ακουέτω και βλεπέτω!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    14. Κοινό ποτήριο με τους αιρετικούς ανώνυμε 12:43 π.μ. δεν έγινε!
      Το συνάφι σου έχει πέσει έξω και εδώ και δεν έχει δίκαιο!
      Μην βιάζεσαι λοιπόν! Μην εκβιάζεις τα πράγματα.
      Κοινό ποτήριο δεν υπάρχει.

      Διαγραφή
    15. Ποιος Άγιος βγήκε μετά το 2016;

      Διαγραφή
    16. Προς Ανώνυμο 7:45:

      Δεν έγινε κοινό ποτήριο με τους Ουκρανούς σχισματικούς; Αυτό έγραψα..

      Και δεν είμαι ανώνυμος, το έγραψα στην αρχή το όνομά μου, και δεν θεώρησα αναγκαίο να το γράφω σε κάθε απάντηση.

      ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΡΗΓΑΣ

      Διαγραφή
    17. Ο Άγιος Εφραίμ της Αριζόνας!

      Διαγραφή
    18. Νομίζω οι αναγνώστες κρίνουν από μόνοι τους.. θέλω να ρωτήσω όμως κάτι:

      Σε ρωτάω «πως αποδεικνύονται οι θέσεις σου» και μου λες «επειδή υπάρχουν άγιοι και καθηγητές σήμερα που συμφωνούν»

      Σου λέω «οι άγιοι πατέρες λένε αυτό και αυτό», και μου απαντάς «τα ερμηνεύεις λάθος»

      Σου λέω «δείξε μου μία άλλη ερμηνεία» και μου λες «δεν θα ασχοληθούν οι καθηγητές με τον κάθε πλανεμένο».

      Δεν καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι ένας φαύλος κύκλος;

      Δηλ. αν σε ρωτήσει κάποιος για αποδείξεις για κάτι, τι θα του πεις; «Κάποιοι καθηγητες ξέρω ότι συμφωνούν» (όχι όλοι αφού απορρίπτεις την πλειοψηφία που είναι οικουμενιστές);; Βασίζεσαι αποκλειστικά στην «επίκληση στην αυθεντία»;;

      Διαγραφή
    19. Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός10 Δεκεμβρίου 2024 στις 12:58 μ.μ.

      Μια απάντηση στο παλαιοημερολογίτικο σχόλιο 10 Δεκεμβρίου 2024 στις 1:24 π.μ.

      Οι αναγνώστες διαβάζοντας τα σχόλια με την σειρά, μπορούν να βγάλουν άνετα, ΠΟΛΥ ΑΝΕΤΑ τα συμπεράσματα τους και να δουν, αν είναι όπως θέλεις να τα παρουσιάζεις στις 2-3 σειρούλες του σχολίου σου 1:24 π.μ. και ποιός έχει το δίκαιο και ποιός το άδικο.
      Δεν είναι έτσι όπως απλοϊκά και ξεκομμένα απο όλο το σχόλιο τα παρουσιάζεις.
      Λακωνικά θα σου πω, το δίκαιο το έχει ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και αυτοί που συμφωνούν μαζί του και ακολουθούν την γραμμή του.

      Διαγραφή
    20. Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός10 Δεκεμβρίου 2024 στις 1:28 μ.μ.

      Ακόμα να πω ότι Σωστά επικαλούνται τους Ορθόδοξους καθηγητές με Ορθόδοξο πνεύμα όσοι τους επικαλούνται.
      Ποιούς θα επικαλούνται; Τους ημιμαθείς, τους άσχετους, τους μη ειδικούς, τους αερολόγους; Αυτούς που έμαθαν 2-3 πράγματα και νομίζουν ότι έγιναν ξερόλες; Τις σχισματικές ερμηνείες;

      Σωστά επικαλούνται τους Αγίους, όσοι τους επικαλούνται. Ποιούς θα επικαλεστούν; Τους σχισματικούς; Τους πλανεμένους; Τους ανθρώπους που βρίσκονται κάτω απο την σκοτεινή πυκνή ομίχλη των παθών τους και των πλανών τους και των σχισμάτων;

      ΆΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ ή ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ.

      Διαγραφή
    21. Δεν απαντήθηκε τίποτα.. τους Αγίους Πατέρες και μόνο πρέπει να επικαλούνται.

      Αλήθεια γιατί δεν λες το όνομά σου; Εγώ το έχω γράψει από την αρχή, και το ξαναγράφω: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΡΗΓΑΣ

      Διαγραφή
    22. Απαντήθηκαν όλες οι παλαιοημερολογίτικες ερωτήσεις και μάλιστα πολύ καλά, όχι βέβαια με σχισματικό πνεύμα, αλλά με ορθόδοξο εκκλησιαστικό και σωστό. Τους Αγίους Πατέρες δεν τους έχεις εσύ μονοπώλειο, ούτε η ερμηνεία σου είναι σωστή. Πόσο μάλλον που δεν γνωρίζουμε καν την μόρφωση σου. Υπάρχουν τόσοι καταρτισμένοι πατρολόγοι και άλλοι καθηγητές ειδικοί μελετητές Ορθόδοξοι με ορθόδοξο εκκλησιαστικό πνεύμα για να τους εμπιστευθούμε πολύ καλύτερα απο τις έωλες και αδύναμες απόψεις σου.

      Το όνομα δεν προσθέτει κανένα επιχείρημα. Τα επιχειρήματα υπάρχουν στα σχόλια. Μόνο αν επικαλούνταν την δική του αυθεντία ο σχολιαστής ως αλάθητος, τότε μόνο θα χρειαζόταν το όνομα του. Όμως τα σχόλια επικαλούνται αγίους και καθηγητές Θεολογίας και την πραγματικότητα.

      Διαγραφή
    23. Απαντήθηκαν όλες οι παλαιοημερολογίτικες ερωτήσεις και μάλιστα πολύ καλά, όχι βέβαια με σχισματικό πνεύμα, αλλά με ορθόδοξο εκκλησιαστικό και σωστό. Τους Αγίους Πατέρες δεν τους έχεις εσύ μονοπώλειο, ούτε η ερμηνεία σου είναι σωστή. Πόσο μάλλον που δεν γνωρίζουμε καν την μόρφωση σου. Υπάρχουν τόσοι καταρτισμένοι πατρολόγοι και άλλοι καθηγητές ειδικοί μελετητές Ορθόδοξοι με ορθόδοξο εκκλησιαστικό πνεύμα για να τους εμπιστευθούμε πολύ καλύτερα απο τις έωλες και αδύναμες απόψεις σου.

      Το όνομα δεν προσθέτει κανένα επιχείρημα. Τα επιχειρήματα υπάρχουν στα σχόλια. Μόνο αν επικαλούνταν την δική του αυθεντία ο σχολιαστής ως αλάθητος, τότε μόνο θα χρειαζόταν το όνομα του. Όμως τα σχόλια επικαλούνται αγίους και καθηγητές Θεολογίας και την πραγματικότητα.

      Διαγραφή
    24. Τα πράγματα δεν έχουν καθόλου όπως τα παρουσιάζει το σχόλιο 10 Δεκεμβρίου 2024 στις 1:24 π.μ.

      Τα πράγματα έχουν όπως φαίνεται αμέσως πιο κάτω.

      Βρισκόμαστε κάτω απο ένα άρθρο ανώνυμο που ακυρώνει τον αντιοικουμενιστικό αγώνα όσων δεν αποτειχίζονται. Και ο Ευάγγελος Ρήγας ήλθε και έγραψε έωλα ότι όσοι δεν αποτειχίζονται "κοιτάνε τη βολή τους". Στην συνέχεια ισοπεδώθηκε αυτή η έωλη κατηγορία, με αναφορές και σε καθηγητές και σε αγίους που υπάρχουν χωρίς να έχουν αποτειχιστεί και χωρίς να συμφωνούν με την υποχρεωτική αποτείχιση.

      Στην ερώτηση πώς αποδεικνύεται ότι είναι σωστές οι θέσεις αυτών που δεν νομίζουν την αποτείχιση ως υποχρεωτική, η απάντηση είναι αυτή που παρουσιάστηκε πιο πάνω και μπορεί κανείς να δει.

      Στην άποψη ότι «οι άγιοι πατέρες λένε αυτό και αυτό», απαντήθηκε σωστά, ότι άλλοι τα όσα λένε οι άγιοι Πατέρες και άλλο οι ερμηνείες ορισμένων. Μια απόδειξη επιπλέον είναι ότι τους αγίους Πατέρες και τους Κανόνες επικαλούνται οι παλαιοημερολογίτες για τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες τους και τους αγίους Πατέρες επικαλούνται και οι Ορθόδοξοι που κατεδαφίζουν τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες. Άρα είναι ζήτημα σωστής και ορθόδοξης ερμηνείας.

      Στην άποψη «δείξε μου μία άλλη ερμηνεία», απαντήθηκε ότι δεν μπορούν να ασχολούνται οι καθηγητές, οι άγιοι και ο καθένας που γνωρίζει με τον κάθε πλανεμένο. Η ζωή τους και η στάση τους το δείχνει τί πραγματικά πιστεύουν. Αν ήταν αναγκαία για την σωτηρία τους η αποτείχιση, θα είχαν αποτειχιστεί και θα δίδασκαν και την υποχρεωτική αποτείχιση. Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει καθόλου.

      Τί δεν καταλαβαίνεις ή τί δεν θέλεις να καταλάβεις;
      Δεν καταλαβαίνεις ότι αυτό ΔΕΝ είναι ΚΑΘΟΛΟΥ φαύλος κύκλος, αλλά ευθεία πορεία, ερώτησης και σωστής απάντησης;

      Άν λοιπόν ρωτήσει κάποιος για αποδείξεις για κάτι, τι θα του πεις, δεν μπορεί να περιμένει αυτός ο κάποιος χημικά πειράματα και μαθηματικές εξισώσεις, αλλά παραπομπή στους ειδικούς και γνώστες με εκκλησιαστικό ορθόδοξο πνεύμα και στους αγίους. Δεν μπορούμε να βασιζόμαστε αποκλειστικά στην ερμηνεία του μυαλού μας και στο σχισματικό πνεύμα ή τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες, αλλά πρέπει να επικαλούμαστε στους γνώστες και ειδικούς και τους αγίους .

      Διαγραφή
    25. Διόρθωσεις φραστικές στο σχόλιο 11 Δεκεμβρίου 2024 στις 11:39 π.μ.

      Στην άποψη ότι «οι άγιοι πατέρες λένε αυτό και αυτό», απαντήθηκε σωστά, ότι ΆΛΛΑ τα όσα λένε οι άγιοι Πατέρες και άλλο οι ερμηνείες ορισμένων.


      Άν λοιπόν ρωτήσει κάποιος για αποδείξεις για κάτι, δεν μπορεί να περιμένει αυτός ο κάποιος χημικά πειράματα και μαθηματικές εξισώσεις, αλλά παραπομπή στους ειδικούς και γνώστες με εκκλησιαστικό ορθόδοξο πνεύμα και στους αγίους. ...

      Διαγραφή
    26. -Οι αναγνώστες κρίνουν μόνοι τους. Θα πω μόνο ότι κανένας Άγιος δεν σπούδασε θεολογία (οι 3 άγιοι θεολόγοι δεν είχαν πτυχίο θεολογίας), και από παλιά θεωρούσαν πτώση για έναν μοναχό να σπουδάσει σε κοσμικά πανεπιστήμια. Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης λέει ότι ότι και αν είναι ο καθένας (ιερέας, λαϊκός, μορφωμένος, γεωργός, ζητιάνος) πρέπει να θεολογεί. Οι σύγχρονοι καθηγητες δυστυχώς επηρεασμένοι από το κοσμικό πνεύμα της Δύσεως έκαναν περισσότερο κακό παρά καλό. Εκτός από τα θέματα της πίστεως διέστρεφαν και άλλα (πχ οι απόψεις του Ανδρούτσου και του Τρεμπέλα για την ελεημοσύνη, ότι «δύσκολα πρέπει να ελεούμε»).

      -Η ανωνυμία δείχνει δειλία και ευθυνοφοβία. Και συμφωνώ απόλυτα με τον ιστολόγο εδώ https://apotixisi.blogspot.com/2010/09/blog-post_2726.html?m=1

      -Ο λόγος που δεν αποτειχίζονται είναι για να μην χάσουν την βολή τους. Και δεν «ισοπεδώθηκε» με την αναφορά καθηγητών και γεροντάδων, αφού για αυτούς ισχύει ακόμα περισσότερο αυτό. Με την αποτείχιση κινδυνεύουν να χάσουν μισθούς, συντάξεις (αφού οι κληρικοί πλέον είναι δημόσιοι υπάλληλοι και μισθωτοί ποιμένες), θέσεις, κελιά, φήμη, κλπ. Ενώ οι λαϊκοί χάνουν μόνο την βολή τους (επειδή δεν θα έχουν πλέον την εκκλησία δίπλα τους). Ή μήπως δεν αποτειχίζεσαι επειδή έχεις ερωτευτεί καμία από την κρατούσα;; Αν δεν ισχύει τίποτα από τα 2 πες μας τον λόγο που είσαι ακόμα σε κοινωνία με τον κρατούσα εκκλησία..

      Διαγραφή
    27. - Είναι ανόητο να πιάνεσαι απο μερικούς καθηγητές που έσφαλλαν κάπου και να προσπαθείς να απαξιώσεις την κάθε γνώμη των ειδικών καθηγητών Θεολογίας με ορθόδοξο πνεύμα και όχι σχισματικό και πλανεμένο.

      -Είναι σκέτη σαχλαμάρα να λέει κάποιος ότι οι άγιοι δεν ήξεραν Θεολογία. Οι Άγιοι ήξεραν καλύτερα Θεολογία απο τον καθένα, αφού φωτίζονταν απο το Άγιο Πνεύμα!! Άλλωστε οι ορθόδοξοι θεολόγοι απο τους Αγίους παίρνουν και τα παραθέτουν σωστά και επιστημονικά (σχετικά μπορεί κανείς να διαβάσει τον π. Ιωάννη Ρωμανίδη τί γράφει). Ο κάθε αμαθής , ημιμαθής, αγράμματος και άσχετος και αθεολόγητος, όμως δεν μπορεί να αυτοαναγορεύεται σε άγιο και φωτιζόμενο απο το Άγιο Πνεύμα! Ούτε μπορεί να παριστάνει τον θεολόγο, ενώ δεν ξέρει την τύφλα του! Καμία σχέση με τους Αγίους δεν έχουν οι εγωιστές αμαθείς, άσχετοι, ημιμαθείς και πλανεμένοι!

      - Η ανωνυμία δεν είναι ούτε δειλία ούτε ευθυνοφοβία απαραίτητα. Με τέτοιες γενικευμένες, ανόητες , απλοϊκές κρίσεις δεν βγαίνουν σωστά συμπεράσματα. Με την ίδια επιπολαιότητα και απλοϊκές κρίσεις μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι η επωνυμία είναι έπαρση, φιλοδοξία, κενοδοξία, υπερηφάνια, φαρισαϊσμός. Όμως ούτε η επωνυμία, ούτε η ανωνυμία είναι απαραίτητα συνδεδεμένες με τα παραπάνω. Υπάρχει ανδρεία ανωνυμία και υπάρχει και επωνυμία με ταπείνωση και ακενοδοξία. Η προσπάθεια μετατόπισης στον σχολιαστή και όχι στο περιεχόμενο του σχολίου καταρρέει. Τα σχόλια ισοπέδωσαν όλες τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες και άλλες πλάνες και άδικες κρίσεις για όσους δεν αποτειχίζονται.

      -Τί να απαντήσει κανείς στο γελοίο και βλακώδες τελευταίο κομμάτι του σχολίου 11 Δεκεμβρίου 2024 στις 2:10 μ.μ. ;;
      Είναι μεγάλη αδικία να κατηγορούνται όσοι δεν αποτειχίζονται ότι το κάνουν για την "βολή τους" . Υπάρχουν τόσοι άλλοι σοβαροί λόγοι, όπως ότι δεν είναι υποχρεωμένοι, αποφυγή σχισμάτων, το παράδειγμα των συγχρόνων αγίων που δεν δέχονται βέβαια σχισματικοί και αγιομάχοι, και πολλοί άλλοι λόγοι.

      Διαγραφή
    28. Η «αποφυγή σχισμάτων» είναι ανοησία. Αφού ο ΙΕ Κανόνας της ΑΒ λέει ξεκάθαρα ότι όσοι αποτειχίζονται δεν προκαλούν σχίσματα αλλά αντιθέτως σώζουν την Εκκλησία από σχίσματα και μερισμούς».

      Διαγραφή
    29. Δεν κατάλαβες καλά ή κάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις ανώνυμε 9:08 π.μ.
      Με την λέξη αποφυγή σχισμάτων εννοούνται τα πραγματικά σχίσματα, όχι η σωστή αποτείχιση που μιλάει ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου. Άλλο η σωστή αποτείχιση που δεν είναι σχίσμα, και άλλο τα σχίσματα που είναι κατόρθωμα του Πονηρού!
      Η φράση «αποφυγή σχισμάτων» σημαίνει την αποφυγή των πραγματικών σχισμάτων και όχι την αποφυγή της σωστής αποτείχισης. Μια σωστή αποτείχιση μπορεί στη συνέχεια να καταλήξει σε σχίσμα, αν αυτός/αυτοί που την κάνει/κάνουν κινηθούν μετά απο εγωισμό, πάθη και κακές υπερβολές.
      Ο ΙΕ΄ Κανόνας μιλάει για την σωστή αποτείχιση, που παραμένει μέχρι τέλος σωστή αποτείχιση, δεν μιλάει για την αποτείχιση που τελικά λόγω κακιών και ανθρωπίνων παθών καταλήγει σε σχίσματα.

      Διαγραφή
    30. Δεν είμαι ανώνυμος, έχω βάλει το όνομά μου εξαρχής ανόητο ρομποτάκι.

      Συμφωνώ ότι η αποτείχιση χωρίς κανονικό λόγο είναι σχίσμα. Σήμερα υπάρχει αίρεση (το παραδέχεται και ο άλλος), ρωτάω λοιπόν: Γιατί δεν αποτειχίζεσαι; Και μου απαντάει «για την αποφυγή σχίσματος». Λογική…

      Διαγραφή
    31. Προς τον ανώνυμο 6:23 μ.μ.
      Αντί να βρίζεις τον συνομιλητή σου ανώνυμε 6:23 μ.μ. να βάζεις το όνομα σου για να φαίνεται. Όσο δεν βάζεις το όνομα σου, θα είσαι ανώνυμος και έτσι πρέπει να σε αποκαλούν γιατί δεν ξέρουν ποιός το γράφει. Ανοησίες γράφεις εσύ!

      Δεν υπάρχει κανένα "ανόητο ρομποτάκι", υπάρχει απέναντι σου λογικός Ορθόδοξος συνομιλητής σου που ισοπέδωσε όλες τις σχισματικές και παλαιοημερολογίτικες πλάνες και τις εξυπνάδες ότι δήθεν όσοι δεν αποτειχίζονται το κάνουν για τη "βολή" τους.

      Πάλι δεν καταλαβαίνεις ή πάλι κάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις τί σημαίνει "για την αποφυγή σχισμάτος".
      Σου δόθηκε ήδη απάντηση. Δεν την είδες; Πάλι δεν καταλαβαίνεις την έννοια;

      Κοίταξε λίγο πιο πάνω και διάβασε με προσοχή για να το καταλάβεις :

      "Εχέφρων 13 Δεκεμβρίου 2024 στις 12:07 μ.μ.

      Δεν κατάλαβες καλά ή κάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις ανώνυμε 9:08 π.μ.
      Με την λέξη αποφυγή σχισμάτων εννοούνται τα πραγματικά σχίσματα, όχι η σωστή αποτείχιση που μιλάει ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου. Άλλο η σωστή αποτείχιση που δεν είναι σχίσμα, και άλλο τα σχίσματα που είναι κατόρθωμα του Πονηρού!
      Η φράση «αποφυγή σχισμάτων» σημαίνει την αποφυγή των πραγματικών σχισμάτων και όχι την αποφυγή της σωστής αποτείχισης. Μια σωστή αποτείχιση μπορεί στη συνέχεια να καταλήξει σε σχίσμα, αν αυτός/αυτοί που την κάνει/κάνουν κινηθούν μετά απο εγωισμό, πάθη και κακές υπερβολές.
      Ο ΙΕ΄ Κανόνας μιλάει για την σωστή αποτείχιση, που παραμένει μέχρι τέλος σωστή αποτείχιση, δεν μιλάει για την αποτείχιση που τελικά λόγω κακιών και ανθρωπίνων παθών καταλήγει σε σχίσματα. "

      Διαγραφή
    32. -Το όνομά μου το έχω βάλει στην αρχή του διαλόγου (Ευάγγελος Ρήγας). Χρειάζεται να το βάζω σε κάθε σχόλιο ξεχωριστά;;;

      Τα υπόλοιπα θα τα δεις στην Δευτέρα Παρουσία

      Διαγραφή
    33. κ. Ευάγγελο Ρήγα απαντώ στο σχόλιο σου 11:40 π.μ.
      Φυσικά και χρειάζεται να βάζεις σε κάθε σχόλιο το όνομα σου.
      Λίγη λογική χρειάζεται για να το αντιληφθείς...
      Ο καθένας μπορεί να γράψει τις απόψεις του χωρίς το όνομα του. Πώς θα σε ξεχωρίζουμε ότι είσαι εσύ;;
      Δεν είσαι ο μοναδικός!
      Έλεος που δεν καταλαβαίνεις τόσο απλά πράγματα και θέλεις να παίρνουμε σοβαρά τις θεολογικοεκκλησιαστικές απόψεις σου παραπάνω και απο σοβαρούς Ορθόδοξους καθηγητές Θεολογίας!

      Τα υπόλοιπα θα τα δεις ΕΣΥ και οι όμοιοί σου στην Δευτέρα Παρουσία, αφού αρνείσαι να τα δεις εδώ και να αλλάξεις θέσεις και απόψεις!

      Διαγραφή
    34. Εσύ δεν έχεις βάλει καθόλου το όνομά σου….

      Διαγραφή
    35. Για νέο μας το γράφεις ανώνυμε 2:09 μ.μ. ότι μερικοί σχολιαστές επιλέγουν να μην γράφουν το όνομα τους; Για νέο μας το έγραψες; Το ξέρουμε.
      Σεβόμαστε τις επιλογές του κάθε σχολιαστή να γράφει ή να μην γράφει το όνομα του. Δεν βρίζουμε τον επώνυμο σχολιαστή ούτε τον σχολιαστή που επιλέγει να μην γράψει το όνομα του, σαν μερικούς-μερικούς που βρίζουν χωρίς αιτία, όταν στερεύουν τελείως τα "επιχειρήματα" τους...

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου