Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
Δένδιας: “Ναι” στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών 14 Ιαν 2024 Υπέρ της διάταξης που αφορά τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, δηλώνει ο υπο...
-
Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι την Κυριακή 30 Ν...
-
Επιμέλεια: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Α.Θ.Π. ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ Α΄ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ Δ...
-
Ανοιχτή Επιστολή πρός: Δημήτρη Νατσιό – Κυριάκο Βελόπουλο – Αφροδίτη Λατινοπούλου – Νίκο ΠαπαδόπουλοDec Το Φανάρι συναντά τον Πάπα — κι εσείς; Κυρίες και κύριοι πρόεδροι, Γράφω με σεβασμό προς τους θεσμούς, αλλά και με την ευγενική εκείν...
-
( Από τον λόγο του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου στη Κυριακή πρό της Χριστού Γεννήσεως) Τίθεται όμως το ερώτημα: Γιατί λοιπόν δεν ονομ...
-
Το ''ΠΙΣΤΕΥΩ'' που εκφωνήθηκε στη Νίκαια της Βιθυνίας ---------------------------------------------------------- Παρέμ...
-
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ.Ν.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Επειδή το τελευταίο διάστημα βλέπω να κυκλοφορούν άρθρα και σχολιασμοί που «ανακαλύπτουν» ότι πρέπει ν...
-
Παρέμβασις ε ἰ ς τ ὴ ν ε ἰ σήγησιν το ῦ π. Σεραφε ὶ μ Ζήση Το ῦ ἱ ερομονάχου Ε ὐ θυμίου Τρικαμην ᾶ (παλιότερο κείμ...
-
Έρευνα: Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Εισαγωγικά Η επίσκεψη του Πάπα Λέοντος ΙΔ στο Φανάρι στις 30 Νοεμβρίου 2025, μας δίνει...
Ἀγαπητέ μας κύριε Ὀδυσσέα, τὸν εἰδωλολατρικὸ θεὸ Δία ὑποδύεται ὁ Σεφερλῆς. Διερωτῶμαι ἐὰν εἰδωλολατρικὸ Θεό, ποὺ ἡ μυθολογία παρουσιάζει συμμετέχοντα σὲ ποικῖλα αἴσχη περιμέναμε γιὰ νὰ μᾶς διαφωτίσῃ.
ΑπάντησηΔιαγραφήὉ Χριστιανισμὸς δὲν εἶναι "θρησκεία" ὅπως θὰ ἤθελε ὁ "Ζεύς". Εἶναι Πίστις. Τὸν Σταυρὸ ἀπὸ τὸ κοντάρι τῶν σημαιῶν τὸν ἀφαίρεσε τὸ Στρατιωτικὸ Καθεστώς 1967-1974, παράλληλα μὲ τὴν ἀντικατάστασι τῆς ἐπίσημης Σημαίας(τῆς ξηρᾶς) μὲ τὴ σημαία τῆς θαλάσσης. Τὸ ψέμμα δὲν εὐλογεῖται. Ἡ δὲ ὑποχρεωτικὴ προσευχή, ὁ ὑποχρεωτικὸς ἐκκλησιασμός, τὰ θρησκευτικά ὅπως ἐγἰνοντο στὰ σχολεῖα κατὰ τὶς προηγούμενες δεκαετίες παράλληλα μὲ τὴν τυπολατρεία τῆς Ἐκκλησίας μας εἶχαν ἀσφαλῶς ὁρατό καὶ συγκεκριμένο ἀποτέλεσμα: Τὸ σημερινό μας ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ. Ἡ ἀντίχριστη σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα κοινωνία μας, ἡ διαφθορὰ, ἀνηθικότητα, φοροδιαφυγή, ὑλιστικὴ θεώρησι τῆς ζωῆς, τὰ γεμᾶτα ἀπὸ νέους νυκτερινὰ κέντρα καὶ οἱ ἄδειοι ἀπὸ νέους ναοί, ἡ ἐξάπλωσι τῶν προγαμιαίων σχέσεων, ἀποδεικνύουν τοὺ λόγου τὸ ἀληθές. Τἀ ἴδια -καὶ χειρότερα- ἀποδεικνύει καὶ ὁ γεροντισμός, ἡ νεοειδωλολατρεία τῶν περιφερομένων ἀμφιβόλου γνησιότητος προσκυνημάτων, ἡ εὔκολη θρησκευτικότητα, ἡ ἀπάθεια τῶν τυπικῶς θρηκευομένων γιὰ τὰ οἰκουμενιστικά δρώμενα.
Πῶς ἐξαφανίζει κάποιος τὴν Πίστι ἀπὸ τὶς νέες γενιές; Μὰ ὑποκαθιστῶντας την σὲ "τυπολατρεία" μὲ γλῶσσα ἀκατανόητη ἢ δυστυχῶς μὲ παρεξηγήσιμα νοήματα. Ἄλλα ἀντ'ἄλλων καταλαβαίνουμε. Οὔτε μερικοί διάκοι, τὰ μειράκια, δὲν καταλαβαίνουν γρῖ ἀπὸ τὸ ἀρχαῖο κείμενο. Φαίνεται ἀπὸ τὴν δυσκολία τῆς προφορᾶς καὶ τοῦ τονισμοῦ ποὺ τὸ σὠζει τὸ ψἀλσιμο ἀντὶ τῆς ἀναγνώσεως. Ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ποτὲ ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα δὲν ἦταν μορφωμένο ὤστε νὰ κατανοῇ τὴν ἀρχαία γλῶσσα, ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ δὲν διδάσκονται ἀρχαῖα Ἑλληνικά ὅλοι, οὔτε κἂν καθαρεύουσα, άπὸ τὴ στιγμὴ -κυρίως- ποὺ ἡ Ἐκκλησία δὲν λειτουργεῖ στὴν καθομιλουμένη καὶ κατανοητή γλῶσσα, οἱ περισσότεροι δὲν καταλαβαίνουν τίποτε ἀπὸ τὰ λειτουργικὰ κείμενα καὶ τὰ ἀναγνώσματα. Πώς νὰ συμμετέχουν στὶς ἀκολουθίες; Καὶ ἐμεῖς ποὺ κατέχουμε κάπως τὴν ἀρχαὶα Ἑλληνιστικὴ γλῶσσα, "χανόμαστε" στὰ μακρόσυρτα τεριρέμ καὶ στὰ δίκην "σὰ βγαίνει ὁ Χότζας στὸ τζαμί" ἀναγνώσματα ἀποστολικὰ καὶ εὐαγγελικά.
Ἀφορμὴ γιὰ τὀ "ξεσπάθωμα" εἶναι τὸ http://www.tanea.gr/news/greece/article/5502054/to-eyaggelio-enos-alloy-papa/
"...Εκεί έκανα τη Θεία Λειτουργία στη δημοτική και χαίρονταν ο κόσμος, μέχρι που μία μέρα, του Αγίου Νικολάου που γιόρταζε ο ναός, με πλησίασε κάποιος κύριος μεγάλης ηλικίας - αργότερα έμαθα ότι ήταν πρώην βουλευτής - και μου είπε «πρέπει να ξέρετε πάτερ ότι ο χώρος της Νομικής και ο χώρος της Εκκλησίας θα σώσουν την ελληνική γλώσσα».
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε εγώ του απάντησα: «Πρέπει να ξέρετε ότι η Εκκλησία δεν σώζει γλώσσες, σώζει ψυχές».
Στη συνέχεια εκείνος έγραψε ένα θυμωμένο γράμμα στον Αρχιεπίσκοπο, έγινε μια συνάντηση και επειδή υπήρξαν αυτές οι αντιδράσεις αποφάσισα να σεβαστώ την γνώμη κάποιων. Πλέον δεν κάνω τη Θεία Λειτουργία μεταφρασμένη, όμως κάνω στη δημοτική τα μυστήρια - τους γάμους και τις βαπτίσεις. Επίσης, διαβάζω στο αρχαίο κείμενο τον Απόστολο Παύλο και επειδή είναι δύσκολο κείμενο με νομικούς όρους κάποιο παιδί της εκκλησίας το διαβάζει και μεταφρασμένο στη νέα ελληνική.
Ο κόσμος παρακολουθεί με κατάνυξη.
Δεν κουνιέται καρφίτσα», λέει στα «ΝΕΑ».
«Το κάνω γιατί αυτή είναι η πίστη, έτσι είναι το σωστό..."
πηγή ΤΑ ΝΕΑ βλ.προηγούμενο σχόλιο.
Ὁ Κύριος καὶ οἱ ἀπόστολοι δίδαξαν στὴν καθομιλουμένη κατανοητή γλῶσσα, ἀνάλογα μὲ ποιὰδιάλεκτο ἤ γλῶσσα γνώριζαν καὶ ποιὰ καταλάβαινε τὸ ἀκροατήριο, ἑβραϊκά, λαϊκὰ ἀραμαϊκά, ἑλληνικά τῆς τότε δημοτικῆς, λατινικά. Ἡ πολυγλωσσία κατὰ τὴν Πεντηκοστὴ καὶ ἡ γλωσσολαλία στὴν πρώτη Ἐκκλησία ὡς χάρισμα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐκτὸς ἀπὸ σημεῖο εἶχε καὶ πρακτική χρησιμότητα, νὰ κατανοῇ ἕκαστος τὸ Εὐαγγέλιο στὴ γλώσσα του. Ὁ Θεός θέλησε ἡ Παλαιά Διαθήκη νὰ μεταφραστῇ στὴν Δημοτικὴ Ἑλληνικὴ πρὸ Χριστοῦ, καὶ αὐτὴ τὴ μετάφρασι παράλληλα μὲ τὸ ἑβραϊκό κείμενο νὰ χρησιμοποιήσουν ὁ Κύριος καὶ οἱ ἀπόστολοι καὶ ἡ πρώτη Ἐκκλησία. Θεοπνεύστως ἡ Καινὴ Διαθήκη γράφτηκε ὄχι στὰ ἑβραϊκά, ἀλλὰ σέ ...ξένη γλῶσσα καὶ μάλιστα στὴ Δημοτικὴ ἐκδοχή της. Τὸ δίδαγμα εἶναι ὁτι δὲν σωζόμεθα μὲ τὸ "νὰ βαττολογοῦμε ὥσπερ οἱ ἐθνικοί" σὲ ἀκατάληπτες ἔκφράσεις, περίπου σὰν νὰ "γλωσσολαλοῦμε" χωρὶς τὸ ἐκκλησίασμα νὰ καταλαβαίνει. Ἡ διδασκαλία τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλῶσσας, τὸ πολυτονικό, ἡ καθαρεύουσα εἶναι χρήσιμα γιὰ τὴ μελέτη τῆς Βίβλου ἀπὸ τὸ πρωτὀτυπο, ἀλλὰ, ἀφοῦ δὲν εἶναι ἡ καθομιλουμένη γλῶσσα μας ποτὲ δὲν πρόκειται ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τοῦ λαοῦ νὰ κατανοήσῃ τὰ λειτουργικὰ κείμενα "μεταφράζοντάς τα κάθε δευτερόλεπτο" ὅσα μαθήματα ἀρχαίων Ἑλληνικῶν καὶ ἂν κάνῃ.
καὶ συνέγραψαν τὴν Καινὴ Διαθήκη ὄχι στὴν Ἑβραϊκὴ καθαρεύουσα ἢ στὴν λαϊκὴ Ἀραμαϊκὴ