(απόσπασμα από το παλιότερο άρθρο του Ιω.Ρίζου –αριστοκρατικός
Πρεσβυτεριανισμός (της Γατζέας)
Ερώτημα 1ο.
Επί πολλά χρόνια μας ξεγελούσαν με την δήθεν ύπαρξη
έξι «Ορθόδοξων» επισκόπων προεξάρχοντος του Σεραφείμ Πειραιώς ο οποίος από τους
αναθεματισμούς του Οικουμενισμού, τώρα δωρίζει στον Βαρθολομαίο ψηφιδωτό με την
προσωπογραφία του και συλλειτουργεί με όλους τους αρχι-οικουμενιστές
επισκόπους, που άλλοτε καταδίκαζε. Το καινούριο λοιπόν παραμύθι είναι ότι
: «Υπάρχουν κι επίσκοποι Ορθόδοξοι στο φρόνημα αν και δεν έχουν καταδικάσει την
σύνοδο της Κρήτης». Γιατί αν δεν είναι παραμύθι, γιατί δεν μας ονόμασε έναν
από αυτούς τους επισκόπους να τρέξουμε κι εμείς να του φιλήσουμε τα
πόδια;
Κι έπειτα, υπάρχει κάποιο παράδειγμα στην Εκκλησιαστική
ιστορία ή την Διδασκαλία της Εκκλησίας σύμφωνα με το οποίο ένας επίσκοπος
θεωρείται ότι έχει Ορθόδοξο φρόνημα όταν δεν καταδικάζει μια αιρετική
σύνοδο π. Θεόδωρε Ζήση ;
Βεβαίως μνημονεύει και υπερασπίζεται τον Βαρθολομαίο
με άφθονους τεμενάδες και εγκώμια, και φυσικά δεν έχει καταδικάσει την σύνοδο
του Κολυμπαρίου.
Σύμφωνα όμως με την δήλωση του π.Θεοδώρου, (του
ερωτήματος 1.) ο κ. Θεόκλητος είναι «Ορθόδοξος στο φρόνημα».
Αφού λοιπόν είναι έτσι γιατί ο Ηγούμενος Γέρων Μάξιμος
και ο Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος της Ι.Μ.Αγ.Παρασκευής Μηλοχωρίου - στενοί
συνεργάτες και υποστηρικτές του π.Θεοδώρου-διέκοψαν το μνημόσυνο του
κ.Θεόκλητου ; Δέν έκαναν ένα τραγικό λάθος που δικαίως τους οδηγεί στην
ποινή της καθαίρεσης βάση τον ΙΓ΄ Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου;
Και τότε ο π. Θεόδωρος ως αυθεντία στην πατρολογία γιατί δεν προστάτεψε από τον θανάσιμο κίνδυνο τους στενούς του συνεργάτες;
Ερώτημα 3ο.
Με την προτροπή αυτή λοιπόν στέλνει τα ποίμνια
να εκκλησιάζονται στους ναούς που λειτουργούν οι τάχα ευσεβείς ιερείς
που όμως παράλληλα υπερασπίζονται και μνημονεύουν τους δεσποτάδες τους,
που είναι πιστοί πραιτοριανοί του Βαρθολομαίου και της
αίρεσης.
Άλλα και πριν το Κολυμπάρι εκεί δεν εκκλησιάζονταν αυτοί οι
άνθρωποι; Τίποτα δεν άλλαξε μετά το Κολυμπάρι; Κι αν δεν άλλαξε τίποτα, ο π.
Θεόδωρος γιατί αποτειχίστηκε; Το έκανε λόγω της πνευματικής βλάβης της
μνημόνευσης ενός αιρετικού επισκόπου ή για άλλους προσωπικούς του λόγους; Αν
δε, αυτός αποτειχίστηκε για να αποφύγει την αμαρτία και πνευματική βλάβη, πώς
λέει στον κόσμο να πάει εκεί που αυτός αρνείται να πάει;
Ερώτημα 4ο.
Γιατί ο ὁ
ἅγιος Συμεὼν ο Νέος θεολόγος λέει:
«Κάθε κληρικό –– του οποίου η πίστις, οι λόγοι και τα έργα δεν συμφωνούν με τις διδασκαλίες των αγίων πατέρων να μην τον δεχόμαστε στὴν οικία μας. Αλλὰ να τον αποστρεφόμεθα και να τον μισούμε ώς δαίμονα, έστω κι άν ανασταίνει νεκροὺς και κάνει άλλα μύρια θαύματα»;
Γιατί ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης αναρωτιέται:
«Πώς είναι φίλοι του Θεού αυτοί που κοινωνούν με τους
ετερόδοξους;
Και αλλού γιατί λέει: «Οι μέν αιρετικοὶ τελείως περι την πίστη
εναυάγησαν, οι δε άλλοι, ενώ στην σκέψη ήταν Ορθόδοξοι καταποντίστηκαν
και χάθηκαν δια της κοινωνίας με την αίρεση»;
Γιατί αλλού ο άγιος δηλώνει ότι είναι «προδοσία τῆς Ορθοδόξου Ομολογίας» τὸ νὰ
παραμένει κάποιος εν κοινωνίᾳ μὲ τὸν
κακοδοξούντα επίσκοπόν του»;
Γιατί ο άγιος Ιὼβ
Ιασίτης ο Ομολογητὴς έλεγε:
«Νὰ
μὴν τοὺς συναναστρεφό-μαστε λοιπόν
[τοὺς Λατινόφρονες] …Θὰ προσπαθήσουμε μὲ όλες μας τις δυνάμεις να
μη μολυνθούμε με την εκκλησιαστικὴ
κοινωνία μαζί τους καὶ
να μη μετέχουμε στὴν ψώρα,
ή τὴν ολέθρια ασθένειά
τους. Θὰ προφυλάξουμε
επίσης τοὺς εαυτούς μας μὲ κάθε τρόπο καὶ θα απέχουμε τελείως απὸ τὴν
φατρία τους»;
«Αιρετικοί εισιν οι λατίνοι καὶ οι συγκοινωνούντες αυτοίς απόλλυνται…»;
Γιατί ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς λέει:
«Είναι αδύνατο κάποιος νὰ επικοινωνεί εκκλησιαστικώς με τον Πατριάρχη (Καλέκα) και να είναι Ορθόδοξος…ενώ αυτὸς ποὺ είναι αποτειχισμένος είναι ενωμένος με την ευσεβή πίστη»;
Γιατί λέει o άγιος Μάρκος:
« Νὰ
συμβουλεύσεις δὲ τοὺς Ιερείς του Θεού να απόφεύγουν
με κάθε τρόπο την εκκλησιαστικὴ
κοινωνία μὲ τὸν λατινόφρονα μητροπολίτη τους
καὶ ούτε νὰ συλλειτουργούν μαζί του, ούτε
να τον μνημονεύουν καθόλου, ούτε νὰ
τὸν θεωροῦν αρχιερέα, αλλὰ ώς μισθωτὸ λύκο! …
Νὰ
αποφεύγετε λοιπὸν και εσείς
αδελφοί, τὴν εκκλησιαστικὴ κοινωνία με τοὺς ακοινωνήτους καὶ τὸ
μνημόσυνο των αμνημονεύτων.…. «Φεύγετε ούν αυτοὺς
αδελφοί, και την πρὸς αυτοὺς κοινωνίαν. Οι γὰρ τοιούτοι ψευδαπόστολοι,
εργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι εις αποστόλους Χριστού».
Και για να συντομεύω, γιατι η Ζ΄Οἰκουμενική Σύνοδους επιτάσσει: «Ὅποιος δικαιώνει αίρεση ΄άς είναι αναθεματισμένος»;
Ερώτημα 5ο.
Προφανώς όμως έτσι, δεν έχει και ο ιερέας καμία ευθύνη, άλλα
ούτε και ο επίσκοπος που υποστηρίζει κάτι μεν αιρετικό άλλα μη ακόμα
καταδικασμένο.
Άλλα τότε ούτε και ο πατριάρχης έχει ευθύνη για τις
αιρετικές του θέσεις αφού αυτές δεν έχουν καταδικαστεί συνοδικά. Τότε αφού
κανείς εμπλεκόμενος δεν βλάπτεται πνευματικά και δεν ευθύνεται για την διάδοση
κακοδοξιών γιατί να γίνει σύνοδος που να καταδικάζει την κακοδοξία; Αν
η εισχώρηση της κακοδιδασκαλίας στις εκκλησίες δεν βλάπτει, γιατί να
καταδικαστεί;
Και τότε πάλι γιατί ο π. Θεόδωρος διέκοψε κοινωνία
από τον κ. Άνθιμο;
Ερώτημα 6ο.
Ο π. Θεόδωρος «ισχυρίζεται ότι η υποχρεωτικότητα της
αποτείχισης δεν προκύπτει μέσα από τον Κανόνα». [σημ. εννοεί τον
ΙΕ΄Κανόνα της ΑΒ Συνόδου].
Στα Προλεγόμενα περί των ιερών Κανόνων του Πηδαλίου ο άγιος Νικόδημος, ο κατεξοχήν Κανονολόγος της Εκκλησίας μας γράφει στην παράγραφο ιε) ότι : « οι θείοι κανόνες πρέπει να τηρούνται από όλους χωρίς αλλαγές. Όσοι δεν τους τηρούν υποβάλλονται σε φριχτά επιτίμια».
Είναι όλοι υποχρεωτικοί λοιπόν. Τελεία και παύλα.
Συνεπώς το κουβεντολόι και απέραντη περί του δυνητικού του ΙΕ΄Κανόνα φλυαρία είναι μια απάτη. Δεν διαβάσε ο π.Θεόδωρος τα Προλεγόμενα; Ή τα διάβασε και δεν του άρεσαν;
Αγαπητοί αναγνώστες, «βλέπουν τον όφιν ερπόμενον, αφήνουν
αυτόν και στρέφονται επι των ιχνών της πορείας αυτού δια να εύρουν τι το
ερπόμενον»!
Ο Θεός είναι φανερό ότι μας στερεί σιγά-σιγά από τα ορατά
και απτά στηρίγματα του πνευματικού αγώνα (ιερείς, επισκόπους, ναούς, Μυστήρια)
για να δοκιμάσει και να φανερώσει ποιοι από εμάς ακολουθούμε τυφλά
ανθρώπους και ποιοι Αυτόν.
Ποιοι εφαρμόζουν εντάλματα ανθρώπων και
ποιοι ακολουθούν την σωτηριώδη οδό των αγίων Πατέρων.
Ποιοι τρέφουν την ψυχή τους με την αληθή διδασκαλία και
Πίστη που ο Κύριος παρέδωσε, για την οποία σταυρώθηκε, και για την οποία οι
άγιοι μαρτύρησαν
και ποιοι πιστεύουν στις κακοδοξίες των ψευδοποιμένων,
επισκόπων, των πνευματικών, του συνωστισμού των γεροντάδων και των μισθωτών
ιερέων που τα πρόσφατα χρόνια ο αριστοκρατικός Πρεσβυτεριανισμός της Γατζέας
εγκαθίδρυσε.
Το Μυστήριο ήταν Άγιο και αμόλυντο άλλα για τον Ιούδα ήταν η
πύλη της κόλασης λόγω της δικής του κακότητας. Άρα μη ζαλίζετε τους
απλοϊκούς λέγοντας ότι τα Μυστήρια που επιτελούν οι Οικουμενιστές έχουν Χάρη
για να τους ωθήσετε στα δικά σας συμπεράσματα. Φυσικά και έχουν Χάρη. Μόνο που
δεν ξέρετε ή αποκρύβετε να πείτε ότι αυτά τα Μυστήρια γίνονται
καταδίκη και κατάκριμα σε αυτούς που τα επιτελούν ή τα λαμβάνουν ταυτιζόμενοι
με μια Πίστη και αποδεχόμενοι μια Πίστη –αυτή του επισκόπου το
όνομα του οποίου εκφωνείται κατά την μνημόνευση του στη Θ. Λειτουργία- μολυσμένη
από διδασκαλίες που ο Κύριος δεν δίδαξε, και που κανείς δεν παράλαβε από
τους αγίους Πατέρες.
(Πρακτικά Ζ΄Οικουμενικής Συνόδου.)
«Ο καθένας ας καταλαβαίνει με το δικό του μυαλό».
(Ρωμ.ιε΄5)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου