Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου(χημικός).
Κάνουμε γνωστό στους αναγνώστες του ιστολογίου ότι
αναστέλλεται η δημοσίευση των υπόλοιπων άρθρων μας, που αναφέρονται στα
αντι-παπικά του Ιερού Πηδαλίου.
Η απόφαση αυτή είναι συνέπεια της απαράδεκτης πρακτικής που
ακολουθούνε σχολιαστές, που εκτός από αφοριστικές κριτικές προς το πρόσωπό μου(αυτό
είναι το λιγότερο), βρήκαν ευκαιρία να
δημοσιεύσουν τις δικές τους απόψεις κατηγορώντας ως αιρετικό και φιλοδυτικό το
Πηδάλιο και εμμέσως πλην σαφώς τον Όσιο
Νικόδημο και ορισμένες απόψεις του.
Χαρακτήρισαν φιλοδυτικά και δυτικοσπουδαγμένα πολλά από τα
επιχειρήματα που δημοσιεύτηκαν στα άρθρα (από τις πηγές που χρησιμοποίησα και
δημοσιοποίησα).
Οι ίδιοι όμως για να τεκμηριώσουν τις απόψεις τους χρησιμοποίησαν είτε προσωπικές απόψεις δυτικοσπουδαγμένων ή απόψεις
που βρήκαν σε φιλοδυτικές πηγές που τις παρουσιάζουν ως ορθόδοξες. Έτσι
δημιουργούνταν σύγχυση σε όσους παρακολουθούν τα θέματα.
Θεωρώ ύβρη προς το πρόσωπο του Οσίου Νικοδήμου και των
συνεργατών του τα παρακάτω (που γράφτηκαν από ορισμένους ).
1.
Το περιεχόμενο του Πηδαλίου φωνάζει ΑΝΗΚΟΜΕΝ
ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ
2.
Αν και το Πηδάλιο παρουσιάζεται σαν "
συντηρητικό " τελικά οδηγεί στο Κολυμπάρι .
3
Το Πηδάλιο, διαγράφει τις τοπικές και παν
ορθόδοξες ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑ και κυοφορεί την ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ και το Κολυμβάρι
. Και πολλά άλλα.
Επίσης καλλιεργούν μια απαράδεκτη νέο-εικονομαχία θεωρώντας
αιρετικούς όσους Αγίους προσκυνούσαν την εικόνα του Συνθρόνου (της απλής
εικόνας και όχι τις παραλλαγές) ή προσκυνούσαν εικόνες με ζωγραφισμένο τον
Θεό-Πατέρα.
Δυστυχώς κάποιοι δεν κατάλαβαν ότι ο όσιος Νικόδημος
συντάσσοντας την νέα κανονική συλλογή έκανε μια σημαντική τομή, που είχε ως
στόχευση την επαναφορά της βυζαντινής και κανονικής σκέψης στην εποχή του.
Επίσης αγνοούν και τα παρακάτω:
Για αιώνες, κατά την περίοδο της οθωμανικής αιχμαλωσίας, η
Ορθόδοξη Εκκλησία βρισκόταν σε μια ιδιότυπη πνευματική δουλεία. Είχε σαν
δεσμώτες τους «χυδαιονομοκάνονες» στους οποίους τα όρια γνήσιου και του νόθου
ήταν απολύτως δυσδιάκριτα. Επίσης το corpus των κανόνων είχε δεχτεί αυθαίρετες
επεμβάσεις με κείμενα της ψευδοκανονικής παράδοσης.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος είχαν προσπαθήσει και
άλλοι αλλά ο Όσιος Νικόδημος πέτυχε το καλύτερο. Η πορεία της συγγραφής του Πηδαλίου
είχε δύο στάδια.Το πρώτο άρχισε το β μισό του 1787 και διήρκεσε μέχρι τα μέσα
του 1790.
Στην συνέχεια αντιγράφτηκε και στάλθηκε για κριτική θεώρηση
στον Δωρόθεο Βουλησμά μετά από απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Τότε αρχίζει
μια περίοδος αλληλογραφίας μεταξύ Οσίου Νικοδήμου και Δωροθέου Βουλησμά για
κάποιες διαφωνίες στις ερμηνείες των κανόνων. Μετά την λήξη αυτής της συνεργασίας, ο ιερομόναχος Θεοδώρητος
Εσφιγμενίτης, που ανέλαβε την εκτύπωση κάνει παρεμβάσεις στο κείμενο του
Πηδαλίου, με απόψεις του που αφορούν θέματα ερμηνείας της Αποκάλυψης. Τελικά το
Πηδάλιο εκδίδεται το 1800 με τις παρεμβάσεις του Θεοδωρήτου, που ο Όσιος
Νικόδημος τις ανακαλύπτει μετά την έκδοση και αρχίζει ένας νέος μεγάλος αγώνας
για απάλειψη των παρεμβάσεων. Όλη η χρονοβόρα διαδικασία της συγγραφής, της κριτικής
και των παρεμβάσεων είχε ως αποτέλεσμα ο Όσιος Νικόδημος να αποκτήσει σοβαρά
προβλήματα υγείας και τελικά κοιμήθηκε το 1809.Ερωτώ τους διαφωνούντες. Ήταν
δυνατόν ο όσιος να ασχολούνταν μετά από αυτά και για την συγγραφή νέου corpus κανόνων,
που θα περιελάμβανε και τις Συνόδους της ιστορίας της δεύτερης χιλιετίας της Εκκλησίας;;;
Τέλος υπενθυμίζουμε στους αναγνώστες τα συνολικά αντι-παπικά
του Πηδαλίου.
1.Οι Λατίνοι είναι αιρετικοί και αβάπτιστοι.
2.Οι Λατίνοι δεν έχουν ιερωσύνη και Μυστήρια. Η ιερωσύνη
τους λογίζεται ως μιαροσύνη καί τά μυστήριά τους ειναι κοινά καί αμοιρα
αγιαστικης Χάριτος, αρα ακυρα.
3.Η προσθήκη της αιρέσεως του Filioque, δηλαδή η και εκ του
Υιου εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος είναι παράνομη και υπό ανάθεμα, και αποτελεί
το πρώτο και έσχατο των κακών καί τό προκαταρκτικότατο αίτιο του σχίσματος.
4.Οσον αφορά το Πάσχα οι Λατίνοι είναι σχισματικοί, επειδή
εκαινοτόμησαν το πασχάλιο και το καλαντάριο καί γι’αυτό χωρίσθηκαν από τήν
Εκκλησία.
5.Τά πρωτεία και πρεσβεία του Ρώμης και το ειδικό προνόμιο
εξουσίας στην καθόλου Εκκλησία, δηλαδή το μοναρχικό και αναμάρτητο αξίωμα, δεν
στηρίζονται πουθενά, παρά μόνο σέ μύθους και θρύλους, όπως τό θρυλούμενο
θέσπισμα του Μεγάλου Κωνσταντίνου προς τον Σίλβεστρο Ρώμης.
6.Ο Όσιος αποκαλεί τον Πάπα ∆ίκερο Γίγα της Ρώμης, και μίξη άμικτη και τέρας αλλόκοτο τήν συγκέντρωση στο πρόσωπό του τόσο της κοσμικής όσο και της πνευματικής εξουσίας. Οι ιδιότητες του Πάπα ως εσχάτου κριτού της Εκκλησίας, ως αυθεντίας, ως μονάρχου, ως εκκλήτου όλης της οικουμένης, ως αναμαρτήτου καί ως ακρου αρχιερέως είναι ψευδεπίπλαστες φαντασιοπληξίες καί εδράζονται μόνο στην οφρύ και το γαυρίαμα (=υπεροψία, αλαζονεία,) του Πάπα.
7.Η υποχρεωτική αγαμία του κλήρου αντιβαίνει στην ιδια την πράξη
του Χριστού, πού ευλόγησε τον γάμο, όσο καί στα λεγόμενα του Αποστόλου Παύλου
και των Ιερών Κανόνων.
8.Η κατάντια των Παπικών καί του Πάπα φτάνει μέχρι και τήν
εξωτερική τους εμφάνιση, (είναι κουρεμένοι καί ξυρισμένοι) , ενώ η
παπαλήθρα, δηλαδή η στρογγυλοειδης κουρά των τριχων της κορυφης της κεφαλης
τους, παρομοιάζεται μέ πορνικό στέφανο.
9.Η κατασκευή αγαλμάτων αντίκειται στήν Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο και η ευχή αγιασμού, πού διαβάζεται στις εικόνες είναι νεωτερικής παπικής και όχι ορθοδόξου προελεύσεως.
10. Ο δίκερος Πάπας της Ρώμης πράττει
αντίχριστα, όταν τυπώνει κάτω στο πόδι του τόν Ζωοποιό Σταυρό και τον δίνει στους
προσερχομένους να τον ασπάζονται.
11. Οι Λατίνοι τρώνε πνικτά η θηριάλωτα η θνησιμαία καί
κρέας μέ αίμα καί τό χείριστο, μόνο αίμα, ενω οι μοναχοί τους κρεωφαγούν.
12.Οι Παπιστές σφάλλουν, επίσης, και σέ λειτουργικά θέματα, όταν
λειτουργούν δύο φορές την ίδια ημέρα, όταν χρησιμοποιούν άζυμα, όταν δεν
θερμαίνουν το ζέον, όταν κοινωνούν τούς πιστούς μόνο από τό Σώμα του Χριστού,
αλλά και όταν ισχυρίζονται ότι τα Τίμια ∆ώρα μεταβάλλονται σέ Σώμα καί Αίμα Χριστού
με τα ιδρυτικά λόγια του Χριστού και όχι μέ τήν επίκληση του Αγίου Πνεύματος.
Δεν βλέπω κανένα λόγο να αναστείλετε τις σωστές σχετικές δημοσιεύσεις σας για το Ιερό Πηδάλιο, λόγων των απαράδεκτων, ανιστόρητων και δυσσεβών σχολίων προς τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη και το Ιερό Πηδάλιο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχίστε κανονικά τις σχετικές σωστές και ορθόδοξες δημοσιεύσεις σας, εαν έχετε τον χρόνο!
Αντιοικουμενιστής
Γιατί σκούζεις ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν γράφεις χωρίς αντίλογο σε φιλικό ή αδιάφορο κοινό στην ουσία μονολογείς εκφέροντας τους λογισμούς στον εαυτό σου και αυθυποβάλλεσαι .
Όπως με το ανελέητο σφυροκόπημα και την φωτιά ξεχωρίζει απο την σκουριά και γίνεται και λάμπει το ποιο καλό ατσάλι έτσι και με τον διάλογο ξεκαθαρίζει και λάμπει η Αλήθεια = Χριστός . Και όπως με την Λυδία Λίθο δοκιμάζεται ο χρυσός έτσι και το ορθόδοξο φρόνημα δοκιμάζεται με την σύγκριση με ότι απο τους Αποστόλους μας παραδόθηκε και εδώ και 2000 χρόνια λέει στο σύνολο της η Ορθοδοξία.
Γιατί ταράζεσαι το λοιπόν ?
Εκζητείς τον Κύριο , εκζητώ τον Κύριο και ο Χριστός είναι Παρών και Αυτόν ζητάμε και οι δύο . Την Αλήθεια . Και η αμοιβή σου είναι απο τον Χριστό . Ούτε απο τους αναγνώστες ούτε απο εμένα ούτε απο τον εαυτό σου . Για τον Χριστό λοιπόν κάνε υπομονή και συνέχισε .
Κάνε το κομποσκινάκι σου , ελπίζω να μην το έχεις αναβαθμίσει σε ροζάριο , και ζήτα απο τον Χριστό να φωτίσει και σένα και μένα .
Και σφίξε το ζωνάρι σου και μην κλαψουρίζεις .
Εσύ λές " Ο παραληρηματικός σας λόγος ξεφεύγει πολύ " και χαμογελώ και σκέφτομαι απο την μια δίκαιο έχει ! Οντως " Μανία μαίνομαι λογικής προτιμοτερα " και απο την άλλη σκέφτομαι έχει καταλάβει ο συνομιλητής μου οτι αυτό που του λέω για το ανεικόνιστο της Αγίας Τριάδας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ προσωπική μου άποψη αλλά είναι της Εκκλησίας μου ?
Και σκέφτομαι επίσης ΕΧΕΙ ο συνομιλητής μου συνείδηση οτι αυτά που λέει για την Αγία Τριάδα είναι Παπικά ?
Το ότι μάζεψες ολα τα "αντιπαπικά " του Πηδαλίου πίστεψε με είναι ανεκτίμητο απο μόνο του . Και η ανάγνωση τους για όποιον τα διαβάσει το πόνημα σας θα είναι όντως ωφέλεια ψυχής .
Πλή όμως κάνε υπομονή για το χατίρι του Χριστού ρίξε μια ματιά εδω https://www.oodegr.com/oode/oikoymen/aliptos.htm
Ο «ΑΛΗΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΚΟΣ» Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου
Και όταν το διαβάζεις επικεντρώσου σε ποιό σημείο είναι η " ταμπακέρα " το βασικό σημείο της διαφοράς Ανατολής Δύσης που αν ξεπεραστεί τα υπόλοιπα μπορούν να βρούν διευθέτηση .
Και δες μόνο σου αν αυτό το σημείο είναι μέσα στα 12 αντιπαπικά που φιλοτίμως βρήκες στο Πηδάλιο .
και λάβε υποψην σου οταν μου πείς στο 3 το Φιλιοκβε οτι η διαφορά μας με τους Δυτικούς ( και τους Παπικούς και τους Προτεστάντες ) αναφέρονται στο ΔΟΓΜΑ για τον Τριαδικό Θεό και το φιλιόκβε είναι ένα κομμάτι ΜΟΝΟ αυτής της διαφοράς . Και δεν αναφέρομαι μόνο στο ανεικόνιστο της Αγίας Τριάδας .
Και μετά δες τις συνόδους της 2 χιλιετίας και μάλιστα την 9 οικουμενική και τις σχέσεις τους με την Αγία Τριάδα .
Τα 11 ? απο τα 12 ανιπαπικά του Πηδαλίου αν ψάξουμε ισως τα βρούμε και σε κείμενα όσων έπνεαν μένεα κατά του Πάπα .
Και αυτοί δεν ήταν τόσο οι ορθόδοξοι και οι διαμαρτυρόμενοι αλλά κυρίως η αντιπολίτευση μέσα στην Παπική αυλή απο Ιησουίτες που επέζησαν απο τον διωγμό του Πάπας Κλήμη ΙΔ΄ ( διάταγμα της 17ης Ιουλίου του 1773 ) . Επιβίωσαν οι Ιησουίτες μέσω μυστικών εταιριών που ήδη είχαν αναπτύξει που μετεξελίχθηκαν σε μασονικές στοές που δρούσαν και δρούν μέσα στην ιεραρχία σε όλες τις Θρησκείες ακόμα και στους άθεους του Σταλιν .
Αλλά τι ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ στο Πηδάλιο ? Τις συνόδους της 2 χιλιετίας και μάλιστα την 9 οικουμενική ...
Το ξεκαθάρισμα για την Αγία Τριάδα .
Αλλά τι ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ στο Πηδάλιο ? Τις συνόδους της 2 χιλιετίας και μάλιστα την 9 οικουμενική ...και γιατί την 9?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν κάνουμε λόγο για ενότητα της πίστεως, εννοούμε την ενότητα στις αποφάσεις των Τοπικών και των Οικουμενικών Συνόδων που οριοθέτησαν την αποκεκαλυμμένη αλήθεια, αλλά και στην ενότητα στον ορθόδοξο ησυχασμό, που είναι η βάση και η έκφραση των δογμάτων. Δηλαδή, δια της καθάρσεως της καρδίας και του φωτισμού του νοός, που είναι η βάση και η ουσία του ησυχασμού, έφθασαν οι Πατέρες στην θεωρία-εμπειρία του Θεού και στην συνέχεια θεολόγησαν απλανώς μέσα στην Εκκλησία, διετύπωσαν αυτήν την εμπειρία με όρους για να διασφαλίσουν και τον τρόπο που φθάνει κανείς στην θεωρία του Θεού, αλλά και την αποκεκαλυμμένη αλήθεια που βιώνει κατά την θεωρία του Θεού.
Ο Χριστός , Ο «ΑΛΗΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΚΟΣ» ο κρυμμένος θησαυρός μέσα στο αμπέλι της ορθόδοξης θεολογίας .
«Ημίν γαρ τουτ’ έστι το είναι ημίν, η πίστις ημών, η πατροπαράδοτος κληρονομία αύτη πλούτος ημών, αύτη δόξα, αύτη γένος, αύτη στέφανος, αύτη καύχημα εν βάπτισμα, μία πίστις ημίν, Εκκλησία μία, και Θεός εις δοξάζεται τρισυπόστατος πάντες οι μη ούτω πιστεύοντες απολέσθωσαν».
Ολα τα "αντιπαπικά" του Πηδαλίου είναι σε σχόλια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει εκτενή ανάλυση του ότι ένας τιμωρητέος αν δεν τιμωρηθεί είναι ατιμώρητος με παραδείγματα επισκόπων που πχ κοινώνησαν με παπικούς . ΔΕΝ ¨ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ.
Ως εκ τούτου , ΤΗΣ ΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ δηλαδή των συνόδων που δικάζουν και καταδικάζουν τον παπισμό ΣΤΟ ΣΩΜΑ της νομοθεσίας τι συμβαίνει ?
Διαβαζω στο https://imp.gr/%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%83-%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%BC/
"....Για να θεμελιώσουν μάλιστα τον ισχυρισμό τους, ερωτούν: «τους δυτικούς χριστιανούς ποια Σύνοδος τους καταδίκασε ως αιρετικούς, αφού η αίρεση ορίζεται μόνο συνοδικά»; Ειδικά για τον Παπισμό διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ότι δεν είναι αίρεση και μάλιστα καταδικασμένη συνοδικά!
Θεωρούμε ότι οι ισχυρισμοί αυτοί είναι «εκ του πονηρού» και προβάλλονται για να πείσουν τους ανενημέρωτους θεολογικά και τους αφελείς. Τόσο ο Παπισμός, όσο και το γνήσιο απόπαιδό του ο Προτεσταντισμός είναι σαφέστατα και αποδεδειγμένα καταδικασμένοι από πλειάδα Ορθοδόξων Συνόδων, για τις δεκάδες πλάνες και κακοδοξίες τους, οι οποίες αποκρύπτονται σκοπίμως. Παράλληλα είναι καταδικασμένοι από το σύνολο των αγίων και θεοφόρων Πατέρων, από μεγάλους θεολόγους και φυσικά από την αλάνθαστη συνείδηση του Ορθοδόξου πληρώματος, το οποίο αυτό είναι ο τελικός φύλακας της σώζουσας αλήθειας της Εκκλησίας, όπως αποφάνθηκε εν Αγίω Πνεύματι η σπουδαία Σύνοδος των Πατριαρχών της Ανατολής του 1848. Ως ανασκευή αυτής της αστήρικτης θεωρίας, παραθέτουμε ένα απόσπασμα από μνημειώδη ομολογητική εργασία του αειμνήστου αγωνιστή και ομολογητή Μητροπολίτου Ελευθερουπόλεως κυρού Αμβροσίου,..."
Διαβαζω στο "Καταδικάστηκε ποτέ η αίρεση του παπισμού από Σύνοδο; " στο https://www.impantokratoros.gr/BD7FE22A.el.aspx
Να ερωτήση τας Συνόδους του 867, του 879, του 1009, του 1054, του 1341, του 1347, του 1351, του 1440, του 1441, του 1443, του 1450, του 1484, του 1722, του 1727, του 1838, του 1848, του 1895, "
Από την μιά μεριά το λοιπόν έχουμε στο Πηδάλιο σχόλια του τύπου που διαβάσαμε αλλά από την άλλη ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ σε συνόδους απο το σχίσμα και μετά
Και για τον ισχυρισμός "σαν ολα αυτά να είναι «χυδαιονομοκάνονες» στους οποίους τα όρια γνήσιου και του νόθου ήταν απολύτως δυσδιάκριτα. Επίσης το corpus των κανόνων είχε δεχτεί αυθαίρετες επεμβάσεις με κείμενα της ψευδοκανονικής παράδοσης."
Θα ήθελα να πώ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΣΥΝΟΔΟΣ μπορεί να ξεκαθαρίσει τι είναι «χυδαιονομοκάνονες» και τι γνήσιο και τι νόθο .
Επιμένω λοιπόν στην άποψη οτι " Το Πηδάλιο, δεν αναφέρει τις τοπικές και πανορθόδοξες ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑ και κυοφορεί την ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ και το Κολυμβάρι " .