Η εικόνα της Παναγίας του Κούρσκ
------------------------------------------------------
Ζητήθηκε από τον γράφοντα να σχολιάσει τις απόψεις του αναγνώστη του ιστολογίου Ανδρόνικου Κομνηνού στα δύο άρθρα που
δημοσιεύτηκαν στο ιστολόγιο σχετικά με
θέματα της λεγόμενης « ιδιωτικής θεολογίας» (Εσταυρωμένου-Πρόσθετα
αναθέματα συνοδικού-Πηδάλιο).
Σε αυτούς απαντώ τα εξής.
1.Για το θέμα της θέσης
του Εσταυρωμένου έχω τοποθετηθεί με επώνυμα άρθρα που δημοσιεύτηκε στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις https://apotixisi.blogspot.com/2024/09/blog-post_97.html
https://apotixisi.blogspot.com/2024/06/blog-post_62.html
https://apotixisi.blogspot.com/2024/05/blog-post_78.html
καθώς και στις δημοσιεύσεις μου για της μεγαλοβδομαδιάτικες παρεκτροπές και θεατρινισμούς, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.
Οπότε δεν
υπάρχει λόγος να επανέλθω.
Καλύτερα να ζητηθούν οι τεκμηριωμένες απόψεις των
αντι-οικουμενιστών πάνω στις θέσεις που διατυπώθηκαν παραπάνω, καθώς και οι απόψεις για τις θεολογικές θέσεις του Μητροπολίτη
Περιστερίου, που υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης.
2.Για τα πρόσθετα αναθέματα του Συνοδικού οι απόψεις
μου δημοσιεύτηκαν σε σχετικό επώνυμο άρθρο στο στον συγκεκριμένο ιστολόγιο και
δεν θα επανέλθω και γι΄αυτό.
3.Για το θέμα του Ιερού Πηδαλίου οι απόψεις μου
εκφράστηκαν σε επώνυμα σχόλια μου που δημοσιεύτηκαν στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ. Ίσως
μελλοντικά να δημοσιεύσω συγκεκριμένο άρθρο, όταν η έρευνά μου ολοκληρωθεί.
4.Το θέμα της εικονογράφησης της Αγίας Τριάδος .
Άποψη του γράφοντος είναι ότι είναι Θεολογούμενο θέμα και
θέλει περαιτέρω διερεύνηση. Οι απόψεις του κ.Χ.Σαλταούρα μας προβλημάτισαν πολύ
και θεωρώ ότι κινούνται σε σωστή
κατεύθυνση.
Όσοι αρνούνται την συγκεκριμένη
εικόνα επικαλούνται αποφάσεις της Ζ Οικουμενικής Συνόδου και της τοπικής Συνόδου στην Κων/πολη 1776 και ότι η εικόνα εισήλθε στην Ορθόδοξη Εκκλησία από την Δύση. Η προσωπική
μου έρευνα για το θέμα ανέδειξε και τα παρακάτω.
Είναι Αιρετική και εισήλθε στην Εκκλησία από την Δύση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Πριν το
1054 δεν υπήρχε Εκκλησία Δύσεως και Ανατολής.
Υπάρχουν δύο
παραδείγματα από το 9ον αιώνα με συμβολικές απεικονίσεις του Θεού Πατρός.
α) Το πρώτο
παράδειγμα είναι από το χειρόγραφο
Ψαλτήριο του 820-840 μ.Χ, που
φυλάσσεται στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης.
Σε αυτό, ο Ψαλμός ΡΘ´ (κεφάλαιον 109 και κατά το μασ. 110),
Ψαλμός τω Δαυίδ, «Είπεν ο Κύριος τω
Κυρίω μου· κάθου εκ δεξιών μου, έως αν θω τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών
σου», διακοσμείται με μικρογραφίαν, εις την οποίαν βλέπομε τον Υιόν να κάθεται
εκ Δεξιών του Πατρός.
β) Το δεύτερο
παράδειγμα προέρχεται από χειρόγραφο
του 9ου αιώνος που βρίσκεται στην
Εθνική βιβλιοθήκη των Παρισίων. Πρόκειται γιά μία μικρογραφία
η οποία διακοσμεί τα Ιερά Παράλληλα του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού,
όπου παριστάνεται το όραμα του Αγίου Πρωτομάρτυρος και Αρχιδιακόνου Στεφάνου.
Εκεί απεικονίζεται ο Υιός του ανθρώπου
στα δεξιά του Θεού Πατρός.
Ο Θεός Πατήρ, ο άσαρκος και ασχημάτιστος, σχηματίζεται
συμβολικά σαν Παλαιός Ημερών,όπως συγκαταβατικώς ο ίδιος εμφανίσθηκε στον λιθοβολούμενο Πρωτομάρτυρα Στέφανο(Πραξ. Ζ´
55-56).
Εφ’ όσον υπάρχουν απεικονίσεις του Θεού Πατρός περίπου δύο
αιώνας πριν από το Σχίσμα της Δύσεως, πως είναι δυνατό να είναι αιρετικές αι εικόνες αυταί και να εισήλθαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία από τον Παπισμό;
Επί πλέον, η ύπαρξη της εικόνας του Θεού Πατρός χρονολογείται και
πολύ πριν από τον 9ον αιώνα. μαρτυρείται και στους κώδικας κοσμά του
Ινδικοπλεύστου, (6ος αιώνας), και στην Εκκλησία της Αγίας Μαρίας της μείζονος το 432 μ.Χ., στην
πόλη της Λισσαβώνας σύμφωνα με τον ιστορικό Γκαρούτσι.
Ο Άγιος Νεκτάριος και άλλοι Ορθόδοξοι κληρικοί τιμούσαν την
εικόνα της Αγίας Τριάδος που παρουσιάζει τον Πατέρα ως Παλαιό των Ημερών, εκ
δεξιών τον Υιό και ανάμεσά τους το Άγιον Πνεύμα ω περιστερά. Στον Ιερό Ναό
Αγίας Τριάδος Αιγίνης δεσπόζει η εν λόγω εικόνα της Αγίας Τριάδος από την εποχή
του Αγίου Νεκταρίου ο οποίος την θυμίαζε. Δεν ήταν ούτε Παπόφιλος ο Άγιος
Νεκτάριος ούτε αθεολόγητος !
Έχει καταδικασθή η εικόνα
από την Σύνοδο της Μόσχας το 1666;;.
Η σύνοδος της Μόσχας
το 1666 είχε σαν κύριο σκοπό την καθαίρεση του Πατριάρχη Νίκωνα.
Ένα από τα ενεργά μέλη της Συνόδου του 1666 ήτο ο
μητροπολίτης Γαζαίων Παΐσιος Λιγαρίδης
αντιπρόσωπος του Πατριαρχείου Kωνσταντινουπόλεως. Όπως αποδείχθηκε, ο εν
λόγω ήταν κρυπτοπαπικός Ιησουίτης,
χειροτονημένος ιερεύς το 1639 στην
Ρώμη από τον Ουνίτη μητροπολίτην Raphael Korsak. Ο Παίσιος
Λιγαρίδης κατόρθωσε να χειροτονηθεί μητροπολίτης Γάζης τον Σεπτέμβριο του 1652 και αργότερα, μεταξύ 1662-1678, να
παρουσιασθεί στην Ρωσία ως σύμβουλος του
τσάρου Αλεξίου Μιχαήλοβιτς. Εκεί εμφανίστηκε σαν υπέρμαχος της Ορθοδοξίας, ενώ συγχρόνως
διατηρούσε την αλληλογραφία του με τους καθολικούς! Ο Παίσιος Λιγαρίδης
καθαιρέθηκε σαν λατινόφρων από το
Πατριαρχείον Ιεροσολύμων τον Μάιο του
1671 επί πατριάρχου Δοσιθέου. (Κώδιξ τῆς
Ἁγίας Πόλεως Ἱερουσαλήμ Α.Μ., σελ. 90-91)
Οι αποφάσεις της
Συνόδου της Μόσχας αμφισβητούνται και από τους Ρώσους, που μέχρι σήμερα
προσκυνούν την εικόνα της Αγίας Τριάδος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η
θαυματουργή εικόνα της Παναγίας του Κούρσκ η οποία εικονίζει τον Θεό-Πατέρα, ως
ΠΑΛΑΙΟΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ, πάνω από την βρεφοκρατούσα Θεοτόκο.
Άλλο παράδειγμα είναι η εικόνα της Αγίας Τριάδος του 1676,
που βρίσκεται στην ομώνυμο μονή και χορηγός της αγιογραφίας της εικόνας ήταν ο
Τσάρος Αλέξιος.
Πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή η Σύνοδος της Μόσχας το
1666-1667 θεωρείται αντικανονική διότι αντιτίθεται κατά των αποφάσεων
προηγουμένων Ορθοδόξων Συνόδων, όπως της Συνόδου του 1553-1554,που συγκλήθηκε
από τον Μητροπολίτη Μακάριο, ο οποίος τιμάται ως Άγιος από την Ρωσική Εκκλησία.
Η προηγούμενη Σύνοδος της Μόσχας, του 1553-1554, αποφάσισε
ότι η εικόνα της Αγίας Τριάδος είναι
προσκυνητή και ότι είναι σύμφωνη με τις
Αποστολικές διδαχές και την Παράδοση της
Εκκλησίας και πρέπει να προσκυνήται. Εκείνοι δε οι οποίοι δεν την προσκυνούν να
τιμωρούνται. Η αυτή Σύνοδος τιμώρησε με τρία χρόνια αποφυγής της Θείας
κοινωνίας τον Ivan Mihailovitch Viskovaty, ο οποίος πολεμούσε την εικόνα της Αγίας Τριάδος, και
εάν δεν συμμορφωνόταν θα κατεδικάζονταν ως αιρετικός.
Επίσης στα πρακτικά της Συνόδου του 1666, που επικαλούνται
οι αρνητές της συγκεκριμένης Εικόνας της Αγίας Τριάδος απαγορεύει την
εικονογράφηση του Θεού Πατέρα, επειδή ο Πατέρας δεν σαρκώθηκε.
«Ορίζομεν δε από του
νυν την εικόνα του Κυρίου Σαβαώθ πλέον μη ζωγραφίζεσθαι, ούτε εικονίζεσθαι,
διότι τον Κύριον Σαβαώθ (ήγουν τον Πατέρα) ουδείς είδε ποτέ φανέντα εν σαρκί…».
(ΝΑ ΄ Πρακτικόν τῆς ἐν Μοσχοβίᾳ Συνόδου ἐπί
Καθαιρέσει τοῦ Πατριάρχου
Νίκωνος 1666-67.)
Η βάση επί της οποίας
εικονίζεται συμβολικώς ο Θεός Πατήρ, έγκειται στις οράσεις των Προφητών τις οποίες η Αγία Ζ´ Οικουμενική Σύνοδος εντέλλεται
να εικονίζονται.
Η εν Μόσχα Σύνοδος του 1666 δεν αναφέρεται καθόλου εις την
πραγματικήν βάσιν της εικονογραφήσεως του Θεού Πατρός, εις τας οράσεις των
Αγίων Προφητών, και διά τούτο είναι λανθασμένο και αυτό το επιχείρημα των αρνητών.
Η εν Κωνσταντινουπόλει Σύνοδος του 1776.
Πραγματοποιήθηκε επί Πατριάρχου Σωφρονίου του Β΄ και καταδίκασε,
χωρίς δισταγμό, την απευθείας απεικόνιση της Αγίας Τριάδος, θεσπίζοντας ότι «η
εικόνα αυτή, υποτίθεται της «Αγίας Τριάδος», είναι μια καινοτομία. Είναι ξένη
προς την Καθολική, Αποστολική και Ορθόδοξη Εκκλησία. Για την Σύνοδο αυτή
αναφέρουμε και τα εξής, που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι αρνητές της εικόνας της
Αγίας Τριάδος. Η Σύνοδος αυτή καταδίκασε τους Ορθοδόξους Κολλυβάδες
–μεταξύ των οποίων συγκαταλεγόταν και ο ιερομόναχος Αγάπιος ο Κύπριος– ενώ έδιωξε
και εξόρισε τον Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο. Το 1785 ο πατριάρχης Γαβριήλ ο Δ΄
αθώωσε τον άγιο Αθανάσιο. Η τελική δικαίωση όμως των Κολλυβάδων (για το θέμα
των μνημοσύνων και την συχνή θεία Μετάληψη) έγινε αργότερα, τον Αύγουστο του
1819, από τον πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε΄.
Τέλος στο διαδίκτυο
ανακαλύψαμε και τα εξής:
Γλυπτή Αγία Τριάδα υπάρχει σε
σαρκοφάγο του 325 μ.Χ.
Département des manuscrits, Grec 923 fol 40r, 800-900 A.D.
https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b525013124/f83.item
Utrecht Psalter, Psalm 109, 820-840 A.D.
https://psalter.library.uu.nl/page/136
Three similar figures representing the Trinity are involved in the creation of
Eve, Dogmatic Sarcophagus, 325-350 A.D.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dogmatic_Sarcophagus
Η Δογματική Σαρκοφάγος είναι επίσης γνωστή ως «Σαρκοφάγος της
Τριάδας» είναι μια παλαιοχριστιανική σαρκοφάγος που χρονολογείται από το
320–350, βρίσκεται τώρα στα Μουσεία του
Βατικανού. Ανακαλύφθηκε τον 19ο αιώνα κατά τη διάρκεια εργασιών ανοικοδόμησης
στη βασιλική του San Paolo fuori le Mura , στη Ρώμη , Ιταλία .
Στην σαρκοφάγο απεικονίζονται τρεις παρόμοιες γενειοφόροι
φιγούρες που αντιπροσωπεύουν την Τριάδα , η μεσαία ένθρονη αντιπροσωπεύει τον
Θεό Πατέρα , δημιουργώντας την Εύα από το πλευρό του Αδάμ , που βρίσκεται στο
έδαφος.
Μια νεότερη, χωρίς γενειάδα, φιγούρα με τη συμβατική
εμφάνιση του Χριστού ανάμεσα στον Αδάμ και την Εύα, και το Δέντρο της Γνώσης
του Καλού και του Κακού.
Τα υπόλοιπα (Ζ Οικουμενική κ.α ) αναλύθηκαν εκτενώς από τον
κ.Χ.Σαλταούρα.στα δύο εμπεριστατωμένα άρθρα που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο.
π.Δ.Α
Οι εικόνες θεολογούν .Εσείς τι θεολογία έχετε και αυτή που λέτε δεν λένε και οι εικόνες σας ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρώτο που πρέπει να δείς σε μια γραφή ή σε μια εικόνα είναι το τι θεολογία λέει και μετά τα υπόλοιπα . Γιατί αν δεν είναι σύμφωνη με το Ευαγγέλιο και όσα διδάσκει η Εκκλησία όποιος και να το έγραψε και αγγελος απο τον ουρανό ανάθεμα ,
Αυτά που λέει η εικόνα θα τα έλεγες ? Το πρώτο που πρέπει να απαντήσεις . Οι ορθόδοξες εικόνες θεολογούν ορθόδοξα και οι αιρετικές αιρετικά. Και βέβαια και πρίν το σχίσμα υπήρχαν και αιρετικές .Και οι αιρέσεις ομολογούνται ήδη απο τους χρόνους των αποστόλων , Εαν βρεθεί μια ή περισσότερες αιρετικές εικόνες απο τους αποστολικούς χρόνους τι σημαίνει η εύρεση πέραν απο το γεγονός οτι η αίρεση είναι αρχαία ? Η παλαιότητα της αίρεσης της δίνει δικαιώματα ορθοδοξίας ? Η ύπαρξη και αιρετικών θεολογιών πχ στον Αγιο Αυγουστίνο κάνει ορθόδοξο τον Καλβίνο ? Υπήρξε άραγε εποχή που κάπου κάποτε δεν υπήρχε η ήρα μες το στάρι , οι αιρετίζοντες ή και αιρετικοί ιερείς ΜΕΣΑ στην ορθόδοξη εκκλησία ?Αν βρούμε μέσα σε μια ανασκαφή μιας Ορθοδοξης εκκλησία ενός αιρετίζοντα ιερέα πριν 1000 χρόνια έχουμε απόδειξη οτι η αιρετική θεολογία επειδή είναι αρχαία εχει τεκμήρια ορθοδοξίας ? Η οτι και τότε είχαμε και αιρετίζοντες ιερείς ?
Πρέπε η όχι νά πιστεύουμε καί νά ὁμολογοῦμε «κατά τάς τῶν Ἁγίων θεοπνεύστους θεολογίας καί τό τῆς Ἐκκλησίας εὐσεβές φρόνημα»?
Πρέπε η όχι νά πιστεύουμε καί νά ὁμολογοῦμε Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφρόνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλλαμψεν»?
Και μέσα στους 12 υπήρχε προδότης . Και τι έγινε αν σε μία σύνοδο υπάρχουν ένας ή περισσότεροι προδότες ?
Για ρίξε μια ματιά
https://www.oodegr.com/oode/biblia/synodos_Mosxas/1.htm και εδώ
https://oodegr.com/oode/biblia/synodos_Mosxas/2.htm
αλλά δες και αυτό
διαβάστε και εδω Ο καθηγητής της Λειτουργικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γ. Φίλιας, και συνυπογράφει Ο Ο ΜΑΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Γ’ Διδάκτωρ Κανονικού Δικαίου της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διδάκτωρ Εκκλησιαστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του ίδιου Πανεπιστημίου.
https://www.pemptousia.gr/2018/07/egkiklios-peri-tis-litanefseos-i-mi-tis-ikonos-tis-agias-triados/#3 Διότι κάνει αναφορά στην σύνοδο . Αλλά το θέμα της απεικονίσεως της Αγίας Τριάδος έχει λήξει τελεσιδίκως εις την Μεγάλην Σύνοδον της Μόσχας το 1666, της οποίας το κεφάλαιον 43 είναι αφιερωμένον εις το θέμα της απεικονίσεως του Θεού Πατέρα. Αυτό το κεφάλαιον έχει τον τίτλον: «Περί των εικονογράφων και του Σαβαώθ». Αλλά παραθέτει και σαφείς γνωμοδοτήσεις Αγίων .
Την σύνοδο του 1553-1554, την έβαλε στην άκρη η σύνοδο της Μόσχας το 1666 Εχεις να μου πείς η τάδε σύνοδος έβγαλε ληστρική την σύνοδο της Μόσχας το 1666 ?
Και το ίδιο είναι και με την τοπική της Κωνσταντινούπολης .
H Σύνοδος της Μόσχας το 1666-1667 θεωρείται αντικανονική διότι αντιτίθεται κατά των αποφάσεων προηγουμένων Ορθοδόξων Συνόδων, όπως της Συνόδου του 1553-1554,που συγκλήθηκε από τον Μητροπολίτη Μακάριο, ο οποίος τιμάται ως Άγιος από την Ρωσική Εκκλησία.
ΔιαγραφήΔιαβαζω: H Σύνοδος της Μόσχας το 1666-1667 θεωρείται αντικανονική διότι αντιτίθεται κατά των αποφάσεων προηγουμένων Ορθοδόξων Συνόδων, όπως της Συνόδου του 1553-1554,που συγκλήθηκε από τον Μητροπολίτη Μακάριο, ο οποίος τιμάται ως Άγιος από την Ρωσική Εκκλησία.
ΔιαγραφήΑπαντηση :
Το θεμα βρισκει απάντηση στο https://www.ksipnistere.com/2024/03/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%83-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B7%CF%83-%CE%BC%CE%BF%CF%83.html
Για την Σύνοδος των 100 κεφαλαίων (Стоглавый Собор) - 1551
Διαγραφήυπαρχει λεπτομερές υλικό στα Ρωσικα ( μπορειτε να κανετε μεταγραση με το google αν την ανοιξετε με chrome )
στην διεύθυνση https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%8B%D0%B9_%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80
και για την σύνοδο 1667 στο
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%8B%D0%B9_%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80
Αν διαβάσετε το υλικό μάλλον θα αναθεωρήσετε την αποψη σας .
"Η Σύνοδος της Μόσχας του 1666 πράγματι κράτησε αρνητική στάση απέναντι στην εικόνα της Αγίας Τριάδος και γενικώς στο θέμα της εικονίσεως του Θεού Πατρός. Η θέση αυτή της εν λόγω συνόδου (η οποία σύνοδος δεν λογίζεται ως κανονική) δεν έγινε αποδεκτή από την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Άλλωστε υπάρχει η προγενέστερη Σύνοδος της Μόσχας του 1553-1554 η οποία αποδέχεται την εικόνα της Αγίας Τριάδος και απειλεί με τιμωρία τους αρνητές αυτής. Και αν ακόμη θεωρήσουμε ως κανονική την σύνοδο του 1666, οι αποφάσεις της δεν μπορούν να καταδικάσουν την εικόνα της Αγίας Τριάδος, διότι η σύνοδος του 1666 καταδικάζει την εικονογράφησση του Θεού Πατρός ως σαρκωμένου ! – «Ὁρίζομεν δέ ἀπό τοῦ νῦν τήν εἰκόνα τοῦ Κυρίου Σαβαώθ πλέον μή ζωγραφίζεσθαι, οὔτε εἰκονίζεσθαι, διότι τόν Κύριον Σαβαώθ (ἤγουν τόν Πατέρα) οὐδείς εἶδε ποτέ φανέντα ἐν σαρκί…» (ΝΑ ΄ Πρακτικόν τῆς ἐν Μοσχοβίᾳ Συνόδου ἐπί Καθαιρέσει τοῦ Πατριάρχου Νίκωνος 1666-67).Η βάση όμως της Ορθοδόξου εικονογραφίας δεν υπήρξε ποτέ ο αιρετικός ισχυρισμός ότι ο Πατήρ εσαρκώθη !!! Ο Θεός Πατήρ εικονίζεται συμβολικώς ως εφάνη εις τους Προφήτες. Στην Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχουν εικόνες του Θεού Πατρός ως Παλαιού των Ημερών, (παράδειγμα η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας του Κούρσκ στην οποία άνωθεν της Θεοτόκου εικονίζεται ο Θεός Πατήρ ως Παλαιός των Ημερών).(ΧΡ.ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΡΩΤΗΣΗ.Η εικόνα της Παναγίας του Κούρσκ είναι αιρετική;;;
Ριξτε μια ματιά και στο παρακάτω.https://megalipanagiathivon.gr/2023/07/02/%CE%B1%CE%B3-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%BC%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF/
Με βάση τα παραπάνω ο Άγιος Ιωάννης ο Μαξίμοβιτς ήταν αιρετικός;;;;
Διαβάζω: " Στην Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχουν εικόνες του Θεού Πατρός ως Παλαιού των Ημερών, (παράδειγμα η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας του Κούρσκ στην οποία άνωθεν της Θεοτόκου εικονίζεται ο Θεός Πατήρ ως Παλαιός των Ημερών).(ΧΡ.ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ)"
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://cyplive.com/news/news-religion/ikona-znamenie-kursko-korennaya.html
Διαβάζω: ' Ο πίνακας στον οποίο απεικονίζεται η Μητέρα του Θεού ήταν ένα μικρό τετράγωνο μήκους και πλάτους 3 ½ ιντσών, τοποθετημένο σε ένα ξύλινο πλαίσιο του ίδιου σχήματος. Στο τελευταίο, όπως προαναφέρθηκε, κατ' εντολή του Τσάρου Θεόδωρου Ιωάννοβιτς, τοποθετήθηκαν εικόνες: στην κορυφή της εικόνας - ο Κύριος των Δυνάμεων με το Άγιο Πνεύμα που προέρχεται από τα βάθη Του, και στις πλευρές του - οι προφήτες, με ειλητάρια στα χέρια τους και ρητά που αντιστοιχούν στα γραπτά τους.
Τα πρόσωπα όλων των προφητών είναι στραμμένα προς την εικόνα της Μητέρας του Θεού και του αιώνιου Παιδιού. Ο βασιλιάς και ο προφήτης Σολομών απεικονίζεται στη δεξιά πλευρά της εικόνας να κρατά στο δεξί του χέρι ένα ρολό με το ρητό: «Η σοφία δημιούργησε ένα σπίτι για τον εαυτό της » . Πίσω του, με φθίνουσα σειρά, οι προφήτες: ο Δανιήλ, στο αριστερό του χέρι ένας ειλητάριος με το ρητό: «Είδα ένα πέτρινο βουνό », ο Ιερεμίας με ένα ειλητάριο στο αριστερό του χέρι, στον οποίο είναι γραμμένο: «Αυτά έρχονται μέρες, λέει ο Κύριος...» κτλ. Ο Ηλίας με ειλητάριο στα δύο χέρια, πάνω στον οποίο η ρήση είναι «ζηλεύω για τον Κύριο » . Στην αριστερή πλευρά της εικόνας, με την ίδια φθίνουσα σειρά, απεικονίζονται: ο βασιλιάς και ο προφήτης Δαυίδ με ένα ειλητάριο στο αριστερό του χέρι και το ρητό πάνω του: «Σήκω, Κύριε, στην ανάπαυσή σου », ο προφήτης Μωυσής με κύλιση και στα δύο χέρια και η επιγραφή: «Έχω δει θάμνο φωτιάς» . ο προφήτης Ησαΐας με ένα ειλητάριο στο δεξί του χέρι και το ρητό - "ιδού, η Παναγία θα λάβει έγκυο" . Δικαστής Gideon με ένα ειλητάριο στο αριστερό του χέρι, στο οποίο είναι γραμμένο - "σαν βροχή στο δέρας " . Η σειρά των προφητικών προσώπων στο παρακάτω εικονίδιο αποτελείται από μια εικόνα του προφήτη Αββακούμ, με μια επιγραφή σε έναν κύλινδρο στα δύο του χέρια - "Ο Θεός θα έρθει από το νότο " ."
συνεχίζεται
Σχόλιο : Ο Κύριο των Δυνάμεων που λέει ο Τσάρος ποιός είναι ?
ΑπάντησηΔιαγραφή«Κύριε των δυνάμεων μεθ’ ημών γενού». Αγίου Ανθίμου του Χίου
https://anavaseis.blogspot.com/2011/03/blog-post_7247.html
Σε ποιόν λές να αναφέρονται οι προφήτες ? Οχι στον Ιησού ? Αυτή η προσθήκη όπως φέρνεται έγινε από τον Τσάρο πριν την σύνοδο . Τωρα ποιος είναι ο Κυριος των Δυνάμεων και το Άγιο Πνεύμα που προέρχεται από τα βάθη Του ? Ετσι λέει ο Τσαρος . Ο κ Σαλταουρας πάλι λέει οτι είναι ο Παλιός των ημερών με το Αγιο Πνευμα ...
Και παρ ημίν λογικά θα υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν γιατί κάποιοι αλλη θεολογία απο αυτή της εκκλησίας ήθελαν θέλουν και θα θέλουν να διδάξουν . Ο Θεός Πατήρ είναι για αυτούς Παλαιός των Ημερών ! Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς όσοι το κάνουν και θέλουν να λένε οι εικόνες τους οτι ο Θεός Πατήρ είναι ο Παλαιός των Ημερών ... χαραλά λέω ... οτι λένε οι εικόνες τους δεν θα πρέπει να λένε και τα λειτουργικά τους κείμενα ?
Ισως θα πρέπει να σταματήσουν να λένε :
«Ο Παλαιός των Ημερών, που και παλιότερα στο Σινά έδωσε τον νόμο στον Μωσή, φανερώνεται σήμερα ως βρέφος». - Στιχηρόν ιδιόμελον λιτής Υπαπαντής
«Ο Παλαιός των Ημερών, σαν τη βροχή στην προβιά, κατέβηκε Πάναγνε στην αγιασμένη σου κοιλιά, και φανερώθηκε σαν νέος Αδάμ, ο φίλος του ανθρώπου». - Θεοτόκιον. (Θεοτοκίον ε΄ ωδής ακολ. Αγ. Πολυκάρπου Σμύρνης, 23 Φεβρ.
«Με απερίγραπτο τρόπο γέννησες Παρθένε, τον Παλαιό των Ημερών σαν βρέφος μικρό, που έδειξε στους ανθρώπους καινούριους δρόμους αρετής πάνω στη γη». -Θεοτόκιον. (Θεοτοκίον α΄ ωδής ακολ. Οσίου Αθανασίου Αθωνίτου, 5 Ιουλ.)
«Σαν βρέφος μικρό, γέννησες για χάρη μας Παρθένε αγνή, τον Παλαιό των Ημερών...») -Θεοτόκιον.(Παρακλητική, Θεοτοκίον α΄ ωδής πλ. α΄, Παρασκ. πρωϊ
«Ξεφεύγοντας παράδοξα από τους νόμους της φύσεως Παρθένε, έφερες στον κόσμο αγνή, τον νομοδότη και Παλαιό των Ημερών, σαν βρέφος πρωτόγνωρο, νοητέ ουρανέ του ποιητή των όλων». - Θεοτόκιον (Τριώδιον, Κυριακή Ε΄ Νηστειών, Θεοτοκίον θ΄ ωδής)
Και δεν ξέρω τι θα κάνουν με ένα πλήθος αγίων που λένε
Ο Δανιήλ είδε τον τύπο και την εικόνα όσων επρόκειτο να συμβούν, δηλαδή ότι ο αόρατος Υιός και Λόγος του Θεού θα γινόταν άνθρωπος αληθινός, ώστε να ενωθεί με τη δικιά μας φύση») - Αγ. Ιωάννης ο Δαμασκηνός, Περί εικόνων, Λόγος γ΄ PG 85, 1380A
Άγ. Αμμώνιος. [«Ως ομοίωσις Υιού ανθρώπου». Προθεωρεί την σάρκωσιν του Μονογενούς, Υιόν ανθρώπου ονομάζων τον μέλλοντα γενέσθαι Υιόν της αγίας Μαρίας και ενανθρωπήσαι. (Αμμώνιος, PG 56, 1380Α)]
«Αλλά τι να πω και τι να λαλήσω; Με εκπλήσσει το θαύμα. Ο Παλαιός των Ημερών έγινε βρέφος, Αυτός που κάθεται σε θρόνο υψηλό και απρόσιτο βρίσκεται στη φάτνη». - Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Λόγος εις γενέθλιον του Σωτήρος, PG 56, 389. Σύναξ. ΙΒ΄ σελ. 677
«Ας προσκυνήσει όλη η γη, ας ψάλλει κάθε γλώσσα κι ας δοξολογήσει τον Θεό ως βρέφος τεσσαρακονθήμερο και προαιώνιο, βρέφος μικρό και Παλαιό των Ημερών, βρέφος που θηλάζει και Ποιητή των αιώνων» - Κύριλλος Ιεροσολύμων, Λόγος εις την Υπαπαντήν, Δ΄ ΒΕΠ 39, 278.6
«Ο δίκαιος Συμεών υποδέχθηκε στη γέρικη αγκαλιά του τον παλαιό των ημερών ως νήπιο, και δόξασε το Θεό λέγοντας: απόλυσέ με τώρα τον δούλο σου με ειρήνη...» - Μεθόδιος Ολύμπου, Εις τον Συμεώνα και εις την Άνναν..., η΄ PG 18, 365 B
«Ο Παλαιός των Ημερών παιδίον γέγονε». -Αγ. Αθανάσιος Αλεξανδρείας. (ΒΕΠ 36, 225.20)
Και με το ευαγγέλιο ισως πρέπει να κανουν κάποιες διορθώσεις ? :«Ουχ ότι τον Πατέρα τις εώρακεν» (Ιω. στ΄: 46). . «Ον είδεν ουδείς ανθρώπων, ουδέ ιδείν δύναται”. (Α΄ Τιμ., στ΄: 16). «Θεόν ουδείς εώρακε πόποτε» (Ιω. α΄: 18).