Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι την Κυριακή 30 Ν...
-
Δένδιας: “Ναι” στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών 14 Ιαν 2024 Υπέρ της διάταξης που αφορά τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, δηλώνει ο υπο...
-
Ανοιχτή Επιστολή πρός: Δημήτρη Νατσιό – Κυριάκο Βελόπουλο – Αφροδίτη Λατινοπούλου – Νίκο ΠαπαδόπουλοDec Το Φανάρι συναντά τον Πάπα — κι εσείς; Κυρίες και κύριοι πρόεδροι, Γράφω με σεβασμό προς τους θεσμούς, αλλά και με την ευγενική εκείν...
-
Επιμέλεια: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Α.Θ.Π. ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ Α΄ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ Δ...
-
Το ''ΠΙΣΤΕΥΩ'' που εκφωνήθηκε στη Νίκαια της Βιθυνίας ---------------------------------------------------------- Παρέμ...
-
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ.Ν.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Επειδή το τελευταίο διάστημα βλέπω να κυκλοφορούν άρθρα και σχολιασμοί που «ανακαλύπτουν» ότι πρέπει ν...
-
( Από τον λόγο του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου στη Κυριακή πρό της Χριστού Γεννήσεως) Τίθεται όμως το ερώτημα: Γιατί λοιπόν δεν ονομ...
-
Παρέμβασις ε ἰ ς τ ὴ ν ε ἰ σήγησιν το ῦ π. Σεραφε ὶ μ Ζήση Το ῦ ἱ ερομονάχου Ε ὐ θυμίου Τρικαμην ᾶ (παλιότερο κείμ...
-
Έρευνα: Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Εισαγωγικά Η επίσκεψη του Πάπα Λέοντος ΙΔ στο Φανάρι στις 30 Νοεμβρίου 2025, μας δίνει...

Ἂν σᾶς πῶ νὰ πᾶτε κάτω στὸν Ἰορδάνη, θὰ μοῦ πῆτε ὅτι δὲν ἔχετε καιρό, ὅτι εἶνε δύσκολο καὶ ὅτι δὲν ἔχετε λεφτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήἘγὼ ὅμως δὲν θὰ σᾶς πῶ νὰ πᾶτε σ᾿ ἐκεῖνο τὸν Ἰορδάνη, ἀλλὰ σ᾿ ἕναν ἄλλον Ἰορδάνη, ποὺ εἶνε ἀπείρως ἀνώτερος ἀπὸ τὸν φυσικὸ Ἰορδάνη ποταμό.
Καὶ ποιός εἶνε αὐτὸς ὁ ποταμός; Τὸ λέει ὁ ἀπόστολος σήμερα. Ὁ ποταμὸς αὐτός, ποὺ ῥέει ἀκαταπαύστως διὰ μέσου ὅλων τῶν αἰώνων καὶ τῶν γενεῶν, εἶνε ἡ χάρις τοῦ παναγίου Πνεύματος. Εἶνε ἡ «ἐπιφάνεια» (Τίτ. 2,13), δηλαδὴ ἡ φανέρωσις, τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Εἶνε τὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας, πρὸ παντὸς δὲ τὸ μυστήριο τῆς ἱερᾶς ἐξομολογήσεως.
…Μάτια, ποὺ κλαῖτε γιὰ ἄλλα πράγματα, δῶστε μου ἕνα δάκρυ μετανοίας! Τὸ δάκρυ ποὺ ἔχυσε ἡ πόρνη, τὰ δάκρυα ποὺ χύνουν οἱ ἁμαρτωλοὶ στὰ ἐξομολογητήρια, ἕνα τέτοιο δάκρυ, λένε οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, τὸ παίρνουν οἱ ἄγγελοι τοῦ Θεοῦ, τὸ πᾶνε στὸ θρόνο Του, καὶ γίνεται Ἰορδάνης ποταμός.
Ὅλοι μας πρέπει νὰ περάσουμε ἀπ᾿ αὐτὸ τὸν Ἰορδάνη. Καὶ ὅπως λέω συχνά, δὲν θὰ μᾶς δικάσῃ ὁ Θεὸς γιατὶ ἁμαρτάνουμε, ἀλλὰ γιατὶ δὲν μετανοοῦμε… Νὰ κλαύσωμε, ἀδελφοί μου, γιὰ ὅλα τ᾿ ἁμαρτήματά μας καὶ νὰ θρηνήσουμε, γιὰ νὰ περάσουμε ἔτσι τὸν πνευματικὸ Ἰορδάνη. Καὶ ὁ Ἰορδάνης τῶν δακρύων εἶνε ἀπείρως ἀνώτερος ἀπὸ τὸν Ἰορδάνη στὸν ὁποῖον σήμερα ἁγιάζονται τὰ ὕδατα.
† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν & Ἑορδαίας Αὐγουστῖνος
http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=31735
«Στους αγίους Τόπους πηγαίνουν πολλοί στις εορτές, όχι για να τιμήσουν τους αγίους, άλλ' απλώς για να διασκεδάσουν». Από ομιλία του π. Αυγουστίνου Καντιώτη ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΆΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΟΣ ΤΗΝ 4-4-1982
Οι λεγόμενες «ιερές αποδημίες» (θρησκευτικός τουρισμός) μπορούν να θεωρηθούν χρήσιμες για ψυχολογική ευεξία, τόνωση του θρησκευτικού συναισθήματος, αποκόμιση σπάνιων εμπειριών. Σε καμιά περίπτωση όμως δε μπορούν να αντικαταστήσουν την αποκλειστικότητα της Εκκλησίας, σε κάθε τόπο και χρόνο, να αγιάζει τους πιστούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επίσκεψη ιερών τόπων, το άγγιγμα ιερών αντικειμένων και οι αυτοσχέδιες «τελετουργίες» είχαν και έχουν πρωτεύουσα σημασία για τους εκτός της Εκκλησίας θρησκευόμενους.
Αντίθετα για μας τους Ορθοδόξους πιστούς πρωτεύουσα σημασία έχει (πρέπει να έχει) η οντολογική μας ένωση με το Λυτρωτή μας Χριστό, δηλαδή η καθολική συμμετοχή μας στο εκκλησιαστικό σώμα, η συνειδητή μυστηριακή κοινωνία μας και η βίωση των σωτηριωδών δωρεών, οι οποίες απορρέουν από την αιώνια και πραγματική ένσαρκη παρουσία Του στον κόσμο. Όλα τα άλλα έχουν δευτερεύουσα η μηδαμινή σημασία!
Λάμπρος Σκόντζος, Ορθόδοξος θεολόγος
πηγή: http://aktines.blogspot.gr/2010/11/blog-post_30.html
Όταν προσκαλεί ό Κύριος τους ευλογημένους να κληρονομήσουν τη βασιλεία των ουρανών (Ματθ. 25,34), δεν απαριθμεί μεταξύ των κατορθωμάτων και τη μετάβαση στα Ιεροσόλυμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν εξαγγέλλει τούς μακαρισμούς (Ματθ. 5,3-12 και Λουκ. 6,20-22), δεν συμπεριλαμβάνει κι αυτή την επιδίωξη.
Αλλά αυτό πού ούτε μακάριο κάνει κάποιον, ούτε διευκολύνει την είσοδο στη βασιλεία των ουρανών, για ποιό λόγο να επιδιώκεται; Αυτό ας αφήσω καλύτερα, να το σκεφθεί όποιος έχει νουν…
... Γιατί ή προσέγγιση του Θεού δεν γίνεται με την τοπική μετακίνηση, αλλά όπου κι αν βρίσκεσαι, θα σε επισκεφθεί ό Θεός, αρκεί να βρει το κατάλυμα της ψυχής σου τέτοιο, ώστε «να κατοικήσει μέσα σου ό Κύριος και να περιπατήσει μέσα σου»
Γρηγόριος Νύσσης
Ο ιερός Αυγουστίνος Ιππώνος θεωρούσε τα προσκυνήματα άτοπα και μάλιστα επικίνδυνα και οι Έλληνες πατέρες έτειναν να συμφωνήσουν μαζί του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυγουστίνος, επιστ. LXXVIII, 3, εις M.P.L. τόμ. XXXIII, στήλ. 268-9, Contra Faustun XX, 21, ibid τόμ. XLII, στήλ. 384-5.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος είναι σχεδόν εξ ίσου αντίθετος (Ad Populum Antiochenum, V, 2 εις M.P.G. τόμ. XLIX, στήλ. 69) αλλά σε άλλο μέρος εύχεται να του επιτρέψουν τα καθήκοντά του να γίνει προσκυνητής (εις Ephesianos VIII, 2, ibid, τόμ. LXII στήλ. 57).
Καλὴν ἡμέραν Ὀδυσσεῦ κι’ ἂν εἶναι ὁρισμός σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστοῦ τὴν θείαν Γέννησιν νὰ εἰπῶ στὸ ἰστολόγιό σας
ποὺ λέγετ’ ἀποτείχισι μὰ καὶ ὁμολογία
μὲ φρόνημα ἀγωνιστικὸ καὶ πρόθεσι ἁγία
Χριστοῦ τὴν θείαν Γέννησιν νὰ εἰπῶ στ’ ἀρχοντικό σας
πολύτεκνη οἰκογένεια ὅλα πρὸς τὸ καλό σας
Χριστὸς γεννᾶται σήμερον, ἐν Βηθλεὲμ τῇ πόλει
οἱ Οὐρανοὶ ἀγάλλονται, χαίρει ἡ Κτίσις ὅλη
ἐντὸς τοῦ σταύλου τίκτεται ἐν φάτνῃ τῶν ἀλόγων
ὁ Βασιλεύς τῶν Οὐρανῶν καὶ Ποιητὴς τῶν ὅλων
ἄνθρωπος γίνεται ὁ Θεὸς τίκτεται ὁ Μεσσίας
Δημιουργὸς τοῦ Σύμπαντος, ὁδὸς τῆς Σωτηρίας
ἐκ τῆς Περσίας ἔρχονται οἱ μάγοι μὲ τὰ δῶρα
ἄστρο λαμπρὸ τοὺς ὁδηγεῖ χωρὶς νὰ λείψῃ ὥρα
φθάσαντες εἰς Ἰερουσαλήμ, μὲ πόθον ἐρωτῶσι
ποῦ ἐγεννήθη ὁ Χριστός, νὰ πᾶν νὰ τὸν εὐρῶσι!
Διὰ Χριστὸν ὡς ἄκουσε ὁ βασιλεύς Ἠρώδης
ἀμέσως ἐταράχθηκε, ἔγινε θηριώδης
κράζει τοὺς μάγους καὶ ρωτᾶ: Ποῦ ὁ Χριστὸς γεννᾶται;
γεννᾶται κι’ ἀναθρέφεται μὲ μέλι καὶ μὲ γάλα (*)
τὸ μέλι τρῶν οἱ ἄρχοντες, τὸ γάλα οἱ ἀφεντᾶδες
καὶ στο μελισσοβότανο νὰ λούζονται οἱ κυράδες
(καὶ τὰ καλὰ τὰ φαγητὰ ἄς τρῶνε οἱ δεσποτᾶδες)
Στὸ ἰστολόγιο ποῦ’ρθαμε, «θέμα» νὰ μὴ ραγίσῃ
κι’ ὁ νοικοκύρης αὐτοῦ τοῦ blog χρόνια πολλὰ νὰ ζήσῃ
νὰ ζήσῃ χρόνια ἑκατὸ καὶ νὰ τὰ ξεπεράσῃ
ἀπ’ τὰ ἑκατὸ κι’ ἔπειτα ν’ ἀρχίσῃ νὰ γεράσῃ
καὶ νὰ χαρῇ ἀνδρόγυνα παιδιά του καὶ ἐγγόνια
καὶ Ἐκκλησία Ζωντανή, ὅπως παλαιύει χρόνια
Πίστι, μετάνοια ὅλων μας νὰ ἐπικρατῇ στὴ ζήση
Ζωὴ αἰώνια ὁ Χριστὸς σὲ ὅλους νὰ χαρίσῃ
νὰ μὴν ὑπάρχει αἵρεση, να’ χουμε Ὀρθοδοξία
μετάνοια αἱρετικῶν, ὅλοι στὴ Βασιλεία.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ -ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
(*) πόση εξυπνάδα στα παιδικά κάλαντα:
Ο Ηρώδης ρωτάει: πού ο Χριστός Γεννιέται κι οι μάγοι, ενώ δεν απαντούν ευθέως στο ερώτημα, όχι μόνο αποκρύπτουν πού γεννιέται ο Χριστός, αλλά ...λένε: ναι, γεννιέται και μάλιστα -σε πείσμα σου Ήρώδη, που θέλεις να τον σκοτώσεις- όχι μόνο ο Χριστός γεννάται αλλά και μεγαλώνει και ζη κι ανατρέφεται με τις πολύτιμες τροφές μέλι και γάλα, αυτές που τρώνε οι Βασιλιάδες και οι Αρχιερείς, διότι ο χριστός του Θεού, ο μεσσίας, είναι ο Βασιλεύς Βασιλέων και ο Αρχιερέας Αρχιερέων.