Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Αποτειχισι: Μπορει αδελφε Νικολαε, ο Κανονας της Β ' Οικουμενικης συνοδου να εδωσε τα πρωτεια στα τεσσερα πατριαρχεια της εποχης εκεινης, αλλα δεν εδωσε στον Οικουμενικο πατριαρχη το δικαιωμα να καταλαβη και ολοκληρο τον πλανητη ΓΗ. Ουτε και την Αυστραλια που εσυ διαμενεις και μνημονευεται το ΒΔΕΛΥΡΟ και ΜΕΜΙΑΣΜΕΝΟ ονομα του σημερινου Αρχιαιρεσιαρχου. ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ, ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΑ, ΕΤΣΙΘΕΛΙΚΑ, κατελαβε σχεδον τα δυο τριτα του πλανητη απο τα οποια συγκεντρωνει ...αργυριον και χρυσιον πολυ...ο μαχαραγιας του Φαναριου. . Με ποιο δικαιωμα; Της Β΄Οικουμενικης συνοδου ή της Δικτατοριας της Κωνσταντινουπολεως; Η Κωνσταντινουπολι εχει δικαιωματα; Και απο που της αυτοπαραχωρηθηκαν; Απο τον 28ο Κανονα; Αυτος μιλαει ρητα και συγκεκριμμενα απο το διάταγμα του Θεοδοσίου Β´, οτι δινει δικαιοδοσία στην Κπολη επι των διοικησεων Ασίας, Πόντου, Θρακης και Ανατολικού Ιλλυρικού. Ουτε την Σιγκαπούρη, ουτε την Κίνα, ουτε την Ιαπωνία, ουτε την Αυστραλια. Η Κωσταντινουπολι σημερα τι ποιμνιο εχει; Μηδενικο. Η Ρωσσια τι ποιμνιο εχει; Εκατομμυρια. ΛΟΙΠΟΝ;





ΠΟΝΗΡΟΣ ΠΑΤΑ ΤΟ ΚΛΗΜΑ….


του Αποτειχισθεντος Θεολογου 

Νικολαου Πανταζη

  
"Οι συγκρίσεις μεταξύ της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και της Ρωμαιοκαθολικής, είναι μάταιες και στερούνται νοήματος σε μεγάλο βαθμό…Κάθε ένας από εμάς πρέπει να επικεντρωθεί στην δική του δουλειά και δεν θα πρέπει να τριγυρίζει στις αυλές των άλλων…”




Τάδε έφη: “Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος!” Υμών τε και ημών και πασών των Ρωσιών και «Δι’ ευχών των Αγίων Ρώσων ημών…» Η αυτού υψηλότητα! Η αυτού μεγαλειότητα! Η Παπόφιλη και Προσκυνηματική Οικουμενιστικότητα! Η λευκοφορούσα φαυλότητα και κυρ-αλεπουδίτσα πονηρότητα.

Η Διοικητική “Εκκλησία” της Ρωσίας ΥΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ και προσβάλλει τη νοημοσύνη μας με το χειρότερο και φθηνότερο τρόπο! Είναι και αυτή Ενεργό, Μυστηριακό Μέλος στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Βλασφημιών! Εκεί η ρίζα όλων των κακών.
Εξισώνει και ισοκυρώνει την μολυσμένη και συμβιβασμένη υπόστασή της με όλες τις άλλες αιρέσεις – μέλη, καθώς και ενώνει λειτουργικά τους πιστούς της με την απόλυτη εξουσία και ειδωλοποιημένη-θεοποιημένη Κεφαλή του Π.Σ.”ε”: τον Πάπα! Ισοπεδώνει τα πάντα!
Το να κάθεται ο Κύριλλος να κατηγορεί κυρα-κατινίστικα το Βαρθολομαίο, ενώ ο ίδιος εμπλέκεται στην ίδια βεβηλωτική λάσπη και οικουμενιστική σαπίλα, αυτό συνιστά το άκρον άωτον της Εκκλησιολογικής Υποκρισίας.


Ας αποτραβηχτεί από το Σατανικό Π.Σ.”ε”, ας παύσει οποιαδήποτε κοινωνία με τα λοιπά Πατριαρχεία, ας αρνείται να Ενσωματώνεται με Ακοινώνητους και να καταντά τον εαυτό της Ακοινώνητη και ΜΕΤΑ να έρθει να μας πουλά πνεύμα περί του ποιος θα τριγυρίζει σε αυλές αλλουνού, στον Εωσφορικό Αυλόγυρο του Οικουμενισμού!

Όσο για την πολυπόθητη Οικουμενικότητα και Πρωτείο στη Μητρότητα που ονειρεύεται και λιγουρεύεται με στομαχικές διαταραχές στη διαπασών, ο πασών των Ρωσιών, ας του υπενθυμίσουμε πως η Β’ Οικουμενική Σύνοδος τα όρισε, διόρισε και προσδιόρισε έτσι, «διά το είναι αυτήν, (την Κωνσταντινούπολη) «Νέαν Ρώμην», (Παρ. Β, 5) και μόνο Οικουμενική Σύνοδος μπορεί να το αλλάξει. Ας πάψει το κυνήγι μαγισσών, ο παπόφιλος πασών των Ρωσιών.

Όσο και να «χτυπιέται» στη Σύνοδο του 2016, την Οικουμενιστική «ως το μεδούλι», «φραπές δε γίνεται», Οικουμενική δεν θα είναι. Οι Ορθόδοξοι Πιστοί, την έχουν πραγματικά απορρίψει, πριν καν προλάβει να ξεκινήσει. Εάν θα είναι τελικά, επίσημο, επίτιμο Στέλεχος Ηγετικό, να προεδρεύει του Ιησουΐτη Πάπα η μουτσούνα, τότε… άιντε καραγκούνα, «γειά σου μπαμπάκο, ώπα, ώπα!» που λέει κι’ ο Κοπρίτης!

Να ‘σου κι ο ερωτιάρης «τγιτερίτης», «αγαπητό μου ντάρλιγκ, ανυπομονώ να σε δω του χρόνου στη Σύνοδο τη Μεγάλη! Μεγάλοι και εμείς, μεγάλος ο καθείς, μεγάλα τα απιστίας κατορθώματα, εν τη πηγή της Οικουμενιστικής φλογός!

7 σχόλια:

  1. Δυστυχώς η ερμηνεία που δίνουν οι Φαναριώτες στον 28ο Κανόνα της Δ' Οικουμενικής Συνόδου, δεν είναι μόνο ανιστόρητη αλλά φανερώνει και άγνοια της ελληνικής γλώσσας.
    Ο 28ος Κανόνας παρέχει την εξουσία στη Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου να χειροτονεί τους Μητροπολίτες των διοίκησεων της Ασιανής, της Ποντικής και της Θρακικής.
    Μόνο όμως τους Μητροπολίτες μιας και οι Επίσκοποι των συγκεκριμένων διοίκησεων χειροτονούνται από την επαρχιακή σύνοδο στην οποία προεδρεύει ο Μητροπολίτης της εκάστοτε διοικήσεως.
    Η Ασιανή δεν είναι φυσικά η ...Ασία όπως λέει ο "ανώνυμος" από πάνω αλλά η Μικρά Ασία.
    Δεν ήταν ποτέ διοίκηση της Ρωμέικης Αυτοκρατορίας ολόκληρη η Ασιατική ήπειρος, ας προσέχουμε τι λέμε.
    Επιπλέον, δίνει την εξουσία στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να χειροτονεί τους "εν τοις βαρβαρικοίς Επισκόποις των προειρημένων διοίκησεων".
    Οι "εν τοις βαρβαρικοίς" δεν αναφέρονται φυσικά σε όλη τον κόσμο, όπως παντελώς ανιστορήτως ισχυρίζεται σήμερα το Φανάρι, αλλά στις "προειρημένες" διοικήσεις δηλαδή στη Μικρά Ασία, στη Θράκη και στον Πόντο.

    Την εποχή της 'Δ Οικουμενικής Συνόδου στις αυτοκρατορικές διοίκησεις του Πόντου και της Θράκης είχαν εισχωρήσει τα βαρβαρικά φύλα των Αλανών και των Ρως αντίστοιχα.
    Ο Κανόνας λοιπόν ορίζει πως οι Επίσκοποι των Αλανών και των Ρως στις περιοχές αυτές, χειροτονούνται απευθείας από τη Σύνοδο του Πατριαρχείου και όχι από την επαρχιακή σύνοδο της εκάστοτε διοίκησεως.
    Οι ερμηνείες που δίνουν ο Ρωμιός νομικός και θεολόγος Ιωάννης Ζωναράς και ο Πατριάρχης Αντιοχείας Θεόδωρος Βαλσάμων σχετικά με τον 28ο Κανόνα είναι ξεκάθαρες, αρκετά σαφείς και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.
    Καμία "οικουμενική" δικαιοδοσία του Φαναρίου δεν μπορεί να στηριχθεί σε αυτόν τον Κανόνα αλλά και σε οποιονδήποτε άλλο.
    Δεν υπάρχει τέτοιου είδους δικαιοδοσία στην Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, η σημερινή ερμηνεία του Φαναρίου είναι 100% Παπικού χαρακτήρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στον επισκεπτη μας.
    Ξερει πολυ καλα τα πραγματα και τα περιγραφει πολυ ορθα και ορθοδοξα.
    Και παλι ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ αδελφε ανωνυμε.
    Θελουμε να μαθουμε το ονομα σου.
    Εισαι λογικοτατος.
    Σημερα χαθηκε μεχρι και αυτη η απλη λογικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την εποχή της 'Δ Οικουμενικής Συνόδου στις αυτοκρατορικές διοίκησεις του Πόντου και της Θράκης είχαν εισχωρήσει τα βαρβαρικά φύλα των Αλανών και των Ρως αντίστοιχα.
    Ο Κανόνας λοιπόν ορίζει πως οι Επίσκοποι των Αλανών και των Ρως στις περιοχές αυτές, χειροτονούνται απευθείας από τη Σύνοδο του Πατριαρχείου και όχι από την επαρχιακή σύνοδο της εκάστοτε διοίκησεως.... Νομίζω ότι ο Ανώνυμος 15 Μαρτίου 2015 - 6:52 μ.μ. είναι ολίγον ανιστόριτος. Οι Αλανοί ήταν γερμανικό φύλο και πράγματι υπήρχε τον 4-5 αιώνα μ.Χ. Οι Ρως όμως εμφανίστηκαν τον 9ο αιώνα, ήταν Ανατολικοί Βίγκινκς και ήρθαν από την (σημερινή) Σουηδία στην (σημερινή) Λευκορωσία-Ουκρανία και κατέκτησαν τα εκεί σλαβικά φύλα ιδρύοντας την Ηγεμονία των Ρως του Κιέβου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρώτον, δεν είμαι «φαναριώτης». Συναποτειχισθείς αδελφός είμαι και η επίθεση αυτή είναι τουλάχιστον ανοίκεια. Ούτε ανιστόρητος είμαι. Κι΄ αν οι λογικοί για σένα ανώνυμοι μπορούν να με κατηγορούν για άγνοια της ελληνικής γνώσης, νομίζω να άρθρα το απαντούν αυτό από μόνα τους.

    Το συγκεκριμένο μου άρθρο δεν διαπραγματεύεται ούτε καν στηρίζει την όντως 100% παπικού χαρακτήρα Οικουμενικότητα. Έκανα μια απλή, δίκαιη και λογική αναφορά πως εφ’ όσον τα πρεσβεία (έστω πρωτεία) τιμής τοποθετήθηκαν από Σύνοδο Οικουμενική, μόνο μία Σύνοδο Οικουμενική μπορεί σήμερα να τα μεταφέρει στη Ρωσία ή άλλού...

    Επιχείρημά μας, αγαπητέ αδελφέ Οδυσσέα, δεν πρέπει να είναι ο πληθυσμός, τα ποσοστά του ποιμνίου, τα «εκατομμύρια» όπως λες, εν σχέσει με τα λιγοστά του Βαρθολομάιου, αλλά η ποιότητα και ουσία της Πίστεως. Εκεί, η Ρωσία «σου» ΠΑΣΧΕΙ. Είναι και παραμένει κεντρικό μέλος του Σατανικού Π.Σ.«ε».

    Η όλη ουσία του άρθρου μου, δεν ήταν να υποστηρίξω την Οικουμενικότητα, αλλά να υποδείξω και να καταδικάσω την διαιωνίζουσα μελότητα και των δύο Πατριαρχείων στο βλάσφημο Π.Σ.«ε». Αυτό το κεντρικό και πλέον σοβαρό θέμα αγνοήθηκε, δεν θα πω σκοπίμως. Ο κάθε καλοπροαίρετος ανώνυμος, εκεί προτείνω να εστιάσει την προσοχή του.

    Ας μη χολοσκάμε για υποτιθέμενη (και υποδεέστερη) Οικουμενικότητα η οποία αναφαίρεται σε διοικητικές δικαιοδοσίες. Το ανώτερο και φρικτότερο θέμα είναι η ΚΟΙΝΩΝΙΑ των Πατριαρχείων με τον ΠΑΠΑ.

    Αυτή η Μνημόνευση και Κοινωνία έχει τεράστιες, τρομακτικές και ανατριχιαστικές διαστάσεις, όχι μονο στην Οικουμενικότητα, αλλά σε ΑΥΤΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ των κοινωνούντων με τον Πάπα, καθώς και των κοινωνούντων μετά των Ακοινωνήτων.

    Οι Α΄ και Β΄ Θείοι και Ιεροί Κανόνες της Γ' Οικουμενικής Συνόδου (και όχι εγώ) αναθεματίζουν όποιον Μνημονεύει αιρετικό, (πόσο μάλλον τον Αιρεσιάρχη Πάπα!) και υπογραμμίζουν πως όποιος το κάνει αυτό έχει αυτομάτως, οικειοθελώς ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας (και όχι εμείς οι Αποτειχισθέντες), έχει απωλέσει κάθε ιερωσύνη και κάθε αναγνώριση και κοινωνία.

    "Όποιος (ιερεύς, ασχέτως βαθμού ιερωσύνης) ενώθηκε (διά Μνημονεύσεως και Κοινωνίας) η πρόκειται να ενωθή με καταδικασμένους και εκτός Εκκλησίας ευρισκομένους αιρετικούς (ο Παπισμός είναι ήδη κατεδικασμένος από την Η' και Θ' Οικουμ. Σύνοδο ως Αίρεση) εγκαταλείποντας την Εκκλησία, εκπίπτει άμεσα της κοινωνίας και της ιερωσύνης!"

    Άρα λοιπόν, (και τονίζω το «λοιπόν» επειδή στο εισαγωγικό σου σχόλιο επί του άρθρου μου, κάνεις ερώτηση κατακλείδα με κεφαλαία: ΛΟΙΠΟΝ;) όχι μόνο δεν έχουν καμία Οικουμενικότητα αλλ’ ούτε ΚΑΝ ΙΕΡΩΣΥΝΗ κατέχουν, αφού έχουν εκπέσει «ως αστραπήν εκπεσόντες» με πέσιμο εκκωφαντικό και πατάγο διαπλανητικό, από της κοινωνίας και της ιερωσύνης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχώς, ορισμένοι παραμένουν όχι μόνο ανιστόριτοι αλλά και ολιγογράμματοι. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αναπτύχθηκε μέσα από τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, τις οποίες οι αποτειχισθέντες έχουν κάνει σημαία και λάβαρο εναντίον της Εκκλησίας. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, απέκτησε τα ίσα πρεσβεία τιμής με την Εκκλησία της Ρώμης, τόσο από τον Γ' Κανόνα της Β' Οικουμενικής Συνόδου, όσο και από τον 28ο Κανόνα της Δ' Οικουμενικής, Η δικαιοδοσία του Πατριαρχείου, στηρίζεται στον 28ο κανόνα, ο οποίος ασφαλώς λέει ότι οι Επίσκοποι της Θράκης της Ασίας του Πόντου θα χειροτονούνται από την Σύνοδο του Πατριαρχείου, αλλά και όλοι οι "εν τοις βαρβαρικοίς". Αυτό σημαίνει ότι το Πατριαρχείο, έχει την ευθύνη και για όλους όσοι ήταν και είναι εκτός των ορίων της Αυτοκρατορίας. Αυτό φάνηκε από την ιεραποστολική δράση της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, πρός την Μεγάλη Μοραβία, σημερινή περιοχή της Τσεχίας, πρός την Ουγγαρία, πρός την Βουλγαρία, αλλά και πρός αυτήν την Ρωσία, η οποία ήταν στην βαρβαρική και όμως το Πατριαρχείο ήτα αυτό πού έστειλε τους ιεραποστόλους, για τον εκχριστιανισμό των Ρώς. Μέχρι τον 16ο αιώνα, η Εκκλησιαστική ηγεσία της Ρωσίας εκλέγονταν από τον Οικουμενικό Θρόνο. Επομένως ας σταματήσετε να κατηγορείται καθημερινά το Πατριαρχείο, το οποίο αγωνίζεται για την Ορθοδοξία. Η δικαιοδοσία του Πατριαρχείου είναι κατοχυρωμένη και κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει. Αυτά περί αρπαγής του μισού πλανήτη από το Φανάρι, είναι όχι μόνο γελοιότητες αλλά επικίνδυνα και ανιστόριτα πράγματα. Το Πατριαρχείο έχει ποίμνιο και δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει αυτό με την Ρωσία, η οποία έχει εκατομμύρια πληθυσμό. Μήπως η Ρωσία δεν επιθυμεί να καταλάβει την Ιαπωνία, αλλά και αυτό το ίδιο το Άγιον Όρος; Πού τα βρήκε αυτά τα δικαιώματα; Πού βρήκε το δικαίωμα η Ρωσία να θέλει να αλώσει τα Ιεροσόλυμα; Πού το βρήκε το δικαίωμα ένα νέο Πατριαρχείο, το οποίο δεν ανήκει κάν στα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία να θέλει να κυριαρχήσει στον κόσμο, με την έννοια και την θεωρεία της "Τρίτης Ρώμης"; Ας μας πούν πρώτα ποια είναι η δευτέρα Ρώμη και ύστερα να μιλήσουμε για την "τρίτη Ρώμη". Όσο αναφορά τις σχέσεις της Κωνσταντινουπόλεως αλλά και όλης της Ορθοδόξου Εκκλησίας με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, σας προτρέπω να διαβάσετε το εξαιρετικό βιβλίο του Στήβεν Ράνσημαν " Ανατολή και Δύση σε σχίσμα" και εκεί θα μάθετε πολλά για το σχίσμα των Εκκλησιών το οποίο προήλθε από ανοησίες και εγωϊσμούς, αρκεί να έχετε την διάθεση να το διαβάσετε. Καλή σαρακοστή και καλή μετάνοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυστυχώς, ορισμένοι παραμένουν όχι μόνο ανιστόριτοι αλλά και ολιγογράμματοι. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αναπτύχθηκε μέσα από τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, τις οποίες οι αποτειχισθέντες έχουν κάνει σημαία και λάβαρο εναντίον της Εκκλησίας.

    Επομένως ας σταματήσετε να κατηγορείται καθημερινά το Πατριαρχείο, το οποίο αγωνίζεται για την Ορθοδοξία.

    Όσο αναφορά τις σχέσεις της Κωνσταντινουπόλεως αλλά και όλης της Ορθοδόξου Εκκλησίας με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, σας προτρέπω να διαβάσετε το εξαιρετικό βιβλίο του Στήβεν Ράνσημαν " Ανατολή και Δύση σε σχίσμα" και εκεί θα μάθετε πολλά για το σχίσμα των Εκκλησιών το οποίο προήλθε από ανοησίες και εγωϊσμούς, αρκεί να έχετε την διάθεση να το διαβάσετε.

    =============

    Τι ωραια που μας τα λες ....μορφωμενε και εγγραμματε εσυ.
    Για τα ...δικαιωματα του Φαναριου θα σου γραψω.
    Οσον αφορα τα παραπανω.

    τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, τις οποίες οι αποτειχισθέντες έχουν κάνει σημαία και λάβαρο εναντίον της Εκκλησίας.

    Αληθεια ιστορικε;
    Εμεις οι Αποτειχισθεντες τις αποφασεις των Οικουμενικων συνοδων που το λεγομενο πατριαρχειο σου .....τις σεβεται και τις ....εφαρμοζει τις καναμε σημαια και λαβαρο; Και δεν καναμε καλα;
    Εσυ πως τις βλεπεις τις Αγιοπνευματικες αποφασεις;
    Οπως οι Φαναριωτες που καποια προνομια λογω της Νεας Ρωμης του εδωσαν καποιοι Κανονες και μονο γι αυτο και δεν σκορπουσαν προνομια οι Ιεροι Κανονες,
    αυτους και μονο αναγνωριζουν ενω τους αλλους τους ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ σαν ...ΧΟΙΡΟΙ;
    Μηπως δεν βλεπεις ουτε μπροστα σου, ουτε πισω σου;
    Το οργιο των καταπατησεων των Αποφασεων των Οικουμενικων Συνοδων απο τον σημερινο υπογειο αυθεντη σου Βαρθολομαιο δεν τις βλεπεις;


    Και ποιος ειναι Εκκλησια; Ο Βαρθολομαιος και τα δεσποτακια του, τα ...κοπελακια του ; Αστειακια μας λες ή ανοησιες;
    Εκκλησια ειναι αυτοι που πιστευουν οσα παρα πασι ορθοτομειται και αποδεχεται ο λογος της Αληθειας και οχι οι ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ των Φαναριωτων.
    Εσυ σε πποια "εκκλησια" ανηκεις στου Αιρεσιαρχου Βαρθολομαιου;
    Εισαι εντεταγμενος στον Διαβολο.

    Ε οχι και αγωνιζεται το πατριαρχειο για την Ορθοδοξια!!!
    Ποια ορθοδοξια την Αιρετικη Οικουμενιστικη Παναιρετικη;
    Ολες οι υπογραφες που βαζει ο ΠΡΟΔΟΤΗΣ στα συνεδρια και στις συσκεψεις με τους ετεροδοξους και τους ετεροθρησκους σημαινει οτι αγωνιζεται για την ορθοδοξια ή για τις αιρεσεις, ημιτυφλε και τυφλε;

    Ωστε το σχισμα προηλθε απο εγωισμους και ανοησιες;
    Απο ποιους απο τους Ορθοδοξους που παλεψαν με τον ΑΘΕΩΤΑΤΟ Παπισμο Πατερικοτατα;
    Και δεν ντρεπεσαι να τα λες αυτα ξεπλυμενε;
    Αυτα λεει ο Ρανσιμαν;
    Εμεις βλεπουμε τι λενε οι Αγιοι Πατερες και δεν μας ενδιαφερει τι λεει ο καθε ιστορικος που τα βλεπει ισως ....στρεβλα και διαφορετικα.
    Για τον Ρανσιμαν εχουμε καλη ιδεα αλλα εκει που μας παραπεμπεις θα το δουμε τι λεει και αναλογα θα τον κρινουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είδα ενα πολύ καλό σχ'ολιο γιά το ζήτημα αυτό και σας το στέλνω:
    =============

    Αν δει κανείς ψύχραιμα την ορθόδοξη εκκλησιολογία και την εκκλησιαστική ιστορία, θα αντιληφθεί τα εξής:


    1. Οικουμενικό Πατριαρχείο ονομάστηκε το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως επειδή έδρευε στην έδρα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, που δυνητικά περιλάμβανε όλη την Οικουμένη. Άρα, ο τίτλος είναι συνώνυμος του "αυτοκρατορικό πατριαρχείο". Με άλλα λόγια, "πατριαρχείο της Πρωτεύουσας". Καμία σχέση με την έννοια "Παγκόσμιο Πατριαρχείο". Δεν πρόκειται περί "υπερεκκλησίας".


    2. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ όπως όλες οι άλλες. Απλά, έχει την προεδρία των Ορθοδόξων Εκκλησιών και το προνόμιο του "εκκλήτου". Αλλά ο Οικουμενικός Πατριάρχης ΔΕΝ είναι αρχηγός της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Είναι ο προεδρεύων ιεράρχης, ο πρωθιεράρχης, τον οποίο σεβόμαστε και τιμούμε ως πρώτο μεταξύ ίσων επισκόπων.


    3. Η πραγματική κανονική δικαιοδοσία του Οικ. Πατριαρχείου εκτείνεται στη σημερινή Τουρκία, πλην της περιοχής της Αντιόχειας, στα Δωδεκάνησα, την Κρήτη, τη Ν. Κορέα (όπου η κληρικολαϊκή συνέλευση της τοπικής Εκκλησίας ζήτησε την υπαγωγή της στο Οικ. Πατριαρχείο), τη Νότια Ιταλία και Σικελία, τη Φινλανδία, την Εσθονία (αυτόνομες Εκκλησίες, αν και στη δεύτερη τα πράγματα δεν είναι απολύτως σαφή), και, υπό όρους, στις "Νέες Χώρες" της ελλαδικής επικράτειας.

    Τα υπόλοιπα εδάφη, Ευρώπης, Αμερικής, Ασίας και Ωκεανίας, είναι ΑΣΑΦΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ, άχρι καιρού.
    Είναι απλά ανιστόρητο, για να μην πω τίποτα άλλο, να εφαρμόζουμε σε αυτά τον 28ο Κανόνα της Χαλκηδόνας.
    Με βάση τη νεοφαναριώτικη-παπικού τύπου ερμηνεία του Κανόνα (ο σχολιαστής Γεώργιος την αποδομεί ), ο άγιος Νικόλαος Κασάτκιν ο Ισαπόστολος της Ιαπωνίας, ο άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς ο Θαυματουργός και ο άγιος Ιωνάς της Μαντζουρίας ήταν αντικανονικοί και καθαιρετέοι....
    Και οι άγιοι νεομάρτυρες της Κίνας θα ήταν σχισματικοί.

    4. Τα θέματα των δικαιοδοσιών των Ορθοδόξων Εκκλησιών πρέπει να είναι θέματα Πανορθόδοξης Συνόδου. Αλλος δρόμος δεν υπάρχει! Όποιος φοβάται να τα θέσει σε Πανορθόδοξη Σύνοδο, σημαίνει ότι η ερμηνεία του θα καταπέσει ενώπιον της Συνόδου. Καλό είναι τόσο το Φανάρι, όσο και η Μόσχα, αλλά και τα λοιπά Πατριαρχεία, να το καταλάβουν. Και να το καταλάβουν, επίσης, οι διάφοροι Ηρακλείς του Φαναρίου, που μάλλον κακές υπηρεσίες προσφέρουν στον ιερό αυτό θεσμό, που όλοι μας, ως Έλληνες και Ορθόδοξοι στηρίζουμε. Αλλά στηρίζουμε έλλογα, όχι άλογα και παράλογα, δίκην οπαδών...

    Εν πάση περιπτώσει, ο ζωηρός, αλλά κόσμιος διάλογος που γίνεται εδώ είναι χρήσιμος και διευκρινίζει ζητήματα που για τον πολύ κόσμο είναι ακατάληπτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου