Μόνη λύσι που απομένει;
Το λυντσάρισμα.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΒΑΣΗ
ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ
(Reuters) - Ρωμαιοκαθολικοί και Ορθόδοξοι θεολόγοι αναφέρθηκαν σέ μιά πολλά υποσχόμενη εξέλιξη την Παρασκευή στις συνομιλίες τους για την αντιμετώπιση τού μεγάλου σχίσματός τους τό 1054 για να φέρουν τις δύο μεγαλύτερες χριστιανικές ομολογίες, ξανά σε πλήρη κοινωνία.
Εμπειρογνώμονες που συνεδρίασαν στη Βιέννη αυτή την εβδομάδα συμφώνησαν ότι οι δύο θα μπορούσαν τελικά να γίνουν «αδελφές Εκκλησίες» οι οποίες αναγνωρίζουν τον Ρωμαίο πάπα σάν τιμητική κεφαλή τους αλλά διατηρούν πολλές εκκλησιαστικές δομές, Λειτουργία και τυπικά που αναπτύχθηκαν κατά την τελευταία χιλιετία.
Οι επικεφαλείς τής αντιπροσωπείας τόνισαν ότι η ενότης είναι ακόμα μακριά, αλλά η αισιόδοξη έκθεσή τους αντανακλούσε την αυξανόμενη συνεργασία μεταξύ Ρώμης και τής Ορθόδοξης εκκλησίας πού παραδοσιακά επικεντρώνοται στη Ρωσία, την Ελλάδα, την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
"Δεν υπάρχουν σύννεφα δυσπιστίας μεταξύ των δύο εκκλησιών μας, είπε ο « Ορθόδοξος» Μητροπολίτης Ιωάννης Ζηζιούλας της Περγάμου, σε συνέντευξη Τύπου.
"Αν συνεχίσουμε έτσι, ο Θεός θα βρει τρόπο να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες που παραμένουν."
Ό αρχιεπίσκοπος Kurt Koch, ο ανώτατος αξιωματούχος του Βατικανού για την ενότητα των Χριστιανών, είπε ότι ο κοινός διάλογος πρέπει να συνεχιστεί "εντατικά" ώστε να "βλέπουμε ο ένας τον άλλο πλήρως ως αδελφές Εκκλησίες».
Τό σχίσμα τών εκκλησιών έγινε το 1054 λόγω τού πρωτείου τού πάπα της Ρώμης, ο οποίος υπήρξε ο ανώτερος επίσκοπος στις αρχές του χριστιανισμού.
Η Ορθόδοξία στην Κωνσταντινούπολη, τώρα Ισταμπούλ, απέρριψε τό ρωμαϊκό πρωτείο καί ανέπτυξε εθνικές εκκλησίες με επικεφαλής τούς δικούς της πατριάρχες.
ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ
Το Βατικανό έχει επιδιώξει στενότερες σχέσεις για χρόνια, αλλά η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία - των οποίων 165 εκατομμύρια οπαδοί είναι ο μεγαλύτερος κλάδος των 250 εκατ. στον κόσμο Ορθοδόξων - απάντησε αργά, αφού απελευθερώθηκε από τήν πάνω από επτά δεκαετίες κομμουνιστική εξουσία.
Ο Ρωμαιοκαθολικισμός είναι η μεγαλύτερη εκκλησία της Χριστιανοσύνης, με 1,1 δισεκατομμύρια πιστών από τούς εκτιμώμενους δύο δισεκατομμύρια Χριστιανούς σε όλο τον κόσμο.
Ο Πάπας Βενέδικτος έχει στενούς δεσμούς με τον πνευματικό ηγέτη των Ορθοδόξων, Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο τής Κων/πολεως και ελπίζει να ανταποκριθεί ο Ρώσος Πατριάρχης Κύριλλος, ο οποίος έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τη βελτίωση των δεσμών μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, τον Φεβρουάριο του 2009.
Ό Βενέδικτος και ο Kirill είναι και οι δύο συντηρητικοί θεολόγοι οι οποίοι πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να επιστρέψει στις χριστιανικές ρίζες της.
Οι Ορθόδοξοι είναι πιο κοντά στον καθολικισμό στη θεολογία τους και στη Θεία Λειτουργία από τις προτεσταντικές εκκλησίες οι οποίες έσπασαν τούς δεσμούς τους από τη Ρώμη τον 16ο αιώνα.
Η ενότητα θα απαιτήσει αλλαγές και από τις δύο πλευρές, τόνισαν οι επικεφαλείς. «Εγώ δεν θα ήθελα να τίς ονομάσω ανασχηματισμούς -κάτι που είναι πολύ δυνατό- αλλά μιά προσαρμογή καί από τίς δύο πλευρές", δήλωσε ο Ιωάννης Ζηζιούλας.
Για τους Ορθοδόξους, είπε, αυτό σημαίνει αναγνώριση, ότι υπάρχει μιά καθολική χριστιανική εκκλησία σε ένα επίπεδο υψηλότερο από εκείνο τών εθνικών τους εκκλησιών και ο επίσκοπος της Ρώμης είναι η παραδοσιακή της κεφαλή.
Οι καθολικοί θα πρέπει να ενισχύσουν τήν αρχή τής συνοδικότητος με την οποία ένας εκκλησιαστικός ηγέτης διαβουλεύεται με επισκόπους πριν από τη λήψη σημαντικών αποφάσεων, πρόσθεσε.
Την πρώτη χιλιετία
Και τα δύο αυτά σημεία είναι ευαίσθητα.
Οι Ορθόδοξοι παραδοσιακά τονίζουν τίς αποκεντωμένες δομές τους καί απορρίπτουν τήν ιδέα ενός πάπα, ενώ η καθολική ιεραρχία είναι μια πυραμίδα με σαφείς γραμμές εξουσίας από τις τοπικές εκκλησίες μέχρι τήν αυθεντία τού πάπα
Γιά νά επεξεργαστούν αυτά τά δεδομένα, μελετούν την πρώιμη ιστορία της Χριστιανοσύνης για να δούν πώς οι λατινόφωνες Δυτικοί και οι Ελληνόφωνες Ανατολικοί εργάστηκαν μαζί για 1.000 χρόνια πριν από το μεγάλο σχίσμα.
«Η βασική συζήτηση είναι για το πώς οι εν λόγω εκκλησίες έζησαν την πρώτη χιλιετία και πώς μπορούμε να βρούμε μιά νέα (κοινό) διαδρομή και σήμερα," εξήγησε Koch.
Ο Koch, δήλωσε πώς ο πάπας Βενέδικτος έδειξε πρόσφατα την ετοιμότητά του να αποδεχθεί διαφορετικότητα στην εκκλησία καλώντας δυσαρεστημένους Αγγλικανούς να γίνουν καθολικοί, διατηρώντας παράλληλα ορισμένες από τις παραδόσεις τους.
Ο Ιωάννης Ζηζιούλαες είπε ότι ένα επόμενο βήμα στην πορεία προς την ενότητα θα είναι μια παν-Ορθόδοξη σύνοδος για την επεξεργασία των σχέσεων μεταξύ των εθνικών εκκλησιών και της Κωνσταντινούπολης με βάση το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο έχει την πνευματική ηγεσία, αλλά δεν έχει πρακτική εξουσία πάνω τους.
«Ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να συγκαλέσουμε μιά τέτοια σύνοδο " είπε ο Ιωάννης Ζηζιουλας.
Είπε επίσης ότι η κοινή θεολογική επιτροπή θα μπορούσε πιθανώς να συναντηθεί ξανά το 2012 για να συζητήσει τις θεολογικές πλευρές μιάς στενότερης ενότητας.
(Αναφορά από τον Boris Groendahl, γραμμένο από τον Tom Heneghan? Επεξεργασία από το Νώε Barkin)
-
Υ.Γ. : Η ΕΝΟΤΗΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΗ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΟΠΩΣ ΑΝΟΗΤΑ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. ΑΛΛΟ Η ΕΝΟΤΗΣ, ΑΛΛΟ ΤΟ ΕΝΑ. Η ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Στήν εκκλησία δέν ισχύει ο νόμος τού κόσμου :Τά άγρια να διώχνουν τα ήμερα.
Στήν εκκλησία τά ήμερα διώχνουν τά άγρια ή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
Έτσι ακριβώς σωθήκαμε από τήν Σύνοδο τής Φλωρεντίας.Μερικοί νομίζουν πώς είμαστε καλύτεροι χριστιανοί από Εκείνους.
Απλώς νομίζουμε ότι η φυγή είναι λύση, όπως πιστεύει ο Ζηζιούλας πώς η άρνηση ειναι θέση, καταργώντας όλη τή θεολογία περί τού κακού.
Απλώς είμαστε αδύναμοι, χλιαροί χριστιανοί.
Το λυντσαρισμα.
Αμέθυστος
Αδελφέ Οδυσσέα, από ότι βλέπω τα μαντάτα μάλλον δεν είναι καλά για μας τους Ορθοδόξους,από ότι φαίνεται θα επιβεβαιωθούν τα αρνητικά σενάρια.Πέρα από τις διαμαρτυρίες που θα ακολουθήσουν,διαμαρτυρίες ίσως εντονώτερες εγώ προσωπικά δεν περιμένω κάτι ουσιαστικότερο,βλέπεις αυτό το ΑΧΡΙ ΚΑΙΡΟΥ,έχει βαθειές ρίζες,πολύ βαθειές,βολεύοντας προσωρινά συνειδήσεις και αφήνοντας πρακτικά τους Οικουμενιστές,έστω με αργά βήματα να ολοκληρώσουν το έργο τους.Και όπως λέει ο Λαός μας "ουδέν μονιμότερον του προσωρινού¨" έτσι και εδώ το ΑΧΡΙ ΚΑΙΡΟΥ έγινε μόνιμο ΔΟΓΜΑ αντίδρασης. Μην αμφιβάλλεις αυτό έλεγαν χθές,αυτό θα λένε και αύριο και επειδή καταλαβαίνουν, ότι υπάρχει έλλειμα επιχειρημάτων για αυτή την θέση, την στηρίζουν στην πληροφορία που κατ αυτούς έλαβαν σύγχρονοι Άγιοι άνθρωποι. Η Εκκλησία όμως διασκεπτόμενη, στο παρελθόν ,για θέματα αυτής της σοβαρότητος, δεν στηριζόταν ,στις πληροφορίες,αλλά στον Λόγο των Πατέρων και στην συμφωνία τους, καθώς και τους Ιερούς Κανόνες. Οδυσσέα μη θέλοντας να θεωρηθεί αυτό μου το σχόλιο μία άδικη κριτική έναντι τρίτων, που αγωνίζονται με μία άλλη στρατηγική,άλλωστε γνώμη διατυπώνω,ουδείς άσφαλτος,πόσο μάλλον εγώ και επιθυμώντας ,ότι καλύτερο για την Ορθόδοξη Εκκλησία μας ,προτείνω παρακάτω κάποιες σκέψεις μου που έγγραψα πρόσφατα σε γνωστό μου Αρχιερέα και με αγάπη μέσω αυτού του σχολίου τις προτείνω γενικότερα με την ελπίδα, ότι ίσως είναι χρήσιμες στην εποχή που διαμορφώνεται,χωρίς επαναλαμβάνω διάθεση και πρόθεση να κριτικάρω οποιονδήποτε για ότι είπαμε ή κάναμε στο παρελθόν. Ένα κοινό μέλλον των Ορθοδόξων είναι ίσως η μόνη λύση του προβλήματός μας.Η πρότασή μου είναι η ακόλουθη:"Οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες για την Μητέρα Εκκλησία μας, κρίσιμες για όλους μας και αν επιβεβαιωθούν τα δυσμενή σενάρια στον επικείμενο διάλογο ίσως υπάρξει μία ακόμη σοβαρή πτώση. Αυτή όμως η πτώση μπορεί να γίνει πνευματική ευκαιρία για όλους τους Αντιοικουμενιστές, μία ευκαιρία να δούν τα πράγματα σφαιρικότερα προσβλέποντας σε ένα πνευματικό πλησίασμα μεταξύ τους προ του κοινού εχθρού. Βεβαίως παρότι είμεθα όλοι οι Αντιοικουμενιστές στη ουσία ομόδοξοι και άρα θα έπρεπε να είμαστε και ομόφρονες και αδέλφια, δυστυχώς για όλους τους γνωστούς και μη γνωστούς λόγους δεν είμαστε όλοι μαζί και ούτε μπορούμε να γίνουμε ένα προς το παρόν, αυτό όμως δεν μας εμποδίζει να επιδιωχθεί ένα πλησίασμα με κοινές Αντιοικουμενιστικές ενέργειες και δράσεις και παράλληλα η αρχή ενός άτυπου διαλόγου όλων μαζί ή έστω των περισσοτέρων, αλλά σοβαρών, διαλόγου όχι αποκλειστικά Θεολογικού, αλλά και θεολογικού, χωρίς χρονικά πλαίσια και προκαθορισμένους στόχους. Αν βρεθούμε όλοι μαζί στο ίδιο μετερίζι, έστω και ελαστικό, κάποια στιγμή η ανάγκη θα μας οδηγήσει στη Ενωση των Ορθοδόξων και στη λύτρωση της Εκκλησίας από την παρούσα Αίρεση. Η πολυδιάσπαση και τα προβλήματα του χώρου του Παλαιού Ημερολογίου μόνο κάπως έτσι θα μπορούσαν να ιαθούν με παράλληλη αντίσταση των υγιών δυνάμεων εκ του Νέου ημερολογίου προερχομένων. Βέβαια ανθρωπίνως ομιλώ, εκτός εάν ο Κύριός μας με θαύμα επιστρέψει τους Οικουμενιστές από την πλάνη τους ή με την ράβδο Του εμποδίσει τα σχέδιά τους."
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην λύση της αποτείχισης την έχεις σκεφτεί Οδυσσέα;Οι χριστιανοί δεν είναι μποξέρ αλλά με βάσει τους Πατέρες πράτουν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μία αδελφή γεννήθηκε κατά φύσιν και η άλλη παρα φύσιν δια του σωλήνος. Το κύημα ήταν αγνώστου πατρός από δωρεά σπέρματος. Διότι αργότερα ο πατήρ κατέστη ανίκανος από αιτία που η επιστήμη την ερευνά ακόμη. Άγνωστη και η δωρήσασα το ωάριο γυνή. Όθεν, αμφότεροι δωρητές ζωής! Η κυοφορήσασα μήτηρ ήταν περασμένης ηλικίας, αλλά η Ιατρική εθαυμάστωσε. Οπότε, μας προέκυψε η άλλη αδελφή. Να μας ζήσει, να τη χαιρόμαστε. Ποιός θα είναι ο "νονός" που θα τη βαπτίσει; Ο Φράνσις Κόπολλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΡΕΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΙΡΕΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=t0m02jPk7Uo
Kαλημέρα Οδυσσέα, προσθέσαμε στήν ανάρτηση αυτό τό ΥΓ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. : Η ΕΝΟΤΗΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΗ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΟΠΩΣ ΑΝΟΗΤΑ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. ΑΛΛΟ Η ΕΝΟΤΗΣ, ΑΛΛΟ ΤΟ ΕΝΑ. Η ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Στήν εκκλησία δέν ισχύει ο νόμος τού κόσμου : Τά άγτρια να διώχνουν τα ήμερα. Στήν εκκλησία τά ήμερα διώχνουν τά άγρια ή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
Έτσι ακριβώς σωθήκαμε από τήν Σύνοδο τής Φλωρεντίας. Μερικοί νομίζουν πώς είμαστε καλύτεροι χριστιανοί από Εκείνους. Απλώς νομίζουμε ότι η φυγή είναι λύση, όπως πιστεύει ο Ζηζιούλας πώς η άρνηση ειναι θέση, καταργώντας όλη τή θεολογία περί τού κακού. Απλώς είμαστε αδύναμοι, χλιαροί χριστιανοί.
Χαθήκαμε Οδυσσέα ο καθένας μας υποστηρίζει τό εγώ του και διαφωνούμε όπως στα τηλεοπτικα παράθυρα ακόμη καί πρίν το τέλος.
κ. Οδυσσέα πείτε μας σας παρακαλώ πολύ τι να κάνουμε με όλους αυτούς τους σχιζοφρενείς... Κάποια λύση θα υπάρχει, δεν μπορεί. Έχει γίνει το φυσιολογικό ανώμαλο και το ανώμαλο φυσιολογικό. Μόνο η αποτείχιση μας μένει τελικά.!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν δικαιολογω με τιποτα τους "ευσεβεις" μορφωμενους ή τους ειδικους, που με λαθροχειριες υπερισχυει η Συνωμοσιολογια απο την Επιστημη τους, στις "επιστημονικες" μελετες τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοι ειναι απαραδεκτοι.
Οι απλοϊκοι δικαιολογουνται λογω της αμαθιας τους.
Υπαρχει λυση φιλε.
Να οδηγηθουν στο φρενοκομειο.
Για εκει ειναι η θεσι τους.
Πολύ ωραίο το σχόλιο του κ. Κυπριανού Χριστοδου-
ΑπάντησηΔιαγραφήλίδη!Σοβαρά θα ενωθούμε και θα αναγνωρίσουμε τον
πάπα,ως κεφαλή μας;ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΔΕ ΘΑ ΠΑΡΩ!!Αν γί-
νει κάτι τέτοιο το σχίσμα στην ορθοδοξία και κυ-
ρίως στην Ελλάδα θα είναι ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ από εκείνο
του παλαιοημερολογιτισμού!ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ!
Το νέο ημερολόγιο είναι επιστημονική κατάσταση ο
επίκεφαλής πάπας όμως θα είναι ΔΙΑΒΟΛΙΚΗ!!Οπότε
"Στώμεν καλώς,αποσχισθώμεν και ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΩΜΕΝ!!
Δεν ξέρω αν ήταν δική σας ή του Αμέθυστου, η ιδέα περι λυτσαρίσματος. Πάντως όποιου ήταν , σ' αυτόν αναφέρθηκε ο Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ στο ΑΜΕΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛαμβάνω απο τον βόθρο της Πάτρας.
----
Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ
" Αυτοί όμως που μας βρίζουν και καλούν τους φανατικούς να μας «λιντσάρουν», δεν σημαίνει ότι επειδή βρίσκονται έξω από το θεραπευτήριο στο Δαφνί, έχουν δικαίωμα να αμφισβητούν το ορθόδοξο φρόνημα αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις, δηλαδή να περιφρονούνται και να χλευάζονται με το χειρότερο τρόπο όλες οι Ορθόδοξες Σύνοδοι των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών ".
Επιβλέπων
"Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ
ΑπάντησηΔιαγραφή" Αυτοί όμως που μας βρίζουν και καλούν τους φανατικούς να μας «λιντσάρουν», δεν σημαίνει ότι επειδή βρίσκονται έξω από το θεραπευτήριο στο Δαφνί, έχουν δικαίωμα να αμφισβητούν το ορθόδοξο φρόνημα αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις"
Άλλος ένας πεφωτισμένος (ιλλουμινάτι) επίσκοπος. Τόσα λέει, όσα τον φωτίζει ο Εωσφόρος. Λιντσάρισμα ιδεών προτείνεται και όχι λιντσάρισμα "αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις". Γι΄ αυτό αμφισβητούμε το ορθόδοξο φρόνημα που έχουν.
Ο βλαξ επίσκοπος ιλλουμινάτι δεν καταλαβαίνει τη σκόπιμη χρήση μιας ξένης λέξης σε ελληνική απόδοση. Εμείς δεν λιντσάρουμε ανθρώπους, ποτέ δεν το κάναμε. Λέξεις, νοήματα και έννοιες στραγγαλίζουμε μετά από κοινή απόφαση : όλοι μαζί και δια Οικουμενικής Συνόδου.
Ηλίθιε ψευδεπίσκοπε.