Σελίδες

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024

Tα αντι-παπικά του Ιερού Πηδαλίου (Μέρος Πρώτο)

 


Το Ιερό Πηδάλιο και οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν (Ι)

Έρευνα: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου.

 

Εισαγωγικά

Μία από τις κατηγορίες που θέτουν ορισμένοι εναντίον του Πηδαλίου είναι ότι είναι αλλοιωμένο και  επηρεασμένο από φιλοδυτικό πνεύμα.(Δεν θεωρεί αιρετικούς τους Λατίνους, δεν καταδικάζει το filioque κ.α)

Στα άρθρα που θα ακολουθήσουν θα αποδείξουμε τον παραπάνω  ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟ  ισχυρισμό και ο,τι άλλο έχει σχέση με αυτόν. 

Για το είδος των αλλοιώσεων που έγιναν στο Πηδάλιο, δημοσιεύσαμε σχετικό άρθρο αλλά μελλοντικά θα επανέλθουμε αναλυτικότερα. Στο παρακάτω άρθρο οι σελίδες των παραπομπών στο Πηδάλιο είναι από την έκδοση Μ.Β.Ρηγόπουλου. Θεσ/νική 2016.

1.Το βάπτισμα των Λατίνων

Ο  Όσιος Νικόδημος στις ερμηνευτικές σημειώσεις του  μστ΄ Αποστολικό Κανόνα, υποστηρίζει οτι τό βάπτισμα των Λατίνων ειναι ψευδώνυμο βάπτισμα καί γι’ αυτό ουτε κατά τον λόγο της ακριβείας είναι δεκτό, ούτε κατά τον λόγο της οικονομίας. ∆εν είναι δεκτό κατά τον λόγο της ακριβείας,

α΄. γιατί είναι αιρετικοί. Ότι δέ οι Λατινοι είναι αιρετικοί, δέν είναι καμμία ανάγκη επί του παρόντος να το αποδείξουμε, λέει ο Όσιος. Γιατί, αυτό το τόσο μίσος καί η τόση αποστροφή, πού έχουμε ήδη τόσους αιώνες πρός αυτούς, είναι μια φανερή απόδειξη οτι τούς βδελυττόμασθε ως αιρετικούς, ο,τι λογής δηλαδή και τούς Αρειανούς, τούς Σαββελιανούς καί τούς πνευματομάχους Μακεδονιανούς.

. β΄. Οι Λατίνοι είναι αβάπτιστοι, γιατί δέν φυλάττουν τίς τρεις καταδύσεις στον βαπτιζόμενο, καθώς άνωθεν παρέλαβε η ορθόδοξη Εκκλησία από τούς αγίους Αποστόλους. Οι προγενέστεροι Λατίνοι, αφού καινοτόμησαν πρώτοι το Αποστολικό βάπτισμα, μεταχειρίζονταν επίχυση, δηλαδή έχυναν λίγο νερό στην κορυφή του παιδιού, τό οποιο ενεργείται ακόμη και τώρα σέ κάποιους τόπους. Οι δέ περισσότεροι ρίχνουν τρεις φορές λίγες ρανίδες νερού στό μέτωπο του βρέφους μέ μια δέσμη από τρίχες χοίρου. Σέ άλλους τόπους, καθώς ανήγγειλε στον Οσιο κάποιος, πού πήγε εκει και επέστρεψε, αφού βουτήσουν λίγο βαμβάκι στο νερό (καθένας ξέρει πόσο νερό μπορεί να σηκώσει το βαμβάκι), χρίουν μ ’αυτό τό παιδί και το βαπτίζουν. Λοιπόν, οι Λατίνοι είναι αβάπτιστοι, επειδή δεν κάνουν τίς τρεις καταδύσεις και αναδύσεις, κατά την Αποστολική παράδοση. Κατά τον Όσιο Νικόδημο, δεν λέμε ότι αναβαπτίζουμε τούς Λατίνους, αλλά ότι τούς βαπτίζουμε, επειδή το βάπτισμά τους ψεύδεται το όνομά του και δεν είναι καθόλου βάπτισμα, αλλά ράντισμα μόνο ψιλό.( Πηδάλιον, σσ. 55-58).

Κατά τον Όσιο Νικόδημο, οι Λατίνοι δεν συμφυτεύονται μέ τον διφυη κόκκο, τον Χριστό, στο υδωρ του βαπτίσματος, γι’αυτό ούτε τό σωμα τους θεουργειται, ουτε η ψυχή και δεν μπορούν νά βλαστήσουν σωτηρία, αλλά ξηραίνονται καί απολλύονται.( Πηδάλιον, σσ. 63-65).

Ερμηνεύοντας ο Οσιος Νικόδημος τόν ζ΄ Κανόνα της Β΄ Οικ. Συνόδου, σημειώνει οτι αυτός ο Κανόνας αφεύκτως, απαραιτήτως καί κατά πασαν ανάγκην βαπτίζει καί τούς Λατίνους, επειδή δεν ειναι βαπτισμένοι ούτε σέ μιά κατάδυση. Γιατί, αν βαπτίζει αυτούς, πού ειναι βαπτισμένοι σέ μία, πόσο μαλλον βαπτίζει αυτούς, πού δέν ειναι βαπτισμένοι σέ καμμία. Προσθέτει οτι καθώς αυτή η Σύνοδος διορίζει νά μυρώνονται οι Ναυατιανοί, πού επιστρέφουν, επειδή ηταν αμύρωτοι, ετσι καί η Σύνοδος των Ανατολικων βαπτίζει τούς Λατίνους, πού επιστρέφουν, επειδή ειναι αβάπτιστοι.

Σχολιάζοντας ο Όσιος Νικόδημος τόν α΄ Κανόνα του Μεγάλου Βασιλείου, αναφέρει ότι, αν οι σχισματικοί Καθαροί, Εγκρατιτες, Αποτακτιτες καί Υδροπαραστάτες κρίθηκαν από τόν μεγάλο Πατέρα Βασίλειο αξιοι να βαπτίζονται, επειδή παραχάραξαν τήν συνήθεια στό βάπτισμα, πόσο μαλλον πρέπει νά βαπτίζονται οι Λατίνοι, πού παραχάραξαν καί παντελώς διέφθειραν την παράδοση του βαπτίσματος και οι οποίοι υπάρχουν όχι μόνο σχισματικοί, αλλά και φανεροί αιρετικοί (Πηδάλιον, σ. 589).

2.Περί Filioque

«Συκοφαντεί, λοιπόν, (κατά τον Οσιο Νικόδημο), την ανατολική Εκκλησία ο μωρολόγος Θωμας Ακυνάτης, ονομάζοντάς την Νεστοριανή, επειδή δογματίζει ότι τό Πνεύμα το άγιο δεν εκπορεύεται και εκ του Υιού, καθώς βλασφημούν οι Παπιστές. Γιατί, αν γι’αυτό η καθ’ημας Εκκλησία ειναι Νεστοριανή, τότε Νεστοριανός ήταν και ο θειος Κύριλλος, Νεστοριανή και η Γ΄ Σύνοδος και η καθ’εξης Εκκλησία, επειδή δέχθηκαν παρομοίως αυτό τό δόγμα, πού ήταν και είναι καθολική δόξα της Εκκλησίας. Αλλά, επειδή ο θείος Κύριλλος, όπως καί η Γ΄ Σύνοδος και η καθ’εξης Εκκλησία, δεν ήταν Νεστοριανή, άρα ούτε η ανατολική Εκκλησία, επειδή συμφωνεί μέ τόν αγιο Κύριλλο και μέ όλη τήν Εκκλησία, είναι Νεστοριανή. Αν και οι Παπιστές λένε ότι τό σύμβολο του Νεστορίου κατακρίθηκε στην Γ΄ και ∆΄ Σύνοδο, αποκρίνεται ο Οσιος Νικόδημος, λέγοντας ότι ναι κατακρίθηκε μόνο για την ένσαρκο οικονομία, αλλά όχι και για την θεολογία του Πνεύματος. Γιατί, ο θείος Κύριλλος γράφει πρός τον Ευλόγιο οτι δεν πρέπει να αποφεύγουμε και να παρατουμε όλα οσα λένε οι αιρετικοί. Και ο Μέγας Αθανάσιος γράφει ότι οι Αρειανοί μαζί μέ τα αιρετικά φρονούσαν και ορθά φρονήματα» (Πηδάλιον, σσ. 166-167).

Συνεχίζει ο Όσιος Νικόδημος την παράθεση μαρτυριών κατά της αιρέσεως του Filioque αυτή τη φορά από την πλευρά των ίδιων των ∆δυτικών. Ο Ιωάννης Ρώμης, ο οποίος ήταν παρών μέσω των τοποτηρητών του Πέτρου, Παύλου και Ευγενίου στην Σύνοδο, πού συστάθηκε επί βασιλείας Μακεδόνος τό 879 μ.Χ., καί δέχθηκε τόν όρο της, πού έλεγε˙ «Ει τις παρά τούτο τό  ιερόν Σύμβολον τολμήση \ ετερον  αναγράψαι  η προσθειναι  η αφελειν  η \ ορον  ονομάσαι  η προσθήκην καί  υφαίρεσιν  εν τω παραδεδομένω  ημίν τούτο ποιησαι, κατάκριτος καί πάσης χριστιανικης ομολογίας  αλλότριος. Τό γάρ  αφελείν  η προσθεναι  ατελη τήν εις τήν  αγίαν Τριάδα μέχρι σήμερον  ανωθεν κατιουσαν  ομολογίαν  ημων δείκνυσι», κατέκρινε τήν προσθήκη στό Σύμβολο, λέγοντας˙ «Πάλιν παραδηλουμεν τη α[ιδεσιμότητί σου, \ ινα περί του { αρθρου τούτου, δι’\ο συνέβη τά σκάνδαλα μέσον των  Εκκλησιων του Θεου,  εχη πληροφορίαν εις  ημας  ως ου μόνον, ου λέγομεν τουτο, \ οτι τό Πνευμα  εκ του Υιου  εκπορεύεται˙  αλλά καί τούς πρωτον θα[ρ]ρήσαντας τη  εαυτων  απονοία τουτο ποιησαι, παραβάτας των θείων λόγων κρίνομεν καί μεταποιητάς της Θεολογίας του ∆εσπότου Χριστου καί των Πατέρων, ο\ι συνοδικως συνελθόντες, παρέδωκαν τό \ αγιον Σύμβολον καί μετά του  Ιούδα αυτούς τάττομεν».

Αλλά και πριν αυτόν τόν Ιωάννη η Γ΄ Σύνοδος, πού συγκροτήθηκε στο Τολήτο (Τολέδο) επί Ρικάρδου Βασιλέως Ισπανίας τό 589 μ.Χ., πρόσταξε νά αναγινώσκεται τό άγιο Σύμβολο χωρίς την προσθήκη στην Ισπανία και την Γαλλία, απαραλλάκτως καθώς ο Ιουστινος ο πρωτος Βασιλεύς διέταξε νά αναγινώσκεται αυτό πρίν τήν Κυριακή ευχή του «Πάτερ ημων» σέ όλες τίς Εκκλησίες της Ανατολής τό 545 μ.Χ.

Ο Ρώμης Λέων ο Γ΄ στην αρχή του θ΄ αιώνος, όταν έγινε η εν Ακυϊσγράνοις Σύνοδος, στην οποία αγωνίσθηκε γενναίως ο μοναχός Ιωάννης ο Ιεροσολυμίτης κατά της προσθήκης στο Σύμβολο, αφού ρωτήθηκε από τον μέγα Κάρολο τί φρονει γι’αυτό, όχι μόνο αποκήρυξε την προσθήκη, αλλά και ενέγλυψε όλο τό άγιο Σύμβολο χωρίς την προσθήκη σέ δύο αργυρές πλάκες, μία στά ελληνικά και μία στα λατινικά, τίς οποίες απέθεσε στα μνημεία των αγίων Αποστόλων Πέτρου καί Παύλου, θέτοντας υπό ανάθεμα όσους τολμήσουν να προσθέσουν η να αφαιρέσουν από αυτό, κατά τον Καρδινάλιο Βαρώνιο καί τόν Ιησουΐτη Πετάβιο. Αλλά καί στην εν Φλωρεντία Σύνοδο, από την γ΄ μέχρι τήν ιζ΄ συνέλευση, οι καθ’ημας Ελληνες γενναιότατα απεσκοράκισαν αυτή τήν κάκιστη προσθήκη.

Ερμηνεύοντας ο Οσιος Νικόδημος τόν α΄ Κανόνα της ΣΤ΄ Οικ. Συνόδου, παρατηρεί ότι κάποιοι λένε πώς οι Απόστολοι, όταν επρόκειτο νά χωρισθούν και να πανε στο κήρυγμα τό 44 μ.Χ., έκαναν μέγιστη και αξιόλογη συνέλευση, στην οποία συνέθεσαν και Σύμβολο της πίστεως. Σ’αυτό φέρνουν μάρτυρες πολλούς ∆υτικούς Πατέρες, οτι το Σύμβολο αυτό είναι των Αποστόλων (καθώς και μερικοί από τούς καθ’ημας νεωτέρους Θεολόγους φέρνουν μαρτυρίες από αυτό σέ κάποιον από τούς θεολογικούς τους λόγους), τό οποίο ίσως δηλώνει και η παραδοθεισα πίστη από τούς Αποστόλους, πού αναφέρει εδω ο Κανόνας. Αλλά επειδή ο αγιώτατος καί σοφώτατος Μαρκος Εφέσου αποκρίθηκε ικανώς περί αυτου του Συμβόλου στούς Λατίνους στήν Φλωρεντία, λέγοντας «ημεις ουδέ ειδομεν Σύμβολον των Αποστόλων», οπως γράφει ο μέγας Εκκλησιάρχης Σύλβεστρος, γι’αυτό καί η πίστη, πού παραδόθηκε από τούς Αποστόλους, εδώ εννοειται η η περίληψη των δογμάτων της πίστεως, πού παραδόθηκε αγράφως καί διά ζώσης φωνης από τούς Αποστόλους, η η πίστη, δηλαδή τά δόγματα της πίστεως, πού συνάγονται από τά αγια Ευαγγέλια καί τίς Αποστολικές Επιστολές η καί διαταγές.( Πηδάλιον, σ. 219)

Οι Λατίνοι, σύμφωνα με τον Όσιο Νικόδημο, κατηγορούν την ΣΤ΄ Οικουμενική Σύνοδο, επειδή δεν αναφέρει τίς τοπικές Συνόδους, πού έγιναν στη ∆ύση, ούτε τούς Κανόνες τους, τούς οποίους συνέλεξε ο Βαρθολομαιος Καραντζάς καί πολλοί άλλοι πριν αυτόν. Στη μομφή αυτή αποκρίνεται ο Όσιος ότι η Σύνοδος απαρίθμησε μεν τούς Κανόνες εκείνους των Συνόδων και Πατέρων, όσοι ήταν στη χρήση της Εκκλησίας, συνεδέχθηκε δέ ταυτόχρονα και τούς Κανόνες των τοπικών Συνόδων της ∆ύσεως, όσοι συμφωνουν με τούς Κανόνες των Οικουμενικων. Καθώς η Ε΄ Οικουμενική δέχθηκε τα του Αυγουστινου καί Αμβροσίου των ∆υτικων, όχι απλώς, αλλά όσα εξέθεσαν περί της ορθής πίστεως και προς έλεγχο των αιρετικων, έτσι κι εμείς δεχόμασθε τα ορθά των Συνόδων της ∆ύσεως, όχι ομως όλα, επειδή ο Ρώμης θεσπίζει πολλά αλλόκοτα σ’αυτές. Γι’αυτό καί οι περισσότερες τοπικές Σύνοδοι στή ∆ύση έσφαλαν και μάλιστα απ’ αυτές προήλθε η προσθήκη στό Σύμβολο, τό πρώτο καί έσχατο των κακών και του σχίσματος προκαταρκτικότατο αίτιο.(Πηδάλιο σ. 221).

Γράφει  επίσης ο Όσιος Νικόδημος ότι η εν τη αγία Σοφία αγία Σύνοδος, πού συγκροτήθηκε επί Μεγάλου Φωτίου το 879 μ.Χ., (η οποία  ανεπισήμως θεωρείται από αρκετούς ως η Η΄ Οικουμενική Σύνοδος), ως δίστομη ρομφαία μπηκε στις καρδιές των δυτικών, με τίς θαυμαστές και λαμπρές εκβοήσεις της καί μέ τόν θεόπνευστο όρο, πού έκανε περί της ασφαλείας του αγίου Συμβόλου της πίστεως, οτι καμία αλλη Σύνοδος, όπως αυτή, δεν λάλησε και ερμήνευσε τα άτοπα, πού μπορούν νά ακολουθήσουν από την αφαίρεση η προσθήκη, πού γίνει στό άγιο Σύμβολο της πίστεως. Γι’αυτό και κατά πολλούς τρόπους αγωνίζονται να την αποδείξουν ψευδή μέ εικοσιεπτά (27) αντιθέσεις, τίς οποίες προσφυέστατα λύει ο αοίδιμος ∆οσίθεος, οτι ποτέ δέν έγινε τέτοια Σύνοδος, αλλά τήν έπλασε, λένε, ο Μέγας Φώτιος. Σέ τόση θρασύτητα τούς φέρνει η μανία τους, εξαιτίας του πικρου ελέγχου, πού τούς γίνεται απ’αυτή.

Αλλά τό φως δέν κρύπτεται, επειδή εκτός από τούς εξηγητές των Κανόνων, οι οποίοι είναι και αρχαιότεροι, και αυτός ο ίδιος ο Λατινόφρων Βέκκος τήν αναφέρει καί συνέγραψε εκλογές από τα πρακτικά της. Μάλιστα δέ καί εξαιρέτως ο σοφότατος διδάσκαλος και θεολόγος Ιωσήφ ο Βρυέννιος στον λόγο περί Τριάδος1 αναφέρει σέ πλάτος τά κατ’αυτήν και τέλος λέει ότι μέχρι τον καιρό του σώζονταν τα πρακτικά της με τίς ιδιόχειρες υπογραφές Πέτρου, Παύλου και Ευγενίου των τοποτηρητών του Πάπα Ιωάννου, δηλαδή λατινικά, στην μεγάλη Εκκλησία. Μετά από αυτόν, ο εν αγίοις Μάρκος Εφέσου στην στ΄ συνέλευση της Φλωρεντινής Συνόδου την συνέστησε ως αληθινή και αγία Σύνοδο, ώστε από τότε, δηλαδή από τον καιρό της Συνόδου μέχρι τωρα, αναγινώσκεται στήν μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως ετσι˙ «\ Άπαντα τά κατά των  αγιωτάτων Πατριαρχων Φωτίου καί  Ιγνατίου γραφέντα  η λαληθέντα,  ανάθεμα». Αφού ο Εφέσου είπε αυτά, ο Καρδινάλης Ιουλιανός, πού διαλεγόταν με τον Εφέσου, επεστομίσθη, χωρίς να έχει κάτι νά αντιπεί.. Τήν ύπαρξή της μαρτυρούν πολλοί και από τούς Λατίνους, όπως ο Ιβος Καρνοβίας και ο μοναχός Γρατιανός. Όμως, μόνο οι επιστολές του Πάπα Ιωάννου αρκούν αντί όλων, από τίς οποίες η μία επιγράφεται προς τον αγιώτατο Φώτιο και η άλλη προς τούς Αυγούστους. Αυτά, πού βόησε η Σύνοδος αυτή περί του Συμβόλου της πίστεως στήν στ΄ καί ζ΄ πράξη της, ειναι τά εξης˙ «Τόν  ανωθεν  εκ Πατέρων καί μέχρις   ημών κατεληλυθότα της  ακραιφνεστάτης των Χριστιανών πίστεως \ ορον καί διανοία καί γλώσση στέργομέν τε καί πασι διαπρυσίω τη φωνη περιαγγέλομεν, ουδέν  αφαιρουντες, ουδέν προστιθέντες, ουδέν αμείβοντες, ουδέν κιβδηλεύοντες». Καί πάλι˙ «Ει τις τοίνυν εις τούτο  απονοίας  ελάσας, τολμήσειεν,  ως  ανωτέρω λέλεκται, \ ετερον  εκθέσθαι Σύμβολον καί \ ορον  ονομάσαι  η προσθήκην  η  υφαίρεσιν  εν τω παραδεδομένω  ημιν παρά της  αγίας καί Ο[ικουμενικης  εν Νικαία τό πρώτον μεγάλης Συνόδου ποιησαι,  ανάθεμα  εστω»( Πηδάλιον, σσ. 362-363).

 

Πηγές

1.π.Άγγελος Αγγελακόπουλος. Η  αίρεση του Παπισμού κατά τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη.

2.Φ.  Νταρζάνος Δογματική και κανονική σύνθεση στον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη

3. Κούπας Πέτρος .Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης μέσα από τα προοίμιά του

4.Αλληλογραφία Αγίου Νικοδήμου και Δωρουέου Βουλησμά.Αγία Νάπο 2020.

5. Αι αιρέσεις τού Παπισμού-Επισκόπου ΣΕΡΑΦΕΙΜ Μητροπολίτου Πειραιώς

6. Ο Παπισμός είναι αίρεση-Αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου

7.Αρχιμ.Σπ.Μπιλάλη.Ορθοδοξία και Παπισμός. Τόμοι Α και Β.

 

 

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

14 σχόλια:

  1. Φιλοδυτικό πνεύμα .. Λεγεώνα πονηρών πνευμάτων . Η Παπική Ρίζα με την επίδραση των Φράγκων τι δεν βλάστισε ? Πλήρης σατανική συναγωγή . Και δεν αναφέρομαι μόνο στην πανσπερμία των προτεσταντών αλλά και στους Ναΐτες Ιππότες και τα βλαστάρια τους Ιησουΐτες και λογής λογής μασόνους που εργάζονται για την παγκόσμια απολυταρχική βασιλεία του Αντίχριστου .
    Διαβάζω στο :
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B1%CE%90%CF%84%CE%B5%CF%82_%CE%99%CF%80%CF%80%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%82
    " .... οι Ναΐτες προικίστηκαν με πολλές και εξαιρετικά ευνοϊκές γι' αυτούς Παπικές Βούλες (όπως η Omne Datum Optimum) που μεταξύ άλλων τους επέτρεπαν να επιβάλλουν φόρους και να εισπράττουν τον φόρο της δεκάτης στις περιοχές που βρίσκονταν υπό τον άμεσο έλεγχό τους. Όλα αυτά τους βοήθησαν ώστε να επιτύχουν μία γρήγορη ενίσχυση της κοσμικής εξουσίας τους.. Κάθε χώρα είχε έναν Μάγιστρο (Magister) του τάγματος και όλες οι χώρες ελέγχονταν από τον Μεγάλο Μάγιστρο (Grand Magister) .."
    Την δράση τους την συνεχίζουν οι Ιησουΐτες
    https://www.tovima.gr/print/books-ideas/poioi-itan-lfoi-iisouites/
    Οικουμενικός χριστιανισμός
    ....Οι ιησουίτες, καίτοι αξιοθαύμαστοι μελετητές του Αριστοτέλη, είχαν την άποψη πως ο ελληνορωμαϊκός πολιτισμός δεν ήταν οικουμενικός αλλά περιορισμένος, γι’ αυτό κι επεξέτειναν τη δράση τους παντού, δεδομένου ότι η χριστιανική διδασκαλία ήταν οικουμενική και μπορούσε να συμπεριλάβει και να αλλάξει τα πάντα...."

    Διαβαζω : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%AF%CF%84%CE%B5%CF%82_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
    " Με την απαγόρευση του Τάγματος από το 1773 έως το 1814 οι Ιησουίτες στα νησιά του Αιγαίου συνέχισαν το έργο τους. Για μεγαλύτερη ασφάλεια τους, το 1790 οι εναπομείναντες στον ελληνικό χώρο Ιησουίτες ενώθηκαν με το ρωσικό τμήμα της Εταιρείας του Ιησού, που είχε συνεχίσει τη λειτουργία του, αφού στη Ρωσία η Μεγάλη Αικατερίνη δεν είχε δημοσιεύσει το διάταγμα του πάπα για την κατάργηση του τάγματος, και έτσι αυτό δεν ίσχυε. Μάλιστα Έλληνες Ιησουίτες εργάστηκαν στη Λευκορωσία."
    Διαβαζω στο https://jesuits.gr/koinotita/ Το Τάγμα Ιησουιτών, για σαράντα έτη, από το 1773 ως το 1814, απαγορεύθηκε.
    Κατά την περίοδο αυτή, πρώην μέλη του εξακολούθησαν να υπηρετούν τους καθολικούς Αιγαιοπελαγίτες.
    Μεγάλη στιγμή για το τάγμα του Ιησού στον ελληνικό χώρο ήταν ο χαιρετισμός που αντάλλαξαν στο Εξώμβουργο Τήνου, στις 7 Νοεμβρίου 1805, ο γηραιός π. Ιωσήφ Mortillaro, τελευταίος ιερομόναχος του παλαιού τάγματος του Ιησού στο Αιγαίο, και οι πατέρες Δομήνικος Venturi και Φερδινάνδος Motte, θεμελιωτές του νέου τάγματος του Ιησού στον ίδιο γεωγραφικό χώρο.

    Διαβάστε στο : http://www.mixanitouxronou.gr/to-quot-kratos-toy-theoy-quot-mesa-sti-zoygkla-tis-paragoyais-to-protoporiako-peirama-ton-iisoyiton-monachon-poy-idrysan-mia-koinonia-choris-chrimata-fylakes-kai-thanatiki-poini/
    Το “Κράτος του Θεού” μέσα στη ζούγκλα της Παραγουάης. Το πρωτοποριακό πείραμα των Ιησουιτών μοναχών που ίδρυσαν μια κοινωνία χωρίς χρήματα, φυλακές και θανατική ποινή...

    Ενα “Κράτος του Θεού” σε ορθόδοξη χώρα είναι και το Ελληνικό Μαγιστράτο της Νίζνα, στο οποίο ΠΟΛΛΑ ΟΦΙΛΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ .
    Διαβάστε στο https://www.capital.gr/diethni/3624359/ethnikoi-euergetes-kai-emporoi-sti-nizna-tis-oukranias/
    "... Το 1670 ένας φωτισμένος ιερωμένος, ο παπα-Χριστόδουλος από την Αιτωλοακαρνανία συγκέντρωσε όλους τους Έλληνες της περιοχής και ίδρυσαν το περίφημο Έλληνικό Αδελφάτο της Νίζνα, ένα δημόσιο θεσμό, επίσημα αναγνωρισμένο με προνόμια και οφέλη για την κοινωνία των Ελλήνων, η οποία με την πάροδο των χρόνων αποκτά ισχυρή οντότητα. Εκατό χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 1785, με διάταγμα της Αικατερίνης Β΄ της Ρωσίας, ιδρύεται το Γραικικό-Ελληνικό Μαγιστράτο της Νίζνα, το οποίο αναγνώριζαν οι αρχές της Ρωσίας, ως ένα είδος ανεξάρτητης Δημοκρατίας...."
    συνεχίζεται




    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το 1609 έφτασε στην Ανατολή η δεύτερη αποστολή με αρχηγό τον Γάλλο ιερωμένο Φρανσουά ντε Κανιγιάκ (Canillac). Οι Ιησουίτες αυτοί βρίσκονταν κάτω από την προσωπική προστασία του βασιλιά της Γαλλίας Ερρίκου του Δ΄. Ο Κανιγιάκ είχε σκοπό να ιδρύσει, με τη γαλλική προστασία, ιεραποστολικούς σταθμούς και στις τρεις άλλες πόλεις που υπήρχαν ορθόδοξα Πατριαρχεία (Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια και Ιεροσόλυμα), με σκοπό να κερδίσει Έλληνες ιερωμένους στον σκοπό της ένωσης των εκκλησιών. Σε περίπτωση χηρείας επίσης στους πατριαρχικούς θρόνους η πίεση του λαού και των ιερωμένων θα ανέβαζε ενωτικούς πατριάρχες.[2] Με τις επιτυχίες τους στην εκπαίδευση των νέων και στη θρησκευτική προπαγάνδα ανάμεσα στους ορθόδοξους, οι Ιησουίτες δεν άργησαν να προκαλέσουν τη δυσπιστία των Τούρκων και την έντονη αντίδραση του ορθόδοξου κλήρου. Αφού κατηγορήθηκαν επανειλημμένα για κατασκοπεία και ανατρεπτική δράση για λογαριασμό του πάπα και της Ισπανίας, καταδιώχθηκαν το 1610 και απελάθηκαν, αλλά έπειτα από λίγο επέστρεψαν στην Κωνσταντινούπολη.

    Έτσι, ξεκινώντας με την Κωνσταντινούπολη κατά την εγκατάστασή τους, ίδρυσαν σχολεία στη Χίο (1627), στη Σμύρνη και τη Νάξο (1628), στη Σαντορίνη το 1642, στη Σύρο και την Άνδρο (1657), στο Ναύπλιο (1656), στην Αθήνα (1657), στη Μήλο (1661) και σε άλλα μέρη.[3] Με την ίδρυση γαλλικού προξενείου στα Ιεροσόλυμα το 1621, και το διάβημα των γαλλικών αρχών για αποστολή Καθολικών ιερωμένων για τις πνευματικές ανάγκες των Γάλλων υπηκόων εκεί, στάλθηκαν Ιησουίτες στα Ιεροσόλυμα, καθώς και στη Ναζαρέτ. Το 1623 δημιούργησαν ιεραποστολικό σταθμό στη Σμύρνη και άρχισαν να παραδίδουν μαθήματα ξένων γλωσσών, κάτι που προσέλκυσε μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων. Με την άδεια του ορθόδοξου μητροπολίτη Σμύρνης Ιακώβου πήραν την άδεια να κηρύττουν μέσα σε ορθόδοξες εκκλησίες και εννέα χρόνια αργότερα ο ίδιος ιεράρχης εγκωμίασε με επιστολή του στον Γάλλο βασιλιά, τις αρετές των Ιησουιτών.[4] Παρόλο που ο Γάλλος πρέσβης στην Κωνσταντινούπολη προσπαθούσε να αποκτήσει μια γενική και μακράς διαρκείας άδεια από την οθωμανική κυβέρνηση για ελεύθερη εγκατάσταση των Ιησουιτών στο έδαφός του, δεν τα κατάφερε. Αποσπούσε από τον Σουλτάνο τοπικές άδεις για εγκατάστασή τους στις επαρχίες. Έτσι το 1625 πήρε την άδεια για την εγκατάσταση τους στη Σόφια και τη Φιλιππούπολη, το 1626 στο Χαλέπι, και το 1627 στη Νάξο. Το 1588 στον βενετοκρατούμενο Χάνδακα (Ηράκλειο) της Κρήτης ίδρυσαν σχολείο και μονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλλά και εκεί το 1606 διέκοψαν τη λειτουργία τους, επειδή Βενετία είχε εξορίσει τους Ιησουίτες από όλα τα εδάφη της. Η εξορία των Ιησουιτών από όλα τα ενετοκρατούμενα εδάφη Ανατολής και Δύσης κράτησε μέχρι το 1657 και δυσκόλεψε πολύ το έργο τους.[5]

    Επίσης ίδρυσαν σχολείο και μέσα στο Άγιο Όρος, στις Καρυές, το 1635 για να μορφώνονται οι ορθόδοξοι μοναχοί. Η σχολή ιδρύθηκε ύστερα από αίτημα του ηγούμενου της Μονής Βατοπεδίου Ιγνατίου προς τον πάπα το 1628. Το 1641 το σχολείο μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη και αυτό όχι εξαιτίας της αντίδρασης των μοναχών αλλά εξαιτίας της τουρκικής κυβέρνησης, που έβλεπε με δυσπιστία τη διείσδυση των Δυτικών στον Άθωνα.[6] Το πρώτο σταθερό ίδρυμα των Ιησουιτών στον ελληνικό χώρο δημιουργήθηκε το 1594 στην τουρκοκρατούμενη Χίο. Ήταν η Μονή του Αγίου Αντωνίου του Εξωμερίτη στην πόλη της Χίου. Στον επόμενο αιώνα η σχολή της μονής αναπτύχθηκε αρκετά, καθώς μάλιστα φοιτούσαν εκεί 250 φοιτητές κάθε χρόνο, αλλά τερμάτισε τη δραστηριότητά της το 1695, όταν από μια σύντομη βενετική επιδρομή οι Τούρκοι την ξανακατέλαβαν.

    Πιστοί στον τρόπο λειτουργίας του τάγματος προκειμένου να επιτύχουν τους προσηλυτιστικούς σκοπούς τους, οι Ιησουΐτες πλησίαζαν και εξοικειώνονταν με τα ήθη και τα έθιμα, τη γλώσσα και τις συνήθειες κάθε τόπου. Ο ίδιος ο αρχηγός της αποστολής τους στην Κωνσταντινούπολη πατέρας Φραγκίσκος ντε Κανιγιάκ γράφει σε ένα γράμμα του το 1610 ότι «Για να μας αισθάνονται κοντά τους οι Έλληνες και οι Αρμένιοι αφήσαμε γενειάδα. Φορέσαμε ράσο χωρίς κολάρο και με μακριά μανίκια, σαν αυτό που φέρουν οι παπάδες». Έτσι στη Νάξο ο πατήρ Ρενέ De Saint-Cosme μελοποίησε το «Πάτερ ημών» για να το ψάλλουν οι πιστοί στα ελληνικά κατά τη διάρκεια της λειτουργίας στη Χίο. Οι νεοαφιχθέντες Ιησουίτες επιδίδονταν στην περιφορά θαυματουργών εικόνων σαν αυτή της Παναγίας του ευαγγελιστή Λουκά, που κατά τον πατέρα Δομήνικο Μαυρίκιο απάλλαξε το νησί από την ανομβρία το 1595. Στην Αθήνα το 1642 ο πατέρας Bleseau ζήτησε από τους προϊστάμενους του στην Κωνσταντινούπολη να του στείλουν ελληνικά βιβλία, σταυρούς και εικόνες αγίων της ορθόδοξης εκκλησίας, και μαζί με αυτά και βιβλία αστρονομίας, φυσικής, γεωγραφίας και μαθηματικών σαν τα προσφορότερα μέσα για να πλησιάσουν τους Τούρκους.[7] Ορθόδοξοι μητροπολίτες έδιναν την άδεια σε Ιησουίτες να κηρύττουν μέσα στις ελληνικές εκκλησίες, να κοινωνούν και να εξομολογούν τους πιστούς τους. Οι μεταστροφές κληρικών στον ρωμαιοκαθολικισμό ήταν συχνές, όπως του μητροπολίτη Λακεδαίμονος Ιωσαφάτ, του μητροπολίτη της Αίγινας Καλλίνικου με αρκετούς μοναχούς του το 1727, του ηγούμενου μονής στην Ύδρα πάλι το 1727, έξι Ελλήνων επισκόπων στις Κυκλάδες το 1662, του μητροπολίτη Ρόδου Μελέτιου (1645-1651), της μονής του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στην Πάτμο το 1681, κ.ά.[8]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οπως βλέπουμε το λοιπόν ΤΟ ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΑΠΑ έχει επιρροή στα καθ ημάς .
    Και όταν λέω Δυτικές επιρροές σε αυτές " τις απαλές " και " φιλάνθρωπε " , "εκπολιτιστικές " , και " ΕΞΕΥΡΩΠΑΙΣΜΟΥ " αναφέρομαι . Και μέσα στο ίδιο οικουμενιστικό σακί βάζω και τις επιρροές απο προτεστάντες και "αριστερούς άθεους" και σιωνιστές και δικούς μας οικουμενιστές γιατί όλοι αυτοί από την ίδια ρίζα είναι και τον ίδιο σκοπό , την παγκόσμια απολυταρχία του Αντίχριστου εργάζονται .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. sotirio τι σχέση έχουν τα σχόλιά σου με το περιεχόμενο του άρθρου;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απάντηση στο " sotirio τι σχέση έχουν τα σχόλιά σου με το περιεχόμενο του άρθρου;;;; "
    Ελα ντε ! Τί σχέση έχει Η Τέτρακτις , Οι Ζωσημάδες απο το Ελληνικό Μαγιστράτο της Νίζνα , η επιρροή άμεση ή έμμεση απο αδελφότητες , οι Ιησουίτες ... τι σχέση έχουν χρήματα και συμφέροντα και πολιτικές και εθνοαπελευθερωτικές οργανώσεις με την Ορθοδοξία ?

    Κάποια στιγμή ένας καλός άνθρωπος λέει στο ξεκάρφωτο ας κάνουμε ενα Πηδάλιο ?

    Το Πηδάλιο εκδίδεται σαν τμήμα των βιβλίων που χρηματοδοτούν οι Ζωσιμάδες για τον εξευρωπαϊσμό την ανασυγκρότηση και αναγέννηση που κάνει ένα τμήμα του έθνους των Ρωμαίων (του millet-i Rûm, ) σύγχρονη Ελλάδα με ότι αυτό συνεπάγεται .

    Το περιεχόμενο του Πηδαλίου φωνάζει ΑΝΗΚΟΜΕΝ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ

    Το ΦΙΛΟΔΥΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ αφαιρεί , σαν να μην υπήρξαν ποτέ , όσα νομοθετούνται μέχρι τις μέρες μας απο ΤΟΤΕ ΠΟΥ Η ΔΥΣΗ σχίζεται από εμάς . Και η προβολή κάποιων μεμονωμένων αναιρετικών σημείων είναι απλά για ξεκάρφωμα
    Αφαιρεί την νομοθεσία απο τους τελευταίους αιώνες της αυτοκρατορίας μας μέχρι σήμερα .
    Ναι υπάρχουν σχόλια με αιχμές κατά των αιρετικών ΑΛΛΑ ΕΠΙ ΟΣΩΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΘΙΚΑΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ .
    Μπορείτε να μου υποδείξετε ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΧΗΣΜΑ ?
    Νομοθεσία που ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΜΕΡΟΣ ο σχησματικός πλέον ΠΑΠΑΣ?
    Αυτή είναι η ταμπακέρα .
    Η άρνηση του εαυτού μας από την στιγμή που διαφοροποιούνται αυτοί από μας και η προβολή των "κοινών σημείων " σαν βάση ένωσης .
    Και εδώ να σημειώσουμε οτι μέχρι το σχίσμα έχουν κάνει οι αιρετικοί ληστρικές και υπάρχουν αναιρέσεις . Ούτε σε αυτές γίνεται αναφορά .
    Προφανώς για να μειωθούν τα σημεία τριβής .
    Αλλά και οι σχολιασμοί των κανόνων είναι προσαρμοσμένες στο φιλοδυτικό και σας έφερα το παράδειγμα του σχολιασμού της 7ης για την καινοτόμο Παπική εικόνα , το Σύνθρονο για σας και Φιλιόκβε για μας .
    Εκει τα σχόλια είναι σε αντίθεση με τις αποφάσεις παν ορθόδοξων συνόδων.
    Είναι προτεσταντική η θέση του οτι το Αγιο Πνεύμα σταματά να πνέει στην εκκλησία κάποια στιγμή.
    Ορθοδοξία είναι η παραδοχή ΚΑΙ Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΛΩΝ των συνόδων της Ορθοδοξίας μέχρι σήμερα .
    Και άλλο το ΑΝΗΚΟΜΕΝ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ ( και μας οργανώνει η ΣΙΑ άραγε ? το Κολυμβάρι ) και άλλο το ΑΝΗΚΟΜΕΝ ΣΤΟΝ ΘΕΟ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. sotirio Aν με όσα διαβάζεις καταλαβαίνεις ότι ΑΝΗΚΟΜΕΝ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ υπάρχει πρόβλημα και πρέπει να το δεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν είστε με τους Δυτικούς ?
    Ακόμα και ο σχολιασμός σας για την 8 οικουμενική " ... πού συγκροτήθηκε επί Μεγάλου Φωτίου το 879 μ.Χ., (η οποία ανεπισήμως θεωρείται από αρκετούς ως η Η΄ Οικουμενική Σύνοδος) " σας παράθεσα τόμο της πανορθόδοξης συνόδου https://nicefor.info/%CF%84%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%8C%CE%B4/

    Ποιό επίσημα γίνεται ?
    Πως ΤΟΛΜΑΤΕ και λέτε ανεπίσημα ?
    Θα έπρεπε να αναγνωρίσετε ΟΤΙ ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ βάζει σε αμφισβήτηση οσο αφορά αυτό το θέμα ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ γιατί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ και θα έπρεπε να παραδεχτήτε οτι κακώς δεν κάνει αναφορά στην σύνοδο που αναιρεί την ενωτική της Λυών και αναθεματίζει τον Βέκο . Και σε κάθε περίπτωση αφού λάβατε γνώση τι λέει η εκκλησία απο εδώ και μπρός θα έπρεπε να μετανοήσετε και ΕΣΕΙΣ να την διδάσκεται σαν 8 οικουμενική και να την τιμάτε οπως ορίζει η εκκλησία .
    Αλλά συνεχίζεται να βλέπετε το Θέμα με τα γυαλιά της Δύσης .

    Με τα μάτια επίσης της Δύσης βλέπετε την παπική Θεολογία στο όραμα του Δανιήλ και ρωτάτε όπως οι Δυτικοί "μα ο Υιός έρχεται στον Πατέρα αρα είναι 2 πρόσωπα στο όραμα του Δανιήλ " ίδια επιχειρήματα , ίδιος τρόπος σκέψης , ίδια συμπεράσματα .
    Αν ζούσατε στην ενετοκρατούμενη Κρήτη θα είσασταν με τους λατινίζοντες σαν τον Μιχαήλ Δαμασκηνό που τον μισθοδοτούσαν οι δυτικοί ?
    Οταν κάνανε κρητική στην βλάσφημη ζωγραφιά των παπικών στην Καπέλα Σιξτίνα με τον γυμνό κόλο η απάντηση ήταν οτι ο προφήτης είδε τα οπίσω του . Ναι αλλά τι ήταν αυτά τα οπίσω του ? Ντυμένα ή γυμνά ? Ανθρώπου ή κατι άλλο ? Και ήταν του Πατρός ή του Υιού ? Και επειδή τα είδε μπορεί ο ζωγράφος να φανταζετε και να ζωγραφίζει οτι θέλει , όπου θέλει και όπως θέλει τον Δημιουργό ?
    Λοιπόν αυτόν τον Θεό τον ντύσανε "ορθόδοξο" και τον πασάρανε σε "ορθόδοξη" καινοτόμο εικόνα που είναι παπική καινοτομία και σαφώς την καταδικάζει η Ορθοδοξία .
    συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και αν ζούσατε στην Ρωσία το 1670 θα υποστηρίζατε σαν ορθόδοξη την σύνοδο των 100 κεφαλαίων και τα 100 κεφάλαια ? Για δες εδώ : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%BF%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%AC%CE%B2
    Το Στογκλάβ (ρωσικά: Стоглав), γνωστό και ως το Βιβλίο των εκατό κεφαλαίων, είναι συλλογή εκκλησιαστικών αποφάσεων της ρωσικής εκκλησιαστικής συνόδου του 1551. Η σύνοδος έλαβε αποφάσεις για την ρύθμιση του κανονικού δικαίου και της εκκλησιαστικής ζωής στην τσαρική Ρωσία, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορούσε την καθημερινότητα και τρόπους των Ρώσων κληρικών και τις διαφορές με την Ελληνική εκκλησία (οικουμενικό πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης) και ορθοδόξους πιστούς άλλων χωρών.[1] Το βιβλίο κηρύχτηκε αιρετικό τον 17ο αιώνα από την ρωσική ορθόδοξη εκκλησία."

    Είστε σοβαροί ?

    Και μη πείς οτι ναι αλλά δεν είμαι στην ενετοκρατούμενη Κρήτη ούτε στην Ρωσία του 17 αιώνα ΓΙΑΤΙ στο χώρο του Θεού δεν υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί για όσους ασεβούν στην ορθόδοξη ομολογία .

    Δες πχ την Ουκρανία πως ξεμασκαρευτίκανε οι Παπικοί , γιατί παπικός είναι ο Βαρθολομαίος και αφήσανε τις αγαπολογίες στην άκρη . Δες πχ Πως για να εξυπηρετήσουνε την πολιτική ρημάξανε την εκλησιολογία δες εδω https://agiosrafael.gr/index.php/el/2014-11-12-05-13-25/40-orthodoksi-pisti/158-i-synodos-tou-kolympariou-kritis-kai-i-symplefsi-me-ton-oikoumenismo
    Ἡ ἐκκλησιολογικὰ κυνικὴ καὶ προκλητικὴ ὁμολογία τοῦ ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας ὅτι «δὲν εἶναι ἀντίγραφο τῶν παλαιῶν συνόδων ἀλλὰ ἕνα νέο εἶδος συνόδου», ἐπαινεθεῖσα ἀπὸ τὸν πρωτοστάτη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, οἰκουμενικὸ πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, τὸν καὶ πρόεδρο τῆς «Συνόδου», καθιστᾶ ὅλους τοὺς συμμετέχοντες ἀρχιερεῖς, ποὺ τὴν ἀποδέχθηκαν ἀδιαμαρτύρητα, καινοτόμους καὶ παραβάτες τῆς μακραίωνης συνοδικῆς καὶ κανονικῆς παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὑποκείμενους στὴν κρίση μιᾶς μελλοντικῆς ἀληθοῦς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου"

    Και κατάλαβε οτι τότε με τον ιδιο τρόπο ρημάξανε το εκκλησιαστικό δίκαιο βάζοντας το στο κρεβάτι του Προκρούστη αποκόβοντας οτι είναι απο το 879 μ.Χ. και μετά .

    Ναι υπάρχουν κάποιες αντιπαπικές υποσημειώσεις αλλά και αυτές είναι γραμμένες με απολογητικό ύφος προς τους Δυτικούς αναφέροντας πχ διαλόγους στις ληστρικές τι είπαμε και τι μας είπαν .
    σαν να είναι ακόμα θεολογούμενο Τι θα έπρπε να υπάρχει ? Η Ορθοδοξη απόφαση που λύνει το θέμα . Το κείμενο των συνόδων ΟΠΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΘΙΚΕ απο τις συνόδους μέχρι σήμερα . Αν υπήρχε δεν θα λέγατε οτι λέτε με το πηδάλιο υπο μάλης .

    Δεν είστε με τους Δυτικούς ?
    Χμ! ποιοι είναι με τους Ανατολικούς και ποιοι με τους Δυτικούς ?
    Εμείς που δεν τις προσκυνάμε τις παπικές Η εσείς που τις προσκυνάτε και αναθεματίζετε εμάς που δεν τις προσκυνάμε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνολική απάντηση στο sotirio
      Ο παραληρηματικός σας λόγος ξεφεύγει πολύ από τα θέματα που θίγονται.
      Η ΟΓΔΟΗ (Η) Σύνοδος επί Φωτίου θεωρείται ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ όπως έγραψα, όμως στο Πηδάλιο αναφέρεται ως τοπική. Αυτό προέκυψε μετά από την απαίτηση του «Ανακριτή¨του Πηδαλίου Δωροθέου Βουλησμά, για λόγους που τους γράφει στην κριτική θεώρηση του Πηδαλίου, την οποία εσείς ΑΓΝΟΕΙΤΕ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μειώνεται η αξία της Συνόδου. Σε προηγούμενο άρθρο σας απάντησα με ανάλυση περί του πρωτείου και του φιλιόκβε της Συνόδου.
      Όσον αφορά το όραμα του Δανιήλ. Πρόκειται για ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ ΟΡΑΣΗ και σύμφωνα με την Ζ Οικουμενική «Τῶν τὰς Προφητικὰς ὁράσεις, ὡς αὐτὸ τὸ Θεῖον αὐτὰς ἐσχημάτισε καὶ διετύπου, εἰδότων καὶ ἀποδεχομένων καὶ πιστευόντων, ἅπερ ὁ τῶν Προφη τῶν χορὸς ἑωρακότες διηγήσαντο, καὶ τὴν τῶν Ἀποστόλων καὶ εἰς Πατέρας διήκουσαν ἔγγραφον καὶ ἄγραφον παράδοσιν κρατυνόντων, καὶ διὰ τοῦτο εἰκονιζόντων τὰ Ἅγια καὶ τιμώντων, Αἰωνία ἡ Μνήμη.» (Συνοδικὸν τῆς Ἁγίας καὶ Οἰκουμενικῆς Ζ΄ Συνόδου ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδοξίας).
      Είναι πασιφανές ότι το Συνοδικό κείμενο απευθύνεται εναντίον εκείνων οι οποίοι εθεώρουν τας εικόνας ως περιγραφάς της Θείας Φύσεως και όχι ως Συμβολικάς αποτυπώσεις των Θεαρχικών Υποστάσεων, όπως αύται ενεφανίσθησαν εις τας Θεοφανείας και οράσεις των Προφητών. Η Εκκλησία ποτέ δεν εδέχθη τας εικόνας της Αγίας Τριάδος ως περιγραφάς της Θείας Φύσεως.
      Γιατί δεν το σχολιάζετε αυτό;;;
      Συγχρόνως:
      Α. ερμηνεύεται λάθος το χωρίο ¨Θεόν ουδείς πώποτε εώρακε»
      Β. Αποδέχεστε στην Σύνοδο του 1666 ως Ορθόδοξη, παρόλες τις ενστάσεις που δημοσίευσα και ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ.
      Γ. Μου αποδίδετε απόψεις που ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΑ ή ΕΙΠΑ.
      Δ.Για τα ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΑ ΤΟΥ ΠΗΔΑΛΊΟΥ γιατί ποιείτε την νησσαν και μεταθέτετε αλλού τα θέματα;;;
      Απ΄ότι γράφετε ΑΓΝΟΕΙΤΕ ΠΛΗΡΩΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΗΔΑΛΙΟΥ μέχρι να ΕΚΔΟΘΕΙ, ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΕΚΔΟΘΗΚΕ και ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ.
      Υπάρχει μεγάλο πλήθος ιστορικών δεδομένων που ΑΓΝΟΕΙΤΕ. Οπότε ψάξτε το θέμα καλύτερα.

      Διαγραφή
  10. Χριστιανός Ορθόδοξος Αντιαιρετικός17 Οκτωβρίου 2024 στις 11:38 π.μ.

    Sotirio μετανόησε! Έχεις άγνοια και γράφεις πλανεμένα πράγματα!
    Μετανόησε και μην γίνεσαι Super-Ορθόδοξος με πλάνες μεγάλες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1) Διαβαζω: " ... Αυτό προέκυψε μετά από την απαίτηση του «Ανακριτή¨του Πηδαλίου Δωροθέου Βουλησμά, ..."
    Απάντηση : Αρα μη χρεώνουμε κάθε τι που είναι γραμμένο ή παραλείπεται στο Πηδάλιο στον Αγιο Νικόδημο , για να προσδέσουμε κύρος οτι το είπε ο Αγιος άρα θεόπνευστο ) γιατί όπως και μόνος σου διαπιστώνεις υπάρχουν και παρεμβολές άλλων εξουσία εχόντων απέναντι στον μοναχό που κάνει υπακοή και εκτελεί εντολή ανωτέρων . Και αν ξαναδιαβάσεις τι σας έχω γράψει θα δείς οτι αυτό το λέω εξ αρχής κάνοντας κριτική στο Πηδάλιο και οχι στον Αγιο Νικόδημο .
    2) διαβάζω " ... Όσον αφορά το όραμα του Δανιήλ...."
    Και σας έγραψα πως βλέπει το όραμα η Ορθοδοξία και πώς ορθόδοξα το απεικονίζεις ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΡΑΜΑ .
    Εσείς επιμένετε στην ΠΑΠΙΚΗ ΕΚΔΟΧΗ και μιλάτε
    " Συμβολικάς αποτυπώσεις των Θεαρχικών Υποστάσεων, όπως αύται ενεφανίσθησαν εις τας Θεοφανείας και οράσεις των Προφητών."
    Λοιπόν κοινή παραδοχή στην ορθοδοξία είναι
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A5%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7
    Η υπόσταση (Ελληνικά: ὑπόστασις) είναι η υποκείμενη κατάσταση ή η υποκείμενη ουσία και είναι η θεμελιώδης πραγματικότητα που υποστηρίζει όλα τα άλλα. Στον Νεοπλατωνισμό την υπόσταση της ψυχής, του νου και του «ενός» εξέτασε ο Πλωτίνος[1]. Πριν τον Χριστιανισμό και την θεολογία των Καππαδόκων Πατέρων η έννοια της ουσίας δεν διαφοροποιούνταν από την έννοια της υπόστασης. Στη χριστιανική θεολογία η υπόσταση είναι διάφορη αλλά αναπόσπαστη της ουσίας[2][3] και η Αγία Τριάδα αποτελείται από τρεις υποστάσεις αλλά από μία ουσία: Υπόσταση του Πατρός, Υπόσταση του Υιού και Υπόσταση του Αγίου Πνεύματος[4], η οποία υπόσταση είναι συνώνυμο του προσώπου[2].

    Κατάλαβε οτι στην ορθοδοξία Συμβολικάς αποτυπώσεις των Θεαρχικών Υποστάσεων ( αναπόσπαστη της ουσίας ) είναι οι εικόνες των Προσώπων . Και δεν απεικονίζεις ξεχωριστά την Θεία φύση ΓΙΑΤΙ αυτήν κανένας σαν ξεχωριστή δεν την είδε παρά μόνο αναπόσπαστα ενωμένη με την ανθρώπινη στον Υιό .
    Πρίν την σάρκωση οι προφήτες το μέλλον βλέπουν , τον μετά την σάρκωση Υιό βλέπουν .ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΨΗ ΒΕΒΑΙΩΣ γιατί οι αιρετικοί και εσύ αλλιώς τα βλέπετε και αλλιώς τα ομολογείτε .
    Κοινή παραδοχή στην ορθοδοξία είναι :
    https://el.orthodoxwiki.org/%CE%91%CE%B3%CE%AF%CE%B1_%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B1
    Διαβάστε εκεί την ορθόδοξη θεση για
    Την σχέση των Προσώπων , την ετερότητα των υποστάσεων και την Αγία Τριάδα στην τέχνη .
    " Στην Ορθόδοξη Εκκλησία τα ομοιώματα του Πατρός και του Αγίου Πνεύματος, είναι απαγορευμένες απεικονίσεις, επειδή η Αγία Γραφή απαγορεύει σε πολλά εδάφια τις εικόνες της αόρατης Θεότητας [29].
    συνεχίζετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. και συνεχιζω με όσα αναφέρονται εκει https://el.orthodoxwiki.org/%CE%91%CE%B3%CE%AF%CE%B1_%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B1
    Η περιστερά ως σύμβολο του Αγίου Πνεύματος χρησιμοποιείται από παλιά ως σύμβολο στην εκκλησιαστική διακοσμητική, όχι όμως στην εικονογραφία, όπου οι μορφές δε χρησιμοποιούνται ως σύμβολα αλλά ως ομοιώσεις. Η απεικόνιση του Αγίου Πνεύματος ως περιστεριού επιτρέπεται μόνο στην εικόνα των Θεοφανείων, όπου το Άγιο Πνεύμα εμφανίστηκε "εν είδει περιστεράς" ή "ωσεί περιστερά", αλλά δεν έγινε περιστέρι. Επιτρέπεται επίσης η απεικόνιση της καθόδου του Αγίου Πνεύματος κατά την Πεντηκοστή, όταν "διεμεριζόμενοι γλώσσαι ωσεί πυρός" ήρθαν και στάθηκαν πάνω στα κεφάλια των Αποστόλων,(Πράξεις β΄: 3). Σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία η ενσάρκωση του Λόγου δίνει τη δυνατότητα απεικόνισης μόνο του Υιού, και μόνο κατά την ανθρώπινη φύση του.

    Η αναφορά του Πηδαλίου στο επιτρεπτό της απεικόνισης του Πατρός με την ίδια μορφή του ασπρομάλλη Παλαιού των Ημερών, την οποία φέρει κατά την Ορθόδοξη πίστη ο Υιός, εξηγείται από το Χριστιανικό δόγμα ότι ο Υιός είναι "εικών του Θεού του αοράτου" και "χαρακτήρ της υποστάσεως" του Πατρός, συνεπώς ως εικόνα Εκείνου, φυσικό είναι να απεικονίζεται και ο Πατήρ ως Παλαιός των Ημερών, όπως η εικόνα Του ο Υιός. Κατά τον λόγον του Κυρίου: "Όστις είδε εμέ είδε τον Πατέρα".

    Η μόνη επιτρεπτή εικονογράφηση της Αγίας Τριάδας είναι η συμβολική επίσκεψη των τριών Αγγέλων που φιλοξένησε ο Αβράαμ.""

    Αυτά που εκεί γράφονται δεν τα εφεύρα εγώ . Ουτε αυτοί που εκει τα γράφουν . Αυτη είναι η θεση μας σαν Εκκλησία μέσα απο συνόδους .

    Και κατάλαβε οτι αυτό που λές " Ο παραληρηματικός σας λόγος " δεν το λέω μόνο εγώ ΑΛΛΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΕΙ Η ΠΑΠΙΚΗ που λέει τα δικά σας.

    Οσο για την σύνοδο της Μόσχας . Σας παράθεσα σύνδεσμο που έν ενεργεία μητροπολίτης με γνωμοδότηση αρμόδιου ειδικού καθηγητή της Θεολογίας δημοσιεύει εγκύκλιο στηριγμένος σε αυτήν αλλά και συμφωνία άλλων επισκόπων , συνόδων και γνώμης αγίων Ενώ εσείς κάνατε αναφορά απλώς σε συγγραφείς που που εκφράζουν ατομικές γνώμες .

    Οι Θέσεις που προβάλω και σε αυτό το Θέμα της συνόδου της Μοσχας και τις απαγορευμένες απεικονίσεις, ΔΕΝ είναι δικό μου εφεύρημα αλλά θέσεις της Ορθοδοξίας

    Δεν ξέρω σε ποιά εκκλησία είστε και τι μνημονεύεται ή αν είστε αποτειχισμένος . Ισως να ήταν ποιο χρήσιμο να το διευκρινίζεται απο το
    (χημικός) . Αλλά απλά ψάχτε το ότι οι δικές σας τοποθετήσεις επίσης δεν είναι δικό σας εφεύρημα ΑΛΛΑ των Ιησουιτών που εκατοντάδες χρόνια λένε τα ίδια με σας .
    Και καταλάβετε οτι με "ορθοδοξία " τέτοιου τύπου ναι μέν μπορείτε να έχετε ορθόδοξο ντύμα αλλά ορθοδοξία δεν έχετε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή η εκκλησιολογική μου ταυτότητα είναι εμφνέστατη στα άρθρα που δημοσιεύω δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση. Επειδή πιθανόν να σας ενοχλεί το ¨χημικός" σας λέω ότι αυτό ειναι το βιοποριστικό μου επάγγελμα. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ και ΕΧΩ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ.ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑΟ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΜΑΙ.
      Εσείς που αποφαίνεστε ως γνήσιος εκφραστής της Ορθοδοξίας ποιό είναι το επάγγελμά σου;;;Ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να χαρακτηρίζεις τις δημοσιευμένες απόψεις ως Ιησουιτικές;;;

      Διαγραφή