Σελίδες

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

Αποτίμηση των σχολίων ενός διαδικτυακού διαλόγου

 


πρωτοπρεσβυτέρου Δημ.Αθανασίου

 

Σωστή η παρατήρηση του σχολιαστή για τον τίτλο της προηγούμενης ανάρτησης, όμως η αποτίμηση γινόταν με βάση τα σχόλια, όπου υπήρχε διάλογος,  και όχι το δημοσιευμένο κείμενο, που ήταν αφορμή για τον διάλογο. Έγινε προσπάθεια να αποφευχθούν οι εντάσεις αλλά ….

Το παρόν άρθρο ασχολείται  με τα μέχρι τώρα  επί πλέον  δημοσιευμένα σχόλια,στην προηγούμενη ανάρτηση, από τα οποία δημιουργούνται  οι εξής απορίες.

Α.Η εκκλησιαστική ιστορία αρχίζει και τελειώνει μόνο με τους νεοφανείς Αγίους;

Στο ερώτημα γιατί δεν αποτειχίστηκαν οι νεοφανείς Άγιοι έδωσε πλήρη απάντηση ο κ.Ι.Ρίζος στο θαυμάσιο βιβλίο του «Οι ληστές της Θείας Δικαιοσύνης».Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε και στο παρόν ιστολόγιο, με αναδημοσίευση από την ηλεκτρονική διεύθυνση https://paterikiparadosi.blogspot.com/2016/02/blog-post_63.html.

Β.Η Σύνοδος της Κρήτης τον Ιούνιο 2016 ήταν Αγία και Μεγάλη ή  μια οικουμενιστική Σύνοδος, που με την νέα εκκλησιολογία της κατοχυρώνει  την αίρεση του Οικουμενισμού;;;Αν ναι τότε αυτοί που την αποδέχονται  βρίσκονται εντός της Ορθόδοξης Εκκλησίας;;;

Γ.Ο μοναδικός κανονολόγος της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι ο μακαριστός π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος;;.(π.Ε.Θ).Οι  εκκλησιολογικές του απόψεις που εξέφρασε στο βιβλίο του ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ απαντήθηκαν από πολλούς μελετητές. Σε μελλοντικό άρθρο θα παρουσιαστούν αναλυτικά.

Δ.Η ημερολογιακή μεταρρύθμιση έγινε το 1924 και η πρώτη Σύνοδος των ΓΟΧ έγινε το 1935.Ο μακαριστός π.Ε.Θ ποιους θεωρούσε σχισματικούς ή κανονικούς από το 1924 έως το 1935;;(Για την περίοδο μετά το 1935 ο γράφων έχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα).

Ε. Ποια ήταν η άποψη του π.Ε.Θ για το Πανορθόδοξο Συνέδριο του 1923 (που αποφάσισε την αλλαγή του ημερολογίου) καθώς και τον ΤΡΟΠΟ που επιβλήθηκε η ημερολογιακή μεταρρύθμιση στην Ελλάδα;;Συμφωνούσε απόλυτα με την πρακτική που ακολούθησε η Ελλαδική Εκκλησία;;;Γιατί στα γραπτά του ο π.Ε.Θ δεν ασχολείται με τον ΜΟΛΥΣΜΟ ΠΙΣΤΕΩΣ που δημιουργεί σοβαρότατο πνευματικό θέμα;;

ΣΤ. Οι Αγιορείτες νεοφανείς Άγιοι ακολουθούσαν το παλαιό ημερολόγιο. Γιατί δεν υπήκουσαν στην  προϊσταμένη τους πνευματική αρχή που είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, που καθιέρωσε το νέο ημερολόγιο;;

Και για να μην παρεξηγηθούν τα γραφόμενα σημειώνω επεξηγηματικά τα εξής. Άποψη του γράφοντος είναι ότι το ημερολόγιο, ως ανθρώπινο κατασκεύασμα ήθελε αλλαγή, λόγω συσσωρευμένων λαθών πολύ καιρό πριν την παρουσίαση του Γρηγοριανού ημερολογίου (16ος αιώνας). Άλλο όμως αυτό και άλλο η χρήση του ημερολογίου για οικουμενιστικούς λόγους (εγκύκλιο 1920) και με  τρόπους που δεν συνάδουν με το ορθόδοξο ήθος.(διωγμοί, καθαιρέσεις διαφωνούντων κ.λ.π).

Ζ.Η αποτείχιση, ως εκκλησιαστική πρακτική καθιερώθηκε από τον ΙΕ κανόνα της ΑΒ Συνόδου, που είναι ο επεξηγηματικός κανόνας του 31ου Αποστολικού Κανόνα. Τον ΙΕ κανόνα τον αποδέχτηκαν ,ως κανόνας που ασχολείται με θέματα πίστεως όλες οι επόμενες Οικουμενικές  Σύνοδοι. Ως κανόνας που ρυθμίζει  θέματα πίστεως είναι υποχρεωτικός. Όταν ένα κανόνα πίστεως τον ερμηνεύουμε κατά βούληση, αυτό δεν είναι βλασφημία στο Άγιο Πνεύμα;;;;; Άλλο δεν μπορώ να τον εφαρμόσω και άλλο να τον ΑΛΛΟΙΩΣΩ.

Δεν είναι  παράλογη η ερμηνευτική του ΙΕ κανόνα που θέλει τον ΜΙΣΟ ΚΑΝΟΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ (που καθορίζει πότε δεν διακόπτουμε εκκλησιαστική κοινωνία με τους επισκόπους)  και τον ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ, που καθορίζει πότε διακόπτουμε την εκκλησιαστική κοινωνία με τους επισκόπους;;;;

Υπενθυμίζω ότι το ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΙΕ ΚΑΝΟΝΑ γράφει.

«Οι γαρ δι’ αιρεσίν τινα, παρά των αγίων Συνόδων η Πατέρων κατεγνωσμένην, της προς τον πρόεδρον κοινωνίας εαυτούς διαστέλλοντες, εκείνου την αίρεσιν δηλονότι δημοσία κηρύττοντος και γυμνή τη κεφαλή επ’ εκκλησίας διδάσκοντος, οι τοιούτοι ου μόνον τη κανονική επιτιμήσει ουχ υποκείσονται, προ συνοδικής διαγνώσεως εαυτούς της προς τον καλούμενον επίσκοπον κοινωνίας αποτειχίζοντες, αλλά και της πρεπούσης τιμής τοις ορθοδόξοις αξιωθήσονται. Οι γαρ επισκόπων, αλλά ψευδεπισκόπων και ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, και ου σχίσματι την ένωσιν της εκκλησίας κατέτεμον, αλλά σχισμάτων και μερισμών την εκκλησίαν εσπούδασαν ρύσασθαι”.

 

Ο Οικουμενισμός ως μείγμα καταδικασμένων αιρέσεων είναι ΚΑΤΕΓΝΩΣΜΕΝΗ ΑΙΡΕΣΗ και δεν χρειάζεται ξανά καταδίκη.

 Η. Για τον σεβαστό κεκοιμημένο πλέον π.Γ.Μ σας παραπέμπω στα κείμενα που έχει υπογράψει στις ομολογίες πίστεως της ΣΥΝΑΞΗΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΑΙΚΩΝ. Το ότι δεν εφάρμοσε την αποτείχιση οφείλεται πιθανόν σε προσωπικούς λόγους(θέματα υγείας που τον απασχολούσαν) αλλά και η χρήση εκ μέρους του της δυνατότητας  χρήσης της οικονομίας μέχρι να αποφασίσει. Μη ξεχνάτε ότι απεβίωσε σχεδόν τρία χρόνια μετά την Κολυμπάριο και το διάστημα αυτό, ως χρόνος οικονομίας, δεν είναι αρκετό για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Ακούστε περισσότερα στο video. https://www.youtube.com/watch?v=0eNaWbJcFZA (ΑΠΟ 20 ΛΕΠΤΌ ΚΑΙ ΚΑΤΩ και ΙΔΙΩΣ ΣΤΟ 22 ΛΕΠΤΟ).

Θ. Θα ήταν πιο λογικό από τους διαφωνούντες για την υποχρεωτικότητα της αποτείχισης να επικαλεστούν τα ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που υπάρχουν στον χώρο των ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ , όπως  η έλλειψη κοινών εκκλησιολογικών θέσεων και πρακτικών, η ομαδοποίηση κ.α .Αυτό βέβαια δεν πρέπει να αποτελέσει ΜΑΞΙΛΑΡΑΚΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ του κάθε ενδιαφερόμενου πιστού. Ο σύγχρονος Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς μας δείχνει τον δρόμο.  Θα δώσουμε λόγω στον Θεό για τη στάση  που τηρήσαμε εμείς, ο καθένας προσωπικά.

Ι. Σχετικά με τον μακαριστό  γέροντα Ε.Φ. το μόνο που έχω να πώ είναι ότι είναι πολύ νωρίς για την αγιοκατάταξή του. Πολύ φοβάμαι όμως (εύχομαι να διαψευστώ) ότι θα χρησιμοποιηθεί και για οικουμενιστικούς λόγους, επειδή (απ΄ότι γνωρίζω)  ο μακαριστός Γέροντας είχε προσχωρήσει στην ΡΟΕΔ και επανέκαμψε.(Αν κάνω λάθος διορθώστε με) .              

 

 

8 σχόλια:

  1. Ορθόδοξος Αντιαιρετικός5 Αυγούστου 2024 στις 12:00 μ.μ.

    Θα απαντήσω σε μερικά από τα γραφόμενα του π. Δημητρίου.
    Αρχικά να σας πώ Μπράβο για την καλή διάθεση που έχετε και τους ήπιους τόνους σας.

    Α. Η Εκκλησιαστική ιστορία δεν τελειώνει με τους νέους αγίους, αλλά οι νέοι άγιοι φωτίζονται από τον Θεό πώς σε κάθε εποχή θα αντιμετωπίζονται τα σοβαρά προβλήματα που ξεφυτρώνουν (αίρεσεις, σχίσματα και άλλα). Δεν έχουμε κάτι καλύτερο από τους συγχρόνους αγίους.
    Οι απαντήσεις του κ. Ρίζου για την μη αποτείχιση των συγχρόνων αγίων δεν είναι καθόλου μα καθόλου ικανοποιητικές και δεν πείθουν.

    Β. Την Οικουμενιστική Σύνοδο της Κρήτης αυτοί που την αποδέχονται μπορεί να είναι κάλλιστα Ορθόδοξοι, όπως ειπώθηκε, λόγω της διγλωσσίας της Συνόδου όπου διεκήρυξε ότι η Ορθοδοξία είναι η Μία Εκκλησία και της δικής τους απροσεξίας , αφέλειας. Δεν την αποδέχονται την Σύνοδο της Κρήτης όμως οι αντιοικουμενιστές που δεν αποτειχίστηκαν.

    Γ. Δεν είναι ο μοναδικός κανονολόγος της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι ο μακαριστός π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, αλλά έχει την αποδοχή όλων των Ορθόδοξων μεγάλων Εκκλησιαστικών μορφών του καιρού μας και έγραψε με σοφία ασυναγώνιστη. Οι βλάσφημες και αγιομαχικές απόψεις από το χώρο των παλαιοημερολογίτικων σχισμάτων επιβεβαιώνουν συνεχώς πόσο δίκαιο είχε.

    Δ. Είναι αδιάφορο το ερώτημα. Δεν αλλάζει καθόλου τα όσα σωστά είπε για τον παλαιοημερολογιτισμό.

    Ε. Δεν γνωρίζω την γνώμη του π. Επιφάνιου για το Πανορθόδοξο Συνέδριο του 1923, αν ποτέ την είχε εκφράσει.
    Σίγουρα, ο μεγάλος π. Επιφάνιος δεν πίστευε ότι ένας που έχει σταθερή και ακέραιη Ορθόδοξη πίστη και ζει ορθόδοξα, μολύνεται στην πίστη του, αν δεν αποτειχίζεται.

    (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ορθόδοξος Αντιαιρετικός5 Αυγούστου 2024 στις 12:01 μ.μ.

    ΣΤ. Οι νέοι Αγιορείτες άγιοι μπορεί να ακολουθούσαν το παλαιό ημερολόγιο, αλλά δεν έκαναν σχίσμα, για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια. Και αυτό έχει την μεγάλη σημασία. Δεν διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με τα Πατριαρχεία και τις Επισκοπές, όπως έκαναν οι παλαιοημερολογίτες. Έκαναν αυτό που έγραψε ο μεγάλος π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος:
    “Ας κρατούσαν οι Παλαιοημερολογίτες το παλιό ημερολόγιο, αλλά ας διατηρούσαν την κοινωνία προς την Εκκλησία. Τότε δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος. Αυτοί όμως έφτασαν στο σημείο να αποκοπούν από την Εκκλησία, για να μη...χάσουν την Χάρη και τη σωτηρία!... δεν αγνοώ ότι υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες, που δεν δέχονται αυτές τις βλασφημίες, αλλά ποιο το όφελος, εφόσον υπάρχουν άλλοι - και μάλιστα η ηγεσία τους - που υποστηρίζουν αυτές τις αιρετικές θέσεις;"

    https://www.sostis.gr/blog/item/3199-epifaniow-gia-palaioimerologites

    Ζ. Ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι ολοφάνερα ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ στο μέρος που αφορά την αποτείχιση από τον αιρετικό επίσκοπο, γι΄ αυτό και δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό επιτίμιο.
    Δεν είναι αλλοίωση του ΙΕ΄Κανόνα η σωστή ερμηνεία του.

    Η. Δεν μπορούμε να προσπαθούμε να εμφανίσουμε τους πάντες, ως σύμφωνους με την πλάνη της υποχρεωτικής αποτείχισης. Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ποτέ δεν καλούσε σε υποχρεωτική αποτείχιση και ο ίδιος δεν αποτειχίστηκε ΠΟΤΕ, χωρίς να είναι λιγότερο Ορθόδοξος από όσους έχουν αποτειχιστεί σωστά και όχι σχισματικά.
    Είναι πολύ αστεία η επίκληση λόγων υγείας ως εμπόδιο για την αποτείχιση του π. Γεωργίου Μεταλληνού! Ίσα- ίσα όσο πιο ασθενής είσαι τόσο πιο εύκολη είναι η αποτείχιση αφού έχεις ανάγκη να μετακινείσαι λιγότερο.
    Ας το χωνέψουν : Οι σύγχρονοι άγιοι και οι Μεγάλοι και οι καλύτεροι Αντιοικουμενιστές δεν ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης (για την σχισματική “αποτείχιση” δεν κάνουμε καν λόγο).


    Θ. Και αυτό που λέτε για τα “ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που υπάρχουν στον χώρο των ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ , όπως η έλλειψη κοινών εκκλησιολογικών θέσεων και πρακτικών, η ομαδοποίηση κ.α” είναι ένα επιπλέον σοβαρό αποδεικτικό στοιχείο, αλλά όχι το μοναδικό, κατά της υποχρεωτικής αποτείχισης. Πολύ πιθανόν είναι ότι τα έβλεπαν όλα αυτά οι σύγχρονοι άγιοι με τα χαρίσματα που τους δόθηκαν από τον Θεό, διορατικά και προορατικά, και γι΄ αυτό δεν ενθάρρυναν σε ασύνετες και πρόχειρες αποτειχίσεις.

    Ι. Είναι γνωστό ότι οι Οικουμενιστές θα εκμεταλλευθούν τα πάντα, για το συμφέρον τους. Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι μαξιλαράκι, για να μην διαδίδουμε την αγιότητα, τα σοφά λόγια και την αγία ζωή τους και να μην τους υπερασπιζόμαστε από τους αγιομάχους. Ο άγιος Εφραίμ της Αριζόνας έλαμψε και με τον βίο και με τα έργα του.
    Τις άγιες πρεσβείες του να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1.Ο π.Επιφάνιος έζησε πολύ νωρίτερα πριν την Σύνοδο της Κρήτης, οπότε οι απόψεις του περί αποτείχισης καταρρίπτονται από τον ίδιο τον ΙΕ ΚΑΝΟΝΑ.
    Που βασίζετε την άποψη ότι η υποχρεωτικότητα ενός ΚΑΝΟΝΑ ΠΙΣΤΕΩΣ προκύπτει από το επιτίμιο που προβλέπει κατά την μη εφαρμογή του; Τότε δεν θα λεγόταν Κανόνας αλλά κάπως αλλιώς…
    2. Μόνο η διγλωσσία των κειμένων της Συνόδου της Κρήτης αποτελεί ΑΙΡΕΣΗ. Σε ποια Οικουμενική ή Πανορθόδοξη Σύνοδος υπήρξε τέτοια διγλωσσία;;Πότε Οικουμενικές η Πανορθόδοξες Σύνοδοι θεώρησαν τις αιρέσεις (Παπισμός-Μονοφυσιτισμός, Προτεσταντισμός) ως Εκκλησίες με ιερωσύνη και Μυστήρια;;
    3. Περιμένω την άποψη του π.Ε.Θ για το ποιος είναι ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ή ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ από το 1923-1935. Το σχίσμα των ΓΟΧ άρχισε αργότερα;;
    4. Γράψατε την άποψη του π.Ε.Θ «Ας κρατούσαν οι Παλαιοημερολογίτες το παλιό ημερολόγιο, αλλά ας διατηρούσαν την κοινωνία προς την Εκκλησία. Τότε δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος. Αυτοί όμως έφτασαν στο σημείο να αποκοπούν από την Εκκλησία, για να μη...χάσουν την Χάρη και τη σωτηρία!... δεν αγνοώ ότι υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες, που δεν δέχονται αυτές τις βλασφημίες, αλλά ποιο το όφελος, εφόσον υπάρχουν άλλοι - και μάλιστα η ηγεσία τους - που υποστηρίζουν αυτές τις αιρετικές θέσεις;" Οπότε προκύπτουν τα εξής ερωτήματα
    -Τι εννοεί με τον όρο ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Απο ποια Εκκλησία αποκόπηκαν οι Παλαιοημερολογίτες ΠΩΣ και πότε;;Το 1924, τοι 1935 ή το 1985;; Άλλαξαν το Σύμβολο της Πίστεως ή αθέτησαν κανόνες Οικουμενικών Συνόδων;;;
    -Μήπως ο π.Ε.Θ ταυτίζει την ΕΚΚΛΗΣΙΑ με ΣΥΝΟΔΟΥΣ και ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ;;;Αυτό φαίνεται από την άποψή που γράφετε «Οι νέοι Αγιορείτες άγιοι ….Δεν διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με τα Πατριαρχεία και τις Επισκοπές, όπως έκαναν οι παλαιοημερολογίτες». Στις Συνόδους συγκαταλέγεται και η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΡ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ;;;
    - Ποια ΣΥΝΟΔΟ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ χαρακτήρισε τους παλαιοημερολογίτες ότι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΧΑΡΗ και ΣΩΤΗΡΙΑ;;Και γιατί κρίνει όλους τους παλαιοημερολογίτες με βάση το πιστεύω της ΗΓΕΣΙΑΣ;;;Αν διαβάσετε τα κείμενα του Αγίου Φιλαρέτου και τα συγκρίνετε με αυτά του μπ.Ε.Θ θα εκπλαγείτε. Τελικά έκανε τέτοια σοβαρά λάθη ο Άγιος Φιλάρετος ενώ ο π.Ε.Θ ήταν ο σωστός;;;
    -Μην ξεχνάμε ότι οι ΣΥΝΟΔΟΙ ΤΩΝ ΓΟΧ έλκουν την Ιερωσύνη είτε από την ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Συνοδος Χρ.καβουριδη),είτε από την ΡΟΕΔ (ΣΥΝΟΔΟΣ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ). Η καθαίρεση των τριών νεοημερολογιτών επισκόπων από την Ελλαδική Κρατική ιεραρχία έγινε αφού αυτοί ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ είχαν χειροτονήσει νέους επισκόπους. Είχαν ΑΚΥΡΗ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ που συγκρότησαν την πρώτη ΓΟΧ Σύνοδο;;;
    5.Για τον π.Γ.Μ απάντησα αλλά μάλλον δεν ακούσατε την άποψη του συναγωνιστή του π.Θ.Ζ που σας παρέπεμψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ορθόδοξος Αντιαιρετικός5 Αυγούστου 2024 στις 7:23 μ.μ.

    1. Ο μεγάλος Κανονολόγος και μεγάλος Αντιοικουμενιστής, π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, μπορεί να έζησε πριν την Σύνοδο της Κρήτης, αλλά αυτό δεν ενοχλεί καθόλου σε τίποτα, τα όσα έγραψε με τόση σύνεση και τόσο καθάρια Ορθόδοξη πίστη.
    Οι απόψεις του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου δεν καταρρίπτονται, αλλά ενισχύονται και επιβεβαιώνονται από τον ΙΕ΄ Κανόνα, που είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ και ΜΟΝΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ως προς την αποτείχιση από αιρετικό (όχι από κατα φαντασία αιρετικό) επίσκοπο.
    Δεν είναι κανόνας Πίστεως, αλλά κανόνας ποιμαντικός για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν από αιρετικούς.
    Αν ήταν υποχρεωτικός, θα επέβαλλε επιτίμια , όπως και τόσοι άλλοι ιεροί Κανόνες.

    2. Η διγλωσσία της Συνόδου του Κολυμπαρίου, την κάνει καταδικαστέα, γι΄ αυτό και πρέπει να καταδικαστεί και επίσημα. Όλοι σχεδόν οι επίσημοι και σωστοί Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές είναι σ΄ αυτό σύμφωνοι.

    3. Δεν γνωρίζω τέτοιες ασήμαντες λεπτομέρειες για την άποψη του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου για την περίοδο 1923-1935. Η ουσία των γραφομένων του παραμένει άθικτη.

    (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ορθόδοξος Αντιαιρετικός5 Αυγούστου 2024 στις 7:24 μ.μ.


    4. Ρωτάτε τί εννοεί ως Εκκλησία; Εκκλησία ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος εννοεί την αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία, κλήρο και λαό, απ΄ όπου αποκόπηκαν οι παλαιοημερολογίτες για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια.
    Το πότε αποκόπηκαν από την Εκκλησία, αυτό θα μας το πουν οι ιστορικοί. Όταν αποκόπηκαν, τότε δημιούργησαν και το Σχίσμα.
    -Δεν χρειάζεται να αλλάξει κανείς το Σύμβολο της Πίστεως ή να αθέτησει κανόνες Οικουμενικών Συνόδων. Φτάνει η διακοπή της κοινωνίας με την Εκκλησία , για ασήμαντα πράγματα, για να σε κάνει σχισματικό, και τότε έχεις πολύ μεγάλο βαρύτατο αμάρτημα, το αμάρτημα του Σχίσματος.
    -Στις Συνόδους μάλλον συγκαταλέγεται και η Σύνοδος του Αρχιεπίσκοπου Χρυσόστομου Παπαδόπουλου.

    Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος δεν κρίνει όλους τους παλαιοημερολογίτες, αλλά μόνο τους Σχισματικούς παλαιοημερολογίτες. Αυτό φαίνεται αν σας παρουσιάσω και την συνέχεια του κομματιού των λόγων του π. Επιφανίου, που αντέγραψα στο πρώτο μου σχόλιο:
    "Ας κρατούσαν οι Παλαιοημερολογίτες το παλιό ημερολόγιο, αλλά ας διατηρούσαν την κοινωνία προς την Εκκλησία. Τότε δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος. Αυτοί όμως έφτασαν στο σημείο να αποκοπούν από την Εκκλησία, για να μη...χάσουν την Χάρη και τη σωτηρία!... δεν αγνοώ ότι υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες, που δεν δέχονται αυτές τις βλασφημίες, αλλά ποιο το όφελος, εφόσον υπάρχουν άλλοι - και μάλιστα η ηγεσία τους - που υποστηρίζουν αυτές τις αιρετικές θέσεις;"
    Άρα δέχεται ο π. Επιφάνιος ότι υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες που δεν δέχονται τις βλάσφημες παλαιοημερολογίτικες απόψεις που δίκαια ισοπεδώνει και καταδικάζει.

    Δεν σας είπα πουθενά ότι κάποια Σύνοδος χαρακτήρισε τους παλαιοημερολογίτες ότι δεν έχουν Χάρη και Σωτηρία. Αλλά είναι γνωστά τα πολλά παλαιοημερολογίτικα σχίσματα και οι πολλές παλαιοημερολογίτικες παρατάξεις, που ακολούθησαν το παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα και είναι γνωστό ότι με το Σχίσμα πολύ αμφίβολη έως αδύνατη είναι η σωτηρία, αφού ο ιερός Χρυσόστομος γράφει ότι ούτε το μαρτύριο δεν ξεπλένει το μεγάλο αμάρτημα του σχίσματος. Άρα μακρυά από τα Σχίσματα!

    Δεν γνωρίζω τα κείμενα του Αγίου Φιλάρετου, πού έζησε, τί είπε, πώς το είπε, πώς τα μετέφεραν αυτά που είπε, για ποιούς το είπε. Αυτό που γνωρίζω είναι πώς έζησαν και τί δίδαξαν οι άγιοι που έζησαν στην Ελλάδα.

    5. Πράγματι δεν άκουσα την άποψη που με παρεπέμψατε. Την άκουσα μόλις τώρα. Εννοείτε ότι και ο π. Γεώργιος Μεταλληνός υπέγραψε το 2004, στο Αντιοικουμενιστικό Συνέδριο, το σημείο ότι η αντιμετώπιση του οικουμενισμού πρέπει να γίνει με την ακοινωνησία με τους οικουμενιστές. Σύμφωνοι σ΄ αυτό ότι το υπέγραψε. Αλλά εκεί δεν καταδίκασε ποτέ όσους δεν θα αποτειχιστούν, ούτε διέγραψε τον αντιοικουμενιστικό αγώνα όσων δεν αποτείχιστηκαν σωστά (για την σχισματική αποτείχιση ούτε λόγος). Είδε και έκρινε στην πορεία των πραγμάτων ότι δεν χρειάστηκε απαραίτητα να αποτειχιστεί και δεν αποτειχίστηκε. Δεν μπορούμε καθόλου να τον απορρίψουμε και σε τίποτα δεν χάνει την αντιοικουμενιστική και θεολογική αξία του ο σεβαστός π. Γεώργιος Μεταλληνός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1.Σχετικά με την εκκλησιολογική ερμηνευτική του π.Ε.Θ σημειώνω ως επίλογο τα εξής:
      Στα Προλεγόμενα περί των ιερών Κανόνων του Πηδαλίου ο άγιος Νικόδημος, ο κατεξοχήν Κανονολόγος της Εκκλησίας μας γράφει στην παράγραφο ιε) ότι : « οι θείοι κανόνες πρέπει να τηρούνται από όλους χωρίς αλλαγές. Όσοι δεν τους τηρούν υποβάλλονται σε φριχτά επιτίμια». Είναι όλοι υποχρεωτικοί λοιπόν. Τελεία και παύλα.
      2.Σχετικά με τον π.Γ.Μ.
      Εκτός από το 2004 ο μακαριστός π.Γ.Μ μαζί με άλλους υπέγραψε ομολογίες πίστεως και το 2009 . Το 2016 μετά την Κολυμπάριο Σύνοδο σαν μέλος της Σύναξης κληρικών -μοναχών υπέγραψε μια ανοικτή επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος ,Στην παράγραφο 5 γράφονται
      «5.Θα επικυρωθεί η «Σύνοδος» από την Ελλαδική Ιεραρχία; Διακοπή μνημοσύνου.
      Ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να συντάξουμε αυτήν την Επιστολή – Ομολογία, με την δυνατότητα να υπογραφεί από όσους πιστούς συμφωνούν, λίγο προ της συγκλήσεως της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και μετά από αυτήν, είναι για να παρακαλέσουμε ευσεβάστως να μην επικυρώσουν οι ιεράρχες μας και να μην εγκρίνουν τα αποφασισθέντα στην «Σύνοδο» της Κρήτης, η οποία, όπως σύντομα αναπτύξαμε, δεν έχει τίποτε κοινό με τις ορθόδοξες συνόδους, αλλά είναι μία αντορθόδοξη οικουμενιστική «Σύνοδος». Για πρώτη φορά σε συνοδικό κείμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας αποτιμάται θετικά η Οικουμενική Κίνηση (Οικουμενισμός), και η «Σύνοδος εγκρίνει τη συμμετοχή των ορθοδόξων και επιχαίρει γι᾽ αυτήν». Τουλάχιστον να απορρίψουν ως άκυρο και μη εγκριθέν το πολυσυζητημένο κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», διότι οι διορθώσεις που πρότεινε ομόφωνα η Ιεραρχία προ της Συνόδου δεν έγιναν δεκτές στην πλειονότητά τους, και δεν το εψήφισαν στην Κρήτη πολλοί αρχιερείς. Που είναι η ομοφωνία στα θέματα πίστεως; Όταν καθιστούμε τις αιρέσεις εκκλησίες και συμπροσευχόματε με τους αιρετικούς αυτό δεν είναι θέμα πίστεως; Να αναληφθεί ως εκ τούτου διορθόδοξη προσπάθεια να συγκληθεί άλλη Πανορθόδοξη Σύνοδος με ορθόδοξη διαδικασία και ορθόδοξες αποφάσεις, που θα θεωρήσει την «Σύνοδο» της Κρήτης ως προσυνοδική συνέλευση επισκόπων και θα αλλάξει τις αποφάσεις της.
      Γνωρίζουμε τις δυσκολίες του πράγματος και την δύναμη των ισχυρών, που χαίρουν και συγχαίρουν για τις οικουμενιστικές αποφάσεις και τα πρώτα συνοδικά βήματα της αναγνώρισης του Οικουμενισμού και της αθώωσης των αιρέσεων. Εμείς οφείλουμε να πράξουμε το καθήκον μας, και στο πηδάλιο της Εκκλησίας στέκεται ο Χριστός. Επισημαίνουμε πάντως με έμφαση ότι πολλοί εκ των κληρικών, μοναχών και λαικών έχουν κατασκανδαλισθή και είναι έτοιμοι να διακόψουν το μνημόσυνο των επισκόπων που θα επικυρώσουν τις αποφάσεις της «Συνόδου» της Κρήτης, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες, τον 31ο των Αγίων Αποστόλων και τον 15ο της Πρωτοδευτέρας Συνόδου (861), χωρίς να προκαλούν γι᾽ αυτό σχίσμα ούτε να υπόκεινται σε επιβολή ποινών, αλλά αντίθετα πρέπει να επαινούνται, διότι πρόκειται για θεραπευτική διαμαρτυρία, που προφυλάσσει την Εκκλησία από τον κίνδυνο των αιρέσεων και των σχισμάτων. Ήδη μερικοί έχουν προχωρήσει στην διακοπή μνημοσύνου και προ της συνόδου της Ιεραρχίας, εις δε το Άγιον Όρος απολύτως δικαιολογημένα το έχουν πράξει πολλοί κελλιώτες ιερομόναχοι και μοναχοί, εφ᾽ όσον εκεί άμεσος επίσκοπός των είναι ο πρωτεργάτης και κήρυξ της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, «γυμνή τη κεφαλή», Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, του οποίου το όνομα δεν θέλουν να μνημονεύεται στις ιερές ακολουθίες. Διαπράττουν μεγάλο κανονικό και εκκλησιαστικό λάθος όσοι, αντί να επαινούν, καταδιώκουν τους μοναχούς που τηρούν την πατερική, ιεροκανονική και αγιορειτική Παράδοση.
      ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΕΡΙΤΤΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΓΡΑΨΑΝΤΕΣ. Αν το εφήρμοζαν οι υπογράφοντες τότε τα πράγματα θα ήταν ΑΡΚΕΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.

      Διαγραφή
    2. Ορθόδοξος Αντιαιρετικός6 Αυγούστου 2024 στις 4:20 μ.μ.

      1 . Όλοι συμφωνούμε με όσα γράφει στα Προλεγόμενα περί των ιερών Κανόνων του Πηδαλίου ο άγιος Νικόδημος, ο κατεξοχήν Κανονολόγος της Εκκλησίας μας, όπως και με αυτό που γράφει στην παράγραφο ιε) ότι : « οι θείοι κανόνες πρέπει να τηρούνται από όλους χωρίς αλλαγές. Όσοι δεν τους τηρούν υποβάλλονται σε φριχτά επιτίμια».
      Το ζήτημα είναι ότι το β΄ μέρος του 15ου Κανόνα της ΑΒ΄Συνόδου δεν διατάζει κανένα να διακόψει το μνημόσυνο όταν υπάρχει αιρετικός επίσκοπος, αλλά το επιτρέπει και το επαινεί και το διαχωρίζει από όσα επιτιμά στο α΄ μέρος του ίδιου Κανόνα.

      2. Ακόμα το ίδιο συμβαίνει με την ανοικτή επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και τα όσα γράφονται στην παράγραφο 5 και παρουσιάσατε πιο πάνω και υπέγραψε μεταξύ άλλων και ο Μεγάλος Αντιοικουμενιστής π. Γεώργιος Μεταλληνός.
      Επαινείται η σωστή διακοπή του μνημοσύνου του αιρετικού επισκόπου και δεν πρέπει να διώκονται όσοι την πράττουν. Δεν γίνεται υποχρεωτική.

      Διαγραφή
  6. Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος δεν είναι ένας τυχαίος αρχιμανδρίτης, ΕΊΝΑΙ ΑΓΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή