Σελίδες

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Ο Mητροπολίτης Λαρίσης ευλογεί τον μασονικό θεσμό;




Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη

“Ο Προσκοπισμός είναι μια πολύ σκοτεινή υπόθεση και ο χαρακτηρισμός αυτός γίνεται υπεύθυνα προς κάθε κατεύθυνση” Νικόλαος Ψαρουδάκης

Η είδηση αναφέρει ότι ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου, Ιερώνυμος τέλεσε τον καθιερωμένο Αγιασμό των προσκόπων την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024.

Φέτος ο Αγιασμός πλαισιώθηκε και με ένα άλλο γεγονός, αυτό της ονοματοδοσίας της πλατείας στην Λάρισα ως Πλατεία Προσκόπων. Συμμετείχαν πλήθος κόσμου, παλαιοί και νέοι πρόσκοποι αλλά και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών. Με αφορμή την επέτειο 110 ετών παρουσίας των προσκόπων στην Λάρισα πραγματοποιήθηκαν πολλές εκδηλώσεις. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, όλα αυτά τα χρόνια οι πρόσκοποι στην Λάρισα προσφέρουν σε ανάγκες σεισμόπληκτων, προσφύγων, πλημμυροπαθών, αλλά και δίνουν το παρόν σε γιορτές του Πολιτισμού και του αθλητισμού στην πόλη. Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και οι βουλευτές της Λάρισας Μάξιμος Χαρακόπουλος και Βασίλειος Κόκκαλης. [1]

Το φλέγον θέμα της είδησης παραμένει το ότι ο Ορθόδοξος μητροπολίτης τέλεσε Αγιασμό σε προσκόπους!

Είναι αδιανόητο Ορθόδοξος ιεράρχης να τελεί Αγιασμό σε έναν καθαρά μασονικό θεσμό, αυτόν του Προσκοπισμού.

Αγνοεί ο μητροπολίτης κ. Ιερώνυμος ότι ο Προσκοπισμός είναι ένα από τα παρακλάδια της Μασονίας, γεγονός που αποδεικνύεται από διάφορες έγκυρες πηγές;

Το σίγουρο είναι ότι λόγω της θέσης του έχει απόλυτη ευθύνη να γνωρίζει, και αν δεν γνωρίζει έχει χρέος να μάθει, να ερευνήσει, προτού πράξει.

Δεν είναι δυνατό ο πιστός λαός να έχει γνώση και ο δεσπότης να καθεύδει…

Για την σύνδεση του Προσκοπισμού με την Μασονία έχει μιλήσει ο μακαριστός πατέρας Αθανάσιος Μυτιληναίος στην ομιλία του με τίτλο «Ο Προσκοπισμός» . Εκεί αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι ο Προσκοπισμός είναι το θερμοκήπιο του τεκτονισμού, και αυτό είναι ξεκάθαρο![2]

Ακούμε στην ομιλία του σεβαστού πατρός τα ακόλουθα συγκλονιστικά.

[…]«Δέκα χρόνια μετά την ίδρυση του μασονισμού, ο γραμματεύς της διεθνούς οργανώσεως των προσκόπων, και αυτός τέκτων και Εβραίος ο Μαρτ. έδωσε ένα πλήρες μασονικό περιεχόμενο στον προσκοπισμό.

Στο βιβλίο με τίτλο «Στα άδυτα της Μασονίας» υπάρχει μία φωτογραφία που δείχνει τον πρίγκιπα της Ουαλίας Εδουάρδο με προσκοπική στολή και άλλοι δύο εκατέρωθεν του. Ο ένας είναι ο Μπάντεν Πάουελ( λόρδος Robert Stevenson Smythe Baden Powell) ο ιδρυτής του προσκοπισμού. Και οι τρεις φορούν προσκοπική στολή. Αφού ο ιδρυτής είναι τέκτων δεν μπορούσε να μην δώσει και τεκτονικό χρώμα στον προσκοπισμό.

Στην Ελλάδα ο προσκοπισμός είναι κάτω από την προστασία του τεκτονισμού και η απόδειξις του πράγματος έρχεται από τα έγγραφα του ιδίου του τεκτονισμού. Στο ελληνικό περιοδικό Τεκτονικό Δελτίο-είναι της Μεγάλης Στοάς των Αθηνών- στην σελίδα 132-134 του 1963 εκεί με την ευκαιρία του 11ου διεθνούς προσκοπισμού JAMBOREE που έγινε στον Μαραθώνα, φαίνεται πολύ καθαρά ότι υπάρχουν στενές σχέσεις μεταξύ Μασονίας και προσκοπισμού. Θα λέγαμε όχι απλώς στενές σχέσεις, αλλά κάτι που είναι προσηρτημένο εις τον τεκτονισμό, ο προσκοπισμός.

Έχει ειπωθεί, και δεν είναι υπερβολή, ότι ο προσκοπισμός είναι το θερμοκήπιο του τεκτονισμού, δηλαδή από εκεί παίρνει τα φιντάνια του που θέλει ο τεκτονισμός, για να κάνει στελέχη.

Στο ίδιο περιοδικό που ανέφερα παραπάνω, γράφονται τα εξής : «Γνωσταί είναι αι σχέσεις τεκτονισμού και προσκοπισμού, ιδρυτής του οποίου υπήρξε ο αδερφός Μπάντεν Πάουελ. (αυτά είναι αποσπάσματα από εκείνο το κείμενο).

Αρχηγός του Προσκοπισμού ήταν ο Αλεξάτος. Αυτός ήτανε μέλος του Γενικού Αρχηγείου του Jamporee και όταν ήρθαν ξένοι πρόσκοποι τέκτονες δεν μπόρεσε να τους υποδεχθεί σε μια γιορτή που θα εγίνετο στην Αθήνα, σε δύο Στοές, εις την Πλειάδα και εις την Ακρόπολη, (Ακρόπολη λέγεται η Στοά), έστειλε ένα μήνυμα με το εξής κείμενο, «Αδερφός Πρόσκοπος, μέλος του Γενικού Αρχηγείου του Jamporee μεταφέρει τον τριπλούν αδελφικό ασπασμό». Αυτός ο τριπλός ασπασμός δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα φίλημα στο ένα το μάγουλο, ένα στο άλλο μάγουλο και ένα στο μέτωπο. Αυτό γίνεται για να σχηματιστεί αυτό το τρίγωνο του τεκτονισμού. Στην υπογραφή του ο τέκτων θα βάλει αυτές τις τρεις τελίτσες.

Στο ίδιο μασονικό περιοδικό…

Και συνεχίζει ο σεβαστός πατήρ να διαβάζει από το μασονικό περιοδικό «[…] Ο ένδοξος αδερφός της σεβασμίας στοάς Βικτωρίας της Αυστραλίας, αρχηγός της αυστραλιανής αντιπροσωπείας προσκόπων ευχαριστεί θερμώς και λέγει ότι : προ τριανταδύο ετών ιδρύθη προσκοπική στοά φέρουσα το όνομα του ιδρυτού του παγκοσμίου σώματος προσκόπων Μπάντεν Πάουελ, και ότι δύο εκ των ιδρυτικών μελών της είναι παρόντα κατά την σημερινή συνεδρία. Σήμερον η στοά Μπάντεν Πάουελ, έχει δύναμη εκατόν πενήντα (150) αδερφών προσκόπων. Συγχαίρει τας προσπαθείας της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος δια τον αγώνα της κατά του αναλφαβητισμού και τονίζει την μεγάλη σχέση μεταξύ Τεκτονισμού και Προσκοπισμού.

Βεβαιώνεται το γεγονός ότι στο εξωτερικό υπάρχουν και στοές προσκοπικές.

Αποκαλυπτικά είναι επίσης και τα επόμενα λεπτά της ομιλίας. Παραθέτουμε την απομαγνητοφώνηση «ο μέγας διδάσκαλος της ελληνικής μασονίας Αλέξανδρος Τζαζόπουλος μιλώντας σε μία συγκέντρωση είπε τα εξής: «η παγκοσμιότις του τεκτονισμού, η οποία προκαλεί τον χρόνον, …θα ήτο παράλειψις αν στο σημείο αυτό δεν ανέφερον τας προσκοπικάς οργανώσεις των διαφόρων χωρών αι οποίαι αποτελούν μία παγκόσμια αδερφότητα νέων ήτις σκοπόν έχει την διατήρησιν και διάδοσιν του προσκοπικού ιδεώδους, ούτινος η βάσις ταυτίζεται με τα του τεκτονικού ιδεώδους της παγκοσμίου αδερφότητος».

Οι ίδιοι οι μασόνοι επισημαίνουν την σχέση Τεκτονισμού -Προσκοπισμού.

Ο μητροπολίτης Λαρίσης δεν τα γνωρίζει αυτά;

Υιοθεσία λυκιδέως

Ο π. Αθανάσιος επισημαίνει ακόμη και το κοινό σημείο που υπάρχει μεταξύ του χαρακτηρισμού «λυκόπουλο», που επικρατεί στους προσκοπικούς κύκλους, με την υιοθεσία λυκιδέως, σύμφωνα με την οποία παιδιά τεκτόνων εισέρχονται στην στοά με τη μύηση, την υιοθεσία του λυκιδέως. «Λυκιδεύς του λυκιδέως, τι θα πει λυκιδεύς; Είναι το νεογνό, το μωρό του λύκου. Θα το λέγαμε λοιπόν στη γλώσσα μας την απλή ελληνική, τι θα πει λυκιδεύς; Θα πει λυκόπουλο. Σας θυμίζει τίποτα από τα λυκόπουλα του προσκοπισμού; Να γιατί λέγονται λυκόπουλα».

Διευκρινίζει ακόμα ότι αυτό που εννοούν με την έννοια υιοθεσία είναι κάτι σαν βάπτισμα, ένα δηλαδή μασονικό βάπτισμα. «Βέβαια βαπτίζονται στην Εκκλησία, αλλά μετά πάνε στη Στοά και κάνουν τα δικά τους. Οπότε στην πραγματικότητα δεν είναι παρά αθέτησις των όσων ήδη τελέσθησαν εις την Εκκλησίαν».

Επιπρόσθετα ο ιδρυτής του προσκοπισμού στην Ελλάδα, ο Αθανάσιος Λευκαδίτης υπήρξε τέκτονας, της Στοάς Σκενδέρμπεης (Αθήνα 1872-1944), σύμφωνα με την επίσημη Ιστοσελίδα της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος. Ο Αθανάσιος Λευκαδίτης κατά την επίσκεψή του στην Αγγλία ενημερώθηκε για τον Προσκοπισμό και την παιδαγωγική του αξία (sic). Μετά την επιστροφή του ίδρυσε την πρώτη προσκοπική ομάδα το 1910. Δύο χρόνια αργότερα ιδρύθηκε το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων (ΣΕΠ) στις 20/05/1912.

Η Στοά “Λευκαδίτης Αθανάσιος”

Μάλιστα επ’ ονόματι του Λευκαδίτη Αθανάσιου λειτουργεί Στοά ειδικού χαρακτήρα. Σύμφωνα πάντα με την επίσημη ιστοσελίδα της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος “Η Στοά Αθανάσιος Λευκαδίτης αρ. 90 δέχεται ως μέλη της Διδασκάλους Τέκτονες, οι οποίοι είναι μέλη κανονικής Στοάς και είναι εν ενεργεία μέλη ή έχουν διατελέσει μέλη της Προσκοπικής Κίνησης. Σκοπός της Στοάς είναι η περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων των Αδελφών που διατελούν ή έχουν διατελέσει μέλη της Προσκοπικής Κίνησης και η προαγωγή και διάδοση της Προσκοπικής Ιδέας, συμφώνως προς τας Θεμελιώδεις Αρχάς του Προσκοπισμού, οι οποίες αναφέρονται στον Καταστατικό Χάρτη της Παγκοσμίου Οργανώσεως της Προσκοπικής Κινήσεως.”[3]

Στην πολύ σημαντική ομιλία του για την Μασονία, με τίτλο «Εισαγωγικά περί Μασονίας», ο οσιολογιότατος μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης επιβεβαιώνει ότι αποδεικνύεται μέσα από στοιχεία ότι ο Προσκοπισμός έχει σχέση με την Μασονία, καθώς και ότι ο ιδρυτής του Προσκοπισμού Μπάντεν Πάουελ ήταν Μασόνος. Επίσης, αναφέρει ότι «υπάρχουν πολλά άλλα στοιχεία και στην ορολογία και στους βαθμούς του προσκοπισμού. Ο προσκοπισμός έχει λυκιδείς, έχει λυκόπουλα, αλλά λυκιδείς ονομάζονται στην Μασονία και τα παιδιά των Μασόνων τα οποία εισάγονται στον Τεκτονισμό προκαταρτικά με την υιοθεσία λυκιδέως. Συνεπώς αυτοί οι οργανισμοί είναι παραμασονικοί και οδηγούν στην Μασονία».[4]

Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα!

Η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο αποτελεί μία πάγια τακτική των μασονικών οργανώσεων και των προθαλάμων της μασονίας, όπως είναι οι Ρόταρυ, οι Lions, οι Πρόσκοποι, ο Ερυθρός Σταυρός, οι AHEPA κ.α.[5]

Εξάλλου αυτή η προσφορά των Προσκόπων στην Λάρισα εκθειάζεται και στο δημοσίευμα που σχολιάζουμε.

Αν ανατρέξει κανείς σε πηγές, θα δει πώς οι Μασόνοι ονομάζονται και εθνικοί ευεργέτες. [6]

Στην σπουδαία έρευνά του ο μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης, με τίτλο «Η Μασονία στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης», δίνει πλήθος τεκμηρίων της πραγματικής δράσης των κατ’ επίφασιν φιλανθρωπικών οργανώσεων γενικά, και συγκεκριμένα της Φιλοπτώχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης. Εκεί επιλογικά αναφέρει τα εξής: «Ἐν τέλει, θά ἀποδεχθοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί Θεσσαλονικεῖς τήν ἰδέα ὅτι ἡ ΦΑΑΘ, μέ δεδομένη τήν κατά σειρά πρωτοκαθεδρία Μασόνων σέ αὐτήν ἤδη ἐδῶ καί δώδεκα (τοὐλάχιστον) ἔτη, ἔχει καταστῇ χῶρος ἰδεολογικῶς ἀνεκτικός ἤ καί οἰκεῖος πρός τήν Μασονία, ἕνας ἀκόμη «προθάλαμός» της, ὅπως ὁ Ἐρυθρός Σταυρός, βεβαίως οἱ Πρόσκοποι, ἡ ΧΑΝΘ, τό Ρόταρυ, οἱ Λάιονς, ἡ Ἑλληνική Ἀντικαρκινική Ἑταιρεία καί ἡ AHEPA; Ζητητέον».

Τεράστια η ευθύνη του οικείου ποιμενάρχου, που επιλέγει να φερθεί ώς ένας μισθωτός ποιμένας και όχι ως αληθινός ποιμένας και πνευματικός πατέρας για το ποίμνιο του. Τί μήνυμα περνάει στους πιστούς με αυτήν την κίνηση; Μήπως ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την οργάνωση των Προσκόπων και ότι η Εκκλησία μάλιστα τους ευλογεί και τους αγιάζει;

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης με αυτήν την κίνηση του, την συμβολική και ουσιαστική, μήπως λειτουργεί εις βάρος των κατηχητικών σχολείων; Γιατί, εφόσον οι μητέρες βλέπουν τον Επίσκοπο να ευλογεί τους Προσκόπους, θα ενεργοποιηθούν να γράψουν τα παιδιά τους σε αυτές τις ομάδες. Δηλαδή τι συμβαίνει τώρα; Θα οδηγούνται τα παιδιά των χριστιανών, τα Ελληνόπουλα, με τις ευλογίες της Εκκλησίας σε μασονικές οργανώσεις;

Κύριε ελέησον!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου