Το ιερό Πηδάλιο και οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν (Η)-
(Ναός Αγίου Νικολάου-Τζώτζα Καστοριά)
-------------------------------------
Έρευνα:. πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (χημικός)
Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΠΑΛΑΙΟ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ"
«..και ο άναρχος Πατήρ πρέπει να ζωγραφίζεται καθώς εφάνη εις τον Προφήτην Δανιήλ ως
παλαιός ημερών¨(Πηδάλιο-Άγιος Νικόδημος)
Αρχικά να σχολιάσουμε, ότι θα μπορούσε κάλλιστα αυτή η
δήλωση να είναι ένα λάθος του αγίου Νικοδήμου. Γιατί Θεόπνευστοι και Αλάθητοι
είναι οι Κανόνες και οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων που βρίσκονται στο
Πηδάλιο, και όχι η ερμηνεία τους από τον άγιο Νικόδημο. Φαίνεται όμως παράξενο,
να μη γνώριζε ο άγιος Νικόδημος αυτό το Θεολογικό ζήτημα, και να έκανε ένα
τέτοιο λάθος. Μήπως λοιπόν θα τον αδικούσαμε αν χαρακτηρίζαμε τη δήλωσή του
αυτή εσφαλμένη, πριν εξετάσουμε τι ακριβώς προσπαθεί να πει με τα λόγια αυτά;
Προφανώς ο άγιος Νικόδημος έβλεπε το θέμα βαθύτερα από την
απλή απεικόνιση της όρασης του Δανιήλ, γι' αυτό ΔΕΝ ήταν αντιφατική η δήλωσή
του αυτή με την πίστη της Εκκλησίας, όσο παράξενη και αν φαίνεται εκ πρώτης
όψεως. Και αυτό θα προσπαθήσω να δείξω στη συνέχεια: Μιλήσαμε προηγουμένως, για
το συμβολισμό της όρασης αυτής, ως προς την άνοδο της ανθρώπινης φύσης του
Κυρίου Ιησού Χριστού, στο ύψος της Θεικής Του φύσης.
Το πρώτο λοιπόν που πρέπει να σκεφθούμε, είναι η δήλωση του
Κυρίου Ιησού Χριστού, περί της αναλήψεώς του. Που είπε ο Κύριος ότι πάει; Ας
δούμε: «Αναβαίνω προς τον πατέρα μου και πατέρα υμών, και Θεόν μου και Θεόν
υμών» (Ιωάννης 20/κ΄17). Διαχωρίζοντας με τα λόγια αυτά ο Ιησούς, τον εαυτό Του
από τους μαθητές του, (γιατί δεν λέει: «Πατέρα ΜΑΣ» ή «Θεό ΜΑΣ», αλλά «Πατέρα
ΜΟΥ και Πατέρα ΣΑΣ» και «Θεό ΜΟΥ και Θεό ΣΑΣ»), δείχνει τη διαφορά που είχε από
αυτούς. Αυτός ήταν κατά φύσιν Υιός του Θεού κατά τη Θεική Του φύση, ενώ των
μαθητών του ήταν μόνο κατά χάριν.
Και ακόμα, του Ιησού ο Πατέρας ήταν Θεός Του, μόνο κατά την
ανθρώπινη κτιστή Του φύση, ενώ των μαθητών Του ήταν Θεός όλης τους της ύπαρξης!
Κάνοντας λοιπόν τη διάκριση αυτή, ξεκαθαρίζει
την Θεανθρώπινη φύση Του, κάτι που μας θυμίζει έντονα τον Υιό του
Ανθρώπου ενώπιον του Παλαιού των Ημερών, δηλαδή τη συμβολική αυτή όραση του
Δανιήλ, που έδειχνε τις δύο φύσεις του Κυρίου Ιησού. Που είπε λοιπόν, ότι
ανεβαίνει ο Χριστός; «Στον Πατέρα Του»! Γιατί η ανθρώπινη φύση Του, ΔΕΝ έφθασε
μόνο στο ύψος της Θεικής φύσεως απλώς του Υιού, αλλά και του Ιδίου του Πατρός,
μία και είναι ΙΣΟΙ κατά την Θεότητα.
Αυτό είναι ένα
πρώτο στοιχείο, στο τι ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ στην φανέρωση του Παλαιού των Ημερών.
Ένα δεύτερο στοιχείο, είναι ο ίδιος ο συμβολισμός του
Παλαιού των Ημερών. Τι συμβόλισε; Δεν συμβόλισε την αιωνιότητα; Άραγε μόνο ο
Υιός είναι «Παλαιός των Ημερών»; Γιατί αν είναι ο Υιός «Παλαιός των Ημερών»,
είναι σαφέστατα και ο Πατέρας! Δεν είναι ο Υιός παλαιότερος από τον Πατέρα Του.
Και παρά το ότι θα μπορούσαμε να αναφέρουμε αμέτρητα άλλα παραδείγματα, θα
αρκεσθούμε σε ένα τρίτο, χαρακτηριστικό και τελευταίο εδώ: Στην αναφορά της
Θεότητας. Δεν είναι η Αγία Τριάδα «ομοούσιος και αχώριστος» κατά την Ουσία;
Είναι δυνατόν να είναι ο Υιός εκεί που δεν είναι ο Πατέρας, και ο Πατέρας, εκεί
που δεν είναι ο Υιός; Δείτε τι είπε ο Ιησούς Χριστός: "ο εωρακώς εμέ
εώρακε τον Πατέρα· και πως συ λέγεις, δείξον ημίν τον Πατέρα; ου πιστεύεις ότι
εγώ εν τω Πατρί και ο Πατήρ εν εμοί εστι;" (Ιωάννης 14/ιδ΄10). Προσέξτε
αυτό το εδάφιο! Είναι ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ ως απάντηση στο πρόβλημα που εξετάζουμε. Λέει
ο Ίδιος ο Χριστός: "Αυτός που είδε Εμένα, είδε τον Πατέρα"! Και
είδαμε τον Άγιο Νικόδημο να μιλάει για «εμφάνιση του Πατρός», εκεί που η
Εκκλησία ομόφωνα βλέπει να εμφανίζεται ο Υιός! Και ο άγιος Νικόδημος, φυσικά
ξέρει πολύ καλά τι γράφει. Γιατί όποιος είδε τον «Παλαιό των Ημερών» εν τω Υιώ,
«είδε ΚΑΙ τον Πατέρα» ,σύμφωνα με τη μαρτυρία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ο
Παλαιός των Ημερών, βεβαίως είναι ο Υιός. Όμως είναι ταυτόχρονα ο Θεός. Ο ένας
Θεός, γιατί Παλαιός των Ημερών, είναι ολοκληρος ο Τριαδικός Θεός, και όχι μόνο
ένα από τα πρόσωπα της Αγίας Τριάδος. Και τα λόγια του Αγίου Νικοδήμου κρύβουν
αυτή τη βαθύτερη έννοια, και όχι θεολογικό λάθος. Δεν χρειάζεται βεβαίως να
εξηγήσουμε, ότι η απεικόνιση της Θεικής φύσεως του Χριστού (και γενικά της
Θεότητας) στην όραση αυτή, είναι καθαρά ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ, και δεν τίθεται ούτε καν
σκέψη για πραγματική απεικόνιση της απερίγραπτης Ουσίας του Θεού! Ο ασπρομάλλης
της όρασης αυτής, συμβολίζει απλώς το «άναρχο», και (λόγω συνειρμών σκεπτόμενοι
έναν έμπειρο ηλικιωμένο), τη «σοφία» και τη «δικαιοσύνη» του Θεού. Τίποτα δεν
απεικονίζει ως προς την Ουσία του Θεού. (ΠΗΓΗ: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΑΔΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ)
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Στην Ορθόδοξη πίστη ο Υιός είκονίζεται στην εικόνα του Παλαιού των Ημερών https://orthodoxoiorizontes.gr/Agia_Triada/Eikonografia/O_Palaios_twn_Hmerwn.htm
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι στην εικόνα της Δευτέρα Παρουσία και Κρίσης και όποιος βλέπει τον Υιό βλέπει και τον Πατέρα
Φυσικά υπάρχουν και ειδωλολατρικές ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ που ΔΕΝ εικονίζουν τον Χριστό αλλά τον θεό των αιρετικών πχ στην Καπέλα Σιστίνα ο Θεός τους ο ΣΑΤΑΝΑΣ δημιουργεί τα φυτά με γυμνό τον κώλο .
Στην Ορθόδοξη πίστη ο Υιός πραγματώνει το έργο της φανέρωσης, της άσαρκης και της ένσαρκης παρουσίας του στην κτίση και την ιστορία για τη σωτηρία του ανθρώπου
Σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία η ενσάρκωση του Λόγου δίνει τη δυνατότητα απεικόνισης Του .
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΙΔ' 4 Καὶ ὅπου ἐγώ ὑπάγω οἴδατε, καὶ τὴν ὁδὸν οἴδατε.5 Λέγει αὐτῷ Θωμᾶς· Κύριε, οὐκ οἴδαμεν ποῦ ὑπάγεις· καὶ πῶς δυνάμεθα τὴν ὁδὸν εἰδέναι;6 Λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· ἐγώ εἰμι ἡ ὁδὸς καὶ ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ζωή· οὐδεὶς ἔρχεται πρὸς τὸν πατέρα εἰ μὴ δι' ἐμοῦ.7 Εἰ ἐγνώκειτέ με, καὶ τὸν πατέρα μου ἐγνώκειτε ἄν. Καὶ ἀπ' ἄρτι γινώσκετε αὐτὸν καὶ ἑωράκατε αὐτόν.8 Λέγει αὐτῷ Φίλιππος· Κύριε, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα καὶ ἀρκεῖ ἡμῖν.
9 Λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· τοσοῦτον χρόνον μεθ' ὑμῶν εἰμι, καὶ οὐκ ἔγνωκάς με, Φίλιππε; Ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακε τὸν πατέρα· καὶ πῶς σὺ λέγεις, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα;10 Οὐ πιστεύεις ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί ἐστι; τὰ ρήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, ἀπ' ἐμαυτοῦ οὐ λαλῶ· ὁ δὲ πατὴρ ὁ ἐν ἐμοὶ μένων αὐτὸς ποιεῖ τὰ ἔργα.11 Πιστεύετέ μοι ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί· εἰ δὲ μή, διὰ τὰ ἔργα αὐτὰ πιστεύετέ μοι.12 Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, τὰ ἔργα ἃ ἐγὼ ποιῶ κἀκεῖνος ποιήσει, καὶ μείζονα τούτων ποιήσει, ὅτι ἐγὼ πρὸς τὸν πατέρα μου πορεύομαι,13 καὶ ὅ,τι ἂν αἰτήσητε ἐν τῷ ὀνόματί μου, τοῦτο ποιήσω, ἵνα δοξασθῇ ὁ πατὴρ ἐν τῷ υἱῷ.14 Ἐάν τι αἰτήσητε ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐγὼ ποιήσω.Ἡ ὑπόσχεσις τῆς ἀποστολῆς τοῦ Πνεύματος15 Ἐὰν ἀγαπᾶτέ με, τὰς ἐντολὰς τὰς ἐμὰς τηρήσατε,16 καὶ ἐγὼ ἐρωτήσω τὸν πατέρα καὶ ἄλλον παράκλητον δώσει ὑμῖν, ἵνα μένῃ μεθ' ὑμῶν εἰς τὸν αἰῶνα,17 τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὃ ὁ κόσμος οὐ δύναται λαβεῖν, ὅτι οὐ θεωρεῖ αὐτὸ οὐδὲ γινώσκει αὐτό· ὑμεῖς δὲ γινώσκετε αὐτό, ὅτι παρ' ὑμῖν μένει καὶ ἐν ὑμῖν ἔσται.
Eπιστολή Ιωάννου Α' 5:7 "ὅτι τρεῖς εἰσιν οἱ μαρτυροῦντες ἐν τῷ οὐρανῷ, ὁ Πατήρ, ὁ Λόγος καὶ τὸ ῞Αγιον Πνεῦμα, καὶ οὗτοι οἱ τρεῖς ἕν εἰσι· καὶ τρεῖς εἰσιν οἱ μαρτυροῦντες ἐν τῇ γῇ,"[28]
Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον 10:30 "ἐγὼ καὶ ὁ πατὴρ ἕν ἐσμεν."
Και στον ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΓΗ οἱ τρεῖς ἕν εἰσι·
Ο Αιρετικός δεν πιστεύει το " Οὐ πιστεύεις ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί ἐστι; " και οτι Και στον ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΓΗ οἱ τρεῖς ἕν εἰσι· και θέλει ο αιρετικός να του δείξουμε άλλη εικόνα του Πατρός από εκείνη του Υιού .
Και δεν πιστεύουν και το Προς Κορινθίους Α' 8:6 "ἀλλ᾿ ἡμῖν εἷς Θεὸς ὁ πατήρ, ἐξ οὗ τὰ πάντα καὶ ἡμεῖς εἰς αὐτόν, καὶ εἷς Κύριος ᾿Ιησοῦς Χριστός, δι᾿ οὗ τὰ πάντα καὶ ἡμεῖς δι᾿ αὐτοῦ."
συνεχιζεται
Σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία η ενσάρκωση του Λόγου δίνει τη δυνατότητα απεικόνισης Του .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Ορθόδοξη Εκκλησία τα ομοιώματα του Πατρός και του Αγίου Πνεύματος, είναι απαγορευμένες απεικονίσεις, επειδή η Αγία Γραφή απαγορεύει σε πολλά εδάφια τις εικόνες της αόρατης Θεότητας
Σχετικά εδάφια: "ούκ είδετε ομοίωμα εν τη ημέρα, ή ελάλησε Κύριος πρός υμάς εκ μέσου του πυρός" (Δευτ. δ΄: 15-17). "Γένος ούν υπάρχοντες του Θεού ουκ οφείλομεν νομίζειν χρυσώ ή αργύρω ή λίθω, χαράγματι τέχνης και ενθυμήσεως ανθρώπου, το θείον είναι όμοιον" (Πράξεις ιζ΄: 29) "Τίνι ωμοιώσατε Κύριον και τίνι ομοιώματι ωμοιώσατε αυτόν;" (Ησαϊα μ΄: 18). “Ουχ ότι τον Πατέρα τις εώρακεν”. (Ιω. στ΄: 46). “Τις εώρακεν αυτόν και εκδιηγήσεται;” (Σοφία Σειράχ μγ΄: 31). “Όν είδεν ουδείς ανθρώπων ουδέ ιδείν δύναται”. (Τιμ. Α΄, στ΄: 16). “Θεόν ουδείς εώρακε πόποτε”. (Ιω. α΄: 18).
Η περιστερά ως σύμβολο του Αγίου Πνεύματος χρησιμοποιείται από παλιά ως σύμβολο στην εκκλησιαστική διακοσμητική, όχι όμως στην εικονογραφία, όπου οι μορφές δε χρησιμοποιούνται ως σύμβολα αλλά ως ομοιώσεις. Η απεικόνιση του Αγίου Πνεύματος ως περιστεριού επιτρέπεται μόνο στην εικόνα των Θεοφανείων, όπου το Άγιο Πνεύμα εμφανίστηκε "εν είδει περιστεράς" ή "ωσεί περιστερά", αλλά δεν έγινε περιστέρι.
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον 3:16 "καὶ βαπτισθεὶς ὁ ᾿Ιησοῦς ἀνέβη εὐθὺς ἀπὸ τοῦ ὕδατος· καὶ ἰδοὺ ἀνεῴχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδε τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ καταβαῖνον ὡσεὶ περιστερὰν καὶ ἐρχόμενον ἐπ᾿ αὐτόν·καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῶν οὐρανῶν λέγουσα· οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα"
Επιτρέπεται επίσης η απεικόνιση της καθόδου του Αγίου Πνεύματος κατά την Πεντηκοστή, όταν "διεμεριζόμενοι γλώσσαι ωσεί πυρός" ήρθαν και στάθηκαν πάνω στα κεφάλια των Αποστόλων,(Πράξεις β΄3)
Τόσο σημαντικό είναι αυτό το θέμα και το σκαλίζουμε τόσο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑΙ. Είναι σημαντικό γιατί χρησιμοποιείται ως επιχείρημα για αλλοίωση του ΠΗΔΑΛΙΟΥ .Διαβάστε προηγούμενα σχόλια να το διπαπιστώστε.
Διαγραφή1) Για την αναφορά στο Πηδάλιο στην Ιερή Τέτρακτυ τι θεολογικό επιχείρημα δώσατε ?
Διαγραφή2) Αλλά για την 7 οικουμενική απαγορεύει η οχι την απεικόνιση του Πατρός ?
3) Τι απάντηση δίνεται στα χωρία :
"ούκ είδετε ομοίωμα εν τη ημέρα, ή ελάλησε Κύριος πρός υμάς εκ μέσου του πυρός" (Δευτ. δ΄: 15-17). "Γένος ούν υπάρχοντες του Θεού ουκ οφείλομεν νομίζειν χρυσώ ή αργύρω ή λίθω, χαράγματι τέχνης και ενθυμήσεως ανθρώπου, το θείον είναι όμοιον" (Πράξεις ιζ΄: 29) "Τίνι ωμοιώσατε Κύριον και τίνι ομοιώματι ωμοιώσατε αυτόν;" (Ησαϊα μ΄: 18). “Ουχ ότι τον Πατέρα τις εώρακεν”. (Ιω. στ΄: 46). “Τις εώρακεν αυτόν και εκδιηγήσεται;” (Σοφία Σειράχ μγ΄: 31). “Όν είδεν ουδείς ανθρώπων ουδέ ιδείν δύναται”. (Τιμ. Α΄, στ΄: 16). “Θεόν ουδείς εώρακε πόποτε”. (Ιω. α΄: 18).
4)Ο Υιός πραγματώνει το έργο της φανέρωσης, της άσαρκης και της ένσαρκης παρουσίας του στην κτίση και την ιστορία για τη σωτηρία του ανθρώπου,
Λέει ή οχι η Εκλησία μας για το ποιός είναι ο Παλαιός των Ημερών στο όραμα του Δανιήλ ?
Η Εκκλησία μας λέει οτι Χριστόν τον Θεόν την προτύπωσιν προεώρακε Δανιήλ , κριτήν και βασιλέα εθεώρει ο Δανιήλ .
17η Δεκεμβρίου θεοτοκίον 5η ωδή. "Ιδού η Παρθένος εν μήτρα εμφανώς συλλαμβάνει Χριστόν τον Θεόν, ης περ την προτύπωσιν προεώρακε Δανιήλ".
2η ωδή. "Επί νεφέλης ως Υιόν ανθρώπου ερχόμενον… κριτήν και βασιλέα εθεώρει ο Δανιήλ".
Θεοτοκίον 7η ωδή. "Δανιήλ της Παρθένου τον τόκον σαφώς προτεθέασαι, μυστικαίς εικόσι μορφούμενον".
«Μυείται της Μιάς Κυριότητος το Τριφαές ο Δανιήλ, ΧΡΙΣΤΟΝ Κριτήν θεασάμενος προς τον ΠΑΤΕΡΑ ιόντα, και ΠΝΕΥΜΑ το προφαίνον την όρασιν» (Παρακλητική, Ήχος Πλ. Α/ Κυριακή, Τριαδικός Κανών, Ωδή Δ/
Και αν το λέει ΠΩΣ ΤΟΛΜΑΤΕ ΝΑ ΛΕΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ?
4) Εδω στο συνοδικό βλέπεις να λέει για Υιο ή για Πατέρα ?
12 Τών τας προφητικάς οράσεις, ως αυτό το θείον αυτάς εσχημάτιζε και διετύπου, ειδότων και αποδεχομένων και πιστευόντων α περ ο τών προφητών χορός εωρακότες διηγήσαντο, και την τών αποστόλων και εις Πατέρας διήκουσαν έγγραφόν τε και άγραφον παράδοσιν κρατυνόντων, και δια τούτο εικονιζόντων τα άγια και τιμώντων, αιωνία η μνήμη (γ΄).
§13 Τών συνιέντων Μωσέως λαλούντος· «προσέχετε εαυτοίς ότι τη ημέρα ή ελάλησε Κύριος ο Θεός εν Χωρήβ επί τού όρους, φωνήν ρημάτων υμείς ηκούσατε, ομοίωμα δε ουκ είδετε», και ειδότων αποκριθήναι ορθώς· ει δε είδομέν τι, αληθώς δε είδομεν, ως ο τής βροντής υιος ημάς εδίδαξεν· «ό ην απ’ αρχής, ό ακηκόαμεν, ό εωράκαμεν, ό εθεασάμεθα τοις οφθαλμοίς ημών και αι χείρες ημών εψηλάφησαν, περί τού Λόγου τής ζωής, και ταύτα μαρτυρούμεν», και πάλιν ως οι άλλοι τού Λόγου μαθηταί· «και συνεφάγομεν αυτώ και συνεπίομεν», ου προ τού πάθους μόνον, αλλά και μετά το πάθος και την ανάστασιν· τών γουν διαστέλλειν θεόθεν δυναμωθέντων την εν τω νόμω παραγγελίαν και την εν χάριτι διδασκαλίαν, και το εν εκείνω μεν αόρατον, εν ταύτη δε και ορατόν και ψηλαφητόν, και δια τούτο τα οραθέντα τε και ψηλαφηθέντα εικονογραφούντων και προσκυνούντων, αιωνία η μνήμη (γ΄).
§32 Τοις τας μεν προφητικάς οράσεις, καν μη βούλοιντο, παραδεχομένοις, τας δ’ οφθείσας αυτοίς εικονογραφίας –ω θαύμα!– και προ σαρκώσεως τού Λόγου μη καταδεχομένοις, αλλ’ ή αυτήν[9] την άληπτόν τε και αθέατον ουσίαν οφθήναι τοις τεθεαμένοις κενολογούσιν, ή εικόνας μεν ταύτα τής αληθείας και τύπους και σχήματα εμφανισθήναι τοις εωρακόσι συντιθεμένοις, εικονογραφείν δε ενανθρωπήσαντα τον Λόγον και τα υπέρ ημών αυτού πάθη ουκ ανεχομένοις, ανάθεμα (α΄).
§33 Τοις ακούουσι τού Κυρίου ως «ει επιστεύετε Μωϋσή, επιστεύετε αν εμοί» και τα εξής, και το «προφήτην υμίν αναστήσει ο Κύριος ο Θεός ημών ως εμέ» τού Μωσέως λέγοντος, συνιούσιν, είτα λέγουσι δέξασθαι μεν τον προφήτην, ουκ εισάγουσι δε δι’ εικονισμάτων την τού προφήτου χάριν και την παγκόσμιον σωτηρίαν, ως ωράθη, ως συνανεστράφη ανθρώποις, ως πάθη και νόσους ιάσεως μείζονας εθεράπευσεν, ως εσταυρώθη, ως ετάφη, ως ανέστη, ως πάντα [τα] υπέρ ημών έπαθέ τε και εποίησε· τοις ουν ταύτα τα παγκόσμια και σωτήρια έργα εν εικόσιν οράν μη ανεχομένοις μηδέ τιμώσιν αυτά και προσκυνούσιν, ανάθεμα (γ΄).
«Μυείται της Μιάς Κυριότητος το Τριφαές ο Δανιήλ, ΧΡΙΣΤΟΝ Κριτήν θεασάμενος προς τον ΠΑΤΕΡΑ ιόντα, και ΠΝΕΥΜΑ το προφαίνον την όρασιν» (Παρακλητική, Ήχος Πλ. Α/ Κυριακή, Τριαδικός Κανών, Ωδή Δ/
ΔιαγραφήΤι μας λέγει το τροπάριο αυτό; Ότι ο ΔΑΝΙΗΛ ΕΙΔΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΙΟ (ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΙΟΝΤΑ) ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ (ΤΟ ΠΡΟΦΑΙΝΟΝ ΤΗΝ ΟΡΑΣΙΝ).
Επομένως ποια είναι η ερώτηση επ΄αυτου; Είδε ή δεν είδε ο προφήτης Δανιήλ τον ΠΑΤΕΡΑ;;;
Για τις υπόλοιπες ερωτήσεις απαντήσεις μελλοντικά. Περιμένετε μην βιάζεστε.
Τώρα, με τη σειρά μας, θα ρωτήσουμε το εξής: Πώς παρά την απαγόρευση, υπήρχαν στο ναό τού Σολωμόντα ομοιώματα βοδιών; Πώς υπήρχαν πάνω από την Κιβωτό τής Διαθήκης ομοιώματα αγγέλων; Πώς υπήρχαν ομοιώματα αγγέλων εσωτερικά στη Σκηνή τού Μαρτυρίου; ; (Έξοδος 25/κε΄ 18. 36/λς΄ 35. Β΄ Χρονικών 4/δ΄ 3,4)
ΔιαγραφήΑυτή την ΘΕΟΣΟΦΙΚΗ απεικόνιση της Αγίας Τριάδος την χρησιμοποιώ ως φίλτρο για να ξεχωρίζω την πνευματικότητα των ιερωμένων .Ιερέας και μοναχός που αποδέχεται αυτήν την εικόνα,αυτόματα μπαίνει στην blacklist
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ;
ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ-ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΙ-ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΥΛΙΚΟ ΚΟΣΜΟ;
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΟΡΝΙΖΟΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΑ 3 ΠΡΟΣΩΠΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ;
Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΘΕΟΣΟΦΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ
Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ-ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΩΝ ΝΕΟΤΑΞΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΝΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΕΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΗ ΘΕΟΣΟΦΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ
https://i.pinimg.com/736x/44/58/5e/44585e35b7a297c5a14e1940cfc78759.jpg
Ο,τι και να μου πείτε,ό,τι και γραπτά Αγίων να μου φέρετε που θα "δικαιολογούν" την θεοσοφική αυτή απεικόνιση της Αγίας Τριάδος,τούμπα να έρθουν όλα και η Γη να ξεκινήσει να γυρίζει με 18 χιλιάδες στροφές το λεπτό,ένα μονάχα θα σας πω
ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ,ΟΠΩΣ ΚΑΙΓΑΝΕ ΤΙΣ ΜΑΓΙΣΣΕΣ ΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΘΕΟΣΟΦΙΚΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΜΑΡΤΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ.ΑΝΤΙΘΕΤΑ,Η ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ
Βάλ'τε και έναν διαβήτη στον ΠΑΤΕΡΑ και απο κάτω γράψ'τε και την φράση "Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί" για να την κάνετε ακόμη πιο Ορθόδοξη
xaxaxaxaxaxaxaxaxaxa
ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΜΑΓΟ π.ΣΑΒΒΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΩΡΑΙΟΤΑΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΟΠΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΕΙΧΕ ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΚΙ ΤΩΝ ΜΑΣΟΝΩΝ (ΠΑΝΤΕΠΟΠΤΗΣ ΟΦΘΑΛΜΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ-ΠΥΡΑΜΙΔΑ)
ΠΑΤΕ ΣΤΟ 3:43 KAI ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟ ΠΩΣ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΠΟΠΤΗ ΟΦΘΑΛΜΟΥ
https://www.youtube.com/watch?v=jRzjDYMkrxo
ΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Ο π.ΣΑΒΒΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΗΤΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ,ΕΓΩ ΤΟΤΕ ΕΙΜΑΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΣ
ΑΥΤΟΣ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΓΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΕΩΣ
---ΤΡΕΛΑΝΤΩΝΗΣ---
Όπως βλέπετε χρησιμοποιούμε θεολογικές αποδείξεις και όχι ΝΕΟΤΑΞΙΚΕΣ.
ΔιαγραφήΟ Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ 2 οικουμενικών συνόδων .
Διαγραφήhttps://tasthyras.wordpress.com/2024/09/28/%E1%BD%81-%CE%B8%CE%B5%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%81-%CE%B5%E1%BC%B6%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%AD%CF%81%CF%89%CE%BD/
Λοιπόν λέει " Ἡ Ζ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος δογμάτισε ὅτι ἔχομε δικαίωμα νὰ εἰκονίσουμε ὅ,τι ὁ ὀφθαλμὸς τοῦ ἀνθρώπου εἶδε. Π.χ. εἴδαμε τὸν Υἱὸ καὶ Λόγο τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἐνηνθρώπησε καὶ ἔγινε τέλειος ἄνθρωπος ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου. Εἴδαμε τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο νὰ κατέρχεται μὲ τὴν μορφὴ σὰν περιστέρι, κατὰ τὴν Βάπτιση τοῦ Κυρίου ὑπὸ τοῦ Προδρόμου στὸν Ἰορδάνη ποταμό. Εἴδαμε πολλὲς ἐμφανίσεις Ἁγίων Ἀγγέλων. Ἀλλά, τὸν Θεὸ Πατέρα κανένας δὲν εἶδε!!!
και 2 λέει " ... Ἐπιθυμῶ ταπεινὰ νὰ διευκρινίσω τὸ σοβαρὸ ζήτημα τῆς παράστασης τῆς Ἁγίας Τριάδας καὶ ὅλως ἰδιαιτέρως στὴν ἀπεικόνιση τοῦ Θεοῦ Πατέρα ὡς γέρου..... Τὸν Θεὸ Πατέρα δὲν ἐπιτρέπεται νὰ εἰκονίζεται ὡσὰν νὰ εἶναι ἕνας γέρος! Ποῦ τὸ βρήκαμε;
Αὐτό ἀποτελεῖ βλασφημία κατὰ τῆς Ἁγίας Τριάδας! Διότι, κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπον, εἰσάγεται καὶ διαιωνίζεται ἡ αἵρεση τοῦ αἱρεσιάρχου Ἀρείου, ὁ ὁποῖος δίδασκε ὅτι ὑπάρχει χρονικὴ διαφορὰ μεταξύ τοῦ Θεοῦ Πατέρα καὶ τοῦ Υἱοῦ, καὶ ὅτι «ὑπῆρχε χρόνος κατὰ τὸν ὁποῖον δὲν ὑπῆρχε ὁ Υἱός»!!! Ἑπομένως, σύμφωνα πάντα μὲ τὸν αἱρετικὸν Ἄρειο, ὁ Υἱὸς δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι συνάναρχος μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα, καὶ κατὰ συνέπεια δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι τέλειος Θεός, ἀλλὰ «κτίσμα» καὶ τὸ «πρῶτο δημιούργημα» τοῦ Θεοῦ!!!
Αὐτὴν τὴν αἵρεση καταδίκασε ἡ Α’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος τῆς Νίκαιας τὸ 325 μ.Χ., πού συγκάλεσε ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος. Ἡ Σύνοδος ὁμολόγησε τὸν Υἱό, ὅτι εἶναι Θεὸς τέλειος, ὁμοούσιος μὲ τὸν Πατέρα. Διότι, εἶναι «φῶς ἐκ φωτός, Θεὸς ἀληθινὸς ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, γεννηθέντα, οὐ ποιηθέντα, ὁμοούσιος τῷ Πατρί, δι’ οὗ τὰ πάντα ἐγένετο».
Γι’ αὐτό, θὰ πρέπει νὰ σταματήσει ἐπιτέλους αὐτὴ ἡ ἀνορθόδοξος ἀπεικόνιση τοῦ Θεοῦ Πατέρα ὡς «γέρου»! "
Λοιπόν θα μας απαντήσετε αν παραβιάζονται αυτές οι δύο σύνοδοι ?
Προσωπικές απόψεις του Μητροπολίτη. Οι απαντήσεις στην συνέχεια.
ΔιαγραφήΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ ΔΑΝΙΗΛ (ΔΑΝ. Ζ ́, 1!14)ΣΤΗ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Τερψιχόρη Πατρίτσια Σκώττη https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/deltion/article/view/4834/4610
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό βρήκες να απαντήσεις στον ανώνυμο πάτερ; Δε σε πείραξε που μίλησε για κάψιμο ανθρωπων στην πυρά; Τότε τι διαφέρουμε από την Ιερά εξέταση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο διαφέρουν οι νεοταξικές αντιλήψεις και πρακτικές απο αυτές της Ιεράς Εξέτασης;;
Διαγραφή
ΔιαγραφήΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ 13 Οκτωβρίου 2024 στις 9:15 π.μ.
Σε πείραξε η Ιερά Εξέταση και η πυρά και δεν σε πειράξανε οι ομοιδεάτες της Μπλαβάτσκι που μας πλασάρουν την οικογενειακή φωτογραφία του Τριαδικού Θεού
ως Ορθόδοξη επειδή λέει έχουν θεολογικές αποδείξεις;Αναρωτιέται ο sotirio που το βρήκαμε να εικόνιζεται ο Θεος Πατέρας ως γέρος.Στους θεοσοφιστές της
Ορθοδοξίας το βρήκαμε.Κάποιοι της Ορθοδοξίας στο πέρασμα των αιώνων είχαν επαφές με τις διδασκαλίες του εσωτερισμού και εισήγαγαν την οικογενειακή φωτογραφία
του Τριαδικού Θεού.Η σοφία είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της τρίτης ηλικίας.Δεν γίνεται να έχεις έναν Θεό πάνσοφο και να τον εικονίζεις ως νέο.Όπως σε μια
οικογένεια ο γέρος πατέρας είναι ο ανώτερος του σπιτιού,το ίδιο συμβαίνει και σε αυτή την "οικογενειακή φωτογραφία"
ΟΙ ΘΕΟΣΟΦΙΣΤΕΣ ΕΙΣΗΓΑΓΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ" ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΨΙΛΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ
Ο,ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΗΣ ΜΑΣΑΧΟΥΣΕΤΗΣ ΣΤΗΝ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΥΝΕΚΡΙΝΑΝ ΤΟΝ ΚΤΙΣΤΗ ΜΕ ΤΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΨΙΛΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΑΠΟ ΘΕΟ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΟΙΝΟ ΘΝΗΤΟ ΤΟΠΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ
ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΟΨΙΛΩΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟ.ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΘΕΣΗΣ
1. Αριστοτέλης
2. Πλάτων
3. Ιησούς Χριστός
4. Σωκράτης
5. Μέγας Αλέξανδρος
6. Λεονάρντο Ντα Βίντσι
7. Κομφούκιος
8. Ιούλιος Καίσαρ
9. Όμηρος
10. Πυθαγόρας
Ομιλία π. Σεραφείμ Ζήση με θέμα: Ἡ ἀπεικόνιση τῆς Ἁγίας Τριάδος
https://www.youtube.com/watch?v=mcrHGHIg0io
ΤΟ ΝΑ ΔΙΝΕΙΣ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ!!!
ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΕΝΕΡΓΕΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ο ΕΧΘΡΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΦΥΤΕΨΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ.ΟΠΟΤΕ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΛΕΕΙ.
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΕΙΤΕ ΜΟΝΑΧΑ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Ο ΘΕΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ,ΣΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ
---ΤΡΕΛΑΝΤΩΝΗΣ---