Σελίδες

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

«Η θέση του Εσταυρωμένου στην Εκκλησία» - Μητροπολίτης Περιστερίου κ. Γρηγόριος

 

Εισαγωγικά.

Το θέμα της θέσης του Εσταυρωμένου στο ιερό βήμα έγινε ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ και μάλιστα στα περισσότερα αντι-οικουμενιστικά ιστολόγια δημοσιεύονται και γράφονται διάφορα, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ του επισκόπου, που ξεκίνησε πρώτος το θέμα αυτό. Επειδή ο διάλογος γίνεται θεολογικότερος όταν ακούμε όλες τις θέσεις, δημοσιεύουμε στην συνέχεια το video της ομιλίας του Μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου για το θέμα, ώστε να μην πελαγοδρομούμε στους διαλόγους. Είναι αρκετά ενδιαφέρουσα η ομιλία στην  οποία με απλό τρόπο παρουσιάζεται η ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ και ΕΣΧAΤΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.

Η άποψη του γράφοντος εκφράστηκε ξεκάθαρα σε προηγούμενο άρθρο, όπου τονίστηκε ότι η θέση του ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ  είναι εντός του ΙΕΡΟΥ ΒΗΜΑΤΑΟΣ παραπλεύρως και πίσω από την Αγία Τράπεζα (στην θέση του διακονικού) σύμφωνα με την άποψη του Αγίου Συμεών Θεσσαλονίκης.

 π.Δ.Α





18 σχόλια:

  1. Παρακολουθώντας το δεύτερο video που δημοσιεύεται με την συζήτηση, διαπίστωσα ότι κανένας από τους ομιλητές δεν αναίρεσε τις απόψεις του Μητροπολίτη για τον αναστάσιμο χαρακτήρα και την εσχατολογικό προσανατολισμό της Θείας Λειτουργίας.
    Οι δύο αξιόλογες παρεμβάσεις των ακροατών αναφερόταν ιστορικά στον Σταυρό στον ναό και όχι στον Εσταυρωμένο και φυσικά δεν με έπεισαν.
    Οι υπόλοιπες παρεμβάσεις από το ακροατήριο έδειξαν την έλλειψη κατήχησης και καλλιέργεια λαϊκίστικου κλίματος.Απογοήτευση….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εχω ήδη εκφράσει θέση να μην την επαναλαμβάνω .
    Η αναφορά στο τι είπε και τι δεν είπε ο Πατροκοσμάς ? Πως την βλέπετε ?
    Για να εξετάσουμε αν ένας ουνίτης πχ ο ΒΈΚΟΣ έχει τον εσταυρωμένο στην σωστή θέση θέση δεν θα πρέπει να εξετάσουμε πρώτα αν ο ναός είναι του Χριστού και η λατρεία είναι στον ΘΕΌ του Πατροκοσμά ή ειναι ναός του Αντίχριστου Πάπα και λατρεύονται είδωλα και χορεύουν τα δαιμόνια ?
    Ο Θεός σας είναι ο Θεός του Πατροκοσμά ή είναι του Παπα που ο Πατροκοσμας δείχνει σαν αντίχριστο ? Η μήπως δεν υπάρχουν σύνοδοι που καταδίκασαν το φιλιοκβε και τον παπισμό και αγιοπατερική συμφωνία και ο Πατροκοσμας δεν το είπε επειδή δεν το λέει το πηδάλιο και καθε αιρετικός που το έχει στην μασχάλη ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 11:02 π.μ.

      Πλανεμένε Sotirio, λαλείς λόγια του Σατανά!
      Δεν έμαθες ακόμα, ότι οι Ναοί της Ορθοδοξίας είναι του Χριστού και η λατρεία είναι στον ΘΕΟ του Πατροκοσμά ;

      Δεν έμαθες ακόμα ότι η Ορθοδοξία δεν έχει σχέση με τον Αντίχριστο Πάπα, τα είδωλα και τα δαιμόνια;

      Μετανόησε Sotirio και μην γίνεσαι τόσο βλάσφημος!

      Διαγραφή
  3. Ο Άγιος Νεκτάριος…«έτρεχεν» εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα…

    Όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος
    Μόλις εσήμαινε το σήμαντρον εισήρχετο μετά σπουδής ο Άγιος Νεκτάριος εκ της θύρας του Ιερού και πρώτον έκαμε τρεις μετανοίας έμπροσθεν της Αγίας Τραπέζης, ησπάζετο το Ιερόν Ευαγγέλιον, την Αγίαν Τράπεζαν και κατόπιν «έτρεχεν» εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα και Λυτρωτήν ημών Κύριον Ιησούν Χριστόν και κλίνων τα της ψυχής και του σώματος γόνατα, ενηγκαλίζετο τον Σταυρόν και με στεναγμούς αλαλήτους, με λυγμούς και δάκρυα κατανύξεως ησπάζετο τον Τίμιον Σταυρόν και ως να έβλεπε τον Ίδιον τον Χριστόν τον Βασιλέα του παντός, συνωμίλει δια της προσευχής.
    Τας ιεράς και συγκινητικάς εκείνας στιγμάς ουδέποτε ελησμόνησα, ούτε θα λησμονήσω. Αι ολίγαι εκείναι στιγμαί ήσαν δι’ εμέ μία διδασκαλία σπουδαιοτάτη, ψυχωφελεστάτη και ανωτέρα από όσας ήκουσα και εδιδάχθην από πολλούς διδασκάλους, καθηγητάς, θεολόγους, σοφολογιωτάτους και κήρυκας του Θείου λόγου.
    Από τας βραχυτάτας εκείνας στιγμάς εγνώρισα και κατενόησα την ολόψυχον, την ολοκάρδιον, την ολόθερμον και τελείαν αγάπην, ην είχεν ο πνευματικός μου πατήρ προς τον Γλυκύτατόν μας Ιησούν Χριστόν, την Πηγήν της αγάπης, τον διά την άπειρον Αυτού αγάπην προς ημάς τους ανθρώπους τον επονείδιστον Σταυρικόν θάνατον υπομείναντα. Αυτή αύτη η αγάπη του Αγίου πατρός ημών Νεκταρίου τον ήνωσεν με τον Θεόν, καθώς λέγει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος: «Ὁ Θεός ἀγάπη ἐστί, καί ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καί ὁ Θεός ἐν αὐτῷ» (Α’ Ἰωάννου 4,16).
    (Από το βιβλίο του Αρχιμ. Τύχωνος Ανδρέου: Πώς εγνώρισα τον Άγιον Νεκτάριον Πενταπόλεως)
    Aπλές ερωτήσεις για το κείμενο
    1.Πρέπει να προσδιορισθεί ακριβώς το τι σημαίνει το « όπισθεν της Αγίας Τραπέζης».
    Ο Εσταυρωμένος ήταν όπισθεν ,εφαπτόμενος της Αγίας Τραπέζης ή ήταν πίσω από την Αγία Τράπεζα στην κόγχη του ιερού;
    2.Ο Εσταυρωμένος ήταν με ομοίωμα (δυτικού τύπου) ή ορθόδοξος Εσταυρωμένος αγιογραφημένος.
    3.Ο Άγιος Νεκτάριος ασχολήθηκε με την θέση του Εσταυρωμένου στο ιερό βήμα ή απλά δέχτηκε ο,τι Ίσχυε μέχρι τότε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί ερωτήσεις είναι αυτές ανώνυμε 3,15μμ;
      Παραδέξου ότι έχετε λάθος εσείς που θέλετε να φύγει ο Εσταυρωμένος από το Ιερό Βήμα.

      Διαγραφή
  4. Για τα ψέματα που λέει ο μητροπολίτης για τον άγ. Κοσμά τον Αιτωλό δεν λέτε τίποτα; Τέτοιους ανθρώπους προβάλετε να ξέρουν τι είναι το σωστό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σtο video o επίσκοπος μιλάει για τον Άγιο Κοσμά;Ατοπο το ερώτημα.

      Διαγραφή
  5. Ο άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης, και ο καθηγητής Φουντούλης απαντούν και οι δύο ότι ο Εσταυρωμένος δεν έχει θέση πίσω από την Αγία Τράπεζα. Όλο το κακό άρχισε από την αδιάκριτη στάση του Μητροπολίτου- που ναί μέν έχει θεολογικό δίκιο- σε τέτοιες εποχές να ασχολείται με τέτοια ανούσια πράγματα. Έτσι και αλλιώς ο κόσμος δεν ασχολείται με το θέμα και όσοι ασχολούνται και κάνουν πορείες είναι απλά αθεολόγητοι και θρησκόληπτοι. Την ευθύνη φέρει ο Μητροπολίτης που θα μπορούσε να θέσει το θέμα διαφορετικά και με πολύ διάκριση, ή να ασχοληθεί με άλλα θεολογικά τρέχοντα ζητήματα. Οι καιροί δεν είναι εύκαιροι για διχασμούς. Καλή συνέχεια σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς "Ασυμβίβαστο" 6,13 μμ
      Δεν είναι "απλά αθεολόγητοι και θρησκόληπτοι", όσοι ασχολούνται και κάνουν πορείες για το θέμα του Εσταυρωμένου.
      Από πού το έβγαλες αυτό;
      Πολλοί απο αυτοί που ονομάζεις έωλα αθεολόγητους και θρησκόληπτους, και βρίσκονται στις πορείες είναι καλύτεροι απο σένα! Και στη θεολογία και στην πράξη!

      Διαγραφή
    2. Εντάξει αδελφέ. Δεν είναι ούτε θρησκόληπτοι ούτε αθεολόγητοι. Είναι πιστοί και ξεσηκώνονται για τα ιερά και τα όσια. Αυτό το κατάλαβα καλά από την ''όλη παρουσία τους'' στον διάλογο με τον Μητροπολίτη. Σε καλύπτει αυτό; Μάλλον με παρεξήγησες. Για το συγκεκρμμένο θέμα οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους και η θέση του Εσταυρωμένου στα Ιερά των Μονών δίνουν την απάντηση. Απλά ο κόσμος έχει συνηθίσει τον Εσταυρωμένο πίσω από την Αγία Τράπεζα και ο Επίσκοπος δεν έπρεπε να ανακαινίσει το θέμα. Ο κόσμος τέτοιες ``αλλαγές`` δεν τις αντέχει. Αυτό είναι όλο και όλο.

      Διαγραφή
  6. Και κάτι συμπληρωματικό: Πάει τώρα ο Σεβασμιώτατος να βάλει θεολογικό μυαλό στον κόσμο; Το πλήρωμα της Εκκλησίας διακατήχετο πάντα απο αυτό που λέμε λαϊκή ευσέβεια. Ένα κράμα πίστεως, δεισιδαιμονίας και θρησκοληψίας. Αυτό δεν αλλάζει από την μια στιγμή στην άλλη. Αχ Σεβασμιώτατε θέλετε (και σωστά) να κάνετε πρωταθλητές ανθρώπους που ούτε καν δεν είναι ερασιτέχνες. Κοιτάξτε άλλους μητροπολίτες που ασχολούνται με ΜΚΟ, με ΕΣΠΑ, με προγράμματα και έχουν πιάσει το.......νόημα. Τέτοια θεολογική παιδεία που έχετε δεν ενδιαφέρει την μάζα. Οι σύγχρονοι Χριστιανοί θέλουν μόνο χάϊδεμα, έλευση λειψάνων, εικόνων, και να κυνηγούν θαύματα όπως αυτοί νομίζουν. Αχ Σεβασμιώτατε αχ αχ α αχ . Ευλογείτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 10:59 π.μ.

      "Ασυμβίβαστε" φαίνεσαι ότι προτεσταντίζεις.
      Ιερά λείψανα είναι τα λείψανα των αγίων, όχι λείψανα όπως τα αποκαλείς με ασέβεια!
      Ιερές εικόνες είναι οι εικόνες της Εκκλησίας, όχι εικόνες όπως τις αποκαλείς!
      Δεν είναι κακά τα προσκυνήματα τα ιερών εικόνων και των ιερών λειψάνων.
      Ούτε είναι κακό η προβολή των θαυμάτων που συμβαίνουν στην Ορθοδοξία μας.
      Δεν είναι όλα αυτά θρησκοληψίες και δεισιδαιμονίες, είναι μέσα στην Ορθοδοξία.

      Διαγραφή
    2. Μη φοβάσαι αδελφέ. Τα τίμια λείψανα και τις ιερες εικόνες τα σέβομαι και τα ασπάζομαι. Αλλά επειδή είμαι του Εκκλησιαστού΄΄χώρου΄΄, ξέρω τον ''σκοπό της ελεύσεως τους'' κάθε λίγο και λιγάκι στις ενορίες ανά τη Ελλάδα. Απλά δεν μπορώ να ομολογήσω την ιδιότητά μου. Το σταματώ εδώ για να μην σε σκανδαλίσω.

      Διαγραφή
  7. Αχ Θεέ μου ! Τι είναι πίσω απο την Αγια Τράπεζα είπαμε ? Και τι υπάρχει εκεί ?
    «Τῷ νικῶντι δώσω αὐτῷ φαγεῖν ἐκ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς, ὅ ἐστιν ἐν τῷ παραδείσῳ τοῦ Θεοῦ μου». (Απο 2:7).

    Τί είναι αυτό το ξύλο της Ζωής ?
    Σας λένε κάτι οι μακαρισμοί ?
    Χαίρε, Ξύλον μακάριον.
    χαίρε, Παραδείσου τρυφής η απόλαυσις.

    Αποκ. 22,1 Καὶ ἔδειξέ μοι ποταμὸν ὕδατος ζωῆς λαμπρὸν ὡς κρύσταλλον, ἐκπορευόμενον ἐκ τοῦ θρόνου τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ ἀρνίου.
    Αποκ. 22,2 ἐν μέσῳ τῆς πλατείας αὐτῆς καὶ τοῦ ποταμοῦ ἐντεῦθεν καὶ ἐκεῖθεν ξύλον ζωῆς, ποιοῦν καρποὺς δώδεκα, κατὰ μῆνα ἕκαστον ἀποδιδοῦν τὸν καρπὸν αὐτοῦ, καὶ τὰ φύλλα τοῦ ξύλου εἰς θεραπείαν τῶν ἐθνῶν.
    Αποκ. 22,3 καὶ πᾶν κατάθεμα οὐκ ἔσται ἔτι· καὶ ὁ θρόνος τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ ἀρνίου ἐν αὐτῇ ἔσται, καὶ οἱ δοῦλοι αὐτοῦ λατρεύσουσιν αὐτῷ
    Τι είναι πίσω απο την Αγια Τράπεζα είπαμε ? Και τι υπάρχει εκεί ?
    Χαίρε, των ταμείων του άδου η κένωσις· χαίρε, Παραδείσου τρυφής η απόλαυσις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αλλα που είναι η Αγια Τράπεζα στην Θ. Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου ?«νίψομαι ἐν ἀθῴοις τὰς χεῖράς μου καὶ κυκλώσω τὸ θυσιαστήριόν σου, Κύριε» (Ψαλμ. 25,6).
    Δεν είναι η Βασιλεία των Ουρανών "κύκλω της τραπέζης "?
    Οἱ τὰ Χερουβεὶμ μυστικῶς εικονίζοντες ποιο είναι και που ίστανται τα Χερουβείμ ?
    Και τον Την θυσία ποιος την επιτελει ? Είναι αντιπρόσωπος Θεού στους Ανθρώπους ή των αμθρώπων στο Θεό με την ένοια του αντ αυτού ή είναι ο Χριστός ?
    Είμαστε στον ναό της Παλαιας οπου δια αντιπροσώπου ή της Καινής ?
    Σὺ γὰρ εἶ ὁ προσφέρων καὶ προσφερόμενος καὶ προσδεχόμενος καὶ διαδιδόμενος, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν,
    Μυστικώς τι είναι προσφέρων ? Και τι ο προσφερόμενος καὶ τι προσδεχόμενος καὶ τι διαδιδόμενος ?
    Τό σωμα Ιησού δεν είναι η Εκκλησία ? Η όλη εκκλησία . Στρατευομένη και Θριαμβεύουσα ? Τι είναι το Ζέον Υδωρ ?
    Σὺ ἐκ τοῦ μὴ ὄντος εἰς τὸ εἶναι ἡμᾶς παρήγαγες καὶ παραπεσόντας ἀνέστησας πάλιν καὶ οὐκ ἀπέστης πάντα ποιῶν ἕως ἡμᾶς εἰς τὸν οὐρανὸν ἀνήγαγες καὶ τὴν βασιλείαν σου ἐχαρίσω τὴν μέλλουσαν.
    Ολοι οσοι είναι εντός των Θυρών δεν είναι πολίτες της Βασιλείας ? .Ολοι είναι δεν ενδεδυμαίνοι Χριστον κατα χαριν? . Ολοι μελη της Εκκλησίας ? Ολοι μέλη του σώματος του Χριστού .? Ολοι συνλειτουργούν ? Ολοι προσφερουν Θυσία ? και τι προσφέρουν ? Εαυτόν συνσταυρώνουν ?
    Η μήπως τιποτα οι ίδιοι δεν προσφέρουν ?

    Πώς το λοιπόν μόνο στο πίσω μέρος της Αγίας Τράπεζας η Βασιλεία των Ουρανων ?


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν οι εντός των θυρών είναι το «Βασίλειον Ιεράτευμα» οι βεβαπτισμένοι και βεβαιόπιστοι που στέκουν αυτοί εκτός της Βασιλέιας ?
    Αλλα για ποία εκκλησία μιλάμε ? Εκείνη των βεβαπτισμένων και βεβαιόπιστων ή εκείνη των εθελοθρησκούντων ?
    Και τι είναι η εκκλησία των εθελοθρησκούντων αυτών δηλαδή που δεν Θέλουν το Θελημα του Θεού αλλά των ανθρώπων ? Δεν είναι πλήρη στανική συναγωγή ? Και υπάρχει σε αυτήν την σατανική συναγωγή Βασιλεία του Θεού ? Σε αυτή την σατανική συναγωγή θα βρείτε θρησκεία χωρίς Θυσία , "Χριστό " χωρίς Σταυρό , Σταυρό χωρίς Χριστό , Παναγία χωρίς Χριστό , Εικόνες Αγίων που η τιμή σε αυτές δεν πάει στους Αγίους ... τύπο χωρίς ουσία ... Ολα ψεύτικα και η ΑΛΗΘΕΙΑ απούσα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και ερωτήσεις κάνω για τους Ναούς του Θεού και απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές για τους Ναούς του Θεού δεν δίνω για να μην υπάρξει παρεξήγηση και αρχίσετε να λέτε είπες αυτό και είπες εκείνο . Αλλά αν θέλετε πάρτε τις ερωτήσεις και βάλτε τις στον Μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγόριο και τον Πειραιώς Σεραφείμ και τονν π Ζήση ( και αυτός για εσας μνημονευτές ακαθαίρετος είναι ) .Και όσο αυτοί είναι ακαθαίρετοι δια αυτών το Αγιο Πνευμα ενεργεί οπως εσεις ( και οχι εγω ) λέτε . Και δεν νομίζω οτι λέτε οτι σε αυτούς ενεργεί το Αγιο Πνευμα δια τα μυστήρια όσο αφορά την ουσία τους και όχι δια τύπο και την εξήγηση τους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Sotirio τα σχόλια σου όλα έχουν πλάνες και πολλές μπούρδες!
    Φρόντισε να μετανοήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή