Σελίδες

Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΣΙΩΠΟΥΝ ΠΡΟΔΟΤΙΚΑ ΤΡΕΜΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΕΙΟΔΟΤΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ.

Ο νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας λίγο πριν την εκλογή του κατακεραυνώνει τον Κων/πόλεως Βαρθολομαίο

«Η αντικανονική ενέργεια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου (με την απονομή του Ουκρανικού Ψευδοαυτοκεφάλου) οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερο διχασμό στην Ουκρανία»

Ο Μητροπολίτης Βινιδίου Δανιήλ, έξι ημέρες πριν εκλεγεί νέος Πατριάρχης της Εκκλησίας της Βουλγαρίας, κατήγγειλε τις αντικανονικές ενέργειες του Πατριάρχη Κων/πόλεως Βαρθολομαίου στην Ουκρανία [1].

Ο ιεράρχης υπογράμμισε ότι η απονομή του Ψευδοαυτοκεφάλου στους σχισματικούς Ουκρανούς οδήγησε τη χώρα σε ακόμη μεγαλύτερο διχασμό.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Βουλγαρική Εθνική Ραδιοφωνία (BNR) την 24η Ιουνίου σημείωσε ανάμεσα στα άλλα:

α) Η αντικανονική ενέργεια του Πατριάρχη Κων/πόλεως οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερο διχασμό

Οι διώξεις κατά της Εκκλησίας σήμερα είναι ανάλογες με τις τρομακτικές διώξεις κατά της Εκκλησίας που έλαβαν χώρα στην ΕΣΣΔ.

Η αντικανονική ενέργεια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να δημιουργήσει τη σχισματική δομή της Ουκρανίας οδήγησε τη χώρα σε ακόμα μεγαλύτερο διχασμό.

«Τα πρώτα χρόνια της επανάστασης των Μπολσεβίκων, οι διώξεις κατά της Εκκλησίας στην ΕΣΣΔ ήταν τρομακτικές – ιερείς εξοντώθηκαν, χιλιάδες ναοί καταστράφηκαν, έγινε προσπάθεια να αντικατασταθεί ο ίδιος ο θεσμός της Εκκλησίας μέσω του σχίσματος των νεωτεριστών. Κάτι ανάλογο συμβαίνει σήμερα στην Ουκρανία. Τώρα όμως αυτή η προσπάθεια αντικατάστασης του θεσμού έγινε μέσω της δημιουργίας της λεγόμενης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (OCU) από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο το 2019, παρά το γεγονός ότι στην Ουκρανία υπάρχει μια γενικά αναγνωρισμένη κανονική Εκκλησία – η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία (UOC), με Προκαθήμενό της, τον Μητροπολίτη Κιέβου κ. Ονούφριο. Αυτή η αντικανονική ενέργεια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερο διχασμό στην Ουκρανία».

β) Η ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας και τα προβλήματα αποστολικής διαδοχής

Η ιερωσύνη της σχισματικής ψευδοεκκλησίας αντιμετωπίζει προβλήματα αποστολικής διαδοχής.

Οι σχισματικοί που είχαν αφοριστεί αποκαταστήθηκαν παράνομα και χωρίς μετάνοια, ενώ ο Πατριάρχης Κων/πόλεως Βαρθολομαίος προσπάθησε να τους νομιμοποιήσει εκδίδοντας τον λεγόμενο Τόμο, ενώνοντας δύο μη κανονικές σχισματικές δομές.

«Η ιερωσύνη στην OCU, στην πράξη, αντιμετωπίζει προβλήματα αποστολικής διαδοχής. Υπάρχουν εκείνοι που αφορίστηκαν για δικαιολογημένους κανονικούς λόγους, και που έγιναν δεκτοί και αποκαταστάθηκαν στις τάξεις παράνομα και χωρίς μετάνοια. Και, παρόλα αυτά, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος προσπάθησε να τους νομιμοποιήσει εκδίδοντας τον λεγόμενο Τόμο, ένα έγγραφο για την ίδρυση αυτής της μη κανονικής δομής. Υπέγραψε και ανακήρυξε δύο μέχρι τότε μη κανονικές δομές, ενώνοντάς τες στη λεγόμενη «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» (OCU), και αναγνώρισε τη νεοσύστατη δομή ως κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία».

γ) Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος πυροδότησε πικρό διχασμό – Οι σχισματικοί της Ουκρανίας διώκουν την κανονική Εκκλησία

Πέντε χρόνια μετά την απονομή του Ψευδοαυτοκεφάλο ελληνόφωνες Εκκλησίες όπως η Εκκλησία της Αλβανίας, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και το Πατριαρχείο Αντιοχείας, δεν αναγνωρίζουν τις σχισματικές δομές της Ουκρανίας.

Ο Πατριάρχης Κων/πόλεως Βαρθολομαίος πυροδότησε ένα ακόμη πιο πικρό διχασμό, όπου οι σχισματικοί άρχισαν τις διώξεις κατά της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας καταλαμβάνοντας εκκλησίες, ξυλοκοπώντας ιερείς, σκοτώνοντας…

«Το ερώτημα είναι, ωστόσο, ποια είναι η μοίρα της UOC, γενικά αναγνωρισμένης εκείνη την εποχή, πριν από πέντε χρόνια, και μέχρι σήμερα, από όλες τις Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, με προκαθήμενο τον Μητροπολίτη Ονούφριο; Έχουν περάσει πέντε χρόνια και οι Εκκλησίες, συμπεριλαμβανομένων των ελληνόφωνων, όπως η Αλβανική Εκκλησία, ή εκείνες που βρίσκονται κοντά στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, όπως το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, το Πατριαρχείο Αντιοχείας, δεν αναγνωρίζουν αυτές τις δομές».

«Υπάρχει μια εξαιρετική επιστολή από τον Αρχιεπίσκοπο Τιράνων και πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιο ο οποίος αιτιολόγησε τις απόψεις του για το θέμα και σημειώνει ότι η έκδοση αυτού του Τόμου σε αμετανόητες σχισματικές ομάδες με προβληματική ιεροσύνη είναι απαράδεκτη. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ήταν βέβαιος ότι με αυτόν τον τρόπο εκατομμύρια Ορθόδοξοι Χριστιανοί, στερούμενοι την κοινωνία με την Εκκλησία, θα προσχωρούσαν σε αυτήν. Και αντί να βασιλεύσει η ειρήνη όπως περίμενε, πυροδότησε έναν ακόμη πιο πικρό διχασμό όπου κυριολεκτικά αυτοί οι άνθρωποι τους οποίους κήρυξε κανονικούς, άρχισαν διώξεις κατά της κανονικής Εκκλησίας. Παίρνουν εκκλησίες, ξυλοκοπούν ιερείς, σκοτώνουν… Είναι χριστιανοί αυτοί; Αυτό είναι παράλογο, αλλά ο διχασμός είναι γεγονός».

Η εκλογή του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας ανατρέπει τα σχέδια των σχισματικών Ουκρανών και του Φαναρίου

Ο Μητροπολίτης Βιδινίου κ. Δανιήλ εξελέγη ως ο 29ος Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Βουλγαρίας με τον τίτλο του Μητροπολίτη Σόφιας και Πατριάρχη πάσης Βουλγαρίας, την Κυριακή 30 Ιουνίου 2024, ανατρέποντας τις προσδοκίες του Φαναρίου και των σχισματικών της Ουκρανίας.

Ο σχισματικός «μητροπολίτης» του εκκλησιαστικού μορφώματος της Ουκρανίας, Ευστράτιος Ζόρια, είχε εκφράσει νωρίτερα την προτίμηση του προς τον έτερο υποψήφιο για τον Πατριαρχικό Θρόνο, Μητροπολίτη Βράτσης Γρηγόριο [2].

«Ο Μητροπολίτης Βράτζης Γρηγόριος, μετά την ταφή του κεκοιμημένου Πατριάρχη Νεοφύτου, εξελέγη τοποτηρητής του θρόνου. Αυτός, προφανώς, είναι μια συμβιβαστική φιγούρα», σημείωνε ο Ζόρια στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης την 20η Ιουνίου 2024.

Σύμφωνα με τον σχισματικό Ουκρανό, οι άλλοι δύο υποψήφιοι Ιεράρχες που συμπλήρωναν το τριπρόσωπο (και υποστηρίζουν σθεναρά την κανονική Ουκρανική Εκκλησία), ο Μητροπολίτης Βιδινίου Δανιήλ και ο Μητροπολίτης Λόβετς Γαβριήλ, «θεωρούνται πλησίον της παλαιάς πορείας» (σ.σ. εννοώντας, προφανώς, την πορεία του αείμνηστου Πατριάρχη Νεοφύτου).

Νωρίτερα, ο Ζόρια είχε δηλώσει ότι η ευθύνη για την τελική απόφαση για την αναγνώριση της ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας θα βαρύνει τον νεοεκλεγέντα Προκαθήμενο της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου