tag:blogger.com,1999:blog-1582338815046442532.post4989590943155190343..comments2024-03-29T04:28:16.641+02:00Comments on Ομολογία: Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.ΟΜΟΛΟΓΙΑhttp://www.blogger.com/profile/09669781521147200548noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1582338815046442532.post-35780488072851670002015-05-25T09:28:39.292+03:002015-05-25T09:28:39.292+03:00Οι Πατέρες της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου απεφάνθησα...Οι Πατέρες της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου απεφάνθησαν, ότι "δογματίζουν απλανώς και ουχί αλαθήτως". Και βέβαια αυτό είναι σωστό, γιατί ο μόνος αλάθητος είναι ο Χριστός, η κεφαλή της Εκκλησίας, ενώ τα μέλη της (οι άγιοι) είναι άπαντα αμαρτωλά και κάνουν λάθη. Για το μη αλάθητο της Εκκλησίας ομιλεί και ο Ι. Χρυσόστομος.<br /><br />Μέσα λοιπόν σ' αυτό το περιβάλλον, όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι έκαναν λάθη και βεβαίως και η Α΄: <br /><br />1/ Δέχτηκαν οι Πατέρες να προεδρεύσει αυτής ένας ειδωλολάτρης. Βέβαια δεν μπορούσαν να κάνουν και αλλιώς, γιατί είχε προσλάβει αυθαίρετα τον εκκλ. τίτλο του Υπερεπισκόπου (Episcopus Episcoporum). Τέτοιες καταστάσεις ανεχόταν η αρχαία Εκκλησία, όπως και στις περιπτώσεις των Επισκόπων (Μεδιολάνων Αμβρόσιος, Πτολεμαϊδος Συνέσιος, κ.ά). Μάλιστα ο τελευταίος χειροτονήθηκε το 410, ως Επίσκοπος, παρ' όλον ότι ήταν ειδωλολάτρης, εξάσκησε τα καθήκοντά του επί μήνες και μετά βαπτίστηκε. Ποτέ δεν απεμπόλησε τις νεοπλατωνικές του απόψεις, περί προϋπάρξεως των ψυχών, περί μη αναστάσεως των σωμάτων, κ.λπ. Κατά τα άλλα ήταν βέβαια "εις τύπον και τόπον Χριστού". Βέβαια τέτοιες καταστάσεις φαντάζουν εξωπραγματικές σήμερα. <br /><br />2/ Ανέθεσαν στον ειδωλολάτρη αυτοκράτορα να κρίνει μεταξύ των δυο συμβόλων (Αλεξάνδρειας και Αντιόχειας), το ποιο ήταν το πλέον σωστό και βέβαια αυτός διάλεξε το σύμβολο της πιο ισχυρής πόλης, της Αλεξάνδρειας.<br /><br />3/ Έκανε το λάθος η Σύνοδος να καταγράψει στο Σύμβολο, ότι ο Χριστός γεννήθηκε εκ της ουσίας του Πατρός, κάτι που αφαίρεσε η Β΄, λόγω των Καππαδοκών Πατέρων, που δογμάτισαν, ότι η ουσία δεν είναι καρπογόνος, αλλά το πρόσωπο. <br /><br />4/ Στον τελικό αφορισμό ταύτισε την ουσία με την υπόσταση, που είναι λάθος, γι' αυτό αφαιρέθηκε και αυτό από την Β΄. <br /><br />5/ Δεν παρουσιάζει καν το άγιο Πνεύμα, ως το τρίτο πρόσωπο της αγίας Τριάδος. Αυτό έγινε λόγω του σφοδρού πολέμου από τους Πνευματομάχους, που συνεχίστηκε και στην Β΄ Σύνοδο, που δεν αναφέρεται στη θεότητα του αγίου Πνεύματος, ούτε στην ομοουσιότητά του με τον Πατέρα και καταλήγει "το λαλήσαν δια των Προφητών". Δηλαδή, μόνο στους Προφήτες λάλησε; Στους Αποστόλους δεν λάλησε; Στους αγίους δεν λάλησε;<br /><br />6/ Στη Σύνοδο παρευρέθηκαν 323 πατέρες. Οι 318 θεωρούνται άγιοι και θεοφόροι. Οι υπόλοιποι 5; Αυτοί καθαιρέθηκαν και αναθεματίσθηκαν, ως αρειανοί. Ένας από αυτούς τους καθαιρεθέντας αρειανούς, χωρίς καμία εκκλησιαστική αποκατάσταση, 12 χρόνια αργότερα, βάπτισε τον αυτοκράτορα, αφού προηγουμένως τον κατήχησε, ότι ο Χριστός είναι κτίσμα του Θεού. Anonymousnoreply@blogger.com