Σάββατο, 1 Απριλίου 2017

Ποια ειναι η επισημη Εκκλησια; Μα, η επισημη Εκκλησια σταυρωσε το Χριστο. Η επισημη Εκκλησια διωξε τους Αγιους. πατηρ Βασιλειος Βολουδακης.

Ποια ειναι η επισημη Εκκλησια;
Μα, η επισημη Εκκλησια 
σταυρωσε το Χριστο.
Η επισημη Εκκλησια  
διωξε τους Αγιους.
πατηρ Βασιλειος Βολουδακης.


ΗΜΩΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΕΝ ΟΥΡΑΝΟΙΣ ΥΠΑΡΧΕΙ. Μεσα στην εσχατη πτωχεια των ημερων που ζουμε, νοσταλγουμε τους Μεγαλους που αφησαν εποχη και διακριθηκαν σαν γνησιοι Πατερες και Επισκοποι, απο τις διωξεις που υπεστησαν απο τους χειροτερους διωκτες της ιστοριας, που ειναι οι επισκοποι. Ελεγε ο μεγαλομαρτυρας ΑΓΙΟΣ, για τους ηθικους αυτουργους της δολοφονιας του: ΟΥΔΕΝ ΔΕΔΟΙΚΑ ΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ. Τιποτα δεν φοβηθηκα στη ζωη μου, οπως τους επισκοπους. Ρωτησαμε τον Μεγαλομαρτυρα: Δηλαδη αγιε μου υπερεβησαν σε πονηρια και σε καοτητα ακομα και τους Νερωνες και τους Καλιγουλες; Και ...πηραμε καταφατικη απαντησι.

ΗΜΩΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ 
ΕΝ ΟΥΡΑΝΟΙΣ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Μεσα στην εσχατη πτωχεια των ημερων που ζουμε, νοσταλγουμε τους Μεγαλους που αφησαν εποχη και διακριθηκαν σαν γνησιοι Πατερες και Επισκοποι, απο τις διωξεις που υπεστησαν απο τους χειροτερους διωκτες της ιστοριας, που ειναι οι επισκοποι. 
Ελεγε ο μεγαλομαρτυρας ΑΓΙΟΣ, για τους ηθικους αυτουργους της δολοφονιας του: ΟΥΔΕΝ ΔΕΔΟΙΚΑ  ΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ
Τιποτα δεν φοβηθηκα στη ζωη μου, οπως τους επισκοπους.

Ρωτησαμε τον Μεγαλομαρτυρα: Δηλαδη αγιε μου υπερεβησαν σε πονηρια και σε κακοτητα ακομα και τους Νερωνες και τους Καλιγουλες;
Και ...πηραμε καταφατικη απαντησι.

Θελετε να δειτε τι του εγραψε η βασιλισσα Ευδοξια που θεωρουνταν η ενοχος των διωξεων του;: Μη νομιση σου η αγιωσυνη οτι εγνων τα γεγενημενα. Αθωος εγω απο του αιματος σου. Ανθρωποι πονηροι και διεφθαρμενοι (οι επισκοποι), ταυτην την μηχανην διεσκευασαν των δε εμων δακρυων μαρτυς ο Θεος ω ιερευω(ΕΠΕ,33,428).

ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Οφειλουμε εμεις οι Ορθοδοξοι να κοψουμε ΑΜΕΣΑ καθε σχεσι και κοινωνια με οποιον κληρικο ή λαϊκο πιστευει οτι εκτος απο την Μια Αγια Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια, υπαρχουν και αλλες Εκκλησιες. Ασφαλως και απο οσους αποδεχονται την Αμερικανοκινητη Βαρθολομαιϊκη ΛΗΣΤΡΙΚΗ συναξι της Κρητης. Αυτες ειναι Αιρεσεις και ΜΟΝΟ και ΦΕΥΓΟΥΜΕ ΩΣ ΑΠΟ ΟΦΕΩΣ και απο τις Αιρεσεις και απο τους Αιρετικους. Αυτη ειναι η επιταγη του Θεου και οι συστασι των Αγιων μας.

Είναι "κοινωνικοί" οι αποδεχόμενοι πολλές Εκκλησίες, εκτός από την ΜΙΑ Ορθόδοξο Εκκλησία;

πειδὴ συνεχίζεται μιὰ συζήτηση διὰ σχολίων σὲ κάποια ἱστολόγια περὶ τῆς ἀποτειχίσεως ἢ τῆς κοινωνίας μὲ αἱρετίζοντες Ἐπισκόπους ποὺ ἀκόμα δὲν ἔχουν καθαιρεθεῖ ἀπὸ Σύνοδο, ἀναδημοσιεύουμε ἕνα δεύτερο σχετικὸ κείμενο.


Τὸ ἄρθρο αὐτὸ ἔχει δημοσιευθεῖ στὸ «apostoliki-diakonia.gr».
Ἐκτὸς τῶν ἄλλων σημαντικῶν στοιχείων ποὺ περιέχει, παρουσιάζει καὶ κάποιες ἀπὸ τὶς ἀποτειχίσεις τοῦ Μ. Βασιλείου, τὶς ὁποῖες, φυσικά, πραγματοποίησε πρὸ συνοδικῆς καταδίκης τῶν αἱρετικῶν –διαχρονικὴ πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας, τὴν ὁποία συνοψίζει καὶ ὁ ΙΕ΄ κανόνας.
Τὸ ὑπενθυμίζουμε σ’ αὐτοὺς ποὺ περιμένουν οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενιστὲς (πατρ. Βαρθολομαῖος, Ἀλεξανδρείας Θεόδωρος, Σερβίας Εἰρηναῖος, μετὰ τῶν Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα, Δημητριάδος Ἰγνάτιο, Μεσσηνίας Χρυσόστομο κ.λπ.) νὰ συγκαλέσουν Σύνοδο καὶ νὰ ...ἀνακηρύξουν τοὺς ἑαυτούς τους οἱ ἴδιοι ὡς αἱρετικούς!
   Τὸ ὑπενθυμίζουμε, δηλαδή, στοὺς ἀντι-Οἰκουμενιστές (καὶ ὅσους αὐτοὶ ἐπηρεάζουν), οἱ ὁποῖοι ἐν τῇ ἀφελείᾳ τους περιμένουν, νὰ γίνει πρῶτα ἡ ἀποκήρυξη τῶν παναιρετικῶν Οἰκουμενιστῶν ἀπὸ Σύνοδο καὶ  τ ό τ ε  νὰ διακόψουν τὴν μετ’ αὐτῶν ἐπι-κοινωνία!!!

Ἀποσπάσματα ἀπὸ τὸ ἄρθρο:
* «Δια τον αρχιεπίσκοπον της Καισαρείας η κοινωνία δεν είναι απλή λέξις, αλλά κατάστασις υπάρξεως του εκκλησιαστικού οργανισμού ως σώματος του Χριστού και έδρας του Αγίου Πνεύματος, είναι κατηγορία της Εκκλησίας».
* «Εφ' όσον ο Χριστός ως κεφαλή είναι εἷςμία είναι και η Εκκλησία ως σώμα αυτού. Το δε σώμα δεν είναι δυνατόν να ευρίσκεται εις κατάστασιν διασπάσεως...
Η Εκκλησία αποτελεί επίσης την κοινότητα του Αγίου Πνεύματος, καθ' όσον είναι το κατ' εξοχήν πεδίον ενεργείας αυτού».
* «Η αίρεσις διαταράσσει την ενότητα και την ειρήνην της Εκκλησίας. Φυσικά δεν την διασπά, αλλ' αποσπά μέλη, τα οποία τότε χάνουν τον θεανθρώπινον χαρακτήρα των...
...ἐπί μέρους τμήματα της Εκκλησίας ήσαν αι αυτοτελείς επισκοπαί, η δε ενότης αυτής κατά τας εγκοσμίους σχέσεις της εξεφράζετο δια της επικοινωνίας των επισκόπων μεταξύ των· τούτο είναι ό,τι συνήθως καλούμεν κοινωνίαν των Εκκλησιών.
* Ὁ Μ. Βασίλειος «διέκρινε μεταξύ κοινωνίας αγάπης και κοινωνίας πίστεως..., η ορθή πίστις είναι το θεμέλιον της κοινωνίας και η κοινωνία με τους ορθοδόξους σημαίνει τοποθέτησιν εις την μερίδα των δικαίων κατά την ημέραν της κρίσεως».
* «Η κοινωνία με τους αιρετικοὺς είναι ανεπίτρεπτος. Η ομολογία των Πατέρων τούτων, διατυπωθείσα δι' ενεργείας του Αγίου Πνεύματος επ' αυτούς, αποτελεί γνησίαν έκφρασιν της χριστιανικής διδασκαλίας και η αποδοχή της εν συνόλω, χωρίς παράλειψιν ούτε λέξεως, είναι θεμελιώδες καθήκον παντός χριστιανού, πολύ δε περισσότερον του επισκόπου. Είναι δε ως ελέχθη, ανεπίτρεπτος η κοινωνία με τους αθετούντας εν όλω ή εν μέρει την ομολογίαν αυτήν, διότι η αθέτησις θέτει αυτομάτως εκτός Εκκλησίας».
* «Δια τούτο ο Βασίλειος, όταν παρενεβάλλετο παρεκτροπή εις την πίστινδεν εδίσταζε να διάσπαση παλαιάς φιλίας. Συνεδέετο από της νεανικής του ηλικίας, και μάλιστα οικογενειακώς, με τον Ευστάθιον Σεβαστείας, τον οποίον επηρέαζε σοβαρώς εις τα φρονήματα επί τίνα χρόνον, ενώ ο ίδιος επηρεάζετο από αυτόν εις τα θέματα του μοναχικού βίου. Αι υποδείξεις πολλών ομοφρόνων του περί υπόπτων φρονημάτων αυτού δεν ήρκεσαν δια να τον οδηγήσουν εις μεταβολήν αισθημάτων. Όταν όμως επείσθη ότι πράγματι ο Ευστάθιος ηκολούθει αιρετικήν γραμμήν, δεν εδίστασε να διακόψη πάσαν επαφήν μαζί του».
«Η αλήθεια είναι υπεράνω πάσης φιλίας. “Δεν αγνοείς πόσον μεγάλην εκτίμησιν είχομεν προς αυτούς (δηλαδή τον Ευστάθιον και τους οπαδούς του) όσον χρόνον ήσαν με το μέρος της υγιούς μερίδος. Τώρα όμως θα μας συγχωρεθή να μη ακολουθούμεν αυτούς, αλλά και να αποφεύγωμεν τους έχοντας το ίδιον με αυτούς φρόνημα, εφ' όσον δεν υπάρχει τίποτε το οποίον να θεωρούμεν προτιμότερον από την αλήθειαν και την σωτηρία μας”».
* «Η κοινωνία είναι αγαθόν το οποίον προσφέρεται και λαμβάνεται κατά την συμφωνίαν της ορθοδόξου πίστεως. Όθεν απομάκρυνσις ενός επισκόπου από την ορθοδοξίαν συνεπάγεται διακοπήν της κοινωνίας από τους άλλους και αντιστρόφως δε επάνοδος ενός επισκόπου από την αίρεσιν εις την ορθοδοξίαν συνεπάγεται απόδοσιν της κοινωνίας».
* «Μία από τας οδυνηροτέρας πρώιμους εμπειρίας του Βασιλείου ήτο η περιπλοκή των σχέσεων του με τον επίσκοπον Καισαρείας, Διάνιον, ο οποίος τον εβάπτισε και τον εχειροτόνησεν εις διάκονον. Γράφων προς τον Βοσπόριον, ομολογεί ότι είχε διακόψει την κοινωνίαν με τον Διάνιον, το έτος 361, και είχε φύγει εις την ερημίαν του Πόντου. Έπραξε δε τούτο δια τον λόγον ότι εκείνος είχεν υπογράψει ομολογίαν πίστεως την οποίαν έφεραν οι περί τον Γεώργιον Λαοδικείας και η οποία ήτο πράγματι σύμβολον της συνόδου Κωνσταντινουπόλεως (360.

«Ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος»!

«Ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος»!



πειδὴ συνεχίζεται μιὰ συζήτηση διὰ σχολίων σὲ κάποια ἱστολόγια περὶ τῆς ἀποτειχίσεως ἢ τῆς κοινωνίας μὲ αἱρετίζοντες Ἐπισκόπους ποὺ ἀκόμα δὲν ἔχουν καθαιρεθεῖ ἀπὸ Σύνοδο, ἀναδημοσιεύουμε ἕνα πρῶτο σχετικὸ κείμενο.

 ἱερὸς Ἰωσὴφ Καλόθετος ἦταν μαθητὴς καὶ συναγωνιστὴς τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ κατὰ τῆς αἱρέσεως τῆς ἐποχῆς τους. Ἡ ἐπιστολή, τῆς ὁποίας ἕνα μικρὸ τμῆμα παρουσιάζουμε καὶ σχολιάζουμε, ἐγράφη τὸ 1344 (περὶ τὰ τέλη Νοεμβρίου κατὰ τὸν Δημ. Τσάμη στὸ Σύγγραμμα «Ἰωσήφ Καλόθετος», σελ. 352). Κατὰ τὴν περίοδο αὐτὴ ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς κατηγορεῖται ὡς αἱρετικὸς ἀπὸ τὸν νόμιμο καὶ κανονικὸ Πατριάρχη Ἰωάννη Καλέκα. Ὁ Π. Χρήστου μᾶς πληροφορεῖ σχετικά:
«Το 1344 ενδημούσα σύνοδος της Κωνσταντινούπολης έθεσε (τὸν Γρηγόριο Παλαμᾶ) εκτός εκκλησιαστικής κοινωνίας επειδή παρερμήνευσε τον Τόμο του 1341 και επειδή δεν μνημόνευσε τον Πατριάρχη». Καὶ ὅπως γράφει ὁ Jean Meyendorff: «Ο Πατριάρχης (σ.σ.: Ἰωάννης Καλέκας) διέταξε τη σύλληψη του Γρηγορίου Παλαμά, με πρόσχημα καθαρά πολιτικό. Αλλά, για να νομιμοποιήσει τη σύλληψη, αποφάσισε να κατευθύνει εναντίον του μια δίκη για αίρεση. Ο Ακίνδυνος, με απαίτηση του αρχιερέα, δημοσίευσε τις αναιρέσεις εναντίον του Παλαμά, κι ο Παλαμάς, απ' το βάθος της φυλακής του, δεν παρέλειψε ν’ απαντήσει» (Jean Meyendorff, “Γρηγόριος Παλαμάς, Ο Θεολόγος του Ησυχασμού” -ἐδῶ). 
Ἐκείνη λοιπόν, τὴν περίοδο, ποὺ ὁ Ἱερομόναχος Γρηγόριος Παλαμᾶς βρίσκεται στὴ φυλακὴ κατηγορούμενος γιὰ αἵρεση, ὁ ἱερὸς Ἰωσὴφ Καλόθετος γράφει αὐτὴ τὴν ἐπιστολή, στὴν ὁποία τονίζει ὅτι «αἱ δυνάμεις τοῦ κακοῦ πολεμοῦν ποικιλοτρόπως τὴν ἀλήθειαν. Αἱ αἱρέσεις εἶναι ὅπλον των κατὰ τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ὅμως διὰ τῶν Ἁγίων της περιορίζει τὴν ἔκτασιν τῆς ἀποστασίας».
Ὁ Ἀκίνδυνος τώρα (σύμμαχος τοῦ Κελέκα), εἶχε ἤδη καταδικαστεῖ γιὰ τὶς θέσεις του ἀπὸ Σύνοδο τοῦ 1341, ἀλλὰ δέχτηκε «να υπογράψει μια θολή δήλωση μεταμέλειας, και απέφυγε τη μνημόνευση του ονόματος του μέσα στις συνοδικές αποφάσεις». Ἔτσι, μὲ τὴν ὑποστήριξη τοῦ πατριάρχη Καλέκα, καὶ ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει ἔγγραφη-ἐπίσημη καταδικαστικὴ ἀπόφαση, διαδίδει «τὰς κακοδόξους διδασκαλίας του, ὡς βραβεῖον δὲ τοῦ ἀπονέμονται Μοναί»! (Δ. Τσάμη, ὅπ. παρ.).
Οἱ μαθητὲς τοῦ Ἁγίου, βέβαια, δὲν ἀποδέχονται αὐτὲς τὶς «δραστηριότητες» τοῦ Ἀκίνδυνου (καὶ Καλέκα), ἀφοῦ μὲ αὐτές, κατὰ τὸν ἱ. Ἰωσὴφ Καλόθετο
ὁ Ἀκίνδυνος «ἀπεκόπη οὐσιαστικῶς τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ καὶ ἵδρυσε μετὰ τοῦ Πατριάρχου (Καλέκα) ἰδιαιτέραν Ἐκκλησίαν» (Δ. Τσάμη, ὅπ. παρ.).
Καὶ αὐτὰ τὰ λέει ὁ ἱερὸς Ἰωσήφ, χωρὶς κάποια Σύνοδος νὰ ἔχει ἀφορήσει τὸν Καλέκα, μεταφέροντάς μας τὴν ἐπικρατοῦσα πεποίθηση-πράξη τῆς Ἐκκλησίας, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία ὁ συνειδητὰ αἱρετίζων ἀντιμετωπίζεται ἀπὸ τοὺς πιστοὺς ὡς ἀποκεκομμένος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.
Στὸ τμῆμα τῆς 2ας Ἐπιστολῆς τοῦ Ἰωσὴφ Καλόθετου ποὺ παραθέτουμε, ὁ ἱερὸς συγγραφεὺς ἀνατρέχει στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία καὶ ἐρωτᾶ: 

§9. Εἶναι δυνατόν, ἀφ’ ὅτου ὁ Ἄρειος καὶ ὁ Νεστόριος ἀποκόπηκαν καὶ ἀπομακρύνθηκαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, κατόπιν, κάποιοι ἐκκλησιαστικοὶ προϊστάμενοι (Πατριάρχες, Ἐπίσκοποι κ.λπ.) νὰ ἐπιχειροῦν νὰ φέρουν τοὺς αἱρετικοὺς καὶ πάλι στὴν Ἐκκλησία; Νὰ ἐπαναφέρουν δηλαδή, τοὺς αἱρεσιάρχες, ἀλλὰ καὶ ἐκείνους ποὺ ἔχουν προσβληθεῖ ἀπὸ τὸ ἴδιο πνευματικὸ νόσημα τῆς αἱρέσεως, στὴν ἀμώμητο νύμφη τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία καὶ νὰ τοὺς συγκαταλέξουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους, ἐνόσῳ οἱ αἱρετικοὶ συνεχίζουν νὰ φρονοῦν καὶ νὰ παραμένουν ἀμετανόητοι στὴν αἵρεση;
Ὁ ἅγιος Κύριλλος π.χ., ποὺ ὑπερασπίστηκε τὴν Ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ἀντιπαρατέθηκε σὲ ὑψηλοὺς τόνους μετὰ τοῦ Νεστορίου, ἦταν δυνατόν, λέγει ὁ ἱ. Ἰωσήφ, ἀφότου καταδικάστηκε ὁ Νεστόριος κι ἐκδιώχθηκε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, κατόπιν ὁ ἴδιος νὰ τὸν «εἰσαγάγει» καὶ πάλι  στὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ τοῦ ἐπιτρέψει νὰ συναναμείγνυται μὲ τοὺς πιστούς, ἐνῶ παρέμενε ἀμετανόητος; (Ἡ ἀπάντηση, βέβαια, εἶναι ὄχι, γιατὶ αὐτὴ ἡ συναναστροφὴ θὰ προκαλοῦσε μολυσμὸ καὶ βλάβη στοὺς πιστούς). Ἂν ἔφτανε, ὅμως, σ’ αὐτὸ τὸ σημεῖο, συνεχίζει, νὰ τὸν ξαναφέρει δηλ. στὴν Ἐκκλησία ἀμετανόητο, δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ κατεδικαστεῖ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μὲ τὸν ἴδιο τρόπο ποὺ καταδικάστηκε κι ὁ Νεστόριος; («…οὐν ἂν συνεξώσθη αὐτῷ καὶ αὐτός;»).
Κι ἂν τότε ἔτσι ἔγινε (σημειώνει) καὶ «ἐξώσθησαν» τῆς Ἐκκλησίας, ὅσοι ἀνῆκαν στὴν «πονηρὰ φατρία» τῶν αἱρετικῶν, τοῦτο δὲν πρέπει νὰ γίνει καὶ σήμερα, καὶ νὰ ἀπομακρυνθεῖ τῆς Ἐκκλησίας ὁ αἱρετικὸς καὶ μὴ καταδικασμένος Ἀκίνδυνος, «ἅρπαγμα γενόμενος τοῖς κακοδόξοις καὶ πάντα τρόπον ἐκείνοις συνηγορῶν καὶ προμαχῶν;».
Ἂς ἀναλογιστοῦμε ὅλοι, ἰδιαίτερα οἱ Ποιμένες) τὶς ὁμοιότητες τοῦ Ἀκινδύνου καὶ τοῦ Καλέκα μὲ τοὺς ΒαρθολομαῖοΖηζιούλα, καὶ ὅσον ἀναφορὰ τὶς σχέσεις τους μὲ τοὺς συγχρόνους αἱρετικούς, ἀλλὰ καὶ τὶς κακόδοξες θεωρίες ποὺ οἱ ἴδιοι διδάσκουν!
Δὲν ἔχουν, λοιπόν, θέση στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ οἱ αἱρετικοί, (σύμφωνα μὲ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας), ὅπως οἱ Βαρθολομαῖος καὶ Ζηζιούλας (ὁ ζηλώσας θέση Καρδιναλίου τοῦ Πάπα), οἱ ὁποῖοι μάλιστα, κατὰ τὸν Ἰωσήφ Καλόθετο, φτάνουν στὸ σημεῖο νὰ χρησιμοποιοῦν τυραννία καὶ ἀπειλές. Γι’ αὐτὸ ἐμεῖς, πρέπει νὰ ἀπομακρυνθοῦμε, νὰ ἀποτειχιστοῦμε ἀπὸ αὐτόν, λέγει, νὰ διακόψουμε τὴν κοινωνία μαζί του, νὰ διακόψουμε τὸ Μνημόσυνό του: «ἀποκοπτέον ἡμᾶς αὐτοὺς τῆς ἐκείνου κοινωνίας».

§10. Ἀλλ’ ἂν κάποιος μᾶς ἀντείπει (συνεχίζει στὴν ἑπομένη παράγραφο ὁ ἱερὸς Ἰωσήφ) ὅτι, ὄχι, δὲν πρέπει νὰ ἀποτειχιστοῦμε πρὶν ἀποφασίσει τοῦτο κάποια Σύνοδος (δηλ. «πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης»), τότε ἂς ἀκούσει αὐτὸ ποὺ γράφει ὁ Κανόνας τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ περιέχει «καὶ τὸ ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτῳ». (Κι αὐτὸς ὁ Κανόνας ποὺ τὸ περιέχει, σημειώνει ὁ Δημ. Τσάμης –ὅπ. παρ. σελ. 374– εἶναι ὁ 2ος Κανόνας τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου, ποὺ λέγει καὶ τὰ ἑξῆς: «μὴ ἐξεῖναι δὲ κοινωνεῖν τοῖς ἀκοινωνήτοις… ὁ τοῖς ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, καὶ τοῦτον ἀκοινώνητον»[1]. Στὸ ἴδιο ἔργο του ὁ Δημ. Τσάμης παραθέτει καὶ τὸν 33ο  Κανόνα τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου: «Ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικοῖς, ἢ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι», ὅπως ἐπίσης καὶ τοὺς Κανόνες τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων 45 καὶ 46[2]).

Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

Ο π. Βασίλειος Βολουδάκης απανταει στις Παρανοϊκες Τελεβαντιες ανακριβειες και στις συκοφαντιες της κ. Λωριτου:

Ο π. Βασίλειος Βολουδάκης  απανταει στις Παρανοϊκες Τελεβαντιες ανακριβειες και στις συκοφαντιες της κ. Λωριτου: 
 

Αξιότιμη κ. Λωρίτου,
Δεν σας ζητώ να εμπλακήτε σε κάποια διαμάχη. Έγραψα, όμως, ότι ο κ. Τελεβάντος έχει καταδικασθεί -όχι γενικώς και αορίστως- αλλά για τις συγκεκριμένες αναπόδεικτες εις βάρος μου συκοφαντίες που έχει αναρτήσει στο ιστολόγιό του, όπως αυτή ότι διευθύνω τον Ορθόδοξον Τύπον, την οποία συκοφαντία δεν την έχει γράψει κανένα ιστολόγιο, πλην του κ. Τελεβάντου.

Εσείς, αν δεν διαβάσατε τον κ. Τελεβάντο, από πού πληροφορηθήκατε αυτή την ψευδή είδηση ότι είμαι ο ιθύνων νους του Ο.Τ.; ΄Οσο για τα βασικά άρθρα του Ο.Τ., πάντοτε ήσαν άρθρα τεκμηριωμένα, τα οποία, χωρίς πάντοτε να τα υιοθετεί απολύτως η εφημερίδα ετίθεντο προς συζήτησιν, όπως έγραψα και στην απάντησή μου στον κ. Μηλιαράκη, διότι γνωρίζω καλά την λειτουργία που είχε επί σειρά δεκαετιών ο Ο.Τ., δεδομένου ότι υπήρξα ο παλαιότερος στενός συνεργάτης (και εξ απορρήτων, αναγκάζομαι να ειπώ) του μακαριστού και αγιωτάτου π. Μάρκου Μανώλη.

Σᾶς παρακαλῶ, μὴν ἐπιτρέψετε οὔτε τὸ δάκτυλο τοῦ μικροῦ του ποδιοῦ νὰ πατήση ὁ πάπας στὴν Πάτμο.

Σᾶς παρακαλῶ, μὴν ἐπιτρέψετε οὔτε τὸ δάκτυλο τοῦ μικροῦ του ποδιοῦ νὰ πατήση ὁ πάπας στὴν Πάτμο.



Ἀγαπητὲ ἐν Χριστῷ ἅγιε Καθηγούμενε καὶ πατριαρχικὲ Ἔξαρχε τῆς παλαιφάτου Μονῆς τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου, ὁ νοῦς μου παραμένει ἀκόμη στὴν ἀγρυπνία τοῦ Θεολόγου καὶ τὴν Θεία Λειτουργία στὸ Καθολικό τῆς Μονῆς ἀπαρασάλευτος.



Σοῦ γράφω αὐτὸ τὸ μικρὸ γράμμα, γιὰ νὰ ἐκφράσω τὴν θλίψη μου καὶ τὸν πόνο τῆς καρδιᾶς μου ποὺ ἐπιμένει ὁ ἀρχιεπίσκοπός μας νὰ ἔχουν οἱ καθολικοὶ ἐκκλησία στὴν Πάτμο, χωρὶς νὰ ὑπάρχει πλήρωμα μὲ τὴν παπικὴ ὁμολογία. Ἀλλοίμονο ἂν ὅπου λούονται οἱ Φράγκοι, ἐπιτρέπουμε νὰ πηγνύουν καὶ ἱερά.



Τὸ δοῦλο Γένος, παρὰ τὶς δυσκολίες ποὺ συνάντησε, δὲν ἐπέτρεπε νὰ κτίζωνται ἱερὰ ἑτεροδόξων.

Καὶ ὅπου κατάφεραν καὶ ἔστησαν ἱερά, εἶναι σήμερα μία μεγάλη πληγὴ γιὰ τὴν περιοχὴ ἐκείνη. Ἡ πατούσα τοῦ πάπα εἶναι πολὺ μεγάλη. 
Σᾶς παρακαλῶ μὴν ἐπιτρέψετε οὔτε τὸ δάκτυλο τοῦ μικροῦ του ποδιοῦ νὰ πατήση ὁ πάπας στὴν Πάτμο.




Κρατῆστε...τὴν ὁμολογία τοῦ Θεολόγου, τοῦ ὁσίου Χριστοδούλου καὶ πάντων τῶν ἀπ΄ αἰῶνος Ἁγίων καὶ κεκοιμημένων πατέρων τῆς ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Θεολόγου. Ὄχι στὴν Πάτμο τὸ μνημόσυνο τοῦ πάπα σὲ ναό, ὅποιος καὶ νὰ εἶναι αὐτός.



Δῶστε μία μαρτυρία σὲ ὅλη τὴν Ὀρθοδοξία ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ σεσαρκωμένος Λόγος τοῦ Θεοῦ καὶ δὲν δέχεται τὸν αἱρεσιάρχη τῆς Δυτικῆς σπείρας –γιατί εἶναι δύσκολο νὰ τὴν ποῦμε Ἐκκλησία.



Κι ἕνα ἄλλο πλήγωσε τὴν καρδιά μου, ποὺ ἀνοίξατε πόρτα ἀπὸ τὸ κάτω μέρος τοῦ Καθίσματος τοῦ ἱεροῦ Σπηλαίου, γιὰ νὰ διευκολύνεται ὁ κόσμος. Δύο σπήλαια ἔχουμε στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία: τὸ σπήλαιο τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ στὴ Βηθλεὲμ καὶ τὸ σπήλαιο τοῦ Θεολόγου στὴν Πάτμο.



Ὅταν κατεβαίναμε τὶς σκάλες, ὅλοι ζούσαμε μὲ τὸ συναίσθημα ὅτι πᾶμε σὲ Σπήλαιο.

Τώρα, μπαίνοντας ἐκεῖ ἀπὸ τὴν κάτω πόρτα, ὅλοι θὰ αἰσθάνωνται ὅτι μπαίνουν μέσα σὲ μία τρύπα τῆς γῆς.


ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Οφειλετε να απολογηθειτε, κυριοι ιστολογοι, πως δικαιολογειτε και τις δικες σας ΚΑΚΟΗΘΕΙΕΣ να προβαλετε προφανως διαβεβλημενους;.

               Ω ΚΑΙΡΟΙ! Ω ΗΘΗ!

 
Aυτος ειναι ο ....θεολογος μητροπολιτης σας.
Εσεις που τον εκθειαζετε ή προβαλετε  κειμενα του απο τα ιστολογια σας, δεν σας ενοχλουν καθολου οι κακοηθειες του και οι εμπαθειες του που εδω και πολλα χρονια σκανδαλιζουν κληρο και λαο; Πως ερμηνευετε ευαγγελικα τις δικες του, αλλα και τις δικες σας πραξεις; Δεν νομιζετε οτι δεν  δικαιολογουνται οι  διαβεβλημενες πραξεις του, που εδω και πολλα χρονια καταταλαιπωρουν την Εκκλησια και την τοπικη κοινωνια της Ναυπακτου, αλλα και απο την πλευρα σας η προβολη ενος προφανως φθονερου και διαβεβλημενου; Και συμφωνουν κατα παντα μαζι σας και οι πνευματικοι ή οι γερονταδες σας, με αυτην την μορφη ....ηθικης;


Ο αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης γραφει: Το γαρ κοινωνειν (ΟΜΟΛΟΓΙΑ: ή προβαλειν ή εκθειαζειν) αιρετικους ή προφανως διαβεβλημενους κατα τον βιον, αλλοτριοι Θεου και προσοικειοι τω Διαβολω.(P.G.99,α668C).

Στην Μητρόπολη Ναυπάκτου ήταν χθες το προγραμματισμένο  επισκοπικό δικαστήριο, εναντίον του πατρος Θεολόγου Μακρή, μοναχού της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Ναυπάκτου. Ο «κατηγορούμενος» κληρικός δεν εμφανίστηκε, και η διαδικασία προχώρησε κεκλεισμένων των θυρών! Ο λαος της Ναυπακτου αντεδρασε και εσπευσε να δωση στον μητροπολιτη, ψήφισμα.  Το ψήφισμα αρνηθηκε να το παραλαβη ο δημοκρατικος και ...σοφος ...θεολογοτατος μητροπολιτης και τελικα θυροκολλήθηκε στην εισοδο των γραφείων της μητρόπολης. Το κτίριο ηταν περικυκλωμένο συνεχεια απο περιπολικά της αστυνομίας.
Μολις βλεπουν τα σκουρα οι μητροπολιτες της Κρατικης "εκκλησιας", ζητουν την συμπαραστασι και προστασια των ΜΑΤ και των ΡΟΠΑΛΩΝ, αφου ειναι η κρατικη εκκλησια των ΜΑΤ και των ΡΟΠΑΛΩΝ και των ΟΠΛΩΝ. Μπορουν να σταθουν αλλλοιως οι δεσποταδες εστω και για μια στιγμη;

Δείτε αναλυτικά το ψήφισμα που υπογράφουν οι Ενεργοί Πολίτες και Ορθόδοξοι Χριστιανοί:


Ψήφισμα Ενεργών Πολιτών Ναυπάκτου
Ναύπακτος 28 Μαρτίου 2017
Προς τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου          {Κοινοποιούμενο Δημόσια, και στις Αρχές}.
Έχοντας έννομο συμφέρον, για τα όσα δημόσια γίνονται που μας αφορούν, ως χριστιανούς και πολίτες, υποβάλλουμε δημόσια το παρόν Ψήφισμα:
Ζητούμε, όπως σταματήσει άμεσα κάθε ενέργεια πειθαρχικής δίωξης που στρέφεται εναντίον του ναυπάκτιου Αρχιμανδρίτη κ. Θεολόγου Μακρή.
Διαμαρτυρόμαστε για την συνεχιζόμενη συστηματική τακτική της πειθαρχικής δίωξης των ιερομονάχων του μοναστηριού της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Ναυπάκτου, εκ μέρους του μητροπολίτη. Η τακτική αυτή, προσβάλλει τον ναυπακτιακό λαό.
Ζητούμε τον σεβασμό του θεσμού του αυτοδιοίκητου για όλα τα κοινόβια μοναστήρια της περιοχής μας. Τα Μοναστήρια δεν είναι Ενορίες.
Κάθε Κοινοβιακή Ιερά Μονή, όπως και η Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου είναι διακριτά Νομικά Πρόσωπα Δημόσιου Δικαίου. Ζητούμε να σταματήσει η παρενόχληση των μοναχών, και να σταματήσει η τακτική – «εφεύρεση κανονικών παραπτωμάτων», από μέρους του μητροπολίτη Ναυπάκτου.
Το παρόν να επιδοθεί και στη συνεδρίαση του επισκοπικού δικαστηρίου, στη Μητρόπολη Ναυπάκτου, ώρα 5μμ


Ενεργοί Πολίτες και Ορθόδοξοι Χριστιανοί

Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017

Σεβαστοι Νεοαποτειχισμενοι Πατερες της ημεριδας του Ωραιοκαστρου, αλλα και σεις οι Παλαιοαποτειχισμενοι, γιατι κανατε περα αυτον τον Αγιωτατο επισκοπο ΑΡΤΕΜΙο, που διωχθηκε και διωκεται για την Πιστι του Κυριου; Γιατι; Σας τιθεται το ερωτημα και οφειλετε να απαντησετε.



Σεβαστοι Νεοαποτειχισμενοι Πατερες της ημεριδας του Ωραιοκαστρου, αλλα και σεις οι Παλαιοαποτειχισμενοι, γιατι κανατε περα αυτον τον Αγιωτατο επισκοπο ΑΡΤΕΜΙO, που διωχθηκε και διωκεται για την Πιστι του Κυριου;
Γιατι;
Σας τιθεται το ερωτημα και οφειλετε να απαντησετε.
Ακομα και αν παραδεχθουμε οτι εκαμε καποια υπερβασι (για το ζητημα των χωρεπισκοπων  που σηκωνει πολυ συζητησι το ζητημα, στη σημερινη εποχη της φοβερης εξαπλωσης της Σατανικης Παναιρεσης του Οικουμενισμου) αυτο νομιζουμε ειναι ζητημα θεραπευσιμο και ου προς θανατον και χρειαζεται απο την πλευρα σας να καμετε την δικη σας παραβλεψι.
Ειναι κριμα παντως που, απο μια τετοια μοναδικη στην ιστορια εκδηλωσι, να απουσιαζει ο πρωτος Ομολογητης Επισκοπος που εδω και πολλα χρονια καταταλαιπωρειται, οσον ουδεις αλλος για την Ορθοδοξη Πιστι απο τους Αναισχυντους Οικουμενιστες Πανθρησκειαστες της Σερβικης ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΑΣ.
Στη συνεχεια δημοσιευουμε επιστολη του πατρος Γεωργιου Μεταλληνου για να ελεγχθειτε ΟΛΟΙ ΣΑΣ, για την ασυγχωρητη αυτη παραλειψι σας.


ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ



ΕΝΑΝΤΙΟΝ 

ΕΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΑΤΡΟΣ


Εχω μελετήσει και εχω διαπιστώσει ότι πρόκειται περί εγκλήματος εναντίον ενός Ορθοδόξου πατρός που αποδεικνύει ότι ο π. Αρτέμιος Ραντοσλάγιεβιτς είναι πραγματικά Πατερικός και επειδή είναι Πατερικός και στηρίζει την Ορθόδοξη Πίστι και Παράδοσι γι’ αυτό το λόγο και πολεμείται.

Ο Οικουμενισμός είναι από πίσω.

Και όταν ο όσιος πατήρ Ιουστίνος Πόποβιτς εδιώκετο και ήταν έγκλειστος στη Μονή Τσέλιε, κάποια πνευματικά του παιδιά - το λέγω με μεγάλη λύπη - φαίνεται ότι δεν ήσαν κοντά του( ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Ο π. Γεωργιος εννοει τους υποκριτικους συμμοριτες Μπουλοβιτς, Γιεφτις και Ραντοβιτς) αλλά ήσαν κοντά σε άλλους παράγοντες, όπως αποδεικνύουν σήμερα οι παπικες συναναστροφές, οι τελετές, αρτοκλασίες και άλλες μυστηριοειδείς πράξεις, ευτυχως δεν είναι μυστήρια ακόμα, αλλά πράξεις με παπικους επισκόπους κλπ 
Δεν είναι πάθος και μίσος αυτό που λέμε αλλά είναι αγάπη και πόνος για το έργο των Αγίων Πατέρων μας.
Αγαπάμε όλους όπως αγαπάμε τους ασθενείς αλλά όχι την αρρωστεια.

Αντί λοιπόν να βοηθούμε τους ανθρώπους αυτούς να βρούν το δρόμο της Αληθείας, που δεν είναι η Ορθοδοξία η δική μου, προς Θεού, εγώ είμαι χειρότερος πάντων και το πιστεύω δόξα τω Θεώ, αλλά είναι η Ορθοδοξία των Αγίων μας, της Θεοτόκου, του προστάτου μου από τα παιδικά μου χρόνια του αγίου Σπυρίδωνος, του αγίου Γερασίμου, αυτή  είναι Ορθόδοξια.

Αν δεν βρεθούν όλοι εκείνοι, ένωσι και ενότητα δεν μπορεί να υπάρξη.

Για όλα αυτά διώκεται για την Ορθοδοξία του ο π. Αρτέμιος και όλα τα αλλα είναι μωρίες και συκοφαντίες και κατάχρησι δεν εκανε ο καλόγηρος π. Αρτέμιος για να φάη και να πιή και να κλέψη.

Και από την άλλη πλευρά που πρέπει να τονίσω διώκονται διότι είναι ο πρωτος και μόνος αυτή τη στιγμή Σέρβος επίσκοπος ο οποίος υπέγραψε την Ομολογία Πίστεως κατά της Παναιρεσης του Οικουμενισμού.

Όπως εδώ ο άγιος Πειραιώς, ο αγιος Αιτωλοακαρνανίας, ο Κυθηρων, καποιος άλλος συνάδελφος τους που μετα ανήρεσε την υπογραφή του, ο Θεός να τον φωτίση να επιστρέψη, και ξέρετε ξαπλώθηκε η Ομολογία Πίστεως στη Ρουμανία, με έχουν καλέσει και με καλούν πάλι τώρα για συνέδρια κλπ κυρίως για ομιλίες μαζί με τον κ.Τσελεγγιδη, με τον π. Θεόδωριο Ζήση, οπότε βλέπετε ότι ο λόγος του Θεού ου δέδεται.

Αυτός είναι ο λόγος, μάλλον ο διπλός λόγος που διώκεται ο πατήρ Αρτέμιος και ας ευχόμεθα ολοι να τον βοηθησουμε και ο Θεός να τον βοηθήση αλλα και εμείς να τον συμπαριστάμεθα  διότι βοηθώντας τον π. Αρτέμιο βοηθούμε ην Ορθοδοξία εν Σερβία.


Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017

Εμεις αγκαλιασαμε την ημεριδα του Ωραιοκαστρου, αλλα επειδη πολλα λεγονται και πολλα ακουγονται και πολλα γινονται, δηλωνουμε οτι θελουμε να ελπιζουμε οτι οι Νεοαποτειχισμενοι Πατερες θα βαδισουν στην γραμμη των Αγιων Πατερων της Εκκλησιας μας και δεν θα χαραξουν μια δικη τους ή των πνευματικων ή γερονταδων τους γραμμη διαφορετικη απο Αυτους. Ο πατηρ Θεοδωρος Ζησης σαν πατρολογος καθηγητης γνωριζει πολυ καλα τι εννοουμε αφου σε ολη την καθηγητικη σταδιοδρομια του διδασκονταν απο την Πρακτικη τους και σημερα κληθηκε να την εφαρμοση και ο ιδιος. Αλλωστε για να ανηκουμε στην Ορθοδοξια μας ειναι εντολη του Θεου και επιταγη των Αγιων Του, οτι οφειλουμε να βαδιζουμε στα ιχνη των Αγιων Πατερων και να μην παρεκκλινουμε ουτε δεξια, ουτε αριστερα, αλλα ακριβως επανω στα δικα τους ιχνη. Προσοχη Πατερες: Τα παντα ευσχημονως και κατα ταξιν γενεσθω. Και οταν λεγει, "ευσχημονως και κατα ταξιν", σημαινει ευσχημα δηλαδη αληθινα, ομορφα, πληρως δικαιολογημενα, κατα ταξιν, σημαινει, οργανωμενα συμφωνα με ορισμενες αρχες, με Κανονικη σειρα, με σεβασμο στα παραδεδεγμενα. Ετσι ερμηνευουν τα σημερινα λεξικα τις Γραφικες εννοιες των λεξεων.το καλον ου καλον εαν μη καλως γενηται.

Εμεις αγκαλιασαμε την ημεριδα του Ωραιοκαστρου, αλλα επειδη πολλα λεγονται και πολλα ακουγονται και πολλα γινονται, δηλωνουμε οτι θελουμε να ελπιζουμε οτι οι Νεοαποτειχισμενοι Πατερες θα βαδισουν στην γραμμη των Αγιων Πατερων της  Εκκλησιας μας και δεν θα χαραξουν μια δικη τους ή των πνευματικων ή γερονταδων τους γραμμη διαφορετικη απο Αυτους.
Ο πατηρ Θεοδωρος Ζησης σαν πατρολογος καθηγητης γνωριζει πολυ καλα τι εννοουμε αφου σε ολη την καθηγητικη σταδιοδρομια του διδασκονταν απο την Πρακτικη τους και σημερα κληθηκε να την εφαρμοση και ο ιδιος. 
Αλλωστε για να ανηκουμε στην Ορθοδοξια μας ειναι εντολη του Θεου και επιταγη των Αγιων Του, οτι  οφειλουμε να βαδιζουμε στα ιχνη των Αγιων Πατερων και να μην παρεκκλινουμε ουτε δεξια, ουτε αριστερα, αλλα ακριβως επανω στα δικα τους ιχνη. 
Προσοχη Πατερες: Τα παντα ευσχημονως και κατα ταξιν γενεσθω. Και οταν λεγει, "ευσχημονως και κατα ταξιν", σημαινει ευσχημα δηλαδη αληθινα, ομορφα, πληρως δικαιολογημενα, κατα ταξιν, σημαινει, οργανωμενα συμφωνα με ορισμενες αρχες, με  Κανονικη σειρα, με σεβασμο στα παραδεδεγμενα. Ετσι ερμηνευουν τα σημερινα λεξικα τις Γραφικες εννοιες των λεξεων. Και μην λησμονειτε το αναπαραγωμενο Πατερικον: το καλον, ου καλον, εαν μη καλως γενηται.


ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ. ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ. Εχουμε αδικο που κλαιμε και οδυρομαστε, που ο Θεος μας πηρε ολους τους τρανους και μεγαλους και μας αφησε με τους ...νανους και με τους τιποτενιους ;;;

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΙ. ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ.
Εχουμε αδικο που κλαιμε και οδυρομαστε, που ο Θεος μας πηρε ολους τους τρανους και μεγαλους και μας αφησε με τους ...νανους και με τους τιποτενιους ;;;
ΓΙΑΤΙ ΘΕΕ ΜΟΥ; 

Ποσα πολυτιμα δωρα και ποσα χρηματα εχει μαζεψει και εχει αποθηκευσει ο Αρχιαιρεσιαρχης; "Αφρον, αφρον, ταυτη τη νυκτι τη ψυχη σου απαιτουσιν, α δε ητοιμασας τινι εσται"; 
-------------------------------------- 
ΤΟ  ΔΩΡΟ  ΤΟΥ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ  ΠΕΙΡΑΙΩΣ  ΣΤΟΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ  ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ




Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 

  Σύμφωνα με το σημερινό (28-3-2017) δελτίο ειδήσεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου: 
   «Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν: Τούς Ἐντιμ. κ. Κωνσταντῖνον Δαντίλην καί κ. Λυκοῦργον Μαρκούδην, συνεργάτας τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς, κομίσαντας Αὐτῷ ἀναμνηστικόν δῶρον ἐπί τῇ 25ετηρίδι τῆς Πατριαρχίας Του ἐκ μέρους τοῦ Ποιμενάρχου των». 


   «Όσο πάμε και γερνούμε, άλλα πράγματα ακούμε κι άλλα πράγματα θωρούμε»

(λαϊκή ρήση).

Ηγούμενος Ιεράς Μονής Δοχειαρίου Αγίου Όρους:
Αποτέλεσμα εικόνας για Ηγούμενος Ι.Μ.Δοχειαρίου

Ο Επίσκοπος κι ο Πρεσβύτερος


    Ούτε θεολόγος είμαι ούτε εντρύφησα ιδιαίτερα στην Θεολογία. Με την βοήθεια του Θεού όμως, παρακολούθησα θεολογικά μαθήματα, και ακαδημαϊκά και εμπειρικά. Ολόκληρη η ακαδημαϊκή θεολογία προσεφέρετο στα Πανεπιστήμια περισσότερο ως επιστήμη παρά ως θρησκεία. Από τους Γεροντάδες μου έμαθα ότι η γνώση του Θεού επέρχεται από την τήρηση των εντολών του Θεού, όπως μας διδάσκει ο υψιπέτης της Θεολογίας Ιωάννης ο ευαγγελιστής, και ότι ο Χριστός δεν ήρθε να παραδώση στους ανθρώπους επιστήμη, αλλά τρόπο ζωής, για να γνωρίση ο άνθρωπος τον Θεό, σύμφωνα με τον όσιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, και μέχρι σήμερα στην ζωή μου προσπαθώ να ιχνηλατώ αυτές τις δύο υποδείξεις.
   Τα ακαδημαϊκά συγγράμματα είχαν πληθώρα από παραπομπές δυτικών θεολόγων και ελάχιστες από τους Πατέρες της Εκκλησίας. Ακόμη κι ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης και οι συν αυτώ εθεωρούντο μικροί τον νούν για υψηλή θεολογία από τους ακαδημαϊκούς διδασκάλους, οι οποίοι είχαν σπουδάσει την Θεολογία «εις τας ερήμους και τα σπήλαια και εν ταίς οπαίς της γης» των ευρωπαϊκών θεολογικών σχολών, καθολικών και προτεσταντικών. Και μέχρις ενός σημείου ανεκτή η κατάσταση. Αλλά τα τελευταία χρόνια μας ήρθαν κάτι διδάσκαλοι από την «βαθυτέρα έρημο» της Ευρώπης και δίδαξαν πράγματα που δεν τα βρίσκουμε ούτε στην
Αγία Γραφή ούτε στους Πατέρες της Εκκλησίας.

«Ένας μπαρμπα-Γιάννης το πρώτο μάθημα που έκανε στην Θεολογική Σχολή των Αθηνών ήτανε στο έρημο το έτος μου. Μεταξύ των άλλων παραδοξοτήτων που ελάλησε αυτός ο μεγάλος εμπειρικός θεολόγος ήτανε ότι ο πρεσβύτερος λειτουργεί εις το όνομα του επισκόπου. Διαμαρτυρήθηκα και βγήκα από την αίθουσα. Είπα: «Αν είναι αυτό αλήθεια, ότι οι πρεσβύτεροι λειτουργούν στο όνομα του επισκόπου, ποτέ και μη σώσω να γίνω παπάς». Σχεδόν το είχα ξεχάσει. Πέρασαν πολλά χρόνια και μου διέφυγε αυτό το θεολογικό πόρισμα.
    Αυτές τις μέρες μου διάβασαν την προσλαλιά του επισκόπου Ναυπακτίας εις χειροτονίαν πρεσβυτέρου και το πρώτο που του υποδεικνύει είναι ότι θα λειτουργή εξ ονόματος του επισκόπου, όχι στο όνομα της Αγίας Τριάδος, όχι στο όνομα του Χριστού! Και η ψυχή μου αναγούλιασε.
  Εμείς εκεί στην ακαδημαϊκή θεολογία ακούσαμε ότι «άμα
πρεσβύτερος, άμα επίσκοπος».


ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΟΝΟΥΝ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ



ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ;
Σχισμα δεν δημιουργει εκεινος που απομακρυνεται απο τους Αιρετικους, αλλα αυτος που κοινωνει μαζι τους.
  ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Επιστολή Επισκόπου Ράσκας - Πριζρένης Αρτεμίου



 που εξηγεί τον πραγματικό λόγο που διώκεται 

    Γιατί με διώκουν




ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΩΤΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 7 Φεβρουαρίου 2010 (πριν αρχισει εντατικοτερα ο απηνης διωγμος του επισκοπου Αρτεμιου)



Με κατηγορούν αναποδείκτως ότι κάνω σχίσμα στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία (επίσκοπος Γρηγόριος, νυν Ερτζεγοβίνης), ότι έχω οργανώσει απόπειρα δολοφονίας του γραμματέα μου (επίσκοπος Αθανάσιος Γιέβτιτς), για οικονομικές καταχρήσεις (Μητροπολίτης Ιωάννης και άλλοι), για μη σεβασμό της Συνόδου της Ιεραρχίας και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (Μητροπολίτης Αμφιλόχιος, Πατριάρχης Ειρηναίος), για...

Εγώ όμως το μόνο που επιθυμούσα και επιθυμώ είναι ο σεβα­σμός των ιερών κανόνων, του Καταστατικού Χάρτη της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, των κανονικών αρμοδιοτήτων του Επισκόπου και του απαραβιάστου των δικαιωμάτων του, τα οποία μου καταπα­τούν εδώ και πέντε χρόνια.

Ήθελα να μου απαντήσουν σε κάποια ερωτήματα, αμφιβολίες, ασάφειες....... Αντί αυτού, ελάμβανα μόνο αποφάσεις, παραγγελίες, διατάγμα­τα, εντολές, οι οποίες παραβίαζαν τόσο την κανονική τάξη της Ορθο­δόξου Εκκλησίας όσο και τα δικαιώματά του ως κανονικού Επισκόπου.


Πού είναι το πρόβλημα;

Στο γεγονός ότι εδώ και δέκα χρόνια επιμόνως και συνεπώς αγωνίζομαι για τον λαό μου στο Κοσσυφοπέ­διο και για το Κόσοβο και τα Μετόχια μέσα στην Σερβία.

Αυτή η θέση και η προσπάθεια ενοχλούσε το καθεστώς του Slobodan Milosevic, το νυν καθεστώς του Boris Tadic, και ειδικά την Διεθνή Κοινότητα στην ολοκλήρωση των σχεδίων δημιουργίας του λεγομένου ανεξάρτητου Κοσσυφοπεδίου ως δευτέρου Αλβανικού κράτους στα Βαλκάνια.

Και άλλο:

η σαφής και η αποφασιστική στάση μου έναντι του Οικουμενισμού, του Παπισμού και της Παγκοσμιοποιήσεως, έναντι των νεωτεριστών στην ζωή και τη θεολογία (Ιγνάτιος Μίντιτς[2]), ενοχλούσε και ενοχλεί μερικούς στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία, οι οποίοι αυτές τις αρχές και στόχους έχουνε ασπαστεί και κοπιάζουν για την πραγματοποίησή τους.

Έτσι, ενωμένοι όλοι αυτοί τους οποίους εμποδίζω στην εκπλή­ρωση των ατίμων σκοπών τους, επιτίθενται από κοινού εναντίον μου έτοιμοι να με απομακρύνουν από την θέση μου, για να με εξοντώ­σουν.

Ξέρω, ότι όλοι οι προκάτοχoί μου στον θρόνο της Μητροπόλεως Ράσκας-Πριζρένης, όπως και όλος ο Σερβικός λαός στο Κόσοβο και τα Μετόχια, αιώνες τώρα μαρτυρούσαν και μαρτυρούν με την παραχώ­ρηση του Θεού. 
Δεν είναι παράξενο που και εγώ έχω την ίδια τύχη.

Οι διώκτες μου μπορούν να μου στερήσουν τον επισκοπικό θρόνο, ακόμα και το επισκοπικό αξίωμα, μπορούν να με ανακηρύξουν άρρωστο, με γεροντική άνοια, ακόμα και παράφρονα (όπως το έχει ήδη κάνει ο Σάββας Γιάνιτς[3]), μπορούν να κάνουν και πολλές άλλες ανομίες τις οποίες ούτε μπορώ να φανταστώ. Όλα θα τα αντέξω με την βοήθεια του Θεού.

Παρ΄ όλα αυτά δεν μπορούν να με αναγκάσουν να κάνω το σχίσμα και να διασπάσω τον αγιοσαββίτικο χιτώνα της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, δεν μπορούν να με σπρώξουν στην αγκαλιά του Πάπα Ρώμης, ούτε στην αγκαλιά των ευρωπαίων οικουμενιστών, διότι δεν πρόκειται να υποχωρήσω από τις θέσεις μου.


Όθεν, κραυγαλέα η προσευχή:



 "Γένοιτο, Κύριε, το έλεός σου εφ΄ ημάς, καθάπερ ηλπίσαμεν επί σε".



Αμήν.

Επίσκοπος Ράσκας-Πριζρένης
και Κοσόβου-Μετοχίων


+ ΑΡΤΕΜΙΟΣ




Σημειώσεις

[1] Το σημείωμα αυτό έγινε λίγες μέρες πριν να αρχίσει ο διωγμός, αλλά που ήταν ήδη φανερό ότι έπονται δύσκολες μέρες, και ότι η ΔΙΣ ήταν αποφασισμένη να προβεί σε σκληρά μέτρα εναντίον του Επισκόπου Αρτεμίου, ενώ οι συκοφαντίες είχαν πάρει τεράστιες διαστάσεις.

[2] Ιγνάτιος Μίντιτς, Επίσκοπος του Μπρανίτσεβο στην κεντρική Σερβία, είναι καθηγητής Δογματικής στη Θεολογική Σχολή του Βελιγραδίου.

Είναι γνωστός για πολλούς νεωτερισμούς που εισάγει στα διδασκόμενα και στα γραφόμενά του, πολλά των οποίων αντιβαίνουν στην Ορθόδοξη Παράδοση και στην Πατερική Θεολογία.

Παράδοξο είναι ότι στη διδασκαλία του έχει πλήρη υποστήριξη και κάλυψη των τριών μαθητών του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς (Μπούλοβιτς, Ράντοβιτς και Γιέβτιτς), παρ΄ όλο που εδώ και χρόνια έχουν γίνει πολλές αντιδράσεις από τον κλήρο και τον λαό με επίμονες απαιτήσεις να απομακρυνθεί αυτός από τη Θεολογική Σχολή, και ακόμα να καταδικαστεί η διδασκαλία του.

Στην Σερβική Εκκλησία υπάρχουν Επίσκοποι οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια δεν δίνουν ευλογία στους κληρικούς τους να σπουδάζουν στη Θεολογική Σχολή του Βελιγραδίου, δεδομένου ότι με τις διδασκαλίες του σκανδαλίζονται πολλές ψυχές.

Ο Αθανάσιος Γιέβτις, όμως, τον έχει αποκαλέσει "προφήτη"!

Ο Σεβασμιώτατος Αρτέμιος πριν από μερικά χρόνια έκανε διεξοδική ανάλυση επάνω στη διδασκαλία του, η οποία εκτείνεται σε τρία ογκώδη τετράδια, τα οποία έστειλε στη ΔΙΣ και στην Ιεραρχία, με έκκληση να ασχοληθεί η Ιεραρχία με τη διδασκαλία του, διότι έχει γίνει μεγάλος σάλος στον λαό, και να ληφθεί επίσημη θέση σ΄ αυτό το ζήτημα.

Αυτή η ενέργεια, όμως, του Σεβασμιωτάτου Αρτεμίου προκάλεσε τουναντίον νέες επιθέσεις και μηχανορραφίες εις βάρος του ιδίου, ενώ συστήθηκε μια τριμελής Επιτροπή (Ράντοβιτς, Μπούλοβιτς, Γιέβτιτς) με σκοπό να ασχοληθεί με την υπόθεση αυτή και ύστερα να κάνει έκθεση στην Ιεραρχία, πράγμα που δεν έγινε έως τώρα (ούτε, φαίνεται, πρόκειται να γίνει), παρ΄ όλο που ο Επίσκοπος Αρτέμιος τα τελευταία χρόνια έκανε υπενθυμίσεις στην Ιεραρχία ζητώντας εκκίνηση της υποθέσεως.

Δεν είναι άσχετο να ειπωθεί ότι κυριότερη θέση στη διδασκαλία του Μίντιτς κατέχει στην ουσία η θεολογία του Μητροπολίτου Περγάμου Ι. Ζηζιούλα, του οποίου ο Μίντιτς (ομού με τους Γιέβτις, Ράντοβιτς και Μπούλοβιτς) είναι πιστός ακόλουθος.

Επιπρόσθετη οδύνη προκαλεί το γεγονός ότι του ανεθέτει τη συγγραφή των βιβλίων για το Μάθημα των θρησκευτικών (μετά από τότε που εισήχθη το Μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία της Σερβίας το 2001, ύστερα από 50 χρόνια).

Τα βιβλία αυτά εκτός από το γεγονός ότι είναι δυσνόητα όχι μόνο για τους μαθητές αλλά συχνά και για τους ίδιους τους διδασκάλους, φάνηκαν επιζήμια για τα παιδιά και προκάλεσαν πολλές αντιδράσεις εκ μέρους όχι μόνο του κοινού αλλά και των παιδαγωγών, χωρίς όμως να ληφθούν κατάλληλα μέτρα επάνω σ΄ αυτό το ζήτημα.

Η πρωτοπορία του Σεβασμιωτάτου Ιγνατίου Μίντιτς στη λειτουργική αναγέννηση (με ενεργή υποστήριξη πάλι των ίδιων Επισκόπων), που πολλές φορές συνεπάγεται, εκτός των άλλων, και την κατάργηση των τέμπλων μέσα στους ναούς, έχει προκαλέσει πολλές ταραχές και αντιδράσεις στον σερβικό λαό.
 
Παπα Σαββας Γιανιτς, ενα απο τα δηλητηριωδεστερα ...φιδια στον κορφο του Αγιωτατου Αρτεμιου, μαζι με τον Σιωνιστη αντιπροεδρο των ΗΠΑ Τζων Μπαϊντεν, σε συνωμοσια εναντιον του Αρτεμιου. Ο Μπαϊντεν δεν συναντουσε στο Κοσσοβο τον πατριωτη επισκοπο Αρτεμιο, αλλα τα ...δηλητηριωδη φιδια του, που υπεσκαπταν το εδαφος του!!!
Παντου και παντοτε υπαρχουν τετοια κοινωνικα κατακαθια, ιδιαιτερα δε στα επισκοπικα περιβαλλοντα.


[3] Ο Σάββας Γιάνιτς από τη μονή Ντέτσανη, ο πρεσβευτής των θέσεων για συνεργασία με αλβανικές αρχές στην Πρίστινα και έτσι σταδιακής αναγνωρίσεως της ανεξαρτησίας του Κοσόβου, είναι μαζί με τον βοηθό Επίσκοπο Θεοδόσιο Σίμπαλιτς ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Σεβασμιωτάτου Αρτεμίου μέσα στον κλήρο Μητροπόλεως Ράσκας-Πριζρένης.

Εδώ και πολλά χρόνια επιδιώκει παντί σθένει να εκδιωχθεί ο Επίσκοπος Αρτέμιος από την έδρα του.