Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

ηθικός ρατσισμός…



ηθικός ρατσισμός...


Ο ρατσισμός χωρίζει τους ανθρώπους ανάλογα με το χρώμα του δέρματός τους, την οικονομική και την κοινωνική τους θέση, τις θρησκευτικές και άλλες διακρίσεις: 

Με τους  Έλληνες,για παράδειγμα, στην αρχαιότητα, να καυχησιολογούν για την ανωτερότητά τους, με το «πας μη Έλλην βάρβαρος». Ή τους Εβραίους, που μιλούσαν για τον «περιούσιο λαό». Και, μετά Χριστόν, τους ειδωλολάτρες, που εξόντωναν τους χριστιανούς. Όπως, στη συνέχεια, και οι χριστιανοί δίωκαν τους ειδωλολάτρες. Για να έχουμε αργότερα τους μακροχρόνιους πολέμους μεταξύ ρωμαιοκαθολικών και διαμαρτυρομένων. Και διαχρονικά τη συντριπτική πλειονότητα των δούλων υποταγμένη στη συντριπτική μειονότητα των αφεντάδων. Αθλιότητα, που μετασχηματίζεται και αναπροσαρμόζεται…

Παρόλο, που οι χριστιανοί έδειξαν, όπως προαναφέραμε, κατά καιρούς, εχθρική συμπεριφορά εναντίον των αλλοθρήσκων και αλλοδόξων, εντούτοις το Ευαγγέλιο-ο καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας-είναι αδιαμφισβήτητα αντιρατσιστικό.

Και μια σαφέστατη πτυχή του ευαγγελικού αντιρατσισμού είναι η αναφορά του στον ηθικό ρατσισμό, με τον οποίο οι ενάρετοι αντιμετωπίζουν, συνήθως, τους αμαρτωλούς.
Γεγονός, που στην εποχή του Χριστού παρουσιαζόταν με ιδιαίτερη οξύτητα. ‘Όπως δείχνει και το περιστατικό της μοιχαλίδας, για την οποία ρωτούσαν το Χριστό, αν έπρεπε να την λιθοβολήσουν. Για να τους απαντήσει με το παροιμιώδες εκείνο:
«ο αναμάρτητος υμών, πρώτος τον λίθον βαλέτω».

Τον ηθικό ρατσισμό εκδήλωναν με ιδιαίτερη σκληρότητα οι κάστες της νομικής και θρησκευτικής αριστοκρατίας, που ήταν οι γραμματείς και οι φαρισαίοι.

Με τους οποίους ήρθε σε σύγκρουση, και για πολλούς άλλους, αλλά και γι’ αυτόν το λόγο, ο Χριστός. Λέγοντάς τους ότι «οι πόρνες και οι τελώνες πάνε μπροστά από σας στη βασιλεία του Θεού».

Και, προκειμένου να δείξει τη ριζική αντίθεση του ευαγγελικού πνεύματος προς το καθεστώς του ηθικού ρατσισμού, χρησιμοποίησε αλλεπάλληλες παραβολές:
Όπως, για παράδειγμα, της γυναίκας, που έχασε τη δραχμή. Για να διαλαλήσει, τρισευτυχισμένη, όταν την ξαναβρήκε, το γεγονός στις γειτόνισσές της. 
 
Ή του τσοπάνη, που άφησε τα 99 πρόβατα, προκειμένου να βρει το ένα, που ήταν χαμένο. Υπογραμμίζοντας ότι ανάλογη χαρά γίνεται στον ουρανό, μεταξύ των αγγέλων, για τον καθένα αμαρτωλό, που ξαναβρίσκει το σωστό του δρόμο

Μέσα στα πλαίσια αυτά κινείται και η παραβολή του τελώνη και του φαρισαίου. 

Με τους δυο διαμετρικά αντίθετους πρωταγωνιστές: Τον ενάρετο φαρισαίο και τον αμαρτωλό τελώνη. Οι οποίοι πηγαίνουν στο ναό, που σύμφωνα με τις αντιλήψεις της εποχής τους, ήταν η κατοικία του Θεού. Γιατί αισθάνονται την ανάγκη να επικοινωνήσουν μαζί του.

Ο φαρισαίος, πλημμυρισμένος από ηθική ικανοποίηση, γιατί κατορθώνει να εκπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τις εντολές του Θεού, στέκεται στο μέσο του ναού, ώστε να είναι περίβλεπτος. Για να απαριθμήσει, από το ένα μέρος, τις αρετές του, κι από το άλλο να ελεεινολογήσει τους άλλους για τα αμαρτήματά τους. Έχοντας εύγλωττο παράδειγμα τον χιλιοκριματισμένο, δίπλα του, τελώνη.

Ο τελώνης από το άλλο μέρος, συναισθανόμενος «τα πλήθη των πεπραγμένων του δεινών», έχει ζαρώσει σε μιαν γωνιά και χτυπάει τα βαρυφορτωμένα απ’ τις αδικίες στήθη του, επαναλαμβάνοντας ακατάπαυστα:
«Θεέ μου σπλαχνίσου με τον αμαρτωλό και συχώρεσέ με»!

Ο Χριστός ρώτησε, πιθανώς, μετά το πέρας της παραβολής, τους ακροατές για το αποτέλεσμα της προσευχής των πρωταγωνιστών της.

Και εκείνοι, με βάση τα δεδομένα του κοινωνικού τους περίγυρου, φαίνεται να του είπαν ότι σίγουρα εισακούστηκε η προσευχή του φαρισαίου.
Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο, με τον οποίο ο Χριστός επισφραγίζει την παραβολή και την αιτιολογία, με την οποία την επικυρώνει το συμπέρασμά του:


Λέγοντάς τους, με έμφαση, ότι αυτός, που γύρισε δικαιωμένος στο σπίτι του ήταν ο τελώνης και όχι ο φαρισαίος!…
 
Γιατί, όπως υπάρχουν οι φυσικοί νόμοι, που ρυθμίζουν τη λειτουργία του υλικού κόσμου, παρόμοια υπάρχουν και οι πνευματικοί νόμοι, οι οποίοι ρυθμίζουν τη λειτουργία του πνευματικού κόσμου. 

Και οι οποίοι καθορίζουν να ταπεινώνεται όποιος υψώνει τον εαυτό του και να υψώνεται όποιος ταπεινώνει τον εαυτό του.

Που σημαίνει ότι ο ηθικός ρατσισμός του φαρισαίου προκάλεσε την αποστροφή του Θεού. Ενώ η ταπείνωση και η συντριβή του τελώνη στάθηκε ικανή να προσελκύσει το έλεος και την ευσπλαχνία του.

Και μπαίνει το ερώτημα:

Μήπως και όσοι με το γραπτό ή τον προφορικό τους λόγο στρέφονται εναντίον των εφιαλτών και των τοκογλύφων, εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ηθικού ρατσισμού; 

Ασφαλώς όχι! Εκτός και αν οι άνθρωποι αυτοί είχαν μετανιώσει για τα όσα φοβερά και ολέθρια διέπραξαν και συνεχίζουν να διαπράττουν…

Τη στιγμή, που, ενώ είναι ασύγκριτα ληστρικότεροι απ’ τον τελώνη, έχουν και το υπέρμετρο θράσος και την αναίδεια να χλευάζουν και να κακοποιούν και να σταυρώνουν, ασταμάτητα, το λαό. Όπως οι γραμματείς και οι φαρισαίοι το Χριστό!

Γεγονός, που χαρακτηρίζει σαφέστατα και τη δική μας ανάλογη απέναντί τους συμπεριφορά…

παπα-Ηλίας

http://papailiasyfantis.wordpress.com
e-mail: yfantis.ilias@gmail.com


24 Φεβ Ιωάννου βαπτιστού Μθ 11,2-15


Ο Χριστός και ο βαπτιστής του




του αρχιμ. Αθανασιου Σιαμακη



Ο Κύριος μετά τη δοκιμαστική αποστολή των μαθητών του στο κήρυγμα, συνέχισε να κηρύττει μόνος του. Ο δε Ιωάννης βαπτιστής, ενώ ήταν στη φυλακή, όταν άκουσε από τους μαθητάς του για τα έργα του Χριστού, έστειλε δύο απ’αυτούς και τον ρώτησε· Συ είσαι ο Μεσσίας που πρόκειται να έρθει ή άλλον περιμένουμε; (2-3).




Ο Ιωάννης, όπως σαφώς φαίνεται εδώ, είχε γύρω του ομάδα από μαθητάς. Μερικοί απ’ αυτούς ήταν πιο αυστηροί και από το διδάσκαλό τους και συχνά δεν πειθαρχούσαν σε όσα τους έλεγε εκείνος. Οι μαθηταί του, στο διάστημα που εκείνος ήταν στη φυλακή, τον επισκέπτονταν και τον ενημέρωναν για όλα τα τρέχοντα, και για τον Ιησού. Ο Ιωάννης είχε φυλακιστεί από τον Ηρώδη Αντίπα για τον έλεγχο ηθικής τάξεως που άσκησε σ’ αυτόν. Αγαπούσε και σεβόταν το Χριστό ως πολύ ανώτερό του και χαιρόταν για τα πολλά και θαυμαστά σημεία και την πρόοδο του κηρύγματός του μέρα με την ημέρα. Πώς εξηγείται όμως ότι ο Ιωάννης εντελώς απρόσμενα ρωτάει τον Ιησού μέσω των μαθητών του αν είναι ο Μεσσίας; Τί συνέβη; Μήπως στο μεταξύ προέκυψε κάποια ρωγμή στην αγαστή σχέση του με το Χριστό;




Η απάντηση είναι ότι ο Ιωάννης δεν είχε καμμιά αμφιβολία για το ποιος είναι ο Ιησούς, είχαν όμως αμφιβολία οι μαθηταί του, οι οποίοι προφανώς από αντιζηλία είχαν πάθει κάτι το ανθρώπινο. Πιθανώς να έλεγαν στον Ιωάννη· Να αυτός για τον οποίο έδωσες τη μαρτυρία συνεχώς δοξάζεται από το λαό, ενώ εσύ είσαι κλεισμένος στις φυλακές. Αν πραγματικά αυτός είναι ο Μεσσίας, πώς αδιαφορεί για σένα τον πρόδρομό του τώρα που είσαι στη φυλακή;




Σίγουρος ο Ιωάννης  ότι οι μαθηταί του δεν θα πείθονταν  σε τυχόν απάντησή του, έκανε κάτι ανθρωπίνως ευφυές· τους έστειλε να ρωτήσουν οι ίδιοι τον Ιησού. Βέβαια το ερώτημα, όπως είναι διατυπωμένο, φαίνεται σαν ερώτημα του Ιωάννου, αλλά στην πραγματικότητα ανήκει στους μαθητάς του. Όπως κι αν έχει το πράγμα, το σίγουρο είναι ότι ο καρδιογνώστης Κύριος χειρίστηκε την απάντηση με θεία σοφία. Δεν έδωσε δική του απάντηση, αλλά κατά την ταπεινόφρονα πάντοτε τακτική του, άφησε ν’ απαντήσουν οι προφήτες. Πηγαίνετε, τους λέει, και πείτε στον Ιωάννη αυτά που ακούτε και βλέπετε, ότι λεπροί καθαρίζονται, τυφλοί ανακτούν το φως τους, κουτσοί περπατούν, λεπροί καθαρίζονται, κωφοί αποκτούν την ακοή τους, νεκροί ανασταίνονται, φτωχοί δέχονται το ευχάριστο μήνυμα της σωτηρίας, και μακάριος είναι εκείνος που δεν θα σκανδαλιστεί από μένα (4-6).




Σα να λέει· Ρωτάτε αν είμαι ο Μεσσίας; Σας απαντώ· Δεν λένε οι προφήτες ότι ο Μεσσίας θα κάνει σημεία μεγάλα και θαυμαστά; Να, αυτά τα σημεία γίνονται σήμερα, όπως βλέπετε, από μένα. Το συμπέρασμα βγάλτε το μόνοι σας. Και συμπληρώνει την απάντησή του μ’ έναν ελαφρό και ανεπαίσθητο έλεγχό τους· Μακάριος, λέει, είναι αυτός που δεν θα σκανδαλιστεί από μένα. Και για να μη νομίσει ο λαός ότι αυτός που σκανδαλίστηκε είναι ο Ιωάννης, πλέκει γι’ αυτόν ένα λαμπρό εγκώμιο.
Άνθρωποι, λέει, τί βγήκατε να δείτε στην έρημο; μήπως κάποιο καλάμι που σαλεύεται από τον άνεμο; (7).




Σαν καλάμι εννοεί το φυλακισμένο και αδύναμο Ιωάννη, που πρόκειται σε λίγο να τσακιστεί από τον Ηρώδη. Αλλά έχει και την άλλη έννοι· Πράγματι ο ισχνός σωματικώς Ιωάννης δεν διέφερε από ένα καλάμι, αλλά ψυχικώς ήταν στερεός και αμετακίνητος σαν το βουνό. Οι άνθρωποι που εκτιμούσαν τον Ιωάννη ήθελαν κάποτε ν’ ακούσουν κάτι για το μυστηριώδες, όπως το θεωρούσαν, πρόσωπό του, και τώρα χαίρονται που ακούν γι’ αυτόν τα τόσο εγκωμιαστικά λόγια του Χριστού. Και συνεχίζει ο Κύριος·




Λοιπόν, τί βγήκατε να δείτε; μήπως κανέναν άνθρωπο ντυμένο στα μαλακά και πολυτελή ρούχα; Μην κουράζεστε· αυτοί που φορούν τα μαλακά και πανάκριβα ρούχα κατοικούν όχι στην έρημο αλλά στα βασιλικά ανάκτορα (8).




Τα πολυτελή κοστούμια είναι γεγονός ότι τονίζουν την προσωπικότητα. Συχνά όμως στα πανάκριβα υφάσματα τυλίγονται πανάθλια σώματα και παναθλιότερες ψυχές. Θέλει να πει ο Κύριος, ότι ο Ιωάννης μπορεί να φορούσε τρίχινο χοντροκαμωμένο ιμάτιο χειμώνα -καλοκαίρι και να έτρωγε ακρίδες και μέλι αγρίων μελισσών, αλλά το αγγελικό του σώμα φιλοξενούσε μια ταπεινότατη και αγιότατη ψυχή. «Και ο βαπτιστής μπορούσε να φοράει τέτοια πολυτελή φορέματα», λέει ο άλλος Ιωάννης, ο χρυσόστομος, «αν είχε σιγήσει ή έκανε “εκπτώσεις” στο κήρυγμα». 




Και συνεχίζει ο Κύριος·
Τί βγήκατε να δείτε; προφήτη; Συμφωνώ. Είναι προφήτης και παραπάνω από προφήτης. Σας πληροφορώ ότι ο Ιωάννης είναι αυτός για τον οποίο έχει γραφεί· Να, εγώ στέλνω τον αγγελιοφόρο μου πριν από τη δημόσια εμφάνισή του, που θα προετοιμάσει τις ψυχές των ανθρώπων για να σε υποδεχτούν (9-10).




Ονομάζεται «περισσότερον προφήτου», διότι ο Ιωάννης δεν προφήτευσε μόνο για το Μεσσία, όπως οι άλλοι προφήτες, αλλά και τον έδειξε με το χέρι του και τον βάφτισε στον Ιορδάνη ποταμό. Τα λόγια αυτά του προφήτου Μιχαία είναι μια ενημέρωση, ας την πούμε έτσι, που κάνει ο Θεός Πατέρας στον Υιό του πριν από την έλευσή του στον κόσμο ως Μεσσίου. Πράγματι το παρορμητικό κήρυγμα του Ιωάννου είχε απήχηση στις καρδιές των Ιουδαίων και όλοι σχεδόν πήραν το βάπτισμά του. Αλλ’ ο Χριστός αφήνει το σπουδαιότερο στο τέλος·




Αλήθεια σας λέω, ότι δεν έχει εμφανιστεί άνθρωπος  στον κόσμο που να γεννήθηκε από γυναίκα ανώτερος από τον Ιωάννη. Και με την ευκαιρία σας λέω ότι ο μικρότερος στη βασιλεία των ουρανών είναι ανώτερός του (11).




Και από τους μεγάλους άντρες του Ισραήλ Αβραάμ Ισαάκ Ιακώβ Μωϋσή Δαυΐδ Ηλία είναι ανώτερος. Και για να μην πάει κανενός ο νους ότι τον εννοεί ανώτερο και από τον εαυτό του, διευκρινίζει ο Ιησούς με λεπτότητα, ότι ο Ιωάννης είναι μικρότερος όχι απλώς από τον ίδιο, που είναι υιός και λόγος του Θεού και δεν υπάρχει σύγκριση μαζί του, αλλά και από τον ασημότερο άνθρωπο της νέας βασιλείας, τον τελευταίο Χριστιανό. Όπως ο ναύτης ενός συγχρόνου υπερωκεανείου είναι ανώτερος από τον καπετάνιο ενός ιστιοφόρου της αρχαίας εποχής, έτσι και ο αληθινός Χριστιανός από τους άντρες της Π. Διαθήκης. Και καταλήγει ο Κύριος·




Από τις ημέρες του Ιωάννου του βαπτιστού μέχρι τώρα η βασιλεία των ουρανών κατακτάται με τη βία από τους βιαστάς που την αρπάζουν κυριολεκτικά. Όλοι οι προφήτες και ο Νόμος προφήτευσαν μέχρι τον Ιωάννη, κι αν θέλετε να παραδεχτείτε, αυτός είναι ο Ηλίας που αναμένονταν να ξαναέρθει. Όποιος έχει καλή διάθεση καταλαβαίνει τί λέω (12-15).
Η πρώτη σημασία του βιάζω είναι ασκώ σε κάποιον σωματική ή ψυχική βία, ενεργώ καταπιεστικώς. Βιασταί λέγονταν συνήθως οι τελώνες της εποχής εκείνης, που εισέπρατταν με τη βία φόρους παραπάνω από το κανονικό. Αν ένας φόρος ήταν 100 δηνάρια και ο τελώνης εισέπραττε 150, αυτό το έλεγαν ως εξής· ο τελώνης βίασε τα 50 δηνάρια ή βιάζονται τα 100 δηνάρια.




Με πνευματική έννοια βιασταί νοούνται εδώ οι άνθρωποι των ημερών του Χριστού που πιστεύουν στο κήρυγμά του και προσέρχονται με σπουδή ν’ αγοράσουν  τη βασιλεία του όσο όσο, ό,τι κι αν απαιτείται να θυσιάσουν.




Ο λόγος του Χριστού περί βιαστών είναι ένα ειρωνικό λογοπαίγνιο για τους αρχιερείς τους φαρισαίους και τους μαθητάς του Ιωάννου, οι οποίοι επέκριναν τους τελώνες σαν βιαστάς χρηματικών φόρων·  και ο Ιησους τους λέει· Ναι, οι τελώνες είναι βιασταί και άρπαγες αλλά κάποιοι απ’ αυτούς  βίασαν και τη βασιλεία του Θεού με τη μετάνοιά τους, ενώ εσείς δεν έχετε ακόμη εκτιμήσει τις προτεραιότητες ή αδιαφορείτε. Αλλά τότε δεν σας ωφελεί το ότι υπήρξατε μαθηταί του Ιωάννου.




Με το «Όποιος έχει καλή διάθεση καταλαβαίνει τί λέω» είναι σα να τους λέει ο Χριστός· Ό,τι έπρεπε να προφητευθεί για το Μεσσία προφητεύθηκε μέχρι τον Ιωάννη. Ἄρα εγώ είμαι ο Μεσσίας. Δεν θα σταματούσαν οι προφήτες  να μιλούν για την έλευση του Μεσσία, αν εγώ δεν είχα έρθει. Όλοι οι προφήτες από το Δαυΐδ μέχρι τον Ιωάννη τον χρονικώς τελευταίο προφήτη, καθώς και ο Νόμος, τα 5 πρώτα βιβλία της Π. Διαθήκης, προφήτευσαν για το Μεσσία, αλλ’ ο Ιωάννης, πρέπει να γίνει αυτό παραδεκτό, είναι ο Ηλίας, που κατά την προφητεία του Μαλαχίου*, επρόκειτο να ξανάρθει.




Ο προφήτης Μαλαχίας (440-400 π. Χ.), ο προτελευταίος προφήτης πριν από την έλευση του Χριστού και τελευταίος συγγραφεύς προφητείας, είχε προφητεύσει (4,4) ότι ο προφήτης Ηλίας θα ερχόταν πριν από τον ερχομό του Μεσσία, και έρπονταν η ιδέα αυτή ανάμεσα στους Ιουδαίους. Αλλά την προφητεία δεν έπρεπε να την εκλάβουν κατά γράμμα. Διότι ως Ηλίας νοείται από το  Μαλαχία ο Ιωάννης ο πρόδρομος, ο οποίος πράγματι ήρθε και προετοίμασε  το λαό να τον δεχτεί. Εδώ το λέει καθαρά ο Χριστός· «Και ει θέλετε δέξασθαι, αυτός (ο Ιωάννης) εστίν Ηλίας ο μέλλων έρχεσθαι».




 Επομένως όλοι οι Ιουδαίοι άρχοντες και αρχόμενοι ήταν επείγον να μετανοήσουν και να πιστέψουν, κι όχι μόνο οι ολίγοι, οι βιασταί, διότι η ευκαιρία να γίνει κανείς μέτοχος της βασιλείας τώρα περνούσε από μπροστά τους και έπρεπε να την αρπάξουν. Δεν θα περνούσε πάντοτε.



*Και ίδού εγώ αποστελώ  υμίν Ηλίαν τον Θεσβίτην, πριν ή ελθείν  την ημέραν του Κυρίου την μεγάλην και επιφανή, ός αποκαταστήσει καρδίαν πατρός προς υιόν και καρδίαν ανθρώπου προς τον πλησίον αυτού (4,4).


ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ 

 

ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ



Ι. ΜΗΤΡ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ



ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ 

π. ΕΥΘΥΜΙΟ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ
  

  
Τὸν παρελθόντα Νοέμβριο ἐκδόθηκε ἕνα μικρὸ βιβλίο ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πειραιῶς καὶ τὸ Γραφεῖο ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων καὶ Παραθρησκειῶν, προϊστάμενοι τοῦ ὁποίου εἶναι ὁ Ἀρχιμ/της π. Παῦλος Δημητρακόπουλος καὶ ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος.



 Τὸ βιβλίο ἐπιγράφεται: «15ος Κανὼν Πρωτο-δευτέρας Συνόδου καὶ Ἀποτείχισις», καὶ ἀποτελεῖ «Κριτικὴ Μελέτη» στὸ ἀνάλογο βιβλίο τοῦ Ἱερομονάχου π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ.

 Ὁ π. Εὐθύμιος μὲ κατανόηση καὶ ἀγάπη, παρουσιάζει πληθῶρα Πατερικῶν θέσεων γιὰ τὸ θέμα, ποὺ ἀποδεικνύουν ὅτι οἱ συγγραφεῖς ἔρχονται σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ ὅτι διαπραγματεύονται τὸ θέμα πρόχειρα, χωρὶς Πατερικὴ τεκμηρίωση καὶ μὲ σκοπιμότητα, ἐν τέλει δέ, ἡ μελέτη τους αὐτή, συμβάλλει στὴν ἀδράνεια καὶ τὸν ἐφησυχασμὸ τῶν Ὀρθοδόξων, καὶ τὴν ἀπρόσκοπτη ἐπέκταση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.


  Ἔχουμε διαβάσει τὴν «Κριτικὴ Μελέτη» τοῦ «Γραφείου ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων καὶ Παραθρησκειῶν» τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς καὶ ἀποροῦμε πῶς ὁ κ. Σεραφεὶμ ἐπέτρεψε νὰ κυκλοφορήσει ἕνα τέτοιο ἀστήρικτο κριτικὸ κείμενο, ποὺ μόνο Ὀρθόδοξες Πατερικὲς θέσεις δὲν περιέχει. Ἂν μάλιστα εἶναι ἀληθινὴ ἡ πληροφορία ὅτι πρωτοπρεσβύτερος καθηγητὴς τοὺς ἀπέτρεψε ἀπὸ ἕνα τέτοιο ἐγχείρημα, χάριν τῆς ἑνότητος τοῦ ἀντι-οικουμενιστικοῦ ἀγῶνος, ἀλλὰ αὐτοὶ προχώρησαν στὴν δημοσιοποίησή του, τότε ἡ ἀπορία μας μεταβάλλεται σὲ θλίψη.




 Ἀπὸ σήμερα ἀρχίζουμε νὰ δημοσιεύουμε σὲ συνέχειες τὴν ἀπάντηση τοῦ π. Εὐθύμιου.


  





 

ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ 
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ


ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΜΠΕΛΑΚΙΩΝ ΛΑΡΙΣΗΣ


2 Φεβρουαρίου 2013






            Σεβαστοί καί ἀγαπητοί πατέρες τοῦ γραφείου ἐπί τῶν αἱρέσεων τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς,

Χαίρετε ἐν Κυρίῳ.

 
  Ἔφθασε, σχετικά προσφάτως στά χέρια μου, σέ φωτοαντίγραφο ἡ κριτική μελέτη πού ἐξεδόθη ἀπό τό ὡς ἄνω γραφεῖο, στό ὁποῖο εἶστε ὑπεύθυνοι, γιά τό ἐκδοθέν πρό τινος βιβλίο μου μέ τίτλο: «Ἡ διαχρονική Συμφωνία τῶν Πατέρων γιά τό Ὑποχρεωτικό τοῦ 15ου Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου περί Διακοπῆς Μνημονεύσεως Ἐπισκόπου Κηρύσσοντος ἐπ’ ἐκκλησίαις αἵρεσιν». Ὡς ἐκ τούτου νομίζω ὅτι εἶμαι ὑποχρεωμένος νά ἀπαντήσω στήν κριτική αὐτή μελέτη τοῦ βιβλίου μου.

 

Κυπρος; 

Καληνυχτα!…

 

Κύπρος! Καληνύχτα...






Το συντριπτικό ποσοστό των Κυπρίων, ένα απίστευτο 72,34%, ψήφισε υπέρ του σχεδίου Ανάν, ψηφίζοντας τους δύο μειοδότες ανανιστές, Αναστασιάδη και Μαλά.



Ψήφισε ταυτόχρονα, υπέρ του τουρκικού επεκτατισμού, υπέρ των σχεδιασμών της Νέας Τάξης για το λαβωμένο νησί, κατά της κληρονομιάς των αγωνιστών της ΕΟΚΑ, κατά της παρακαταθήκης του Τάσου Παπαδόπουλου, κατά του Γρηγόρη Αυξεντίου, κατά του τελευταίου μας εθνικού ήρωα, Σολωμό Σολωμού, κατά όλων αυτών για τα οποία χρόνια και χρόνια, Κύπριοι δημοκράτες αγωνιστές, σπατάλησαν τη ζωή τους.



Το 72% του κυπριακού Λαού, έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα, παγκάλειου τύπου:



Μαζί τα φάγαμε. Γι αυτό, από εδώ και εμπρός, ότι φάμε, ότι πιούμε και ότι….



Το 72% του κυπριακού Λαού αποφάσισε να κάνει μια τρομακτική επιλογή.



Ούτε καν μια ισορροπημένη πρόταση, μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων της Κύπρου, για να «κρατάει πισινή». 



Ούτε καν για το στοιχειώδες συμφέρον του. 



Ούτε καν για την αξιοπρέπειά του. 


Ούτε καν για να κρατήσει τα προσχήματα, απέναντι στο αίμα των ηρώων που χύθηκε για την ελευθερία και τη δημοκρατία, το οποίο σήμερα και το 72%, απολαμβάνει.



Οι προσκυνημένοι περίσσεψαν. 


Οι αγωνιούντες και αγωνιζόμενοι λίγοι.



Όπως γίνονταν πάντα σε τούτον τον δυστυχισμένο τόπο που η πλειοψηφία του, έσκυψε το κεφάλι στον Τούρκο για εκατονταετηρίδες, έστειλε τα παιδιά της λεία στους μπέηδες, στις ξενιτιές και στην σκλαβιά.



Απλά, πολύ απλά, με την ετυμηγορία της αυτή η πλειοψηφία των Κυπρίων, λέει σε κάθε τόνο και με ένταση: 


Καληνύχτα Κύπρος.



Οι λίγοι γενναίοι και περήφανοι που απέμειναν, να μην χάνουν το κουράγιο τους.
Όπως δεν το έχασαν γενιές και γενιές που πάλεψαν και μάτωσαν, τόσο στο νησί, όσο και στον εθνικό κορμό. Εμείς τουλάχιστον του Πατριωτικού Μετώπου, θα είμαστε όπως πάντοτε, μαζί τους.



Όσο για τους πολλούς του 72%, ας είναι έτοιμοι να πληρώσουν το ακριβές αντίτιμο της επιλογής τους.



Όπως όλα δείχνουν, θα είναι σύντομα όλο δικό τους και θα εκφράζεται στη γλώσσα που διακαώς επιθυμούν να εντάξουν στο λεξιλόγιό τους:



Αι σιχτιρ μπουρντάν, ιτόουλ ιτισί, πις γιουνανού. 


Το άκουσαν το ’74, θα το ξανακούσουν σύντομα. Να είναι σίγουροι…

Υ.Γ. Οι νεολαίοι του Πατριωτικού Μετώπου, έφτιαξαν και αφιερώνουν στο 72%, το βίντεο που ακολουθεί.

Εκτός ελέγχου οι μουσουλμάνοι στην Αίγυπτο: Κατεδάφισαν Εκκλησία και της έβαλαν φωτιά, λιθοβόλησαν ιερείς και Χριστιανούς– άπραγη η τοπική αστυνομία....




 

Οι μουσουλμάνοι δείχνουν για μία ακόμη φορά το πραγματικό τους πρόσωπο... Οι Χριστιανοί της Αιγύπτου μετατράπηκαν σε θύματα ακόμη μίας ισλαμικής βαναυσότητας, καθώς το απόγευμα της Παρασκευής στο χωριό Sarsena της επαρχίας Fayoum (103 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του κεντρικού Καϊρου) μουσουλμάνοι έβαλαν φωτιά στην Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, λιθοβόλησαν τον Ναό προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στον θόλο του, κατέστρεψαν τον Σταυρό στην κορυφή του θόλου, κατεδάφισαν μέρη του εσωτερικού του Ναού και κατέστρεψαν όλα τα Εικονίσματα.

Η επίθεση προκλήθηκε από Σαλαφιστές μουσουλμάνους οι οποίοι παρότρυναν τους χωρικούς να καταστρέψουν την Εκκλησία επειδή αποτελεί «έναν άνομο γείτονα των μουσουλμάνων που κατοικούν στην περιοχή και για αυτό τον λόγο θα πρέπει να μετακινηθεί». Οι μουσουλμάνοι απαίτησαν την μετακίνηση της Εκκλησίας μακρυά από τις οικίες όπου κατοικούν ισλαμιστές και δεν επιτρέπουν πλέον στον πάστορα Domadios να εισέλθει στο Ναό. Η αστυνομία της περιοχής στεκόταν άπραγη σε όλα αυτά τα θλιβερά γεγονότα, παρότι βρισκόταν μπροστά στις αποτρόπαιες αυτές σκηνές.

Η Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου χτίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 – 200 οικογένειες Κοπτών Χριστιανών παρακολουθούν τις λειτουργίες της Εκκλησίας. Πρίν από τρείς μήνες οι μουσουλμάνοι άνοιξαν τρύπα στον ναό ώστε να παρακολουθούν τις δραστηριότητες στο εσωτερικό του. Πρίν από μερικές ημέρες οι ισλαμιστές απαίτησαν να μετακινηθεί η εκκλησία και αρνήθηκαν την προσφορά της Εκκλησίας να αγοράσει την οικία του μουσουλμάνου γείτονα.

Οι επικεφαλείς της επαρχιακής αστυνομίας μετέβησαν στο χωριό προσπαθώντας να συμφιλιώσουν τον Πάστορα της Εκκλησίας και τους εξαγριωμένους μουσουλμάνους. Οι μουσουλμάνοι αρνήθηκαν όλες τις προτάσεις, αποχωρώντας από την συνάντηση. Πολύ σύντομα, και υπό την παρουσία της αστυνομίας, εκατοντάδες μουσουλμάνοι ξεκίνησαν να συγκεντρώνονται πετώντας τούβλα στον Ναό – οι αστυνομικοί δεν έκαναν ουδεμία προσπάθεια να τους σταματήσουν...



Ο αγριεμένος όχλος σκαρφάλωσε στον θόλο της εκκλησίας, κατεδαφίζοντάς τον και τυλίγοντάς τον στις φλόγες... Ο θόλος κατέρρευσε εντός της φλεγόμενης Εκκλησίας προκαλώντας τεράστιες ζημιές στο εσωτερικό του... Όλα τα Εικονίσματα των Αγίων καταστράφηκαν από την ανεξέλεγκτη μανία του ισλαμικού όχλου...

Εδώ στο pentapostagma.gr θεωρούμε ότι οι ισλαμικές βαναυσότητες θα συνεχίσουν δυστυχώς να μας γεμίζουν με θλίψη– στους καιρούς που ζούμε οι Χριστιανοί αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερους και αγριότερους διωγμούς και οι μουσουλμάνοι δεν θα σταματήσουν τις ωμότητες αν δεν επιβληθεί πλήρως ο ισλαμικός νόμος κατά των Χριστιανικών μειονοτήτων....
pentapostagma
Ἐνημέρωσις καὶ Δρᾶσις 
γιὰ ἕνα πολὺ σοβαρὸ θέμα
 

Ὁ Νόμος 3.984/2011
καὶ ὁ λεγόμενος «ἐγκεφαλικὸς θάνατος»

 

Ἡ θέσις 
τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῶν Ἐνισταμένων








α. Ὁ Νόμος 3.984/2011, ὁ ὁποῖος ψηφίσθηκε ἀπὸ τὴν Βουλὴ τῶνἙλ-λήνων καὶ ἀφορᾶ στὴν «Δωρεὰ καὶ μεταμόσχευση ὀργάνων», στὸ Ἄρθρο 9, ἀποδέχεται ὡς κριτήριο τῆς ἐπελεύσεως τοῦ θανάτου τὴν «νέκρωση τοῦ ἐγκεφαλικοῦ στελέχους», δηλαδὴ δέχεται ὡς πραγματικὸ βιολογικὸ θάνατο τὸν λεγόμενο «ἐγκεφαλικὸ θάνατο».
 



β. Ἐν τούτοις, τόσο ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας, ὅσο καὶ ἕνα μεγάλο μέρος τῆς Ἰατρικῆς Κοινότητος, δὲν ἀποδέχονται τὴν ταύτισι τοῦ «ἐγκεφαλικοῦ θανάτου» μὲ τὸν βιολογικὸ θάνατο, ἐφ’ ὅσον αὐτὴ ἡ ταύτισις δημιουργεῖ καίρια ἠθικὰ προβλήματα.
 



γ. Ἐξ ἐπόψεως βιολογικῆς, ὁ θάνατος ὁρίζεται ὡς τὸ στιγμιαῖο ἐκεῖνο γεγονός, τὸ ὁποῖο χωρίζει δύο διαδικασίες: τὴν διαδικασία τοῦ θανάτου ἀπὸ τὴν διαδικασία τῆς ἀποσυνθέσεως.
 



● Ἑπομένως,τὸ καλύτερο καὶ ἀσφαλέστερο κριτήριο προσδιορισμοῦ τοῦ βιολογικοῦ θανάτου γιὰ τὸν ἄνθρωπο εἶναι ἡ ὁριστικὴ παῦσις τῆς κυκλοφορίας τοῦ αἵματος, μετὰ τὴν ὁποία ἀρχίζει ἡ ἀποσύνθεσις.
 



δ. Εἶναι λοιπὸν σαφές, ὅτι ὁ ἐγκεφαλικὰ νεκρὸς δὲν εἶναι πραγματικὰ νεκρός, δὲν εἶναι πτῶμα, ἀλλὰ ἕνας βαρειὰ ἀσθενής, ὁ ὁποῖος πορεύεται πρὸς τὸν θάνατο.
 



ε. Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας πιστεύει, ὅτι ἡ ψυχὴ δὲν ἑδράζεται στὸν ἐγκέφαλο, ὁπότε μὲ τὴν καταστροφή του νὰ ἀναχωρῆ καὶ ἡ ψυχὴ ἀπὸ τὸ σῶμα.
 



●Ἡ ψυχὴ εἶναι ἡ ζωοποιὸς δύναμις τοῦ σώματος καὶ μόνον ὅταν αὐτὴ ἀναχωρῆ τὸ σῶμα εἶναι ὄντως νεκρόν.
 



στ. Τὸ θέμα τοῦ «ἐγκεφαλικοῦ θανάτου» ἔχει συνδεθῆ μὲ τὶς Μεταμοσχεύσεις, δηλαδὴ τὴν λῆψι/ἀφαίρεσι ὀργάνων ἀπὸ ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι ὅμως δὲν εἶναι καὶ δὲν θεωροῦνται θεολογικὰ καὶ ἰατρικὰ ὁριστικὰ νεκροί.
 



●Τοῦτο σημαίνει, ὅτι ἡ ἀφαίρεσις ὀργάνων ἀπὸ ἕναν λεγόμενο ἐγκεφαλικὰ νεκρό, ἀπαιτεῖ τὴν συντόμευσι τῆς ζωῆς τοῦ θνήσκοντος, ἀφοῦ ὑποβληθῆ σὲ γενικὴ/ὁλικὴ νάρκωσι.
 




ζ. Ἡ συγκλονιστικὴ ἐμπειρία τῆς αἰφνιδίου καὶ ἀπροσδοκήτου ἀνανήψεως ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι ἐθεωροῦντο ἐγκεφαλικὰ νεκροί, ἀποτελεῖ καὶ τὴν ἀδιάσειστη τεκμηρίωσι, ὅτι δὲν ταυτίζεται ὁ ἐγκεφαλικὸς μὲ τὸν βιολογικὸ θάνατο.
 




η. Γιὰ περαιτέρω ἐμβάθυνσι καὶ προβληματισμὸ εἶναι ἀπαραίτητος ἡ μελέτη σοβαρῶν ἐπιστημονικῶν ἄρθρων, τὰ ὁποῖα ἔχουν ἀναρτηθῆ καὶ στὸ Διαδίκτυο, ἕνα ἐκ τῶν ὁποίων καὶ στὴν Ἱστοσελίδα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μας (βλ. Ἐμμανουὴλ Παναγοπούλου, Καθηγητοῦ Χειρουργικῆς, «Ἐγκεφαλικὸς Θάνατος»).
 




θ. Βάσει ὅλων τῶν ἀνωτέρω, προτείνουμε ἕνα σχέδιο Ὑπευθύνου Δηλώσεως, τὴν ὁποία κάθε πιστὸ μέλος τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Κοινότητός μας πρέπει νὰ ὑπογράψη καὶ ἀποστείλη στὸν Ἐθνικὸ Ὀργανισμὸ Μεταμοσχεύσεων, μέσῳ τοῦ τοπικοῦ «Κ.Ε.Π.», μέχρι τὸ ἀργότερο τῆς 31ης Μαΐου 2013, μετὰ τὴν ὁποία ἀρχίζει ἡ ἰσχὺς τῆς Ἀρχῆς, τὴν ὁποίαν θέτει ὁ Νόμος 3.984/2011, ὅτι ὁ μὴ δηλώσας ἄρνησιν «ὅσο ζοῦσε» θεωρεῖται δότης τῶν ὀργάνων του.
 




Φυλὴ Ἀττικῆς Ἐκ τῆς Γραμματείας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
6η/19η Φεβρουαρίου 2013 


† Ὁ Ἐπίσκοπος Γαρδικίου Κλήμης
 

† Ἁγίου Φωτίου τοῦ Μεγάλου

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013


Κακοδοξιών Ζηζιούλα έλεγχος





ΩΣ ΠΟΤΕ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ,
ΘΑ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ;







ς πότε ὁ μητροπολίτης Περγάμου κ. Ἰωάννης Ζηζιούλας θὰ ἀρνεῖται νὰ ἀπαντήσει στὶς ἐπὶ αἱρέσει αἰτιάσεις ἐναντίον του;




Ἕως πότε ἡ Ἱ. Σύνοδος, οἱ εὔλαλοι περὶ ἄλλων θεμάτων Ἐπίσκοποι καὶ ποιμένες, θὰ παραβλέπουν τὸ γεγονὸς τῆς καταγγελομένης αἱρέσεως; Δὲν τοὺς ἐνδιαφέρει πλέον ἡ Πίστις τῆς Ἐκκλησίας;




Δὲν ἔχουν καταλάβει ὅτι ὁ Περγάμου δὲν ὁμιλεῖ ὡς ἀκαδημαϊκὸς ἐπιστήμων, ἀλλὰ ὡς Ἐπίσκοπος-διδάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας καὶ «ἐκπρόσωπός» μας στοὺς Διαλόγους; 



Ὅτι παρὰ τὶς καταγγελίες, οὐδεμία εὐαισθησία ἔδειξε καὶ οὐδεμία προσπάθεια ἔκαμε γιὰ νὰ ἀποσείσει τὶς κατηγορίες, ἀλλὰ ἀντίθετα  ἐπιμένει στὶς κακοδοξίες του, καὶ τὶς ἐπαυξάνει, καὶ τὶς θεμελιώνει, διαπιστώνοντας ὅτι οἱ φύλακες τῆς Πίστεως ὀρθόδοξοι ποιμένες σκοπίμως σιωποῦν;





Καταθέσαμε ὡς μέλη τῆς Ἐκκλησίας τὶς θέσεις μας. Μὲ συνείδηση τῶν ἐλλείψεών μας καὶ μὲ προβληματισμὸ γιὰ τοὺς ἐκ τῶν ἐν Φαναρίῳ ἀποδιδόμενους σὲ μᾶς χαρακτηρισμοὺς γιὰ φονταμενταλισμὸ καὶ ζηλωτισμό. Χαρακτηρισμούς, ποὺ μᾶς ἀποδίδονται μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ παραθέτουμε τὴν φωνὴν τῶν Πατέρων, ποὺ οἱ μέντορες τοῦ Φαναρίου καταπνίγουν. Ἀλλὰ ἐὰν ἔχουμε λάθος, γιατί δὲν ἀντικρούουν τὰ ἐπιχειρήματά μας –ὅλα παρμένα ἐκ τῶν Πατερικῶν κειμένων–, ἀλλὰ τὰ παραβλέπουν καὶ τὰ ἀπαξιώνουν; Δὲν ἔχουν οἱ Πατριαρχικοὶ Οἰκουμενιστὲς καὶ οἱ ἐν Ἑλλάδι σιωπῶντες Ἐπίσκοποι ἐπιχειρήματα; Δὲν ἀξίζουν τὸ Διάλογο οἱ ὁμόδοξοι, καὶ τὸν ἀξίζουν μόνο οἱ ἑτερόδοξοι;




Ἄλλη μιὰ φορὰ καταθέτουμε κείμενα τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ τὰ προσθέτουμε στὰ ἕως τώρα ἀναπάντητα κείμενα ποὺ ἔχουμε καταθέσει. Πρόκειται γιὰ κείμενα ποὺ ἔρχονται σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς καινοφανεῖς θεωρίες τοῦ Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ἰωάννη Ζηζιούλα περὶ «Πρώτου» εἰς τὴν Ἁγίαν Τριάδαν, τὸν ὁποῖον (κ. Ζηζιούλα) ἐπαίνεσε ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, λέγων ὅτι «ἀποτελεῖ τὸν στιβαρὸν θεολογικὸν βραχίονα τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Μεγάλης Ἐκκλησίας»!




Ἀλήθεια, λοιπόν; Ὁ καταγγελλόμενος ἐπὶ αἱρέσει καὶ ἐπιμένων στὶς καταγγελλόμενες καινοτομίες ἀποτελεῖ τὸν «στιβαρὸν θεολογικὸν βραχίονα»!!!





Παραθέτουμε ἐν ἀρχῇ κάποιες σύντομες, ἀποσπασματικὲς ρήσεις τῶν Ἁγίων Πατέρων, ποὺ ἀντικρούουν τὴ αἱρετικὴ «θεολογία» τοῦ Περγάμου περὶ «Πρώτου», στὴ συνέχεια παραθέτουμε κάποιες ἐπεξηγηματικὲς σημειώσεις καὶ τέλος, μεγαλύτερα ἀποσπάσματα ἀπὸ τὰ κείμενα τῶν Πατέρων.



Mονο η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ, εγραψε ολοκληρη την αληθεια, για την παραιτησι του πάπα.

  ====================

La Repubblica: Gay σκάνδαλο κρύβεται πίσω από την παραίτηση του Βενέδικτου! 

 



Τα σενάρια συνωμοσίας ξέσπασαν αμέσως μετά την ανακοίνωση της παραίτησης του Πάπα Βενέδικτου του 16ου. Πολλά διαψεύστηκαν, άλλα ξεχάστηκαν, και άλλα ερευνώνται ακόμη.

Πρόκειται για την πρώτη παραίτηση Πάπα μετά από 600 χρόνια και συνεπώς δεν είναι τυπική διαδικασία. Τώρα, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Republica ο Βενέδικτος αποφάσισε να αποσυρθεί καθώς αναφορές, εκθέσεις και φήμες τον εμφανίζουν εμπλεκόμενο με ένα λόμπι ομοφυλοφίλων, την ώρα που βγαίνουν στοιχεία στην επιφάνεια για τη διαφθορά,.

Ο Βενέδικτος ζήτησε από τους συμβούλους του να εκπονήσουν μια έκθεση για μια σειρά θεμάτων στο Βατικανό, μετά το σκάνδαλο με τα Vatileaks, όπου απόρρητες και ιδιαίτερα ευαίσθητες πληροφορίες είδαν το φως της Δημοσιότητας.

Τα όσα περιγράφονται στην μεγέθους 30 σελίδων έκθεση ενίσχυσαν την απόφαση του Βενέδικτου να παραιτηθεί.

Σύμφωνα με την πρώτη σε κυκλοφορία ιταλική εφημερίδα στην έκθεση περιγράφονταν διαπλοκές και ίντριγκες καθώς και η αυξημένη επιρροή ενός γκέι λόμπι προς τον προκαθήμενο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
koolnews.gr

Aξιοι ειναι εκεινοι,

που οταν πεσουν,

εχουν τη δυναμι,

να σηκωνονται ορθιοι... 

 



Εχω μία πλούσια γλώσσα καὶ μία ἱστορία ποὺ οἱ πρόγονοί μου τὰ ἀφήσανε κληρονομιά...  



Ἔχω μία πατρίδα πανέμορφη κυρὰ κι ἀρχόντισσα ζηλευτὴ σ' ὅλο τὸν κόσμο, ποὺ τὴν κουβαλάω μέσα στὸ αἷμα μου, ποὺ ἀποτελεῖ τὴν τιμὴ καὶ τὸ χρέος μου...  



Ἔχω ἕναν Θεὸ ποὺ ποτὲ δὲν μὲ ἐγκατέλειψε καὶ ὅσο καὶ ἂν τὸν πλήγωσα στάθηκε στὸ πλευρό μου καὶ μοῦ ἔδωσε πολλὲς εὐκαιρίες, σὰν νὰ ἤμουνα τὸ κακομαθημένο παιδί του...


Ἔχω καὶ 2 μέτρα γὴς γιὰ νὰ μὲ ἀγκαλιάσει στοργικά, ὅποτε ἔρθει ἡ ὥρα…  



Ε, λοιπόν, δὲν τοὺς ἐπιτρέπω αὐτοὺς τοὺς ἀγύρτες νὰ μοῦ πάρουν τίποτε ἀπὸ ὅλα αὐτά.
 


Οὔτε καὶ θὰ ἐπιτρέψω αὐτὴ τὴν ὄμορφη κυρά, τὴν Ἑλλάδα, ποὺ βίασαν ἐτοῦτοι οἱ λακέδες νὰ συνεχίσουν νὰ τὴν ἐσέρνουνε δεμένη καὶ κουρελιασμένη στὸ βρωμερὸ ἅρμα τῆς φονικῆς, μισάνθρωπης καὶ μισαλλόδοξης φύσης τους, γιὰ νὰ γελᾶνε τὰ ἀνθρωπόμορφα κτήνη ποὺ ἔχουνε γὶ ἀφεντικά τους…  



Οὔτε θὰ ἀφήσω τὰ θηρία ἐτοῦτα νὰ μοῦ μαγαρίσουνε τὶς ὄμορφες θάλασσες, μήτε νὰ μοῦ κρύψουνε τὸν καταγάλανο οὐρανὸ ποὺ μὲ σκεπάζει... 



Οὔτε τὴν πίστη μου θὰ ἀφήσω νὰ μοῦ χαλάσουν οἱ ἐπιτήδειοι θηρευτὲς ἀνθρώπων καὶ ψυχῶν, ποὺ στὸ πλευρὸ τοὺς βάλανε τὸν διάολο γιὰ νὰ μὲ πολεμήσουν...  



Μά, οὔτε καὶ τὸ ἕνα μέτρο ἀπὸ τὴ γῆ ποὺ περιμένει νὰ μὲ ἀναπαύσει δὲν τοὺς δίνω, γιατί.... τότε δὲν θὰ ἔχω οὔτε μέρος γιὰ νὰ ἀναπαυθῶ ὅπως σὲ κάθε ἄνθρωπο ἁρμόζει...
 


Στὰ καταγώγια τῶν ψυχῶν τους νὰ ψάξουνε νὰ βροῦνε ἐτοῦτοι οἱ μοῦλοι τὶς πόρνες ποὺ λαχταροῦν γιὰ νὰ ταιριάξουν τὶς ψυχές τους...
 


Στὰ αἱματοβαμμένα παλάτια τῶν ἀφεντάδων τους νὰ ψάξουν νὰ βροῦνε τὴν πατρίδα ποὺ θὰ τοὺς ἀνεχτεῖ καὶ δὲν θὰ τοὺς ξεράσει...
 


Στὰ σκοτάδια τῆς κόλασης να βρεθοῦν, σὲ ἐκεῖνα ποὺ διάλεξαν νὰ κυλιστοῦν οἱ ἴδιοι γιὰ νὰ βροῦνε τὸν δαίμονα ποὺ λατρεύουν καὶ ποὺ ἀποζητᾶ νὰ μαγαρίσει καὶ νὰ μακελέψει τὴν γῆ ἐκείνη, αὐτὴ τὴν πατρίδα, ποὺ πληρώθηκε μὲ αἷμα πραγματικῶν ἀνδρῶν ποὺ εἶχαν ἀξιοσύνη, λόγο καὶ τιμή, ἀλλὰ καὶ πίστη ποὺ τὴν βάζανε πάνω καὶ ἀπὸ τὴν ζωή τους...
 


Ἐγώ, ἄλλο δρόμο δὲν ἔχω, ἀπὸ τὸ νὰ ἁρματωθῶ τὴν πίστη μου καὶ τῶν προγόνων μου τὰ ἱερὰ καὶ τὰ ὅσια καὶ νὰ ξεκινήσω γιὰ νὰ βαδίσω στὸ δύσκολο μονοπάτι τοῦ χρέους ποὺ αὐτὴ ἡ ἀκριβῆ πατρίδα μὲ τίμησε καὶ μοῦ τὸ ἔδωσε στοὺς ὤμους...
 


Μονάχα, νά..., ἀδερφὲ καὶ πατριώτη, θὰ ἦταν εὐκολότερο γιὰ ἐμένα τὸν ἄμαθο, ἂν σὲ εἶχα δίπλα μου δάσκαλο καὶ συνοδοιπόρο καὶ ντυμένοι μὲ τὴν ἴδια ἀστραφτερὴ προγονικὴ ἁρματωσιὰ νὰ περπατήσουμε περήφανα καὶ ἀντρίκια, ὅπως μᾶς ἁρμόζει, στὸν δρόμο τοῦ πραγματικοῦ μας χρέους...
 


Καὶ νὰ θυμᾶσαι ἀδερφέ, ἂν φοβηθεῖς στὸ δρόμο, ὅλοι αὐτοὶ δὲν εἶναι ἄξιοι οὔτε στὴν σκιὰ ἑνὸς Ἕλληνα νὰ σταθοῦν...


απο το Ρωμεϊκο Οδοιπορικο


ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ!!!

 
ΑΝΑΣΤΑΤΗ Η ΦΙΛΗΣΥΧΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ !!!
 
ΙΕΡΟΠΑΙΣ... ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΕΣ... 
Γράφει ο Γιάννης Ν. Πορφύρης
 


ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ!!!


Η στήλη μας καταγγέλει τον αξιότιμον κ. Αθανάσιον Βαμβίνη, - μηχανικό κατα δήλωση του - το επάγγελμα, υιό του επισκοπικού δικαστή ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΈΡΟΥ πατρός Θωμά Βαμβίνη, κάτοικο πότε Εδέσσης και πότε Ναυπάκτου, για παράνομο εκφοβισμό πιστών κατά συρροήν!!! 




  
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΡΩΤΗ

Πρωϊνό της Κυριακής 17η Φεβρουαρίου 2013,στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου!!!! 
Ο μαθητής της 1ης Λυκείου Ανδρέας Μάνθου Κολοκυθας, εκκλησιάστηκε, όπως συνήθιζε να κάνει στον Αγιο Δημήτριο Ναυπακτου, μαζί με άλλο φίλο του. 
 Εξ άλλου ήταν και μνημόσυνο φιλικού προσώπου...  
Ο νεαρός Ανδρέας, προς τιμήν του βοηθάει πάντα στο ιερό τους ιερείς, ντύνεται στολή ιερόπαιδος, κρατάει τα μανουάλια και τα εξαπτέρυγα, στις λιτανείες, απαγγέλει το Σύμβολο της Πίστεως, προσφέρει τις υπηρεσίες του στους ναούς. 
Να όμως που αγαπάει το Μοναστήρι και ανηφορίζει με το πλήθος της νεολαίας προς τα εκεί! 
Χωρίς να το ξέρει, ΑΓΡΥΠΝΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ!!!!!
 
Ηδη ο μικρός Ανδρέας απέκτησε ΠΟΙΝΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ!!!  
Τον έχει σταμπάρει η μυστική υπηρεσία της Μητρόπολης και τον ΚΑΤΈΓΡΑΨΕ ως ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗ!!!


Αποτέλεσμα;;;; να τον πλησιάσει ένας "ειδικός ιερός αστυνομικός" 
-ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΙΟΣ ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ;;;; - να τον επιπλήξει σε ύφος ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΗ!!!! και να του ειπεί.....
ΒΓΕΣ ΕΞΩ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ!!! 
ΕΙΣΑΙ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΣ!! 
ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ!!! 
ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ!!! 
ΟΥΤΕ ΝΑ ΞΑΝΑΠΕΙΣ ΤΟ "ΠΙΣΤΕΥΩ" .....

Κατατρομαγμένος ο Ανδρέας, στενoχωρημένος και πολύ μελαγχολικός κατήγγειλε τα θλιβερά αυτά συμβάντα στους συγγενείς του και στην οικογένειά του... 
Το γεγονός μαθεύτηκε σε όλη τη Ναύπακτο και όλος ο κόσμος  αγανάκτησε!!
- Ντροπή και αίσχος είπαν οι περισσότεροι!!!
- Δεν ξανάγινε ποτέ αυτό, είπαν οι γεροντότεροι... 
- Μεγάλη κακία και υποκρισία... είπαν άλλοι!!!
- Εφτασαν ως εκεί, είπε δίκαια η θεία του, που μου το είπε και ζήτησε να το καυτηριάσω!!!



Σεβασμιώτατε,
Σας ερωτώ, εγκρίνετε τέτοιες ...... συμπεριφορές;;;
Είστε σύμφωνος με τέτοιες ενέργειες;;;

Με σεβασμό
Μάνθος Κολoκύθας
Εργατικές Κατοικίες Ναυπάκτου


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το κατά συρροήν, αφορά ...προτέρα (!) συμπεριφορά του εν λόγω κυρίου προς εμένα!!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου