Σάββατο, 12 Μαΐου 2012


Εκοιμήθη εν Κυρίω 

ο ιεροκήρυκας 

κ. Παναγιώτης Παναγιωτίδης.


Εκοιμήθη εν Κυρίω ο γνωστός ζηλωτής ιεροκήρυκας της Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Παναγιωτίδης, ο οποίος εδώ και δεκαετίες "αλώνιζε" ολόκληρη την Μακεδονία κηρύττοντας τον λόγο του Θεού, έκανε αντιαιρετικές ομιλίες και ομιλίες πάνω στην Αγία Γραφή, σε ιερούς ναούς, αίθουσες ομιλιών, κύκλους μελέτης Αγίας Γραφής, αντιαιρετικά σεμινάρια.
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί, σήμερα Σάββατο 12 Μαΐου 2012, και ώρα 18:00,στα κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου, στο δρόμο Χαριλάου- Θέρμης.
Ο Κύριος να τον αναπαύσει εν σκηναίς δικαίων και να του χαρίσει ” Καλό Παράδεισο” και “Καλή Ανάσταση”!

ΚΛΕΦΤΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΑΣΤΗΣ,

Ο ΣΚΟΠΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 

ΒΡΑΝΙΣΚΟΦΣΚΙ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑ, 

ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΧΟΣ ΘΥΤΗΣ.


"Το Δικαστήριο της πόλης Βέλες επιβεβαίωσε σήμερα ποινή φυλάκισης 2,5 χρόνων σε βάρος του Ιωάννη ή Ζόραν Βρανίσκοφσκι που παριστάνει τον "αρχιεπίσκοπο" Αχρίδος , για υπεξαίρεση 250.000 ευρώ από τα κονδύλια της Σκοπιανης Ορθόδοξης Εκκλησίας, το διάστημα που ο Βρανίσκοφσκι ήταν μητροπολίτης της Εκκλησίας αυτής.
Το δικαστήριο είχε επιβάλει ερήμην την ίδια ποινή στον Βρανίσκοφσκι, το 2009.
Ο Βρανίσκοφσκι αμφισβήτησε τις κατηγορίες σε βάρος του, τις οποίες χαρακτήρισε "αβάσιμες" και "κατασκευασμένες" και υποστήριξε ότι η δίωξή του έχει πολιτικό χαρακτήρα".


Ο εν λόγω κύριος Βρανισκόφσκυ, ενω θα μπορουσε να διαμένη κοντυτερα απο τα Σκόπια, στα συνορα της Γιουγκοσλαβίας με τα Σκόπια, επι χρονια πολλά σκόπιμα διέμενε στη Θεσσαλονίκη, καυχώμενος μάλιστα οτι ειναι η προσωρινη εδρα του.
Επιτέλους ξεκουμπίστηκε από εδώ και προσωρινά ησυχάσαμε απο την βδελυρη παρουσια του.
Ακους εκει, εδρα του, η ....Θεσσαλονικη!!!
Αυτος ειναι ο μοναδικος ποθος και ο καϋμός του Σκοπιανου και ολων των Γυφτοσκοπιανών. 
Καποτε να καταλαβουν και να κυριαρχήσουν σε ολοκληρη την Μακεδονια και να εχουν προσβασι στο λιμανι της  Θεσσαλονικης.
Εφθασαν στο σημειο να πλαστογραφησουν την ιστορια της Μακεδονιας και να ενταξουν τον Μεγα Αλεξανδρο στους Σκοπιανους, οτι ειναι Σκοπιανος. 
Αυτοί που δεν ξέρουν γρί από Ελληνικά και η γλώσσα τους είναι τα καθαρα και τα ακαθαρτα Σλαβικά.


Ο εν λογω υποπτος κυριος Βρανισκόφσκυ, ειναι συνενοχος της προμελετημένης και προκατασκευασμενης διωξεως του Αγιου μητροπολιτου Ρασκας και Πριζρενης κ. ΑΡΤΕΜΙΟΥ, και της βαρβαρης και εξοντωτικης ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΤΙΚΗΣ αποπομπης του από το Μαρτυρικο Κοσσοβο το οποιο η ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΑ των ρασοφορων Σερβων το αφησε στην τυχη του στους Αλβανους εγκληματιες και στου Αμερικανους εγκληματιες.


Ο εν λογω κυριος Βρανισκόφσκυ, ενω εκκρεμει σε βαρος του ενταλμα της Ιντερπολ περιφερεται τελειως ελευθερος και σκανδαλωδως δεν συλλαμβανεται κατα παραβασιν των διεθνων ορων και κανονων που ισχυουν σε ολα τα κρατη της γης.
Ποιοι ειναι οι προστατες αυτου του υποπτου ρασοφορου;
Ποιοι εμποδιζουν τις διωκτικες αρχες και εξουσιες να συλληφθη;
Πως συνεληφθη στην Βουλγαρια με το ενταλμα της Ιντερπολ και δεν συλλαμβανεται στην Σερβια και εδω στην Ελλαδα;
Τι ειναι εδω στην πατριδα μας .... ξεφραγο αμπελι;
Ποιος καλυπτει αυτον τον αναιδεστατο κλεφτη και καταχραστη;

Ο εν λογω κυριος Βρανισκόφσκυ, μαζευε και μαζευει χρηματα - ελεω διαφορων παραγοντων και καποιου κοσμητορα της Θεσσαλονικης - και καλοπερνουσε εδω και χρονια στη Θεσσαλονικη μαλιστα στο διαμερισμα που τον νοικιαζε ποληος γεροντας δεν του λειπει κανενα συγχρονο ποτο κατα την μαρτυρια του αγωνιστου δημοσιογραφου Γρηγορη Μιχαλοπουλου που το επισκεφθηκε μαζι με τον προαναφερθεντα αφελη γεροντα και κερασθηκε απο τον ιδιο τον Σκοπιανο Βρανισκοφσκυ.  


Ο εν λογω Σκοπιανος κυριος Βρανισκόφσκυ, ειναι εκεινος που οταν λειτουργει με αλλους Ελληνες αρχιερεις σε διαφορες πολεις της Μακεδονιας που τον καλουν εχει το θρασος και την αναιδεια να παρακαθηται πλάι των αρχιεπισκόπων και πατριαρχων χωρων και ηπειρων και οχι σαν απλος μητροπολιτης διπλα στους Ελληνες μητροπολιτες.
Τολμαει και διαπραττει ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ αυτην την ατιμη παρατυπια, ακομα και οταν λειτουργει ο μητροπολιτης Θεσσαλονικης κ. Ανθιμος, και παρακαθηται πριν απο αυτον, ενω δεν ειναι παρα ενας απλος μητροπολίτης και θα πρεπει να παρακαθηται μετα απο αυτον.
Θρασυτατος και αναιδεστατος ο Σκοπιανος, ΠΡΟΚΑΛΕΙ συνεχως τους Ελληνες μητροπολιτες ΚΑΤΑΧΡΩΜΕΝΟΣ την φιλοξενια τους.


Ο εν λόγω κυριος Βρανισκόφσκυ, επισκεπτεται διαφορα μοναστηρια της Βορειου Ελλαδος με εθνικα υποπτα προσωπα και μαλιστα ανθρωπους του Σκοπιανου κατασκοπευτικου προξενειου των Σκοπιων.


Ο εν λογω κυριος Βρανισκόφσκυ, ενω δεν γνωριζει Ελληνικα, καθοτι Σερβοσκοπιανος, καταφερε μεσω Σταμουλη και των Οικουμενιστων και Λατινοφρονων καθηγητων της Ουνιτικης Θεολογικης Σχολης Θεσσαλονικης να γινη διδακτορας της Θεολογιας, ο ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΣ, όπως το ιδιο συνεβη και με τον Ζεν πρεμιε Ελπιδοφορο Λαμπρυνιαδη που δεσποτογατει στην αυλη του Αρχιαιρεσιαρχου του Φαναριου..


Μετα απο ολα αυτα και αλλα πολλα κατορθωματα του Ζοραν Βρανισκοφσκυ, δεν μας εκπληττει καθολου η οποια δικαιη μεταχειρισι του απο το Κρατος των Σκοπιων.
Ων επραξε, απολαμβάνει...
Νιομιζουμε οτι θα πρεπει να δικαστη και απο το Ελληνικο Κρατος αλλα και απο την Ελληνικη Εκκλησια μεσα στην οποια ....αλωνιζει κυριολεκτικα και εξυπηρετει τους σκοπους της πατριδας του και τους κατοικους της, τους Γυφτοσκοπιανους.


ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ;

==============

ΣΗΜΕΡΑ βλέπετε, ένα τέτοιο φαινόμενο;
Αυτή δεν είναι κυρίως η αποστολή των κληρικών, η αποστολή της Εκκλησίας;
Η διδαχή, η μαθητεία και το κήρυγμα;

Τότε γιατί περιορίζονται μόνο στις λατρευτικές συνάξεις;
Οταν - κατά τον ιερόν Χρυσόστομον - ένας ανθρωπος "ζήλω πεπυρωμένος" είναι ικανός ολόκληρον διορθώσασθε δήμον, 10.000 κληρικοί, πόσων δήμων και πόσων χωριών και πόσων πολεων και πόσων χωρών, θα μπορούσαν να μεταστρέψουν τους απιστους σε πιστούς και τους αχρίστιανους σε χριστιανούς;


τι δε τος τν κκλησιν προεσττας,
ν πάσ μν μέρ,
ξαιρέτως δ ν τας Κυριακας,
πάντα τν κλρον κα τν λαν κδιδάσκειν τος τς εσεβείας λόγους,
κ τς θείας γραφς ναλεγομένους τ τς ληθείας νοήματά τε, κα κρίματα,
κα
ΜΗ ΠΑΡΕΚΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΗΔΗ ΤΕΘΕΝΤΑΣ ΟΡΟΥΣ,
ή ΤΗΝ ΕΚ ΤΩΝ ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝΠΑΡΑΔΟΣΙΝ.
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΙ ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΑΝΑΚΙΝΗΘΕΙΗ ΛΟΓΟΣ, 

ΜΗ ΑΛΛΩΣ ΤΟΥΤΟΝ ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΩΣΑΝ,
ή ΩΣ ΑΝ ΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΦΩΣΤΗΡΕΣ,
ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ, 

ΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΕΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΡΕΘΕΝΤΟ·
ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΝ ΤΟΥΤΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΜΕΙΤΩΣΑΝ,
ή ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΕΙΟΥΣ ΣΥΝΤΑΤΤΟΝΤΕΣ·
να μή, στιν τε, πρς τοτο πόρως χοντες, 

ποπίπτοιεν το προσήκοντος.
Δι
γρ τς τν προειρημένων Πατέρων διδασκαλίας,
ο
λαο ν γνώσει γινόμενοι τν τε σπουδαίων κα αρετν,
κα
τν συμφόρων κα ποβλήτων,
τ
ν βίον μεταρρυθμίζουσι πρς τ βέλτιον,
κα
τ τς γνοίας οχ λίσκονται πάθει,
λλ προσέχοντες τ διδασκαλί,
αυτος πρς τ μ κακς παθεν παραθήγουσι,
κα
φόβ τν πηρτημένων τιμωριν τν σωτηρίαν αυτος ξεργάζονται.

(Κανόνας ΙΘ ΣΤ Οικουμενική Σύνοδος).


EKTAKTO: Οι Τούρκοι δοκιμάζουν 

στρατεύματα και γέφυρες 

στον Έβρο…

«Επιτέλους ξυπνήστε» θα μπορούσε να είναι ο εναλλακτικός τίτλος του θέματος, εάν απευθυνόταν προς τους πολιτικούς αρχηγούς. 
Την ίδια στιγμή, που η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται σε αναζήτηση εθνικής συνεννόησης, κυβέρνησης, και ...
φυσικά σχεδίου που να καλύπτει όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της χώρας, ανάμεσα στους εκτός συνόρων «θεατές» βρίσκονται και ορισμένοι που συνεχίζουν τη «συνήθη» δραστηριότητα τους.
 
Από την αρχή της τρέχουσας εβδομάδας, στο κέντρο εκπαίδευσης πλωτών μέσων των Τουρκικών Χερσαίων Δυνάμεων, στην Πόζνα, απέναντι από το προγεφύρωμα της Αδριανούπολης (Κάραγατς), στη ζώνη ευθύνης της ελληνικής XVI Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού (XVI M/K MΠ), σημειώνεται έντονη δραστηριότητα.

 
Συγκεκριμένα μονάδες ελιγμού (τεθωρακισμένα, πεζικό) και υποστήριξης μάχης (πυροβολικό, μηχανικό) της Τουρκικής 1ης Στρατιάς, ασκούνται με εντατικούς ρυθμούς στις επιχειρήσεις διάβασης ποταμίων γραμμών (βίαιες διαβάσεις, διαβάσεις ευκαιρίας, κ.λπ.).
Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, στο κέντρο εκπαίδευσης έχει μεταφερθεί και αναπτυχθεί σημαντικός αριθμός συλλογών πλωτών γεφυρών εφόδου EWK FSB-E (από το σύνολο των οκτώ που διατίθενται συνολικά), όπως επίσης και εξίσου σημαντικός αριθμός ακτοδρόμων Faun Trackway.
 
Υπενθυμίζεται ότι το περιοδικό «Στρατιωτική Ισορροπία & Γεωπολιτική» στο τεύχος Φεβρουαρίου 2012, είχε αποκαλύψει ότι τα μέσα Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, είχαν ολοκληρωθεί οι παραδόσεις 40 συστημάτων ακτοδρόμων βαρέος τύπου HGMS (Heavy Ground Mobility System). Τα 40 συστήματα είναι τοποθετημένα επί οχημάτων τακτικών μεταφορών IVECO TRAKKER 8×8, και αποτελούν τη μεγαλύτερη παραγγελία συστημάτων του τύπου που είχε αναλάβει η κατασκευάστρια εταιρία.
 
Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα διεξάγεται προγραμματισμένα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και το παρόν διάστημα περιλαμβάνεται μεταξύ αυτών, το ενδιαφέρον και την προσοχή της ελληνικής πλευράς προκάλεσε το μέγεθος (αριθμός συμμετεχουσών μονάδων) και η ένταση της.
Φυσικά όλα τα κατάλληλα μέτρα έχουν ήδη ληφθεί από την ελληνική πλευρά, καθώς με βάση τα διδάγματα του παρελθόντος, η Άγκυρα, πάντα τις περιόδους πολιτικής αστάθειας και κρίσης στην Ελλάδα, τις αντιλαμβάνεται ως «παράθυρο ευκαιρίας» για την επίτευξη… οροσήμων στον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό της…
defence-point

Παρασκευή, 11 Μαΐου 2012

Τα «πατριωτικά» 

και «ορθόδοξα» blogs. 

Προφητολογίες και σύγχυση






Κωστούλας Βασίλειος
Έχουμε περάσει σε άλλη εποχή. Στην εποχή που ο κόσμος κλείνει την τηλεόραση σιγά σιγά και για την ενημέρωση του καθημερινά «μπαίνει» σε κάποιο ή κάποια ιστολόγια που βρίσκει ο ίδιος πιο αντικειμενικά ή πιο κοντά σε εκείνο που πιστεύει. 

Με θεματολογία από πολιτική, θρησκευτικότητα, αθλητικά, κοινωνικά, τα blogs έχουνε καλύψει όλο το φάσμα της ενημέρωσης και αρθρογραφίας και διαμορφώνουν τις τάσεις στην Ελληνική κοινωνία. Αυτό δεν είναι απαραίτητα και κακό όταν απαιτείται μια αλλαγή πορείας από μια λιμνάζουσα κατάσταση. Ωστόσο παρόλο που η ενημέρωση από ανώνυμα ιστολόγια μπορεί να είναι έγκυρη, θα σταθώ κυρίως στα ιστολόγια που αντλούν τη θεματολογία τους από την Ορθοδοξία και μιλούν πατριωτικά.

Σίγουρα υπάρχει πλειάδα ιστολογίων που στις αρχειοθήκες τους μπορεί να βρει κάποιος Ορθόδοξα πατερικά κείμενα, φωτογραφίες ακόμα και βίντεο, ομιλίες από Γέροντες και πνευματικούς ποιμένες που δεν φοβούνται και βγαίνουν επώνυμα να ομολογήσουν τα πιστεύω τους, μέσα στην τρικυμία της σύγχυσης της εποχής μας.
Σε εποχή κρίσιμη για το Έθνος ωστόσο αρκετά από τα ιστολόγια αυτής της θεματολογίας χρησιμοποιούν την ανωνυμία για να περάσουν στον κόσμο μια ανούσια και ατέρμονη προφητολογία, χρησιμοποιώντας προρρήσεις Αγίων και για να επιβεβαιώσουν την επισκεψιμότητά τους περάσανε στις ανώνυμες τουφεκιές από ανώνυμους, που "προβλέπουν" σύντομα γεγονότα.

Σίγουρα βρισκόμαστε σε εποχή μεγάλων ανατροπών και αλλαγών και όσοι έχουν λίγο ασχοληθεί με τους Προφήτες και τους Αγίους καταλαβαίνουν σε ποια κρίσιμη περίοδο βρισκόμαστε.

Ωστόσο υπάρχει και ένα σαράκι που μας τρώει να θέλουμε να μάθουμε το μέλλον κοιτώντας από την κλειδαρότρυπα. Εκεί βρίσκουν κάποιοι το πάτημα. 


Χωρίς να θέλω να κάνω τον κριτή απλά να επισημάνω με μορφή διαπίστωσης.

Διαβάζω σε ιστολόγιο «Εκείνος ο γέροντας από εκεί, είπε εκείνο, αλλά είπε να μην πούμε το όνομά του, λόγω ταπεινοφροσύνης».

Και αναρωτιέμαι. Δεν θυμάμαι περίπτωση Αγίου ανθρώπου μέσα από την εκκλησία να προειδοποιεί ανώνυμα. Έιτε πρόκειται για Προφήτες, είτε πρόκειται για Αγίους γέροντες του βεληνεκούς του Παϊσίου, Πορφυρίου, Ιακώβου και Ιωσήφ, είτε από τον Άγιο Κοσμά και τις προφητείες του για την εποχή μας, όλοι τους ήταν επώνυμοι, συγκεκριμένοι, μεστοί και το κυριότερο αναλάμβαναν την ευθύνη των λόγων τους .

"Θα πέσει πείνα σύντομα" 

είπε κάποια μοναχή διαβάζω αλλού. Φυσικά όνομα δεν γράφει. Για να μπορούμε να το πάρουμε και πίσω αν αργήσει η πείνα λίγο παραπάνω. Εύκολο να το γράφει κάποιος αυτό του οποίου η πείνα δεν του άγγιξε ακόμα την πόρτα.

Αλλά δεν πιστεύουμε τον γ. Παϊσιο που μίλησε για αυτά. Ναι, να έχουμε την καλή ανησυχία, τόνιζε ο γ.Παϊσιος .Εμείς όμως μάλλον περάσαμε σε άλλο επίπεδο. Θέλουμε και την επιβεβαίωσή μας από «έγκυρους» σύγχρονους ασκητές. Λες και δεν μας δόθηκαν αρκετά να ξέρουμε. Θέλουμε να σπείρουμε και λίγο το φόβο που φυλάει τα έρμα. Δυστυχώς. Και «ξύπνησαν» και οι φυλλάδες με τα ένθετα τους να συνεπικουρούν σε αυτό.

Υπάρχει η διάκριση για να έχουμε την καλή η κακή ανησυχία από όλα όσα συμβαίνουν; Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία διάκριση. Γιατί αυτοί οι Άγιοι Γέροντες πρωτίστως μιλούσαν με διάκριση, με ευθύνη. Ήρθαν σε συγκεκριμένη εποχή για συγκεκριμένο λόγο. Προειδοποίησαν όχι τόσο για αυτά που θα συμβούν όσο για τα αίτια της κρίσης. Τελικά μια κρίση που οφείλεται στην αδιακρισία μας.

Διαβάζω αλλού πριν τις εκλογές. 

"Πολλοί γέροντες από το Άγιον Όρος μιλούν για τον Σύνδεσμο Εθνικής Ενότητας, ότι είναι καλοί και έχουν ευλογία". 
0.6% στις εκλογές ο ΣΕΕ και ξαφνικά το ξέχασαν αυτοί που το έγραφαν αυτό. Τι έγινε έπεσε κάποιος «πνευματικός» έξω που τα λέει αυτά; Η μήπως συνεχίζουμε να προβάλουμε την αδιακρισία μας;

Συνεχίζω να διαβάζω πάλι πριν τι εκλογές για "υποστήριξη" γνωστού χαρισματικού αγιορείτη γέροντα καθώς και πολλών αγιορειτών στην προσπάθεια του Πάνου Καμμένου..
 "Ο Καμμένος και οι Ανεξ. Έλληνες δεν χρειάζονται προβολη λένε απ ΄το Όρος γιατί ο κόσμος θα τον ψηφίζει από μόνος του"….

Ποια τα κίνητρα να χρησιμοποιούν κάποιοι συνεχώς το Άγιον Όρος ως επιβεβαίωση;

Ουδέν σχόλιον επ’αυτού.

Θα αναθερθώ ελαχίστως με το θέμα της Χρυσής Αυγής που προβάλλεται από κάποια ιστολόγια που έχουν και την Ορθοδοξία στον τίτλο τους και πολλά ιστολόγια στη θεματολογία τους.

Παρακολούθησα τις θέσεις τους σε εκπομπή στην τηλεόραση και συμφώνησα στο ότι ζητούν επιτακτικά να εφαρμόζονται οι Νόμοι. Διαφώνησα στο «είμαστε Εθνικιστές γιατί αγαπούμε την πατρίδα» γιατί από όσο γνωρίζω υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στον Εθνισμό και τον Εθνοφυλετισμό, ο οποίος έχει καταδικαστεί ως αίρεση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο  το 1872. Ο εθνοφυλετισμός είτε είναι ελληνικός, είτε τουρκικός , είτε βαλκανικός, είτε και ευρωπαϊκός είναι διάσπαση της Ρωμηοσύνης και αίρεση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν είναι δυνατόν η φυλή να τίθεται υπεράνω της ενότητος την οποία διασφαλίζει η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία.

Αυτή η ενότητα είναι που είχε δημιουργήσει τη Ρωμιοσύνη και είναι το ζητούμενο για το οποίο πολλοί «κόπτονται» στις μέρες μας.

Θέλει προσπάθεια τελικά όσοι επώνυμοι ή ανώνυμοι διαχειρίζονται κάποιο ιστολόγιο, να μην καταλήξουν σαν τα μέχρι πρότινος γνωστά ΜΜΕ που είναι μέρη του συστήματος. Γιατί αν γίνουν και αυτά, που είναι η τελευταία μορφή ενημέρωσης, μέρος του συστήματος, τότε θα γίνουν το ίδιο και αυτοί που τα διαβάζουν.

Κλείνοντας θα τονίσω για άλλη μία φορά τις προτροπές του Γέροντα Πορφυρίου προς όλους μας.

Όλοι πίσω. Όλοι πίσω. Πλανηθήκαμε, έλεγε ο Γέροντας

Και όσο συγχέουμε τα πάντα τόσο περισσότερο καταλαβαίνω τι εννοούσε ο Γέροντας.

πηγήτρελλογιαννης


ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ


του Αιδεσ. π. Γεώργιου Μεταλληνού 



Η Ἐκκλησιαστική Λατρεία εἶναι ἑορτάσιμη στό ἦθος της. 
Κάθε μέρα εἶναι γιά τήν Ἐκκλησία «πανήγυρις», ἑορτή, διότι οἱ μνῆμες τῶν Ἁγίων ἐπιβεβαιώνουν τή νίκη τοῦ Χριστοῦ πάνω στόν κόσμο (Ἰω. 16. 33). 

Ἡ ἄσκηση, ἐξ ἄλλου, προοδοποιεῖ την εἴσοδο στήν ἑορτή τῆς Ἐκκλησίας, στήν πνευματική πανήγυρή της. 
Εἶναι ἡ προετοιμασία γιά τή μετοχή τοῦ ὅλου ἀνθρώπου στήν «καινήν κτίσιν» (Β’ Κορ. 5. 17), πού ἀποκαλύπτεται στή λατρεία. 
Ὅπως σημειώνει ὁ Ἰ. Χρυσόστομος, «τό ζητούμενον ἐνταῦθα (=στή λατρεία) ψυχή νήφουσα, διεγηγερμένη διάνοια, καρδία κατανενυγμένη, λογισμός ἐρρωμένος. συνειδός κεκαθαρμένον».

Ἡ ἄσκηση ἐπιδιώκει, μέ τήν «ἀδιάλειπτη προσευχή, τήν ταπείνωση, τήν ἀπάθεια, τή νηστεία καί τή συνεχή λατρευτική πράξη, νά μεταβάλει τή ζωή σέ «θυσίαν ζῶσαν, ἁγίαν, τῷ Θεῷ εὐάρεστον» (Ρωμ. 12, 1), γιά νά βρεῖ τελικά ἡ ζωή τήν πρωταρχική της ὡραιότητα καί γνησιότητα. 

Ἡ ἄσκηση τῶν πιστῶν βρίσκει στή λατρεία μιάν ὄαση πνευματική, πού ἀναπαύει τή σκληρή ἀσκητική πράξη. 

Ἐξ ἄλλου, αὐτό πού γίνεται ὁ ἄνθρωπος μέ την ἄσκηση του, διά τῆς λατρείας, καί μάλιστα τῆς Θείας Εὐχαριστίας, ἐκκλησιοποιεῖται ἐντάσσεται δηλαδή στό σῶμα τοῦ Χριστοῦ, την Ἐκκλησία καί τό ἀτομικό γεγονός γίνεται συλλογικό, δηλαδή ἐκκλησιαστικό.


 Ἡ Λατρεία ἐν-Χριστώνει ὅλη τή ζωή τοῦ μοναχοῦ, ἀλλά καί κάθε πιστοῦ. 

Ἡ ἄσκηση παρέχει τή δυνατότητα γιά τήν πραγμάτωση αὐτοῦ τοῦ σκοποῦ, ἐφ’ ὅσον ὁ ἀκάθαρτος ἀπό τά πάθη ἄνθρωπος δέν μπορεῖ νά ὑμνήσει καί δοξάσει ἀληθινά τον Θεό. 

Ἄς θυμηθοῦμε τόν πασχάλιο ὕμνο: «Καί ἡμᾶς τούς εὐσεβεῖς καταξίωσον ἐν καθαρᾷ καρδίᾳ Σέ δοξάζειν». 
Ἡ «καθαρᾷ καρδίᾳ» εἶναι τό σκοπούμενο στήν χριστιανική ἄσκηση (πρβλ. Ψαλμ. 50, 12: «καρδίαν καθαράν κτίσον ἐν ἐμοί ὁ Θεός...»). 
Μόνον «ἐν καθαρᾷ καρδίᾳ» μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νά δεῖ τόν Θεό (Ματθ. 5, 8), νά φθάσει δηλαδή στόν ἀπόλυτο σκοπό τῆς ἐκκλησιαστικῆς ὑπάρξεως. 

Αὐτό ἀκριβῶς ἐκφράζει καί ὁ λόγος τοῦ ἱ. Δαμασκηνοῦ στον πασχάλιο κανόνα του: «Καθαρθῶμεν τάς αἰσθήσεις, καί ὀψόμεθα τῷ ἀπροσίτῳ φωτί τῆς ἀναστάσεως Χριστόν ἐξαστράπτοντα...».

Ἡ λατρεία ὁδηγεῖ στή θέωση, ὅταν ὅμως ὑπάρχει ἡ καθαρότητα τῆς καρδίας καί τῶν αἰσθήσεων. 
Ἄν ἡ λατρεία, συνεπῶς, εἶναι ἡ εἴσοδος στήν οὐράνια βασιλεία, ἡ ἄσκηση εἶναι ἡ ὁδός πρός αὐτήν.

Ἡ λατρεία καθορίζει καί ἀποκαλύπτει τόν σκοπό τῆς ὑπάρξεως μας· ἡ ἄσκηση συμβάλλει στήν ἐπίτευξη τοῦ σκοποῦ αὐτοῦ. 

Μέ την ἄσκηση, ὡς μόνιμο τρόπο ζωῆς γιά κάθε χριστιανό, ὁλόκληρη ἡ ζωή τοῦ πιστοῦ μεταμορφώνεται σέ λατρεία τοῦ Θεοῦ «ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ*» (Ἰω. 4. 23). 

Διότι ὁ ἀσκούμενος χριστιανός μεταβάλλεται ὁλόκληρος σέ «ναό τοῦ Θεοῦ», στόν ὁποῖο ἱερουργεῖται τό μυστήριο τῆς σωτηρίας. 

Ἀλλά ὅπως οἱ προσευχόμενοι καρδιακά στήν Κόρινθο (Α’ Κορ. 5. 19), μολονότι εἶχαν τήν «ἀδιάλειπτη προσευχή» (Α’ Θεσσ. 5, 18) τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στήν καρδιά τους, μετεῖχαν καί τῆς συνάξεως ὅλου τοῦ σώματος, ἔτσι καί ὁ τελειούμενος στήν ἄσκηση μετέχει στή σύναξη καί λατρεία τοῦ σώματος, ἐκκλησιοποιῶντας τά χαρίσματά του.


ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ  , τεύχος 119


Ιερομονάχου Φιλίππου (Θωμάδων), 

Ο Αλλάχ είναι ο Ουράνιος Πατέρας;







ΠΟΛΛΕΣ φορές διαβάζω καί ἀκούω τήν ἀπορίαν καί τήν ἐρώτησιν πολλῶν ἀνησύχων ἐν Χριστῷ ἀδελφῶν διά τά τῆς πίστεως, διά τήν σιωπήν τῶν Ἁγιορειτῶν. 
Μερικοί ἐξ᾽ αὐτῶν μᾶς ἐχαρακτήρισαν θρησκειοκάπηλους, ἐπαρχιώτας, λαϊκιστάς καί ὀργανωσιακούς φανατικούς. 
Ἄλλοι, δεμένους εἰς τό ἅρμα τῶν κρατικῶν κονδυλίων καί τῶν παντός εἴδους ὑποχρεώσεων. 
Ἑπομένως ὀφείλομεν νά ἐκφρασθοῦμε διά τά περίεργα, πού γίνονται καί λέγονται στήν δυστυχῆ ἐποχή μας.


Εἰς τό περιοδικόν ≪ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ≫ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, εἰς τό τεῦχος τοῦ Ἰανουαρίου, εἰς τήν σελίδα 14, κάποιος Καριώτογλου γράφει ὅτι ὁ ἀείμνηστος Γέρων Παΐσιος ὅταν ἐπεσκέφθη τήν Ἱ. Μονήν τοῦ Σινᾶ καί συνήντησε μουσουλμανάκια στήν αὐλή τούς εἶπε ≪τώρα νά φωνάξετε δυνατά “δόξα στόν ἀλλάχ”≫ κι ἐκεῖνα τό ἔκαναν μέ δυνατή φωνή. 
Ἕνας Μοναχός παρεξηγήθηκε καί εἶπε ≪Τί πράγματα εἶναι αὐτά, γέροντα, δόξα στόν ἀλλάχ, ἐμεῖς εἴμαστε ὀρθόδοξοι χριστιανοί≫ καί ὁ ἅγιος γέροντας τοῦ ἀπάντησε ≪γιατί ἄλλος νομίζεις εἶναι ὁ ἀλλάχ ἀπό τόν Θεόν Πατέρα;≫.



Ἀφοῦ ἀπευθύνομαι εἰς εὐλαβεῖς χριστιανούς εἶναι περιττά τά σχόλια. 
Ἀλλά πρέπει νά τονισθῆ ὅτι τό περιοδικό ἀπευθύνεται εἰς ἱερεῖς ὡς κατήχησις, διά νά διδάσκουν αὐτήν τήν ὕβριν ἀφ᾽ ἑνός καί ἀφ᾽ ἑτέρου θέτει εἰς τό στόμα τοῦ ἀειμνήστου Γέροντος τήν ὡς ἄνω βλασφημίαν. 
Ὡς γνωστόν, τόν ἐν λόγῳ Γέροντα, πολλοί ἐκ τῶν ὀρθοδόξων, σέβονται ὡς Ἅγιον.


Πρό μηνός εὑρεθήκαμε προσκεκλημένοι εἰς Ἱ. Μονήν τῆς Β. Ἑλλάδος. 
Εἰς συζήτησιν μετά τόν Ἑσπερινόν εἷς ἱερεύς, δάσκαλος ἐκκλησιαστικῆς σχολῆς, π. Νικόλαος Λουδοβῖκος, μᾶς εἶπε ὅτι ὁ Γέρων Παΐσιος τοῦ ἐνεπιστεύθη ὅτι οἱ φράγκοι ἔχουν βάπτισμα. 


Ἐπίσης ἐπέμενε μετά τοῦ προεξάρχοντος Ἐπισκόπου Προύσης κυρίου Ἐλπιδοφόρου, ὅτι δέν ἀπαγορεύονται αἱ συμπροσευχαί μετά τῶν αἱρετικῶν, φράγκων καί προτεσταντῶν. 


Βεβαίως ἔλαβαν τάς καταλλήλους ἀπαντήσεις. 
Ἀμφότεροι ὅμως διδάσκουν νέους, μερικοί ἐκ τῶν ὁποίων στο μέλλον θά ἱερωθοῦν ἤ θά διδάσκουν στά σχολεῖα τά παιδιά ≪θεολογία≫.


Ὁ Ἐπίσκοπος μάλιστα ἐφηῦρε καί μίαν νέαν διδασκαλίαν, θεωρίαν, ὅτι ὄχι ἡ οὐσία, ἀλλά ἡ μοναρχία τοῦ Πατρός ἀποτελεῖ κεντρικόν ἰδίωμα τῆς Ἁγίας Τριάδος, διά νά στηρίξη μᾶλλον τήν ἐπί γῆς θρησκευτικήν ἐξουσίαν. 
Ἀλλά καί τό Φιλιόκβε, διά νά στηρίξη τήν φραγκοπαπικήν ἐξουσίαν, ἐφευρέθη καί ἐπεβλήθη εἰς τήν δύσιν.


Ἆραγε, θέλουν νά μᾶς ἀλλάξουν τήν πίστιν; 
Ματαιοπονοῦν, διότι αὐτή ἡ πίστις εἶναι θεϊκή. 
Καί διεφυλάχθη πολλάκις ἀκόμη καί εἰς ἕν πρόσωπον, π.χ. Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός καί πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν Αὐτῆς.


Ὀφείλουν ὅμως τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καί ἡ Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν, νά φροντίζουν νά ἀντικρούουν τίς πλάνες καί τίς νοθεῖες. 
Εὑρίσκονται εἰς τόπον καί τύπον τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων. 
Ἡ διδασκαλία μας εἶναι Ἁγιοπνευματική καί δέν ἐπιδέχεται προσθαφαιρέσεις. 


Ὡς ἐν ἐπιλόγῳ, προτείνουμε εἰς τούς κληρικούς καί λαϊκούς ὀρθοδόξους θεολόγους, ἄς ἔχουν πρό ὀφθαλμῶν των τήν διδασκαλίαν και ἐκκλησιαστικήν παρουσίαν τοῦ συγχρόνου Ὁμολογητοῦ Ἁγίου Ἰουστίνου τοῦ Σέρβου. 
Ἀποτελοῦσε ἐν ζωῇ πρόβλημα, εἰς τούς φράγκους καί τούς οἰκουμενιστάς. 
Συνεχίζει καί μετά τήν ὁσιακήν κοίμησίν του νά εἶναι πρόβλημα, Ἴδιον τῶν ἀληθινῶν Ἁγίων, εἶναι ὁ Διωγμός τους καί ἐν ζωῇ καί μετά τήν κοίμησιν.


πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 11/5/2012



ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ:


Που ήσουνα π. Φιλιππε τοσα χρονια χαμενος;
Μαθαμε οτι απειληθηκες απο τον Αρχιαιρεσιαρχη "επισκοπο σου" και επαψες να μιλας. 
Ειναι αληθεια;
Οι αλλοι οι Αγιορειτες γιατι δεν ομιλουν;
Τι επαθαν;
Μουγγαμαρα;


Οι αλλοι οι Αγιορειτες που ητο μαζι σου στις συνομιλιες, γιατι δεν συνυπογραφουν την επιστολη σου;
Γνωριζουμε οτι πολλα μοναστηρια και Οικουμενιστες επισκοποι, σας καλουν να ψαλλετε στις πανηγυρεις τους εναντι ...αδρας αμοιβης.
Και εσεις ψαλλετε και αδετε τα πολυχρονια τους αλλα και το πολυχρονιο του Αρχιαιρεσιαρχου του Φαναριου, εις ...ολους τους ηχους του Οκτωηχου!
Και αυτο ουδολως σας ενοχλει, οπως ενοχλει ημας τους απλους χριστιανους.
Βλεπετε ΣΗΜΕΡΑ η σκυταλη του Αντιφραγκολατινικου και του Αντιοικουμενιστικου Αγωνα περιηλθε - Θεια χαριτι -  στην εκκλησιαστικη συνειδησι, στο σωμα των Πιστων, αφου οι μοναχοι και ιδιαιτερα οι Αγιορειτες, ξεπουλησαν τα παντα εναντι της ....δειλιας τους και του αθλιου ....αργυριου και χρυσιου... 
Δεν το αμφισβητουμε, π. Φιλιππε, αυτο παραμικρως.
Και γι' αυτο που ειπε ο διαβοητος Λουδοβικος, δεν μας εκπληττει.
Αυτη η Ανωτερα της Θεσσαλονικης ...βριθει πολλων δαιμονιων...


 Οσον αφορα για τον ξεπουπουλιασμενο τσαλαπετεινο Ελπιδοφορο Λαμπρυνιαδη δεν μας ξενιζει τιποτα.
Εκφραζει την φωνην του κυριου του, του Αρχιαιρεσιαρχου του Βοσπορου...αποτελει το alter ego του και "προηχθη" χατηρικα, ταχα για εθνικους και εκκλησιαστικους λογους, αλλα μαλλον για ....προδοτικους Οικουμενιστικους...

Τελος επαναλαμβανουμε το ερωτημα μας:
Γιατι πατερ Φιλιππε δεν ομιλει πλεον το Αγιον Ορος;
Γιατι δεν ακουγεται τιποτα απο εκει;
Τεθνηκε, το Αγιον Ορος;
΄Η ειναι υπνωτισμενο;
΄Η μηπως η Περιβολαρισσα Υπεραγια Θεοτοκος ετοιμαζεται, λογω της προδοτικης τακτικης των Αγιορειτων, να αναχωρηση απο αυτο;

 Σύντροφε Κουβέλη!...




Ο λαός δεν θέλει
Σύντροφε Κουβέλη
Να τον κυβερνήσει
Το κόμμα της ουράς….


Μαζί με τη γαλάζια
Και πράσινη αγέλη
Που ’χουν καταντήσει
Χαλκεία προδοσίας
Και άγριας συμφοράς!

 
 
Κι έτσι από κόμμα
Της αριστεράς
Να γίνετ’ έν’ ακόμα
Κόμμα καταισχύνης
Κι αιώνιας αράς…

παπα-Ηλίας

Πέμπτη, 10 Μαΐου 2012


Tριήμερο εκδηλώσεων προς τιμήν

 

 των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου


lagkada


Με μεγαλοπρέπεια ξεκίνησε στην Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης το τριήμερο των λατρευτικών εκδηλώσεων προς τιμήν των Θεσσαλονικέων και Φωτιστών των Σλάβων Κυρίλλου και Μεθοδίου.

Το απόγευμα της Τετάρτης, 9 Μαΐου ε.έ, ετελέσθησαν με την πρέπουσα εκκλησιαστική τάξη από το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννη, τα εγκαίνια του Καθολικού του Ιερού Ησυχαστηρίου των Αγίων Ισαποστόλων Κυρίλλου και Μεθοδίου-Ασκού, το οποίο είναι αφιερωμένο στα Εισόδια της Θεοτόκου και στους Θεσσαλονικείς Αγίους που μέσα από το πολύπλευρο έργο τους αφιέρωσαν τη ζωή τους  στη μετάδοση των γραμμάτων και του πολιτισμού στις χώρες των Σλάβων.

Στον Πανηγυρικό Εσπερινό, στην τελετή των εγκαινίων και στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία έλαβαν μέρος ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναζαρέτ κ. Κυριακός (Πατριαρχείο Ιεροσολύμων), και οι Θεοφιλέστατοι Επίσκοποι Θεουπόλεως κ.κ. Παντελεήμων και Θερμών κ. Δημήτριος ενώ παρέστησαν ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητος Ασκού κ. Αναστάσιος Σαπλαμίδης, εκπρόσωπος της στρατιωτικής ηγεσίας της περιοχής, ιερείς της Μητροπόλεώς μας καθώς και πλήθος πιστών.

Ο Mητροπολίτης Λαγκαδά μετέφερε στον υπό εγκαινιασμό Ιερό Ναό τα μαρτυρικά λείψανα και τα εναπέθεσε στο Άγιο Δισκάριο, επί της Αγίας Τραπέζης, σύμφωνα με την εκκλησιαστική τάξη των εγκαινίων. 

Κατόπιν, άρχισε η Ιερά Αγρυπνία με τον Μέγα Αρχιερατικό Εσπερινό των Εγκαινίων στον οποίο χοροστάτησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θεουπόλεως κ. Παντελεήμων. Μετά το πέρας του Εσπερινού ακολούθησε ο Όρθρος χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναζαρέτ κ. Κυριακού, στο τέλος του οποίου και μέσα σε πανηγυρική ατμόσφαιρα ετελέσθησαν τα εγκαίνια του Ιερού Ναού από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαγκαδά.

Στο τέλος της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην προσωπικότητα των δύο μεγάλων Θεσσαλονικέων Αγίων, Κυρίλλου και Μεθοδίου, οι οποίοι άλλαξαν τον κόσμο μεταφέροντας στις χώρες των Σλάβων τα γράμματα, τον πολιτισμό και το μήνυμα του Ευαγγελίου.
Ολοκληρώνοντας τη σύντομη ομιλία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννης εξέφρασε τη χαρά και τη συγκίνησή του, λόγῳ των Εγκαινίων που ετελέσθησαν, και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη και τις ευχαριστίες του προς τον αείμνηστο γέροντά του, Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Παντελεήμονα, διότι εκείνος ήταν ο ιδρυτής του παρόντος Ησυχαστηρίου.

Κλείνοντας απηύθυνε θερμές ευχαριστίες στους παριστάμενους Αρχιερείς, διότι με την παρουσία τους λάμπρυναν τα εγκαίνια του Ιερού Ησυχαστηρίου εις το οποίο μεταξύ των άλλων φυλάσσονται Τίμια και Ιερά Λείψανα των Αγίων επταρίθμων μαθητών των Αγίων.

Οι εκδηλώσεις θα συνεχιστούν την Πέμπτη 10 Μαΐου με τον Πανηγυρικό Αρχιερατικό Εσπερινό, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαγκαδά, ο οποίος θα τελεσθεί στο Ιερό Προσκύνημα διελεύσεως του Αποστόλου Παύλου και Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου στην περιοχή Δερβενίου-Λαγυνών.

Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής των Αγίων, κατόπιν προσκλήσεως του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας θα λάβει μέρος στο Πανηγυρικό Αρχιερατικό Συλλείτουργο στον Ιερό Ναό Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου Θεσσαλονίκης, όπου και θα μεταφέρει αποτμήματα των Ιερών Λειψάνων των μαθητών των Αγίων. 

Το απόγευμα της ιδίας ημέρας θα διεξαχθεί στη Διεθνή Ακαδημία Θεολογικών και Φιλοσοφικών Σπουδών «οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος» Θεολογικόν Συμπόσιον με θέμα: «Μνήμη των Ισαποστόλων Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου των Ελλήνων Θεσσαλονικέων».

Ἡ ὀμορφιὰ τοῦ πραγματικοῦ



Ἡ ὀμορφιὰ τοῦ πραγματικοῦ, 
μονάχα σὲ ὅσους τὸ ὑπομένουν 
ἀποκαλύπτεται.
Ὀμορφιὰ δὲν εἶναι ὁ ἔρωτας 
τοῦ προικισμένου προσώπου,
εἶναι ἡ ἐγκαρτέρηση δίπλα, 
κοντὰ σ’ αὐτὸ ποὺ δὲν εἶσαι.

ΝΓΠεντζίκης "Μητέρα Θεσσαλονίκη" 
απο τον Τρελλογιαννη

Τετάρτη, 9 Μαΐου 2012













Η   ΗΘΙΚΗ 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 

ΤΗΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ
Εκτύπωση E-mail


του Δρ. Φιλολογίας ΚΩΝ. ΣΙΑΜΑΚΗ


     
χριστιανικ θικ κατ τ πνεμα τς Βίβλου, ποία εναι τ συμβόλαιο πο πογράψαμε μ τν Κύριο, ταν βαπτιστήκαμε, εναι κεφάλαιο τς δογματικς. 
διότι εναι να π τ πιστευτέα, σο εναι κα ποιοδήποτε λλο δόγμα. 
μαζ μ τν θικ τ θεμελιώδη δόγματα τς Χριστιανικς πίστεως εναι ξ˙
θεός, δημιουργία, Χριστός, κκλησία, χριστιανικ θική, κα μέλλουσα κρίσι.


      Δόγμα εναι χριστιανικ θικ σφαλς ς πιστευτέο κα ς ποδεκτ πρακτική˙
χι ς συγκεκριμένο πεπραγμένο.
σποιοδήποτε παράπτωμα κι ν περιπέσ Χριστιανός, δν καταπατε δόγμα κα δν εναι κακόδοξος, λλπλς μαρτωλός, πο σ περίπτωσι μετανοίας του συγχωρεται. κακοδοξία γίνεται νηθικότης κα μαρτία, μόνον ταν ποπειρται ν καταξιωθ,
ταν προβάλλεται ς παραδεδεγμένη θική˙ ταν δράστης τς μαρτίας σχυρίζεται τι συγκεκριμένη μαρτία δν εναι μαρτία˙ ταν θέλ ν πιβάλ τν μαρτία του ς θεσμό˙ κα ταν βολεύεται καλ συγκαλυμμένος κα δν νομίζει τι το χρειάζεται μετάνοια, φσον μπαίζει τν κκλησία πιτυχς. τότε μαρτία γίνεται θανάσιμη˙ κα μόνον ς θανάσιμη μαρτία εναι κακοδοξία.
ατ εναι τ θέμα τς Απιστολς το ωάννου.


      Θανάσιμη μαρτία εναι ποιαδήποτε μαρτία, μεγάλη μικρή, ταν παιτ τ θεωρητική της κατοχύρωσι. κα μ θανάσιμη μαρτία εναι κόμη κα μέγιστη μαρτία, ταν δν ποτολμται κ μέρους το δράστου θεωρητική της κατοχύρωσι. ταν ποτολμται καταξίωσί της, τότε εναι κακοδοξία. κα μόνον ς κακοδοξία μαρτία εναι αρεσι. τότε μόνον νθρωπος προσβάλλει τ χριστιανικ θικ ς δόγμα.
αρετικο μεγάλοι, πο καταπάτησαν τ δόγμα τς χριστιανικς θικς, ταν ο πρτοι κενοι, τος ποίους χαρακτήρισαν ς αρετικος ο διοι ο πόστολοι˙ ο νικολαΐτες κα ο γνωστικο κα γενικς ο αρετικο το πρώτου καιρο τν διωγμν.


      Δν εναι δυνατν ν εναι κακόδοξος κι αρετικς μονοθελήτης κα ν μν εναι τέτοιος ποιος ποστηρίζει λ.χ. τι πορνεία παιδοκτονία εναι χριστιανικς θεμιτή.
λλως θ μποροσε κάποιος ν εναι στ δόγμα ρθοδοξότατος κα στν θική του ν εναι διεφθαρμένος κα διεστραμμένος χωρς φραγμό.
ταν μαρτωλς ασθάνεται τν νάγκη τς μετανοίας, στω ταν ντρέπεται γιατ πο εναι, μαρτία του δν μπορε ν θεωρηθ κακοδοξία˙
ταν μως χ βολευτ στν μαρτία του γι τ καλά, ταν δν κρατά οτε τ προσχήματα, ταν γίνεται κυνικς κι πιδεικνύεται, ταν τν μαρτία του τν κάνει κα διδαχή, τότε εναι κα κακόδοξος κι αρετικός.


      τσι πρέπει χριστιανικ θικ ν θεωρται κεφάλαιο τς χριστιανικς δογματικς˙ δηλαδ τς κανονικς.

Μελέτες 4 (2008)