Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012



ΜΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΙ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΑΜΕΘΥΣΤΟΥ για τον Ομολογητη Θεολογο ΝΙΚΟΛΑΟ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟ και θεολογικα τινα... 




Αγαπητε φιλε Αμεθυστε.

Παλι βρισκεσαι σε καταστασι μεθης μου φαινεται, παρα το ονομα σου.
Που βλεπεις αγαπητε να τα βαζη, ο αδελφος μας Νικολαος Σωτηροπουλος,  με τον Ησυχασμο;
Μονο στον ...θεωρητικο, μητροπολιτη Ναυπακτου αναφερεται και οχι στον Ησυχασμο. 
Και πως εσυ προχωρας και τον χαρακτηριζεις και ασχετο;
Δηλαδη ο μητροπολιτης ειναι σχετικος;
Που το βλεπεις αυτό και που φαινεται;
Στα λογια του και στη ζωη του, και τα δυο δειχνουν το αντιθετο. 
Απλουστατα ο ανθρωπος είναι ενας θεωρητικος, εχων μορφωσιν ευσεβειας και τιποτα περισσοτερο.
  
Λες οτι ο επισκοπος δεν γραφει "οφθαλμοφανως". Και πως γραφει; Λες, δια της ορασεως του ακτιστου φωτος". Και τι σημαινει αυτό; Το οφθαλμοφανως εξηγειται, δια της ορασεως. Επιτυγχανεται η θεωσι δια της ορασεως του ακτιστου φωτος. Δια της ορασεως, δηλαδη αμα δει οφθαλμοφανως το ακτιστον φως. Οταν λεμε ορασι εννοουμε με τους οφθαλμους δια των οφθαλμων. Αυτο λεει η Γραμματικη.


Οσον αφορα τα παραδειγματα που αναφερεις, μηπως θα πρεπει να τα ξαναδιαβασης; 
Για να δης οτι το ορατον φως το ειδαν "οφθαλμοφανως';

Ο αναχωρητης Ευσεβιος "τόλμησε νά παρατηρήσει διά τού φεγγίτη, καί είδεν αυτόν μελετώντα, παράδοξον δέ φώς...".
Οφθαλμοφανως το ειδε, επομενως, και οχι "δια της ορασεως του ακτιστου φωτος".
 

Και ο αγιος Γρηγοριος ο Θεολογος "τό ίδιο φώς μάς περιέγραψε ότι είδε νά περιτυλίγει τόν προσευχόμενο Μέγα Βασίλειο".
Λοιπον; 
Θα εχω αδικο αν σου πω ότι εισαι σε πραγματικη αντιφασι;

Εαν ειδαν μερικοι αγιοι το ακτιστον φως οφθαλμοφανως αυτο αποτελει εξαιρεσιν, οι πολλοι πιστοι δεν βλεπουν αλλα εφοσον κοινωνουν το σωμα και το αιμα του Χριστου κατοπιν πνευματικης προετοιμασιας, θεωνονται, αποκτουν θεωσι και δυνανται να ψαλλουν, το "ειδομεν το φως το αληθινον, ελαβομεν πνευμα επουρανιον".

Λες οτι δεν θεουται ενας που κοινωνει τα αχραντα μυστηρια. 
Οποιος κοινωνει με πιστι και με προετοιμασια το Σωμα και το Αιμα του Χριστου δεν θεουται;
"Πως θειου Σωματος και Αιματος, ο πηλος μετεχω και αφθαρτοποιουμαι;"."οις ζωουται και θεουται πας ο τρωγων σε και πινων εξ ειλικρινους καρδιας", "Θεου το σωμα και θεοι με και τρεφει, θεοι το πνευμα, τον δε νουν τρεφει ξενως".

Αρνεισαι Αμεθυστε αυτα που βεβαιωνουν οι ευχαριστηριες ευχες της Εκκλησιας; 
Ναι, δεν βλεπουμε το ακτιστον φως, το βλεπουμε όμως με τα ματια της ψυχης μας και το αισθανομεθα δια της πιστεως, «ειδομεν το φως το αληθινον, ελαβομε πνευμα επουρανιον»


Ομως, αγαπητε Αμεθυστε, ειδα να δινεις τον Αγωνιστη και Ομολογητη Θεολογο Νικολαο Σωτηροπουλο και αλλους ταπεινους και απαξιωτικους χαρακτηρισμους. 
Κριμα, ειναι λαθος σου.
Αμεθυστε δεν υπαρχουν μονον ρασοφοροι αγιοι, υπαρχουν και πανταλοναδες αγιοι, που αγωνιζονται νυχθημερον να τηρησουν το θελημα του Θεου.
Μην αγκιλωνεσαι και εσυ σαν πολλους, ... προ του μαυρου υφασματος, προ των ρασοφορων. 
Θαρθη η μερα που θα εκπλαγης, νασαι βεβαιος.


Τον χαρακτηριζεις γερο ανθρωπο, οργανωσιακο, απειρο πνευματικης ζωης, ελεγκτη των παντων και πασων, μεταφορεα αρχαιων αιρεσεων, καϋμενο, κλπ.
Αγαπητε Αμεθυστε, προσπαθεις να χαρακτηρισεις με ταπεινωτικους ορους εναν Θελογο ολκης, μαλλον τον Πρυτανι των Ελληνων Θεολογων.
Διαβασες το τριτομο, μεχρι αυτης της στιγμης, εργο του της μεταφρασεως της Αγιας Γραφης για να δης ποσο φωτισε ο Θεος αυτον τον αξιο θεολογο της Εκκλησιας, που εξηγησε δυσκολα χωρια που 20 αιωνες μεχρι τωρα δεν ειχαν εξηγηθει ορθως και το παραδεχονται αυτο πολλοι ειδοτες και ειδημονες;
Διαβασες την μεταφρασι της Αγιας Γραφης που εκανε επι τη βασει αυτων των ερμηνειων που θεωρειται μεχρι σημερα η καλυτερη μεταφρασι;
Η πρωτοτυπια του αυτη στην Ερμηνεια της Γραφης ειναι μοναδικη στην ιστορια της Εκκλησιας.

Που βλεπεις οτι δεν εχει πνευματικη πειρα;
Θαυμαζεις τους γεροντες που εχουν διορατικο χαρισμα, αλλα το μεγαλυτερο χαρισμα κατα την Γραφη είναι το χαρισμα του λογου που οικοδομει την Εκκλησια. 
Λεγει ο Παυλος οτι ο Θεος εθετο εν τη Εκκλησια πρωτον αποστολους, δευτερον προφητας, τριτον διδασκαλους, κηρυκες του λογου.. 
Τα χαρισματα του λογου τα θεωρει πρωτα. 
Και τα μεγαλυτερα χαρισματα δεν είναι ουτε το διορατικο, ουτε το θαυματουργικο, ουτε το ιαματικο, αλλα το χαρισμα του λογου διοτι ο λογος, όπως ειπα, οικοδομει την Εκκλησια.


Τον χαρακτηριζεις οργανωσιακο, κατά τροπον υποτιμητικον. 
Θα αφησω να σε απαντηση ο αειμνηστος πανθομολογουμενως σοφωτατος Επιφανιος που ελεγε:
Από τις οργανωσεις προηλθαν οι πνευματικοτεροι ανθρωποι. 
Εαν δεν υπηρχαν οι ιεραποστολικες οργανωσεις να καλιεργησουν πνευματικα το λαο ειναι ζητημα αν υπηρχε πνευματικος ανθρωπος στις μερες μας.
Ολοι οι πνευματικοι ανθρωποι εχουν αμεση ή εμμεση εξαρτησι απο το εργο των οργανωσεων.
Ταυτα επι του παροντος, αγαπητε.




ΣΧΟΛΙΟ AMEΘΥΣΤΟΥ


Βρέ καημένε Σωτηρόπουλε τώρα στά γεράματα βρήκες ώρα νά τά βάλεις μέ τον Ησυχασμό; 
ΣΑΝ ΑΣΧΕΤΟΣ;
 

Ο επίσκοπος δέν γράφει "οφθαλμοφανώς", αλλά γράφει "διά της οράσεως τού ακτίστου φωτός". Τό "οφθαλμοφανώς" ανήκει  στήν αίρεση τών Μεσσαλιανών.
 

Τό ορατόν φώς τό δίδαξε πρώτος καί τό επέβαλλε ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος. Εσύ έχεις αντίρρηση; Μέ τίς πλάτες τού Τρεμπέλλα; "Ο αναχωρητής Ευσέβειος θελήσας νά δεί τί κάνει τήν νύκτα στό κελί του ο δάσκαλος αυτού, ο μέγας αναχωρητής Μαρκιανός, τόλμησε νά παρατηρήσει διά τού φεγγίτη, καί είδεν αυτόν μελετώντα, παράδοξον δέ φώς,ού λυχνιαίον, ουδέ χειροποίητον αλλά Θεόσδοτον καί τής άνωθεν χάριτος απήστραπτεν επί τής κεφαλής τού διδασκάλου καί υπεδείκνυε εις αυτόν τήν έννοιαν τών Θείων λόγων. (κεφ 3, Μigne, 82,1328).
 

Τό ίδιο φώς μάς περιέγραψε ότι είδε καί ο Γρηγόριος Θεολόγος  νά περιτυλίγει τόν προσευχόμενο Μέγα Βασίλειο.
 

Εσύ πού κοινωνάς μέ τάξη, καθώς πρέπει, τόσα χρόνια, είσαι θεωμένος; Καημένε.
Ιωάννου Δαμασκηνού έκδ.ακριβής ορθοδ. πίστεως. 4,13 P.G.94,1144Α '' Σώμα εστίν αληθώς ηνωμένον τή θεότητι, τό εκ τής Αγίας Παρθένου σώμα....Αυτός ο άρτος καί ο οίνος μεταποιείται εις σώμα καί αίμα ΘΕΟΥ, διά τού Πνεύματος Αγίου".
Αυτή η ενέργεια τού Αγίου Πνεύματος οικοδομεί τό σώμα καί καθορίζει τήν πορεία του μέ έναν ασταμάτητο δυναμισμό καί ένα προοδευτικό προχώρημα. Ματσούκας.
 

Τί νόημα έχει γέρος άνθρωπος νά υποδύεσαι ότι γνωρίζεις τά πάντα καί ελέγχεις τά πάντα;
 

Τί νόημα έχει ένας οργανωσιακός σήμερα;
 

Αφού είσαι άπειρος πνευματικής ζωής γιατί ξαναφέρνεις στήν επιφάνεια αρχαίες αιρέσεις οι οποίες έχουν καταπολεμηθεί από Συνόδους;
 

Ο κληρικαλισμός καί ο οικουμενισμός είναι το ίδιο πράγμα καημένε Σωτηρόπουλε.

3 σχόλια:

  1. Αμέθυστος ο αμετροεπέστατος κριτής των πάντων! Που μόνο πιστοποιητικά Ορθοδοξίας δεν έχει εκδώσει ακόμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το θέμα είναι πολύ σοβαρότερο απ' ό,τι φαίνεται.

    Οι κακοδοξίες που σε εποχές παρακμής, σκότους και αμαθείας παρεισέφρυσαν, επιχειρείται πλέον να ενδυθούν με επίσημον μανδύα και εκκλησιαστική παραδοχή. Ζούμε συνεπώς σε εποχή παρακμής της Ορθοδοξίας και της Ορθοπραξίας ένθεν κακείθεν.

    Ο λύκος ενδεδυμένος με δοράν προβάτου, καθίσταται αποδεκτός μετ' ευφροσύνης.

    Ακόμα και ο ομολογητής κ. Σωτηρόπουλος ησυχάζων δεν αντέδρασε, όταν διατυπώθηκε η επιθυμία, στο Σύμβολο της Πίστεως "εις μίαν Αγίαν καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησία" να προστεθεί "και Πατερικήν Εκκλησίαν". Δηλαδή, την Πίστιν μας, που είναι απαράλλακτη ανά τους αιώνας, "άπαξ παραδοθείσα" στους αγίους και είναι αδιανόητο να αλλάξει πλέον", να μπορούν κάποιοι να την αλλάζουν κατά το δοκούν και κατά εποχές, όπως την νομίζει και διδάσκει "δια της οράσεως του ακτίστου φωτός" κάποιος, και όχι όπως παραδόθηκε από τον ίδιο το Θεό και καταγράφεται ανεξίτηλα ανά τους Αιώνας των Αιώνων στο γραπτό Του Νέο Συμβόλαιο με τους ανθρώπους (ήτοι στη Θεόπνευστη και αλάνθαστη Καινή Διαθήκη όπως την ερμηνεύει Επίσημα η Εκκλησία), στα ισχύοντα της Παλαιάς Διαθήκης και στην όντως Ιεράν Παράδοσιν και όχι νομιζομένην.

    Ευτυχώς υπάρχει ελπίς. Ουκ εν τω πολλώ το εύ! Όχι η γνώμη των πολλών, αλλά των επαϊόντων, που είναι οι όντως άγιοι Πατέρες και Διδάσκαλοι, οι άγιοι κάθε εποχής οι οποίοι παραδίδουν ως σκυτάλην απο γενεάς εις γενεάν και ερμηνεύουν Ορθόδοξα την απαράλλακτη ανά τους αιώνας Ιεράν Παράδοσιν, τουτέστιν το θεόπνευστο κείμενο της Αγίας Γραφής, τις Αποστολικές Ιερές Παραδόσεις και Δόγματα. Ελπίς είναι, όχι οι υπογραφές των πολλών, αλλά η άρνηση υπογραφής του αγίου Μάρκου του Ευγενικού, Ελπίς είναι οι αληθινοί, έστω και ελάχιστοι και διωκόμενοι "Φύλακες της Ορθοδοξίας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οδυσσεα,γιατι ασχολεισαι με το οργιο τον αμεθυστο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου