Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011



Θ΄ Λκ 12,16-21

Ο πλεονέκτης είναι άμυαλος


του αρχιμ. Αθανασίου Σιαμάκη


Είναι συχνό το φαινόμενο, ιδίως στις αγροτικές περιοχές, να μαλώνουν μεταξύ τους τ’ αδέρφια, να χτυπιούνται, και να μην ανταλλάσσουν «καλημέρα», για τα κληρονομικά. Ποια η αιτία; Μην ψάχνετε άλλη από την πλεονεξία. Αυτή δημιουργεί τις ανεπιθύμητες καταστάσεις μέσα στις συγγένειες. Όποιος τρίτος εμπλέκεται σε τέτοιες υποθέσεις σίγουρα βγαίνει ζημιωμένος, διότι όσο δίκαιος κι αν είναι, κάποιος από τους δύο θα τον παρεξηγήσει, και θα του αποδώσει άδικη μεσολάβηση.


Το φαινόμενο, είπαμε, είναι συχνό. Συνέβη ακόμη και στον ίδιο τον Κύριο. Μια μέρα κλήθηκε από κάποιον να πείσει τον αδερφό του να μοιραστεί μαζί του την πατρική περιουσία. Κι ο Κύριος όχι μόνο αποποιήθηκε να γίνει δικαστής ή μεριστής υλικών κτημάτων, αλλά πήρε αφορμή και επέστησε την προσοχή των οπαδών του, συνιστώντας τους να προσέχουν και να προφυλάσσονται από κάθε πλεονεξία. Και εξηγεί ότι, με το να έχει κάποιος περισσότερα υλικά αγαθά, δεν σημαίνει ότι η ζωή του θα είναι καλύτερη και μακροβιότερη. Και έγινε αναλυτικότερος και σαφέστερος ο Κύριος μ’ ένα σύντομο παράδειγμα, μια πλαστή παραβολή.


Κάποιου πλουσίου, είπε, τα χωράφια έφεραν πολύ καρπό. Και συλλογιζόταν συνεχώς ο άνθρωπος και πονοκεφαλούσε πού θα αποθήκευε την πλούσια σοδειά του. Ύστερα από πολλές σκέψεις, «βρήκε» τη λύση. Θα γκρεμίσω τις μικρές αποθήκες μου, είπε μέσα του, και θα κτίσω μεγαλύτερες. Εκεί θα μαζέψω όλα τα γεννήματά μου και τα αγαθά μου. Και θα πω στην ψυχή μου με ικανοποίηση· Ψυχή μου, έχεις πολλά αγαθά για πολλά χρόνια. Ξεκουράσου, φάε, πιες, ευχαριστήσου.


Και ο Θεός του είπε· Άμυαλε, που χτίζεις το μέλλον σου στην αβεβαιότητα. Αυτή τη νύχτα ζητούν την ψυχή σου. Σε λίγες ώρες πεθαίνεις. Αυτά που ετοίμασες για ποιον τα ετοίμασες; Και βγάζει το συμπέρασμα ο Κύριος· Έτσι είναι αυτός που μαζεύει για τον εαυτό του και δεν φροντίζει να γίνεται πλούσιος σε πνευματικούς θησαυρούς, στους οποίους αρέσκεται ο Θεός.


Με την παραβολή ο Κύριος θέλει να μας περάσει κάποια ζωτικά μηνύματα σχετικά με τα υλικά πράγματα.

1.

Ο άνθρωπος δεν πρέπει να είναι πλεονέκτης και αχόρταγος. Να είναι ευχαριστημένος στα λίγα, που τα βγάζει με τον ιδρώτα του, και να δοξάζει το Θεό, όταν έχει ψωμί ρούχο και στέγη.

2.

Η πλεονεξία βάζει τον άνθρωπο σε αγωνία, πώς θ’ αυξήσει τα αγαθά του. Του βασανίζει τη σκέψη, τον κρατάει άυπνο, τον βάζει να κάνει σχέδια, υπολογισμούς, λογαριασμούς, να ζει σ’ ένα φανταστικό κόσμο, που είναι τόσο στερεός, όσο μία σαπουνόφουσκα.

3.

Τα υλικά αγαθά που αποκτούμε δεν είναι δικά μας· είναι του Θεού. Εμείς είμαστε διαχειρισταί του. Ο Θεός μας δίνει μερικές φορές περισσότερα, αλλ’ όχι μόνο για τον εαυτό μας, αλλά για να σκεφτούμε και το φτωχό άνθρωπο, που δεν έχει να φάει. Και διερωτάται κι αυτός απεγνωσμένα· Τί να κάνω; Τί να δώσω να φάνε τα παιδιά μου; Με τί να τα ντύσω; Πού να τα στρώσω να κοιμηθούν; Σπίτι δεν έχουμε. Ρούχα δεν έχουμε. Ας μη μας διαφεύγει ότι δίνοντας το φτωχό, τα δίνουμε στο Θεό, που κρύβεται πίσω από κάθε φτωχό, και επενδύουμε στον ουρανό.

4.

Η ζωή μας είναι σύντομη και εύθραυστη. Εκεί που νομίζεις ότι είσαι καλά, ξαφνικά ένα έκτακτο περιστατικό σου αρπάζει την υγεία και σε ρίχνει στο κρεββάτι και στο θάνατο. Ο Θεός είναι εξουσιαστής της ζωής και του θανάτου. Το Θεό πρέπει να ευαρεστούμε μέρα και νύχτα. Αυτός ξέρει το Α και το Ω της ζωής μας.

5.

Ο πλεονέκτης είναι άμυαλος, και σαν τέτοιος δεν σκέφτεται την προσωρινότητά του, αλλά πλάθει όνειρα ότι θα ζήσει, θα πλουτίσει, θ’ αποκτήσει πολλές ανέσεις..., ενώ στην πραγματικότητα δεν ξέρει τι θα του συμβεί μετά από ένα λεπτό της ώρας.

6.

Ο πλεονέκτης είναι ανόητος και διότι προτρέπει την ψυχή του να τρώει να πίνει να ευφραίνεται, λες και η ψυχή του έχει ανάγκη από υλικά πράγματα. Υποτιμά και αδικεί τον εαυτό του καθώς περιορίζει τα ενδιαφέροντά του μόνο στην ύλη, πνίγοντας τις ανώτερες πνευματικές αναζητήσεις του.

7.

Ο πλεονέκτης είναι ανόητος διότι νομίζει ότι κατέχει τα πλούτη του, ενώ τα πλούτη είναι άπιστα, δεν ασφαλίζονται πουθενά· διατρέχουν κάθε ώρα τον κίνδυνο να κλαπούν, να υποτιμηθούν, να πέσουν σε άλλα χέρια.

8.

Ο πλεονέκτης δεν έχει χρόνο να τον αφιερώσει στην ψυχή του· τον απορροφούν οι μέριμνες της ζωής.


Τα βλέπουμε γύρω μας αυτά τα πλεονεκτικά φαινόμενα και τα καταδικάζουμε. Ας ζητάμε λοιπόν από το Θεό· Πατέρα μας ουράνιε, δός μας πριν απ’ όλα όσα πεινά και διψά η ψυχή μας, γιατί αυτή είναι αιώνια. Δός μας και το ψωμί μας το επιούσιο. Σ’ ευχαριστούμε για όσα μας δίνεις. Ελθέτω η βασιλεία σου. Ας είναι δοξασμένο το όνομά σου σε όλους τους αιώνες.

Το μνημόνιο ωχριά ...


Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΩΧΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ “ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΙ”

Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΦΡΙΚΑΛΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ:

Ο ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ (Δηλαδή η Ελλάδα) ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ”!!!

Ο Συνταγματολογος Γεώργιος Κασιμάτης αναφωνεί με φρίκη:

“ Ένας τέτοιος όρος δεν υπογράφεται ούτε με το πιστόλι στον κρόταφο”!!!













«Ἰδοὺ νῦν καιρὸς εὐπρόσδεκτος, ἰδοὺ νῦν ἡμέρα σωτηρίας»



Ο κ. Αμβρόσιος, ο κ. Θεόκλητος


και "Ο ΣΩΤΗΡ"



Στν Μητρόπολη Καλαβρύτων κα Αγιαλείας, «διοκτησίας» το κ. μβροσίου, συμβαίνουν τ ξς «εχάριστα» πράγματα. κ. μβρόσιος ( ποος δν θέλει ο πιστο ν νακατεύονται κα ν λέγχουν τ κακς πεπραγμένα τς Μητροπόλεώς Του π ποιν φορισμο) ζήτησε π τν ερ Σύνοδο πιμόνως βοηθ πίσκοπο, τν ποο μάλιστα διος πέδειξε. . Σύνοδος πέκυψε κα προέβη στν κλογ βοηθο πισκόπου το κ. μβροσίου, παρόλο πο βοηθς πίσκοπος εναι νεοφανς κα ντικανονικς θεσμς στν κκλησία (ντιφάσκει μ τν κκλησιολογία της). Δν πέρασαν, μως, μερικο μνες κα βοηθς πίσκοπος, τν ποο μετ βαΐων κα κλάδων κα περβολικν παίνων ποδέχτηκε στ Αγιο, δν ντεξε δίπλα στν κ. μβρόσιο κα φυγε.

πότε, μητροπολίτης Καλαβρύτων, πεδίωξε δι’ λλης δο ν φέρει πωσδήποτε κάποιον τς ρεσκείας του, ποος (προφανς) θ τν διαδεχθε κα θ πρέπει ν μάθει π τν διο τ μυστικ τς χρηστς «διαχειρίσεως» τς Μητροπόλεως. Κα ατ τ κανε μ τν έρα το «διοκτήτη» τς πισκοπς, παρ τν γγράφως κατοχυρωμένη διαμαρτυρία ναντίον τς συγκεκριμένης πιλογς του, κα γνοώντας τ λα το Θεο ( ποος δν ρωτήθηκε) κι σφαλς τν διο τ Θεό, πο δι τν . Κανόνων χει διδάξει κα νομοθετήσει διαφορετικ πράγματα γι τ θέμα τς πιλογς πισκόπων.

πίσκοπος, πο ς «βοηθό του» μς φερε, εναι πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος Κουμαριανός. Τ νομά του ταν ναμεμειγμένο στ κκλησιαστικ σκάνδαλα το 2005, ταν κάποιοι κύκλοι θέλησαν ν πλήξουν τν κκλησία γι τος λόγους τους· κα εκολα τν πληξαν, φο εραρχία τς κκλησίας κα ο τελευταοι ρχιεπίσκοποι, χουν φήσει τιμώρητους κα σύδοτους τος πισκόπους σ κάθε εδους παραβατικότητα (πάντα ν σχέσει μ τος . Κανόνες). γραφε τότε εστοχα καθηγητς κ. ω. Κορναράκης (“ρθ. Τύπος”, 28.1.05): « μέχρι σήμερα ρχιεπισκοπικ θητεία το κ. Χριστοδούλου χει δη μπεδώσει στν κοινωνικ χρο μία θλιβερ πραγματικότητα: τ βεβαιότητα τι προστατεύει κα στηρίζει συνεχς, μ τ σιωπή του, τν μοφυλοφιλία στν κκλησιαστικ χρο».

τότε ρχιεπίσκοπος, λοιπόν, Χριστόδουλος, καθς ο σμς τν πισκοπικν σκανδάλων κατέκλυζαν τος κπληκτους πιστος μ τν δυσωδία τους, ναγκάστηκε νώπιον τς εραρχίας (πο τ ποδέχτηκε) ν μολογήσει τ ξς φοβερά. τι, «εμαστε πεύθυνοι (μες ο πίσκοποι, γιατ) χι μόνον προστατεύσαμε, λλ κα νεχθήκαμε ν πάρχουν στν τοπική μας κκλησία κληρικο συνεπες πρς τν ποστολήν των, “πίορκοι” Μητροπολται πο κατελήφθησαν π “φιληδονία”, κα μετατρέψαμε τς Μητροπόλεις μας σ θερμοκήπια θλιοτήτων... κα σ πυρόβλητο χυρό, πο κανες δν χει δικαίωμα ν τ παραβιάσει, στω κα ν κε μέσα διαπράττονται κανονικ κα ποινικ δικήματα… νεχθήκαμε ερες κα λαϊκος ν κατακλέπτουν τ κκλησιαστικ ταμεα».

Στ διο μκος κύματος μίλησε κα μητροπολίτης ωαννίνων κα π τ σκοπιά του «ζήτησε ν σταματήσει λογικ τς γαμίας το κλήρου κα ν πιστρέψουν ο ερομόναχοι στ μοναστήρια, ν πάρξει διαφάνεια το κκλησιαστικο κορβαν» κ.α.

Μετ π λες ατς τς συγκεκριμένες παραδοχς περ φιληδόνων κα κλεπτν κληρικν, περίμενε κατασκανδαλισμένος λας το Θεο τν «κάθαρση» τν ποία εραρχία ποσχέθηκε. Κα μως, πειδ ο κύκλοι –πο τότε πληξαν τν κκλησία– σταμάτησαν μέχρις κε τν πιθεσή τους, εραρχία σ καμία κάθαρση δν προέβη, φήνοντας τς πόνοιες ν πικρέμονται κα τ στοιχεα περ σκανδάλων ν ξεκουράζονται στ συρτάρια τν χθρν τς κκλησίας, στε ν τ χουν πρόχειρα, ταν θελήσουν ν τν ξαναεκβιάσουν!

Κα ν λα ατ γιναν γνωστ δι τν Μ.Μ.Ε., κα εδικ τ φορντα ες τν σκανδαλισμ πο προκλήθηκε π σα ποδόθηκαν στν κ. Θεόκλητο Κουμαριανό, κ. μβρόσιος, σν ν μν πρξε οδες σκανδαλισμός, πέλεξε γι διάδοχό του κα πνευματικ Πατέρα τν πιστν τν σκανδαλίσαντα κ. Θεόκλητο. «Λησμόνησε» τι τ νομα το κ. Θεόκλητου (καθ’ ν χρόνον το μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος) νεπλάκη σ θικ κα οκονομικ σκάνδαλα, πολλ π τ ποα διαπράχτηκαν χι μόνο στην λλάδα, λλ κα στ Παρίσι. Λησμόνησε τι ξ ατίας ατν ναγκάστηκε ν παραιτηθε π Μητροπολίτης, γι ν ποφύγει τν δοκιμασία τς νακρίσεως π τν δικαιοσύνη κα τν πιθανν διασυρμό. Λησμόνησε τι κάποια π τ σκάνδαλα ατά, πέρα π τ Μ.Μ.Ε., τυπώθηκαν σ φυλλάδια κα διανεμήθηκαν σ διάφορες πόλεις, στς ποες εχε βαλε ποψηφιότητα κ. Θεόκλητος. Τ πρτα φυλλάδια εχαν κυκλοφορήσει στο Βόλο, (ταν μητροπολίτης κε ταν μετέπειτα ρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος) κα γιναν φορμ ν μν κλέγει ς μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Κουμαριανός. ργότερα, ο πράξεις του κα τ φυλλάδια, κολούθησαν τν κ. Θεόκλητο κα σ λλες πόλεις, που πάλι πεδίωξε ν γίνει Μητροπολίτης, γιναν δ φορμ ν μν γίνει ποδεκτς οτε στ Μητρόπολη Μεσσηνίας, οτε στν Κόρινθο καί, τελευταα, ν ναγκαστε ν ναβάλει τν πίσκεψή του σ Μητρόπολη τς Β. λλάδος, που εχε προγραμματιστε ν παραστε κα ν συνεορτάσει μ τν πισκοπό της.

Γνώστης τν περισσοτέρων π ατ ταν διος Καλαβρύτων κ. μβρόσιος, γι’ ατ κα εχε κφραστε κατ το κ. Θεοκλητο μετ λόγου γνώσεως (πρν κν γίνει πίσκοπος), λέγοντας τι εναι «κατάλληλος» γι’ ατ τ θέση! «πρόβλεψή» του κείνη περ καταλληλότητος (πως φάνηκε) πιβεβαιώθηκε πλήρως, φο τ νομα το κ. Θεόκλητου νεπλάκη στ παραδικαστικ κύκλωμα κα σ λλες «ταξίες» πο πιφέρουν καθαίρεση.

Παρά τατα, δ κι να χρόνο περίπου, κ. μβρόσιος πιχειρε ν πιβάλλει τσιθελικ ς πνευματικ Πατέρα τν Αγιωτν τν κ. Θεόκλητο. Ατόν πο σ διάρκεια χρόνου κατασκανδάλισε τ πανελλήνιο· ατν ποος δν πεδίωξε ν ποδείξει τν θωότητά του (κείνη τν κρίσιμη στιγμ το 2005), φο μ τν διεξαγωγ κκλησιαστικς δίκης θ ξεκαθάριζαν τ πράγματα κα θ παυε τ σκάνδαλο, ἐὰν ποτελοσε σκευωρία· κα δν τ κανε, πειδή, ς συνάγεται π τ δημοσιεύματα, δν φαίνετο εκολη θώωσή του. Κα τ κανε κ. Θεόκλητος; πέβαλε «ατοβούλως» τν παραιτήσή του, μ τν πόδειξη κα τν στήριξη το τότε ρχιεπισκόπου κα πνευματικο το πατρς κ. Χριστοδούλου! τσι, ποθεσή του μπκε στο ρχεο!

Κα τώρα, λοιπόν, φο πέρασαν ξι χρόνια σιωπς, αφνιδίως κ. μβρόσιος παρέδωσε στ λήθη ,τι εχε γράψει ναντίον του, λλαξε γνώμη γι τν καταλληλότητα το κ. Θεοκλητο, λλ κα γι τν νοχή του. Κα μετερχόμενος τακτικς πολιτικν συμβιβασμν, τώρα, χι μόνο τν θεωρε κατάλληλο ς πίσκοπο, λλ τν προορίζει γι ...διαδοχό του! Κα γι ν πηρεάσει τν γνοοντα λαό, πλέκει τ γκώμιό του, παρουσιάζοντας τς πράξεις κενες πο μς κατασκανδάλισαν ς πράξεις θυσίας· κα τιμντας τον μ φωτοστέφανο μάρτυρος δηλώνει: «τν τιμ περβαλλόντως», γιατ «θυσιάστηκε» γι τν ρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο!

τσι, κ. Κουμαριανς αθαιρέτως, χωρς δηλ. ν το χει ναθέσει Ι. Σύνοδος τν τίτλο το βοηθο, φέρεται κα νεργε στο Αγιο ς διάδοχος πίσκοπος, κηρύττων, λειτουργν, τελν γάμους, κολουθίες, γιασμος στ σχολεα κα τελευταίως (κα ατ ποτέλεσε τν φορμ γι ν γραφε ατ τ ρθρο πο πευθύνεται κυρίως στν δελφότητα « Σωτρ») μφανίστηκε στν τοπικ αθουσα τς ΓΕΧΑ (πο πνευματικ τς καθοδήγηση νηκε στην δελφότητα « Σωτήρ») γιάζων κα ελογν τν ναρξη τς νέας χρονις.

Κα πευθυνόμενοι πρς τος σεβαστος Πατέρες κα δελφούς το «Σωτρος», τος ποίους κατ τ λλα γαπομε κα πολλς φορς τ τελευταα χρόνια χουμε παρακαλέσει ν κολουθήσουν κα στ συγκεκριμένο θέμα τν ρθόδοξη Παράδοση κα ν παύσουν ν βάζουν τ «δικό τους ργο» πάνω π τ ργο κα τος κανόνες τς κκλησίας, ρωτμε:

ως πότε, γι ν χετε τν νοχ τν τοπικν πισκόπων κα ν κάνετε τ «ργο» σας, θ νέχεστε τν καταπάτηση τν . Κανόνων, τς «ταξίες» κα τν αρετίζουσα διδασκαλία πισκόπων, πως τς Καλαμάτας, το Βόλου, το Αγίου, τς Σύρου, τς Λαρίσης κλπ.; ως πότε θ νέχεσθε (πικαλούμενοι μις ντιπατερικς νοοτροπίας διάκριση κα πακοή) τν πονόμευση το ργου το Θεο; ως πότε θ ντέλλεσθε, ο ερωμένοι τς δελφότητός σας, ν συλλειτουργον μ τος συγκεκριμένους ατος αρετίζοντες κα τάκτως περιπατοντες πισκόπους, καθιστάμενοι τσι συνυπεύθυνοι; Δν λέγει γία Γραφ τ «στέλλεσθε π παντς δελφο τάκτως περιπατοντος», κα τ «οκ κάθισα μετ συνεδρίου ματαιότητος», κα τ «μίσησα κκλησίαν πονηρευομένων»;

ραγε, ο καταγγελλόμενες παρεκτροπς πισκόπων εναι π κενες πο λογαριάζονται ς προσωπικά τους μαρτήματα, ντίθετα εναι π κενες πο προκαλον δημόσιο δειν σκανδαλισμ κα φθορ κα μολυσμ τν πιστν κα ντιμετωπίζονται (βάσει τν . Κανόνων) μ τν πομάκρυνση π τος σκανδαλοποιούς;

Σς διαφεύγει σχετικ διδασκαλία τν γίων; Λέγει . Χρυσόστομος: «Τί ποιες νθρωπε; Παρεβάθη νόμος..., πλημμελήματα τοσατα τολμήθη παρά τινος τν ερωμένων, τ νω κάτω γέγονε κα ο φρίττεις; Τ ψυχα πενθε κα στένει κα συναγανακτε τ δεσπότη. Σ δ λογικς οκ λγες; Οκ πιτιμς, ο γίν χαλεπς τιμωρς τν το Θεο νόμων λλ κα κοινωνες;» (PG 55,252). Κα Μ. Βασίλειος: «Οτινες τν γι ρθόδοξον Πίστιν προσποιούμενοι μολογεν, κοινωνεν δ τος τερόφροσι, τος τοιούτους ε κα μετ παραγγελίαν οκ ποστσιν, μ μόνον κοινωνήτους χειν, λλ μηδ δελφος νομάζειν»; (Βασιλειάδη Ν., Μρκος Εγενικς κα νωσις τν κκλησιν, κδ. « Σωτήρ», 1972, σελ. 95).

ντί, λοιπόν, Πατέρες κα δελφοί, ν συστήσετε στος σκανδαλοποιος πισκόπους κα εδικ στν κ. Θεόκλητο Κουμαριανό, ν μεταβον στν μον τς μετανοίας τους γι τν νάπαυση τς ψυχς τους, πιδοκιμάζετε τς πράξεις τους μ τ ν τος δέχεσθε ν ελογον κα γιάζουν τς κατ τόπους συνάξεις τν παραρτημάτων σας;

Γνωρίζετε τι ζομε σ ποκαλυπτικος καιρούς. Εναι δη σχατος καιρς γι μία λλαγ πλεύσεως στ θέματα ατά, μι λλαγ ποία θ προσελκύσει τ χάρη το Θεο κα πο μ τ βοήθειά Του εναι δυνατν ν προκληθε μι ληθιν νατροπ το σκηνικο πο Οκουμενισμς χει πιβαλε στανικς στν λλοτε ρθόδοξη λλάδα· Οκουμενισμς τν ποο δι πολλν ρθότατα καταγγέλλετε, λλ πρακτικς νέχεσθε.

Θεσσαλονίκη, 19 Νοεμβρίου 2011

ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ «ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ»