Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================

Νέα Υόρκη,
24 Μαρτίου 2010

Αγαπητέ κ. Καπετανάκη, κ. Ανώνυμε και όσοι συνάδελφοι υποστηρίζετε τον μη ομολογιακό χαρακτήρα των θρησκευτικών,
Σας ευχαριστώ για την παρέμβασή* σας επειδή ήταν τόσο σαφής ώστε να μη χρειάζεται περαιτέρω επεξήγηση.
Σε τι συνίστανται οι θέσεις σας;
Σε πλήρη διαστροφή της διδασκαλίας του Αποστόλου Παύλου.
Και εξηγούμαι: Την πορεία του Αποστόλου Παύλου προς τα έθνη θεωρείτε πρότυπο του πολυπολιτισμικού μαθήματος των θρησκευτικών που θα διδάσκει στα παιδιά μας για τη Θεά Κάλι, τον Μωάμεθ και το Βούδδα αντί για το Χριστό, την Παναγία και τους Αγίους!!! Και μη μου πείτε ότι θα εξακολουθήσει το μάθημα των θρησκευτικών να αναφέρεται κυρίως στο χριστιανισμό, όπως μας είπε πριν λίγο καιρό ο κ. Γιαγκάζογλου, επειδή αν αυτό είναι πράγματι που επιδιώκετε τότε γιατί γίνεται η φασαρία και ο θόρυβος; Τώρα δεν διδάσκονται τα παιδιά μας για τις αιρέσεις και τις άλλες θρησκείες; Τότε γιατί γίνεται ο σαματάς; Προφανώς αλλού το πάτε. Θέλετε να παρουσιάζετε το Χριστιανισμό σαν μια από τις θρησκείες του κόσμου. Οχι ως τη ΜΟΝΗ αληθινή θρησκεία. Γι’ αυτό ο κ. Παπαθανασίου και άλλοι λένε: Μα η κατήχηση ανήκει στην Εκκλησία. Οχι στο σχολείο! Ωστε οι θεολόγοι είναι ενδεδειγμένο να αρνούνται το ρόλο τους ως κατηχητές της Ορθοδόξου πίστεως; Και τι χρείαν έχουμε ετέρων μαρτύρων, αφού αυτά τα απίστευτα δηλώνουν οι εκπρόσωποί σας;

Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
________________

Πού στην ευχή βρήκατε, κ. Καπετανάκη και κ. ανώνυμε, στις επιστολές του Αποστόλου Παύλου παρόμοια στάση;
Τον Χριστό ως το ΜΟΝΟ αληθινό Θεό κατήγγελλε ο Απόστολος Παύλος στα έθνη και στις συναγωγές και υφίστατο διωγμούς, φυλακίσεις και κακουχίες για την αγάπη του Κυρίου και την καθαρότητα της πίστεως.

“ΠΟΡΕΥΘΕΝΤΕΣ ΠΡΟΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ”
_______________________
Ποιος από μας, που υποστηρίζει τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών, είπε ποτέ ότι η Ορθοδοξία πρέπει να περιχαρακωθεί και να αποκλείσει τους εν τη σκιά των αιρέσεων και τω σκότει των άλλων θρησκειών καθημένους αδελφούς μας;
Το ακριβώς αντίθετο λέμε: Οσοι είστε εκτός Εκκλησίας άθεοι, αλλόθρησκοι, αιρετικοί, σχισματικοί, ελάτε στην Εκκλησία επειδή ο Χριστός είναι ο ΜΟΝΟΣ αληθινός Θεός και η Ορθόδοξη Εκκλησία η ΜΟΝΗ κιβωτός της σωτηρίας. Το Χριστό που κήρυττε ο Απόστολος Παύλος κηρύττουμε. Καμιά συμφωνία μεταξύ Χριστού και Βελίαλ δεν διακρίνουμε. Ούτε με το τηλεσκόπιο. Ούτε με το μικροσκόπιο. Εσείς πώς την εντοπίζετε; Με τους παραμορφωτικούς φακούς του συγκρητισμού;

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
_______________

Γι' αυτό τους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς διάλογους αντιλαμβανόμαστε, όπως ο κορυφαίος Ορθόδοξος θεολόγος του 20ού αιώνα Γεώργιος Φλωρόφσκυ, ως επιστροφή στην Ορθοδοξία.
Με την ίδια ειλικρινή αγάπη που απευθυνόμαστε στους διαλόγους προς τους αλλόθρησκους και τους αιρετικούς και τους λέμε ελάτε στη ΜΟΝΗ αληθινή Εκκλησία, υποστηρίζουμε ένθερμα την ορθόδοξη ιεραποστολή η οποία μεταστρέφει τους αδελφούς μας από τα δαιμόνια της πλάνης των άλλων θρησκειών και αιρέσεων στο φως του αληθινού Θεού!

ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
_____________________

Με την ίδια ακριβώς λογική θέλουμε το μάθημα των θρησκευτικών να είναι καθαρά ορθόδοξο και βασισμένο στη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Είναι δεκτό - και αν θέλετε επιθυμητό - για λόγους εγκυκλοπαιδικούς, τα παιδιά μας να γνωρίζουν ορισμένα στοιχεία για τις αιρέσεις και θρησκείες που υπάρχουν. Ο όγκος όμως της ύλης αλλά προπαντός ηαιχμή του μαθήματος πρέπει να είναι η κατήχηση των αληθειών της ορθοδόξου πίστεως.

ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΒΑΣΗ
________________

Οσο για τον ανώνυμο που ρωτά αν καλώ τους αλλόθρησκους και τους αιρετικούς αλλά και τους άθεους και τους σχισματικούς σε διάλογο απαντώ ότι έχει απόλυτα δίκαιο.
ΟΥΔΕΠΟΤΕ υποστήριξα ότι δεν πρέπει να γίνονται διάλογοι. Οι διάλογοι ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται αλλά μέσα στα ορθόδοξα δογματικά και κανονικά πλαίσια.
Χωρίς συγκρητιστικό φρόνημα, χωρίς συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους και χωρίς προδοτικές συμφωνιές για την Ορθοδοξία, όπως του Μπαλαμάντ και του Σαμπεζύ.
Χωρίς τα απαράδεκτα εκκλησιολογικά κείμενα του Πόρτο Αλέγκρε, της Ραβέννας και της Ελούντας. Χωρίς την υιοθέτηση αιρετικών διδασκαλιών όπως την Αγγλικανικής έμπνευσης “Βαπτισματική θεολογία” και τη θεολογία των “αδελφών Εκκλησιών”, που έλκει την καταγωγή της στη βατικάνεια Θεολογία.
Αν οι Ορθόδοξοι αντιπρόσωποι στους διαλόγους κηρύττουν Χριστό τον Αληθινό Θεό και την Ορθόδοξη Εκκλησία ως τη Μόνη Αληθινή Εκκλησία τότε επιτελούν το χρέος τους έναντι του Θεού και των συνανθρώπων τους.
Αν, όμως, κάνουν παζάρια σε θέματα πίστεως τότε και το δρόμο στους εν τω σκότει της πλάνης καθημένους προς τον αληθινό Θεό κλείνουν αλλά και την ψυχή τους βαραίνουν αφόρητα με το συγκρητιστικό τους φρόνημα.

ΤΙ ΑΝΑΜΕΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ
________________

Οσο για την ερώτησή σας αν από τους διαλόγους αναμένω οι αλλόθρησκοι και οι αιρετικοί να μεταστραφούν στην Ορθοδοξία απαντώ: ΑΣΦΑΛΕΣΤΑΤΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΑΝΑΜΕΝΩ.
Αλήθεια, όμως;
Γιατί ρωτάτε; Μήπως εσείς πιστεύετε κάτι διαφορετικό; Αναμένετε να τα βρούμε με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους κάπου στη μέση;
Χωρεί συγκατάβασις στα της πίστεως, κ. Καπετανάκη και κ. ανώνυμε; Δεν ακούσατε για ένα βιβλίο που λέγεται ευαγγέλιο και για κάποιο Χριστό που λέγει ότι όποιος αλλάξει “ιώτα εν ή κεραίαν μίαν ελάχιστος κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών”; Ποιο ευαγγέλιο διαβάζετε, που σας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο Απόστολος Παύλος δίδασκε ότι μπορεί να υπάρξει συμφωνία μεταξύ Χριστού και Βελίαλ και ότι ο Χριστός άφηνε έστω και το ελάχιστο περιθώριο για συγκρητισμό;

ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΥ
_________________

Ρωτά επίσης ο Ανώνυμος. Τότε σε τι διαφέρει η στάση μου από τον Παπισμό (επ’ ευκαιρία Παπισμό όχι “Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία” όπως αναφέρετε) που επιδιώκουν να υποτάξουν κάποιους στις δοξασίες τους.
Απαντώ: Η διαφορά έγκειται στο ότι οι Παπικοί προσφέρουν νοθευμένο και αλλοτριωμένο το Χριστιανισμό ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία πιστεύει “οι προφήται ως είδον, οι απόστολοι ως εδίδαξαν, η Εκκλησία ως παρέλαβεν, οι διδάσκαλοι ως εδογμάτισαν, η οικουμένη ως συμπεφρόνηκεν, η χάρις ως έλαμψεν, η αλήθεια ως αποδέδεικται, το ψεύδος ως απελήλαται, η σοφία ως επαρρησιάσατο, ο Χριστός ως εβράβευσεν”.

ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ
_____________

Με άλλα λόγια: Δεν προσκαλώ κανένα αλλόθρησκο και αιρετικό να γίνει ορθόδοξος για να ασπασθεί προσωπικέςμου ιδέες επειδή στα θέματα της πίστεως δεν έχω καμιά απολύτως προσωπική πεποίθηση. Πιστεύω ΜΟΝΟΝ όσα πιστεύει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Αυτά και ενστερνίζομαι ανεπιφύλακτα και αυτά κηρύττω όπως τα παρέλαβα.

"ΕΚ ΣΤΟΜΑΤΟΣ ΣΟΥ ΚΡΙΝΩ ΣΕ ΠΟΝΗΡΕ ΔΟΥΛΕ"
________________________________________

Αναφέρετε επίσης, κ. Καπετανάκη, ότι "η ανοχή και η καταλλαγή ήταν τα γνωρίσματα των πρωτοχριστιανών" και διερωτάστε αν πρέπει να επιστρέψουμε στην αρχέγονη Εκκλησία.
Κύριε Καπετανάκη! Αγνοείτε ότι η πεμπτουσία του Προτεσταντισμού συνίσταται στην επιστροφή στην πρωτοχριστιανική Εκκλησία επειδή ακριβώς πιστεύει ότι η Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας διέφθειρε το χριστιανικό ευαγγέλιο;
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ενστερνίζεστε τον ακρογωνιαίο λίθο του Προτεσταντισμού. Γι' αυτό προσέχετε αυτά που γράφετε.
Οσον για την άποψή σας ότι οι πρώτοι χριστιανοί ήταν συγκρητιστές και ανεκτικοί έναντι των άλλων θρησκειών δεν προσκρούσει απλά στην πίστη της Εκκλησίας αλλά και στην αδιάψευστη μαρτυρία της Εκκλησιαστικής ιστορίας.
Αγνοείτε, άραγε, ότι τους τρεις πρώτους αιώνες υπήρξαν, με τους μετριότερους υπολογισμούς, έντεκα εκατομμύρια μάρτυρες; Γιατί μαρτύρησαν; Για ένα μόνο λόγο: Επειδή ΔΕΝ έκαναν κανένα συμβιβασμό με το συγκρητισμό. Επειδή δεν έλεγαν ο Χριστός είναι ένας ακόμη Θεός αλλά ο ΜΟΝΟΣ αληθινός Θεός.
Και μετά από αυτή την αδιάψευστη Ιστορική πραγματικότητα εσείς τους φέρνετε ως παράδειγμα για να στηρίξετε το συγκρητισμό στους διαλόγους και τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών;


ΤΑ ΓΛΥΚΑΝΑΛΑΤΑ Ή ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ;
_________________

Και το τελευταίο ερώτημα που θέτει ο κ. Καπετανάκης:
Μήπως με το πολυπολιτισμικό μάθημα θα προβάλουμε καλύτερα την Ορθοδοξία;
Απαντώ: Η μακραίωνη παράδοση της Εκκλησίας και η σύγχρονη ιστορική πραγματικότητα μας διδάσκουν τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που λέτε.
Ο Γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθείτης λ.χ. στην Αμερική δημιούργησε 19 ανδρώα και γυναικεία μοναστήρια στα οποία ασκούνται 200 περίπου μοναχές και μοναχοί. Πολλοί από αυτούς είναι προσήλυτοι στην Ορθοδοξία από διάφορες θρησκείες και αιρέσεις, ενώ - ως γνωστόν - οι θέσεις του Γέροντα Εφραίμ σε θέματα δογματικής και κανονικής ακριβείας είναι απαρέγκλιτα ορθόδοξες.
Και μόνον ο Γέροντας Εφραίμ; Ολοι οι παραδοσιακοί κληρικοί γίνονται πόλος έλξεως φιλόθεων ψυχών που θέλουν να ζήσουν εν μετανοία. Ξέρετε κανένα μοντέρνο και φιλελεύθερο παπά που μαγνητίζει τους ανθρώπους; Ούτε ένας κ. Καπετανάκη και κ. Ανώνυμε. Γνωρίζετε την αιτία; Οτνα ο άνθρωπος αποφασίσει να μετανοήσει θέλει να του πουν την αλήθεια. Δεν θέλει χλιαρές τοποθετήσεις, επειδή όλοι νιώθουν ότι με το Θέό ισχύει το ή όλα ή τίποτα. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που χιλιάδες ψυχές εξομολογούντο στους π. Επιφάνιο, Πόποβιτς, Μυτιληναίο, Κραγιόπουλο, π. Φιλόθεο Ζερβάκο, Πορφύριο, Τσαλίκη, Εφραίμ, Καψάνη κτλ. Μπορείτε να μου αναφέρετε έστω και ένα παράδειγμα μοντέρνου “πολυπολιτισμικού” κληρικού που γίνεται πόλος έλξης ψυχών;
Οι δικοί σας οι άνθρωποι, κ. Καπετανάκη και κ. Ανώνυμε, (Αγουρίδης, Γιανναράς, Θερμός, Μπέης, Γιαγκάζογλου, Βασιλειάδης, Παπαθανασίου, κτλ.) πόσους έφεραν στην Ορθοδοξία;
Πώς είπατε; Ούτε ένα!;
Ασφαλώς!, κ. Καπετανάκη και κ. Ανώνυμε. Και η εξήγηση είναι απλή. Για να κάνεις κάποιο Ορθόδοξο πρέπει εσύ πρώτα να είσαι Ορθόδοξος.
Αλλά τι σόι Ορθοδοξία είναι αυτή που πουλά συγκρητισμό στους διαλόγους και συμπροσεύχεται μαζί τους λες και είναι Ορθόδοξοι; Τι σόι Ορθοδοξία είναι αυτή που θέλει να διδάσκει τα παιδιά μας για την Κάλι, τον Αλλάχ, το Βίσνου, τον Γκανέσα, κτλ. αντί για το Χριστό, την Παναγία και τους Αγίους;
Μήπως υπάρχουν αντιρρήσεις;
Καλή Ανάσταση!
Με την εν Χριστώ αγάπη μου,

Παναγιώτης Τελεβάντος

___________________________________________
*(Με αφορμή σχόλια που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα “Θρησκευτικά” από τον κ. Καπετανάκη και από τον ανώνυμο 22 Μαρτίου 1.47).
“Ο/Η georgios d.kapetanakis είπε...
Αγαπητέ Παναγιώτη, εν Χριστω αδελφέ και εν τη διαφορετικότητα των χαρισμάτων συνυπάρχοντα, σε ευχαριστώ εν πρώτοις για την αναφορά σου στο κειμενό μου και με συγχωρείς που ως τώρα αγνοούσα την προσπάθειά σου, όμως θα ήθελα να σου επιστήσω την προσοχή: Οταν αποσπασματικά κρίνεις κάποιο κείμενο θα κρίνεις είτε ιδιοτελώς, είτε ανεπαρκώς. Θέλω να πιστεύω ότι ανήκεις στη δεύτερη περίπτωση. Κάνε ένα κόπο και ξανακοίτα το κείμενο και θα διαπιστώσεις ότι ο Παύλος που ζούσε / βίωνε / δρούσε στη διαφορετικότητα και στην ετερότητα της πολυπολιτισμικής ρωμαικής αυτοκρατορίας μπορεί να λειτουργησει ως αρωγός και για τη σημερινή θρησκευτική αγωγή. Δεν περιχαρακωθηκε στο πλαίσιο του Ιουδαισμού και πείσθηκε από τον Πέτρο για το άνοιγμα στα έθνη. Ο Παύλος δε φοβήθηκε την αναθεώρηση των ταυτοτήτων του σε κανενα στάδιο της ζωής του και γι’ αυτό έμεινε στην ιστορία. Ας τον ακολουθησουμε κι ας το μιμηθουμε έστω λίγο για να μπορεσουμε όχι απλά να συνυπάρξουμε στη ροικότητα της παγκοσμιοποίησης με τους "αλλους" αλλά να γίνουμε πρωτοπόροι στην έξοδο από την κρίση της εκκοσμικευμενης πραγματικότητας. Η ανοχή και η καταλλαγή ήταν η λυδία λίθος των πρωτοχριστιανών, μήπως πρέπει να τις αναζητήσουμε και εμείς και να επιτρέψουμε και στους άλλους λαούς να μετέχουν στην Αληθεια; Μήπως η κατήχηση και ο προτεταμενος δείκτης δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη μέθοδο θρησκευτικής αγωγής για τη σημερινή ραγδαία μεταλασσόμενη κοινωνία;

22 Μαρτίου 2010 11:39 π.μ.

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
@Παναγιώτη Τελεβάντο

Άρα σύμφωνα με τα λεγόμενά σας τους καλείτε σε μια διαλεκτική σχέση μαζί σας.
Άρα ποιο το πρόβλημα του διαλόγου με τους μη ορθόδοξους;
Εκτός κι αν εννοείτε το διάλογο ως υποταγή στα δικά σας πιστεύω.
Σε τί διαφέρετε, τότε, από αυτούς που θέλουν την υποταγή της ορθόδοξης εκκλησίας στην ρωμαιοκαθολική;

3 σχόλια:

  1. ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ


    Διαβάστε παρακάτω ένα διάλογο που είχα με τη συντακτική επιτροπή του αυτοδιαφημιζόμενου ορθόδοξου(!) pateriko egolpio:

    Σε μια θρησκευτικού περιεχομένου ιστοσελίδα είχε αναρτηθεί κάποιο θέμα, όπου μεταξύ άλλων μας πληροφορούσε : "Ήδη η θεολογία μας κατευθύνει την πορεία της προς τις πηγές της αρχαίας αδιαίρετης Εκκλησίας. Σε αυτό έχει συντελέσει τόσο η βαθμιαία εγκατάλειψη της ομολογιακής νοοτροπίας περασμένων γενεών, όσο και το γεγονός ότι αναγνωρίζεται η ανάγκη να μην αποτελεί η θεολογία μας απλώς έκφραση μιας ομολογίας, αλλά να φανερώνει τη μία αγία καθολική και αποστολική Εκκλησία.".

    Το αρχικό δικό μου σχόλιο ήταν : "Δηλαδή, κάθε ομολογία μας πισωγυρίζει στα μεσαιωνικά σκότη. Αλλά πού θέλουμε να βρεθούμε ανομολογήτως; Στην προ-αρειανική ενωμένη εκκλησία, στην προ-νεστοριανική ή στην προ-εικονομαχική;".

    Ακολούθως, περιγράφεται ο διάλογος που αναπτύχθηκε μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων.
    ------------------------------------------
    1) Δεν θυμάμαι, έγραψα, αν ήταν δική σας η πιο πάνω τοποθέτηση, που στάθηκε αφορμή να γράψω το σχόλιο, ή αφορούσε κάποιο άλλο σχόλιο, στην άγνωστη για μένα τώρα αρχική ανάρτηση που δημοσιεύατε. Έχει περάσει καιρός, μου απαντήσατε καθυστρημένα και δεν θυμάμαι αν ήταν από την "Φωνή των αποδήμων" και τον αρχιγραμματέα της αρχιεπισκοπής Αμερικής ή κάτι άλλο.

    2) Στη συνέχεια, μου απαντήσατε:

    "Εάν δεχόμεθα τις μετέπειτα εξελίξεις (σ.σ. εννοείται των αιρέσεων) θα είχαμε απλά φαινόμενο πρώϊμου Προτεσταντισμού. Κάθε λοιπόν εξέλιξη ελέγχεται από την Εκκλησία των Μαρτύρων. Άλλωστε ο Αρειανισμός είναι δημιούργημα της Ωριγενιστικής Φιλοσοφίας, ο Νεστοριανισμός του εθνικισμού και η Εικονομαχία των εξουσιαστών."

    3) Παράλληλα, προσθέσατε πληροφοριακά μια απάντηση του αρχιγραμματέα της αρχιεπισκοπής Αμερικής, η οποία δεν γνωρίζω αν αφορούσε εμένα, είχε δε ως κατωτέρω :

    "Είναι η ιδεολογική και ιστορική ταυτότης της Εκκλησίας μας κάτι το στερεότυπον, το μονολιθικόν, το ανεξέλικτον; Εάν η απάντησις μας ήτο θετική, θα μας διέψευδεν η ιστορία της Εκκλησίας, η οποία μας διδάσκει ότι η θεολογική 'ταυτότης' της Εκκλησίας της Α' Οικουμενικής Συνόδου δεν είναι η αύτη με την της Γ΄, ούτε η ιστορική ταυτότης της Εκκλησίας επί Ιουστινιανού είναι η αυτή με την εμφανιζόμενη εις τας εποχάς του Φωτίου ...".

    4) Συμπληρώσατε δε με το :

    "Το θέμα μας δεν είναι δογματικό ή φιλοσοφικό ... Το θέμα μας είναι η συνταγή της αρχαίας Εκκλησίας η οποία μεταμόρφωνε τους ανθρώπους και δημιουργούσε αγίους και μάρτυρες."

    5) Και τώρα στο προκείμενον. Εφόσον μου υπενθυμίσατε τα όσα γράφει περί φρενίτιδος και μανίας ο αγ. Γρηγόριος Νύσσης (σημ. για να μην κουράζω τον αναγνώστη τα παραλείπω) και επειδή το θέμα μας είναι η "συνταγή" (sic) της αρχαίας Εκκλησίας, το πρώτο ερώτημα που τίθεται είναι αν η συνταγή, όπως την ονομάσατε, σφραγίσθηκε με το αίμα των Μαρτύρων. Κάτι το οποίο ουδείς επιθυμεί σήμερα. Το δεύτερο είναι, αν η αιμάσσουσα μαρτυρία αυτών αποτελεί ή όχι ομολογία. Δεν τίθεται νομίζω ζήτημα επίσης. Τι χρειαζόμαστε, μας το είπε η επισκοπική γραφίδα των αποδήμων Αμερικής δια του αρχιγραμματέα. Θέλουμε να φανερώνει η θεολογία τη μία αγία καθολική και αποστολική Εκκλησία και συμπληρώσατε σεις, θέμα μας είναι η συνταγή της αρχαίας Εκκλησίας η οποία μεταμόρφωνε τους ανθρώπους και δημιουργούσε αγίους και μάρτυρες. Ώστε, λοιπόν, χρειαζόμαστε μεταμορφωμένους ανθρώπους. Δεν μας χρειάζονται όμως οι Μάρτυρες - είπαμε, δεν μας αρέσουν τα αίματα - ούτε οι Ομολογητές. Είμαστε πλήρεις και θα έλεγα χορτάτοι.

    Τι όμως γίνεται σήμερα με τις αιρέσεις; Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν; Φυσικά και υπάρχουν. Άλλωστε, ο κλήρος έχει ικανά στελέχη που αδιάλειπτα αρθρογραφούν και δίνουν την καλή ορθόδοξη μαρτυρία. Με μια και μόνη εξαίρεση. Όποιος εξ αυτών τολμήσει να κάνει λόγο για την παναίρεση του οικουμενισμού, τίθεται στο στόχαστρο του σχισματοαιρετικού. Αδυνατεί ο μύωψ να δει ότι άλλη ήταν η θεολογική ταυτότητα της Εκκλησίας στην Α' οικουμενική Σύνοδο, άλλη στην Γ' και πολύ διαφορετική εκείνης επί μεγάλου Φωτίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ


    Άρα, μολονότι επισημαίνουμε τον κίνδυνο ενός πρώιμου προτεσταντισμού, σε περίπτωση που δεχόμαστε τις μετέπειτα εξελίξεις, όπως σημειώσατε, εντούτοις προσπαθούμε να αποφύγουμε το εμπόδιο επικαλούμενοι τον έλεγχο από την Εκκλησία των Μαρτύρων (: Κάθε λοιπόν εξέλιξη ελέγχεται από την Εκκλησία των Μαρτύρων και είναι δικά σας τα λόγια αυτά)! Μάρτυρες, φυσικά, που σήμερα δεν υπάρχουν, αλλά και δεν τους θέλουμε!! Μας αρκεί μόνο ότι τους έφαγαν τα λιοντάρια ή ότι κάηκαν φωτίζοντας τους δρόμους της Ρώμης.

    Καιρός είναι, νομίζω, να καταλάβουμε ότι άλλο είναι η εκκλησία, που διαρκώς εξελίσσεται, και εντελώς διαφορετική είναι εκείνη που αενάως αποκαλύπτεται. Δεν τίθεται θέμα εξέλιξης στα θεολογικά πράγματα. Το ζήτημα είναι αν είμαστε σε θέση να αντιλαμβανόμαστε την διαρκώς αποκαλυπτόμενη Εκκλησία. Όσο υπήρχαν άγιοι, αυτό δεν σταμάτησε να γίνεται και ποτέ δεν θα πάψει να συμβαίνει. Αλλά σήμερα τους αγίους δεν θα τους γνωρίζουμε, όπως δεν γνωρίζουμε πχ. και τους αγίους Τεσσαράκοντα Μάρτυρες προσωπικά. Λέξη, το προσωπικά, που έχει υποστεί τόσο μεγάλη κακοποίηση στις μέρες μας, ώστε είναι προτιμότερο να μη τη χρησιμοποιεί κανείς. Η μαρτυρία θα δίδεται, η ομολογία επίσης, αλλά κανείς δεν θα αφήνει πίσω του κηλίδες αίματος. Οι φύλακες έχουν γνώση, έχουν έτοιμη τη σφραγίδα του σχισματικού, του αιρετικού, και αυτό τους απαλλάσσει, από του να βάψουν τα χέρια τους με αίμα.

    Το θέμα δεν είναι δογματικό ή φιλοσοφικό, μου υπενθυμίσατε. Ωστόσο, θα παρατηρούσα ότι το περιεχόμενο αυτής της συζήτησης (: η ανάγκη να μην αποτελεί η θεολογία μας απλώς έκφραση μιας ομολογίας, αλλά να φανερώνει τη μία αγία καθολική και αποστολική Εκκλησία) δεν έχει καμία απολύτως συνάφεια με την εκκλησία, αν αυτή αρέσκεται να θεολογεί προσφεύγουσα επικυρωτικά και προσχηματικά σε μάρτυρες ή σε αγίους. Τι είδους καθολική και αποστολική "φανέρωση" είναι αυτή, όταν η ομολογία καθίσταται περιττή και ο μάρτυρας εγκαυχάται "μνήμην ποιούμενος" απλώς αλλότριου αίματος;

    Πολύ φοβάμαι ότι δεν πρόκειται περί Εκκλησίας. Και για ένα ακόμη λόγο, ούτε καν μπορούμε να συζητάμε για θεολογία. Ο λόγος που αρθρώνεται μέσα από την Εκκλησία, και για την Εκκλησία, είναι λόγος Θεολογικός. Τον οποίο σφράγισαν οι Μάρτυρες δια του αίματος και αγίασαν. Αγίασαν δε είτε επιτελούντες θαύματα ή φωτίζοντας τον νουν των πιστών, για τα ορθά Δόγματα. Αλλά, τότε, είναι εντελώς άτοπο να αποσυνδέσουμε την εκκλησία από τη θεολογία. Το δε χειρότερο, να θεωρούμε ότι οι άγιοι Μάρτυρες δεν συνέβαλαν σε θέματα που αφορούν στο δόγμα.

    Τέλος, ως προς το (τα) φιλοσοφικό σκέλος, που αποδώσατε στο αρχικό μου σχόλιο, είμαι εντελώς σύμφωνος. Ούτε καν υπαινίχθηκα ο,τιδήποτε το φιλοσοφικό.

    Μετά τιμής
    Κυπριανός Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αναρωτιέμαι ο κ.Καπετανάκης, σαν θεολόγος, αισθάνεται συνάδελφος του Αποστόλου Παύλου;
    Προκόψαμε μιμούμενοι το Χριστό, τώρα θα προκόψουμε μιμούμενοι τον Απ.Παύλο!
    Να δούμε πότε οι αγαπητοί οικουμενιστές Θεολόγοι θα ζητήσουν και αυτοί αποστολική διαδοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου