Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου 2014

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ


                                          MEXΡΙΣ ΑΙΜΑΤΟΣ......



Καταχωρουμε δυο κειμενα του Αγιου Ισιδωρου του Πηλουσιωτη που γιορταζει σημερα. Ειναι καθοριστικα της στασης των πιστων απεναντι στην παραβλαπτομενη Ευσεβεια (δηλ.την Πιστι) και τους Αδικουμενους. 
Ιστασο ΓΕΝΝΑΙΩΣ, μεχρις Αιματος, λεγει ο Μεγαλος αυτος ασκητικος Αγιος και σφοδρος υποστηρικτης του Αγιου Ιωαννου του Χρυσοστομου.

Πάντων μεν των κατ' ανθρώπους αγαθών υπόθεσίς εστι και κρηπίς η ομόνοια, και χρή μηδενί διδόναι πολέμου και μάχης αφορμήν.
Ει δέ που την Ευσέβειαν παραβλαπτομένην, ή τους ασθενείς αδικουμένους θεάσαιο, μή προτίμα την ειρήνην της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως, έως αίματος προς την αμαρτίαν ανταγωνιζόμενος.
Διά τούτο γαρ είρηται τω αποστόλω τούθ' όπερ ηθέλησας μαθείν.
"Ει δυνατόν το εξ' υμών, μετά πάντων ανθρώπων ειρηνεύοντες", Ρωμ. 12,18
Εστι γαρ όπου ού δυνατόν, οίον, όταν περί ΑΔΙΚΟΥΜΕΝΩΝ ο αγών.

αγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης, πατρολογία του Μίν, 78,948.
 
======================
 
Η ειρήνη τη δικαιοσύνη συγκεκραμένη θείον εστί χρήμα.
Ει δε θατέρα άνευ της ετέρας είη, λυμαίνεται τω της αρετής κάλλει.
Εστι μεν γαρ ειρήνη και λησταίς προς εαυτούς και λύκοις.
Τοις μεν επί λύμη των ανθρώπων, τοις δε επ' ολέθρω των προβάτων.
Αλλ' ούκ άν καλέσαιμι ταύτην ειρήνην την τη δικαιοσύνη μή κοσμουμένην.
Ει δ' αυτή συνέλθοι, όντως ειρήνη κεκλήσεται.
Διό και ο Χριστός έφη:
<ούκ ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γήν, αλλά μάχαιραν.
Οτι γαρ ού πάσαν ειρήνην, αλλά την τη κακία συνεζευγμένην αποκηρύττει, αλλαχού φησιν:
ειρήνην την εμήν δίδωμι υμίν.
Ειρήνη γαρ όντως εκείνη εστίν, η τη δικαιοσύνη, και τη ευσεβεία σεμνυνομένη.

Πατρολογία του Μιν, 78,925.



7 σχόλια:

  1. http://agioritikesmnimes.blogspot.gr/2014/02/4262.html
    4262 - Ιερά Μονή Εσφιγμένου: «φωνάζει ο κλέφτης να φοβηθεί ο νοικοκύρης»

    http://agioritikesmnimes.blogspot.gr/2014/01/4228.html
    4228 - Η Αθωνική εμπειρία του Νίκου Καζαντζάκη

    ΝΤΡΟΠΗ !! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Αγιος συνιστά να ανταγωνιζώμαστε μέχρις αίματος "προς την ΑΜΑΡΤΙΑΝ", όχι προς τους Κληρικούς της Εκκλησίας μας.
    Δεν είναι σωστό να παρερμηνεύουμε τα λόγια του ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mπούφε χριστιανέ, εδώ η λέξη αμαρτία εχει την εννοια της ΑΣΕΒΕΙΑΣ και όχι απλά την αμαρτιούλα. Το κατάλαβες μπούφε;
    Και ΕΥΣΕΒΕΙΑ σημαίνει την Πίστι, την ορθόδοξη Πίστη.
    Μέχρις αίματος γιά το ψέμματακι να αγωνιζόμαστε θα μας ελεγε ο Αγιος;Ασφαλώς όχι.
    Ταλαίπωροι χριστιανούληδες, φοβάστε να αγωνισθήτε γιά την Ορθόδοξη Πίστη την Πίστη του Ιησού Χριστού, μήπως και χύσετε λίγο ΑΙΜΑ;
    Ω, φτωχοχριστιανούληδες της δεκάρας, πάτε να γίνετε Βουδιστές, τι δουλειά έχετε στην Αγία Ορθοδοξία γιά την οποία διώχθηκε, εκτοπίστηκε, εξορίσθηκε, τυραννήθηκε, μαρτύρησε ΠΛΗΘΟΣ ΠΑΤΕΡΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι ΑΣΕΒΕΙΑ, δηλ. αμαρτια η οχι να αποκαλεις τον αδελφο σου "μπουφε", δηλ. "μωρε" και "ρακα";

      ΙΚ

      Διαγραφή
    2. Mά είναι δυνατόν να μήν καταλαβαίνουν απλά πράγματα;Είναι κάποιοι πολύ εξοργιστικοί.Να ανοίγουν και κανένα βιβλίο πρίν γράψουν κάτι.

      Οσον αφορά το "ρακά" νομίζω δεν πρέπει να κολάμε στο γράμμα, αλλά στο πνεύμα.
      Την λέξη άλλωστε σήμερα δεν την χρησιμοποιούμε.
      Οταν ο βλάκας είναι βλάκας, πώς να τον αποκαλέσης;
      Πιστεύω, ή και ο Χριστός ή θα τον ειρωνεύονταν ή δεν θα του απαντούσε.
      Θυμηθείτε την απάντησή του, με διαφορετικό ερώτημα.

      Διαγραφή
    3. Δεν πρεπει να απαιτουμε απο τον αδελφο μας να μην καταλαβαινει η να γνωριζει γραμματα.
      Αν κολλησουμε στο πνευμα, τοτε θα παραδεχτουμε οτι ο αδελφος μας ειναι "νηπιος", δηλ. οτι πινει ακομη γαλατακι και δεν τρωει ακομη στερεα τροφη, αλλα και αυτο δεν θα του το πουμε ποτε κατα προσωπο.
      Σεβομαστε την αγνοια και προσευχομαστε γι' αυτην: "υπερ των του λαου αγνοηματων".

      ΙΚ

      Διαγραφή
  4. Ὁ ἅγ. Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος φωνάζει:

    «Εἰ δέ που τὴν εὐσέβειαν παραβλαπτομένην ἴδοις, μὴ προτίμα τὴν ὁμόνοιαν τῆς ἀληθείας, ἀλλ' ἵστασο γενναίως ἕως θανάτου» (Ἑρμην. Εἰς τὴν Πρὸς Ρωμαίους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή