Κυριακή, 9 Ιουνίου 2013

ΟΙ ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ,

ΜΙΜΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ, ΤΗΝ 

ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ;

Γιατι δεν απαντουν;





Tι θα γινη;
Δεν θα απαντηση το αντιαιρετικο γραφειο της μητροπολεως Πειραιως ή εστω και ο π. Παυλος Δημητρακοπουλος στον ΣΦΑΓΙΑΣΜΕΝΟ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ Ιερομοναχο πατερα Ευθυμιο Τρικαμηνα, που συνετριψε εις κονιορτον, τα εωλα επιχειρηματα του περι του ΙΕ΄κανονα της Πρωτοδευτερας συνοδου και της στασης των Αγιων Πατερων εναντι των Αιρετικων και της Αιρεσεως;



Τι θα γινη;
Δεν θα απαντηση ο .....γυρολογος ...ιστορικος μας π. Γεωργιος Μεταλληνος, στην δυνατη ενστασι του Θεολογου κ. Παναγιωτη Σηματη, για την Υπερεθνικοτητα και την Ιδεολογοποιησι της Ορθοδοξιας;
Η Ρωμανια Ζει;


Η σιωπη τους, τι σημαινει;
Μα πιστευουμε, οτι αναγνωριζουν την ηττα τους.
Αραγε οι ιδιοι θα το αποδεχθουν, ή δεν θα τους αφησει ο εγωϊσμος τους;
Οψομεθα....

36 σχόλια:

  1. Το δευτερο δεν το διαβασα(μολονοτι θα εισαν αρκετα που θα μπορουσαμε να ρωτησουμε τον Παναγιωτη) αλλα για το πρωτο (που και αυτο αφορα και τον Παναγιωτη) ειπον υμιν,τι παλι θελετε ακουειν;η μηπως φοβεισθε μηποτε εκλειψει η ελπις της εργασιας υμων;.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιος εισαι εσυ που γραφεις το σχολιο;
    Και τι θελεις να πης;
    Γινε σαφεστερος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς, οι ως άνω πατέρες, κάνουν ένα αγώνα εναντίον του οικουμενισμού στα μέτρα των οικουμενιστών, δηλ. στα μέτρα τους. Ξεκίνησαν να κάνουν αποτείχιση, ΟΡΙΣΑΝ και ως Ημερομηνία μια σημαδιακή ημέρα, Κυριακή Ορθοδοξίας του 2007, και μετά οπισθοχώρησαν, είτε αναλογιζόμενοι το βάρος της ενέργειάς τους, είτε υποκύπτοντας στην απειλή ότι θα τους πάρουν το πετραχήλι τους και το μικρόφωνό τους, είτε...
    Και οι αρχηγοί του αγώνος, αντί να παραχωρήσουν την θέση τους σε άλλους, που θα είχαν την τόλμη να κάνουν εκείνο που ο π. Θεόδωρος, ο π. Γεώργιος (και οι περί αυτούς Ηγούμενοι) δίδαξαν, αλλά ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ, παραμένουν με τα δόντια στην καθέδρα των ηγετών του αντι-οικουμενιστικού αγώνος, χωρίς να δικαιολογήσουν με θεολογικά επιχειρήματα την αναστολή του αγώνος.
    Και παραμένουν άχαροι αρχηγοί ενός αγώνος, που "σιγοντάρει" τους οικουμενιστές, συμπορεύεται μαζί τους, έως το σημείο ο π. Γ. Μεταλληνός να συλλειτουργεί με τον καταγγελλόμενο ως τον θεωρητικό του Φαναριώτικου Οικουμενισμού, τον "φιλήσαντα" την χείρα του Πάπα (αφού δεν του ζήτησε να του φιλήσει την παντούφλα), τον επαναφέροντα μνήμες καρδινάλιου Βησσαρίωνος. Και το Ομολογεί αυτό ο π. Γεώργιος χωρίς ντροπή δημοσίως, όπως πριν δυό Κυριακές ξανα-έκανε σε ναό των Αθηνών! Και για να σιγάσει τις διαμαρτυρίες της συνειδήσεώς του, δικαιολογείτε λέγοντας ότι δεν τον καλεί ο ίδιος, αλλά του τον στέλνουν!!!
    Ναι, πάτερ μου, και στον άγιο Βασίλειο έστειλαν τὸν Μόδεστο, και στον άγιο Μάξιμο τους αυτοκρατορικούς και πατριαρχικούς αξιωματούχους, αλλά αρνήθηκαν οι άγιοι να αποδεχθούν τα αιτήματά τους.
    Γι' αυτό, πάτερ, μη ξαναβγείτε να μας πείτε για την γενναιότητα και την ομολογία του Μ. Βασίλειου, εφόσον δεν την εφαρμόζετε. Και σεις, πάτερ Θεόδωρε, τι τα θέλετε κάθε Κυριακή τα παραδείγματα αγίων που απομακρύνθηκαν από τους αιρετικούς, εφόσον δεν τους μιμείσθε. Δεν το καταλαβαίνετε πως σας εκθέτουν ανεπανόρθωτα; Και ακόμα χειρότερα: εφόσον με τον χαρτοπόλεμό σας, αποτελείτε τροχοπέδη στον αγώνα κατά της αιρέσεως.
    Αν ΔΕΝ είναι έτσι τα πράγματα, αποδείξτε του. Ξεκινήστε να κάνετε εκείνο που αρχίσατε, αλλά δεν τελειώσατε, αλλά με ταπείνωση και ΜΕΤΑΝΟΙΑ, και θα δείτε ότι πολλοί θα σας ακολουθήσουν. Αυτοί που βλέπουν κατώδυνοι την επικράτηση του οικουμενισμού και αισθάνονται μόνοι κι αδύναμοι, μη εμπιστευόμενοι στὴν οικουμενιστικοκρατούμενοι Αθήνα (και γενικότερα στις γειτονικές περιοχές) ένα Επίσκοπο, ένα παπά που να αρνηθεί να μνημονεύει τους μασώνους οικουμενιστές Αρχιεπισκόπους και Επισκόπους, που επίσημα ένα από αυτούς ομολόγησε (ώ Θεέ μου), ότι είναι «πνευματικός» των Ναϊτῶν μασώνων!!!
    Και ο Αρχιεπίσκοπος που το έμαθε σιώπησε, γιατί έχει κι αυτός σχέση μαζί του!
    Κ.Ε., εκπαιδευτικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την Κυριακη της Ορθοδοξιας του 2007 δεν ειπε κανεις απο τους δυο που αναφερεις για αποτειχιση ειναι ψεμματα η τουλαχιστον ανακριβες.Αυτη ειναι μια ημερομηνια που εθεσε σαν ημερ.αποτειχεισεως ενας ηγουμενος μιας μονης μονο.Επομενως αν λαβουμε αυτο υπ'οψιν συμαινει οτι για δεχθει και το υπολοιπο του σχολιου πρεπει να το περασει απο προσεκτικο ελεγχο.(σε περιοδο ανεργειας κατι ειναι και αυτο)Τωρα οσον για τον ηγουμενο θα σου ελεγε γιατι δεν απετειχισθη με την προυποθεση οτι σε εχει .....καθοδηγητη.....

      Διαγραφή
    2. Τι λες πάτερ μου (καθ' υπόθεσιν, αφού πατέρες αποτελούν την Σύναξη). Όταν ο π. Κύριλλος προέβη στην Ανακοίνωση περί διακοπής μνημοσύνου, όλοι με ενθουσιασμό τον χειροκρότησαν, καθώς μάλιστα είπε: νάρχεστε εδώ να σας βαπτίζουμε κ.λπ. Μήπως διαμαρτυρήθηκαν οι δύο; Μήπως διεχώρησαν τη θέση του;ς; Μήπως ήθελες διαμαρτυρήθηκαν γι' αυτήν τὴν θέση; Κατόπιν ο ίδιος ο π. Κύριλλος υπαναχώρησε, όπως υπαναχώρησαν και όσοι (δεκάδες φορές) έγραψαν περί αποτειχίσεως, ιδίως δε ο π. Θεόδωρος Ζήσης. Και τα γραπτά του υπάρχουν και μένουν. Θυμήσου δε και για κάποιο μοναχό, μετά από αυτή την απόφαση που έφυγε με κάποιες λίρες, κάποια συνάντηση του Ηγούμενου με τον π. Κύριλλο. Κάποια αρχιτεκτονικά προβλήματα ως προς τον περίβολο του μοναστηριού...
      Κ.Ε., εκπαιδευτικός

      Διαγραφή
    3. Για ποιον π. Κύριλλο λέτε βρε παιδιά; Και για Ποιόν Ηγούμενο; πειτε τα πιο καθαρα να σας καταλαβαίνουμε

      Διαγραφή
    4. Θα πρεπει να τα μπερδευεις αγαπητε .Πρωτα πρωτα Κυριλος και ηγουμενος ειναι ενα και το αυτο προσωπο.Την ανακοινωσι που εκανε την εκανε για τον εαυτον του.Οι οποιοι τον χειροκροτησαν το εκαναν για να του δωσουν θαρρος η τελος παντων για επιδοκιμασια.Τωρα οσο για τις λιρες τι να 'πω....μηπως ειδες τιποτε αλλο;Τωρα τα περι πατερ κλπ στις συναξεις οπως γνωριζεις πηγαιναν διαφοροι πατερες και λαικοι.Γνωριζω ποιος ειστε.Την ανακοινωσιωο π. Κυριλλος την εκανε για τον εαυτον του...

      Διαγραφή
  4. Δηλαδή όλοι εσείς πού δεν δέχεσθε τις ερμηνείες των κανονολόγων για τον 15ον Κανόνα δεν έχετε εγωïσμό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιδου που οι Σιγονταροοικουμενιστες μας παρακολουθουν ανελλιπως.
    Αυτα τα εγραψε αυτοπτης μαρτυς που ακουσε και ειδε.

    Να μεταφερης μονο Σιγονταροοικουμενιστη κατα γραμμα τα γραφομενα απο μας μετα πολυς λυπης οσα για σας γραφουμε αξιοθρηνητοι, που λετε και ξελετε, γραφετε και ξεγραφετε, υποκινειτε αλλους να Αποτειχισθουν, σαν τον ...ηγουμενευοντα μεγαλοκαυχωμενο πρωτοπρεσβυτερο και εσεις τρεμετε την Αποτειχισι, γιατι ειστε βολεμενοι σε αυτην την ζωη με τα τεκνα κι τις μαιναδες σας και παιζετε με την Πιστι του Χριστου αθεοφοβοι, πραγματικες καρικατουρες των Πατερων της Εκκλησιας.

    Και επειδη θα ησουνα εσυ και στην τελευταια συναξι του Βολου και αυτη η συναξι απεδειξε οσα δεν απεδειξαν οι Προηγουμενες.
    Επιβεβαιωσατε τον Αγωνιστη Καθηγητη Κορναρακη οτι ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ουδεποτα θα Αποτειχισθητε.
    Απλα μαζευεστε για να αλληλοπαρηγορειστε οτι κατι κανετε ενω απλα προδιδετε ΟΛΟΙ ΣΑΣ την ΠΙΣΤΙ.
    Ειστε Δουρειοι ιπποι παππουλη, της Εκκλησιας, σχεδον ΟΛΟΙ ΣΑΣ, εκτος ελαχιστοτατων εξαιρεσεων.
    Οι αλλοι ...κανετε τις εκδρομουλες σας ....με το αζημιωτο.
    Και εσεις και οι πρωτοπορουντες .....κοκκινοχαλιτες...
    Και να πας να τους τα πης οτι αυτα τα λεει ο ιστολογος, προς αιωνια καταισχυνη σας.



    Ξερεις και κατι ακομα;
    Ξερεις ακομα με ποιους σας μοιαζω;
    Με τους Ζωικους και τους Σωτηρικους της Λαρισας που προδωσαν τον αγωνα εναντιον του ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΟΥ και σημερα χειροφιλουν τον ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ ΜΟΙΧΕΠΙΟΒΑΤΗ τους.
    Προς αιωνια καταισχυνη τους και προς αιωνια αηδια τους και προς αιωνια καταδικη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και επειδη οι δημοσιως αμαρτανοντες δημοσιως και ελεγθησονται,σου λεω λοπον σιγονταροσχισματικε οτι εισαι πλανεμενος.Λες ενα σωρο ανακριβειες και το μονο "θεολογικο" σου επιχειρημα ειναι το να βριζεις."Εις γαρ χολην πικριας και συνδεσμον αδικιας ορω σε οντα."

      Διαγραφή
  6. Τι θελεις να πης 3,56;
    Οτι οι κανονολογοι λενε αλλα απο οσα εννοει ο Κανονας;
    Εισαι οχι απλα ημιτυφλος, αλλα ΤΥΦΛΟΣ και ΑΟΜΑΤΟΣ, που λεει και το σημερινο Ευαγγελιο.
    Περαν αυτου που λες, θα μπορουσε καποιος να σου πη, αν αυτο συνεβαινε, οι κανονολογοι ειναι οι σωστοι ορθοδοξοι ερμηνευτες των Ιερων κανονων, κατα το γραμμα και κατα το Πνευμα, ή οι Πατερες;
    Η δειλια σας Σιγονταροοικουμενιστες σας καμνει και ασεβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ κ. Τσολογιάννη, δεν καταλάβατε.
      Έστειλα τις ερμηνείες των κανονολόγων, έστειλα τον ίδιο τον 15ον Κανόνα, έστειλα ακόμη μια απλή μετάφραση, και όλοι εσείς – αντί να σοβαρευτείτε - επιμένετε στην πλάνη σας λόγω του εγωïσμού σας. Δίνετε ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ στον 15ον Κανόνα. Καπηλεύετε την αλήθεια!

      Προσέξετε τι λέγει ο Β’ Κανών της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου. Λέγει:

      «…μηδενὶ ἐξεῖναι τοὺς προδηλωθέντας παραχαράττειν κανόνας, ἢ ἀθετεῖν, ἢ ἑτέρους παρὰ τοὺς προκειμένους παραδέχεσθαι κανόνας, ψευδεπιγράφως ὑπό τινων συντεθέντας, τῶν τὴν ἀλήθειαν καπηλεύειν ἐπιχειρησάντων.»

      Διαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΟΔΥΣΣΕΑΣ9 Ιουνίου 2013 - 7:18 μ.μ.

    Βλεπω οτι σας βολευει να ερμηνευετε τους Ιερους Κανονες οπως εσεις θελετε για να κοιμασθε σε ....μαλακο μαξιλαρακι.
    Συνεχιζετε να γραφετε τις ανοησιες σας σχετικα με την ερμηνεια του Κανονα, λες και εσενα δεν σε αφορα η Αιρεσι και σου δινει το δικαιωμα ο Ιερος Κανονας να μην θιγεσαι απο αυτην ενω μενεις και μπορεις να μενης μεσα στην Αιρεσι.
    Ποια διαφορετικη ερμηνεια δινουμε εμεις και οι Αγιοι Πατερες απο την ερμηνεια που δινει ο Κανονας;
    Θελεις να πης οτι οι λαϊκοι δεν αναφερονται;
    Λυπουμαι αλλα ανοηταινεις αθεραπευτα.
    Ποιος παραχαραττει τους Κανονες;
    Εμεις;
    Τι ερμηνεια δινουν στην εμφανιζομενη Αιρεσι οι Πατερες;
    Δεν ανοιξες ποτε να διαβασης;
    Δεν λενε οτι ουτε ΜΙΑ ΩΡΑ δεν πρεπει να μενουμε και να συμπλεουμε με τους Αιρετικους;
    Αρα οι Πατερες διαφωνουν με τους Ιερους Κανονες;
    Γινεστε και ασεβεις απεναντι στους Πατερες.


    Καμνετε ασεβη ΥΠΕΡΒΑΣΙ των ΚΑΝΟΝΩΝ.
    Το ιδιο κανουν και οι ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ Μεταλληνοι, Ζησηδες, Φωτοπουλοι, Σαραντηδες, κλπ.
    Η Αιρετικη σχολη του Βολου και οι Νεωτεριστες Θεολογοι ερριξαν το συνθημα ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΜΕ τους ΠΑΤΕΡΕΣ.
    Και οι Σιγονταροοικουμενιστες εριξαν το συνθημα ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΜΕ τους Κανονες.
    Ολοι τους φερονται αθεοφοβα και καιροσκοπικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι να λυπάται κανείς με την διαστρέβλωση της διδασκαλίας του Κυρίου, της Αγίας Γραφής, των Αγίων Πατέρων. Έχει γραφεί στο ιστολόγιο αυτό από άλλους, έχει αναπτυχθεί δια πολλών από τον π. Ευθύμιο, ας το επαναλάβω προς εμπέδωση:
    Ο 13ος, 14ος και 15ος κανόνας αναφέρονται στις περιπτώσεις εκείνες που οι ιερωμένοι διακόπτουν την επικοινωνία με τον προϊστάμενό τους και δημιουργούν σχίσμα.
    Το Β΄ μέρος ΟΜΩΣ του 15ου κανόνος κάνει μια εξαίρεση και λέγει ότι όσοι διακόπτουν την επικοινωνία με τον ιερατικά ανώτερό τους-προϊστάμενο, και αυτό το κάνουν όταν αυτός κηρύττει αίρεση, ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ και ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ.
    Άρα το Β΄ μέρος αυτού του Ιερού Κανόνος δεν αναιρεί τον Κύριο, την Αγία Γραφή, τους Πατέρες που διδάσκουν να φεύγουμε μακρυά από τους ψευδοδιδασκάλους, τους αιρετικούς, όσους πορεύονται κακώς και είναι δυνατόν να μας παρασύρουν στὶς κακόδοξες ιδέες τους. Αντίθετα ενισχύει αυτή την διδασκαλία τους, εφ’ όσον οι Άγιοι Πατέρες, ακόμα και σε μια ομάδα τριών κανόνων που απαγορεύουν για κάποιους λόγους την διακοπή μνημοσύνου των Επισκόπων, έρχεται αυτό το Β΄μέρος του 15ου κανόνος να προλάβει την παρεξήγηση, και να φωνάξει: Προς Θεού, μη νομίσετε πως πρέπει να μένετε κοντά σε επισκόπους που αιρετίζουν. Εδώ δεν ισχύουν όσα νομοθετήσαμε για τις άλλες περιπτώσεις. Γι’ αυτό φεύγετε μακριά τους, για έτσι ακολουθείτε την Ιερά Παράδοση και θα συμβάλετε να διατηρηθεί η ορθή πίστη και θα αποτρέψετε τα σχίσματα. Και κάνετε αυτό, γιατί η πράξη αυτή της απομακρύνσεως είναι άξια επαίνου.
    Σημάτης Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο β'μερος του ΙΕ'κανονος της Α/Β,που αναφερεται η προστακτικη που μολις χρησιμοποιησες -φευγετε-Εξ αλλου εκεινα τα κηρυττοντοα και διδασκοντος που φανερωνουν σαν μετοχες ενεστωτος διαρκεια η επαναληψη, μπορεις να μου ' πης σε ποιους επισκοπους της εκκλησιας σ'ολη την Ελλαδα (περιπου 100)-προσεξε θελω ονοματα-κυριολεκτουν;δηλαδη το να κηρυττουν επ'Εκκλησιας την πανθρησκεια τον παπισμο τον προτεσταντισμο κλπΚαι αν καθ'υποθεση ευρισκες ενα η δυο και παλι ΜΟΝΟ οι υπ'αυτου κληρικοι θα μπορουσαν να αποτειχισθουν πλαισιουμενοι απ'οσους πιστους ηθελαν.Τα δε λοιπα εκ του πονηρου.

      Διαγραφή
    2. Και για να μη παραξηγηθω την αποτειχεισι που ανεφερα την εννοω παντα χωρις την αλλαγη της εγκλησις που ΕΣΥ κανεις.Ει αλλως " κανονες" να σου κανω οσους θες.......

      Διαγραφή
  10. Κρινω σκοπιμο να ξαναβαλω το παρακατω χωριο του αγιου Συμεών του Νέου του Θεολόγου που ερμηνευει θαυμασια το ολο πνευμα και το γραμμα των Ιερων Κανονων και των Αγιων Πατερων.
    Τι ΕΤΙ ΧΡΕΙΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ;
    ΞΥΠΝΕΙΣΤΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ:


    «Ευχαίς και δάκρυσι τον Θεόν καθικέτευσον

    πέμψαι σοι οδηγόν απαθή τε και άγιον.

    Ερεύνα δε και αυτός τας Θείας Γραφάς,

    και μάλιστα τας των Αγίων Πατέρων πρακτικάς συγγραφάς,

    ίνα ταύταις αντιπαρατιθείς τα παρά του διδασκάλου και προεστώτος

    σοι διδασκόμενα και πραττόμενα,

    ως εν κατόπτρω δύνασαι βλέπειν ταύτα και καταμανθάνειν

    και τα μεν συνάδοντα ταις Γραφαίς,

    εγκολπούσθαι κατέχειν τη διανοία.

    Τα δε νόθα και αλλότρια,

    διακρίνειν και αποπέμπεσθαι,

    ίνα μη πλανηθής.

    Πολλοί γαρ, ίσθι, πλάνοι και ψευτοδιδάσκαλοι,

    εν ταις ημέραις ταύταις γεγόνασιν»


    (Ρ.G. 120, 617).

    Τι λεει ο αγιος;
    Οτι μπορει και οι διδασκαλοι σου να καταντησουν ψευτοδιδασκαλοι και ψευδοπροφητες.
    Και οφειλεις να απομακρυνθης οχι μονο απο τα νοθα και αλλοτρια λογια τους, αλλα και απο αυτους τους ιδιους.
    Δεν το λεει ο αγιος αλλα το εννοει, δεν νομιζετε;
    Οταν σου διδασκει νοθα και αλλοτρια πως ειναι δυνατον να συνεχισεις να εισαι κοντα του;
    ΜΑΚΡΥΑ ΤΟΥ, για να σωθης απο την μεταδιδομενη πανουκλα της Αιρεσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κύριε Τσολογιάννη, μην ασχολείσθε άλλο με τους σιγονταροοικουμενιστές. Δεν πρόκειται ποτέ ν' αλλάξουν γραμμή καί ρότα (σύμφωνα με τα ανθρώπινα κριτήρια- ο Θεός γνωρίζει) και θα παραμείνουν ως την μέλλουσα πανορθόδοξη σύνοδο (άχρι καιρού) δηλαδή σε πλήρη κοινωνία μετά των Οικουμενιστών,Λατινοφρόνων, Φιλοπαπικών και Φιλενωτικών προδοτών της πίστεως. Μην ασχολείσθε, κυττάξτε να σωθείτε εσείς και όσοι ακολουθούν τη σταυρική πορεία της αποτειχίσεως (σταυρική γιατί χλευάζονται, περιθωριοποιούνται,κατηγορούνται) κι αφήστε ήσυχους τους πατέρες και αδελφούς να συνεχίσουν το έργο τους μέχρι το κοινό ποτήριο. Μέχρι εκεί μπορούν να φτάσουν οι άνθρωποι, δεν μπορούν παραπέρα. Με το ζόρι ομολογητής δεν γίνεσαι. Πρέπει να έχεις προαίρεση και διάθεση για θυσίες, πρέπει κυρίως να σε σκεπάζει η χάρις του Θεού και να θέλεις να πεθάνεις για τον Χριστό. Έχουμε πλέον καταλάβει τον ρόλο και τη διάθεση καθενός. Έχουν αποκαλυφθεί οι διαλογισμοί των καρδιών όλων αυτών των μεγαλόσχημων αγωνιστών. Ο Θεός να μας ελεήσει όλους. Χριστός Ανέστη. Ένας αδελφός σας από την Ήπειρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το παραπανω χωριο του αγιου Συμεων Νεου του θεολογου απανταει και στον π. Παυλο Δημητρακοπουλο που λεει οτι οι ΛΑΪΚΟΙ δεν μπορουν να αποφασιζουν για την αιρεσι και τον αιρετικο αλλα μονο η συνοδος και οταν συνερχεται.
    Γελοιοτητες.


    Τι λεει ο αγιος, ειδατε;
    Οταν ο καθε χριστιανος κρινει οτι ακουει νοθα και αλλοτρια "διακρινειν και αποπεμπεσθαι".
    Ερευνα και αυτος ΕΣΥ ο ιδιος και τας Θειας Γραφας και ιδιως τας των Αγιων Πατερων πρακτικας συγγραφας και ΕΣΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΣΥ να διακρινεις και αποπεμπεσθαι, λεγει ο αγιος, ινα μη πλανηθης.



    ΕΞ ΟΝΥΧΟΣ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ, ΑΔΕΛΦΟΙ.
    Ενα και μονον Πατερικο χωριο απανταει αποστομωτικα στο γραφειο της μητροπολεως Πειραιως και ανατρεπει ολοκληρη την θεωρια Των ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.
    Λοιπον;
    Ποιοι εχουν δικηο;
    Οι Σιγονταροοικουμενιστες ή ο φωτισμενος κληρικος π. Ευθυμιος Τρικαμηνας;
    Ποιος τολμαει να μας απαντηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δίκηο, πολύ μεγάλο δίκηο εχετε κ. Οδυσσέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο κ. Τσολογιάννης δεν αναφέρει τίποτα από τον κανόνα. Ο κ. Σημάτης ναι μεν αναφέρει τον κανόνα αλλά όχι ακριβώς.

    1. Δεν λέγει ότι και το λεγόμενο «Β’ μέρος» απευθύνεται στους κληρικούς. Με την λέξη «όσοι» δεν το ξεκαθαρίζει.

    2. Ο 15ος Κανών δεν μιλάει μόνο για «διακοπή επικοινωνίας», όπως λέγει ο κ. Σημάτης, αλλά για την διακοπή μνημοσύνου: καὶ μὴ ἀναφέρει τὸ ὄνομα αὐτοῦ, κατὰ τὸ ὡρισμένον καὶ τεταγμένον, ἐν τῇ θείᾳ μυσταγωγίᾳ,… Ξεκάθαρη πράξη κληρικού!!!

    3. Η λέξη «Αποτείχιση» υπάρχει μόνο στον 15ον Κανόνα αναφορικά με την διακοπή μνημοσύνου αιρετίζοντος επισκόπου/μητροπολίτου/πατριάρχου: «ἀποτειχίζοντες» λέγει ο κανών.

    Ο κ. Σημάτης λέγει:

    «Ο 13ος, 14ος και 15ος κανόνας αναφέρονται στις περιπτώσεις εκείνες που οι ιερωμένοι διακόπτουν την επικοινωνία με τον προϊστάμενό τους και δημιουργούν σχίσμα.
    Το Β΄ μέρος ΟΜΩΣ του 15ου κανόνος κάνει μια εξαίρεση και λέγει ότι όσοι διακόπτουν την επικοινωνία με τον ιερατικά ανώτερό τους-προϊστάμενο, και αυτό το κάνουν όταν αυτός κηρύττει αίρεση, ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ και ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ.»

    Το σωστό είναι:

    «Ο 13ος, 14ος και 15ος κανόνας αναφέρονται στις περιπτώσεις εκείνες που οι ιερωμένοι διακόπτουν το μνημόσυνο του ονόματος προϊσταμένου τους και δημιουργούν σχίσμα.
    Το Β΄ μέρος ΟΜΩΣ του 15ου κανόνος κάνει μια εξαίρεση και λέγει ότι όσοι ΚΛΗΡΙΚΟΙ διακόπτουν το μνημόσυνο του ονόματος του προϊσταμένου τους, και αυτό το κάνουν όταν αυτός κηρύττει αίρεση, ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ και ΑΠΟΤΕΙΧΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ.»

    Σχετικά με το «Β’ μέρος» του ιε’ κανόνος ο κανονολόγος Νικόδημος Μίλας αναφέρει την λέξη «οἱ προαναφερθέντες» και οἱ προαναφερθέντες στην ερμηνεία του είναι «οἱ Μητροπολῖται, οἱ ̓Επίσκοποι, οἱ Πρεσβύτεροί τε καὶ οἱ λοιποὶ Κληρικοὶ τοῦ περὶ οὗ πρόκειται Πατριαρχείου.» ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΛΟΙΠΟΝ!!!

    Με την αποτείχιση, με την διακοπή μνημοσύνου για λόγους αιρέσεως, ο κληρικός ΔΕΝ ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ!!! Σωστά ο κ. Σημάτης λέγει «ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ» πού στον κανόνα είναι το «ἐκείνου». Και ο Νικόδημος Μίλας λέγει «…δὲν κατέκριναν καὶ δὲν ἐπανεστάτησαν ἐναντίον τῶν νομίμων ̓Επισκόπων,…».

    Επίσης είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι με την αποτείχιση του ο κληρικός ΔΕΝ ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ Η ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΟΥ. Ένας μητροπολίτης πού αποτειχίζεται δεν φεύγει από την μητρόπολή του. Αντιθέτως ενεργεί ώστε να φύγει ο αιρετίζων πατριάρχης! Όχι ο ίδιος!

    Συμπέρασμα: Μεγάλη διαφορά υπάρχει μεταξύ του κληρικού πού κόβει το μνημόσυνο για να φύγει ο αιρετικός προϊστάμενός του (Αποτείχιση/15ος Κανών) και των λαïκών πού απομακρύνονται από όλους τους επισκόπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tous adiases olous me eukolo tropo!Den theli kai poli mialo gia na katalavi kapios ta osa apla mas ipes!!Vevea kai o Lavredios den akoustike(malon ta idia tha pisteui)!!!Pios erage emplexe ton IE(B meros) kanona me tin apomakrinsi ton laikon kai klirikon apo tin eresi?Gia pio logo,pou aposkopi??Ine plani auto,i ine ptesma arage pou athela pratoun oli sxedon i epanastates agonistes,THAUMASTE ANONIME???

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ φίλε πού μου γράφεις:

      «Pios erage emplexe ton IE(B meros) kanona me tin apomakrinsi ton laikon kai klirikon apo tin eresi?Gia pio logo,pou aposkopi??Ine plani auto,i ine ptesma arage pou athela pratoun oli sxedon i epanastates agonistes,..»

      Aυτή την ερώτηση έχω και εγώ. Θα σου πώ όμως κάτι που μου είπε πνευματικός αδελφός: «Aυτοί που έφυγαν από την Εκκλησία και παρερμηνεύουν τον 15ον Κανόνα, δεν πρόκειται να αλλάξουν γιατί έχουν εισχωρήσει δαιμόνια μέσα τους. Γράψε για τους άλλους για να μην πέσουν στην πλάνη αυτή.»

      Μέχρι σήμερα τα λόγια αυτά επαληθεύονται. Ο κ. Τσολογιάννης έγραψε το πρωï σε σχόλιό του το εξής: «Χριστιανοι, ΜΑΚΡΥΑ ΤΟΥΣ. ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΗΤΕ…»

      Επιμένουν στην πλάνη. Ελπίζω πάντως ότι κάποια στιγμή θα το καταλάβουν και αυτοί.

      Διαγραφή
    3. Filtate


      O Agios Grigorios Nisis,autos o megalos pateras tis Eklisias mas,itan kiautos ikoumenistis afou pisteue stin apokatastasi ton panton,(origenismos)omos den emine stin eretiki tou thesi!O lavredios nte Tziorzio itan eretikos,alaxe kiautos!!Osi ek tou paliou imerologiou den dexontan ta mistiria tou neou(itan kai touti eretiki logo dogmatopiisis tou imerologiou)LOGIKEYTIKAN!!!Tora os anafora tous tris somatofilakes kai ton ntartakan,den tous vrisko para mono touto to lathos kai ena deutero pou mirizome oti tha kanoun!!!!!!!Ti stasi prepi na kratisoun i laiki apenanti stous ikoumenistes(Zizioula,Bartholomeo,Mesinias,Magnisias,Sirou,Kalavriton,Thesalonikis kai polous alous)kai ti stasi stous kinonountas me aytous(Edesis,Pireos,Glifadas kai alous opos{Metalino,Zisi,Saranto,Faro,Thermo}?







      Διαγραφή
  15. Τι ειναι αυτα που γραφεις;
    Ποια πλανη;
    Κανονικο δικαιωμα και υποχρεωσι μας ειναι να αποσκιρτουμε ΠΑΡΑΥΤΑ απο τους Αιρετικους και τους επικοινωνουντες με τους Αιρετικους.
    Καθημερινα στην Εκκλησια τους τελευταιους χρονους η Αιρεσις και οι Αιρετικοι οργιαζουν κυριολεκτικα και εμεις οι χριστιανοι ειμαστε απαθεστατοι μπροστα σε αυτο το απαραδεκτο και ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΟ φαινομενο.
    Και ο Μεταλληνος ακομα συνεχιζει να συλλειτουργει με τον Αιρετικο Ζηζιουλα.
    Πως ειναι δυνατον αυτοι να ειναι αξιοι και ικανοι να καθοδηγησουν τον λαο που δεν εχει πλεον ποιμενες αλλα μεταλαγμενους ΛΥΚΟΥΣ;


    Και Ποιος σου ειπε οτι εμεις φυγαμε απο την Εκκλησια;
    Απο τους Αιρετικους Βαρθολομαιους και τα συγκοινωνουντα με αυτον δοχεια Οικουμενιστες Επισκοπους και ανεκτικους και Σιγονταροοικουμενιστες φυγαμε και οχι απο την Εκκλησια.
    Και αδικους και σφαγιαστας και μοιχεπιβατες, φυγαμε.
    Εσυ αυταπατασαι να πιστευεις οτι εισαι μεσα στην Εκκλησια με την συμπλευσι σου με τους Αιρετικους και με τους Αδικους.
    Εισαι εξω απο την Εκκλησια αφου δεν εισαι με τους Αγιους Πατερες της Εκκλησιας που μας φωναζουν ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΜΕΣΑ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ διοτι ΠΑΝΟΥΚΛΙΑΖΕΤΕ και εσεις απο αυτους και αρρωσταινετε και μαλιστα ΑΝΙΑΤΑ.


    Η Χαρις απεπτει απο μια τετοια Εκκλησια φιρδην μιγδην ανακατευμενη απο τους Αιρετικους.
    Ποιος λοιπον βρισκεται στην πλανη, ταλαιπωρε;
    Εμεις ή εσεις;
    Για ψαξου λιγο σε παρακαλω.
    Ταλαιπωρε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ κ. Τσολογιάννη, εννοώ την «πλάνη της αποτειχίσεως λαïκών».
    Όταν δημοσιεύεις άρθρα για τον 15ον Κανόνα ή όταν αναφέρεις την λέξη «Αποτείχιση», να απευθύνεσαι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στους ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ με την έννοια αυτοί να διακόψουν το μνημόσυνο του αιρετικού προïσταμένου τους ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΠΡΟÏΣΤΑΜΕΝΟΣ. Όχι με την έννοια να φύγει ο ορθόδοξος κληρικός πού κόβει το μνημόσυνο!!! Ο ορθόδοξος κληρικός συνεχίζει να λειτουργεί, χωρίς όμως να μνημονεύει τον αιρετικό προïστάμενό του.
    Έτσι δεν παρερμηνεύεις τον 15ον Κανόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. pesmas omos,adelfe,ti prepi na kanoun i laiki stis periptosis tou Kalavriton(pou kiriti dimosia eresi se dimosiografo ton Patron)tou Mesinias(ta gnosta peri 2 eklision)tou Konstantinoupoleos(ti na protopo)tou Zizioula(to ferefono tou{ kaliterou patriarxou})tou metapaterikou Ignatiou kai toson alon?Kai giati o kanonas IE(b) den xrisimopiite apo tous klirikous,se toso AGIA xronia zoume kai den iparxoun eretiki kliriki??Pou ofilete i paramoni tis orthodoxias sto PSE,mipos kati magireuoun???

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ φίλε,

      Θεωρώ ότι οδηγός μας πρέπει να είναι η διδασκαλία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Βλ. το άρθρο του π. Θ. Ζήση ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

      http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=17710
      http://apotixisi.blogspot.gr/2010/11/normal-0-false-false-false_30.html
      http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2010_11_29_archive.html

      Να μας καθοδηγεί αυτό το άρθρο όχι για να υπογραμμίζουμε αυτό πού εξυπηρετεί ή και δικαιώνει την στάση του καθενός μας, είτε είμαστε με το νέο ημ., είτε με το πάτριο, είτε με το νέο αλλά απομακρυσμένοι από όλους τους επισκόπους, αλλά να θέλουμε το γενικό καλό για ΟΛΟΥΣ τους ορθοδόξους.

      Έθεσε όρους ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για την κοινωνία με τους αιρετικούς επισκόπους, όταν έστειλε πίσω τους δικούς του επισκόπους και λαïκούς. Έτσι πρέπει και εμείς ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΙΕΡΕΙΣ ΜΑΣ να θέσουμε όρους για την κοινωνία μας με τους αιρετικούς επισκόπους. Και οι όροι φυσικά είναι να λαμβάνονται μέτρα για να φύγει η αίρεση από πάνω μας.

      Πρέπει να γίνει σοβαρός αγώνας και προπαντός να ενισχύσουμε τους καλούς κληρικούς μας. Με το να φύγουμε από όλους και να παρερμηνεύουμε έναν ιερό κανόνα δεν βοηθάει σε τίποτα. Είδαμε τα σχόλια προς τον κ. Τσολογιάννη «αφου δεν είσαι σε κοινωνία μαζί τους, τι περιμένεις να σε ακούσει ο Ζήσης, ο Μεταλληνός»κ.λπ. Οπότε μόνο ζημιά γίνεται, όχι μόνο επειδή λιγοστεύουν οι αγωνισταί στό σκάφος, αλλά ζημιώνεται η ψυχή τους με την παρερμηνεία του κανόνος. Γίνεται και άλλο ένα σχίσμα.

      Θέλει όντως τοπική σύνοδο για την καταδίκη του οικουμενισμού και του παπισμού. Τότε επίσης θα φανή ποιοί είναι οι οικουμενισταί και ποιοί δεν είναι. Καλό θα ήταν μερικοί κληρικοί να κόψουν το μνημόσυνο αιρετικού προïσταμένου τους, όπως προτρέπουν ο κ. Κορναράκης και ο κ. Σωτηρόπουλος.

      Πνεύμα συνεργασίας και οδηγός μας ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

      Διαγραφή
    3. Kako tha itan meriki kliriki na kopsoun to mnimosino eretikou proistamenou tous,giati den tha exi apotelesma!Kalo tha itan OLI i kliriki na xrisimopiisoun ton kanona gia na iparxi apotelesma!!Opos episis poli kalo tha itan na mas poun i dio didimi pirgi tis Orthodoxias,ta sxetika gia ton kanona kai to paremferes thema pou anixe o Panagiotis!!!Gia tin paramoni ton Orthodoxon Eklision stous dialogous sto pagosmio simvoulio eklision,pou anti meta mian kai deuteran nouthesia konteui na ftasi anan eona kai zimionoume kai emis kai auti,ti exete na pite agapite en Xristo adelfe?;?;?;






























































      Διαγραφή
    4. Το αποτέλεσμα, αγαπητέ αδελφέ, πρέπει να το φέρει η τοπική σύνοδος, γιατί το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι αιρετικοί επίσκοποι ή ο αιρετικός πατριάρχης. Έγινε άρση των αναθεμάτων!!! Αναγνωρίζουμε τα «μυστήρια» των παπικών και των προτεσταντών!!! Καταντήσαμε αιρετικοί από μια κλίκα οικουμενιστών!!! Αν μερικοί κληρικοί εφαρμόζουν τον 15ον Κανόνα, αυτό θα βοηθήσει την τοπική σύνοδο. Αν όλοι διακόπτουν το μνημόσυνο αιρετικού προïσταμένου τους ακόμα καλύτερα, αλλά δεν το βλέπω. Μερικοί μπορεί.

      Οι δήθεν «διάλογοι», όπως γίνονται τώρα, πού δεν είναι τίποτα άλλο από
      ξεπούλημα της Πίστεώς μας, ας σταματήσουν άμεσα.


      "Η στάση των πιστών έναντι των αιρετικών

      Επειδή οι πιστοί δέχονται επιρροές από ετεροδιδασκάλους και άλλα πνευματικά περιβάλλοντα, είναι ανάγκη να γνωρίζουν τα όρια της ορθοδόξου πίστεως και ζωής. Αυτό επιτυγχάνεται με την διακονία του λόγου και την οικοδομή εν Χριστώ Ιησού.

      Αυτή καθορίζεται από το τρίπτυχο:

      - ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ απέναντι στην αίρεση. Διακρίνουμε τους αιρετικούς από την αίρεση και τους αιρεσιάρχες. Αποστρεφόμεθα τις πλάνες και τα ψεύδη των ομάδων αυτών. Έναντι των πλανωμένων οφείλουμε να είμαστε συμπαθείς.

      - ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ των αιρετικών και των δοξασιών τους. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται ειδική εκπαίδευση και μελέτη των δεδομένων.

      - ΕΛΕΓΧΟΣ των αιρετικών με σκοπό την επιστροφή των πλανεμένων και όχι την καταδίκη τους.

      Στην θέση του Επιλόγου έθεσα ένα απόσπασμα του από τον «περί Ακαταλήπτου» δεύτερο λόγο του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου με πρακτικές συμβουλές για την διαχείριση τέτοιων περιστατικών.

      «ΔΙΑ ΔΗ ΤΑΥΤΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΑΝΤΑΣ ΥΜΑΣ ΚΑΘΑΠΕΡ ΤΟΥΣ ΦΡΕΝΙΤΙΔΙ ΠΕΡΙΠΕΣΟΝΤΑΣ ΝΟΣΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΙΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΤΗΝ ΥΜΕΤΕΡΑΝ ΠΕΙΡΑΣΘΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙΝ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΗΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΕΙΚΕΙΑΣ ΑΥΤΟΙΣ ΔΙΑΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ? ΚΑΙ ΓΑΡ ΕΞ ΑΠΟΝΟΙΑΣ ΑΥΤΟΙΣ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΟΥΤΟ ΕΤΕΧΘΗ, ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΤΟ ΦΥΣΗΜΑ? ΤΑ ΔΕ ΦΛΕΓΜΑΙΝΟΝΤΑ ΤΩΝ ΤΡΑΥΜΑΤΩΝ ΟΥΔΕ ΕΠΙΒΟΛΗΝ ΧΕΙΡΟΣ ΑΝΕΧΕΤΑΙ, ΟΥΔΕ ΑΦΗΝ ΥΠΟΜΕΝΕΙ ΤΡΑΧΥΤΕΡΑΝ. ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΤΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΜΑΛΑΚΗ ΤΙΝΙ ΣΠΟΓΓΙΑ ΤΑ ΤΟΙΑΥΤΑ ΚΑΤΑΨΗΧΟΥΣΙΝ ΕΛΚΗ. ΕΠΕΙ ΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟΙΣ ΕΛΚΟΣ ΕΣΤΙΝ ΕΝ ΤΗ ΨΥΧΗ ΦΛΕΓΜΑΙΝΟΝ, ΩΣΠΕΡ ΑΠΑΛΗ ΤΙΝΙ ΣΠΟΓΓΙΑ ΠΡΟΣΗΝΕΣ ΥΔΩΡ ΚΑΙ ΠΟΤΙΜΟΝ ΣΠΩΝΤΕΣ, ΟΥΤΩ ΤΑ ΕΙΡΗΜΕΝΑ ΑΠΑΝΤΑ, ΚΑΤΑΝΤΛΗΣΑΝΤΕΣ, ΠΕΙΡΩΜΕΘΑ ΚΑΤΑΣΤΕΛΛΕΙΝ ΑΥΤΩΝ ΤΟ ΦΥΣΗΜΑ, ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΓΚΟΝ ΚΑΘΑΙΡΕΙΝ ΑΠΑΝΤΑ? ΚΑΝ ΥΒΡΙΖΩΣΙ, ΚΑΝ ΛΑΚΤΙΖΩΣΙ, ΚΑΝ ΕΜΠΤΥΩΣΙ, ΚΑΝ ΟΤΙΟΥΝ ΠΟΙΩΣΙ, ΜΗ ΚΑΤΑΛΕΙΠΗΣ ΤΗΝ ΙΑΤΡΕΙΑΝ, ΑΓΑΠΗΤΕ. ΤΟΥΣ ΓΑΡ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΠΑΡΑΠΛΗΓΑ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΣ ΑΝΑΓΚΗ ΠΟΛΛΑ ΤΟΙΑΥΤΑ ΥΠΟΜΕΝΕΙΝ? ΑΛΛΆ ΟΜΩΣ ΟΥΔΕ ΟΥΤΩΣ ΑΦΙΣΤΑΣΘΑΙ ΧΡΗ, ΑΛΛΑ ΔΙΆ ΑΥΤΑ ΜΕΝ ΟΥΝ ΤΑΥΤΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΑΛΑΝΙΖΕΙΝ ΚΑΙ ΔΑΚΡΥΕΙΝ ΧΡΗ, ΟΤΙ ΤΟΙΟΥΤΟΝ ΑΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΡΩΣΤΙΑΣ ΕΣΤΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ.
      ΤΑΥΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΥΣ ΛΕΓΩ ΚΑΙ ΑΝΕΠΗΡΕΑΣΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΕΝΟΥΣ ΕΚ ΤΗΣ ΕΚΕΙΝΩΝ ΟΜΙΛΙΑΣ ΜΗΔΕΜΙΑΝ ΠΑΡΑΔΕΞΑΣΘΑΙ ΒΛΑΒΗΝ? ΩΣ ΕΙ ΤΙΣ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΟΣ ΕΙΗ, ΦΕΥΓΕΤΩ ΤΟΥΤΩΝ ΤΑΣ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣ, ΑΠΟΠΗΔΑΤΩ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, ΩΣΤΕ ΜΗ ΤΗΝ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΥΠΟΘΕΣΙΝ ΑΦΟΡΜΗΝ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΓΕΝΕΣΘΑΙ. ΟΥΤΩ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΙΕΙ, ΑΥΤΟΣ ΜΕΝ ΤΟΙΣ ΑΡΡΩΣΤΟΥΣΙΝ ΑΝΑΜΙΓΝΥΤΑΙ ΚΑΙ ΛΕΓΕΙ, “ΕΓΕΝΟΜΗΝ ΤΟΙΣ ΙΟΥΔΑΙΟΙΣ ΩΣ ΙΟΥΔΑΙΟΣ, ΤΟΙΣ ΑΝΟΜΟΙΣ ΩΣ ΑΝΟΜΟΣ”, ΤΟΥΣ ΔΕ ΜΑΘΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΟΝ ΔΙΑΚΕΙΜΕΝΟΥΣ ΑΠΑΓΕΙ ΠΑΡΑΙΝΩΝ ΟΥΤΩ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΩΝ? “ΦΘΕΙΡΟΥΣΙΝ ΗΘΗ ΧΡΗΣΤΑ ΟΜΙΛΙΑΙ ΚΑΚΑΙ” ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ? “ΕΞΕΛΘΕΤΕ ΕΚ ΜΕΣΟΥ ΑΥΤΩΝ, ΚΑΙ ΑΦΟΡΙΣΘΗΤΕ, ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ”. Ο ΜΕΝ ΓΑΡ ΙΑΤΡΟΣ ΑΝ ΕΛΘΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΑΜΝΟΝΤΑ, ΚΑΚΕΙΝΟΝ ΚΑΙ ΕΑΥΤΟΝ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΩΦΕΛΗΣΕΝ, Ο ΔΕ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΕΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΡΩΣΤΟΥΝΤΑ ΠΑΡΕΒΛΑΨΕ, ΤΟΙΣ ΝΟΣΟΥΣΙΝ ΑΝΑΜΙΓΝΥΜΕΝΟΣ? ΕΚΕΙΝΟΝ ΤΕ ΓΑΡ ΟΥΔΕΝ ΩΦΕΛΗΣΑΙ ΔΥΝΗΣΕΤΑΙ, ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΠΙΣΠΑΣΕΤΑΙ ΠΟΛΛΗΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΑΡΡΩΣΤΙΑΣ ΤΗΝ ΒΛΑΒΗΝ. ΚΑΙ ΟΠΕΡ ΟΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΙΩΝΤΑΣ ΟΡΩΝΤΕΣ ΠΑΣΧΟΥΣΙΝ, ΕΦΕΛΚΟΜΕΝΟΙ ΤΙ ΤΗΣ ΑΡΡΩΣΤΙΑΣ ΕΚΕΙΝΗΣ, ΤΟΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΙΣ ΒΛΑΣΦΗΜΟΙΣ ΣΥΝΑΝΑΜΙΓΝΥΜΕΝΟΙ ΤΟΥΤΟΙΣ ΥΠΟΜΕΝΟΥΣΙΝ, ΑΝ ΩΣΙΝ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΟΙ, ΠΟΛΥ ΤΗΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΕΠΙΣΠΩΜΕΝΟΙ ΜΕΡΟΣ.

      Συνεχίζεται

      Διαγραφή
    5. ΙΝ ΟΥΝ ΜΗ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΕΑΥΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΛΑΨΩΜΕΝ, ΦΕΥΓΩΜΕΝ ΑΥΤΩΝ ΤΑΣ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣ, ΕΥΧΟΜΕΝΟΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΝ ΘΕΟΝ, ΤΟΝ ΘΕΛΟΝΤΑ ΠΑΝΤΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΩΘΗΝΑΙ ΚΑΙ ΕΙΣ ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΕΛΘΕΙΝ, ΑΠΑΛΛΑΞΑΙ ΜΕΝ ΑΥΤΟΥΣ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΣ, ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΠΑΓΙΔΟΣ, ΕΠΑΝΑΓΑΓΕΙΝ ΔΕ ΕΠΙ ΤΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΦΩΣ ΕΠΙ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΣΥΝ ΤΩ ΖΩΟΠΟΙΩ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΙΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ, Ω Η ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΝΥΝ ΚΑΙ ΑΕΙ, ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ. ΑΜΗΝ»[13].

      Δηλαδή: Γι´ αυτό λοιπόν σας παρακαλώ όλους να προσπαθείτε όσο μπορείτε να τους θεραπεύετε, συζητώντας μαζί τους με καλοσύνη και επιείκεια, όπως ακριβώς κάνουμε με εκείνους που προσβλήθηκαν από διανοητική ασθένεια και παραφέρονται? καθόσον αυτοί από παραφροσύνη γέννησαν την θεωρία αυτή και από υπερβολική ανοησία? τα φλογισμένα όμως τραύματα δεν ανέχονται ούτε χέρι να τα αγγίξει, ούτε υποφέρουν την δυνατή πίεση. Γι´ αυτό οι σοφοί γιατροί χρησιμοποιούν μαλακό σφουγγάρι για το πλύσιμο των πληγών αυτού του είδους. Επειδή λοιπόν και στην ψυχή αυτών υπάρχει φλογισμένη πληγή, όπως ακριβώς, χρησιμοποιώντας μαλακό σφουγγάρι, καθαρίζουμε την πληγή με καθαρό και πόσιμο νερό, έτσι ας προσπαθούμε να περιορίσουμε την αλαζονεία αυτών και να καθαρίζουμε τον όγκο τους, χρησιμοποιώντας με καλοσύνη όλα εκείνα που είπαμε μέχρι τώρα. Και είτε σε βρίζουν, είτε σε κλωτσούν, είτε σε φτύνουν, είτε σου κάνουν ο,τιδήποτε παρόμοιο, να μην εγκαταλείπεις, την θεραπεία. Διότι εκείνοι που θεραπεύουν άνθρωπο παράφρονα είναι αναγκασμένοι να υπομένουν πολλά παρόμοια? παρ´ όλα αυτά όμως δεν πρέπει να παραιτούνται από την προσπάθειά τους, αλλ´ ακριβώς γι´ αυτά πρέπει βέβαια να τους συμπονάμε και να δακρύζουμε γι´ αυτούς, διότι είναι τέτοιο το είδος της ασθένειας από το οποίο προσβλήθηκαν.

      Αυτά τα λέω για τους ισχυρότερους και ανεπηρέαστους, και που μπορούν να μην υποστούν καμιά βλάβη από την συναναστροφή μαζί τους? διότι, εάν κάποιος είναι ασθενέστερος ως προς την πίστη, ας αποφεύγει τις συναναστροφές με αυτούς, ας απομακρύνεται από τις συγκεντρώσεις τους, ώστε να μη γίνει η αιτία της φιλίας, αφορμή ασέβειας. Το ίδιο κάμνει και ο Παύλος? ο ίδιος συναναστρέφεται τους ασθενείς και λέει: “Έγινα στους Ιουδαίους σαν Ιουδαίος, και σε κείνους που βρίσκονταν έξω από τον νόμο σαν να ήμουν και εγώ έξω από τον νόμο”, ενώ τους μαθητές που ήσαν ασθενέστεροι ως προς την πίστη τους αποτρέπει από τις τέτοιου είδους συναναστροφές, συμβουλεύοντας αυτούς και διδάσκοντάς τους τα εξής: “Οι κακές συναναστροφές καταστρέφουν τα καλά ήθη” και πάλι: “Φύγετε ανάμεσα απ´ αυτούς και απομακρυνθείτε, λέει ο Κύριος”. Διότι ο μεν γιατρός, αν έρθει προς τον ασθενή, πολλές φορές ωφελεί και εκείνον και τον εαυτό του, ενώ ο ασθενέστερος, συναναστρεφόμενος με τους ασθενείς, και τον εαυτό του βλάπτει και τον ασθενή? διότι και εκείνον δεν μπορεί να τον ωφελήσει καθόλου, και ο ίδιος αποκομίζει μεγάλη βλάβη από την ασθένεια. Και εκείνο ακριβώς που παθαίνουν εκείνοι που κοιτάζουν όσους πάσχουν από ασθένεια των ματιών, παίρνοντας κάτι από την ασθένεια αυτή, αυτό παθαίνουν και εκείνοι που συναναστρέφονται αυτούς τους βλάσφημους, αν είναι ασθενέστεροι, παίρνουν μεγάλο μέρος της ασέβειάς τους.

      Για να μην προξενήσουμε λοιπόν μεγάλη βλάβη στον εαυτό μας, ας αποφεύγουμε τις παρέες αυτών, και μόνο ας προσευχόμαστε και ας παρακαλούμε τον φιλάνθρωπο Θεό, ο Οποίος θέλει όλοι οι άνθρωποι να σωθούν και να γνωρίσουν την αλήθεια, να τους απαλλάξει από την πλάνη και την παγίδα του διαβόλου, και να τους επαναφέρει στο φως της γνώσεως, στον Θεό δηλαδή και Πατέρα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον Οποίο μαζί με το ζωοποιό και πανάγιο Πνεύμα ανήκει η δόξα και η δύναμη, τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.

      http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro={C1181B71-94CA-48DC-A0B5-8B37044B11B3}

      Διαγραφή
  17. Ἀγαπητέ μου (πῶς νὰ σὲ ὀνομάσω;) Ἀνώνυμε.
    Στὴν παρέμβασή μου κατέθεσα τὴν οὐσία τοῦ πράγματος, αὐτοῦ δηλαδὴ ποὺ ὀνομάσαμε ἀποτείχιση, ἢ διακοπὴ κοινωνίας, ἢ παύση Μνημοσύνου (ἢ ὅπως ἀλλιῶς μποροῦμε νὰ τὸ ἐκφράσουμε), ἐλπίζοντας ὅτι ἀποδίδω μὲ σαφήνεια τὴν θέση τῆς Πατερικῆς διδασκαλίας καὶ τῆς ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως, ὡς πρὸς τὴν στάση μας ἀπέναντι στοὺς αἱρετικούς. Ἡ Ἐκκλησία μᾶς παροτρύνει, μᾶς διδάσκει, ἐντέλλεται τὴν ἄμεση ἀπομάκρυνση ἀπὸ ἀνθρώπους ἀσεβεῖς, ἀδίκους, αἱρετικούς, ὅποιοι κι ἂν εἶναι. Συνήθεις ἐκφράσεις τῆς Γραφῆς: «ἐξέλθετε..., ἀφορίσθητε..., ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε..., ἀπόστητε... (ἀπὸ) ψευδοδιδασκάλους, λύκους βαρεῖς, χαίρειν αὐτοῖς μή λέγητε..., αἱρετικὸν ἄνθρωπον ...παραιτοῦ..., μακάριος ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν καὶ ἐν ὁδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη καὶ ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν» κ.λπ. Παρόμοια λέγουν καὶ οἱ Ἅγιοι Πατέρες.
    Αὐτὴ λοιπόν εἶναι μιὰ γενικὴ στάση ποὺ ξεκινάει ἀπὸ τὴν Π. Διαθήκη, συνεχίζεται διὰ τῆς διδασκαλίας τοῦ Κυρίου στὴν Καινή, ἀκολουθεῖται ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πατέρες καὶ τοὺς πιστοὺς στὴν ἱστορικὴ πορεία τῆς Ἐκκλησίας.
    Κάποιες πτυχές της, τώρα, ἐκφράζονται μερικῶς σὲ εἰδικὲς περιπτώσεις ἀπὸ συγκεκριμένους Κανόνες, οἱ ὁποῖοι, βέβαια, δὲν ἐξαντλοῦν ὅλο τὸ περιεχόμενο τῆς γενικῆς αὐτῆς θέσεως καὶ στάσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἀκριβῶς δέ, ἡ ὑπενθύμηση αὐτῆς τῆς Παραδόσεως στοὺς εἰδικοὺς αὐτοὺς Κανόνες, κυρίως στὸν ΙΕ΄, δείχνει τὴν φροντίδα τῶν Πατέρων καὶ τὴν σημασία ποὺ ἔδιδαν στὸ θέμα τῆς ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς ψευδοδιδασκάλους.
    Μποροῦσαν οἱ Πατέρες νὰ μὴ ἀναφέρουν τὰ τῆς ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς στὴν τριάδα αὐτὴ τῶν Κανόνων (ΙΓ΄, ΙΔ΄, ΙΕ΄), ἀφοῦ ἄλλο ἦταν τὸ θέμα τους· ὅμως κάνουν θεοφώτιστα τὴν εἰδικὴ αὐτὴ ἀναφορὰ περὶ ἀποτειχίσεως στὸν ΙΕ΄ Κανόνα, γιατὶ γνωρίζουν πόσο ὁ πειρασμὸς τῆς ἐξουσίας γυροφέρνει τοὺς ἔχοντας τὰ πρωτεῖα, γνωρίζουν πόσο τὸ διακόνημα αὐτὸ μπορεῖ νὰ μετατραπεῖ σὲ ἐξουσιαστικὴ μανία καὶ καταδυνάστευση τῶν πιστῶν, ὅπως ὁ Βαλσαμών, ἑρμηνεύοντας ἄλλον Κανόνα (κθ΄/λζ΄ τῆς Καρθαγένης) παρατηρεῖ: «Εἰ γὰρ δοθῇ, εὐκαίρως ἢ ἀκαίρως ἔχειν ἐπ’ ἀδείας τὸν ἐπίσκοπον ἀφορίζειν λαϊκούς τε καὶ κληρικούς, καὶ ἔχειν πρὸς ἀνάγκης τοὺς ἀφοριζομένους φυλάττειν τὸν ἀφορισμόν, κατατολμήσουσι τυραννίδος οἱ ἐπίσκοποι, καὶ παντὸς πράγματος κατακυριεύσουσι, καὶ οὐδεὶς ἔσται ὁ ἀντιπίπτων αὐτοῖς διὰ τὸν φόβον τοῦ ἀφορισμοῦ· ἴσως δὲ καὶ τῆς εὐσεβείας αὐτῆς κατορχήσονται, καὶ πολλῶν κακῶν παραίτιοι οἱ θεῖοι κανόνες γενήσονται, ὅπερ ἄτοπον» (Μπούμη Π., Τὰ Ἀναθέματα Ρώμης-Κων/πόλεως…, σελ. 64-65).
    Ἡ δική μας ἀναφορὰ στὸν ΙΕ΄ Κανόνα, δὲν ἦταν προτίμησή μας. Ὅ,τι γράψαμε, ὅσα ἐνεργήσαμε δὲν τὰ κάναμε μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ τὰ λέει ὁ 15ος Κανόνας, ἀλλὰ ἐπειδὴ αὐτὴ εἶναι ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ ὅλη συζήτηση περὶ τοῦ 15ου Κανόνος εἶχε ἤδη ξεκινήσει, πρὶν ἀπό μᾶς, μὲ τὶς Κανονικὲς προδιαγραφὲς ποὺ ἀπαιτεῖ ὁ ΙΕ΄ Κανόνας περὶ ἀποτειχίσεως, δηλαδὴ ἀπὸ κληρικούς, (νὰ ἀναφέρω ἐδῶ ὡς πρόσφατο παράδειγμα τὴ “Σύναξη κληρικῶν καὶ μοναχῶν”)· ἐνετάθη δὲ ἡ συζήτηση, ἐπειδὴ κάποιοι ἀμφισβήτησαν τὸ ὑποχρεωτικὸ τοῦ Κανόνος καὶ ὄχι τὸ ἂν καὶ οἱ λαϊκοὶ ἔχουν ὑποχρέωση νὰ ἀπομακρύνονται ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς. Οἱ λαϊκοί, ὄχι μόνο ἔχουν τὴν ἴδια ὑποχρέωση, ἀλλὰ καὶ ὡς πιό ἀδύνατοι (κατὰ τεμκμήριο) στὴν Πίστη, πρέπει νὰ ἀπομακρύνονται, τουλάχιστον ἀπὸ τοὺς διαπιστωμένα αἱρετικούς.
    Σημάτης Π. (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. (Συνέχεια)
    Ὑποστηρίχτηκε, λοιπόν, τὸ ὑποχρεωτικό, ὡς ζήτημα ἀρχῆς, ἀφοῦ αὐτὴ εἶναι ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ὄχι γιὰ νὰ παρέμβουμε στὴν ἐλευθερία τῆς συνειδήσεως κάθε πιστοῦ. Ἡ ἐφαρμογὴ ἀπὸ κάθε πιστὸ τῶν Ἐντολῶν τοῦ Χριστοῦ, εἶναι δική του εὐθύνη. Εἶναι, δηλαδή, θέμα γνώσεως τῆς ἁγιοπατερικῆς Παραδόσεως, συνειδητοποιήσεως τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῆς δύναμης ποὺ κρύβει εἰς τὸ νὰ ἀλλοιώνει καὶ καταστρέφει τὴν Πίστη· εἶναι θέμα κατανοήσεως, ὑπερβάσεως κατεστημένων νοοτροπιῶν, συζητήσεως καὶ ζυμώσεως ὅλων αὐτῶν στόν ἐκκλησιαστικὸ περίγυρο καὶ στὴ συνείδηση ἑκάστου, προσευχῆς, καταφυγῆς καὶ ἀναζητήσεως διευκρινήσεων καὶ ἐπί μέρους ἀπαντήσεων σὲ κείμενα τῶν Ἁγίων Πατέρων, μιᾶς πρώτης ἀποφάσεως τὴν ὁποία περικυκλώνουν καὶ χτυποῦν κύματα δισταγμῶν καὶ ἀμφιβολιῶν, καὶ ἄλλων σταδίων ὅπως παλινδρομήσεις ἐξ αἰτίας τῆς ρηχῆς μας Πίστεως καὶ πολλῶν παρομοίων παραγόντων κ.λπ.
    Τώρα, γιατί ἐσεῖς (ἀνώνυμε) καὶ κάποιοι ἀκόμα, προσπαθεῖτε νὰ ὑπαγάγετε καὶ νὰ ἐξαντλήσετε τὸ ὅλο θέμα τῆς ἀποτειχίσεως μόνο στὶς λέξεις ἐκεῖνες τοῦ β΄ μέρους τοῦ ΙΕ΄ Κανόνος, μόνο τὸ «γράμμα» τοῦ ΙΕ΄ κανόνος, ἀποσιωπώντας τὸ «πνεῦμα», τὴν ὅλη Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας; Δὲν εἶναι αὐτὸ περίεργο; Καθόσον μάλιστα τὸ β΄ μέρος τοῦ ΙΕ΄ κανόνος ἀποτελεῖ ἐξαίρεση; Σᾶς ἐνδιαφέρει εἰλικρινὰ ἡ ὅλη ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση καὶ ὁ τρόπος ποὺ μᾶς ὑποδεικνύει γιὰ τὴν καταπολέμηση τῶν αἱρετικῶν ἢ ἡ σχολακιστικὴ μόνο ἑρμηνεία του; Μήπως ταμπουρωνόμαστε πίσω ἀπὸ τὴν ἐξαίρεση ἑνὸς κανόνος, γιὰ νὰ δικαιολογήσουμε τὴν ἀπραξία μας, ἀκόμα καὶ ὅταν ἡ στάση μας ἔναντι τῆς αἱρέσεως ἔχει ἄμεση σχέση μὲ τὴ σωτηρία μας; Στὴν περίπτωση αὐτή, θὰ ἦταν καλύτερο νὰ μὴ γνωρίζαμε, νὰ μὴ εἴχαμε ἐμπλακεῖ σ’ αὐτὴ τὴ συζήτηση, ἂν δὲν ἔχουμε διάθεση νὰ ἀκολουθήσουμε τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, καὶ χρησιμοποιοῦμε ἕνα Κανόνα γιὰ νὰ καλύψουμε τὴν συνείδησή μας.
    Σᾶς ὑπενθυμίζω ὅτι ὁ π. Εὐθύμιος, ποὺ ἀσχολήθηκε μὲ τὸ θέμα, ἀφιερώνει στὴν ἑρμηνεία τοῦ ΙΕ’ Κανόνος, ἀσχολεῖται μὲ αὐτὸν στὸ ἕνα πέμπτο περίπου τοῦ σχετικοῦ βιβλίου του, ἐνῶ στὰ ὑπόλοιπα τέσσερα πέμπτα, παραθέτει τὴν πράξη τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων.
    Παραθέτω στὴ συνέχεια, τὸ σημεῖο ἀπὸ τὸ σχόλιό μου, μὲ τὸ ὁποῖο οὐδόλως ἀσχοληθήκατε, ἀλλὰ μείνατε στὸ «γράμμα» ποὺ ἀποκτείνει:
    «Άρα το Β΄ μέρος αυτού του Ιερού Κανόνος δεν αναιρεί τον Κύριο, την Αγία Γραφή, τους Πατέρες που διδάσκουν να φεύγουμε μακρυά από τους ψευδοδιδασκάλους, τους αιρετικούς, όσους πορεύονται κακώς και είναι δυνατόν να μας παρασύρουν στὶς κακόδοξες ιδέες τους. Αντίθετα ενισχύει αυτή την διδασκαλία τους, εφ’ όσον οι Άγιοι Πατέρες, ακόμα και σε μια ομάδα τριών κανόνων που απαγορεύουν για κάποιους λόγους την διακοπή μνημοσύνου των Επισκόπων, έρχεται αυτό το Β΄ μέρος του 15ου κανόνος να προλάβει την παρεξήγηση, και να φωνάξει: Προς Θεού, μη νομίσετε πως πρέπει να μένετε κοντά σε επισκόπους που αιρετίζουν. Εδώ, δεν ισχύουν όσα νομοθετήσαμε για τις άλλες περιπτώσεις. Γι’ αυτό φεύγετε μακριά τους, γιατί έτσι ακολουθείτε την Ιερά Παράδοση και θα συμβάλετε να διατηρηθεί η ορθή πίστη και θα αποτρέψετε τα σχίσματα. Και κάνετε αυτό, γιατί η πράξη αυτή της απομακρύνσεως είναι άξια επαίνου».
    Σημάτης Π. (Συνέχεια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. (Συνέχεια)
    Ὑπάρχει, βέβαια, κι ἄλλο ἕνα ἐρώτημα: Γιατί τὴν διακοπὴ μνημοσύνου τὴν περιορίζετε μόνο στὸν ἄμεσο προϊστάμενο τοῦ ἱερωμένου ποὺ διακόπτει τὸ μνημόσυνο; (ἢ συνεχίζω –κατ’ ἐπέκτασιν– στὸν λαϊκὸ ποὺ διακόπτει τὴν ἐπι-κοινωνία μὲ τὸν αἱρετικό ἱερωμένο;). Δὲν ἔχουμε παραδείγματα Ὀρθοδόξων πατριαρχῶν ἢ ἐπισκόπων, ποὺ δὲν μνημόνευαν ἄλλων Ἐκκλησιῶν Πατριάρχες ἢ ἐπισκόπους, οἱ ὁποῖοι κήρυτταν αἵρεση; Δὲν ἔχουμε παραδείγματα ἁγίων, Ἐπισκόπων, ἡγουμένων, μοναχῶν, ποὺ δὲν ἐπικοινωνοῦσαν σὲ ἐπαρχία ξένη–ὅπου εἶχαν βρεθεῖ– μὲ τοὺς οἰκείους ἐπισκόπους, ὅταν αὐτοὶ ἦσαν αἱρετικοί; (Μ. Βασίλειος, ἅγιος Μάξιμος, ἅγιος Κύριλλος...).
    Σᾶς ἐρωτῶ: Ἂν θὰ πᾶτε στὴν Σερβία, θὰ λειτουργηθεῖτε σὲ Ναὸ ποὺ λειτουργεῖ ὁ Πατριάρχης Εἰρηναῖος; Ἂν πᾶτε στὸ Φανάρι, θὰ λειτουργηθεῖτε στὸ Ναὸ ποὺ λειτουργεῖ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος; Ἂν θὰ ἔρθετε στὸ Αἴγιο, στὸ Ναὸ ποὺ λειτουργεῖ ὁ Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος; Στὴν Σύρο ὁ Δωρόθεος, στὸ Βόλο ὁ Ἰγνάτιος, στὴν Καλαμάτα ὁ Χρυσόστομος καὶ στὴν Γερμανία, ἐκεῖ ποὺ λειτουργεῖ ὁ Αὐγουστῖνος (ὁ ὁποῖος δέχτηκε, ὅπως πρόσφατα εἴδαμε στὸ διαδίκτυο, νὰ τὸν ἁγιάζει ἑτερόδοξος;). Θὰ πηγαίνατε στὴ Λαμία, ὅπου μόλις χθὲς ὁ μητροπ. Νικόλαος Φθιώτιδος δήλωσε ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος «ὡς λαμπάδα καιομένη συνεχίζει τὴν παράδοση ἐπὶ τῶν ἐπάλξεων τῆς πίστεως»;
    Ἂν δὲν θὰ κοινωνούσατε μὲ αὐτούς, αὐτὸ τί σημαίνει; Ὅτι ἔχετε φύγει ἀπὸ ὅλη τὴν Ἐκκλησία ἢ ὅτι κατὰ περίπτωση ἀποφεύγετε, ἐκείνους ποὺ ξέρετε ὅτι λειτουργοῦν Οἰκουμενιστές, ἢ ἀποδέχονται τοὺς Οἰκουμενιστές;
    [Ἐδῶ ἀνοίγουμε ἄλλο παρεμφερὲς θέμα: ἰσχύει γιὰ σᾶς τὸ «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔστω»; Θέμα ποὺ ἀσφαλῶς μπορεῖ νὰ συζητηθεῖ, ἀφοῦ πρῶτα ξεκαθαρισθοῦν τὰ προηγούμενα].
    Σημάτης Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. H sxolakistiki erminia tou kanona epivalete opos epivalete kai oute ena giota na prosthesoume stin Agia Grafi(opos ekanan i papiki)!To olo thema tis apomakrinsis apo tous eretikous, to exantloun ayti pou theloun na mas kanoun olous papades kai episkopous,vazontas mas na kovoume mnimosina[epimenontas na prosthetoun me palioimerologitiko stil asxeta pramata ston kanona{trantaxto paradigma se sxolia stis exigisis ton kanonologon apo fanatikous kai mi paleoimerologiolatres kai kapion apotixismenon}]!!Poles fores,polis pistos laos skandalizete kai disanasxeti vlepontas teties katastasis kai etsi kalo ine na linonte ayta ta themata grigora!!!Episis kalo tha ine na min perimenoume tous ikoumenistes na fanerothoun,ala na tous anakalipsoume rotontas tous ta apla TORA kai na min rixnoume mono euthines gia kripsimo onomaton[an rotisoun 100 anthropi stin elada 100 episkopous,tha to poun kai se mas kai tha xeroume to pisteuo tous{oli leme in ikoumenistes xoris apodixis,APODIXTE TO}]!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή